VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymo nr. v-309 "dėl valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2017 m. birželio 19 d. Nr. V-308
Vilnius
1. Pakeičiu Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. 1 punktą išdėstau taip:
1.2. 3.1 papunktį išdėstau taip:
„3.1. Asmens duomenys – bet kokie Fondo administravimo įstaigų tvarkomi draudėjų, apdraustųjų ir Fondo administravimo įstaigų mokamų išmokų gavėjų duomenys, taip pat bet kokie kiti asmens duomenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, tai yra informacija, kuri nėra priskiriama bendro pobūdžio informacijai, kaip ji yra apibrėžta šiame Apraše.“;
1.3. 3.2 papunktį išdėstau taip:
1.4. 3.12 papunktį išdėstau taip:
„3.12. Klientas – fizinis asmuo - draudėjas, apdraustasis ar išmokų gavėjas, kuris yra pateikęs prašymą, kad jam šio Aprašo nustatyta tvarka telefonu būtų teikiami jo asmens duomenys, jį autentifikuojant vienu ar keliais jo pasirinktais šiame Apraše nurodytais būdais, arba kuris autentifikuojamas šio Aprašo 131 punkte nurodytu būdu, taip pat draudėjo vadovas arba jo įgaliotas fizinis asmuo (toliau – draudėjo įgaliotas asmuo), kuris yra pateikęs prašymą, kad jam šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami su draudėju susiję asmens duomenys, jį autentifikuojant vienu ar keliais jo pasirinktais šiame Apraše nurodytais būdais, arba kuris autentifikuojamas šio Aprašo 131 punkte nurodytu būdu.“;
1.5. 3.13 papunktį išdėstau taip:
1.6. 3.16 papunktį išdėstau taip:
1.8. 4 punktą išdėstau taip:
1.9. 5 punktą išdėstau taip:
1.10. 6 punktą išdėstau taip:
„6. Klientas, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys ar su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka jam būtų teikiami telefonu, turi būti šio Aprašo IV, V, VI skyrių nustatyta tvarka pasirinkęs bent vieną iš jo asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdų – naudojant KID, balso žymenį arba telefono numerį, išskyrus šio punkto antrojoje pastraipoje numatytą išimtį. Klientas turi teisę pasirinkti vieną, kelis ar visus iš nurodytų tapatybės patvirtinimo būdų.
Jeigu Klientas nėra pasirinkęs nei vieno asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdo, jis autentifikuojamas šio Aprašo 131 punkte nurodytu būdu.“;
1.12. 10 punktą išdėstau taip:
„10. Konsultantas, išklausęs paskambinusio asmens klausimą ir pageidavimą gauti ne Bendro pobūdžio informaciją, bet asmens duomenis, prieš pateikdamas prašomą informaciją, paprašo asmens nurodyti, kokį asmens tapatybės patvirtinimo būdą asmuo pageidauja naudoti. Priklausomai nuo pasirinkto būdo taikoma atitinkamai 11, 12, 13 arba 131 punkte nustatyta procedūra. Jeigu skambinantysis pageidauja gauti draudėjo-fizinio asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, šie duomenys teikiami tik skambinančiajam nurodžius šio asmens vardą, pavardę ir asmens kodą.“;
1.13. papildau 131 punktu:
„131. Paskambinusio Kliento tapatybės patvirtinimas pagal teisingus atsakymus į jam užduotus klausimus apie Klientą vyksta šia tvarka:
131.1. Konsultantas, išklausęs asmens pageidavimą gauti asmens duomenis bei įsitikinęs, kad Klientas nėra pasirinkęs kitų šiame Apraše nurodytų autentifikavimo būdų, paprašo nurodyti skambinančiojo asmens kodą bei pateikia papildomus klausimus, leidžiančius tinkamai identifikuoti Klientą;
131.2. skambinančiajam teisingai atsakius į visus užduotus klausimus apie asmenį, kurio asmens kodas buvo pateiktas Konsultantui, laikoma, kad skambinantysis asmuo yra autentifikuotas kaip Klientas, kurio asmens kodas buvo nurodytas Konsultantui. Konsultantas tai pažymi ADIS duomenų bazėje ir gali skambinančiajam teikti Kliento asmens duomenis.“;
1.14. 16 punktą išdėstau taip:
„16. Į Teritorinį skyrių ar UIT atvykęs Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID ir gauti KID, Klientus aptarnaujančiam darbuotojui privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Klientus aptarnaujantis darbuotojas pateikia Klientui Aprašo tekstą susipažinti, prisijungia prie IKP, suveda Kliento asmens kodą, IKP sugeneravus KID, atspausdina prašymą, pateikia Klientui prašymą pasirašyti, Klientui pasirašius prašymą, užregistruoja jį bei patvirtina prašymo gavimo faktą. Klientui pateikiamas KID kodas ir jis informuojamas apie jo galiojimo laiką.“;
1.15. 28 punktą išdėstau taip:
„28. Asmuo, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys arba su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami telefonu, jo asmens tapatybę nustačius pagal balso žymenį, privalo būti pateikęs prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį (jo forma pateikta 1 priede) ir pateikęs savo balso žymenį. Prašymą asmuo gali pateikti per EGAS, EDAS arba atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT, o balso žymenį – atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT.“;
1.16. 30 punktą išdėstau taip:
„30. Į Teritorinį skyrių ar UIT atvykęs Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį ir (arba) pateikti savo balso žymenį, Klientus aptarnaujančiam darbuotojui privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Klientus aptarnaujantis darbuotojas pateikia Klientui Aprašo tekstą susipažinti, prisijungia prie ADIS duomenų bazės, suveda Kliento asmens kodą, atspausdina prašymą, pateikia Klientui prašymą pasirašyti, Klientui pasirašius prašymą, užregistruoja jį bei patvirtina prašymo gavimo faktą. Klientas pateikia balso žymenį Teritorinio skyriaus ar UIT priimamajame naudojant balso įrašymo įrangą. Teikiant balso žymenį asmuo turi pasakyti darbuotojo nurodytą frazę ar frazių rinkinį.“;
1.17. 34.2 papunktį išdėstau taip:
1.18. 36.3 papunktį išdėstau taip:
„36.3. atvykęs į Teritorinį skyrių ar UIT ir Klientus aptarnaujančiam darbuotojui pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir prašymą sunaikinti balso žymenį (pastarąjį prašymą asmuo gali pateikti ir neturėdamas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento – tada jis privalo pateikti 36.1 punkte nurodytus duomenis) – tokiu atveju Klientus aptarnaujantis darbuotojas iš karto įrašo prašymo duomenis į ADIS duomenų bazę ir balso žymuo sunaikinamas nedelsiant.“;
1.19. 42 punktą išdėstau taip:
„42. Asmuo, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys arba su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami telefonu, jo asmens tapatybę nustačius pagal jo telefono numerį, privalo būti pateikęs prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį (jo forma pateikta 1 priede). Tai asmuo gali padaryti per EGAS, EDAS arba atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT.“;
1.20. 44 punktą išdėstau taip:
„44. Į Teritorinį skyrių ar UIT atvykęs Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį, Klientus aptarnaujančiam darbuotojui privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Klientus aptarnaujantis darbuotojas pateikia Klientui Aprašo tekstą susipažinti, prisijungia prie ADIS duomenų bazės, suveda Kliento prašyme nurodytą telefono numerį, atspausdina prašymą, pateikia Klientui prašymą pasirašyti, Klientui pasirašius prašymą, užregistruoja jį bei patvirtina prašymo gavimo faktą.“;
1.21. 47.2 papunktį išdėstau taip:
1.22. 49.3 papunktį išdėstau taip:
„49.3. atvykęs į Teritorinį skyrių ar UIT ir Klientus aptarnaujančiam darbuotojui pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir naują prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį arba prašymą dėl telefono numerio, naudojamo asmens tapatybei nustatyti, anuliavimo (pastarąjį prašymą asmuo gali pateikti ir neturėdamas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento – tada jis privalo pateikti 49.1 punkte nurodytus duomenis) – tokiu atveju Klientus aptarnaujantis darbuotojas iš karto įrašo prašymo duomenis į ADIS duomenų bazę ir telefono numeris anuliuojamas nedelsiant.“;
1.23. 54 punktą išdėstau taip:
„54. Visi Kliento pokalbiai su Konsultantais, kurių metu buvo teikti asmens duomenys, įrašomi ir saugomi 60 mėnesių. Teisę tokius įrašus perklausyti (susipažinti su jų turiniu) turi tik Klientas, Klientą įgaliojęs draudėjas, Konsultantai, konsultuojantys / konsultavę atitinkamą Klientą, Fondo valdybos darbuotojai, įgalioti kontroliuoti Konsultantus ar tirti jų galimai padarytus veiklos pažeidimus, teisės aktų nustatyta tvarka ir atvejais – taip pat ir teisėsaugos institucijos bei kiti subjektai (pateikę atitinkamą prašymą ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinęs savo tapatybę).
54.1. Fondo valdybos darbuotojai, įgalioti kontroliuoti Konsultantus, nustatę Aprašu numatytos tvarkos pažeidimą, privalo nedelsiant apie tai informuoti Fondo valdybos padalinį, koordinuojantį ir užtikrinantį asmenų aptarnavimą reglamentuojančių norminių teisės aktų reikalavimų įgyvendinimą bei kokybišką ir efektyvų paslaugų klientams teikimą Fondo administravimo įstaigose.
54.2. Fondo valdybos padalinys, koordinuojantis ir užtikrinantis asmenų aptarnavimą reglamentuojančių norminių teisės aktų reikalavimų įgyvendinimą bei kokybišką ir efektyvų paslaugų klientams teikimą Fondo administravimo įstaigose, turi teisę perklausyti pokalbių įrašus bei vertinti, ar laikomasi Apraše nustatytos tvarkos. Perklausų kiekis ir periodiškumas nustatomas tarnybine užduotimi arba atskiru Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojo pagal kuravimo sritį pavedimu. Nustačius Aprašo pažeidimus nedelsiant raštu informuojamas Fondo valdybos direktorius arba jo pavaduotojas pagal veiklos sritį.“;
3. Įpareigoju:
3.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių paskelbti šį įsakymą Fondo valdybos interneto svetainėje;
3.3. Fondo valdybos Komunikacijos skyrių paskelbti šį įsakymą Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;
3.4. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos skyriams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms.
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo
įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu
tvarkos aprašo
1 priedas
(Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2017 m. birželio 19 d. įsakymo Nr. V-308 redakcija)
(Prašymo dėl asmens duomenų teikimo telefonu, nustatant asmens tapatybę mano pasirinktu(-ais) būdu(-ais) forma)
Vardas Pavardė/ juridinio asmens pavadinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asmens kodas (jei nesuteiktas-gimimo data) / juridinio asmens kodas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
Draudėjo kodas |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
Telefono Nr |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
El. pašto adresas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adresas
|
PRAŠYMAS
DĖL ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU, NUSTATANT ASMENS TAPATYBĘ MANO PASIRINKTU (-AIS) BŪDU (-AIS)
2 |
0 |
|
|
- |
|
|
- |
|
|
Vadovaudamasis (-si) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 (su vėlesniais pakeitimais; toliau – Aprašas), prašau telefonu teikti (pagal poreikį įrašoma: „mano“/“mano atstovaujamo juridinio asmens“) asmens duomenis, mano asmens tapatybei nustatyti naudojant:
|
telefono numerį _________________ _______________
(parašas)
(Pasirinkdamas asmens tapatybės nustatymo būdą pagal telefono numerį, įsipareigoju užtikrinti, kad nurodytu telefono numeriu nepasinaudotų tretieji asmenys, o praradęs tokią galimybę – nedelsiant kreiptis dėl asmens tapatybės nustatymo pagal šį numerį galimybės anuliavimo Aprašo nustatyta tvarka.)
|
mano balso žymenį _______________
(parašas)
(Suteikdamas savo balso žymenį sutinku, kad Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos tvarkytų šiuos mano asmens duomenis su tikslu nustatyti mano asmens tapatybę, skambinant telefonu ir prašant suteikti asmens duomenis.)
|
kliento identifikavimo kodą (KID) _______________
(parašas)
(Suprantu, kad šio kodo (KID) negaliu atskleisti tretiesiems asmenims, o sužinojęs, kad jis tapo žinomas tokiems asmenis, turiu nedelsiant jį anuliuoti Apraše nustatyta tvarka.)
Patvirtinu, kad su Aprašu susipažinau.
___________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo
įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu
tvarkos aprašo
2 priedas
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2017 m. birželio 19 d. įsakymo Nr. V-308 redakcija)
(Prašymo dėl pasirinkto(-ų) asmens tapatybės nustatymo būdo(-ų), teikiant asmens duomenis telefonu, anuliavimo forma)
Vardas Pavardė/ juridinio asmens pavadinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asmens kodas (jei nesuteiktas-gimimo data) / juridinio asmens kodas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
Draudėjo kodas |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
Telefono Nr |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
El. pašto adresas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adresas
|
PRAŠYMAS
DĖL PASIRINKTO (-TŲ) ASMENS TAPATYBĖS NUSTATYMO BŪDO (-Ų), TEIKIANT ASMENS DUOMENIS TELEFONU, ANULIAVIMO
2 |
0 |
|
|
- |
|
|
- |
|
|
Vadovaudamasis (-si) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 (su vėlesniais pakeitimais), prašau anuliuoti mano asmens tapatybės nustatymui, teikiant asmens duomenis telefonu, naudojamą:
|
telefono numerį _________________ _______________
(parašas)
|
mano balso žymenį ir jį sunaikinti _______________
(parašas)
|
kliento identifikavimo kodą _______________
(parašas)
___________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________