LIETUVOS RESPUBLIKOS

KONSTITUCINIO TEISMO PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KONSTITUCINIO TEISMO PIRMININKO 2020 M. VASARIO 14 D. ĮSAKYMO NR. 4B-9 „DĖL PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCINIAME TEISME TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. kovo 27 d. Nr. 4B-14

Vilnius

 

1. Pakeičiu Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Konstituciniame Teisme taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininko 2020 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 4B-9 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Konstituciniame Teisme taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme, Lietuvos Respublikos pašto įstatyme vartojamas sąvokas.“

1.2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Nagrinėdami prašymus ir skundus, aptarnaudami asmenis, Konstitucinio Teismo valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, (toliau – Konstitucinio Teismo darbuotojai) privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais viešojo administravimo principais, o teikdami asmenims informaciją – Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme nustatytais duomenų teikimo principais.“

1.3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Atsiradus Viešojo administravimo įstatyme nurodytoms nusišalinimo ar nušalinimo aplinkybėms Konstitucinio Teismo darbuotojas nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo nusišalina pats arba yra nušalinamas Konstitucinio Teismo pirmininko ar kanclerio sprendimu. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą ar skundą, Konstitucinio Teismo darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, privalo pranešti Konstitucinio Teismo pirmininkui ar kancleriui ir savo tiesioginiam vadovui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis.“

1.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Asmenys Konstituciniame Teisme aptarnaujami pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8 val. iki 17 val. (be pietų pertraukos), penktadieniais nuo 8 val. iki 15.45 val. (be pietų pertraukos). Pirmadieniais ir antradieniais nuo 7.30 val. iki 8.00 val. Konstituciniame Teisme priimami iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymai ir skundai. Papildomai asmenų prašymai ir skundai prieš Konstitucinio Teismo darbo valandas priimami tik iš anksto užsiregistravus tel. (8 5) 261 3535 arba el. paštu pastas@lrkt.lt ir suderinus asmens aptarnavimo datą bei laiką. Švenčių dienų išvakarėse darbo dienos trukmė sutrumpinama viena valanda.“

1.5. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Jeigu asmuo ar jo atstovas pageidauja būti priimtas Konstitucinio Teismo kanclerio, jis turi pateikti prašymą telefonu, elektroniniu paštu arba atvykęs į Konstitucinį Teismą ir nurodyti klausimo, dėl kurio kreipiasi, esmę. Konstitucinio Teismo kancleris per 5 darbo dienas nuo prašymo Konstituciniam Teismui pateikimo dienos paskiria asmens ar jo atstovo priėmimo datą bei laiką ir Konstitucinio Teismo darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą, apie tai informuoja asmenį.“

1.6. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Konstitucinio Teismo kancleris pagal kompetenciją asmenis priima pagal iš anksto užregistruotų asmenų grafiką. Atsiradus nenumatytų aplinkybių ir pasikeitus suderintam priėmimo laikui, Konstitucinio Teismo darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą, apie tai informuoja asmenį.“

1.7. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Prašymas žodžiu turi būti pateikiamas prašymą teikiančiam asmeniui ar jo atstovui ir jį aptarnaujančiam Konstitucinio Teismo darbuotojui suprantama kalba. Jeigu asmuo ar jo atstovas nemoka valstybinės kalbos, o Konstituciniame Teisme nėra Konstitucinio Teismo darbuotojo, suprantančio kalbą, kuria asmuo ar jo atstovas kreipiasi, arba kai dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Konstitucinį Teismą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją asmuo, kuris kreipiasi į Konstitucinį Teismą, pakviečia savo iniciatyva, jeigu Konstitucinio Teismo pirmininkas ar kancleris nenusprendžia kitaip.“

1.8. Pakeičiu 16.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

16.1. parašytas valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka. Atsižvelgus į Konstitucinio Teismo atliekamas funkcijas ir Konstitucinio Teismo darbuotojų kompetenciją (užsienio kalbų mokėjimo lygį), Konstitucinio Teismo pirmininkas ar kancleris turi teisę nustatyti ir kitas kalbas, kuriomis parašyti prašymai ar skundai gali būti priimami ir nagrinėjami Konstituciniame Teisme. Pateikti prašymo vertimo į valstybinę kalbą nereikalaujama, kai į Konstitucinį Teismą raštu kreipiasi užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija, vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais, arba kai nevalstybine kalba parašytas prašymas yra lengvai suprantamas ir Konstitucinio Teismo pirmininko ar kanclerio sprendimu yra priimamas nagrinėti;“.

1.9. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitais atvejais, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užtrukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ir visų reikiamų dokumentų gavimo Konstituciniame Teisme dienos, Konstitucinio Teismo pirmininkas ar kancleris turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Pratęsus Taisyklių 28 punkte nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą, Konstitucinis Teismas per 5 darbo dienas nuo Konstitucinio Teismo pirmininko ar kanclerio tokio sprendimo priėmimo dienos išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.“

1.10. Papildau 301 punktu:

301. Taisyklių 11 punkte nurodytais būdais pateiktas asmens kreipimasis, kuris neturi prašymo ar skundo požymių ir kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Konstitucinio Teismo veiklos pagerėjimą ar trūkumus, pateikiami pasiūlymai, kaip pagerinti Konstitucinio Teismo veiklą, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą situaciją ar padėtį, turi būti priimamas, užregistruotas ir įvertintas jo turinys, su juo turi būti supažindintas Konstitucinio Teismo pirmininkas ar kancleris, tačiau į jį nėra atsakoma, jei Konstitucinio Teismo pirmininkas ar kancleris nenusprendžia kitaip.“

1.11. Papildau 302 punktu:

302. Tais atvejais, kai Konstituciniam Teismui yra adresuota prašymo ar skundo kopija ir tai prašyme ar skunde aiškiai nurodyta, Konstitucinis Teismas ją užregistruoja, įvertina prašymo ar skundo turinį, supažindina su juo Konstitucinio Teismo pirmininką ar kanclerį, tačiau paties prašymo ar skundo nenagrinėja ir į jį neatsako, jei Konstitucinio Teismo pirmininkas ar kancleris nenusprendžia kitaip.“

1.12. Pakeičiu 32.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

32.1. kai yra Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nustatyti prašymo ir skundo nenagrinėjimo pagrindai, jeigu Konstitucinio Teismo pirmininkas ar kancleris nenusprendžia kitaip. Apie prašymo ar skundo nenagrinėjimą asmeniui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Konstituciniame Teisme dienos, išskyrus atvejus, kai jame nenurodyta jokių kontaktinių duomenų ryšiui palaikyti;“.

1.13. Pakeičiu 38.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

38.2. atsakant į prašymą pateikti Konstitucinio Teismo turimą informaciją, prašoma informacija pateikiama Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;“.

1.14. Pakeičiu 46.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

46.4. pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Konstitucinis Teismas ir kurią asmuo turi teisę gauti Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo nustatyta tvarka.“

1.15. Papildau 481 punktu:

481. Tais atvejais, kai telefonu aptarnaujamas asmuo įžeidinėja jį aptarnaujantį Konstitucinio Teismo darbuotoją, jam grasina arba asmens elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad asmuo yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų, ir dėl to asmens neįmanoma tinkamai aptarnauti, Konstitucinio Teismo darbuotojas įspėja tokį asmenį, kad pokalbis gali būti nutrauktas, ir prireikus nutraukia pokalbį.“

1.16. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Asmenų aptarnavimo kokybės vertinimas kartą per metus Konstituciniame Teisme atliekamas vadovaujantis Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“.“

2. Nustatau, kad šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir Konstitucinio Teismo svetainėje.

 

 

 

Konstitucinio Teismo pirmininkas                                                                                  Gintaras Goda