panevėžio rajono savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2015 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

 

2014 m. vasario 20 d. Nr. T- 41

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2-369, Panevėžio rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos nuostatų, patvirtintų Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. T-160, 8.3 punktu, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti pridedamus:

1. Panevėžio rajono savivaldybės 2014–2015 metų korupcijos prevencijos programą;

2. Panevėžio rajono savivaldybės 2014–2015 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą.

 

 

Savivaldybės meras                                                                Povilas Žagunis                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2014 m. vasario 20 d. sprendimu

Nr. T-40

 

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2015 METŲ

KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio rajono savivaldybės taryba, įgyvendindama kovos su korupcija ir korupcijos prevencijos priemones, vadovaujasi Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu
Nr. IX-711, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2-369.

2. Šioje Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

3. Programa pagrįsta visuotinai pripažįstamais kovos su korupcija elementais: prevencija, teisės pažeidimų tyrimu, visuomenės švietimu.

4. Programa siekiama paskatinti visuomenę reikšti nepakantumą korupcijai, sustiprinti visuomenės paramą korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimui, užtikrinti glaudesnį Savivaldybės bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendras žmogaus teises ir laisves.

5. Korupcija valstybės tarnyboje, kitose srityse kenkia demokratijai, ekonomikai ir teisės sistemai, todėl ypač daug dėmesio turi būti skiriama korupcijos apraiškų prevencijai ir neišvengiamos atsakomybės už neteisėtus veiksmus principo įgyvendinimui, būtina ugdyti visuomenės nepakantumą šiam reiškiniui.

 

II. SAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU

 

6. Išorinės korupcijos atsiradimo prielaidos:

6.1. bendrosios (tarptautinė korupcija, susijusi su ES teikiama parama, visuomenės pilietiškumo stoka, nesipriešinimas korumpuotiems valstybės tarnautojams ir pasyvumas antikorupcinėje veikloje);

6.2. teisinės (teisės aktų netobulumas, dažnas jų keitimas bei kolizijos, kontrolės sistemų, teisinių procedūrų ir priemonių netobulumas, profesinių elgesio kodeksų nebuvimas valstybės tarnyboje ir svarbiausių etikos principų nesilaikymas);

6.3. institucinės (netobuli darbuotojų priėmimo į tarnybą atrankos kriterijai, motyvacinės karjeros sistemos nebuvimas, nepakankama vidaus ir išorės auditų apimtis, darbuotojų, žinančių apie korupcijos atvejus, baimė dalyvauti antikorupcinėje veikloje).

7. Vidinės korupcijos atsiradimo prielaidos Savivaldybės administracijoje:

7.1. formuojant valstybės tarnautojų personalą (administracijos, jos padalinių), skiriant jos ir savivaldybės įmonių (bendrovių), įstaigų vadovus;

7.2. įgyvendinant teisės aktais pavestas funkcijas ir išduodant piliečiams dokumentus (leidimus, licencijas), juos derinant;

7.3. įgyvendinant būsto įsigijimo rėmimo programas (sudarant eiles paramai gauti ir pan.);

7.4. atliekant Savivaldybės nuosavybės teise priklausančio turto privatizavimo, nuomos ir panaudos procedūras;

7.5. rengiant ir priimant Savivaldybės institucijų sprendimus, nustatančius mokesčių (rinkliavų ir pan.) lengvatas;

7.6. organizuojant ir vykdant viešųjų pirkimų procedūras;

7.7. teikiant ir skiriant Savivaldybės gyventojams lengvatas (kompensacijas, pašalpas ir pan.);

7.8. atliekant statybos ir remonto darbų priežiūrą bei kontrolę;

7.9. atliekant kitas viešojo administravimo funkcijas.

8. Korupcijai pažeidus visuomeninius santykius, sukeliamas pasekmes galima suskirstyti į 3 grupes:

8.1. ekonominę (korupcijai pažeidus rinkos sistemą, gali sumažėti Savivaldybės ūkio efektyvumas ir rinkos konkurencija, pablogėti prekių ir paslaugų kokybė, blogėti investicinė veikla, prarandama dalis galimų investicijų, silpnėti verslininkų pasitikėjimas Savivaldybės institucijomis ir pan.);

8.2. socialinę-politinę (atsiranda socialinė įtampa, veikianti Savivaldybės ekonomiką ir politinį stabilumą, mažėja piliečių pasitikėjimas Savivaldybės institucijomis ir demokratija, jos principais; didėja autokratinės ideologijos populiarumas, mažėja politinė konkurencija, atsiranda sąlygos politinei korupcijai plisti ir pan.);

8.3. valstybinio valdymo (blogėja viešojo administravimo kokybė, atsiranda neoficiali sprendimų priėmimo sistema, stiprėja organizuoto nusikalstamumo ryšiai su korumpuotais valstybės tarnautojais, politikais).

 

III. KORUPCIJOS PREVENCIJOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

9. Tikslai:

9.1. įgyvendinti veiksmingas korupcijos prevencijos priemones;

9.2. užtikrinti Savivaldybės viešojo administravimo paslaugų skaidrumą, atvirumą, teisinių ir antikorupcinių principų laikymąsi;

9.3. plėtoti antikorupcinę kultūrą;

9.4. šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės administracijos darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi.

10. Uždaviniai:

10.1. nustatyti veiklos sritis, kuriose yra korupcijos pasireiškimo tikimybė;

10.2. antikorupciniu požiūriu vertinti Savivaldybės teisės aktų projektus;

10.3. stiprinti Savivaldybės administracijos padaliniams priskirtų antikorupcinių priemonių įgyvendinimo kontrolę;

10.4. įtraukti į korupcijos prevenciją visuomenę ir žiniasklaidą;

10.5. skatinti antikorupcinio švietimo programų diegimą ir tobulinimą švietimo įstaigose;

10.6. stiprinti bendradarbiavimą su korupcijos prevenciją vykdančiomis institucijomis;

10.7. viešai skelbti informaciją apie korupcijos prevencijos veiksmus ir jų rezultatus.

 

IV. Programos tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai

 

11. Programos rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis kiekybės ir kokybės rodikliais:

11.1. korupcijos paplitimo mažėjimu savivaldybėje;

11.2. antikorupciniu požiūriu įvertintų struktūrinių padalinių ar jų vykdomų funkcijų skaičiumi;

11.3. įvykdytų ir neįvykdytų Programos įgyvendinimo priemonių skaičiumi;

11.4. Programos priemonių įgyvendinimu nustatytais terminais;

11.5. teisės aktų nustatyta tvarka užfiksuotų Savivaldybės politikų ir Savivaldybės darbuotojų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų skaičiumi, politikų ir Savivaldybės valstybės tarnautojų etikos nusižengimų skaičiumi;

11.6.didėjančiu nepakantumu korupcijai: anonimiškų ir oficialių pranešimų apie tariamus korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus skaičiumi;

11.7. didėjančiu pasitikėjimu Savivaldybės institucijomis;

11.8. radijo, televizijos laidų, straipsnių spaudos leidiniuose , pranešimų konferencijose, seminaruose, darbo posėdžiuose skaičiumi.

 

V. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS

 

12. Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo priemonių planas, kuriame nustatomos įgyvendinimo priemonės, jų įvykdymo terminai bei vykdytojai.

13. Savivaldybės antikorupcijos komisija, Savivaldybės institucijos, juridiniai ir fiziniai asmenys, bendruomenės, nevyriausybinių organizacijų atstovai gali teikti pasiūlymus dėl Programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano pakeitimo ar papildymo.

14. Atsižvelgiant į antikorupcinių teisės aktų pokyčius, kompetentingų institucijų bei asmenų išvadas ir rekomendacijas, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, gautus savivaldybės institucijų, juridinių ir fizinių asmenų, bendruomenių, nevyriausybinių organizacijų atstovų pasiūlymus, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas gali būti peržiūrimi ir keičiami iki einamųjų metų IV ketvirčio pabaigos Savivaldybės tarybos sprendimu.

15. Už Programos įgyvendinimo organizavimą (koordinavimą) atsako Savivaldybės meras, Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, visų Administracijos struktūrinių padalinių vadovai, Savivaldybei pavaldžių įstaigų ir organizacijų vadovai atsižvelgiant į jų kompetencijai priskirtinas antikorupcines priemones.

16. Už Programos vykdymą atsakingi Programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti priemonių vykdytojai.

17. Už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakinga Savivaldybės antikorupcijos komisija.

18. Programos priemonių vykdytojai iki kiekvienų metų gruodžio 30 d. pateikia Savivaldybės antikorupcijos komisijos atsakingajam sekretoriui informaciją apie priemonių vykdymo eigą ir jų veiksmingumą, kuris apibendrina gautą informaciją ir iki kitų metų vasario 1 d. parengia kiekvienų metų Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaitą, kurią iki kovo 1 d. komisijos pirmininkas teikia tvirtinti. Tarybai patvirtinus Programos įgyvendinimo priemonių plano įvykdymo ataskaitą, ji skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

 

VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

20. Programa vykdoma iš Savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių. Programos priemonių įgyvendinimo biudžetinis finansavimas numatomas atsižvelgiant į Savivaldybės finansines galimybes.

 

VII. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

21. Ši Programa skelbiama savivaldybės interneto tinklalapyje ir vietinėse visuomenės informavimo priemonėse.

___________________________________

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2014 m. vasario 20 d. sprendimu

Nr. T-40

 

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2015 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS

ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

Eil. Nr.

Priemonė

Laukiamas rezultatas

Įgyvendinimo vertinimo kriterijai

Vykdymo laikas

Vykdytojas

1. veiklos sriČIŲ, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, NUSTATYMAS

1.1.

Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybės administracijoje

Nustatyta korupcijos pasireiškimo tikimybė pagal Savivaldybės veiklos sritis, remiantis Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo metodika, patvirtinta Specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės
13 d. įsakymu Nr. 2-170

Įvertintų Savivaldybės vykdomų funkcijų ar Administracijos padalinių skaičius

2014 m.

III ketvirtis

2015 m.

III ketvirtis

Antikorupcijos komisija

2. Savivaldybės teisės aktų projektŲ VERTINIMAS antikorupciniu požiūriu

2.1.

Antikorupciniu požiūriu vertinti Savivaldybės teisės aktų projektus

Galimos korupcijos pasireiškimo rizikos mažėjimas teisės aktų projektuose

Įvertintų teisės aktų projektų, kuriuose nustatyta galima korupcijos prielaida, skaičius

Nuolat

 

Teisės aktų projektų rengėjai

Kanceliarijos skyrius

 

3. SAVIVALDYBĖS Administracijos padaliniams priskirtų antikorupcinių priemonių įgyvendinimo kontrolĖS STIPRINIMAS

3.1.

Teikti Savivaldybei priklausančioms įmonėms, įstaigoms pasiūlymus bei metodinę informaciją korupcijos prevencijos klausimais

Užkirsti kelią korupcijos apraiškoms, panaudojant Savivaldybės biudžeto lėšas

 

Esant būtinybei

Antikorupcijos komisija

Savivaldybės administracijos direktorius

3.2.

Tikrinti informaciją apie asmenis, siekiančius eiti arba einančius pareigas Savivaldybės administracijos struktūriniame padalinyje

Savivaldybėje valstybės tarnautojais, kitais atsakingais darbuotojais galės tapti tik tie asmenys, kurių nepriekaištingą reputaciją patvirtins kompetentingos institucijos

Asmenų, dėl kurių patikimumo ir reputacijos buvo kreiptasi į kompetentingas institucijas, skaičius, gautų atsakymų skaičius ir jų veiksmingumas

Nuolat

Personalo administravimo skyrius

3.3.

Rengiant savivaldybės tarybos narių, valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis,

mokymo metinį planą, įtraukti mokymus antikorupcijos tema

Savivaldybės tarnautojų žinių tobulinimas korupcijos prevencijos bei korupcijos pasekmių klausimais

Surengtų mokymų antikorupcijos tema skaičius ir juose dalyvavusių asmenų skaičius

Kiekvienais metais iki

kovo 1 d.

Savivaldybės administracijos direktorius

Personalo administravimo skyrius

3.4.

Užtikrinti, kad Savivaldybės interneto tinklalapyje būtų skelbiama informacija apie vykdomus supaprastintus  pirkimus ir mažos vertės pirkimus, išskyrus apklausą,  savivaldybei priklausančio turto privatizavimą, bei apie  Savivaldybėje vykdomus projektus

Viešųjų pirkimų, privatizavimo veiklos skaidrumas ir viešumas, kelio užkirtimas korupcijos apraiškoms panaudojant valstybės bei savivaldybės biudžeto lėšas atskiriems projektams ar programoms finansuoti  

 

Savivaldybės interneto tinklalapyje paskelbtų skelbimų skaičius

Vykdant pirkimus,

privatizavimą, savivaldybės projektus

Mokesčių adminstravimo skyrius

Investicijų ir užsienio ryšių skyrius

3.5.

Užtikrinti, kad Savivaldybės interesantai turėtų galimybę pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pagirtiną ar netinkamą elgesį. Sudaryti galimybę interesantams bei kitiems asmenims pranešti apie esamus ar galimus korupcinius pažeidimus

Gyventojai galės anonimiškai informuoti Savivaldybę apie jiems žinomas veikas, kurios gali būti nusikalstamo korupcinio pobūdžio, raštu palikdami pranešimą Savivaldybės pirmame aukšte esančioje dėžutėje „Gyventojų pasiūlymai, pageidavimai, pastabos“ ar elektroniniu paštu rimantas.trota@panrs.lt

Gaunamų pranešimų skaičius ir jo dinamika, neigiamų ir teigiamų pranešimų skaičius

Nuolat

Antikorupcijos komisija

Savivaldybės administracijos direktorius

3.6.

Išklausyti Administracijos padalinių vadovus dėl korupcijos prevencijos vadovaujamuose padaliniuose

Valstybės tarnautojų atsakomybė ir atskaitomybė

Išklausytų Administracijos padalinių vadovų skaičius

Esant būtinumui

Antikorupcijos komisija

4. visuomenĖS IR ŽINIASKLAIDOS įtraukiMAS į korupcijos prevenciją

4.1.

Nagrinėti skundus dėl Savivaldybės valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklos, esant korupcijos pasireiškimo rizikai

Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla, piliečiai ir kiti asmenys bus paskatinti pranešti apie pasitaikančias negeroves

Išnagrinėtų skundų dėl Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, esant korupcijos pasireiškimo rizikai, skaičius

Nuolat

Antikorupcijos komisija

4.2.

Informuoti žiniasklaidą, o per ją ir visuomenę apie nustatytas darbuotojų korupcijos apraiškas, korupcinių teisės pažeidimų tyrimą

Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla, piliečiai ir kiti asmenys bus paskatinti pranešti apie pasitaikančias negeroves

Pateiktų žiniasklaidai korupcijos apraiškų, korupcinių teisės pažeidimų pranešimų skaičius

Nuolat

Antikorupcijos komisija

 

5. antikorupcinio švietimo programų diegimO ir tobulinimO švietimo įstaigose SKATINIMAS

 

5.1.

Diegti antikorupcinio švietimo programas švietimo sistemoje

(konkursų, paskaitų ar kt. renginių antikorupcine tema organizavimas)

Mokytojų ir mokinių informavimas bei švietimas

 

Švietimo įstaigų, kuriose įdiegtas antikorupcinis mokymas, skaičius

Per mokslo metus

Švietimo, kultūros ir sporto skyrius

5.2.

 

Švietimo ir kultūros įstaigoms savo interneto tinklalapyje skelbti apie viešųjų pirkimų  komisijų vykdomus viešuosius pirkimus

Viešųjų pirkimų, privatizavimo veiklos skaidrumas ir viešumas, kelio užkirtimas korupcijos apraiškoms panaudojant valstybės bei savivaldybės biudžeto lėšas atskiriems projektams ar programoms finansuoti

Švietimo ir kultūros įstaigų interneto tinklalapiuose paskelbtų skelbimų skaičius

Vykdant pirkimus

Švietimo ir kultūros įstaigų vadovai

 

6. BENDRADARBIAVIMO SU KORUPCIJOS PREVENCIJĄ VYKDANČIOMIS INSTITUCIJOMIS STIPRINIMAS

 

6.1.

Bendradarbiauti su Specialiųjų tyrimų tarnyba, kitomis korupcijos prevenciją vykdančiomis įstaigomis korupcijos prevencijos klausimais

Pagerės Savivaldybės institucijų ir įstaigų antikorupcinė veikla

 

Esant būtinybei

Antikorupcijos komisija

Savivaldybės administracijos direktorius

 

 

7. viešaS informacijOs apie korupcijos prevencijos veiksmus ir jų rezultatus SKELBIMAS

 

7.1.

Tikslinti ir teikti informaciją savivaldybės interneto svetainės nuorodoje „Korupcijos prevencija“

Siekti kuo didesnės visuomenės ir savivaldybės darbuotojų antikorupcinio švietimo sklaidos

 

Nuo nuorodos „Korupcijos prevencija“ sukūrimo nuolat

Savivaldybės antikorupcijos komisija

7.2.

Informuoti viešai apie korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą  

Visuomenės supažindinimas su korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo rezultatais

Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaita

2014 m. sausio–vasario mėn.

2015 m. sausio–vasario mėn.

Savivaldybės antikorupcijos komisija