panevėžio rajono savivaldybės taryba
sprendimas
DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2015 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2014 m. vasario 20 d. Nr. T- 41
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2-369, Panevėžio rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos nuostatų, patvirtintų Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. T-160, 8.3 punktu, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Panevėžio rajono savivaldybės 2014–2015 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2014 m. vasario 20 d. sprendimu
Nr. T-40
PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2015 METŲ
KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio rajono savivaldybės taryba, įgyvendindama kovos su korupcija ir korupcijos prevencijos priemones, vadovaujasi Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu
Nr. IX-711, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2-369.
2. Šioje Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
3. Programa pagrįsta visuotinai pripažįstamais kovos su korupcija elementais: prevencija, teisės pažeidimų tyrimu, visuomenės švietimu.
4. Programa siekiama paskatinti visuomenę reikšti nepakantumą korupcijai, sustiprinti visuomenės paramą korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimui, užtikrinti glaudesnį Savivaldybės bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendras žmogaus teises ir laisves.
5. Korupcija valstybės tarnyboje, kitose srityse kenkia demokratijai, ekonomikai ir teisės sistemai, todėl ypač daug dėmesio turi būti skiriama korupcijos apraiškų prevencijai ir neišvengiamos atsakomybės už neteisėtus veiksmus principo įgyvendinimui, būtina ugdyti visuomenės nepakantumą šiam reiškiniui.
II. SAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU
6. Išorinės korupcijos atsiradimo prielaidos:
6.1. bendrosios (tarptautinė korupcija, susijusi su ES teikiama parama, visuomenės pilietiškumo stoka, nesipriešinimas korumpuotiems valstybės tarnautojams ir pasyvumas antikorupcinėje veikloje);
6.2. teisinės (teisės aktų netobulumas, dažnas jų keitimas bei kolizijos, kontrolės sistemų, teisinių procedūrų ir priemonių netobulumas, profesinių elgesio kodeksų nebuvimas valstybės tarnyboje ir svarbiausių etikos principų nesilaikymas);
7. Vidinės korupcijos atsiradimo prielaidos Savivaldybės administracijoje:
7.1. formuojant valstybės tarnautojų personalą (administracijos, jos padalinių), skiriant jos ir savivaldybės įmonių (bendrovių), įstaigų vadovus;
7.2. įgyvendinant teisės aktais pavestas funkcijas ir išduodant piliečiams dokumentus (leidimus, licencijas), juos derinant;
7.4. atliekant Savivaldybės nuosavybės teise priklausančio turto privatizavimo, nuomos ir panaudos procedūras;
7.5. rengiant ir priimant Savivaldybės institucijų sprendimus, nustatančius mokesčių (rinkliavų ir pan.) lengvatas;
8. Korupcijai pažeidus visuomeninius santykius, sukeliamas pasekmes galima suskirstyti į 3 grupes:
8.1. ekonominę (korupcijai pažeidus rinkos sistemą, gali sumažėti Savivaldybės ūkio efektyvumas ir rinkos konkurencija, pablogėti prekių ir paslaugų kokybė, blogėti investicinė veikla, prarandama dalis galimų investicijų, silpnėti verslininkų pasitikėjimas Savivaldybės institucijomis ir pan.);
8.2. socialinę-politinę (atsiranda socialinė įtampa, veikianti Savivaldybės ekonomiką ir politinį stabilumą, mažėja piliečių pasitikėjimas Savivaldybės institucijomis ir demokratija, jos principais; didėja autokratinės ideologijos populiarumas, mažėja politinė konkurencija, atsiranda sąlygos politinei korupcijai plisti ir pan.);
III. KORUPCIJOS PREVENCIJOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
9. Tikslai:
9.2. užtikrinti Savivaldybės viešojo administravimo paslaugų skaidrumą, atvirumą, teisinių ir antikorupcinių principų laikymąsi;
10. Uždaviniai:
10.3. stiprinti Savivaldybės administracijos padaliniams priskirtų antikorupcinių priemonių įgyvendinimo kontrolę;
IV. Programos tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai
11. Programos rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis kiekybės ir kokybės rodikliais:
11.5. teisės aktų nustatyta tvarka užfiksuotų Savivaldybės politikų ir Savivaldybės darbuotojų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų skaičiumi, politikų ir Savivaldybės valstybės tarnautojų etikos nusižengimų skaičiumi;
11.6.didėjančiu nepakantumu korupcijai: anonimiškų ir oficialių pranešimų apie tariamus korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus skaičiumi;
V. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS
12. Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo priemonių planas, kuriame nustatomos įgyvendinimo priemonės, jų įvykdymo terminai bei vykdytojai.
13. Savivaldybės antikorupcijos komisija, Savivaldybės institucijos, juridiniai ir fiziniai asmenys, bendruomenės, nevyriausybinių organizacijų atstovai gali teikti pasiūlymus dėl Programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano pakeitimo ar papildymo.
14. Atsižvelgiant į antikorupcinių teisės aktų pokyčius, kompetentingų institucijų bei asmenų išvadas ir rekomendacijas, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, gautus savivaldybės institucijų, juridinių ir fizinių asmenų, bendruomenių, nevyriausybinių organizacijų atstovų pasiūlymus, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas gali būti peržiūrimi ir keičiami iki einamųjų metų IV ketvirčio pabaigos Savivaldybės tarybos sprendimu.
15. Už Programos įgyvendinimo organizavimą (koordinavimą) atsako Savivaldybės meras, Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, visų Administracijos struktūrinių padalinių vadovai, Savivaldybei pavaldžių įstaigų ir organizacijų vadovai atsižvelgiant į jų kompetencijai priskirtinas antikorupcines priemones.
16. Už Programos vykdymą atsakingi Programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti priemonių vykdytojai.
17. Už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakinga Savivaldybės antikorupcijos komisija.
18. Programos priemonių vykdytojai iki kiekvienų metų gruodžio 30 d. pateikia Savivaldybės antikorupcijos komisijos atsakingajam sekretoriui informaciją apie priemonių vykdymo eigą ir jų veiksmingumą, kuris apibendrina gautą informaciją ir iki kitų metų vasario 1 d. parengia kiekvienų metų Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaitą, kurią iki kovo 1 d. komisijos pirmininkas teikia tvirtinti. Tarybai patvirtinus Programos įgyvendinimo priemonių plano įvykdymo ataskaitą, ji skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2014 m. vasario 20 d. sprendimu
Nr. T-40
PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2015 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS
ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Priemonė |
Laukiamas rezultatas |
Įgyvendinimo vertinimo kriterijai |
Vykdymo laikas |
Vykdytojas |
|||||
1. veiklos sriČIŲ, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, NUSTATYMAS |
||||||||||
1.1. |
Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybės administracijoje |
Nustatyta korupcijos pasireiškimo tikimybė pagal Savivaldybės veiklos sritis, remiantis Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo metodika, patvirtinta Specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės |
Įvertintų Savivaldybės vykdomų funkcijų ar Administracijos padalinių skaičius |
2014 m. III ketvirtis 2015 m. III ketvirtis |
Antikorupcijos komisija |
|||||
2. Savivaldybės teisės aktų projektŲ VERTINIMAS antikorupciniu požiūriu |
||||||||||
2.1. |
Antikorupciniu požiūriu vertinti Savivaldybės teisės aktų projektus |
Galimos korupcijos pasireiškimo rizikos mažėjimas teisės aktų projektuose |
Įvertintų teisės aktų projektų, kuriuose nustatyta galima korupcijos prielaida, skaičius |
Nuolat
|
Teisės aktų projektų rengėjai Kanceliarijos skyrius |
|||||
3. SAVIVALDYBĖS Administracijos padaliniams priskirtų antikorupcinių priemonių įgyvendinimo kontrolĖS STIPRINIMAS |
||||||||||
3.1. |
Teikti Savivaldybei priklausančioms įmonėms, įstaigoms pasiūlymus bei metodinę informaciją korupcijos prevencijos klausimais |
Užkirsti kelią korupcijos apraiškoms, panaudojant Savivaldybės biudžeto lėšas |
|
Esant būtinybei |
Antikorupcijos komisija Savivaldybės administracijos direktorius |
|||||
3.2. |
Tikrinti informaciją apie asmenis, siekiančius eiti arba einančius pareigas Savivaldybės administracijos struktūriniame padalinyje |
Savivaldybėje valstybės tarnautojais, kitais atsakingais darbuotojais galės tapti tik tie asmenys, kurių nepriekaištingą reputaciją patvirtins kompetentingos institucijos |
Asmenų, dėl kurių patikimumo ir reputacijos buvo kreiptasi į kompetentingas institucijas, skaičius, gautų atsakymų skaičius ir jų veiksmingumas |
Nuolat |
Personalo administravimo skyrius |
|||||
3.3. |
Rengiant savivaldybės tarybos narių, valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymo metinį planą, įtraukti mokymus antikorupcijos tema |
Savivaldybės tarnautojų žinių tobulinimas korupcijos prevencijos bei korupcijos pasekmių klausimais |
Surengtų mokymų antikorupcijos tema skaičius ir juose dalyvavusių asmenų skaičius |
Kiekvienais metais iki kovo 1 d. |
Savivaldybės administracijos direktorius Personalo administravimo skyrius |
|||||
3.4. |
Užtikrinti, kad Savivaldybės interneto tinklalapyje būtų skelbiama informacija apie vykdomus supaprastintus pirkimus ir mažos vertės pirkimus, išskyrus apklausą, savivaldybei priklausančio turto privatizavimą, bei apie Savivaldybėje vykdomus projektus |
Viešųjų pirkimų, privatizavimo veiklos skaidrumas ir viešumas, kelio užkirtimas korupcijos apraiškoms panaudojant valstybės bei savivaldybės biudžeto lėšas atskiriems projektams ar programoms finansuoti
|
Savivaldybės interneto tinklalapyje paskelbtų skelbimų skaičius |
Vykdant pirkimus, privatizavimą, savivaldybės projektus |
Mokesčių adminstravimo skyrius Investicijų ir užsienio ryšių skyrius |
|||||
3.5. |
Užtikrinti, kad Savivaldybės interesantai turėtų galimybę pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pagirtiną ar netinkamą elgesį. Sudaryti galimybę interesantams bei kitiems asmenims pranešti apie esamus ar galimus korupcinius pažeidimus |
Gyventojai galės anonimiškai informuoti Savivaldybę apie jiems žinomas veikas, kurios gali būti nusikalstamo korupcinio pobūdžio, raštu palikdami pranešimą Savivaldybės pirmame aukšte esančioje dėžutėje „Gyventojų pasiūlymai, pageidavimai, pastabos“ ar elektroniniu paštu rimantas.trota@panrs.lt |
Gaunamų pranešimų skaičius ir jo dinamika, neigiamų ir teigiamų pranešimų skaičius |
Nuolat |
Antikorupcijos komisija Savivaldybės administracijos direktorius |
|||||
3.6. |
Išklausyti Administracijos padalinių vadovus dėl korupcijos prevencijos vadovaujamuose padaliniuose |
Valstybės tarnautojų atsakomybė ir atskaitomybė |
Išklausytų Administracijos padalinių vadovų skaičius |
Esant būtinumui |
Antikorupcijos komisija |
|||||
4. visuomenĖS IR ŽINIASKLAIDOS įtraukiMAS į korupcijos prevenciją |
||||||||||
4.1. |
Nagrinėti skundus dėl Savivaldybės valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklos, esant korupcijos pasireiškimo rizikai |
Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla, piliečiai ir kiti asmenys bus paskatinti pranešti apie pasitaikančias negeroves |
Išnagrinėtų skundų dėl Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, esant korupcijos pasireiškimo rizikai, skaičius |
Nuolat |
Antikorupcijos komisija |
|||||
4.2. |
Informuoti žiniasklaidą, o per ją ir visuomenę apie nustatytas darbuotojų korupcijos apraiškas, korupcinių teisės pažeidimų tyrimą |
Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla, piliečiai ir kiti asmenys bus paskatinti pranešti apie pasitaikančias negeroves |
Pateiktų žiniasklaidai korupcijos apraiškų, korupcinių teisės pažeidimų pranešimų skaičius |
Nuolat |
Antikorupcijos komisija |
|||||
5. antikorupcinio švietimo programų diegimO ir tobulinimO švietimo įstaigose SKATINIMAS
|
||||||||||
5.1. |
Diegti antikorupcinio švietimo programas švietimo sistemoje (konkursų, paskaitų ar kt. renginių antikorupcine tema organizavimas) |
Mokytojų ir mokinių informavimas bei švietimas
|
Švietimo įstaigų, kuriose įdiegtas antikorupcinis mokymas, skaičius |
Per mokslo metus |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
|||||
5.2.
|
Švietimo ir kultūros įstaigoms savo interneto tinklalapyje skelbti apie viešųjų pirkimų komisijų vykdomus viešuosius pirkimus |
Viešųjų pirkimų, privatizavimo veiklos skaidrumas ir viešumas, kelio užkirtimas korupcijos apraiškoms panaudojant valstybės bei savivaldybės biudžeto lėšas atskiriems projektams ar programoms finansuoti |
Švietimo ir kultūros įstaigų interneto tinklalapiuose paskelbtų skelbimų skaičius |
Vykdant pirkimus |
Švietimo ir kultūros įstaigų vadovai |
|||||
6. BENDRADARBIAVIMO SU KORUPCIJOS PREVENCIJĄ VYKDANČIOMIS INSTITUCIJOMIS STIPRINIMAS
|
||||||||||
6.1. |
Bendradarbiauti su Specialiųjų tyrimų tarnyba, kitomis korupcijos prevenciją vykdančiomis įstaigomis korupcijos prevencijos klausimais |
Pagerės Savivaldybės institucijų ir įstaigų antikorupcinė veikla |
|
Esant būtinybei |
Antikorupcijos komisija Savivaldybės administracijos direktorius |
|||||
7. viešaS informacijOs apie korupcijos prevencijos veiksmus ir jų rezultatus SKELBIMAS
|
|||||
7.1. |
Tikslinti ir teikti informaciją savivaldybės interneto svetainės nuorodoje „Korupcijos prevencija“ |
Siekti kuo didesnės visuomenės ir savivaldybės darbuotojų antikorupcinio švietimo sklaidos |
|
Nuo nuorodos „Korupcijos prevencija“ sukūrimo nuolat |
Savivaldybės antikorupcijos komisija |
7.2. |
Informuoti viešai apie korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą |
Visuomenės supažindinimas su korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo rezultatais |
Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaita |
2014 m. sausio–vasario mėn. 2015 m. sausio–vasario mėn. |
Savivaldybės antikorupcijos komisija |