KAUNO APYLINKĖS TEISMO
PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
Dėl KAUNO APYLINKĖS TEISMO VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ
KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2021 m. gruodžio 9 d. Nr. VE-292
Kaunas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 patvirtintu „Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu“ bei Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsniu:
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kauno apylinkės teismo viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamentą, patvirtintą Kauno apylinkės teismo pirmininko 2020 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. V-244 su vėlesniais pakeitimais;
4. Į p a r e i g o j u teismo kanclerį šį įsakymą bei Kauno apylinkės teismo viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamentą paskelbti Teisės aktų registre (TAR);
5. Į p a r e i g o j u teismo administracijos sekretorių su šiuo įsakymu per elektroninę supažindinimo su dokumentais sistemą supažindinti teismo kanclerį, Finansų skyriaus vedėją, Ūkio skyriaus vedėją, Informacinių technologijų skyriaus vedėją, teisėjo padėjėją, atliekantį teismo pirmininko padėjėjo (ryšiams su žiniasklaida ir visuomene) funkcijas, Raštinės skyriaus vedėją, vyriausiąjį specialistą ir Viešųjų pirkimų komisijos narius, taip pat paskelbti teismo intraneto ir interneto svetainėse.
PATVIRTINTA
Kauno apylinkės teismo pirmininko
2021 m. gruodžio 9 d. įsakymu Nr. VE-292
KAUNO APYLINKĖS TEISMO VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ KOMISIJOS
DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno apylinkės teismo viešųjų pirkimų komisijos (toliau – komisija) darbo reglamentas (toliau – reglamentas) nustato Kauno apylinkės teismo (toliau – perkančioji organizacija) komisijos, kurios paskirtis – atlikti viešųjų pirkimų procedūras, darbo tvarką.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Europos Sąjungos tiesiogiai taikomais teisės aktais, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – įstatymas), Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu, patvirtintu Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kauno apylinkės teismo viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisyklėmis, (toliau – taisyklės), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, kitais viešuosius pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais ir perkančiosios organizacijos vidaus teisės aktais.
3. Komisija sudaroma Kauno apylinkės teismo pirmininko įsakymu iš ne mažiau kaip 5 asmenų – komisijos pirmininko, pavaduotojo ir bent trijų komisijos narių (toliau kartu – komisijos narys, komisijos nariai) ir veikia Kauno apylinkės teismo vardu pagal jai Kauno apylinkės teismo pirmininko suteiktus įgaliojimus ir teismo kanclerio nustatytas raštiškas užduotis.
4. Kauno apylinkės teismo pirmininko įsakymu komisijos nariai skiriami į pareigas dviejų metų kadencijai. Pasibaigus komisijos nario įgaliojimams, Kauno apylinkės teismo pirmininko įsakymu jis gali būti skiriamas eiti šias pareigas ir toliau, jeigu narys atitinka įstatymų keliamus reikalavimus. Prireikus, komisijos sudėtis keičiama teismo pirmininko įsakymu.
5. Komisija dirba pagal šį reglamentą ir yra atskaitinga Kauno apylinkės teismo pirmininkui ir teismo kancleriui. Komisija turi atsisakyti vykdyti įstatymui ir kitiems teisės aktams prieštaraujančias užduotis.
6. Komisija savo sprendimus priima laikydamasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų ir konfidencialumo reikalavimų. Priimdama sprendimus komisija yra savarankiška, objektyvi ir nešališka.
7. Komisijos nariu gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmuo. Komisijos narys, prieš pradėdamas darbą komisijoje, turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Privačių interesų deklaraciją komisijos narys privalo pateikti per 30 kalendorinių dienų nuo paskyrimo į Kauno apylinkės teismo viešųjų pirkimų komisiją, bet ne vėliau nei iki mažos vertės viešojo pirkimo procedūrų pradžios.
II SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Kiekvienas komisijos narys privalo būti detaliai susipažinęs su informacija, kokios prekės (paslaugos) ir kokiu tikslu yra ketinamos pirkti. Vykdydami viešuosius pirkimus, komisijos nariai privalo siekti, kad būtų perkamos tik būtinos ir kokybiškos prekės (paslaugos).
10. Komisijos nariai ir perkančiosios organizacijos pakviesti ekspertai gali dalyvauti komisijos darbe tik pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą bei deklaravę privačius interesus elektroninėmis priemonėmis, pateikdami ar atnaujindami savo privačių interesų deklaraciją iki dalyvavimo viešojo pirkimo procedūrose pradžios, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme. Nešališkumo deklaracijas ir konfidencialumo pasižadėjimus komisijos nariai turi atnaujinti (pasirašyti naujus) ne rečiau kaip vieną kartą per metus. Komisijos nariai ir ekspertai, nepasirašę nešališkumo deklaracijos, konfidencialumo pasižadėjimo ir (arba) nepateikę privačių interesų deklaracijos, neturi teisės dalyvauti viešajame pirkime ir turi būti atšaukti iš atitinkamų pareigų.
11. Komisijos nariai, ekspertai negali dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip paveikti sprendimus, kurie gali sukelti ar sukelia interesų konfliktą ar vykdyti pavedimus, kurie susiję su jų privačiais interesais. Jeigu kyla arba gali kilti interesų konfliktas, komisijos narys turi nusišalinti nuo pirkimo procedūrų, patikslinti savo privačių interesų deklaraciją (jei reikia) ir tarnybiniu raštu informuoti komisijos pirmininką, teismo kanclerį, kuris priima sprendimą dėl tokio komisijos nario dalyvavimo tolesnėse pirkimo procedūrose.
12. Komisijos pirmininkas, narys ar ekspertas nušalinamas nuo darbo komisijoje, jei jam yra pareikšti įtarimai dėl korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos.
13. Komisijos nariai privalo dalyvauti komisijos posėdžiuose. Komisijos narys, dėl svarbios priežasties negalintis dalyvauti komisijos posėdyje, turi iš anksto apie tai pranešti komisijos pirmininkui.
14. Komisijos veiklai vadovauja komisijos narys – pirmininkas. Jei komisijos pirmininkas negali dalyvauti komisijos posėdyje, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas.
15. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai komisijos posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių.
16. Komisijos posėdžius pagal poreikį organizuoja Kauno apylinkės teismo darbuotojas (valstybės tarnautojas), atsakingas už viešuosius pirkimus. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos narys – sekretorius, o jam nedalyvaujant – vienas iš komisijos narių, paskirtas komisijos pirmininko, kuris protokoluoja komisijos posėdžius ir palaiko ryšį su tiekėjais – siunčia ir gauna iš jų pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis.
18. Komisijos sprendimai priimami posėdžiuose paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu, balsuojant „už“ arba „prieš“. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Priimant sprendimus ekspertai nebalsuoja.
19. Balsavimo metu komisijos nariai negali susilaikyti nuo sprendimo priėmimo – jie turi aiškiai išreikšti savo poziciją svarstomu klausimu. Jei komisijos narys negali priimti sprendimo dėl informacijos ar laiko stokos, jis turi prašyti nukelti komisijos posėdžio datą ir /ar kreiptis dėl papildomos informacijos ir /ar paaiškinimų suteikimo į kitus komisijos narius ar perkančiosios organizacijos pakviestus ekspertus.
20. Komisijos sprendimai įforminami protokolais, kuriuose nurodomi komisijos sprendimo motyvai, nurodoma, kaip balsavo kiekvienas komisijos narys, pateikiami paaiškinimai ir komisijos narių atskirosios nuomonės (jei tokios teikiamos). Komisijos protokolą pasirašo visi komisijos posėdyje dalyvavę komisijos nariai.
III SKYRIUS
KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
21. Komisija, vykdydama jai pavestas raštiškas užduotis, turi teisę:
21.1. inicijuoti ekspertų pasitelkimą – teismo kanclerio pavedimu kviesti ekspertą (-us) – dalyko žinovą (-us) iš kitų organizacijų, įmonių, įstaigų nagrinėti tiekėjų pateiktų pasiūlymų, konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių ar vertinimo;
21.2. gauti papildomą informaciją iš pirkimų iniciatoriaus, kitų perkančiosios organizacijos administracijos padalinių;
21.3. siūlyti papildomus kvalifikacijos ir techninės specifikacijos reikalavimus, kurių nenurodė pirkimo iniciatorius arba siūlyti pateiktų kvalifikacijos ir techninės specifikacijos reikalavimų taisymus;
21.4. esant būtinybei, komisija turi teisę 20 punkte nustatyta tvarka sustabdyti savo priimtus sprendimus, juos pakeisti ar panaikinti iki pirkimo sutarties sudarymo;
22. Komisija, vykdydama jai pavestas raštiškas užduotis, turi pareigą:
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Pranešimai tiekėjams, Viešųjų pirkimų tarnybai ir kitiems asmenims yra siunčiami (pateikiami) perkančiosios organizacijos vardu komisijos priimtų sprendimų pagrindu.
25. Komisijos narys ir perkančiosios organizacijos pakviestas ekspertas už savo veiklą ir priimtus sprendimus atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.