KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2021 m. kovo 26 d. Nr. TS-68
Kėdainiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 18 straipsnio 1 dalimi, Socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1 ir 2 punktais, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Laikino atokvėpio paslaugos vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims teikimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras 2020 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. A1-444 „Dėl Laikino atokvėpio paslaugos vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims teikimo ir organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 9 d. sprendimą Nr. TS-442 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. TS-68
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas yra apibrėžti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį Kėdainių rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo procedūrą, socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo bei asmens siuntimo į socialinės globos namus (toliau – globos namai) tvarką, asmens (šeimos) teises ir pareigas, informacijos apie asmenis, gaunančius socialines paslaugas, saugojimą ir skundų nagrinėjimo tvarką.
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis šiais teisės aktais:
2.2. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“.
2.3. Laikino atokvėpio paslaugos vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims teikimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras 2020 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. A1-444 „Dėl Laikino atokvėpio paslaugos vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims teikimo ir organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II SKYRIUS
KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA
4. Dėl socialinių paslaugų, kurias finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, gali kreiptis:
5. Dėl bendrųjų socialinės priežiūros socialinių paslaugų skyrimo Aprašo 4 punkte nurodyti asmenys kreipiasi tiesiogiai į šias paslaugas Kėdainių rajono savivaldybėje teikiančias įstaigas.
6. Dėl dienos socialinės globos paslaugų skyrimo Kėdainių bendruomenės socialiniame centre Aprašo 4 punkte nurodyti asmenys kreipiasi tiesiogiai į Kėdainių bendruomenės socialinį centrą.
7. Dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos skyrimo, apgyvendinimo senyvo amžiaus asmenų ir neįgalių asmenų savarankiško gyvenimo namuose, laikino atokvėpio paslaugų skyrimo senyvo amžiaus arba neįgaliam asmeniui, paslaugų skyrimo kitų savivaldybių socialinių paslaugų įstaigose 4 punkte išvardinti asmenys kreipiasi:
8. Aprašo 4.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi į savivaldybę dėl socialinių paslaugų, pateikia:
8.1. užpildytą prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1‑183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau –Prašymas). Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje;
8.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į savivaldybės administraciją, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;
8.3. seniūnijos pagal deklaruotą gyvenamąją vietą ar kito savivaldybės padalinio, kuriam pavesta vykdyti gyvenamosios vietos deklaravimo funkciją, arba valstybės įmonės Registrų centro išduotą pažymą apie gyvenamąją vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenį apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena toje savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose.
9. Aprašo 4.2 papunktyje nurodytu atveju pateikiamas Prašymas (Prašymo priedų pildyti nereikia) ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo. Prašymo priedų užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją konsultuoja socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.
10. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų (pagal Aprašo 8.1 papunktyje nurodytą formą) pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą. Praėjus 24 mėnesių laikotarpiui, prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų (pagal Aprašo 8.1 papunktyje nurodytą formą) ir toliau pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį.
11. Jeigu kreipiantis dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos skyrimo įstaiga, kurioje pageidaujama gauti paslaugas, nenurodoma, ji yra parenkama Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytos Asmenų apgyvendinimo socialinės globos įstaigose komisijos (toliau – Komisija) posėdžio metu, atsižvelgiant į asmens poreikius ir specialistų rekomendacijas.
III SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI
12. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį nustato socialinių paslaugų įstaigų ar kaimiškųjų seniūnijų, į kurias dėl socialinių paslaugų skyrimo kreipiasi 4 punkte išvardinti asmenys, socialiniai darbuotojai.
13. Socialinių paslaugų įstaigos direktorius, seniūnijos seniūnas savo įsakymu paskiria atsakingus socialinius darbuotojus socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba ši funkcija įrašoma socialinio darbuotojo pareigybės aprašyme.
14. Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, socialinių paslaugų įstaigos vadovo ar seniūnijos seniūno įsakymu gali būti sudaroma specialistų komisija arba socialinis darbuotojas, vertinantis asmens socialinių paslaugų poreikį, kreipiasi į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms pateikti.
15. Paskiriant socialinius darbuotojus, nustatančius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, įvertinama jų specializacija, tinkama dirbti su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetencija ir gebėjimai, reikalingi asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimui bei nustatymui atlikti. Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą, Aprašo nustatyta tvarka atliktą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.
16. Socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo asmeniui laikotarpiu periodiškai peržiūri vadovaudamiesi socialinių paslaugų įstaigos nustatyta tvarka bei Socialinės globos normų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1‑46 „Dėl Socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“.
IV skyrius
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO PROCEDŪRA
17. Socialiniai darbuotojai ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį užpildydami socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“. Socialinių paslaugų įstaigos vadovo ar seniūnijos seniūno įsakymu šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu), taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas socialinės globos poreikis.
18. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Socialinių paslaugų įstaigos vadovo ar seniūnijos seniūno įsakymu asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat asmens, kurio socialinės globos poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą.
19. Socialiniai darbuotojai, nustatę asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateikia išvadas:
19.1. dėl ilgalaikės (trumpalaikės), dienos socialinės globos skyrimo, apgyvendinimo senyvo amžiaus asmenų ir neįgalių asmenų savarankiško gyvenimo namuose, vaikų dienos socialinės priežiūros skyrimo – Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui.
19.2. dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo, išskyrus Aprašo 19.1 punkte nurodytus atvejus, socialinių paslaugų įstaigai ar seniūnijai, kuri teikia atitinkamos rūšies paslaugas. Jeigu paslaugas teikia įstaiga, kurioje dirba socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jis išvadas pateikia įstaigos vadovui.
V SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
20. Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai), kurių teikimą finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo (toliau – Sprendimas) priimamas socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu:
20.1. Sprendimą dėl bendrųjų socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo priima socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas arba seniūnijos seniūnas;
20.2. Sprendimą dėl socialinės priežiūros (išskyrus apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose, vaikų dienos socialinę priežiūrą, taip pat jeigu paslaugos teikiamos kitų savivaldybių socialinių paslaugų įstaigose) asmeniui (šeimai) skyrimo priima asmeniui (šeimai) socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas;
20.3. Sprendimą dėl stacionarios socialinės globos, savarankiško gyvenimo namų paslaugų senyvo amžiaus arba neįgaliam asmeniui skyrimo priima administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo, pritarus Komisijai. Komisija atsižvelgia į asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo prašyme-paraiškoje nurodytą pasirinktą socialinės globos paslaugas teikiančią įstaigą ir į savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų finansuojamų trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugų išlaidų dydį. Jei asmens pasirinktoje socialinės globos įstaigoje socialinės globos kaina didesnė kaip savivaldybės nustatytas maksimalus paslaugų finansavimo dydis, tačiau asmuo sutinka mokėti skirtumą, įstaiga parenkama pagal asmens pageidavimą.
21. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai priimamas vadovaujantis Kėdainių rajono savivaldybės socialinio darbo su šeimomis tvarkos aprašu.
22. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, kurie prieš patekdami į kitas įstaigas ar prieš pradėdami gauti socialines paslaugas, apmokamas savo lėšomis, gyveno Kėdainių rajono savivaldybėje, priima 20 punkte nurodytos įstaigos, priklausomai pagal skiriamų paslaugų rūšį.
23. Sprendimą dėl laikino atokvėpio paslaugos, organizuojamos teikiant dienos ir (arba) trumpalaikę socialinę globą, asmeniui skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo priima administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo, socialinio darbuotojo, nustačiusio laikino atokvėpio paslaugos poreikį, teikimu. Sprendimą dėl laikino atokvėpio paslaugos, organizuojamos teikiant pagalbą į namus, priima paslaugas teikiančios įstaigos vadovas arba seniūnijos seniūnas, socialinio darbuotojo, nustačiusio laikino atokvėpio paslaugos poreikį, teikimu. Išskirtiniais atvejais, esant krizinei situacijai (pvz.: tikslinės grupės artimojo netektis, skyrybos, sveikatos problemos ir pan.), šiame punkte minimi asmenys gali priimti sprendimą dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Atsižvelgiant į laikino atokvėpio paslaugų poreikį, socialines paslaugas teikiančiose įstaigose iki 5 proc. vietų gali būti skirtos laikino atokvėpio paslaugų teikimui.
24. Jei laikino atokvėpio paslauga teikiama asmens namuose, asmens artimieji aprūpina asmenį maisto produktais, medikamentais, higienos ir kitomis būtinomis priemonėmis, reikalingomis asmens poreikiams tenkinti, bei skiria pinigų paslaugos teikimo laikotarpiui nenumatytoms išlaidoms (būtinoms priemonėms ir paslaugoms asmens poreikiams tenkinti). Darbuotojas, teikiantis paslaugas, atsiskaito už nenumatytas išlaidas ir tikslinės grupės artimiesiems pateikia nenumatytų išlaidų sąrašą bei išlaidas pagrindžiančius dokumentus (pirkimo čekius, kvitus ar kt.).
25. Socialinių paslaugų teikimo nutraukimas ar sustabdymas:
25.1. Gavusi socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija) įstaiga, kurios sprendimu asmeniui buvo skirtos socialinės paslaugos, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo asmeniui (šeimai). Šis sprendimas priimamas, vadovaujantis socialinio darbuotojo išvada (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje ir (ar) socialinės globos vertinimo formoje), kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia. Jeigu socialinio darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo pagal asmeniui (šeimai) nustatytus socialinių paslaugų poreikius. Šį Sprendimą priima 20 punkte išvardintos įstaigos pagal skiriamų paslaugų rūšį.
25.2. Gavusi socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo (nurodoma asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikė socialines paslaugas, pavadinimas bei sustabdymo laikotarpis), įstaiga, kurios sprendimu asmeniui buvo skirtos socialinės paslaugos, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo asmeniui (šeimai) (patvirtinama, kad socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) gali būti sustabdytas). Sprendime nurodomas socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo laikotarpis, apie sprendimą raštu informuojama stabdomas socialines paslaugas teikianti socialinių paslaugų įstaiga (išskyrus atvejį, kai sprendimą priima ta pati įstaiga) ir asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (pateikiama sprendimo kopija). Asmeniui (šeimai) yra užtikrinama galimybė, pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, gauti socialines paslaugas tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis paslaugos buvo teikiamos prieš sustabdant jų teikimą. Jeigu per socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpį pasikeičia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiai ir gaunamas asmens (šeimos) prašymas ar socialines paslaugas, prieš sustabdant jų teikimą, teikusios įstaigos išvada dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir sprendimas skirti kitas socialines paslaugas priimamas Aprašo nustatyta tvarka.
25.3. Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas negali trukti ilgiau nei 20 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.
26. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos savivaldybės administracijoje gavimo diena.
VI SKYRIUS
ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS
27. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai gauti, vadovaujantis Aprašo nustatyta tvarka priimtu sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose. Socialinei globai į Globos namus gali būti siunčiami asmenys ne mažiau kaip 1 metus deklaravę gyvenamąją vietą Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje (išskyrus atvejus, kai asmuo atliko bausmę įkalinimo įstaigoje, priverstinai buvo gydomas psichiatrijos ligoninėje, taip pat tais atvejais, jei asmuo faktiškai visą laiką gyveno Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje (šiuo atveju seniūnija, kurioje asmuo faktiškai gyveno, surašo šį faktą patvirtinantį buities tyrimo aktą).
28. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo išrašo asmens siuntimą į Globos namus (toliau vadinama – siuntimas) (išskyrus atvejį, kai priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos skyrimo valstybės Globos namuose). Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (sprendimo data ir numeris), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas. Siuntimas į Globos namus, dėl kurių veiklos yra priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą ar kurių veiklos licencijos galiojimas yra sustabdytas, negali būti išrašomas tol, kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikinamas.
29. Išrašytas siuntimas galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui) dienos. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, išrašęs siuntimą, gali galiojimo terminą pratęsti, jeigu asmuo (globėjas, rūpintojas) raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose.
30. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas pripažįstamas netekusiu galios.
31. Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius surenka asmens bylos dokumentus (Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo 2 priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“) ir parengia asmens bylą. Ši byla pateikiama Globos namams ne vėliau kaip asmens apgyvendinimo dieną.
32. Jei Globos namuose yra laisvų vietų ar juose apgyvendinamas likęs be tėvų globos vaikas, socialinę riziką patiriantis vaikas, siuntimas išrašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl socialinės globos skyrimo priėmimo dienos.
33. Jei Globos namuose nėra laisvų vietų, asmuo yra įrašomas į savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti. Eilėje laukiančiam asmeniui siūlomos teikti alternatyvios socialines paslaugas, geriausiai atitinkančias asmens poreikius.
34. Savivaldybės asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti sudaroma pagal sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu sprendimai skirti socialinę globą priimami tą pačią dieną dėl kelių asmenų, atsižvelgiama ir į Prašymo pateikimo datą.
35. Jeigu asmuo yra vienišas arba asmeniui nustatyta sunki negalia ir dėl objektyvių priežasčių (artimųjų liga, negalia, neįgaliojo asmens priežiūrai ar slaugai reikalingos specialios žinios ir specialistai 24 valandas per parą) artimieji negali jais pasirūpinti, asmuo gali būti apgyvendinamas Globos namuose be eilės – skubos tvarka, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas valstybės Globos namuose.
VII SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS
37. Savivaldybės administracija savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie savivaldybės teikiamas socialines paslaugas: viešina informaciją apie visas jos teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, neatsižvelgdama į jų pavaldumą (nurodomi įstaigų pavadinimai, kontaktiniai telefono ryšio numeriai ir elektroninio pašto adresai pasiteirauti), šiose įstaigose teikiamas socialines paslaugas (pateikiamas teikiamų paslaugų sąrašas), šių paslaugų kainas ir numatytą (planinį) vietų skaičių, socialinių paslaugų organizavimą savivaldybėje reglamentuojančius teisės aktus.
38. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas savivaldybės administracija teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS). SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1‑172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau ‒ Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatai).
39. Socialinių paslaugų įstaigose informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, asmens savijautą, sveikatos būklę, pasiektus rezultatus, paslaugų poreikių pokyčius ir pan.) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje (tiek dokumentai, tiek elektroniniu formatu duomenys SPIS informacinėje sistemoje).
40. Dokumentai ir duomenys (Savivaldybės administracijoje ir socialines paslaugas teikiančiose įstaigose) saugomi:
40.1. dokumentai – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais;
41. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
42. Asmenų, kurie kreipiasi dėl socialinių paslaugų bei socialinių paslaugų gavėjų asmens duomenys yra tvarkomi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kt. teisės aktų nustatyta tvarka. Asmens duomenų tvarkymo tikslas yra įvertinti poreikį, skirti, teikti ir administruoti socialines paslaugas. Tvarkomų asmens duomenų kategorijos yra nurodytos Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų 16.3.1. punkte.
VIII SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
43. Aprašo nustatyta tvarka paskirtų socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.