Autentiškas vertimas
Vyriausybės kanceliarijos
Dokumentų valdymo skyrius
2018 02 28
REZOLIUCIJA NR. A.1004(25)
Priimta 2007 m. lapkričio 29 d.
1972 M. TARPTAUTINIŲ TAISYKLIŲ SUSIDŪRIMAMS JŪROJE IŠVENGTI PAKEITIMŲ PRIĖMIMAS
Asamblėja,
prisimindama 1972 m. Konvencijos dėl tarptautinių taisyklių susidūrimams jūroje išvengti (toliau – Konvencija) 6 straipsnį dėl taisyklių pakeitimo;
apsvarsčiusi 1972 m. Tarptautinių taisyklių susidūrimams jūroje išvengti pakeitimus, kuriuos Jūrų saugumo komitetas priėmė savo aštuoniasdešimt antroje sesijoje, ir, vadovaudamasi Konvencijos 6 straipsnio 2 dalimi, apie juos pranešusi visoms Susitariančiosioms Šalims; taip pat Jūrų saugumo komiteto rekomendacijas dėl šių pakeitimų įsigaliojimo;
1. vadovaudamasi Konvencijos 6 straipsnio 3 dalimi, priima pakeitimus, kurių tekstas pateikiamas šios Rezoliucijos priede;
2. vadovaudamasi Konvencijos 6 straipsnio 4 dalimi, nusprendžia, kad pakeitimai įsigalios 2009 m. gruodžio 1 d., nebent iki 2008 m. birželio 1 d. daugiau kaip viena trečioji Konvencijos Susitariančiųjų Šalių praneša apie savo nepritarimą pakeitimams;
3. remdamasi Konvencijos 6 straipsnio 3 dalimi, prašo Generalinio Sekretoriaus pranešti apie juos visoms Konvencijos Susitariančiosioms Šalims, kad būtų gautas jų pritarimas;
PRIEDAS
1972 M. TARPTAUTINIŲ TAISYKLIŲ SUSIDŪRIMAMS JŪROJE IŠVENGTI PAKEITIMAI
NELAIMĖS SIGNALAI
1. Šie signalai, naudojami ar rodomi kartu ar atskirai, reiškia, kad laivą ištiko nelaimė ir jam reikalinga pagalba:
c) raketos ar granatos, išmetančios raudonos spalvos žvaigždes, leidžiamos po vieną trumpais intervalais;
d) signalas, perduodamas bet kokiu signaliniu būdu, susidedantis iš Morzės abėcėlės ženklų ...- - -... (SOS);
e) signalas, perduodamas radiotelefonu, susidedantis iš ištariamo žodžio „Mayday“ (tariama „meidei“);
g) signalas, susidedantis iš stačiakampės vėliavos ir rutulio pavidalo (ar panašaus į rutulį) ženklo po ja arba virš jos;
m) laivo INMARSAT ar kito mobiliųjų palydovinių paslaugų teikėjo per laivo antžeminę stotį perduodamas iš laivo į krantą pavojaus signalas;
2. Draudžiama naudoti ar rodyti bet kurį iš pirmiau nurodytų signalų, išskyrus atvejus, kai norima pranešti apie nelaimę ir pagalbos prašymą, taip pat draudžiama naudoti kitus signalus, kurie gali būti supainioti su bet kuriuo iš pirmiau nurodytų signalų.
3. Taip pat būtina atkreipti dėmesį į atitinkamus Tarptautinio signalų kodo skyrius, Tarptautinio aviacijos ir jūrų paieškos ir gelbėjimo vadovo III tomą, taip pat į šiuos signalus:
a) oranžinės spalvos audeklas, ant kurio nupieštas arba juodas kvadratas ir skritulys, arba kitas tinkamas simbolis (atpažinimui iš oro);