Simbolis

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2022 M. UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 11 d. Nr. 5TS-961

Lazdijai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 straipsniu, 48 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir 3 dalimi, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. A3-135 „Dėl valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2022 metais paskirstymo ketvirčiais savivaldybių administracijoms patvirtinimo“, Lazdijų rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginiu veiklos planu, patvirtintu Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. 5TS-638 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Lazdijų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Lazdijų rajono savivaldybės 2022 m. Užimtumo didinimo programą (pridedama).

2. Įgalioti Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti su 2022 m. Užimtumo didinimo programa susijusius dokumentus.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                     Ausma Miškinienė

 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės tarybos

2022 m. vasario 11 d.

sprendimu Nr. 5TS-961

 

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2022 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

Biudžetiniai metai

2022 metai

Asignavimų valdytojas (-ai), kodas

Lazdijų rajono savivaldybės administracija

Kodas 188714992

Teisinis programos parengimo pagrindas

Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas (17 straipsnis, 18 straipsnio 2 dalis, 20 straipsnio 2 dalis, 24 straipsnio 4 dalies 5 ir 6 punktai, 31 straipsnio 1 dalis, 48 straipsnio 2 ir 4 dalys);

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymas Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymas Nr. A1-715 „Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašas“ (toliau – Aprašas).

Programos įgyvendinimo laikotarpis

Užimtumo didinimo programos 1 priemonė – nuo 2022 m. balandžio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 15 d.;

Užimtumo didinimo programos 2 priemonė – nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d.

Programos įgyvendinimui skirtos lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija – 204 500 tūkst. eurų, iš jų 87 tūkst. eurų skirti Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, modeliui įgyvendinti.

Savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano priemonė

02.01.01.02. Užimtumo didinimo programos vykdymas.

 

 

 

 

1. ĮVADAS

 

Užimtumo didinimo programa (toliau – Programa) – valstybės lėšomis remiama ir įgyvendinama Programa, skirta padėti asmenims atkurti darbinius įgūdžius, tapti aktyvios darbo rinkos dalimi bei mažinti socialinę atskirtį ar gerinti socialinę padėtį didinant jų užimtumą. Įgyvendinant Programą, dalyvauja Lazdijų rajono savivaldybės administracija, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Kauno klientų aptarnavimo departamento Lazdijų skyrius, skyrius (toliau – Užimtumo tarnyba) Lazdijų rajono verslo organizacijos, nevyriausybinės organizacijos ir kiti socialiniai partneriai.

Programa parengta vadovaujantis šiais principais:

1. Bendradarbiavimo – aktyvus gyvenamosios vietovės bendruomenės įtraukimas į veiklą, skatinant jos iniciatyvą, bendradarbiavimas su visomis suinteresuotomis institucijomis, organizacijomis;

2. Kompleksiškumo – įgyvendinant Programą, kompleksiškai sprendžiamos asmenų užimtumo problemos, įtraukiant Užimtumo tarnybą, socialinius partnerius ir organizacijas;

3. Individualumo – Programoje numatomos priemonės organizuojamos ir paslaugos teikiamos atsižvelgiant į individualius asmenų poreikius bei jų motyvaciją integruotis į darbo rinką;

4. Tęstinumo – Programoje numatytas veiklų tęstinumas, nuolatinė Programos į įgyvendinimo priežiūra ir tikslinimas pagal kintančias aplinkybes;

5. Efektyvumo – pagrindinis Programos priemonių teikimo rezultatas ir vertinimo kriterijus yra asmens įsidarbinimas pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintinų teisinių santykių pagrindu;

6. Ekonomiškumo – maksimalus Programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimas, vadovaujantis ekonominio naudingumo principu, tiek rengiant Programą, tiek ją įgyvendinant;

7. Viešumo – Programos įgyvendinimo eigos ir rezultatų viešinimas.

Programos tikslai:

- palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

- suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;

- užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą;

- ugdyti darbo ieškančių asmenų socialinius, darbinius įgūdžius;

- kelti motyvaciją dirbti ir sėkmingai integruotis į darbo rinką;

- daliai bedarbių užtikrinti tvarų įdarbinimą.

Siekiant didinti gyventojų užimtumą ir integruoti juos į darbo rinką bei mažinti patiriamą socialinę atskirtį visuomenėje, reikalingos kompleksinės priemonės, padedančios spręsti iš nedarbo kylančias problemas. Viena iš tokių priemonių yra įgyvendinti Programą Lazdijų rajono savivaldybėje.

2022 m. Programoje numatytiems tikslams pasiekti planuojamos įgyvendinti šios Programos priemonės:

1 priemonė. Suteikti 100 procentų subsidiją iš valstybės biudžeto lėšų darbdaviui, įdarbinusiam 2022 m. Programos dalyvį.

2 priemonė. Įgyvendinti Programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, modelį.

2022 m. Programa parengta konsultuojantis ir bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos, socialinio darbo organizatoriais, socialiniais partneriais.

2. BŪKLĖS ANALIZĖ

 

Demografinė padėtis. Lazdijų rajono savivaldybėje, kaip ir visoje Lietuvos Respublikoje, mažėja gyventojų skaičius. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2021 m. liepos mėn. Lazdijų rajono savivaldybėje buvo 17670 nuolatinis gyventojas. Tai yra 407 mažiau nei 2020 m. ir 833 mažiau nei 2019 m. Demografinės senatvės koeficientas (pagyvenusių (65 metų ir vyresnio amžiaus) žmonių skaičius, tenkantis šimtui vaikų iki 15 metų amžiaus, 2021 m. pradžioje – 185.

Laisvosios rinkos instituto tyrimais, 2015–2018 m. neigiama migracija buvo beveik visose šalies savivaldybėse. Lazdijų rajono savivaldybėje yra mažesnis ekonominis aktyvumas, aukštas nedarbo lygis, didelis socialinių pašalpų gavėjų skaičius bei mažesnė darbingo amžiaus gyventojų dalis. Dėl šios priežasties dalis savivaldybės žmonių emigruoja.

Analizuojant turimus duomenis, pastebima, kad migracija vyksta. Viena iš pagrindinių migracijos priežasčių gali būti aukštas nedarbo lygis Lazdijų rajono savivaldybėje.

Lietuvos užimtumo tarnybos duomenimis (duomenys pateikiami pagal www.uzt.lt 2021-07-01 skelbiamą informaciją) bei Užimtumo tarnybos duomenimis 2021-07-01 yra registruoti 2390 darbo ieškantys asmenys. Bedarbių dalis nuo darbingų asmenų skaičiaus Lazdijų rajono savivaldybėje sudarė 22,5 proc. (šalies rodiklis – 12,9 proc.). 2021-07-01 Lazdijų rajono savivaldybėje registruoti 1450 ilgalaikių bedarbių, jaunimo iki 29 m. – 372, vyresnių kaip 50 m. – 1121, o darbdavių įregistruota tik 11 laisvų darbo vietų.

Skaičių analizė rodo aukštą nedarbo lygį Lazdijų rajono savivaldybėje, lyginant su bendru šalies rodikliu.

Galimos priežastys: susisiekimo problemos, socialinių įgūdžių stoka, nepakankamas išsilavinimas, įsiskolinimai antstoliams, sveikatos problemos, žalingi įpročiai, smulkių paslaugų įmonių sektoriaus vyravimas, neišvystytas pramonės sektorius, ūkiai, galintys įdarbinti tik nedidelį kiekį darbuotojų.

Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Kaimo ir žemės ūkio plėtros skyriaus 2021 m. liepos 1 d. duomenimis, savo ūkius yra užregistravę  2113  ūkininkai, kurie dirba 16046,19 ha žemės. Vidutinis ūkininko ūkio dydis yra 9,43 hektaro. 

Įvertinus bendrą socialinę, ekonominę ir demografinę situaciją darbo rinkoje, remiantis atlikta būklės analize, Lazdijų rajono savivaldybės 2022 m. Programa skirta padėti socialiai pažeidžiamiems, nedirbantiems asmenims tapti darbo rinkos dalyviais, atkurti darbinius įgūdžius bei mažinti socialinę atskirtį ar gerinti socialinę padėtį didinant jų užimtumą. Programos dalyviams bus sudarytos galimybės tapti darbo rinkos dalyviais, gauti darbo užmokestį,  atstatyti nutrūkusius darbinius, socialinius ryšius, atkurti turimą ar įgyti naują patirtį. Tapus darbo rinkos dalyviu, asmuo galės padidinti gaunamas pajamas, užtikrinti sau ar savo šeimos nariams oresnį pragyvenimo lygį. Įgyvendinant Programą, bus didinama socialinė įtrauktis, mažinamas skurdas.

3. PROGRAMOS PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

2022 m. Programoje numatytiems tikslams pasiekti, finansuojamos šios priemonės:

1 priemonė. Suteikti 100 procentų subsidiją iš valstybės biudžeto lėšų darbdaviui, įdarbinusiam 2022 m. Programos dalyvį.

Lazdijų rajono savivaldybės Programos 1 priemonės tikslinė grupė – bedarbiai, kurie atitinka vieną iš žemiau nurodytų statusų:

- rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

- nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

- asmenys, grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

- piniginės socialinės paramos gavėjai;

- priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

- prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

- grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimos nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

- turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga;

- asmenys, patiriantys socialinę riziką;

- vyresni kaip 40 metų.

 

Programos 1 priemonės įgyvendinimo planas:

1. Paskelbti darbdavių atranką;

2. Įvertinti atrankoje pateiktas paraiškas ir jas apsvarstyti komisijoje;

3. Pasirašyti dvišales sutartis su atrinktais darbdaviais. Darbdavių atranką, pagal administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą aprašą, skelbia ir vykdo administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija;

4. Atrinkti Programos dalyvius, bendradarbiaujant su Užimtumo tarnyba;

5. Užtikrinti Programos viešinimą;

6. Atlikti darbdavių ir darbuotojų apklausą apie Programos įgyvendinimą;

7. Organizuoti metinį Programos įgyvendinimo aptarimą.

 

Įgyvendinat Programos 1 priemonę, paraiškas tvarkyti viešąją infrastruktūrą gali teikti viešąsias paslaugas teikiančios verslo,  biudžetinės ir  viešosios įstaigos. Taip pat nevyriausybinės organizacijos, teikiančios socialines paslaugas bei pasirašiusios bendradarbiavimo sutartį su viena iš Lazdijų rajono savivaldybės administracijos seniūnijų.

 

Programos įgyvendinime dalyvaujantys darbdaviai (įmonės, įstaigos, organizacijos ir pan.) turi būti įregistruoti ir veiklą vykdantys Lazdijų rajono savivaldybėje. Planuojama, kad 2022 m. metais finansinė kompensacija darbo užmokesčiui prioriteto tvarka galėtų būti skiriama tiems darbdaviams, kurie paraiškas dalyvauti Programoje teikia pirmą kartą, bei tiems darbdaviams, kurie įgyvendindami 2021 m. Programą, tinkamai vykdė sutartinius įsipareigojimus ir savo, kaip darbdavio, prievoles. Pagal Programą įdarbinami tik Lazdijų rajono savivaldybės gyventojai. 

 

 

Programos 1 priemonėje numatytos šie laikino pobūdžio darbai ir paslaugos:

1.1. laikino pobūdžio darbai:

1.1.1. archyvinių dokumentų ir kitų dokumentų tvarkymo laikino pobūdžio darbai valstybines funkcijas vykdančiose įstaigose;

1.1.2. valstybinės reikšmės parkų, istorijos, kultūros objektų teritorijų šienavimo, vejos pjovimo, gėlynų sodinimo, ravėjimo, krūmų retinimo, medžių genėjimo, lapų ir kitų augalinių atliekų sutvarkymo, šiukšlių surinkimo ir kiti laikino pobūdžio su želdinių priežiūra susiję darbai;

1.1.3. gatvių, kelių, pakelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, istorijos ir kultūros paveldo, parkų, muziejų, kapinių, turizmo objektų, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų bei kitų visuomeninės paskirties rajono teritorijų, esančių valstybinėje žemėje, aplinkos tvarkymo darbai;

1.1.4. savivaldybei priskirtų patikėjimo teise valdyti kelio statinių ir kitų viešo naudojimo objektų smulkaus remonto ir teritorijų šienavimo, šiukšlių surinkimo po žiemos ir kiti laikino pobūdžio darbai;

1.2. laikino pobūdžio paslaugos:

1.2.1. paslaugų teikimas antrinės sveikatos priežiūros įstaigose;

1.2.2. paslaugų teikimas socialinių paslaugų įstaigose;

1.2.3. vietos bendruomenės socialinės infrastruktūros tvarkymo laikino pobūdžio paslaugos.

Planuojama, kad 2022 m. Programos metu bus įdarbinta ne mažiau kaip 68 Programos dalyviai.

Atrinktam darbdaviui, įdarbinusiam Programos dalyvį, planuojama mokėti 100 procentų kompensaciją darbo užmokesčiui, įskaitant darbdaviui ir jo darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas. Darbdavys, teikdamas paraišką dalyvauti 2022 m. Programos priemonėse, turi įvertinti darbuotojo (-ų) kvalifikaciją ir numatomo darbo sąlygas, trukmę. Planuojama vieno asmens laikinųjų darbų trukmė – 2 mėn. – 42 darbo dienos. Vidutinė 1 asmens dalyvavimo Programoje 2 mėn. kaina – apie 1656,78  eurų. Laikinųjų darbų trukmė 1 asmeniui gali būti pratęsta iki 6 mėn. – 126 darbo dienų, šiais atvejais: kai vieniša motina arba vienišas tėvas, globėjas arba rūpintojas augina ir (ar) globoja 2 ir daugiau vaikų; kai šeima augina ir (ar) globoja 2 ir daugiau vaikų ir abu tėvai yra socialinės paramos gavėjai.

Numatoma, kad Programoje dalyvaus ir ją baigs ne mažiau nei 45 proc. ieškančių darbo, atitinkančių Užimtumo įstatymo 48 straipsnyje 2 dalyje išvardintų tikslinių grupių Lazdijų rajono savivaldybės asmenų, registruotų Užimtumo tarnyboje.

Numatomas 1 priemonės vykdymo laikas – nuo 2022-04-01 iki 2022-12-15.

 

2 priemonė. Įgyvendinti Programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, modelį.

Lazdijų rajono savivaldybės Programos 2 priemonės, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio, vadovaujantis Aprašo 5 punktu, tikslinės grupės asmenys yra atitinkantys visus šiuos kriterijus:

- yra ilgą laiką nedirbęs;

- priklauso Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytai asmenų grupei;

- priklauso bent vienai iš Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–3, 5–10 punktuose nurodytų asmenų grupių.

 

Programos 2 priemonės įgyvendinimo planas:

1. Įgyvendinti Programą, skirtą užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, modelį, vadovaujantis Aprašo 6, 7, 9 punktais.

2. Modelio įgyvendinimo metu suteikti ne mažiau kaip 73 nedirbančių ir socialinę paramą gaunančių asmenų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugas.

3. Užtikrinti Programos viešinimą.

Įgyvendinant Programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, modelį, planuojama skirti vidutiniškai apie 700 eurų sumą, skirtą užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugoms vienam asmeniui. Siekiant palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje, su kiekvienu asmeniu bus dirbama individualiai, atliekamas poreikių bei galimybių vertinimas, sudaromas atvejo vadybos planas, kuriame numatoma kokios paslaugos bus teikiamos. Planuojama modelio dalyviams teikti psichologo bei priklausomybės konsultantų konsultacijas, priklausomybės ligų gydymo paslaugas, mokymo (finansinio raštingumo mokymai, motyvaciniai mokymai, B kategorijos transporto priemonių vairuotojų mokymo kursai ir t. t.) paslaugas, pavėžėjimo bei kitas socialines paslaugas, atsižvelgiant į asmens individualius poreikius.

Modelio įgyvendinimo tvarka ir reikalavimai yra pateikti Aprašo II ir III skyriuose.

Programai, skirtai užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, skiriamos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos lėšos – 87 tūkst. eurų, iš jų ne mažiau kaip 17 593,20 tūkst. eurų nedirbančių asmenų atvejo vadybininko darbo užmokesčiui ir 69 406,80 tūkst. eurų nedirbančių ir socialinę paramą gaunančių asmenų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugoms. Pagal šią priemonę bus užtikrintas tvarus (ilgalaikis, neterminuotas) įdarbinimas iki 30 proc. paslaugas gavusių asmenų. Šios Programos lėšos negali būti naudojamos laikino pobūdžio darbų finansavimui. Programos įgyvendinimu siekiama tvaraus užimtumo ir įdarbinimo.

Numatomas 2 priemonės vykdymo laikas – nuo 2022-01-01 iki 2022-12-31.

4. PROGRAMOS FINANSAVIMO PLANAS

2022 m. Programos finansavimo planas:

 

PRIEMONĖ

Planuojamos lėšos (tūkst. eurų)

subsidijos iš valstybės biudžeto lėšų darbdaviui, įdarbinusiam 2022 m. Programos dalyvį

117,5

 

užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims

87

 

Lazdijų rajono savivaldybės planuojama valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšų suma 2022 m. yra 117,50 tūkst. eurų, iš jų 4565,00 eurų administravimo išlaidoms kompensuoti. Planuojama, kad 2022 m. Programoje su galimybe įsidarbinti 2 mėn. (42 darbo dienas) dalyvaus 68 bedarbiai, kompensuojant darbdaviams 100 proc. darbo užmokesčio. Vidutinė vieno asmens dalyvavimo Programoje kaina, įdarbinant darbo ieškantį asmenį 2 mėn., yra apie  1656,78 eurų.

Darbdavys, įdarbintam pagal darbo sutartį Programos laikino pobūdžio priemonėse dalyvaujančiam asmeniui, moka darbo sutartyje nurodyto darbo užmokesčio dalį, kurios nekompensuoja mokama subsidija darbo užmokesčiui, taip pat priedus, priemokas ir kitas išmokas, įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumas, apskaičiuotas nuo šių priedų, priemokų ar išmokų. Subsidija darbo užmokesčiui skirta visoms šioms išlaidoms ar jų daliai apmokėti: darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį; draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms (socialinio draudimo įmokų  tarifas 2,17%), apskaičiuotoms nuo darbo užmokesčio; piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo socialinio draudimo įmokų sumą 2,17%).

Darbdavys, pasirašęs dvišalę finansavimo sutartį (jos forma tvirtinama kartu su darbdavių atrankos aprašu) su Lazdijų rajono savivaldybės administracija, Programos skirtas lėšas perveda darbuotojui už atliktus sutartyje numatytus darbus, darbo sutartyje numatyta tvarka.

Programoje dalyvaujantis darbdavys privalo užtikrinti jam tenkančių pareigų įgyvendinimą (kaip tai numato Darbo kodekso ar kitų LR teisės aktų nuostatos).

Programai, skirtai užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, skiriamos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos lėšos – 87 tūkst. eurų, iš jų ne mažiau kaip 17 593,20 tūkst. eurų nedirbančių asmenų atvejo vadybininko darbo užmokesčiui ir 69 406,80 tūkst. eurų nedirbančių ir socialinę paramą gaunančių asmenų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugoms.

5. UŽIMTUMO PROGRAMOS TĘSTINUMO ANALIZĖ IR PROGNOZĖ

Įgyvendinant 2021 m. užimtumo didinimo Programą buvo atrinkta 11 darbdavių, kurie dalyvavo įgyvendinant Programą ir įdarbino 88 asmenis.

2021 m. Priemonė

Planuota

Pasiekta

1. Priemonė – 100 procentų subsidijos iš valstybės biudžeto lėšų darbdaviui, įdarbinusiam 2021 m. Programos dalyvį.

77

88

 

Įgyvendinant 2021 m. Programą, skirtą užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelį, užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos buvo suteiktos 105 asmenims, iš jų 30 asmenų, suteikus reikalingas paslaugas, įdarbinti. Lazdijų rajono savivaldybė 2022 m. toliau įgyvendins Programą, skirtą užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, modeliui. Planuojama, kad užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos 2022 m. bus suteiktos ne mažiau kaip 73 asmenims, prognozuojama, kad iki 30 proc. paslaugas gavusių asmenų bus užtikrintas tvarus (ilgalaikis, neterminuotas) įdarbinimas. 2021 m. Atvejo komandos modelio dalyviams paskirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos gali būti teikiamos ir 2022 m., jeigu dėl COVID-19 ligos situacijos šalyje reikalingos paslaugos buvo nesuteiktos.

 

Programos įgyvendinimo prognozė trejiems metams:

Programos vykdymo metai

Pagal 1 priemonę įdarbinami asmenys

Pagal 2 priemonę įdarbinami asmenys

2022

68

20

2023

78

21

2024

85

22

Planuojama, kad tikslios ir apibrėžtos priemonės kasmet bus nurodomos tvirtinamose 2022, 2023, 2024 m. Programose. Ateinančių metų Programa bus planuojama įvertinus praėjusių metų Programos pasiektus rezultatus, kilusius iššūkius dėl pasikeitusių atitinkamų teisės aktų, demografinės padėties, socialinių aplinkybių ar darbo rinkos pokyčių. Tik įvertinus 2022 m. Užimtumo didinimo Programos pasiektus rodiklius, išanalizavus bandomojo modelio įgyvendinimo problemas ir pateiktus pasiūlymus, galima bus planuoti kitų metų priemones bei užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims.

Programos įgyvendinimo metu dalyvių įgyta patirtis taip pat sudarys sąlygas ir patiems dalyviams savarankiškai ieškoti darbo, mažės socialinė atskirtis ir emigracija.

6. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

Užimtumo didinimo Programos vertinimo rodikliai:

1. Pagal atskiras priemones įdarbintų asmenų skaičius.

2. Darbdavių, dalyvaujančių 2022 m. Programoje, skaičius.

3. Darbdavių, kurie įdarbins pasibaigus Programos 1 priemonės finansavimui asmenis, skaičius – ne mažiau kaip 1 darbdavys.

4. Programos vykdymo ir įgyvendinimo metu bus atliekamos darbdavių ir Programos dalyvių apklausos. Numatytų apklausų skaičius – ne mažiau kaip 1.

5. Apsilankymai pas darbdavius ir pokalbis su Programos dalyviu – ne mažiau kaip 1 apsilankymas pas kiekvieną darbdavį. Savivaldybė gali atlikti darbdavių patikrinimus kilus pagrįstiems įtarimams dėl darbdavio veiklos, gavus kitos kompetentingos institucijos prašymą ar skundą. Jei patikrinimo metu nustatomi pažeidimai (neatitikimų), darbdavys juos gali pašalinti per nurodytą terminą. Darbdaviui nepašalinus trūkumų ir jį įspėjus, kompensacijos darbo užmokesčiui mokėjimas nutraukiamas.

6. Įgyvendinus Programą, Programoje dalyvavusių darbdavių ir socialinių partnerių, Lazdijų skyriaus pasitarimas – ne mažiau kaip 1 pasitarimas.

Už Programai įgyvendinti skirtų lėšų apskaitą atsakingas Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius.

Lėšų teisingo panaudojimo kontrolei ir atskaitomybei užtikrinti atliekama sutarčių priežiūra, darbdavius įpareigojant teikti ketvirčio ataskaitas, taip pat atliekant patikrą vietoje.

Programą Lazdijų rajono savivaldybėje įgyvendina Lazdijų rajono savivaldybės administracija ir pasirinkti darbdaviai.

Už Programos įgyvendinimo priežiūros, paslaugų teikimą ir priemonių įgyvendinimą atsakingas Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius.

7. PROGRAMOS VIEŠINIMAS

Programa, pasiekti rezultatai, informacija apie Programos įgyvendinimą bus skelbiama Lazdijų rajono savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.lazdijai.lt, Lazdijų rajono savivaldybės socialinių tinklų „Facebook“ paskyroje ir pagal galimybes – darbdavių interneto svetainėse.

Skelbimai apie darbdavių atranką bus skelbiami Lazdijų rajono savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.lazdjai.lt ir  vietinėje spaudoje.

 

______________