LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2006 M. SAUSIO 23 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-109 „DĖL INSTITUCIJŲ, VYKDANČIŲ MOKYTOJŲ IR ŠVIETIMO PAGALBĄ TEIKIANČIŲ SPECIALISTŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMĄ, VEIKLOS VERTINIMO IR AKREDITACIJOS“ PAKEITIMO
2019 m. gegužės 28 d. Nr. V-648
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. sausio 23 d. įsakymą Nr. ISAK-109 „Dėl Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos“:
1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos taisyklės nauja redakcija nedėstomos):
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL INSTITUCIJŲ, VYKDANČIŲ MOKYTOJŲ IR ŠVIETIMO PAGALBĄ TEIKIANČIŲ SPECIALISTŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMĄ, VEIKLOS VERTINIMO IR AKREDITACIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTININMO
1. Tvirtinu Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos taisykles (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių švietimo pagalbos įstaigų vertinimą ir akreditaciją vykdo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu sudaryta ekspertų grupė iš 3–5 asmenų: Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir kitų ekspertų.
3. Rekomenduoju siekdamas užtikrinti mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimo paslaugų kokybę, mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti mokymo lėšas skirti pedagogų rengimo centrams ir kitoms akredituotoms institucijoms, vykdančioms mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą.“
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos taisykles:
2.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
2.3. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Valstybinių ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. ISAK-556 „Dėl Valstybinių ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatų patvirtinimo“, Profesijos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-591„Dėl Profesijos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo nuostatų“, vartojamas sąvokas.“
2.4. Pakeičiu II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
2.5. Pakeičiu III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
2.6. Pakeičiu IV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
2.7. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
2.8. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
2.9. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:
„21. Centras išduoda Institucijai Centro direktoriaus pasirašytą Institucijos, vykdančios mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos pažymą, parengtą pagal Institucijos, vykdančios mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos pažymos formą (5 priedas).“
2.13. Pakeičiu VII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
2.14. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:
„31. Centras per 5 darbo dienas nuo Apeliacijos komisijos sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja Instituciją apie Apeliacijos komisijos sprendimą. Apeliacijos komisijai pritarus Ekspertų parengtoms Institucijos veiklos išorinio vertinimo išvadoms, Centras per 5 darbo dienas nuo Apeliacijos komisijos sprendimo priėmimo dienos, raštu teikia Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministrui Ekspertų komisijos pasiūlymą dėl Institucijos akreditacijos.“
2.17. Pakeičiu 1 priedo 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimo renginių programų vadyba.
Klausimai apie veiklos turinį |
Klausimo numeris |
|||||||
Ar programų vertinimas institucijoje reglamentuotas dokumentais? |
10.1 |
|||||||
☐ – taip (nurodykite dokumentus) |
10.1.1 |
|||||||
☐ – ne |
10.1.2 |
|||||||
|
|
|||||||
Kas inicijuoja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginių programų kūrimą? |
10.2 |
|||||||
☐ – pati institucija |
10.2.1 |
|||||||
☐ – Švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
10.2.2 |
|||||||
☐ – savivaldybės administracijos švietimo padalinys |
10.2.3 |
|||||||
☐ – mokyklų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai |
10.2.4 |
|||||||
☐ – mokytojai |
10.2.5 |
|||||||
☐ – kiti (įrašykite) ..................................... |
10.2.6 |
|||||||
|
|
|||||||
Kokiu skaičiumi mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginių (seminarų, kursų, paskaitų ir kitų renginių) programų disponuoja institucija? (įrašykite skaičių) |
10.3 |
|||||||
Iš viso |
|
|
10.3.1 |
|||||
Iš jų: |
|
|
|
|||||
Akredituotų |
|
|
10.3.2 |
|||||
Prilygintų akredituotoms |
|
|
10.3.3 |
|||||
|
|
|
|
|||||
Kas rengė institucijos įgyvendinamų mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginių (seminarų, kursų, paskaitų, konferencijų ir kitų renginių) programas? (įrašykite skaičių) |
10.4 |
|||||||
|
|
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginių (seminarų, kursų, paskaitų, kitų renginių) programos |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginių (seminarų, kursų, paskaitų ir kitų renginių) nacionalinio lygmens programos |
|
|
|||
|
Institucijos darbuotojai |
|
|
|
10.4.1 |
|||
|
Mokytojai |
|
|
|
10.4.2 |
|||
|
Mokyklų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai |
|
|
|
10.4.3 |
|||
|
Mokslininkai |
|
|
|
10.4.4 |
|||
|
Ministerijų, savivaldybių administracijų ir kitų valstybės institucijų darbuotojai |
|
|
|
10.4.5 |
|||
|
Komandos |
|
|
|
10.4.6 |
|||
|
Kiti (įrašykite) ................... |
|
|
|
10.4.7 |
|||
|
Iš viso |
|
|
|
10.4.8 |
|||
|
|
|
|
|||||
Kas ekspertuoja institucijos įgyvendinamas programas? |
10.5 |
|||||||
|
|
Įvertinkite balais nuo 0 iki 4 (4 – dažniausiai) |
|
|
||||
|
Institucijos darbuotojai |
|
|
10.5.1 |
||||
|
Mokytojai |
|
|
10.5.2 |
||||
|
Mokyklų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai |
|
|
10.5.3 |
||||
|
Mokslininkai |
|
|
10.5.4 |
||||
|
Savivaldybių administracijų švietimo padalinių darbuotojai |
|
|
10.5.5 |
||||
|
Ekspertų grupė |
|
|
10.5.6 |
||||
|
Kita (įrašykite) ......................... |
|
|
10.5.7 |
||||
|
|
|
|
|||||
Kaip institucija tiria realizuojamų programų efektyvumą? |
10.6 |
|||||||
☐ – sprendžia pagal programoje dalyvavusių klientų skaičių |
10.6.1 |
|||||||
☐ – atlieka klientų specialias apklausas apie konkrečios programos naudingumą |
10.6.2 |
|||||||
☐ – analizuoja pateiktos programos turinį |
10.6.3 |
|||||||
☐ – efektyvumo specialiai netiria |
10.6.4 |
|||||||
|
|
|||||||
Ar dažnai turimos programos tobulinamos? |
10.7 |
|||||||
☐ – reguliariai, tam skiriamas nuolatinis dėmesys |
10.7.1 |
|||||||
☐ – tobulinamos tik tada, kai išaiškėja toks klientų poreikis |
10.7.2 |
|||||||
☐ – tai nėra daroma, tik kuriamos naujos programos, o senų atsisakoma |
10.7.3 |
|||||||
|
|
|||||||
Kas sąlygoja parengtų programų tobulinimą? |
10.8 |
|||||||
☐ – klientų poreikių tyrimas |
10.8.1 |
|||||||
☐ – siekis tobulinti savo veiklą |
10.8.2 |
|||||||
☐ – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos specialistų rekomendacijos |
10.8.3 |
|||||||
☐ – savivaldybės administracijos švietimo padalinio rekomendacijos |
10.8.4 |
|||||||
☐ – nuolat kintanti aplinka |
10.8.5 |
|||||||
☐ – kita (įrašykite) ....................................... |
10.8.6 |
|||||||
|
|
|||||||
Kaip institucija reklamuoja savo siūlomas programas? |
10.9 |
|||||||
☐ – skelbimais savivaldybių švietimo padaliniams, mokykloms |
10.9.1 |
|||||||
☐ – skelbimais pedagoginėje ir kitoje spaudoje |
10.9.2 |
|||||||
☐ – skelbia informaciją savo interneto svetainėje |
10.9.3 |
|||||||
☐ – specialios reklaminėmis akcijomis (lankstinukai, specialūs leidiniai) |
10.9.4 |
|||||||
☐ – kita (įrašykite) ....................................... |
10.9.5 |
|||||||
|
|
|||||||
“
2.18. Pakeičiu 2 priedo 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimo renginių programų vadyba. Vertinimo skalė.
Kokybės lygis |
Kokybės rodiklio lygio iliustracijos |
Išvada |
4 |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginių programų vertinimas institucijoje reglamentuotas. Programų kūrimą inicijuoja pati institucija, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, savivaldybės administracijos švietimo padalinio darbuotojai, mokyklų vadovai, mokytojai. Kvalifikacijos tobulinimo programas rengia mokslininkai, institucijos darbuotojai, mokytojai, mokyklų vadovai, ministerijų, savivaldybių administracijų ir kitų valstybės institucijų darbuotojai, komandos. Institucija reguliariai ir įvairiais būdais tiria įgyvendinamų programų efektyvumą, duomenis naudoja savo veiklai tobulinti. Programos sistemingai tobulinamos. Institucija aktyviai įvairiais būdais reklamuoja įgyvendinamas programas. |
Institucija užsitikrinusi perspektyvą |
3 |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginių programų vertinimas institucijoje reglamentuotas. Programų kūrimą inicijuoja pati institucija, atsižvelgdama į savivaldybės administracijos švietimo padalinio darbuotojų, mokyklų vadovų bei mokytojų pageidavimus. Programas rengia institucijos darbuotojai, mokytojai, mokyklų vadovai, ministerijų, savivaldybių administracijų ir kitų valstybės institucijų darbuotojai. Programos tobulinamos, kai išaiškėja toks klientų poreikis. Institucija, tirdama programų efektyvumą, atlieka specialias klientų apklausas, analizuoja programų turinį. Institucija įvairiais būdais reklamuoja savo paslaugas. |
Viskas gerai |
2 |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginių programų vertinimas nepakankamai reglamentuotas. Programų kūrimą inicijuoja tik pati institucija. Programas rengia institucijos darbuotojai, kartais pasitelkiami mokytojai. Programos tobulinamos retai, dažniausiai kuriamos naujos programos, o senų atsisakoma. Įgyvendinamų programų efektyvumas nustatomas pagal programoje dalyvaujančių klientų skaičių, programos turinys retai analizuojamas. Reklamuodama siūlomas programas institucija apsiriboja tik 1–2 formomis. |
Galėtų būti geriau |
1 |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo renginių programų vertinimas nereglamentuotas. Programų kūrimą inicijuoja tik pati institucija. Kvalifikacijos tobulinimo programas rengia institucijos darbuotojai. Programų efektyvumas specialiai netiriamas. Institucija menkai reklamuoja siūlomas programas. |
Sunerimkite |
“
Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo
pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos
tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos
taisyklių
5 priedas
(Institucijos, vykdančios mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos pažymos forma)
INSTITUCIJOS, VYKDANČIOS MOKYTOJŲ IR ŠVIETIMO PAGALBĄ TEIKIANČIŲ SPECIALISTŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMĄ,
VEIKLOS VERTINIMO IR AKREDITACIJOS PAŽYMA
20__ m. _________ d. Nr. _______
(pažymos registracijos data ir Nr.)
Vilnius
_____________________________________________________________________________
(Institucijos pavadinimas)
vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro _________ įsakymo
(data)
Nr. __________ yra _________________________________________________________ .
(akredituotas (-a) 5 (penkeriems) / 3 (trejiems) /1 (vieniems) metams / neakredituotas (-a)
Institucijos veiklos sritys ir jų dalys |
Veikla vertinta/nevertinta |
I. Veiklos sritis „Mokymosi aplinkos“ |
|
1 dalis. Biblioteka |
|
2 dalis. Internetas |
|
3 dalis. Seminarai, kursai, paskaitos ir kiti renginiai |
|
4 dalis. Gerosios patirties sklaida ir edukacinės patirties bankas |
|
5 dalis. Konsultavimas |
|
6 dalis. Projektinė veikla ir partnerystės tinklai |
|
7 dalis. Ekspertizė |
|
II. Veiklos sritis „Vadyba ir administravimas“ |
|
1 dalis. Vadovavimas, personalo vadyba ir įvaizdžio kūrimas |
|
2 dalis. Planavimas ir administravimas |
|
3 dalis. Mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimo renginių programų vadyba |
|
Direktorius ________________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
Pažyma galioja iki _______________
(data)