ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. VASARIO 21 D. SPRENDIMO NR. T-61 „DĖL BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ, KURIŲ SAVININKĖ YRA ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ, VADOVŲ DARBO APMOKĖJIMO SISTEMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. vasario 23 d. Nr. T-34
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Biudžetinių įstaigų, kurių savininkė yra Šiaulių rajono savivaldybė, vadovų darbo apmokėjimo sistemą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. T-61 „Dėl Biudžetinių įstaigų, kurių savininkė yra Šiaulių rajono savivaldybė, vadovų darbo apmokėjimo sistemos patvirtinimo“, ir ją išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2017 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. T-61
(Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. T-34
redakcija)
BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ, KURIŲ SAVININKĖ YRA ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ, VADOVŲ DARBO APMOKĖJIMO SISTEMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Biudžetinių įstaigų, kurių savininkė yra Šiaulių rajono savivaldybė, vadovų (toliau –įstaigos vadovas) darbo apmokėjimo sistema (toliau – aprašas) nustato savivaldybės biudžetinių įstaigų (toliau – biudžetinė įstaiga) vadovų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento nustatymo kriterijus, kintamosios dalies, priemokų ir premijų mokėjimo tvarką ir sąlygas.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu (toliau – įstatymas) ir taikoma tiek, kiek to nereglamentuoja kiti atskirų sričių biudžetinių įstaigų veiklą reglamentuojantys įstatymai.
II SKYRIUS
PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES NUSTATYMO KRITERIJAI
4. Biudžetinių įstaigų vadovų, išskyrus mokyklų vadovus, pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal įstatymo 1 priedą, atsižvelgiant į pareigybių sąraše nustatytą darbuotojų pareigybių skaičių ir vadovaujamo darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo vadovaujama įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms ir (ar) jų padaliniams.
Mokyklų vadovų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal įstatymo 5 priedą, atsižvelgiant į mokykloje ugdomų mokinių skaičių, pedagoginio darbo stažą ir veiklos sudėtingumą.
5. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas biudžetinės įstaigos vadovui nustatomas Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero potvarkiu.
6. Naujai priimamiems biudžetinių įstaigų vadovams, išskyrus mokyklų vadovus, nustatomi pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai prie minimalaus koeficiento iš atitinkamo koeficientų intervalo pridedant 3,0 koeficientą ir jie gali būti didinami:
6.1. A1 lygio pareigybėms pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas 20 procentų, jeigu teisės aktuose tai pareigybei yra numatytas reikalavimas turėti magistro kvalifikacinį laipsnį;
6.2. užsienio kalbos (vienos iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių) mokėjimas B2, C1 ar C2 lygiu (pateikus akredituotos įstaigos, turinčios teisę vykdyti užsienio kalbų egzaminus ir naudoti tarptautinius užsienio kalbų lygio nustatymo testus, pažymą ar diplomą, kad įgytas atitinkamos užsienio kalbos bakalauro ar magistro kvalifikacinis laipsnis), jeigu teisės aktuose tai pareigybei nustatyta mokėti bent vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių) – 5 procentais.
7. Naujai priimamiems mokyklų vadovams nustatomas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas pagal įstatymo 5 priedą, atsižvelgiant į mokinių skaičių ir pedagoginio darbo stažą.
8. Mokyklų vadovų nustatyti pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai gali būti didinami atsižvelgiant į kriterijus nustatytus įstatymo 5 priedo 44 punkte vieneriems mokslo metams. Pasikeitus faktinėms aplinkybėms mokyklos vadovas per 5 darbo dienas pateikia prašymą savivaldybės merui dėl padidinto koeficiento peržiūrėjimo.
9. Pagal aprašo 6 punktą pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami vieną kartą (priimant į pareigas) ir įrašant į darbo sutartį pareiginės algos pastoviosios dalies padidinimo kriterijus.
10. Biudžetinių įstaigų ir mokyklų vadovams nustatyti pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai gali būti didinami iki 10 procentų, atsižvelgiant į šiuos kriterijus:
10.1. už įvairiapusišką įstaigos veiklą:
10.1.1. už 1 tarptautinio ar šalies renginio organizavimą Šiaulių rajone – 5 procentai, už 2 tarptautinių ar šalies renginių organizavimą Šiaulių rajone – 10 procentų;
10.1.2. už įstaigos įvertinimą respublikiniu mastu – 5 procentai, už įstaigos įvertinimą tarptautiniu mastu – 10 procentų;
10.1.3. už naujų bendruomeninių paslaugų teikimą:
10.1.3.1. naujos ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo grupės atidarymas ar pirmieji mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos metai – 5 procentai;
10.1.3.2. įdiegta 1 nauja paslauga (socialinė, edukacinė ir kt.) – 5 procentai, įdiegtos 2 naujos paslaugos (socialinės, edukacinės ir kt.) – 10 procentų;
10.2. už dalyvavimą projektinėse veiklose (papildomų finansavimo šaltinių pritraukimą):
10.2.1. įgyvendinamas 1 tarptautinis projektas arba jis finansuojamas iš ES struktūrinių fondų – 5 procentai, įgyvendinami 2 tarptautiniai projektai arba jie finansuojami iš ES struktūrinių fondų – 10 procentų;
10.3. už aukštos kvalifikacijos specialistų priėmimą / išlaikymą įstaigoje:
10.3.1. persikvalifikavo ar įgijo naują profesinę kvalifikaciją 1 įstaigos darbuotojas – 5 procentai, persikvalifikavo ar įgijo naują profesinę kvalifikaciją 2 įstaigos darbuotojai – 10 procentų;
11. Jeigu mokyklos vadovo veikla atitinka du ir daugiau įstatymo 5 priedo 44 punkte nustatytus kriterijus, jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas ne daugiau kaip 25 procentais vieneriems mokslo metams, įrašant į darbo sutartį pareiginės algos pastoviosios dalies padidinimo kriterijus. Padidintas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nustatytas pagal aprašo 10 punktą mokyklos vadovui mokamas vienerius mokslo metus, įrašant į darbo sutartį pareiginės algos pastoviosios dalies padidinimo kriterijus.
12. Padidintas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas, nustatytas pagal aprašo 10 punktą, biudžetinės įstaigos vadovui mokamas vienerius metus, įrašant į darbo sutartį pareiginės algos pastoviosios dalies padidinimo kriterijus.
13. Biudžetinės įstaigos vadovo, išskyrus mokyklų vadovų, pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma iš naujo:
13.1. pasikeitus pareigybių sąraše nustatytam darbuotojų pareigybių skaičiui, įstaiga priskiriama kitai grupei;
14. Mokyklų vadovų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma iš naujo:
15. Biudžetinės įstaigos ar mokyklos vadovas turi teisę pateikti Savivaldybės merui motyvuotą prašymą dėl pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento padidinimo. Prašyme nurodyti motyvai ir argumentacija turi atitikti vieną iš kriterijų, nustatytų aprašo 10 punkte ar / ir įstatymo 5 priedo 44 punkte nustatytus kriterijus. Prašymas per dokumentų valdymo sistemą „@vilys“ privalo būti suderintas su veiklą koordinuojančio padalinio vadovu ar valstybės tarnautoju. Įstaigos veiklą koordinuojančio padalinio vadovas ar valstybės tarnautojas dokumentų valdymo sistemos „@vilys“ derinimo lauke įrašo kaip vertina prašyme nurodytus motyvus ir savo rekomendaciją.
III SKYRIUS
PAREIGINĖS ALGOS KINTAMOSIOS DALIES NUSTATYMO IR MOKĖJIMO TVARKA IR SĄLYGOS
16. Biudžetinių įstaigų vadovų kasmetinė veikla vertinama vadovaujantis:
16.1. Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 254 „Dėl Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ – Šiaulių rajono savivaldybės švietimo paslaugų centro vadovo, Šiaulių rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos vadovo, Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro vadovo, Šiaulių rajono savivaldybės viešosios bibliotekos vadovo, Šiaulių rajono savivaldybės kultūros centro vadovo, Šiaulių rajono savivaldybės etninės kultūros ir amatų centro vadovo;
16.2. Socialinių paslaugų srities darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-158 „Dėl Socialinių paslaugų srities darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ – Šiaulių rajono savivaldybės socialinių paslaugų centro vadovo, Kuršėnų šeimos namų vadovo;
16.3. Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos vertinimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. V-279 „Dėl Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovo, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos vertinimo nuostatų patvirtinimo“ – švietimo įstaigų (mokyklų, kurių pagrindinė veikla yra formalusis ir (ar) neformalusis švietimas, ir švietimo pagalbos įstaigų) vadovų.
17. Kiekvienais metais Savivaldybės meras, biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigų, vadovams iki sausio 31 dienos, o švietimo įstaigų vadovams – iki kovo 1 dienos, vadovaudamasis aprašo 16 punkte nustatyta tvarka ir atsižvelgdamas į metinio veiklos plano priemones, biudžetinių įstaigų vadovams, dirbantiems pagal darbo sutartis, nustato metines užduotis, susijusias su biudžetinių įstaigų metinio veiklos plano priemonėmis arba susijusias su metinio veiklos plano priemonėmis ir su biudžetinės įstaigos vidaus administravimu bei veiklos efektyvumo didinimu, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius.
18. Priėmus į pareigas biudžetinės įstaigos vadovą, dirbantį pagal darbo sutartį, metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai nustatomi per vieną mėnesį nuo jo priėmimo į pareigas dienos.
19. Jeigu biudžetinės įstaigos vadovas, dirbantis pagal darbo sutartį, priimamas į pareigas naujai ketverių metų kadencijai, švietimo įstaigos vadovas – penkerių metų kadencijai, iki einamųjų metų pabaigos jam galioja einamųjų metų pradžioje nustatytos metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai.
20. Jeigu, priėmus į pareigas biudžetinės įstaigos vadovą, dirbantį pagal darbo sutartį, iki einamųjų metų pabaigos lieka mažiau kaip 6 mėnesiai, biudžetinės įstaigos vadovui, dirbančiam pagal darbo sutartį, gali būti nustatomi metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai.
21. Prireikus nustatytos metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai einamaisiais metais gali būti vieną kartą pakeisti arba papildyti, bet ne vėliau kaip iki liepos 1 dienos.
22. Biudžetinių įstaigų vadovams nustatytos metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai skelbiami vadovą į pareigas priimančio asmens ir biudžetinės įstaigos, kurioje eina pareigas vadovas, interneto svetainėje.
23. Kiekvienais metais Savivaldybės meras įvertina biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigų, vadovų iki sausio 31 dienos, o švietimo įstaigos vadovų – iki kovo 1 dienos, vadovaudamasis aprašo 16 punkte nustatyta tvarka, biudžetinių įstaigų vadovų, dirbančių pagal darbo sutartis (išskyrus biudžetinių įstaigų vadovus, dirbančius pagal darbo sutartis, kurie buvo priimti į pareigas praėjusiais metais iki metų pabaigos likus mažiau negu 6 mėnesiams), praėjusių metų veiklą pagal nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius.
24. Biudžetinės įstaigos vadovas (išskyrus švietimo įstaigos vadovą) kasmet iki sausio 7 dienos pateikia Savivaldybės merui užpildytą veiklos vertinimo išvadą, kuri turi būti suderinta su įstaigos veiklą koordinuojančiu Savivaldybės administracijos padalinio vadovu ar valstybės tarnautoju.
25. Švietimo įstaigų vadovai kasmet iki vasario 7 dienos pateikia Savivaldybės merui parengtą metų veiklos ataskaitą, kuri buvo viešai paskelbta ir:
26. Biudžetinės įstaigos vadovo, dirbančio pagal darbo sutartį, praėjusių metų veikla gali būti vertinama labai gerai, gerai, patenkinamai ir nepatenkinamai.
27. Įvertinus praėjusių kalendorinių metų biudžetinės įstaigos vadovo veiklą labai gerai, gali būti skiriama iki kito vadovo kasmetinio veiklos vertinimo 20, 30 arba 40 procentų pareiginės algos pastovios dalies dydžio kintamoji dalis. Kintamosios dalies procento dydis nustatomas įvertinus įvykdytų užduočių kiekį, mastą ir svarbą:
27.1. 20 procentų – jeigu visos planuotos užduotys įvykdytos laiku, įstaigos veiklos administravimo veikloje pasiekta geresnių rezultatų, pagerinta įstaigos veikla;
27.2. 30 procentų – jeigu visos planuotos užduotys įvykdytos laiku ir viršyti kai kurie sutartiniai vertinimo rodikliai, įstaigos veiklos administravimo veikloje pasiekta ženkliai geresnių rezultatų, pagerinta įstaigos veikla;
28. Įvertinus praėjusių kalendorinių metų biudžetinės įstaigos vadovo veiklą labai gerai, gali būti skiriama iki 100 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio premija.
29. Įvertinus praėjusių kalendorinių metų biudžetinės įstaigos vadovo veiklą gerai, gali būti skiriama iki kito vadovo kasmetinio veiklos vertinimo 10 procentų pareiginės algos kintamosios dalies dydis.
30. Įvertinus praėjusių kalendorinių metų biudžetinės įstaigos vadovo veiklą patenkinamai, – biudžetinės įstaigos vadovui iki kito vadovo kasmetinio veiklos vertinimo nenustato pareiginės algos kintamosios dalies dydžio.
31. Įvertinus praėjusių kalendorinių metų biudžetinės įstaigos vadovo veiklą nepatenkinamai:
31.1. biudžetinės įstaigos vadovui, išskyrus mokyklos vadovą, iki kito vadovo kasmetinio veiklos vertinimo nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu įstatymo 1 priede tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį numatytas minimalus koeficientas;
31.2. mokyklos vadovui iki kito vadovo kasmetinio veiklos vertinimo nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu įstatymo 5 priede tai pareigybei pagal mokykloje ugdomų mokinių skaičių ir pedagoginį darbo stažą numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas.
32. Jeigu biudžetinės įstaigos vadovo, dirbančio pagal darbo sutartį, metinė veikla įvertinama nepatenkinamai 2 metus iš eilės, savivaldybės meras priima sprendimą biudžetinės įstaigos vadovą, dirbantį pagal darbo sutartį, atleisti iš pareigų ir nutraukia su juo sudarytą darbo sutartį per 10 darbo dienų nuo paskutinio kasmetinio veiklos vertinimo, neišmokant jam išeitinės išmokos.
33. Atsižvelgiant į biudžetinių metų Savivaldybės finansines galimybes ir Savivaldybės tarybos patvirtintą įstaigos darbo užmokesčio fondą, įstaigos vadovams nustatoma pareiginės algos kintamoji dalis vadovaujantis šio aprašo 27-29 punktuose nustatytais kriterijais.
34. Biudžetinės įstaigos vadovui pareiginės algos kintamoji dalis gali būti nustatyta priėmimo į darbą metu, taip pat grįžus iš vaiko priežiūros atostogų, tačiau ji negali būti didesnė kaip 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir negali būti mokama ilgiau kaip iki kito vadovo kasmetinio veiklos vertinimo.
IV SKYRIUS
PREMIJŲ IR PRIEMOKŲ MOKĖJIMO TVARKA IR SĄLYGOS
36. Priemoka mokama atsiradus įstatymo 10 straipsnyje nustatytoms aplinkybėms ir ne ilgesniam laikotarpiui nei iki kalendorinių metų pabaigos.
37. Priemokos mokėjimas nutraukiamas, jei išnyksta jos skyrimo aplinkybės arba sumažinamas procentinis dydis, kai pasikeičia aplinkybės, kurių pagrindu priemoka buvo skirta (sumažėja papildomo darbo krūvis, papildomų pareigų ar užduočių skaičius).
38. Biudžetinės įstaigos vadovui priemoka skiriama arba sumažinamas priemokos dydis Savivaldybės mero potvarkiu.
39. Siūlyti skirti priemoką ar inicijuoti priemokos mokėjimo persvarstymą gali Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės tarybos komitetai, įstaigos veiklą koordinuojantis padalinio vadovas ar valstybės tarnautojas.
40. Priemoka skiriama, jeigu įstatymo 10 straipsnyje nustatytos aplinkybės (išskyrus kai nustatomos papildomos užduotys ar pareigos, priemoka mokama nuo jų nustatymo dienos) tęsiasi tris ir daugiau darbo dienų:
40.1. už papildomą darbo krūvį, kai yra padidėjęs darbų mastas, atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, bet neviršijama nustatyta darbo laiko trukmė, skiriama 20 proc. priemoka, kai papildomas darbo krūvis trunka iki 20 darbo dienų, o jei papildomas darbo krūvis trunka daugiau kaip 21 darbo dieną – 30 proc. priemoka;
40.2. už pavadavimą, kai raštu pavedama laikinai atlikti kito darbuotojo pareigybei nustatytas funkcijas, skiriama 30 proc. priemoka;
41. Premija gali būti skiriama pagal įstatymo 12 straipsnyje numatytus kriterijus ir neviršijant įstaigai darbo užmokesčiui skirtų lėšų. Premija skiriama ir konkretus jos dydis, bet ne didesnė nei biudžetinės įstaigos vadovo pareiginė algos pastovioji dalis, nustatomas Savivaldybės mero potvarkiu:
41.1. atlikus vienkartines biudžetinės įstaigos veiklai ypač svarbias užduotis skiriama 100 proc. pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio premija;
41.2. labai gerai įvertinus biudžetinės įstaigos darbuotojo veiklą skiriama 100 proc. pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio premija per du mėnesius po įvertinimo;
42. Materialinė pašalpa gali būti skiriama pagal įstatymo 13 straipsnyje nustatytus kriterijus. Materialinė pašalpa skiriama ir konkretus jos dydis, bet ne didesnis kaip 5 minimalios mėnesinės algos, nustatomas Savivaldybės mero potvarkiu.
43. Biudžetinės įstaigos vadovas turi teisę pateikti Savivaldybės merui motyvuotą prašymą dėl priemokos, premijos, materialinės pašalpos skyrimo. Prašymas privalo būti suderintas su veiklą koordinuojančio padalinio vadovu ar valstybės tarnautoju. Veiklą koordinuojančio padalinio vadovas ar valstybės tarnautojas ant įstaigos vadovo prašymo įrašo, kaip vertina prašyme nurodytus motyvus ir savo rekomendaciją.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS