PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS KOMISIJOS SUDARYMO IR KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

2022 m. vasario 7 d. Nr. A-70

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. A1-37 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymo Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdiniais nuostatais, patvirtintais Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. V-23 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“, ir Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2019 m. kovo 8 d. raštą Nr. (3.13)-SD-307 „Dėl atstovo delegavimo į būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją“:

1. S u d a r a u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją:

1.1. Virginija Savickienė – Socialinės paramos skyriaus vedėja (komisijos pirmininkė);

1.2. Mindaugas Malinauskas – Statybos ir infrastruktūros skyriaus vyriausiasis specialistas;

1.3. Rasa Sakalauskienė – Socialinės paramos skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos pirmininko pavaduotoja);

1.4. seniūnijos seniūnas (asmens gyvenamosios vietos).

2. K v i e č i u dalyvauti komisijos darbe:

2.1. Joną Dumšą – Lietuvos žmonių su negalia sąjungos atstovą;

2.2. Aureliją Petronienę – Panevėžio rajono neįgaliųjų draugijos pirmininkę.

3. S k i r i u komisijos sekretore Dalią Grigaliūnienę, Socialinės paramos skyriaus socialinę darbuotoją darbui su neįgaliaisiais.

4. T v i r t i n u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatus (pridedama).

5. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

5.1. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. balandžio 11 d. įsakymą Nr. A-177 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos sudarymo ir komisijos nuostatų patvirtinimo“;

5.2. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. balandžio 6 d. įsakymą Nr. A-193 „Dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. balandžio 11 d. įsakymo Nr. A-177 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos sudarymo ir komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės administracijos direktorius                                                             Eugenijus Lunskis

 


 

patvirtinta

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus

2022 m. vasario 7 d. įsakymu Nr. A-70

 

Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos

nuostatai

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos (toliau – komisija) sudėtį ir sudarymą, tikslus ir funkcijas, uždavinius, komisijos narių teises ir atsakomybę, komisijos darbo organizavimą, sprendimų priėmimą, posėdžio protokolų parengimą.

2. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriui (toliau – Savivaldybės administracijos direktorius). 

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi šiais Nuostatais, Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas) bei kitais susijusiais įstatymais bei norminiais teisės aktais.

4. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDĖTIS IR SUDARYMAS

 

5. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 narių. Į komisijos sudėtį įtraukiami Savivaldybės administracijos darbuotojai, neįgaliųjų asociacijos atstovas, deleguotas Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas), Panevėžio rajono neįgaliųjų draugijos atstovas.

6. Komisijos sudėtį, komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją bei Nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

7. Komisijos sekretorių skiria Savivaldybės administracijos direktorius.

 

III SKYRIUS

komisijos PASKIRTIS ir funkcijos

 

8. Komisijos paskirtis – padėti Panevėžio rajono savivaldybės administracijai organizuoti būsto pritaikymą asmenims su negalia. Veikdama pagal savo paskirtį, komisija atlieka šias funkcijas:

8.1. atsižvelgdama į asmens būklę, vertina būsto ir gyvenamosios aplinkos (toliau – būsto) pritaikymo poreikį;

8.2. priima sprendimą tenkinti būsto pritaikymo poreikį arba netenkinti būsto pritaikymo poreikio;

8.3. svarsto ir tvirtina Socialinės paramos skyriaus atsakingo specialisto sudarytas būsto pritaikymo eiles;

8.4. atsižvelgdama į patvirtintą būsto pritaikymo eilę ir einamiesiems metams skirtas valstybės biudžeto lėšas, ne vėliau kaip iki einamų metų birželio 1 d. sudaro ir tvirtina einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;

8.5. priima sprendimą dėl asmens, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti būsto pritaikymo eilės praleidimo einamaisiais metais, Tvarkos aprašo nustatytais atvejais;

8.6. priima sprendimą dėl būsto pritaikymo darbų vykdymo, jei būsto mokestinė vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

8.7. priima sprendimą dėl pakartotinio būsto pritaikymo, nepraėjus 10 metų nuo paskutinio sprendimo pritaikyti būstą priėmimo dienos, tikslingumo, kai neįgaliajam dėl pasikeitusios sveikatos būklės ar ugdymosi poreikių reikalingi papildomi būsto pritaikymo darbai arba neįgaliesiems, kuriems buvo skirtas laiptų kopiklis arba kurių amžius prašymo nagrinėjimo komisijos posėdyje dieną buvo nuo 7 iki 24 metų;

8.8. priima sprendimą dėl būsto pritaikymo (arba nepritaikymo), jei būste neįgalusis faktiškai negyvena dėl to, kad būstas nėra pritaikytas jo poreikiams;

8.9. teikia motyvuotą išvadą Savivaldybės administracijos direktoriui dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų pritaikymo asmens specialiesiems poreikiams, jei atsakingas specialistas pateikia daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimą nesutikti, kad bendrojo naudojimo objektai būtų pritaikyti asmens specialiesiems poreikiams;

8.10. priima sprendimą skirti kompensaciją, jei asmuo, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti, ar jo atstovas parduoda asmens poreikiams nepritaikytą būstą ir perka visiškai arba iš dalies pritaikytą būstą;

8.11. priima sprendimą dėl perkamų mobilių techninės pagalbos įrenginių (mobilios vonios ir mobilaus tualeto) nesant techninių galimybių įrengti būste sanitarinius įrenginius arba pritaikyti esančius būste;

8.12. priima sprendimą dėl keltuvo (lifto) tarp aukštų būsto viduje įrengimo individualiuose namuose;

8.13. jeigu asmens specialiesiems poreikiams ketinama pritaikyti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektus ir asmuo ar jo atstovas teikdamas prašymą nepateikė daugumos daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sutikimo, informuoja pareiškėją apie sutikimo būtinumą ir pažymi tai akte;

8.14. nagrinėja skundus dėl būsto pritaikymo, įgyvendinamo vadovaujantis Tvarkos aprašu, organizavimo ir vykdymo;

8.15. kontroliuoja, kaip vykdomi būsto pritaikymo darbai, ir vertina atliktus būsto pritaikymo darbus – apžiūri pritaikytą būstą ir prireikus teikia rangovui ar pačiam darbus organizavusiam asmeniui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo;

8.16. įvertina neįgaliesiems pritaikytus būstus ir nustačiusi, kad būstas pritaikytas ir pritaikymo darbai atlikti tinkamai, pasirašo darbų perdavimo–priėmimo aktą;

8.17. gavusi Neįgaliųjų reikalų departamento pritarimą, priima sprendimą dėl papildomai perkamos įrangos ir (ar) atliekamų būsto ir jo aplinkos pritaikymo darbų, neišvardytų Tvarkos aprašo 2 priedo
1 punkte;

8.18. jei paskirsčius bendrą valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto lėšų sumą konkrečių būstų pritaikymui finansuoti, lieka lėšų, kurių neužtenka paskutiniam pagal būsto pritaikymo eilę būstui pritaikyti, priima sprendimą šias lėšas skirti kitam pagal būsto pritaikymo eilę būstui, kuriam pritaikyti šios lėšų sumos užtektų;

8.19. priima sprendimą nepanaudotas einamiesiems metams skirtas valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšas būstų pritaikymui finansuoti panaudoti išlaidoms, kurias patyrė asmuo ar atstovas, visus ar dalį būsto pritaikymo darbų savarankiškai organizavęs pats ir juos užbaigęs, nors būstas ir nepateko į einamųjų metų būsto pritaikymo sąrašą.

9. Vykdydama jai pavestas funkcijas, komisija atlieka šiuos uždavinius:

9.1. pagal kompetenciją nagrinėja prašymus pritaikyti būstą bei kitus prie šio prašymo pridedamus atsakingo specialisto pateiktus dokumentus;

9.2. vyksta apžiūrėti būstų, įvertina būsto pritaikymo asmeniui poreikį;

9.3. dalyvauja priimant perduodamą pritaikytą būstą.

 

IV SKYRIUS

komisijos narių teisės IR ATSAKOMYBĖ

 

10. Komisijos nariai turi teisę:

10.1. gauti informaciją apie komisijos posėdžius bei kitą su komisijos veikla susijusią reikalingą informaciją;

10.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl komisijos posėdžių darbotvarkės;

10.3. likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio ir posėdžio metu gauti svarstyti pateiktus prašymus pritaikyti būstą ir visus kitus komisijai pateiktus dokumentus;

10.4. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų bei komisijos sprendimų, prireikus išdėstyti savo atskirą nuomonę komisijos posėdžio protokole;

10.5. teikti pastabas dėl komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Pagrindinės komisijos darbo formos yra:

11.1. posėdžiai;

11.2. būsto apžiūros vertinant būsto pritaikymo asmeniui poreikį bei priimant perduodamą pritaikytą būstą.

12. Komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja komisijos pirmininkas:

12.1. šaukia komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

12.2. kviečia komisijos narius vykti įvertinti nepritaikyto būsto ir vadovauja komisijai vertinant būsto pritaikymo poreikį asmeniui;

12.3. kviečia komisijos narius vykti įvertinti pritaikytą būstą ir vadovauja komisijai apžiūroje.

13. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas komisijos sekretorius (Savivaldybės administracijos darbuotojas):

13.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir kartu su posėdžio medžiaga pateikia komisijos pirmininkui tvirtinti;

13.2. komisijos pirmininkui patvirtinus posėdžio datą, laiką, vietą ir darbotvarkę, apie tai elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja komisijos narius;

13.3. renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia komisijos sprendimams priimti;

13.4. rengia posėdžio protokolo projektą, elektroniniu paštu arba raštu derina su posėdyje dalyvavusiais komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas registruojamas dokumentų valdymo sistemoje ir saugomas Socialinės paramos skyriuje;

13.5. atsako už komisijos dokumentų tvarkymą, saugo komisijai pateiktus dokumentus ir komisijos posėdžio protokolų originalus per visą komisijos veiklos laikotarpį. Komisijai sustabdžius veiklą, su jos veikla susijusius dokumentus perduoda Archyvų skyriui;

13.6. teikia kitą reikalingą informaciją, susijusią su svarstomais prašymais pritaikyti būstą;

13.7. prireikus ar komisijos narių prašymu posėdžio metu pateikia Savivaldybės administracijos susirašinėjimo su pareiškėjais kopijas;

13.8. teikia Socialinės paramos skyriui komisijos posėdžio sprendimus ir nagrinėtus dokumentus;

13.9. vykdo kitus komisijos pirmininko pavedimus.

14. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų asociacijos deleguotas atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

15. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti. Prieš pradėdami darbą, komisijos nariai pasirašo konfidencialumo pažymėjimą (priedas).

16. Komisija kontroliuoja būsto pritaikymą. Būsto pritaikymo apžiūrą organizuoja komisijos pirmininkas po to, kai atsakingas specialistas gauna rangovo arba savarankiškai būstą pritaikiusio asmens ar atstovo arba nepritaikyto būsto keitimą organizavusio asmens ar atstovo pranešimą apie galimybę atvykti apžiūrėti būsto. Būsto pritaikymo apžiūros laiką atsakingas specialistas suderina su pareiškėju ir su komisijos nariais.

17. Nepritaikyto būsto apžiūrą organizuoja atsakingas specialistas. Komisijos vykdoma nepritaikyto būsto apžiūra dėl būsto pritaikymo poreikio asmeniui nustatymo laikoma įvykusia, jei joje dalyvauja ne mažiau kaip vienas trečdalis komisijos narių (neįgaliųjų asociacijos atstovo dalyvavimas privalomas).

18. Pritaikyto būsto apžiūra laikoma įvykusia, jei apžiūroje dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių, kurių vienas turi būti neįgaliųjų asociacijos atstovas.

19. Komisijos nariai apžiūri pritaikytus būstus, įvertina būsto pritaikymo pokytį pagal užpildytus Būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio vertinimo aktus ir prireikus teikia Socialinės paramos skyriui, rangovui ar pareiškėjui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo. Pasiūlymai parengiami raštu, pasirašo visi apžiūroje dalyvavę komisijos nariai.

20. Savivaldybės administracijos direktorius tvirtina būsto pritaikymo asmeniui darbų   perdavimo–priėmimo aktą, kai jį pasirašo visi apžiūroje dalyvavę komisijos nariai, asmuo arba atstovas ir rangovas. Jeigu einamaisiais metais atlikti ne visi būsto pritaikymo darbai, komisija priima sprendimą priimti ir apmokėti tuos būsto pritaikymo darbus, kurie einamaisiais metais buvo atlikti, iš einamųjų metų valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto skirtų asignavimų (pasirašo tokių darbų perdavimo–priėmimo aktą), o likusių, einamaisiais metais neatliktų, būsto pritaikymo darbų atlikimo ir būsto pritaikymo terminą perkelti į kitus metus ir juos užbaigus apmokėti iš kitais metais valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto skirtų asignavimų.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

21. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jei jo negalima pasiekti, komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Balsuojant komisijos nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo paprastoji komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto po lygiai, lemiamas balsas yra komisijos pirmininko balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į komisijos protokolą.

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

22. Komisijos posėdžio ir būsto apžiūros metu rašomas posėdžio (atitinkamai – apžiūros) protokolas. Komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir posėdyje (apžiūroje) dalyvavusiems komisijos nariams pasirašius protokolą, kuriame nurodoma:

22.1. posėdžio data ir vieta;

22.2. posėdyje dalyvavę komisijos nariai;

22.3. posėdžio metu svarstyti dokumentai;

22.4. apžiūrimo būsto adresas, neįgaliojo galimybės naudotis pritaikytu būstu, atliktų darbų kokybė ir atitiktis patvirtintam būsto pritaikymo darbų aprašui ir išlaidų sąmatai;

22.5. pateikti argumentai, paaiškinimai, priimti sprendimai;

22.6. kita, komisijos nuomone, svarbi posėdyje pateikta informacija.

23. Komisijos posėdžio sekretorius parengia protokolo projektą ir per 7 darbo dienas elektroniniu paštu arba raštu pateikia komisijos nariams derinti. Komisijos nariai per 2 darbo dienas gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto. Per šį laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, protokolą pasirašo komisijos pirmininkas, visi dalyvavę komisijos nariai ir posėdžio sekretorius. Protokolas pateikiamas Socialinės paramos skyriui, o protokolo kopija išsiunčiama visiems komisijos nariams.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiuose nuostatuose, sprendžia komisijos pirmininkas.

25. Kiekvienas komisijos narys už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

26. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nuostatų.

27. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas 2016/679) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis.

28. Duomenų subjekto (pareiškėjo) teisės įgyvendinamos vadovaujantis Reglamento  2016/679 nuostatomis ir institucijos, tvarkančios pareiškėjo asmens duomenis, duomenų subjektų teisių įgyvendinimo taisyklėmis.

29. Tvarkos aprašą įgyvendinančių subjektų veiksmai ir priimami sprendimai gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Informacija apie būsto pritaikymą neįgaliesiems viešinama savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt .

_________________________________________

part_d7d38d262e2745159c5a04d227070e48_end


 

Būsto pritaikymo

neįgaliesiems komisijos nuostatų

priedas

 

_________________________________

(pirmininkas, narys)

 

 

__________________________________________________________

(vardas, pavardė)

 

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

20_____ m.__________________________ d.

 

 

Būdamas Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos ____________________________ :

(pirmininku, nariu)

 

1. patvirtinu, kad esu susipažinęs su Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais atsakomybę bei duomenų saugą;

2. įsipareigoju Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos darbe laikytis konfidencialumo principų, neatskleisti, neperduoti tiek Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos viduje, tiek už jos ribų tvarkomos informacijos nė vienam asmeniui, kuris nėra įgaliotas naudotis šia informacija;

3. žinau, kad šis pasižadėjimas galios visą mano dalyvavimo Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos laiką;

4. žinau, kad už šio pasižadėjimo nesilaikymą ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo pažeidimą turėsiu atsakyti pagal galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus.

 

 

_______________________              _____________________________________

(parašas)                                                         (vardas ir pavardė)

 

_________________________________________

part_51c4721c8f544614bd4fb3ffcb504d3e_end