LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2017 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. sausio 11 d. Nr. A1-18

Vilnius

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.4 papunkčiu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8.4.9 papunkčiu ir siekdamas užtikrinti Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. A1-11 „Dėl Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.3 papunkčio įgyvendinimą:

1. T v i r t i n u Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo 2017 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                 Linas Kukuraitis


 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2017 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. A1-18

 

JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2017 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo 2017 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato reikalavimus projektų turiniui, pareiškėjams, vykdytojams ir dalyviams, paraiškų teikimą Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo 2017 metais konkursui (toliau – konkursas), projektų vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimą, projektų vertinimą, finansavimą, vykdymą ir kontrolę.

2Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija). Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodoma:

2.1. paraiškų priėmimo terminas;

2.2. paraiškų teikimo laikas, vieta ir adresas;

2.3. telefonas ir elektroninis paštas pasiteirauti;

2.4. projekto paraiškos forma;

2.5. kita reikalinga informacija.

3Konkurso tikslas – finansuoti projektus, skirtus jaunimo iniciatyvoms remti, ypatingą dėmesį skiriant jaunimui kaime ir miesteliuose, jaunimo problemoms spręsti, jaunimo aktyvumui didinti.

4Galimi pareiškėjai:

4.1. jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančios organizacijos;

4.2. bendruomeninės organizacijos.

5Galima didžiausia vienam projektui iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų galima skirti suma – 2 000 (du tūkstančiai) eurų.

6.  Galima mažiausia vieno projekto įgyvendinimo vertė – 1 000 (vienas tūkstantis) eurų.

7Projekto įgyvendinimo trukmė – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo iki 2017 m. gruodžio 31 d.

8Trumpiausias galimas projekto įgyvendinimo laikotarpis – 3 mėnesiai nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo.

9. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

9.1. Darbas su jaunimu gatvėje – darbo su jaunimu forma, kurią vykdant dirbantys su jaunimu asmenys mezga santykius su atskirais jaunais žmonėmis ar jų grupėmis jų susibūrimo vietose (žaidimų aikštelėse, gatvėse, kiemuose, parkuose, prekybos centruose, kavinėse ir pan.). Asmenys, dirbantys su jaunimu, jaunimui įvairiomis formomis teikia asmeninę, socialinę bei ugdomąją pagalbą arba siunčia, palydi į jau egzistuojančias institucijas, organizacijas.

9.2. Jaunimas – du ir daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų.

9.3. Jaunimo iniciatyva – trumpalaikis projektas, kurio metu jauni žmonės tiesiogiai ir aktyviai dalyvauja veikloje, kurią jie patys sukūrė, suplanavo, įgyvendina ir kuri yra skirta jaunimo poreikiams tenkinti.

9.4. Mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos.

9.5. Mobilus darbas su jaunimu – viena iš darbo su jaunimu formų, nukreipta į kiekvieną jauną žmogų ir sudaranti sąlygas dalyvauti veiklose, kurios vykdomos pagal jauno žmogaus poreikius jo gyvenamoje aplinkoje, kurioje nėra atvirųjų jaunimo centrų ar erdvių.

10. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme bei Atvirųjų jaunimo centrų veiklos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 „Dėl Atvirųjų jaunimo centrų veiklos aprašo patvirtinimo“, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS PROJEKTŲ VEIKLOS, PARAIŠKOMS TEIKIAMI FINANSAVIMO PRIORITETAI IR PROJEKTO ATITIKTIS PRIVALOMOSIOMS SĄLYGOMS

 

11. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos:

11.1. skatinančios jaunimo verslumą;

11.2. skatinančios jaunimo socialinę įtrauktį, įsitraukimą į visuomeninę veiklą, aktyvumą ir pilietiškumą;

11.3. skatinančios jaunimo saviraišką kultūrinėje ir meninėje veikloje, kūrybiškumą;

11.4. ugdančios socialinius jaunimo įgūdžius;

11.5. ugdančios jaunimo sveikos gyvensenos įgūdžius, ypač daug dėmesio skiriant savižudybių prevencijai, psichinei sveikatai;

11.6. vystančios darbą su jaunimu gatvėje ir (ar) mobilų darbą su jaunimu.

12. Finansavimo prioritetai teikiami paraiškoms, kurias įgyvendinant:

12.1. veikla vykdoma savivaldybėse, kuriose gyventojų skaičius, Lietuvos Respublikos gyventojų registro 2016 m. sausio 1 d. duomenimis, neviršija 30 tūkstančių, į projektą įtraukiant jaunimą, gyvenantį savivaldybėse, kuriose gyventojų skaičius, Lietuvos Respublikos gyventojų registro 2016 m. sausio 1 d. duomenimis, neviršija 30 tūkstančių;

12.2. jaunimas skatinamas prisidėti prie bendruomeninių organizacijų ir (ar) jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančių organizacijų veiklos stiprinimo.

13. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei jie neatitinka bent vienos iš šių privalomųjų sąlygų:

13.1. tiesiogiai į projekto įgyvendinimą ir vykdymą numatyta įtraukti ne mažiau kaip
80 proc. jaunų žmonių, skaičiuojant nuo visų projektą įgyvendinančių ir į jo vykdymą įtrauktų asmenų, tačiau ne mažiau kaip 10 jaunų žmonių;

13.2. į projekto įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 50 proc. mažiau galimybių turinčių jaunų žmonių, skaičiuojant nuo visų projektą organizuojančių ir į jo vykdymą įtrauktų asmenų;

13.3. įgyvendinti ne mažiau kaip 3 Nuostatų 11 punkte nurodytas finansuotinas veiklas;

13.4. sudaryti sąlygas jaunimui turiningai praleisti laisvalaikį;

13.5. įgyvendinant projektą, numatyta imtis veiksmų siekiant išspręsti mažiausiai
1 problemą, su kuria susiduria jaunimas.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTUI

 

14. Projektuose turi būti nurodoma:

14.1. informacija apie pareiškėją (pareiškėjo pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens kodas, pareiškėjo vadovas / įgaliotas asmuo, kontaktinis asmuo);

14.2. projekto aprašymas (projekto pavadinimas, projektui įgyvendinti prašoma suma, bendra projekto suma, kiti finansavimo šaltiniai, projekto įgyvendinimo laikotarpis, projekto tikslas ir uždaviniai, problemos iškėlimas ir pagrindimas, trumpas projekto aprašymas, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, projekto atitiktis finansavimo prioritetams, projekto atitiktis privalomosioms sąlygoms);

14.3. projekto veiklų įgyvendinimo planas;

14.4. projekto įgyvendinimo išlaidų sąmata;

14.5. papildoma informacija (informacija apie projekto vadovą ir projekto finansininką, projekto viešinimas, projekto partneriai (jei yra), veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, darbuotojų ir savanorių skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos, informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose ministerijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – JRD), Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ (toliau – JTBA) organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

14.6. pareiškėjo deklaracija, kuria patvirtinama, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų
23 punkte;

14.7. pridedamų dokumentų sąrašas.

15. Konkursui negali būti teikiamas projektas, kuris:

15.1. tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

15.2. siekia pelno;

15.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

15.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;

15.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako, narkotinių ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;

15.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

16. Projektai aprašomi užpildant nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo arba asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą. Jeigu pareiškėjas pateikia daugiau nei vieną projektą, vertinamas tas projektas, kurio gavimo ministerijoje data yra ankstesnė.

17. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

17.1. tinkamai patvirtintą pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties ir kt.) kopiją;

17.2. dokumentus, įrodančius papildomą finansavimą (sutarčių, pavedimų kopijos, banko sąskaitos išrašai, kt.) arba tinkamai patvirtintas jų kopijas (jei yra numatomas papildomas projekto finansavimas). Jeigu paraiškos teikimo metu papildomas finansavimas dar nėra gautas, turi būti pateikti numatomą papildomą finansavimą patvirtinantys garantiniai raštai ar tinkamai patvirtintos jų kopijos;

17.3. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga yra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

17.4. su projekto partneriais sudarytų bendradarbiavimo sutarčių kopijas (jeigu yra);

17.5. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

17.6. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopijas;

17.7. kitus dokumentus, kuriuos pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti.

18. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir
1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 17 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių.
Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, antro ir kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma. Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti.

19. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su tinkamai patvirtintais jų autorizuotais vertimais į lietuvių kalbą; pateikiami šių dokumentų originalai arba tinkamai patvirtintos jų kopijos.

20. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į ministeriją adresu Vilnius, A. Vivulskio g. 11. Ant voko privaloma užrašyti „Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo 2017 metais konkursui“. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei skelbime nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.

21. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė kaip ministerijos skelbime apie konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Jeigu paraiška pristatoma tiesiogiai į ministeriją, paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną, nepasibaigus ministerijos darbo laikui.

22. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

23.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

23.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

23.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

23.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams ir (ar) valstybės tarnautojams, komisijos nariams;

23.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti;

23.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

23.7. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos, JRD, SPPD ir JTBA gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

24. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis nuo 13.30 val. iki 16.30 val. pareiškėjus konsultuoja ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Jaunimo skyriaus specialistai.

25. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos imtinai.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

26. Projektus vertina komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Komisijos nariais gali būti ministerijos, kitų ministerijų, įstaigų prie ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų ir organizacijų atstovai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, turintys atitinkamo pobūdžio projektų vertinimo patirties.

27. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininko nesant, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisijos sekretoriaus nesant, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko paskirtas kitas komisijos narys. Komisijos sekretorius paraiškų nevertina.

28. Komisijos sekretorius:

28.1. rengia skelbimus apie konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

28.2. registruoja paraiškas konkurso paraiškų registre (kartu su vokais) ir suteikia joms sąlyginius numerius;

28.3. prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 45 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;

28.4. komisijos pirmininko ir (ar) komisijos pavedimu nurodo pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus ir patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

28.5. informuoja komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas konkurso organizavimui svarbias aplinkybes;

28.6. renka komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;

28.7. raštu informuoja pareiškėjus apie projektams skirtų lėšų dydį, komisijos pavedimu nurodo patikslinti projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą ir (ar) projekto veiklų įgyvendinimo planą, renka pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

28.8. rengia ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų
perdavimo–priėmimo aktų ir kitų komisijos veiklos dokumentų projektus;

28.9. informuoja pareiškėjus apie ministerijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

28.10. techniškai aptarnauja komisijos veiklą, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus.

29. Komisijos pirmininkas, narys ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje, jeigu:

29.1. jie įtariami pažeidę konkursui taikytinus teisės aktus;

29.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

29.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusių ar esamų santuokos, globos ar rūpybos ryšiais
(toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

29.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

29.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

30. Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

31. Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko paskirtas kitas komisijos narys arba ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

32. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatais.

33. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

34. Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

35. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš
5 darbo dienas iki komisijos posėdžio praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

36. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

37. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų komisijos narių apklausos elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

38. Pirmojo posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo. Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

39. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 38 punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numato darbo tvarką, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

40. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o tokio (-ių) nario (-ių) vertintą (-us) projektą (-us) vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.

41. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko arba jo pavaduotojo balsas.

42. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.

43. Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po komisijos posėdžio.

44. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

Vi SKYRIUS

Projektų PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

45. Prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, komisijos sekretorius po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:

45.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

45.2. pareiškėjai veiklas vykdys savivaldybėse, kuriose gyventojų skaičius neviršija 30 tūkst. (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 12.1 papunktyje įtvirtintą finansavimo prioritetą);

45.3. projekto veiklas numatoma įgyvendinti ne trumpiau kaip 3 mėnesius;

45.4. paraiška atitinka Nuostatų 16 punkte nustatytus reikalavimus;

45.5. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

45.6. pateiktas reikalaujamas paraiškos ir dokumentų egzempliorių skaičius;

 

45.7. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 17 punkte reikalaujamus dokumentus ir (ar) pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

 

45.8. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos, JRD, SPPD ir JTBA gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka, gautas lėšas panaudojo pagal tikslinę paskirtį;

45.9. kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridėti dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti;

45.10. paraiška ir dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai.

46. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti didelę įtaką vertinant projektą, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

47. Jeigu kartu su paraiška nepateikti Nuostatų 17 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, pirmojo komisijos posėdžio metu sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per
3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

48. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

48.1. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

48.2. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

48.3. pareiškėjas konkurso skelbime ir (ar) komisijos nustatytu laiku nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ar reikalaujamo jų egzempliorių skaičiaus arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

48.4. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

48.5. paraiška neatitinka Nuostatų 16 punkte nustatytų reikalavimų;

48.6. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos, JRD, SPPD ar JTBA gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ar atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

48.7. paraiška neatitinka bent vieno Nuostatų 13 punkte nustatyto reikalavimo;

48.8. projekto veiklas numatoma įgyvendinti trumpiau nei per 3 mėnesius.

49. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 komisijos nariai, jų vertinimas skiriasi daugiau kaip 15 balų ir vienas iš komisijos narių pasiūlė projektui skirti finansavimą, o kitas – neskirti finansavimo, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui.

50. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų arba vertinamas paraiškas paskirstyti iki paraiškų priėmimo termino pabaigos.

51. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais. Geriausias galimas projekto įvertinimas – 111 balų. Projektai, surinkę mažiau nei 55 balus, nefinansuojami.

52. Komisijos nariai įvertina privalomąsias sąlygas, įtvirtintas Nuostatų 13 punkte.

53. Komisijos nariai įvertina ir skiria balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

53.1. projekto tikslus ir uždavinius (tikslų ir uždavinių aiškumą, uždavinių prisidėjimą pasiekti užsibrėžtus tikslus ir spręsti jaunimo problemas);

53.2. problemos iškėlimą ir pagrindimą (problemos iškėlimo aiškumą, problemos iškėlimo pagrįstumą statistine informacija ir (ar) moksliniais tyrimais);

53.3. projekto aprašymą (projekto aktualumą, atliepiant jaunimo poreikius);

53.4. tinkamą tikslinės projekto grupės identifikavimą, projekto dalyvių atranką ir pritraukimą;

53.5. projekto atitiktį Nuostatų 12 punkte nustatytiems finansavimo prioritetams;

53.6. projekto viešinimą (pasirinktų viešinimo priemonių tinkamumą ir pagrįstumą, jų rezultatų realumą ir pasiekiamumą);

53.7. projekto veiklų vykdymą užtikrinančius išteklius (projekto veiklų vykdymą užtikrinančių išteklių detalizavimo aiškumą, projekto veiklų vykdymą užtikrinančių išteklių pasirinkimo tinkamumą ir pagrįstumą, projekto vadovo darbo patirtį projektų valdymo srityje (ne mažiau kaip 1 metai), projekto finansininko darbo patirtį projektų administravimo srityje (ne mažiau kaip 1 metai);

53.8. projekto veiklų įgyvendinimo planą (projekto veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumą, detalizavimą, projekto veiklų atitiktį Nuostatų 11 punkte nurodytoms finansuojamoms veikloms, veiklų kokybinio ir kiekybinio pokyčio jaunimui numatymą, planuojamų rezultatų realumą ir pasiekiamumą);

53.9. projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą (projektui įgyvendinti prašomų lėšų įvardijimo ir detalizavimo aiškumas, lėšų naudojimo taupumas ir efektyvumas, lėšų su planuojamomis vykdyti veiklomis sąsajos).

54. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui komisijos narių skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų vidurkio mažėjimo tvarka. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinio sąrašo lėšos gali būti skirtos Nuostatų 76 punkte nustatyta tvarka.

55. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio projekto vykdytojų darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, išlaidų dalis mažesnė.

56. Komisija atrenka projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.

57. Ministerijos kancleris ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

58. Jeigu priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą ir projekto veiklų įgyvendinimo planą.

Pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo patikslina projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą pagal Nuostatų 1 priedo 2.13 papunktyje pateiktą formą ir projekto veiklų įgyvendinimo planą pagal Nuostatų 1 priedo 2.12 papunktyje pateiktą formą, nurodo, kokiu mastu bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintą projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą ir projekto veiklų įgyvendinimo planą pateikia ministerijai.

Gavus pareiškėjų patikslintus dokumentus, komisijos sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.

Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjų suplanuotoms lėšoms ir (ar) jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

59. Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba komisijai nepritarus patikslintiems pareiškėjų dokumentams, komisijos siūlymu sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.

60. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD sudaroma ne vėliau kaip per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.

61. Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos SPPD perduodama po 1 egzempliorių paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, ir komisijos protokolinių sprendimų kopijos. Jei paraiškos buvo tikslinamos Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka, paraiškų, patikslintų dokumentų ir komisijos protokolinių sprendimų kopijos SPPD perduodamos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai, dienos.

Perdavimas įforminamas ministerijos ir SPPD administracijos padalinių vadovų, atsakingų už konkurso koordinavimą, pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

62. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 60 punkte nurodytą terminą dėl pareiškėjo kaltės, SPPD teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšų projektui įgyvendinti.

63. Ministerija raštu informuoja pareiškėjus apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų neskyrimo išrašą.

64. Informacija apie konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo skelbiama ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS, PROJEKTO VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

65. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis, jei jos patirtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su SPPD dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos datos.

66. Tinkamomis laikomos šios išlaidos:

66.1. projekto vykdytojų darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

66.2. ryšio paslaugų (pvz., pašto, fakso, telefono, interneto);

66.3. transporto priemonėms išlaikyti (pvz., degalams, nuomai);

66.4. išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinama veikla reikalingoms prekėms (pvz., kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto produktams) įsigyti;

66.5. priemonėms projekto veikloms vykdyti (pvz., organizacinės technikos, patalpų renginiams nuomai);

66.6. komunalinių paslaugų;

66.7. kitų paslaugų, iš jų:

66.7.1. paslaugų, teikiamų pagal atlygintinų paslaugų ar autorines sutartis, pvz., lektoriams / mokymų vadovams (ne daugiau kaip 14 eurų už 1 val.);

66.7.2. maitinimo paslaugų (ne daugiau kaip 8 eurai 1 asmeniui per parą);

66.7.3. apgyvendinimo paslaugų (ne daugiau kaip 14 eurų 1 asmeniui per parą);

66.7.4. projekto viešinimo (pvz., lankstinukų gamybos paslaugų pirkimas);

66.7.5. transporto paslaugų (pvz., kelionės bilietai);

66.7.6. kitų paslaugų, kurios yra būtinos, siekiant įgyvendinti projekto veiklas, bet nepatenkančių į Nuostatų 66.7.1–66.7.5 papunkčiuose išvardytas paslaugų rūšis.

67. Išlaidos, nurodytos Nuostatų 66.7.1 papunktyje, turėtų sudaryti iki 30 proc. projektui skirtų lėšų.  Išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, turėtų sudaryti iki 30 proc. projektui skirtų lėšų.

68. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

68.1. pareiškėjo skoloms dengti;

68.2. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

68.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui;

68.4. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu iki pateikiant paraišką ministerijai bei sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;

68.5. išperkamajai nuomai;

68.6. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigyti;

68.7. tarptautinių kelionių (komandiruočių) išlaidoms dengti;

68.8. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms dengti.

69. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, į kurią lėšos pervedamos per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotas kredito įstaigas ar kitus mokėjimo paslaugų teikėjus, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje, patvirtintoje projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatoje ir projekto veiklų įgyvendinimo plane nurodytoms veikloms vykdyti.

70. Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

71. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

72. Norėdamas patikslinti projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą ar projekto veiklų įgyvendinimo planą, pareiškėjas turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą ar projekto veiklų įgyvendinimo planą ir lyginamuosius tikslinamų nurodytų dokumentų projektus. SPPD, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatos ar projekto veiklų įgyvendinimo plano tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti projekto veiklų įgyvendinimo planą tik dėl neįvykdytų veiklų ir tik tuo atveju, jei nesumažėja projekto nauda ir siekiami rezultatai.

73. Apie leidimą tikslinti projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą ar projekto veiklų įgyvendinimo planą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą ar projekto veiklų įgyvendinimo planą ir jo (jų) projektą (-us) pateikti SPPD.

74. Prašymai tikslinti projekto įgyvendinimo sąmatą ar projekto veiklų įgyvendinimo planą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

75. Pareiškėjas privalo raštu informuoti SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

76. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų
60 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Sprendimas priimamas per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymo pateikimo dienos.

77. Pareiškėjas privalo:

77.1. keičiantis projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytiems terminams, nedelsdamas informuoti apie pasikeitimus SPPD ir ministeriją;

77.2. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2017 m. gruodžio 31 d.;

77.3. ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d., SPPD pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal SPPD nustatytas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;

77.4. ne vėliau kaip iki 2018 m. sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą.

78. SPPD pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

79. SPPD atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui įgyvendinti gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

80. SPPD nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

80.1. SPPD nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

80.2. SPPD nustato esminių valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimų;

80.3. paaiškėja, kad buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija Nuostatų
14.6 papunktyje nurodytoje pareiškėjo deklaracijoje, kuria patvirtinama, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 23 punkte.

81. SPPD, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Pareiškėjas raštu informuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei pareiškėjas neinformuoja SPPD, jog yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, SPPD vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

82. Ministerijai ar SPPD nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo jas grąžinti ministerijai ar SPPD per jos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

83. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšų skyrė ministerija.

84. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą pareiškėjas atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

85. Ministerijos ir SPPD sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

86. Ministerija ir SPPD turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

87. Pareiškėjas, kuris per projekto įgyvendinimo terminą neįvykdė privalomųjų sąlygų, nurodytų Nuostatų 13 punkte, ir nepasiekė projekto veiklų įgyvendinimo plane pateiktų laukiamų rezultatų, 2018 metais paraiškos į ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Jaunimo skyriaus organizuojamus konkursus, teikti negali.

_______________________