LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014–2016 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

 

2014 m. rugsėjo 29 d. Nr. V-851

 

Vilnius

 

 

 

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 228 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių patvirtinimo“, 117 punktą:

 

1. T v i r t i n u Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų planą (pridedama).

 

2.  R e k o m e n d u o j u Švietimo ir mokslo ministerijai nepavaldžioms institucijoms, nurodytoms Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plane (toliau – Veiksmų planas), prisidėti prie Veiksmų plano įgyvendinimo.

 

3. Šiuo įsakymu patvirtinto Veiksmų plano:

 

3.1. 19 ir 26 punktai, 1 ir 2 priedai įsigalioja 2015 m. sausio 1 dieną.

 

3.2. 19ir 261 punktai, 3 ir 4 priedai galioja iki 2014 m. gruodžio 31 dienos.

 

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                                               Dainius Pavalkis

 

 

 

 

 

SUDERINTA

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

Lietuvos Respublikos ūkio

socialinės apsaugos ir darbo

ministerijos 2014 m. kovo 28 d.

ministerijos 2013 m. gruodžio 16 d

raštu Nr. (34.3-S11)-3-1597

raštu Nr. (13.4-51) SD-8620

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. V-851

 

 

 

PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014–2016 METŲ VEIKSMŲ PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plane (toliau – veiksmų planas) pateiktos ilgalaikės plėtros  kryptys, išdėstyti tikslai, uždaviniai ir priemonės, numatomi veiksmų plano rezultatai, veiksmų plano įgyvendinimo principai. Veiksmų planas parengtas, vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“.

2. Veiksmų plano paskirtis – susitarti dėl bendrų veiksmų ir numatyti bendras profesinio mokymo plėtros kryptis ir projektus, užtikrinti jų integralumą ir veiksmingumą.

3. Veiksmų planas apima priemones, užtikrinsiančias sėkmingą ir efektyvią profesinio mokymo plėtrą. Veiksmų plano įgyvendinimas remiasi šiais principais:

3.1. Aktualumo – plėtojama profesinio mokymo sistema ir siekiami rezultatai turi būti reikšmingi valstybei, visuomenei ir asmeniui, mokymo programos ir specialistų rengimas atitikti regionų ūkio poreikius.

3.2. Patrauklumo ir prieinamumo – plėtojama profesinio mokymo sistema turi būti patraukli ir prieinama jaunimui ir suaugusiesiems.

3.3. Bendradarbiavimo – plėtojant profesinio mokymo sistemą turi būti užtikrinamas socialinių partnerių ir interesų grupių įtraukimas.

3.4. Lankstumo – plėtojama profesinio mokymo sistema turi lanksčiai reaguoti į darbo rinkos pokyčius.

 

II SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ IR TENDENCIJŲ APŽVALGA

 

4. 2010 m. birželio 9 d. Europos Komisijos komunikate „Naujasis postūmis Europos bendradarbiavimui profesinio mokymo srityje, siekiant paremti strategiją „Europa 2020“ (KOM(2010)296 galutinis) nurodoma profesinį mokymą labiau pritaikyti prie darbo rinkos poreikių, stiprinti sąsajas tarp skirtingų mokymosi pakopų, užtikrinti žmonėms skirtingose gyvenimo situacijose lengvai prieinamą tęstinį profesinį mokymą, remti sunkumus patiriančius asmenis, diegti lanksčias, mokymosi rezultatų vertinimu bei pripažinimu grindžiamas sistemas, kuriomis būtų remiami individualaus mokymosi būdai, skatinti tarpvalstybinį judumą. 

5. 2012 m. lapkričio 20 d. Europos Komisijos komunikate „Švietimo persvarstymas. Investavimas į gebėjimus siekiant geresnių socialinių ir ekonominių rezultatų“ (KOM(2012)669 galutinis) pateikiamos naujausios, patikslintos ir pagrįstos 2012 m. Švietimo ir mokymo stebėsenos biuletenio išvadomis rekomendacijos valstybėms narėms tolesniam švietimo politikos plėtojimui:

5.1. didinti investicijas pasaulinio lygio profesinio mokymo sistemų sukūrimui ir mokymosi darbo vietoje populiarinimui;

5.2. gerinti kvalifikacijos ir gebėjimų, įskaitant įgytus už formaliojo švietimo ribų, pripažinimo sistemas;

5.3. visapusiškai išnaudoti technologijas, visų pirma internetą. Didinti prieigą prie švietimo per visiems prieinamus švietimo išteklius mokyklose;

5.4. remti gerai kvalifikuotų, motyvuotų ir verslių mokytojų parengimą;

5.5. nukreipti finansavimą taip, kad būtų maksimali investicijų grąža;

5.6. vystyti partnerystės prieigą: skatinant inovacijas ir didinant akademinio pasaulio ir verslo sąveiką būtinas tiek viešasis, tiek privatusis finansavimas;

5.7. užtikrinti profesinio mokymo bei darbo rinkos poreikio atitiktį.

6. 2009 m. gegužės 12 d. Tarybos išvadose dėl Europos bendradarbiavimo švietimo ir mokymo srityje strateginės programos („ET 2020“) (OL C 119, 2009 5 28, p. 2) numatyta, kad visuose švietimo lygiuose turi būti siekiama prisidėti prie mokymosi visą gyvenimą ir judumo principo įtvirtinimo; gerinti švietimo kokybę bei veiksmingumą; skatinti vienodas galimybes, socialinę sanglaudą ir aktyvų pilietiškumą; stiprinti novatoriškumo ir kūrybingumo, įskaitant verslumą, aspektus.

7. Kiti svarbūs profesinio mokymo sričiai skirti europinės politikos dokumentai yra 2002 m. lapkričio 29-30 d. Kopenhagos deklaracija dėl glaudesnio europinio bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje ir su šiuo procesu susiję komunikatai: 2004 m. gruodžio 14 d. Mastrichte vykusios Europos profesinio švietimo ir mokymo ministrų konferencijos komunikatas dėl būsimų prioritetų stiprinant Europos bendradarbiavimą profesiniame rengime (Kopenhagos procesas), 2006 m. gruodžio 5 d. Helsinkio komunikatas dėl glaudesnio europinio bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje, 2008 m. lapkričio 26 d. Bordo komunikatas dėl glaudesnio europinio bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje, ir 2010 m. gruodžio 7 d. Briugės komunikatas dėl glaudesnio Europos bendradarbiavimo profesinio rengimo ir mokymo srityje 2011-2020 m.  Kopenhagos deklaracijoje dėl glaudesnio europinio bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje buvo išskirti 4 bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje prioritetai: europinio matmens stiprinimas; skaidrumo, informavimo ir konsultavimo tobulinimas; kompetencijų ir kvalifikacijų pripažinimas; kokybės užtikrinimo skatinimas.

8. Nacionaliniu lygmeniu pagrindinius prioritetus ir kryptis švietimo srityje šiuo metu apibrėžia šie pagrindiniai strateginiai dokumentai: 2014–2020 metų nacionalinė pažangos programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014-2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, Valstybės pažangos strategija „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ patvirtinimo“, Valstybinė švietimo 2013–2022 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XII-745 „Dėl Valstybinės švietimo 2013-2022 metų strategijos patvirtinimo“ (toliau – Švietimo strategija).

9. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymas nustato profesinio mokymo sistemos paskirtį, sandarą, kvalifikacijų sudarymą, jų tvarkymą ir suteikimą, profesinio mokymo organizavimą, valdymą ir finansavimą.

10. Profesinio mokymo srityje taip pat įvyko svarbių reglamentavimo pokyčių, prisidėjusių prie švietimo kokybės stiprinimo per sąlygų, skirtų kompetentingų profesinės veiklos praktikų pritraukimui teikti aukštos kokybės profesinį mokymą, sudarymą. 

11. Šiuo ir ankstesniu Europos Sąjungos finansinės paramos laikotarpiu profesinio mokymo sritis buvo labiausiai finansuojama švietimo sritis. Siekta, kad profesinio mokymo sistema taptų patrauklesnė, gyvybingesnė ir veiksmingesnė. Ypač sparčiai profesinio mokymo sistema buvo modernizuojama atnaujinant ir plėtojant infrastruktūrą, kuriant ir tobulinant mokymo priemones, diegiant mokymo kokybės valdymo mechanizmus ir tobulinant mokytojų kvalifikaciją. Kuriamas 41 sektorinis praktinio mokymo centras, aprūpintas naujausiomis technologijomis praktiniam mokymui. Sukurtas ir įgyvendinamas profesijos mokytojų technologinių kompetencijų atnaujinimo modelis. Kvalifikacijos tobulinimas vyksta įmonėse organizuojant stažuotes, parengtos kompetencijų atnaujinimo programos. Rengiami penki profesiniai standartai. Profesinis standartas rengiamas tam tikram ūkio sektoriui, aprašant svarbiausias jam būdingas visų Lietuvos kvalifikacijų sandaros (LTKS) lygių kvalifikacijas, nustatytas Lietuvos kvalifikacijų sandaros apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“.

12. Pastaraisiais metais nuosekliai auga profesinio mokymo mokinių dalis, palyginti su visais vidurinio ugdymo lygmens mokiniais: Lietuvos statistikos departamento duomenimis, nuo 2009 m. iki 2012 m. ji išaugo nuo 26,4 proc. iki 32,1 proc. Išaugo profesinio mokymo prieinamumas ir paslaugų įvairovė, profesinio mokymo sistema aktyviai pritaikoma asmenims, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Beveik visos profesinio mokymo įstaigos yra pasirašiusios bendradarbiavimo sutartis su užsienio profesinio mokymo įstaigomis ir daug jų aktyviai naudojasi tarptautinio mobilumo programų galimybėmis. Įvairiuose Leonardo da Vinci mobilumo projektuose dalyvauja  apie 1300 profesinio mokymo įstaigų mokinių.

13. Profesinis orientavimas Lietuvoje vyksta vykdant profesinį informavimą, įgyvendinant mokinių ugdymo karjerai programą ir teikiant profesinio konsultavimo paslaugas. Profesinio orientavimo plėtros Lietuvoje strateginės kryptys iš esmės atitiko daugelį tendencijų, vykstančių ugdymo karjerai srityje Europoje.

14. Tačiau tik apie 33 proc. jaunuolių (Europos Sąjungos vidurkis – 50 proc.) renkasi profesinį mokymą, o kiti po bendrojo ugdymo mokyklos iškart renkasi studijas aukštosiose mokyklose ar be profesinio pasirengimo ateina į darbo rinką. Daugiau nei penktadalis užimtų gyventojų (22,9 proc.) dirba neturėdami kvalifikacijos, t. y. yra pabaigę tik pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas. Kartu tai atskleidžia ir suaugusiųjų įtraukimo į profesinį mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimo svarbą sudarant sąlygas pripažinti jų neformaliojo švietimo ar savišvietos būdu įgytas kompetencijas.

15. Profesinio mokymo srityje imtasi veiklų, didinančių paskatas ir gerinančių sąlygas suaugusiųjų mokymuisi. Iniciatyvos daugiausia buvo skirtos bedarbių ir asmenų, kuriems gresia atleidimas iš darbo, pritraukimui į profesinį mokymą bei suaugusiųjų bendrųjų kompetencijų ugdymui. Vis tik šie būdai nebuvo labai veiksmingi. Nors Lietuvos suaugę gyventojai (25–64 metų) pastaruoju metu vis aktyviau mokosi lavindami tiek savo profesinius, tiek asmeninius gebėjimus, tačiau suaugusiųjų švietimo sritis tebelieka nepakankamai išplėtota bendrame šalies švietimo kontekste. Palyginti su Europos Sąjungos šalimis, 2011 m. Lietuvoje 25–64 m. gyventojų, dalyvaujančių formaliajame ar neformaliajame švietime, dalis buvo 1,5 karto mažesnė nei Europos Sąjungos šalių vidurkis (atitinkamai 5,9 proc. ir 8,9 proc.), o nuo Europos Sąjungos 2020 m. siekinio (15 proc.) ji skyrėsi 2,5 karto. Švietimo strategijoje iškelti siekiai – kad 2017 m. mokymosi visą gyvenimą lygis siektų 8 proc., o 2022 m. – 12 proc. Nepakankamas vyresniojo amžiaus asmenų (55–74 m.) dalyvavimas suaugusiųjų švietimo programose. Taikomojo suaugusiųjų švietimo tyrimo metu atskleista, kad tik 21 proc. šiai amžiaus grupei priklausančių asmenų per pastaruosius trejus metus yra dalyvavę kokiuose nors mokymuose. 60 proc. nurodė, kad neketina dalyvauti jokiuose mokymuose.

16. Veiksmų plano apibendrinta (stiprybės, silpnybės, galimybės, grėsmės) analizė pateikta lentelėje.

 

Stiprybės

Silpnybės

Gausi teikiamų profesinio mokymo programų įvairovė.

Profesinio mokymo įstaigų optimizavimas.

Modernėjant technologiniam aprūpinimui ir keičiantis aukštojo mokslo prieinamumo politikai pamažu vis didesnė dalis jaunimo renkasi profesinį mokymą.

Pakankamas profesinio mokymo infrastruktūros ir programų pritaikymas asmenims, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.

Profesinis mokymas pradėtas vykdyti labiau atsižvelgiant į konkrečius darbdavių poreikius.

 

Vis dar per maža dalis jaunimo renkasi profesinį mokymą.

Ne visi sektoriai aprūpinti naujomis technologijomis.

Neišplėtotos pameistrystės ir kitos praktinio mokymo formos.  

Trūksta asmenų, dirbančių  įmonėse  (t.y. meistrų, mentorių), turinčių atitinkamą kvalifikaciją ir teisės aktų nustatyta tvarka turinčių teisę dirbti profesijos mokytojais.

Žemas suaugusiųjų dalyvavimas profesiniame mokyme ir kvalifikacijos tobulinime.

Profesinio orientavimo paslaugos yra labiau orientuotos į profesinio informavimo, o ne į karjeros planavimo gebėjimų ugdymą.

Galimybės

Grėsmės

Atsigauna ekonomika, darbdaviai nusiteikę bendradarbiauti ir investuoti.

Prasideda naujas Europos Sąjungos paramos periodas.

Europos Sąjungos tarptautinės švietimo mainų paramos programos sudaro sąlygas profesinio mokymo įstaigų mokinių mainams.

Socialiniai ir ekonominiai iššūkiai:

-     - demografinės tendencijos;

-     - sparti jaunimo ir darbingo amžiaus žmonių emigracija.

Technologijų kaita spartesnė už profesinio mokymo įstaigų technologinį aprūpinimą ir teikiamų kvalifikacijų atnaujinimą.

 

III SKYRIUS

VEIKSMŲ PLANO TIKSLAS, UŽDAVINIAI

 

17. Pagrindinis veiksmų plano tikslas – plėtoti modernią profesinio mokymo sistemą, atitinkančią besimokančio asmens, visuomenės ir valstybės poreikius ir užtikrinančią profesinio mokymo įstaigų absolventų profesinės veiklos galimybes.

18. Veiksmų plano uždaviniai:

18.1. optimizuoti profesinio mokymo įstaigų tinklą, veiksmingai panaudoti infrastruktūrą;

18.2. optimizuoti profesinio mokymo įstaigų vykdomų profesinio mokymo programų pasiūlą ir gerinti profesinio mokymo programų kokybę;

18.3. tobulinti asmens įgytų kompetencijų kvalifikacijai įgyti vertinimo ir pripažinimo sistemą;

18.4. efektyvinti profesinio mokymo įstaigose dirbančių profesijos mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemą;

18.5. gerinti profesinio mokymo įstaigų valdymą ir mokymo kokybę, įgyvendinant rekomendaciją dėl Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo orientacinės sistemos sukūrimo (angl. Recommendation of the European Parliament and of the Counciof 18 June 2009 on the establishment of a European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training) (2009/C 155/01);

18.6. didinti profesinio mokymo patrauklumą;

18.7. užtikrinti profesinio orientavimo paslaugų teikimą siekiant sėkmingo profesinio mokymo programų pasirinkimo ir integracijos darbo rinkoje arba tolesnio mokymosi.

19. Šiems uždaviniams vykdyti skirtų priemonių ir veiklų sąrašas, siektini rezultatai pateikiami veiksmų plano 1 priede.

191. Šiems uždaviniams vykdyti skirtų priemonių ir veiklų sąrašas, siektini rezultatai pateikiami veiksmų plano 3 priede.

 

 

IV SKYRIUS

VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMAS

 

20. Veiksmų plano priemonių pagrindinės vykdytojos yra Švietimo ir mokslo ministerija bei ministerijai pavaldžios institucijos.

 

21. Veiksmų plano tikslui pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti bus rengiami, įgyvendinami nauji projektai, naudojami ir plėtojami 2007–2013 metais įgyvendintų projektų, finansuotų Europos regioninės plėtros fondo,  Europos socialinio fondo ir nacionalinėmis lėšomis, rezultatai.

 

22. Veiksmų plano vykdymą ir stebėseną koordinuoja Švietimo ir mokslo ministerija. Koordinavimas vykdomas rengiant Švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų strateginius ir darbo planus, analizuojant ataskaitas, pasiektus rodiklius. Stebėsenai naudojamos Švietimo valdymo informacinės sistemos galimybės. Švietimo ir mokslo ministerija gali sudaryti darbo (ekspertų) grupes profesinio mokymo klausimams aptarti, pasiūlymams parengti pasitelkdama Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Ūkio ministerijos atstovus.

23. Veiksmų plano priemonių finansavimo šaltiniai:

23.1. valstybės biudžeto lėšos;

23.2. priemonių vykdytojų ir profesinio mokymo įstaigų lėšos;

23.3. Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšos;

23.4. investicinių projektų lėšos;              

23.5. kitų finansavimo šaltinių lėšos.

24. Veiksmų plano priemonės įgyvendinamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų 2014–2020 metų finansavimo periodu.

25. Veiksmų plano įgyvendinimas ir rezultatai nuolat pristatomi visuomenei:

25.1. įvairiuose renginiuose;

25.2. spaudoje;

25.3. švietimo portale.

26. Veiksmų plano įgyvendinimas numatomas pagal 2 priede pateiktą preliminarų 2014–2020 metų Europos Sąjungos investicijų veiksmų programos lėšomis finansuojamų projektų sąrašą.

261 . Veiksmų plano įgyvendinimas numatomas pagal 4 priede pateiktą preliminarų 2014–2020 metų Europos Sąjungos investicijų veiksmų programos lėšomis finansuojamų projektų sąrašą.

 

____________________________________

 

 

 

Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano

1 priedas

 

PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014–2016 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS

 

 

Tikslas, uždaviniai, priemonės ir veiksmai (veiklos sritys)

 

 

 

 

Atsakinga

institucija

 

valstybės biudžeto lėšos

(tūkst. Eur)

valstybės biudžeto lėšos

(tūkst. Eur)

valstybės biudžeto lėšos

(tūkst

.Eur)

ES struktū-

rinių fondų lėšos

(tūkst. Eur)

ES struktū-rinių fondų lėšos

(tūkst. Eur)

ES struktū-rinių fondų lėšos

(tūkst. Eur)

Bendrojo finansa-

vimo

lėšos (BF)

(tūkst. Eur)

Bendrojo finansa-

vimo

lėšos (BF)

(tūkst. Eur)

valstybės biudžeto, bendrojo finansa-

vimo

ir ES struktūrinių fondų lėšos

2014-2016 m. 

(tūkst. Eur)

ES struktūrinių fondų lėšos 2017–2022 m. (tūkst. Eur)

(preliminarios)

 

2014 metai

2015 metai (prelimina-

rios)

2016 metai (prelimina-rios)

2014 metai (prelimi-

narios)

2015 metai (prelimina-rios)

2016 metai (prelimna-rios)

2015 metai (prelimina-

rios)

2016 metai (prelimina-

rios)

Tikslas: plėtoti modernią profesinio mokymo sistemą, atitinkančią besimokančio asmens, visuomenės ir valstybės poreikius ir užtikrinančią profesinio mokymo įstaigų absolventų profesinės veiklos galimybes

1. Uždavinys: sudaryti sąlygas mokykloms lanksčiai formuoti ugdymo turinį ir organizuoti ugdymo ir mokymosi procesą.

1.1. Priemonė: užtikrinti mokiniams didesnes pasirinkimo galimybes ir kokybišką profesinio mokymo programų įgyvendinimą.

 

Lietuvos

Respublikos

švietimo

ir mokslo

ministerija

(toliau –

ŠMM)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.Veikla: profesinio mokymo įstaigų

optimizavimo tinklo plano parengimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2. Veikla: profesinio mokymo optimizavimo tinklo plano įgyvendinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Priemonė: gerinti profesinio mokymo įstaigų infrastruktūrą ir materialinį aprūpinimą.

 

ŠMM,

profesinio

mokymo

įstaigos

(toliau –

PMĮ)

 

 

 

 

1723,24

8616,20

304,11

1520,51

12164,06

57055,14

1.2.1. Veikla: profesinio mokymo įstaigų infrastruktūros plėtros projektų vykdymas.

 

 

 

 

1230,89

6154,43

217,22

1086,08

8688,62

40257,18

1.2.2. Veikla: mokyklų praktinio mokymo bazių atnaujinimas, aprūpinant jas šiuolaikine įranga

 

 

 

 

492,35

2461,77

 

86,89

434,43

3475,44

16797,96

Siektini rezultatai (kriterijai):

Kvalifikacijos neturinčių jaunų bedarbių dalis, palyginti su registruotų jaunų bedarbių skaičiumi, procentais (2014 m. – 50, 2016 m. – 42)

 

 

2. Uždavinys: optimizuoti profesinio mokymo įstaigų vykdomų profesinio mokymo programų pasiūlą ir gerinti profesinio mokymo programų kokybę.

2.1. Priemonė: atnaujinti profesinio mokymo programas pagal ūkio ir regiono poreikį.

ŠMM,

Lietuvos Respublikos

ūkio

ministerija

(toliau –

ŪM),

Kvalifikacijų

ir profesinio

mokymo

plėtros

centras

(toliau –

KPMPC)

 

 

 

 

65,16

325,82

 

 

390,98

11382,07

2.1.1. Veikla: profesinių standartų, modulinių profesinio mokymo programų kūrimas ir išbandymas, modulinėms profesinio mokymo programoms skirtų mokymosi priemonių rengimas, modulinių mokymo programų katalogo sukūrimas ir viešinimas.

 

 

 

 

65,16

325,82

 

 

390,98

11382,07

2.1.2. Veikla: vykdomų profesinio mokymo programų tobulinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Priemonė: plačiau naudoti mokymą darbo vietose (taip pat ir pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formą).

 

 

ŠMM, ŪM,

darbdavių

asociacijos,

PMĮ

 

 

 

 

 

159,29

 

 

159,29

5314,52

2.2.1. Veikla: rekomendacijų dėl pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formos diegimo parengimas ir išbandymas.

 

 

 

 

 

159,29

 

 

159,29

 

5314,52

Siektini rezultatai (kriterijai):

Modulinių profesinio mokymo programų dalis, palyginti su visomis formaliojo profesinio mokymo programomis, procentais (2014 m. – 12, 2016 m. – 20)

3. Uždavinys: tobulinti asmens įgytų kompetencijų kvalifikacijai įgyti vertinimo ir pripažinimo sistemą.

3.1. Priemonė: vykdyti Europos kvalifikacijų sąrangos (EKS) ir Lietuvos kvalifikacijų sandaros (LTKS) įgyvendinimą.

 

 

ŠMM,

KPMPC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1. Veikla: LTKS ir EKS susiejimo ataskaitos atnaujinimas, profesinio mokymo programoms atitinkamų LTKS ir EKS lygių priskyrimas. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Priemonė: įgyvendinti rekomendaciją dėl Europos profesinio mokymo kreditų sistemos sukūrimo*.

ŠMM, KPMPC, Švietimo mainų paramos fondas (toliau – ŠMPF),

Studijų kokybės vertinimo centras (toliau – SKVC)

 

 

 

 

65,16

412,71

 

 

477,87

2230,07

3.2.1. Veikla: profesinio mokymo kreditų sistemos modelio parengimas.

 

 

 

 

65,16

325,82

 

 

390,98

 

3.2.2. Veikla: profesinio mokymo tarptautiškumo didinimas.

 

 

 

 

 

86,89

 

 

86,89

1650,83

3.2.3. Veikla: užsienyje įgyto išsilavinimo, kvalifikacijos pripažinimo sistemos veiklos užtikrinimas ir elektroninės pripažinimo erdvės palaikymas bei tobulinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

579,24

3.3. Priemonė: gerinti asmens įgytų kompetencijų (kvalifikacijai įgyti) vertinimo kokybę.

 

 

 

 

ŠMM, ŪM,

KPMPC

 

130,33

130,33

130,33

 

 

231,67

 

 

622,66

4402,22

3.3.1. Veikla: atlikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 2 d. nutarimo Nr. 132 „Dėl Reikalavimų kompetencijų vertinimo institucijoms ir jų akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ analizę ir esant reikalui parengti pakeitimo projektą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3.2 Veikla: akredituotų kompetencijų vertinimo institucijų ekspertų gebėjimų tobulinimas kokybiškai atlikti asmens įgytų kompetencijų vertinimą

130,33

130,33

130,33

 

 

231,67

 

 

6226,66

4402,22

Siektini rezultatai (kriterijai):

Valstybinių profesinio mokymo įstaigų, kuriose buvo vertintos neformaliuoju ir savišvietos būdu įgytos kompetencijos, dalis procentais (2014 m. – 5,5, 2016 m. – 7)

4. Uždavinys: efektyvinti profesinio mokymo įstaigose dirbančių profesijos mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemą.

4.1. Priemonė: tobulinti profesijos mokytojų kvalifikaciją.

ŠMM, KPMPC, Švietimo aprūpinimo centras (toliau – ŠAC), PMĮ,

PMĮ asociacijos, darbdavių asociacijos

 

 

 

 

 

 

57,92

 

 

57,92

6313,71

4.1.1. Veikla: profesijos mokytojų bendrųjų, profesinių ir specialiųjų kompetencijų tobulinimo sistemos kūrimas.

 

 

 

 

 

57,92

 

 

57,92

6313,71

4.2. Priemonė: stiprinti profesinio mokymo įstaigų ir aukštųjų mokyklų ryšius pedagoginių darbuotojų rengimo srityje.

 

 

ŠMM,

ŠMPF,

KPMPC,

ŠAC,

PMĮ, PMĮ

asociacijos,

darbdavių

asociacijos

 

 

 

 

 

86,88

 

 

86,88

8601,71

4.2.1. Veikla: bendradarbiavimas su aukštosiomis mokyklomis ir įmonėmis dėl profesijos mokytojų kvalifikacijos kėlimo ir stažuočių organizavimo jose.  

 

 

 

 

 

57,92

 

 

57,92

6313,71

4.2.2. Veikla: profesijos mokytojų ir aukštųjų mokyklų dėstytojų bendrų mainų programų kūrimas.

 

 

 

 

 

28,96

 

 

28,96

1419,14

4.2.3. Veikla: sąlygų sudarymas aukštųjų mokyklų dėstytojams stažuotis sektoriniuose praktinio mokymo centruose.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

868,86

4.3. Priemonė: inicijuoti veiklą, kuri skatintų pritraukti dirbti profesinio mokymo įstaigose daugiau specialistų iš gamybos įmonių ir organizacijų.

 

 

 

 

ŠMM, ŪM,

KPMPC,

darbdavių

asociacijos

 

 

 

 

 

 

 

43,44

 

 

43,44

2273,52

4.3.1. Veikla: bendradarbiavimas su verslo įmonėmis dėl gamyboje dirbančių aukštos kvalifikacijos darbuotojų pritraukimo dirbti profesinio mokymo įstaigose profesijos mokytojais ar meistrais, praktikos vadovais.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.2. Veikla: sąlygų sudarymas profesijos mokytojams, įmonių specialistams tobulinti kvalifikaciją sektoriniuose praktinio mokymo centruose.

 

 

 

 

 

21,72

 

 

21,72

1136,76

4.3.3. Veikla: įmonėse dirbančių profesijos mokytojų (t. y. meistrų arba mentorių) kvalifikacijos tobulinimo organizavimas.

 

 

 

 

 

 

21,72

 

 

21,72

1136,76

Siektini rezultatai (kriterijai):

Profesinio mokymo įstaigų mokytojų, dalyvavusių mokymo/studijų programose ir patobulinusių kompetencijas ir /ar kvalifikaciją, dalis (2014 m. – 150, 2016 m. – 400)

5. Uždavinys: gerinti profesinio mokymo įstaigų valdymą ir mokymo kokybę, įgyvendinant rekomendaciją dėl Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo

orientacinės sistemos sukūrimo **.

5.1. Priemonė: kurti veiksmingą profesinio mokymo įstaigų kokybės valdymo sistemą.

 

 

 

ŠMM,

KPMPC,

PMĮ,

Švietimo

informacinių

technologijų

centras

 

 

 

 

 

 

260,66

 

 

260,66

6690,22

5.1.1. Veikla: vidinės kokybės užtikrinimo sistemos profesinio mokymo įstaigose diegimas ir palaikymas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1737,72

5.1.2. Veikla: profesinio mokymo įstaigoms planuoti priėmimą į profesinio mokymo įstaigas bendradarbiaujant su darbdaviais ir atsižvelgiant į specialistų pasiūlos ir paklausos darbo rinkoje prognozių duomenis regione.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1.3. Veikla: elektroninių švietimo procesų valdymo priemonių diegimas.

 

 

 

 

 

260,66

 

 

260,66

4952,50

5.2. Priemonė: tobulinti profesinio mokymo įstaigų vadybą.

 

ŠMM,

KPMPC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1448,10

5.2.1. Veikla: profesinio mokymo programų įgyvendinimo kokybės ir institucijų išorinis vertinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1448,10

Siektini rezultatai (kriterijai): Profesinio mokymo įstaigų, kuriose įdiegta ir įgyvendinama kokybės vadybos sistema, dalis procentais (2014 m. – 40, 2016 m. – 80)

6. Uždavinys: didinti profesinio mokymo patrauklumą.

6.1. Priemonė: profesinio mokymo įvaizdžio gerinimas ir patrauklumo didinimas.

 

 

 

ŠMM,

KPMPC,

PMĮ

28,96

28,96

28,96

 

101,36

506,82

 

 

695,06

3388,56

6.1.1. Veikla: profesinio mokymo teikiamų galimybių pristatymas visuomenei, bendrojo ugdymo mokykloms.

 

 

 

 

50,68

253,41

 

 

304,09

1694,28

6.1.2. Veikla: profesinio mokymo įstaigų mokinių meistriškumo konkursų organizavimas.

28,96

28,96

28,96

 

50,68

253,41

 

 

390,97

1694,28

6.2. Priemonė: gerinti profesinio

mokymo  įstaigų socialinę

partnerystę ir bendradarbiavimą.

 

 

ŠMM, ŪM,

KPMPC,

PMĮ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.1. Veikla: asocijuotų

organizacijų, verslo atstovų

dalyvavimo didinimas profesinio

mokymo įstaigų valdyme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.3. Priemonė: gerinti mokymosi

sąlygas socialiai jautrių grupių

mokiniams.

 

ŠMM,

Valstybinis

Studijų

fondas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1158,48

6.3.1. Veikla: palankių mokymo

sąlygų sukūrimas mokiniams iš

socialiai jautrių grupių siekti

kvalifikacijos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1158,48

7. Uždavinys: užtikrinti profesinio orientavimo, ugdymo karjerai paslaugų teikimą siekiant sėkmingo profesinio mokymo programų pasirinkimo ir integracijos darbo

rinkoje arba tolesnio mokymosi.

7.1. Priemonė: teikti tikslines

profesinio orientavimo, ugdymo karjerai

paslaugas bendrojo ugdymo mokyklų

ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams.

 

 

 

 

 

 

 

 

ŠMM,

Lietuvos

mokinių

neformaliojo

švietimo

centras

 

 

 

 

 

144,81

 

 

144,81

5647,59

7.1.1. Veikla: informacijos apie mokymosi

galimybes ir karjeros perspektyvas

(ypač įgijus kvalifikaciją profesinio

mokymo įstaigose) skleidimas.

 

 

 

 

 

43,44

 

 

43,44

1694,28

7.1.2. Veikla: sudaryti sąlygas

bendrojo ugdymo mokyklų mokinių 

profesinio veiklinimo organizavimui profesi-

nio mokymo įstaigose naudojantis sektorinių

praktinio mokymo centrų teikiamomis

paslaugomis.

 

 

 

 

 

86,89

 

 

86,89

3388,55

7.1.3. Veikla: socialinių partnerių

įtraukimas į profesinio orientavimo, ugdymo karjerai paslaugų teikimą.

 

 

 

 

 

14,48

 

 

14,48

564,76

Siektini rezultatai (kriterijai):

Profesinio orientavimo, ugdymo karjerai paslaugas gavusių asmenų (kartu su bendrojo ugdymo, aukštojo mokslo) skaičius (2014 m. – 30000, 2016 m. – 60000)

Viso:

159,29

159,29

159,29

 

1954,92

10846,22

304,11

1520,51

15103,63

115905,91

 

* – 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija dėl Europos profesinio mokymo kreditų sistemos sukūrimo (angl. Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on the establishment of a European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) (2009/C 155/02)

** –  2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija dėl Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo orientacinės sistemos sukūrimo (angl. Recommendation of the European Parliament and of the Counciof 18 June 2009 on the establishment of a European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training) (2009/C 155/01).

______________________________________________

 


 

Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano

2 priedas

 

PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014−2016 M. VEIKSMŲ PLANO PRIEMONES ĮGYVENDINANČIŲ IR 2014− 2020 M. EUROPOS INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Preliminarus projekto/veiklos pavadinimas

Galimas pareiškėjas

Projekto vykdomos veiksmų plano veiklos

Preliminarios projekto/veiklos lėšos

(tūkst. Eur)

Preliminari projekto trukmė (mėnesiais)

Preliminarios projekto/veiklos lėšos iš viso (tūkst. Eur)

1.

Lietuvos kvalifikacijų sandaros ir šiuolaikiško švietimo turinio formavimas

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

2.1.1; 3.1.1; 3.2.1

I etapas – 260658

II etapas – 2606,58

III etapas – 2606,58

I etapas – 24

II etapas – 24

III etapas – 24

7819,74

2.

Švietimo įstaigų vadovų ir švietimo bendruomenės lyderių gebėjimų didinimas1

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

4.1.1; 4.2.1; 4.2.2

I etapas – 2896,20

II etapas – 2316,96

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

5213,16

3.

Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

1.2.1

I etapas – 28962,00

II etapas – 19983,78

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

48 945,78

4.

Infrastruktūros, reikalingos kokybiškai įgyvendinti bazinius profesinio mokymo modulius profesinio mokymo įstaigose, kuriose nėra sektorinio praktinio mokymo centro, plėtra

Profesinio mokymo įstaigos

1.2.2

I etapas – 11584,80

II etapas – 8688,60

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

20273,40

5.

Mokymosi visą gyvenimą sampratos populiarinimas ir profesinio mokymo patrauklumo didinimas2

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

6.1.1; 6.1.2

 

I etapas – 2027,34

II etapas – 1969,42

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

3996,76

6.

Profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstaigų mokytojų tarptautinės patirties įgijimo rėmimas3

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

3.2.2

 

1737,72

30

 

1737,72

7.

Profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstaigų mokytojų bendrųjų, profesinių ir specialiųjų kompetencijų tobulinimas4

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

 

4.1.1; 4.2.1; 4.2.2; 4.2.3

2316,96

30

 

2316,96

8.

Asmens įgytų kompetencijų vertinimo sistemos plėtra

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

3.3.2

4633,92

 

40

 

4633,92

 

9.

Užsienyje įgyto išsilavinimo, kvalifikacijos pripažinimo sistemos veiklos užtikrinimas

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

3.2.3

579,24

 

 

24

579,24

 

10.

Profesijos mokytojų technologinių kompetencijų tobulinimas

Profesinio mokymo įstaigos; profesinio mokymo įstaigų asociacijos; darbdavių asociacijos

4.1.1; 4.2.1; 4.3.2; 4.3.3

I etapas – 3765,06

II etapas – 3765,06

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

7530,01

11.

Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra, valdymo procesų tobulinimas ir tyrimai5

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

 

5.1.3

5213,16

 

 

36

 

5213,16

 

 

12.

Išorinis profesinio mokymo įstaigų ir programų vertinimas ir vertinimo rezultatų sklaida

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

5.1.1; 5.2.1

I etapas – 1737,72

II etapas – 1448,10

 

I etapas – 24

II etapas – 24

 

3185,82

 

13.

Kokybiškų ugdymo karjerai paslaugų teikimas realioje ir virtualioje aplinkoje

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija 

7.1.1; 7.1.2; 7.1.3

I etapas – 2896,20

II etapas – 2896,20

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

5792,40

 

14.

Mobilumo galimybės profesinio mokymo įstaigų mokiniams praktinio mokymo moduliui darbo vietoje

Profesinio mokymo įstaigos; darbdavių asociacijos

2.2.1; 4.3.2; 4.3.3

I etapas – 4054,68

II etapas – 3736,10

 

I etapas – 30

II etapas – 24

 

7790,78

 

15.

Besimokančiųjų pagal formaliojo švietimo programas mobilumo skatinimas mokymo moduliui sektoriniame praktinio mokymo centre

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

 

2.1.1

I etapas – 2316,96

II etapas – 2027,34

 

I etapas – 30

II etapas – 24

 

4344,30

 

16.

Mokinių (18+) iš socialiai jautrių grupių rėmimas profesiniame mokyme

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

6.3.1

 

1158,48

 

30

 

1158,48

 

 

1 Įgyvendinama kartu su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos priemone, nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 228 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių patvirtinimo“ (toliau – Prioritetinės priemonės), 115 punkte.

 

2, 3, 4 Įgyvendinama kartu su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos priemone, nurodyta Prioritetinių priemonių 123 punkte.

 

5 Įgyvendinama kartu su Informacinių ir komunikacinių technologijų diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. V–436 „Dėl Informacinių ir komunikacinių technologijų diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, veiklomis. 

______________________________________________

 

 

 


 

Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano

3 priedas

PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014–2016 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS

 

 

Tikslas, uždaviniai, priemonės ir veiksmai (veiklos sritys)

 

 

 

 

Atsakinga

institucija

 

valstybės biudžeto lėšos

(tūkst. Lt)

valstybės biudžeto lėšos

(tūkst. Lt)

valstybės biudžeto lėšos

(tūkst. Lt)

ES struktū-

rinių fondų lėšos

(tūkst. Lt)

ES struktū-rinių fondų lėšos

(tūkst. Lt)

ES struktū-rinių fondų lėšos

(tūkst. Lt)

Bendrojo finansa-

vimo

lėšos (BF)

(tūkst. Lt)

Bendrojo finansa-

vimo

lėšos (BF)

(tūkst. Lt)

valstybės biudžeto, bendrojo finansa-

vimo

ir ES struktūrinių fondų lėšos

2014-2016 m. 

(tūkst. Lt)

ES struktūrinių fondų lėšos 2017–2022 m. (tūkst. Lt)

(preliminarios)

 

2014 metai

2015 metai (prelimina-

rios)

2016 metai (prelimina-rios)

2014 metai (prelimi-

narios)

2015 metai (prelimina-rios)

2016 metai (prelimna-rios)

2015 metai (prelimina-

rios)

2016 metai (prelimina-

rios)

Tikslas: plėtoti modernią profesinio mokymo sistemą, atitinkančią besimokančio asmens, visuomenės ir valstybės poreikius ir užtikrinančią profesinio mokymo įstaigų absolventų profesinės veiklos galimybes

1. Uždavinys: sudaryti sąlygas mokykloms lanksčiai formuoti ugdymo turinį ir organizuoti ugdymo ir mokymosi procesą.

1.1. Priemonė: užtikrinti mokiniams didesnes pasirinkimo galimybes ir kokybišką profesinio mokymo programų įgyvendinimą.

 

Lietuvos

Respublikos

švietimo

ir mokslo

ministerija

(toliau –

ŠMM)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.Veikla: profesinio mokymo įstaigų optimizavimo tinklo plano parengimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2. Veikla: profesinio mokymo optimizavimo tinklo plano įgyvendinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Priemonė: gerinti profesinio mokymo įstaigų infrastruktūrą ir materialinį aprūpinimą.

 

ŠMM,

profesinio

mokymo

įstaigos

(toliau –

PMĮ)

 

 

 

 

5 950

29 750

1 050

5 250

42 000

197 000

1.2.1. Veikla: profesinio mokymo įstaigų infrastruktūros plėtros projektų vykdymas.

 

 

 

 

4 250

21 250

750

3 750

30 000

139 000

1.2.2. Veikla: mokyklų praktinio mokymo bazių atnaujinimas, aprūpinant jas šiuolaikine įranga

 

 

 

 

1 700

8 500

300

1 500

12 000

58 000

Siektini rezultatai (kriterijai):

Kvalifikacijos neturinčių jaunų bedarbių dalis, palyginti su registruotų jaunų bedarbių skaičiumi, procentais (2014 m. – 50, 2016 m. – 42)

2. Uždavinys: optimizuoti profesinio mokymo įstaigų vykdomų profesinio mokymo programų pasiūlą ir gerinti profesinio mokymo programų kokybę.

2.1. Priemonė: atnaujinti profesinio mokymo programas pagal ūkio ir regiono poreikį.

ŠMM,

Lietuvos Respublikos

ūkio

ministerija

(toliau –

ŪM),

Kvalifikacijų ir

ir

profesinio

mokymo

plėtros

centras

(toliau –

KPMPC)

 

 

 

 

225

1 125

 

 

1 350

39 300

2.1.1. Veikla: profesinių standartų, modulinių profesinio mokymo programų kūrimas ir išbandymas, modulinėms profesinio mokymo programoms skirtų mokymosi priemonių rengimas, modulinių mokymo programų katalogo sukūrimas ir viešinimas.

 

 

 

 

225

1 125

 

 

1 350

39 300

2.1.2. Veikla: vykdomų profesinio mokymo programų tobulinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Priemonė: plačiau naudoti mokymą darbo vietose (taip pat ir pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formą).

 

 

ŠMM, ŪM,

darbdavių

asociacijos,

PMĮ

 

 

 

 

 

550

 

 

550

18 350

2.2.1. Veikla: rekomendacijų dėl pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formos diegimo parengimas ir išbandymas.

 

 

 

 

 

550

 

 

550

 

18 350

Siektini rezultatai (kriterijai):

Modulinių profesinio mokymo programų dalis, palyginti su visomis formaliojo profesinio mokymo programomis, procentais (2014 m. – 12, 2016 m. – 20)

3. Uždavinys: tobulinti asmens įgytų kompetencijų kvalifikacijai įgyti vertinimo ir pripažinimo sistemą.

3.1. Priemonė: vykdyti Europos kvalifikacijų sąrangos (EKS) ir Lietuvos kvalifikacijų sandaros (LTKS) įgyvendinimą.

 

 

ŠMM,

KPMPC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1. Veikla: LTKS ir EKS susiejimo ataskaitos atnaujinimas, profesinio mokymo programoms atitinkamų LTKS ir EKS lygių priskyrimas. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Priemonė: įgyvendinti rekomendaciją dėl Europos profesinio mokymo kreditų sistemos sukūrimo*.

ŠMM, KPMPC, Švietimo mainų paramos fondas (toliau – ŠMPF),

Studijų kokybės vertinimo centras (toliau – SKVC)

 

 

 

 

225

1 425

 

 

1 650

7 700

3.2.1. Veikla: profesinio mokymo kreditų sistemos modelio parengimas.

 

 

 

 

225

1 125

 

 

1 350

 

3.2.2. Veikla: profesinio mokymo tarptautiškumo didinimas.

 

 

 

 

 

300

 

 

300

5 700

3.2.3. Veikla: užsienyje įgyto išsilavinimo, kvalifikacijos pripažinimo sistemos veiklos užtikrinimas ir elektroninės pripažinimo erdvės palaikymas bei tobulinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 000

3.3. Priemonė: gerinti asmens įgytų kompetencijų (kvalifikacijai įgyti) vertinimo kokybę.

 

 

 

 

ŠMM, ŪM,

KPMPC

 

450

450

450

 

 

800

 

 

2 150

15 200

3.3.1. Veikla: atlikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 2 d. nutarimo Nr. 132 „Dėl Reikalavimų kompetencijų vertinimo institucijoms ir jų akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ analizę ir esant reikalui parengti pakeitimo projektą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3.2 Veikla: akredituotų kompetencijų vertinimo institucijų ekspertų gebėjimų tobulinimas kokybiškai atlikti asmens įgytų kompetencijų vertinimą.

450

450

450

 

 

800

 

 

2 150

15 200

Siektini rezultatai (kriterijai):

Valstybinių profesinio mokymo įstaigų, kuriose buvo vertintos neformaliuoju ir savišvietos būdu įgytos kompetencijos, dalis procentais (2014 m. – 5,5, 2016 m. – 7)

4. Uždavinys: efektyvinti profesinio mokymo įstaigose dirbančių profesijos mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemą.

4.1. Priemonė: tobulinti profesijos mokytojų kvalifikaciją.

ŠMM, KPMPC, Švietimo aprūpinimo centras (toliau – ŠAC), PMĮ,

PMĮ asociacijos, darbdavių asociacijos

 

 

 

 

 

200

 

 

200

21 800

4.1.1. Veikla: profesijos mokytojų bendrųjų, profesinių ir specialiųjų kompetencijų tobulinimo sistemos kūrimas.

 

 

 

 

 

200

 

 

200

21 800

4.2. Priemonė: stiprinti profesinio mokymo įstaigų ir aukštųjų mokyklų ryšius pedagoginių darbuotojų rengimo srityje.

 

 

ŠMM,

ŠMPF,

KPMPC,

ŠAC,

PMĮ, PMĮ

asociacijos,

darbdavių

asociacijos

 

 

 

 

 

300

 

 

300

29 700

4.2.1. Veikla:   bendradarbiavimas su aukštosiomis mokyklomis ir įmonėmis dėl profesijos mokytojų kvalifikacijos kėlimo ir stažuočių organizavimo jose.

 

 

 

 

 

200

 

 

200

21 800

4.2.2. Veikla: profesijos mokytojų ir aukštųjų mokyklų dėstytojų bendrų mainų programų kūrimas.

 

 

 

 

 

100

 

 

100

4 900

4.2.3. Veikla: sąlygų sudarymas aukštųjų mokyklų dėstytojams stažuotis sektoriniuose praktinio mokymo centruose.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 000

4.3. Priemonė: inicijuoti veiklą, kuri skatintų pritraukti dirbti profesinio mokymo įstaigose daugiau specialistų iš gamybos įmonių ir organizacijų.

 

 

 

 

ŠMM, ŪM,

KPMPC,

darbdavių

asociacijos

 

 

 

 

 

 

 

150

 

 

150

7 850

4.3.1. Veikla: bendradarbiavimas su verslo įmonėmis dėl gamyboje dirbančių aukštos kvalifikacijos darbuotojų pritraukimo dirbti profesinio mokymo įstaigose profesijos mokytojais ar meistrais, praktikos vadovais.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.2. Veikla: sąlygų sudarymas profesijos mokytojams, įmonių specialistams tobulinti kvalifikaciją sektoriniuose praktinio mokymo centruose.

 

 

 

 

 

75

 

 

75

3 925

4.3.3. Veikla: įmonėse dirbančių profesijos mokytojų (t. y. meistrų arba mentorių) kvalifikacijos tobulinimo organizavimas.

 

 

 

 

 

 

75

 

 

75

3 925

Siektini rezultatai (kriterijai):

Profesinio mokymo įstaigų mokytojų, dalyvavusių mokymo/studijų programose ir patobulinusių kompetencijas ir /ar kvalifikaciją, dalis (2014 m. – 150, 2016 m. – 400)

5. Uždavinys: gerinti profesinio mokymo įstaigų valdymą ir mokymo kokybę, įgyvendinant rekomendaciją dėl Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo

orientacinės sistemos sukūrimo **.

5.1. Priemonė: kurti veiksmingą profesinio mokymo įstaigų kokybės valdymo sistemą.

 

 

 

ŠMM,

KPMPC,

PMĮ,

Švietimo

informacinių

technologijų

centras

 

 

 

 

 

 

900

 

 

900

23 100

5.1.1. Veikla: vidinės kokybės užtikrinimo sistemos profesinio mokymo įstaigose diegimas ir palaikymas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 000

5.1.2. Veikla: profesinio mokymo įstaigoms planuoti priėmimą į profesinio mokymo įstaigas bendradarbiaujant su darbdaviais ir atsižvelgiant į specialistų pasiūlos ir paklausos darbo rinkoje prognozių duomenis regione.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1.3. Veikla: elektroninių švietimo procesų valdymo priemonių diegimas.

 

 

 

 

 

900

 

 

900

17 100

5.2. Priemonė: tobulinti profesinio mokymo įstaigų vadybą.

 

ŠMM,

KPMPC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 000

5.2.1. Veikla: profesinio mokymo programų įgyvendinimo kokybės ir institucijų išorinis vertinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 000

Siektini rezultatai (kriterijai):

Profesinio mokymo įstaigų, kuriose įdiegta ir įgyvendinama kokybės vadybos sistema, dalis procentais (2014 m. – 40, 2016 m. – 80)

6. Uždavinys: didinti profesinio mokymo patrauklumą.

6.1. Priemonė: profesinio mokymo įvaizdžio gerinimas ir patrauklumo didinimas.

 

 

 

ŠMM,

KPMPC,

PMĮ

100

100

100

 

350

1 750

 

 

2 400

11 700

6.1.1. Veikla: profesinio mokymo teikiamų galimybių pristatymas visuomenei, bendrojo ugdymo mokykloms.

 

 

 

 

175

875

 

 

1 050

5 850

6.1.2. Veikla: profesinio mokymo įstaigų mokinių meistriškumo konkursų organizavimas.

100

100

100

 

175

875

 

 

1 350

5 850

6.2. Priemonė: gerinti profesinio mokymo

įstaigų socialinę partnerystę ir

bendradarbiavimą.

 

 

ŠMM, ŪM,

KPMPC,

PMĮ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.1. Veikla: asocijuotų organizacijų, verslo

atstovų dalyvavimo didinimas profesinio

mokymo įstaigų valdyme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.3. Priemonė: gerinti mokymosi sąlygas

socialiai jautrių grupių mokiniams.

 

ŠMM,

Valstybinis

studijų

fondas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 000

6.3.1. Veikla: palankių mokymo sąlygų sukū-

rimas mokiniams iš socialiai jautrių grupių

siekti kvalifikacijos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 000

Siektini rezultatai (kriterijai):

Asmenų, vidurinį išsilavinimą įgyjančių profesinio mokymo įstaigose, dalis (2014 m. – 16,7, 2016 m. – 20)

Profesinio mokymo įstaigų absolventų, registruotų teritorinėse darbo biržose (po metų baigimo), dalis procentais (2014 m. – 21, 2016 m. – 20)

 

7. Uždavinys: užtikrinti profesinio orientavimo, ugdymo karjerai paslaugų teikimą siekiant sėkmingo profesinio mokymo programų pasirinkimo ir integracijos darbo 

rinkoje arba tolesnio mokymosi.

7.1. Priemonė: teikti tikslines profesinio

orientavimo, ugdymo karjerai paslaugas

bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio

mokymo įstaigų mokiniams.

 

 

 

 

 

 

 

 

ŠMM,

Lietuvos

mokinių

neformaliojo

švietimo

centras

 

 

 

 

 

500

 

 

500

19 500

7.1.1. Veikla: informacijos apie

mokymosi galimybes ir karjeros

perspektyvas (ypač įgijus  kvalifikaciją profe-

sinio mokymo įstaigose) skleidimas.

 

 

 

 

 

150

 

 

150

5 850

7.1.2. Veikla: sudaryti sąlygas bendrojo

ugdymo mokyklų mokinių  profesinio

veiklinimo organizavimui profesinio mokymo įstaigose naudojantis sektorinių praktinio

mokymo centrų teikiamomis paslaugomis.

 

 

 

 

 

300

 

 

300

11 700

7.1.3. Veikla: socialinių partnerių įtraukimas į profesinio orientavimo, ugdymo karjerai

paslaugų teikimą.

 

 

 

 

 

50

 

 

50

1 950

Siektini rezultatai (kriterijai):

Profesinio orientavimo, ugdymo karjerai paslaugas gavusių asmenų (kartu su bendrojo ugdymo, aukštojo mokslo) skaičius (2014 m. – 30000, 2016 m. – 60000)

Viso:

550

550

550

 

6 750

37 450

1 050

5 250

52 150

400 200

 

 

* – 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija dėl Europos profesinio mokymo kreditų sistemos sukūrimo (angl. Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on the establishment of a European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) (2009/C 155/02)

** –  2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija dėl Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo orientacinės sistemos sukūrimo (angl. Recommendation of the European Parliament and of the Counciof 18 June 2009 on the establishment of a European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training) (2009/C 155/01).

 

______________________________________________

 

 


 

Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano

4 priedas

 

PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014−2016 M. VEIKSMŲ PLANO PRIEMONES ĮGYVENDINANČIŲ IR 2014− 2020 M. EUROPOS INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Preliminarus projekto/veiklos pavadinimas

Galimas pareiškėjas

Projekto vykdomos veiksmų plano veiklos

 

Preliminarios projekto/veiklos lėšos

(tūkst. Lt)

Preliminari projekto trukmė (mėnesiais)

Preliminarios projekto/veiklos lėšos iš viso (tūkst. Lt)

1.

Lietuvos kvalifikacijų sandaros ir šiuolaikiško švietimo turinio formavimas

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

2.1.1; 3.1.1; 3.2.1

I etapas – 9 000

II etapas – 9 000

III etapas – 9 000

I etapas – 24

II etapas – 24

III etapas – 24

27 000

2.

Švietimo įstaigų vadovų ir švietimo bendruomenės lyderių gebėjimų didinimas1

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

4.1.1; 4.2.1; 4.2.2

I etapas – 10 000

II etapas – 8 000

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

18 000

3.

Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

1.2.1

I etapas – 100 000

II etapas – 69 000

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

169 000

4.

Infrastruktūros, reikalingos kokybiškai įgyvendinti bazinius profesinio mokymo modulius profesinio mokymo įstaigose, kuriose nėra sektorinio praktinio mokymo centro, plėtra

Profesinio mokymo įstaigos

1.2.2

I etapas – 40 000

II etapas – 30 000

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

70 000

5.

Mokymosi visą gyvenimą sampratos populiarinimas ir profesinio mokymo patrauklumo didinimas2

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

6.1.1; 6.1.2

 

I etapas – 7 000

II etapas – 6 800

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

13 800

6.

Profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstaigų mokytojų tarptautinės patirties įgijimo rėmimas3

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

3.2.2

 

6 000

30

 

6 000

7.

Profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstaigų mokytojų bendrųjų, profesinių ir specialiųjų kompetencijų tobulinimas4

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

 

4.1.1; 4.2.1; 4.2.2; 4.2.3

8 000

30

 

8 000

8.

Asmens įgytų kompetencijų vertinimo sistemos plėtra

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

3.3.2

16 000

 

40

 

16 000

9.

Užsienyje įgyto išsilavinimo, kvalifikacijos pripažinimo sistemos veiklos užtikrinimas

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

3.2.3

2 000

 

 

24

2 000

10.

Profesijos mokytojų technologinių kompetencijų tobulinimas

Profesinio mokymo įstaigos; profesinio mokymo įstaigų asociacijos; darbdavių asociacijos

4.1.1; 4.2.1; 4.3.2; 4.3.3

I etapas – 13 000

II etapas – 13 000

 

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

26 000

11.

Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra, valdymo procesų tobulinimas ir tyrimai5

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

 

5.1.3

18 000

 

 

36

 

18 000

 

12.

Išorinis profesinio mokymo įstaigų ir programų vertinimas ir vertinimo rezultatų sklaida

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

5.1.1; 5.2.1

I etapas – 6 000

II etapas – 5 000

 

I etapas – 24

II etapas – 24

 

11 000

 

13.

Kokybiškų ugdymo karjerai paslaugų teikimas realioje ir virtualioje aplinkoje

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija 

7.1.1; 7.1.2; 7.1.3

I etapas – 10 000

II etapas – 10 000

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

20 000

 

14.

Mobilumo galimybės profesinio mokymo įstaigų mokiniams praktinio mokymo moduliui darbo vietoje

Profesinio mokymo įstaigos; darbdavių asociacijos

2.2.1; 4.3.2; 4.3.3

I etapas – 14 000

II etapas – 12 900

 

 

I etapas – 30

II etapas – 24

 

26 900

 

15.

Besimokančiųjų pagal formaliojo švietimo programas mobilumo skatinimas mokymo moduliui sektoriniame praktinio mokymo centre

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

 

2.1.1

I etapas – 8 000

II etapas – 7 000

 

I etapas – 30

II etapas – 24

 

15 000

 

16.

Mokinių (18+) iš socialiai jautrių grupių rėmimas profesiniame mokyme

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

6.3.1

 

4 000

 

30

 

4 000

 

 

1 Įgyvendinama kartu su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos priemone, nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 228 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių patvirtinimo“ (toliau – Prioritetinės priemonės), 115 punkte.

 

2, 3, 4 Įgyvendinama kartu su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos priemone, nurodyta Prioritetinių priemonių 123 punkte.

 

5 Įgyvendinama kartu su Informacinių ir komunikacinių technologijų diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. V–436 „Dėl Informacinių ir komunikacinių technologijų diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, veiklomis. 

______________________________________________