VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS

PRIE ŪKIO MINISTERIJOS

VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS PRIE ŪKIO

MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2015 m. balandžio 3 d. Nr. 1R-34

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos (toliau - Inspekcija) nuostatų, patvirtintų ūkio ministro 2010 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 4-693, 13 punktu:

1. T v i r t i n u Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. N u r o d a u:

2.1. Rizikos ir informacijos valdymo skyriui paskelbti Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamentą Inspekcijos interneto svetainėje;

2.2. Vidaus administravimo skyriui šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre.

3. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

3.1. Inspekcijos viršininko 2011 m. kovo 31 d. įsakymą Nr. 1R- 39 „Dėl Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“;

3.2. Inspekcijos viršininko 2013 m. rugpjūčio 9 d. įsakymą Nr. 1R-87 „Dėl Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos viršininko 2011 m. kovo 31 d. įsakymo Nr. 1R-39 „Dėl Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo“;

3.3. Inspekcijos viršininko 2014 m. sausio 17 d. įsakymą Nr. 1R-8 „Dėl Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamento papildymo“.

 

 

 

Inspekcijos viršininkas                                                                                           Renaldas Čiužas

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos

prie Ūkio ministerijos viršininko

2015 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. 1R-34

 

 

VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS

PRIE ŪKIO MINISTERIJOS

D A R B O R E G L A M E N T A S

 

I.    BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1.  Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos (toliau – Inspekcija) darbo tvarką.

2.  Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ūkio ministro įsakymais, Inspekcijos nuostatais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3.  Inspekcija savo veiklą grindžia teisėtumo, teisingumo, įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais.

4.  Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose Inspekcijai atstovauja viršininkas arba pagal kompetenciją jo pavedimu viršininko pavaduotojas arba kitas Inspekcijos valstybės tarnautojas.

 

IIBENDRIEJI INSPEKCIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

Inspekcijos administracijos struktūra

 

5.  Inspekcijai vadovauja viršininkas, kuris atsakingas, kad būtų įgyvendinami Inspekcijos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos. Viršininkas koordinuoja ir kontroliuoja Inspekcijos administracijos padalinių veiklą.

6.  Inspekcijos viršininkas tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Lietuvos Respublikos ūkio ministrui.

7.  Inspekcijos viršininkas turi pavaduotoją, kurį jis priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

8.  Inspekcijos viršininko pavaduotojas pagal jam Inspekcijos viršininko priskirtas administravimo sritis atsako už įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų įgyvendinimo organizavimą ir įgyvendinimą bei atlieka kitas Inspekcijos viršininko pavestas funkcijas.

9.  Inspekcijos viršininkui laikinai nesant, Inspekcijos viršininko pareigas eina Inspekcijos viršininko pavaduotojas.

10.  Inspekcija turi savo administraciją. Inspekcijos administracijos struktūra, kurią tvirtina ūkio ministras, formuojama atsižvelgiant į įstatymų ir kitų teisės aktų, Inspekcijai pavestos srities valstybės valdymo funkcijas.

11.  Inspekcijos administracija susideda iš Inspekcijos centrinėje buveinėje esančių skyrių, skyrių bei poskyrių, esančių apskrityse, ir Šiaulių naftos produktų bandymų laboratorijos, kuriems vadovauja vedėjai.

12.  Kai šio Reglamento normos taikomos visiems 11 punkte nurodytiems padaliniams, vartojama sąvoka „padaliniai“. Kai šio Reglamento normos taikomos Inspekcijos skyriams ir poskyriams, esantiems apskrityse, vartojamas žodžių junginys „padaliniai, esantys apskrityse“.

13.  Inspekcijos padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi viršininko patvirtintais jų nuostatais, Inspekcijos viršininko pavaduotojas, padalinių vedėjai ir kiti valstybės tarnautojai bei darbuotojai - pareigybių aprašymais.

 

Inspekcijos veiklos organizavimas.

Inspekcijos posėdžiai

 

14.  Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis ūkio ministro patvirtintais metiniais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 bei kitais Inspekcijos planavimo dokumentais. Inspekcijos metinio veiklos plano vykdymo vertinimą atlieka Ūkio ministerijos padalinys.

15.  Inspekcijos metinių veiklos planų rengimą organizuoja ir koordinuoja viršininko pavaduotojas, o jų įgyvendinimą - Inspekcijos viršininkas.

16.  Inspekcijos veiklos planai skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje.

17.  Inspekcijos veikla reguliuojama Inspekcijos nuostatais, Inspekcijos viršininko tvirtinamais Inspekcijos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymais. Inspekcijos padalinių nuostatus ir pareigybių aprašymus rengia, derina padalinių vadovai ir pateikia juos Vidaus administravimo skyriui. Padalinių nuostatus, taip pat valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus Inspekcijos viršininkui tvirtinti teikia Vidaus administravimo skyrius.

18.  Padalinių vadovai yra asmeniškai atsakingi už padaliniams pavestų funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, taip pat už Inspekcijos viršininko, pavaduotojo pavedimų/užduočių vykdymą.

19.  Siekiant užtikrinti tinkamą darbo organizavimą Inspekcijos struktūriniame padalinyje tarnybinės komandiruotės, atostogų, kvalifikacijos tobulinimo, posėdžių, dalykinių susitikimų metu ir pan., asmens darbo telefono skambutis turi būti peradresuojamas kitam to padalinio darbuotojui. Prieš išvykdamas ilgiau kaip vienai darbo dienai asmuo išvykimo laikotarpiui elektroniniame pašte nustato priemonę „Išvykęs“, nurodydamas laikotarpį, kuriam išvykstama.

20.  Tai atvejais, kai nėra padalinio vadovo pavaduotojo, asmenų pavadavimai numatomi pareigybių aprašymuose arba pavaduojantis asmuo skiriamas Inspekcijos viršininko įsakymu.

21.  Darbo laiko apskaitos žiniaraščius pildo ir pasirašo Vidaus administravimo skyrius, Inspekcijos padalinių, esančių apskrityse, vedėjai, Šiaulių naftos produktų bandymų laboratorijos vedėjas, vadovaudamiesi Darbo laiko apskaitos žiniaraščio tvarkos aprašu, patvirtintu Vyriausybės 2004 m. sausio 27 d. nutarimu Nr. 78 „Dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio pavyzdinės formos ir jo pildymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir teikia Inspekcijos viršininkui tvirtinti.

22.  Einamieji Inspekcijos veiklos klausimai aptariami kas savaitę vykstančiuose posėdžiuose, kuriuose dalyvauja viršininkas, viršininko pavaduotojas, Inspekcijos centrinėje buveinėje esančių padalinių vedėjai, Gaminių ir paslaugų priežiūros skyriaus vyresnysis patarėjas (toliau - vyr. patarėjas) ir posėdžio sekretorius. Viršininko nurodymu posėdžiuose gali dalyvauti ir kiti viršininko pakviesti asmenys.

23.  Pasibaigus ketvirčiui ir metams Inspekcijoje organizuojami ketvirčių ir metiniai išplėstiniai posėdžiai, kurių metu aptariami Inspekcijos ataskaitinio laikotarpio veiklos rezultatai bei numatomos veiklos kryptys. Posėdžius organizuoja ir posėdžių darbotvarkę rengia Vidaus administravimo skyrius suderinęs su viršininku. Savaitinius, ketvirtinius ir metinius išplėstinius posėdžius protokoluoja posėdžio sekretorius – Vidaus administravimo skyriaus vyriausiasis specialistas.

24.  Savaitinio posėdžio protokolas parengiamas per 2 darbo dienas, o išplėstinio (ketvirtinio ir metinio) posėdžio – per 5 darbo dienas. Posėdžių protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

25.  Posėdžių metu priimti nutarimai vykdomi. Priimtų nutarimų vykdymo kontrolę atlieka Vidaus administravimo skyrius naudodamasis Inspekcijos dokumentų valdymo sistema „Avilys“ (toliau - DVS „Avilys“).

 

Inspekcijos viršininko įsakymai

 

26.  Inspekcijos viršininkas priima ir pasirašo įsakymus (individualaus pobūdžio ir norminius). Viršininko įsakymai rengiami vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymu, teisingumo ministro patvirtintomis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis ir turi atitikti Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 (toliau- Dokumentų rengimo taisyklės).

27.  Inspekcijos viršininkas priima įsakymus dėl:

27.1.  Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), pareigybių sąrašo patvirtinimo;

27.2.  Inspekcijos administracijos padalinių nuostatų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymų patvirtinimo;

27.3.  Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo Inspekcijos valstybės tarnautojams, pašalpų ir tarnybinių ar drausminių nuobaudų skyrimo Inspekcijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, jų skatinimo;

27.4.  Inspekcijos komisijų, darbo grupių sudarymo;

27.5.  Inspekcijos viršininko pavaduotojo veiklos, administravimo sričių nustatymo;

27.6.  Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų sprendimų pakeitimo ir panaikinimo, jeigu jie neatitinka įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;

27.7.  kitų įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, pavestų funkcijų atlikimo.

28.  Viršininkui teikiamus pasirašyti įsakymus vizuoja:

28.1.  įsakymo projektą parengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Įsakymo projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja visus įsakymo ir jo priedų lapus. Priedų lapai numeruojami;

28.2.  įsakymo projektą rengusio padalinio vedėjas;

28.3.  Planavimo ir finansų skyriaus vedėjas (jei įsakymai susiję su darbo užmokesčiu, valstybės tarnautojo ar darbuotojo priėmimu ar atleidimu, komandiruotėmis, atostogomis, pareigybių sąrašo ar skaičiaus patvirtinimu ir kitais mokėjimais);

28.4.  viršininko pavaduotojas pagal priskirtas administravimo sritis;

28.5.  vyr. patarėjas, išskyrus įsakymus susijusius su atostogų suteikimu ir komandiruotėmis;

28.6.  Vidaus administravimo skyriaus darbuotojas, atsakingas už archyvo tvarkymą;

28.7.  padalinių, išskyrus esančių apskrityse, vedėjai, jei tai susiję su jų vadovaujamo padalinio valstybės tarnautoju ar darbuotoju arba, jei įsakymu tvirtinami taisyklės, tvarkos, aprašai, planai, programos ir pan., susiję su Inspekcijos padalinių veikla.

28.8.  padalinių, esančių apskrityse, vedėjai, jei tai susiję su jų vadovaujamo padalinio valstybės tarnautoju ar darbuotoju (naudojantis elektroninėmis priemonėmis).

29.  Viršininkui teikiamus pasirašyti įsakymus 28 punkte nurodyti darbuotojai vizuoja per vieną darbo dieną.

30.  Jeigu vizuojantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi pastabų ir pasiūlymų ar parengtas dokumentas (raštas), įsakymas neatitinka galiojančių teisės aktų, virš vizos pateikiama trumpa pastaba arba nuoroda apie pastabas arba atskirąją nuomonę dėl dokumento (rašto) rašoma virš vizos – „Pastabos pridedamos”. Pastabos rengiamos ir įforminamos taip, kad atitiktų Dokumentų rengimo taisyklių reikalavimus.

31.  Įsakymus nustatyta tvarka registruoja ir jų originalus saugo Vidaus administravimo skyrius. Viršininko įsakymai registruojami jų pasirašymo dieną.

32.  Su įsakymais dėl priėmimo, perkėlimo ar atleidimo, tarnybinių nuobaudų skyrimo Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus supažindina Vidaus administravimo skyrius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo įsakymo įregistravimo pasirašytinai. Su įsakymais organizacinės-tvarkomosios veiklos klausimais ir jais patvirtintais dokumentais valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kurie yra minimi veiklos įsakyme, arba kurie yra atsakingi už veiklos įsakymo vykdymą ir kontrolę – per DVS „Avilys“.

33.  Inspekcijos viršininko priimami įsakymai įsigalioja jų pasirašymo dieną, jeigu pačiuose įsakymuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.

34.  Inspekcijos viršininko įsakymai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, Teisės aktų registre (toliau - TAR) skelbiami ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jų pasirašymo. Inspekcijos viršininko įsakymus skelbti TAR-e vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymu pateikia Vidaus administravimo skyrius, jeigu yra vyr. patarėjo ar valstybės tarnautojo, atsakingo už teisės klausimus, įsakymo pirmojo lapo antroje pusėje uždėta žyma „Skelbti Teisės aktų registre“.

35.  Viršininko įsakymai ir įsakymais patvirtinti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, vadovaujantis Vyriausybės patvirtintu Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašu, per 1 darbo dieną nuo oficialaus paskelbimo TAR-e skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje.

36.  Teisės akto, kuris skelbiamas TAR-e ir Inspekcijos interneto svetainėje, suredaguotą tekstą raštu ir kompiuterinėje laikmenoje Vidaus administravimo bei Rizikos ir informacijos valdymo skyriams pateikia įsakymo projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas kartu su įsakymu teikiamu pasirašyti Inspekcijos viršininkui.

 

 

 

Dokumentų pasirašymas

 

37.  Įstatymų nustatyta tvarka viršininkas pasirašo siunčiamus raštus ir kitus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus – sutartis ir susitarimus, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, procesinius dokumentus ir kita.

38.  Prieš viršininkui pasirašant:

38.1.  siunčiamų raštų projektus vizuoja dokumento rengėjas, dokumentą rengusio padalinio vadovas ir, jeigu dokumentas susijęs su kito padalinio veikla, – šio padalinio vadovas, Inspekcijos viršininko pavaduotojas pagal priskirtas administravimo sritis, vyr. patarėjas (raštų projektus, susijusius su rinkos priežiūros ir vartotojų teisių apsaugos funkcijų vykdymu), kiti valstybės tarnautojai, dalyvavę rengiant minėtą dokumentą.

38.2.  sutartis vizuoja sutartį rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, su sutarties objektu susijusio padalinio vadovas, Planavimo ir finansų skyriaus vedėjas, vyr. patarėjas ir Inspekcijos viršininko pavaduotojas;

38.3.  procesinius dokumentus teismams, Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai, Seimo kontrolieriui, įgaliojimus – tiesioginis dokumento rengėjas, dokumentą rengusio padalinio vadovas, vyr. patarėjas.

39.  Padalinių, esančių apskrityse, ir Šiaulių naftos produktų bandymų laboratorijos vedėjai, pagal padalinio nuostatuose priskirtą kompetenciją, turi teisę pasirašyti atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, informacinio pobūdžio raštus, kurie įforminami to padalinio blanke.

40.  Vizuodami įsakymo, siunčiamų raštų, sutarčių, procesinių dokumentų ir kt. projektus, valstybės tarnautojai ir darbuotojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.

41.  Inspekcijos sudarytų, ar jos gautų dokumentų kopijų, nuorašų ar išrašų tikrumą tvirtina Vidaus administravimo skyrius, Inspekcijos padalinių, esančių apskrityse ir Šiaulių naftos produktų bandymų laboratorijos vedėjai, vadovaudamiesi Dokumentų rengimo taisyklių 53-55 punktais.

 

 

III. BYLŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TABAKO KONTROLĖS ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO TVARKA

 

Inspekcijos komisija

 

42.  Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (toliau – Įstatymas) 26 straipsnio 13 dalies 2 punkte nustatytoms funkcijoms įgyvendinti – skirti ekonomines sankcijas už Įstatymo 26 straipsnyje nurodytus pažeidimus – Inspekcijos viršininkas iš Inspekcijos viršininko pavaduotojo, padalinių vedėjų sudaro kolegialų organą – komisiją (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš 5 narių. Komisijos pirmininkas – Inspekcijos viršininkas, o jo laikinai nesant, Komisijos narys – Inspekcijos viršininko pavaduotojas. Į Komisijos sudėtį negali būti įtraukiami Inspekcijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, įgalioti atlikti tabako kontrolės tikrinimus ir surašyti protokolus dėl šio Įstatymo pažeidimo.

43.  Bylų nagrinėjimo posėdžiai rengiami prireikus. Posėdį organizuoja ir Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas. Bylos nagrinėjimo posėdis paprastai vyksta Inspekcijos patalpose.

44.  Komisijos sprendimas priimamas balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip pusei Komisijos narių. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

45.  Komisijos narys privalo nusišalinti arba būti nušalintas, jeigu jis pats arba jo giminaičiai yra tiesiogiai suinteresuoti bylos baigtimi arba jeigu yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių jo nešališkumu.

46.  Nušalinimas ar nusišalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas Komisijai iki priimant sprendimą. Vėliau pareikšti nušalinimą arba nusišalinti galima tik tais atvejais, kai pareiškiantis nušalinimą ar nusišalinantis asmuo apie nušalinimo ar nusišalinimo pagrindą sužinojo po Komisijos sprendimo priėmimo.

Bylos nagrinėjimo proceso dalyviai

 

47.  Nagrinėjant bylą Komisijoje, skiriančioje ekonomines sankcijas už Įstatymo 26 straipsnyje nurodytus pažeidimus, dalyvauja:

47.1.  asmuo, įtariamas pažeidęs Įstatymą (įtariamas pažeidėjas);

47.2.  Komisijos sprendimu kiti asmenys, su kurių interesais tiesiogiai susijusi nagrinėjama byla;

47.3.  valstybės ir savivaldybių institucijų atstovai šių prašymu;

47.4.  Komisijos sprendimu ekspertai, specialistai bei kiti asmenys.

48.  Komisijos sprendimu gali būti kviečiamas dalyvauti protokolą dėl Įstatymo pažeidimo surašęs pareigūnas.

49.  Asmenys, nurodyti Reglamento 47.1 ir 47.2 punktuose, toliau Reglamente vadinami proceso šalimis.

50.  Proceso šalims gali atstovauti jų įgalioti atstovai.

51.  Įgaliotu atstovu nagrinėjant bylą gali būti advokatas ar asmuo, turintis aukštąjį teisinį universitetinį arba jam prilyginamą išsilavinimą. Juridinio asmens atstovu taip pat gali būti juridinio asmens vadovas ar darbuotojas.

 

Pasirengimas bylos nagrinėjimui

 

52.  Inspekcijos įgaliotam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartis, pagal kompetenciją surašius Tabako kontrolės įstatymo pažeidimo protokolą (1 priedas), Komisijos pirmininkas paskiria vieną iš Komisijos narių atsakingu už bylos medžiagos paruošimą ir pateikimą Komisijai (bylos pranešėjas).

53.  Inspekcija registruotu laišku ne vėliau kaip prieš 7 dienas iki paskirtos bylos nagrinėjimo posėdžio datos proceso šalims išsiunčia pranešimą, kuriame nurodoma:

53.1.  bylos nagrinėjimo vieta ir laikas;

53.2.  pasiūlymas raštu pateikti savo nuomonę ir visus turimus byloje įrodymus;

53.3.  proceso šalių teisės ir pareigos;

53.4.  informacija, kad proceso šalių, jeigu jie buvo laiku informuoti apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, neatvykimas į bylos nagrinėjimą nekliudo ją nagrinėti.

54.  Proceso šalys privalo raštu informuoti Komisiją apie savo adreso pasikeitimą bylos nagrinėjimo proceso metu. Nesant tokios informacijos, pranešimas siunčiamas Reglamento 58 punkte nustatyta tvarka paskutiniu Komisijai žinomu adresu arba oficialiai deklaruotu gyvenamosios vietos, buveinės adresu ir laikoma, kad proceso šalis buvo laiku ir tinkamai informuota, nors tuo adresu nebegyventų ar būtų pakeitusi savo buveinę.

 

Bylos nagrinėjimas

 

55.  Byla nagrinėjama dalyvaujant proceso šalims bei kitiems proceso dalyviams.

56.  Nagrinėjant bylą, proceso šalys turi teisę susipažinti su surinkta medžiaga, duoti žodinius ir rašytinius paaiškinimus, pateikti įrodymus, pareikšti prašymus.

57.  Jei proceso šalys nedalyvauja, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, kad joms buvo laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, taip pat suteikta teisė susipažinti su bylos medžiaga ir duoti paaiškinimus.

58.  Bylos nagrinėjimo posėdis vyksta lietuvių kalba. Proceso šalis, nemokanti lietuvių kalbos, Komisijos posėdžio metu gali naudotis vertėjo paslaugomis, jeigu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki nustatytos bylos nagrinėjimo posėdžio datos pateikė prašymą raštu dėl vertėjo dalyvavimo.

59.  Byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka.

60.  Komisija atideda bylos nagrinėjimą, jeigu į bylos nagrinėjimo posėdį neatvyko proceso šalis ir, kai Komisija nusprendžia, kad be jo negalima nagrinėti bylos, arba kai būtina išreikalauti naujus įrodymus ir kitais reikiamais atvejais.

61.  Komisija, atidėdama bylos nagrinėjimą, paskiria kito bylos nagrinėjimo posėdžio laiką, apie kurį pasirašytinai supažindinamos proceso šalys ir kiti proceso dalyviai, o nedalyvavusiems pranešama šio Reglamento 53 punkte nustatyta tvarka.

62.  Komisija gali sustabdyti bylos nagrinėjimą bylos nagrinėjimo proceso šalims apskundus teismui Inspekcijos sprendimą. Bylos nagrinėjimas atnaujinamas išnykus aplinkybėms, dėl kurių jis buvo sustabdytas proceso šalių pareiškimu arba Komisijos iniciatyva.

63.  Bylos nagrinėjimo posėdį pradeda Komisijos pirmininkas ir paskelbia, kokia byla bus nagrinėjama, kas atvyko į posėdį, Komisijos sudėtį, posėdžio sekretorių, išaiškina proceso šalims jų teises ir pareigas.

64.  Bylos nagrinėjimas pradedamas Komisijos nario – bylos pranešėjo pranešimu, kuriame nurodomas pažeidimo dalykas, pagrindai bei kitos esminės bylos aplinkybės. Po to eilės tvarka išklausomos proceso šalys.

65.  Bylos nagrinėjimo posėdis protokoluojamas. Protokolą rašo posėdžio sekretorius-Gaminių ir paslaugų priežiūros skyriaus valstybinis inspektorius. Protokole nurodoma:

65.1.  Inspekcijos pavadinimas, bylą nagrinėjančios Komisijos sudėtis, posėdžio sekretorius, proceso šalys, ar jos atvyko, o jei neatvyko, ar tinkamai ir laiku buvo pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką;

65.2.  bylos nagrinėjimo posėdžio data, vieta, bylos ir posėdžio protokolo registracijos numeris;

65.3.  posėdžio pradžios ir pabaigos laikas;

65.4.  bylos pavadinimas ir esmė;

65.5.  informacija apie proceso šalims išaiškintas jų teises ir pareigas;

65.6.  proceso šalių ir dalyvių prašymai ir pareiškimai;

65.7.  posėdyje pateikti įrodymai;

65.8.  trumpas bylos nagrinėjimo turinys.

66.  Bylos nagrinėjimo posėdžio protokolo projektas parengiamas, pasirašomas posėdžio sekretoriaus ir pateikiamas Komisijos nariams vizuoti bei Komisijos pirmininkui pasirašyti per 2 darbo dienas po bylos nagrinėjimo posėdžio.

 

Nutarimo priėmimas

 

67.  Komisija, baigusi bylos nagrinėjimą, proceso dalyviams nedalyvaujant, priima vieną iš šių nutarimų:

67.1.  taikyti Įstatymo nustatytas ekonomines sankcijas;

67.2.  atsisakyti taikyti ekonomines sankcijas, kai nėra tam Įstatymo nustatyto pagrindo;

67.3.  nutraukti bylą, kai nepadarytas Įstatymo pažeidimas;

67.4.  grąžinti bylą papildomam tyrimui atlikti.

68.  Nutarime turi būti nurodyta:

68.1.  Inspekcijos pavadinimas;

68.2.  bylos nagrinėjimo data ir vieta;

68.3.  duomenys apie įtariamą pažeidėją;

68.4.  pažeidimo padarymo aplinkybės;

68.5.  įtariamo pažeidėjo kaltės įrodymai, kuriais grindžiamas nutarimas;

68.6.  Įstatymo straipsnis, nustatantis atsakomybę už pažeidimą;

68.7.  įtariamo pažeidėjo paaiškinimai ir jų įvertinimas;

68.8.  priimtas sprendimas;

68.9.  nutarimo apskundimo terminai ir tvarka.

69.  Nutarimo projektą rengia posėdžio sekretorius, vizuoja Komisijos nariai. Nutarimą pasirašo Inspekcijos viršininkas.

70.  Nutarimo nuorašas per 3 dienas įteikiamas arba išsiunčiamas asmeniui, dėl kurio nutarimas priimtas.

71.  Nutarimas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas paskelbiamas Inspekcijos interneto svetainėje.

72.  Nutarimas susideda iš:

72.1.  įžanginės dalies, kurioje nurodomas Inspekcijos pavadinimas, Komisijos nutarimo priėmimo data ir vieta, Komisijos sudėtis, posėdžio sekretorius, bylos nagrinėjimo proceso dalyviai, bylos pavadinimas ir esmė;

72.2.  motyvuojamosios dalies, kurioje nurodomos Komisijos nustatytos bylos aplinkybės, įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados, argumentai, dėl kurių Komisija atmeta įrodymus, teisės aktai, kuriais vadovaudamasi Komisija priima nutarimą;

72.3.  rezoliucinės dalies, kurioje nurodomas priimtas nutarimas, jo apskundimo terminas ir tvarka.

73.  Paskirta bauda ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo dienos, kurią Įstatymo pažeidėjams įteiktas nutarimas paskirti baudą, turi būti sumokėta į valstybės biudžetą.

74.  Asmuo, nesutinkantis su nutarimu taikyti ekonominę sankciją, turi teisę per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos apskųsti jį teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

75.  Kreipimasis į teismą sustabdo nutarimo taikyti ekonominę sankciją vykdymą.

 

IV. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai

 

76.  Viršininkas užtikrina, kad Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų įvykdyti tinkamai ir nustatytu laiku. 

77.  Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus –Vyriausybės kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdyti per 10 darbo dienų nuo jų gavimo Inspekcijoje dienos, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo terminas, išskyrus atvejus, kai iš pavedimo aplinkybių matyti, kad toks pavedimas dėl objektyvių priežasčių negali būti įvykdytas per 10 darbo dienų. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo Inspekcijoje dienos, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

 

Viršininko, viršininko pavaduotojo ir padalinių vedėjų pavedimai

 

78.  Duoti pavedimus/užduotis pagal kompetenciją turi teisę Inspekcijos viršininkas, viršininko pavaduotojas, padalinių vedėjai.

79.  Pavedimai gali būti duodami įsakymais, rezoliucijomis/užduotimis DVS „Avilys“ ar žodine forma. Žodžiu duodami pavedimai, jei nereikia atlikti tyrimo ir raštu rengti atsakymo.

80.  Jeigu viršininko pavedimas skirtas keliems vykdytojams, tai atsakingas darbuotojas už jo įvykdymą nurodomas pirmuoju ir jis privalo organizuoti pavedimo vykdymą. Kiti vykdytojai yra taip pat atsakingi už pavedimo įvykdymą laiku. Pirmajam vykdytojui pareikalavus, kiti vykdytojai pagal savo kompetenciją turi pateikti visą reikalingą medžiagą bei savo pasiūlymus.

81.  Jeigu vykdytojas per nustatytą laiką dėl tam tikrų objektyvių priežasčių negali įvykdyti užduoties, jis kreipiasi per Inspekcijos DVS „Avilys“ į pavedimą davusį asmenį su prašymu atidėti užduoties vykdymo terminą, nurodydamas priežastį dėl ko pavedimas neįvykdytas laiku ir pagrindimą, kodėl prašomas nurodytas atidėjimo terminas.

82.  Įvykdymo terminas pratęsiamas arba ne per Inspekcijos DVS „Avilys“. Jei priimamas sprendimas nepratęsti termino, tai nurodoma nepratęsimo priežastis.

83.  Jeigu valstybės tarnautojas ar darbuotojas per nustatytą laiką neįvykdo pavedimo, neatsako į raštą, neišnagrinėja dokumento (ar kita) ir nepraneša apie jo vykdymo eigą, jis privalo raštu pateikti paaiškinimą pavedimą davusiam asmeniui. Pasiaiškinime jis turi nurodyti pateisinamas pavedimo neįvykdymo priežastis.

84.  Pavedimą skyręs asmuo, gavęs vykdytojo paaiškinimą dėl pavedimo neįvykdymo, priima sprendimą dėl naujo vykdymo termino.

85.  Jeigu į raštą atsakyta žodžiu (pvz., telefonu) arba dokumente keliamos užduotys įvykdytos kitokiu būdu nei nurodyta rezoliucijoje, tai turi būti suderinta su pavedimą davusiu asmeniu ir atžymėta DVS „Avilys“ sistemoje užduoties įvykdymo rezultate.

86.  Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės, arba nustatyta, kad šio pavedimo įvykdyti neįmanoma dėl objektyvių teisės aktais pagrįstų priežasčių.

87.  Jeigu visi dokumente arba jo atskirame punkte nurodyti pavedimai įvykdyti, apie įvykdymą įrašoma DVS „Avilys“ ir pavedimą davęs asmuo patvirtina pavedimo įvykdymą.

88.  Viršininko pavedimų dėl Inspekcijos personalo valdymo, atostogų, komandiruočių vykdymo terminus kontroliuoja Vidaus administravimo skyrius.

89.  Sutarčių vykdymo terminus kontroliuoja viešojo pirkimo iniciatoriai.

90.  Prevencinę viešųjų pirkimų kontrolę vykdo Inspekcijos viršininko pavaduotojas.

91.  Padalinių vedėjai vykdo gautų pavedimų atlikimo kontrolę.

 

VĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas ir teikimas derinti

 

92.  Inspekcija, vykdydama Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ir Ūkio ministerijos pavedimus, rengia ir teikia Ūkio ministerijai svarstyti įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus (toliau– teisės aktų projektai).

93.  Teisės aktų projektams rengti Inspekcijoje gali būti sudaromos darbo grupės.

94.  Inspekcijos rengiami teisės aktų projektai rengiami ir teikiami derinti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu, teisingumo ministro patvirtintomis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis.

 

Kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų derinimas

 

95.  Inspekcijoje kitų institucijų parengti teisės aktų projektai yra gaunami ir jiems yra teikiamos išvados, naudojantis Teisės aktų informacine sistema (toliau – TAIS), kurioje registruojami derinimui teisės aktų projektai.

96.  Išvados dėl teisės aktų projektų teikiamos vadovaujantis Vyriausybės darbo reglamentu.

97.  Parengtą išvadą valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja kitoje lapo pusėje ir teikia ją tiesioginiam vadovui (skyriaus vedėjui), kuris ne vėliau kaip kitą darbo dieną įvertina parengtą išvadą ir, jei su ja sutinka, vizuoja kitoje lapo pusėje ir pateikia Inspekcijos viršininkui.

98.  Kai projektas siunčiamas įvertinti keliems Inspekcijos padaliniams, išvadą rengia kiekvienas padalinys pagal savo kompetenciją, o apibendrina pirmasis Inspekcijos viršininko rezoliucijoje nurodytas padalinys ir suderina parengtą išvadą su kitais Inspekcijos viršininko rezoliucijoje nurodytais padaliniais. Prireikus teisės akto projektas gali būti nagrinėjamas bendrame atsakingų už išvados parengimą padalinių vadovų pasitarime.

99.  Jei su parengta išvada nesutinka išvadą vizuojantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas arba padalinio vadovas, jie gali raštu pateikti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie išvados ir pateikiama kartu su išvada Inspekcijos viršininkui. Asmuo, pateikęs atskirąją nuomonę, vizuodamas kitoje lapo pusėje įrašo prierašą, kad atskiroji nuomonė pridedama.

100.   Jei su parengta išvada nesutinka Inspekcijos viršininkas ir ją grąžina, nurodydamas iš esmės pataisyti, atitinkamas padalinys parengia išvadą pagal Inspekcijos viršininko nurodymus.

101.   Jeigu prie Inspekcijos viršininko pasirašytos išvados yra pridėta atskiroji nuomonė, ji suinteresuotai institucijai nesiunčiama. Atskiroji nuomonė pridedama prie Inspekcijoje liekančios išvados originalo.

102.   Išvadą rengusio padalinio valstybės tarnautojas ar darbuotojas pasirašytos išvados originalą pateikia Vidaus administravimo skyriui, kuris išvadą užregistruoja DVS „Avilys“.

103.   Pasirašytos išvados dėl kitų institucijų pateiktų derinti teisės aktų projektų skelbiamos TAIS vadovaujantis šio Reglamento 109 punkte nustatyta tvarka.

 

 

 

Teisės aktų projektų skelbimas

 

 

 

104.   Inspekcijos parengti teisės aktų projektai skelbiami naudojantis TAIS (adresu https://tais.lrs.lt) pagal Teisės aktų projektų rengimo elektroniniu būdu tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio 2013 m. gruodžio 30d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-389.

105.   TAIS taip pat skelbiami Inspekcijos viršininko įsakymų projektai, kurių derinimą su kitomis institucijomis nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.

106.   TAIS neskelbiami teisės aktų projektai, kurių Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka negalima skelbti.

107.   TAIS skelbiamas teisės akto projektas su visa Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento 25 punkte nurodyta jo lydimąja medžiaga.

108.   Nustatyta tvarka vizuotą ar pasirašytą teisės akto projektą ir jo lydimąją medžiagą teisės akto projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas pateikia Vidaus administravimo skyriui, kuris teisės akto projektą užregistruoja DVS „Avilys“.

109.   Vidaus administravimo skyriaus užregistruotą projektą tą pačią dieną paskelbia TAIS.

 

VI. INSPEKCIJOS DOKUMENTŲ VALDYMO ORGANIZAVIMAS

 

110.   Inspekcijos dokumentus tvarko, apskaito ir saugo Vidaus administravimo skyrius, vadovaudamasis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 patvirtintomis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 patvirtintomis Dokumentų rengimo taisyklėmis.

111.   Inspekcijoje gauti dokumentai registruojami Inspekcijos DVS „Avilys“ ir tą pačią dieną perduodami viršininkui. Dokumente dedamas jo gavimą patvirtinantis spaudas, kuriame nurodoma dokumento gavimo data ir registracijos numeris.

112.   Gauti faksu, el. paštu ar kitokiomis telekomunikacinėmis priemonėmis informaciniai dokumentai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo vardą, pavardę, parašą, atspausdinami ir registruojami bendra tvarka. Jei vėliau atsiunčiamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau telekomunikacijų įrenginiais gautas dokumentas.

113.   Gauti raštai, nesant siuntėjo rekvizitų, registruojami nurodžius viršininkui.

114.   Gauti finansiniai dokumentai ir sutartys registracijos spaudu neantspauduojami, o perduodami pagal kompetenciją atitinkamam padaliniui ar specialistui.

115.   Dokumentai, gauti iš teisėsaugos institucijų (teismų šaukimai ir kiti dokumentai), antspauduojami registracijos spaudu, kuriame užrašoma gavimo data bei registracijos numeris ir perduodami vyr. patarėjui kartu su pašto vokais.

116.   Inspekcijos padalinių, esančių apskrityse, vedėjai gautą korespondenciją registruoja nustatytos formos registruose ir nukreipia dokumentą ar viršininko pavedimą su rezoliucija konkrečiam vykdytojui.

117.   Inspekcijoje visi gauti vokai atplėšiami, išskyrus vokus ant kurių nurodytas darbuotojo vardas, pavardė (jie perduodami adresatui neatplėšti). Jei dokumentą, gautą minėtame voke, adresatas nusprendžia užregistruoti, jį kartu su voku grąžina Vidaus administravimo skyriui.

118.   Inspekcijoje gauti dokumentai patikrinami: ar atsiųsti pagal nurodytą adresą, ar vokuose yra visi dokumente nurodyti priedai. Jei voke trūksta dokumentų arba jų priedų, apie tai Vidaus administravimo skyrius informuoja siuntėją. Kai Inspekcijos adresu gaunamas laiškas, adresuotas ne Inspekcijai, neatplėštas laiškas persiunčiamas reikiamu adresu arba grąžinamas siuntėjui, jei adresas nežinomas.

119.   Inspekcijos padalinių, esančių apskrityse, vedėjų vartotojams parengti neigiami atsakymų projektai, privalo būti suderinti naudojantis elektroninėmis priemonėmis su Gaminių ir paslaugų priežiūros skyriaus valstybiniu inspektoriumi, kuruojančiu atitinkamą ne maisto produktų sritį.

120.   Valstybiniai inspektoriai vykdydami rinkos priežiūrą patikrinimo dokumentus įformina viršininko įsakymu patvirtintose tipinėse formose. Patikrinimų duomenys kaupiami Rizikos ir informacijos valdymo skyriaus administruojamoje informacinėje sistemoje RIPRIS.

121.   Dokumentai, susiję su valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančia informacija, rengiami ir naudojami teisės aktų nustatyta tvarka.

122.   Iš užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų gauti dokumentai registruojami nustatyta tvarka.

123.   Inspekcijoje gautų dokumentų vertimą iš anglų kalbos į lietuvių kalbą bei siunčiamų dokumentų vertimą į anglų kalbą organizuoja ir atlieka Vidaus administravimo skyrius.

 

VII.           UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

124.   Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų vizitus organizuoja Rizikos ir informacijos valdymo skyrius.

125.   Darbotvarkę ir kitą susijusią su susitikimu medžiagą rengia ir teikia Rizikos ir informacijos valdymo skyrius. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki vizito dienos darbotvarkė ir kita su vizitu susijusi medžiaga pateikiama dalyvaujantiems susitikimuose asmenims.

126.   Kiekvieną kartą, priimant oficialius užsienio svečius, viršininkas patvirtina šio priėmimo išlaidų sąmatą, kurią parengia Rizikos ir informacijos valdymo skyrius. Priėmimo išlaidos apmokamos pagal faktines išlaidas iš biudžeto lėšų, skirtų reprezentacinėms išlaidoms

 

VIII.          VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

127.   Informacija visuomenei teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu. Už visuomenės informavimą apie Inspekcijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie Inspekciją formavimą atsakingas Rizikos ir informacijos valdymo skyrius.

128.   Rizikos ir informacijos valdymo skyrius kartu su kitų padalinių vedėjais, valstybės tarnautojais ir kitais darbuotojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei: komentuodamas su Inspekcijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie Inspekcijos vadovų svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus arba Inspekcijos susitikimus, pasitarimus, kitus su Inspekcijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais.

129.   Rizikos ir informacijos valdymo skyrius renka ir apibendrina su Inspekcijos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją viršininkui, viršininko pavaduotojui ir padalinių, išskyrus esančių apskrityse, vedėjams. Informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse Rizikos ir informacijos valdymo skyriui teikia padalinių vedėjai.

130.   Rizikos ir informacijos valdymo skyriaus išplatinti pranešimai ar kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei privalo atspindėti oficialią Inspekcijos poziciją.

131.   Rizikos ir informacijos valdymo skyrius operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusias tikrovės neatitinkančias žinias ir, suderinęs su viršininku ir pagal kompetenciją su struktūrinio padalinio vedėju, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią Inspekcijos poziciją dėl jų.

132.   Rizikos ir informacijos valdymo skyrius organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms informacinius pranešimus, spaudos konferencijose informuoja žurnalistus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su Inspekcijos veikla, organizuoja viršininko, kitų valstybės tarnautojų informacijos teikimą visuomenės informavimo priemonėms.

133.   Informacija asmenims teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

134.   Vartotojai ir verslininkai konsultuojami skambučių centro telefonu 8 706 64 939. Konsultuoja Vidaus administravimo skyriaus darbuotojai.

135.   Į el. paštu gautus paklausimus atsako Vidaus administravimo skyriaus (bendri klausimai) ir Gaminių ir paslaugų priežiūros skyriaus (specialieji klausimai) specialistai.

 

IX. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS, INTERESANTŲ APTARNAVIMAS

 

136.   Piliečiai ir kiti asmenys aptarnaujami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 ir Inspekcijos viršininko patvirtintomis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Inspekcijoje taisyklėmis, šiuo Reglamentu ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

137.   Inspekcijoje interesantus priima viršininkas, viršininko pavaduotojas, padalinių vedėjai bei kiti valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

138.   Viršininko, viršininko pavaduotojo interesantų priėmimo laiką suderina Vidaus administravimo skyrius.

139.   Inspekcijos padalinių vedėjai bei kiti Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai pagal kompetenciją interesantus priima savo darbo vietose.

 

Vartotojų prašymų, skundų nagrinėjimas

 

140.   Vartotojas, manydamas, kad pardavėjas, paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus dėl įsigytų nesaugių ir (ar) netinkamos kokybės prekių ar paslaugų, dėl prekių grąžinimo, trūkumų pašalinimo, kainos sumažinimo, keitimo ir (ar) informacijos suteikimo, turi teisę šio skirsnio nustatyta tvarka pagal kompetenciją Inspekcijai pateikti prašymą, skundą (toliau – prašymas), kad būtų apgintos pažeistos ar ginčijamos jo teisės ir įstatymų saugomi interesai.

141.   Inspekcijai pateikiamame vartotojo prašyme turi būti nurodyta:

141.1.     Inspekcijos ar jos administracijos padalinio, esančio apskrityje, pavadinimas;

141.2.     vartotojo vardas, pavardė, adresas, elektroninio pašto adresas arba telefono ryšio numeris;

141.3.     pardavėjo, paslaugų teikėjo, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra pateiktas vartotojo prašymas, pavadinimas (vardas, pavardė), adresas (buveinės adresas);

141.4.     konkretus skundžiamas pardavėjo, paslaugų teikėjo veiksmas (neveikimas), kuris, vartotojo nuomone, pažeidžia jo teises ir įstatymų saugomus interesus;

141.5.     vartotojo reikalavimas:

141.5.1.  pakeisti netinkamos kokybės prekę, paslaugą tinkamos kokybės preke, paslauga;

141.5.2.  atitinkamai sumažinti prekės, paslaugos kainą;

141.5.3.  per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės, paslaugos trūkumus;

141.5.4.  atlyginti prekės, paslaugos trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu, pardavėjui, paslaugų teikėjui per protingą terminą jų nepašalinus, trūkumus pašalino pats vartotojas ar trečiųjų asmenų padedamas;

141.5.5. vienašališkai nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę, paslaugą sumokėtus pinigus;

141.6.     aplinkybės ir įrodymai, kuriais vartotojas grindžia savo reikalavimą;

141.7.     informacija apie kreipimąsi į pardavėją, paslaugų teikėją;

141.8.     informacija, ar dėl tų pačių šalių ginčo dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra įsigaliojęs teismo sprendimas;

141.9.     pridedamų dokumentų sąrašas;

141.10.   vartotojo ar jo atstovo parašas.

142.   Prie prašymo pridedama kasos aparato kvito ar pirkimo–pardavimo kvito arba kito prekės ar paslaugos pirkimą–pardavimą iš šio pardavėjo, paslaugų teikėjo patvirtinančio dokumento (pridėtinės vertės mokesčio sąskaita faktūra, sąskaita faktūra, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašas, mokėjimo kortelės skaitytuvo čekis ir kita) (toliau – prekės pirkimo–pardavimo dokumentas) kopija.

143.   Jei kyla abejonių dėl pateiktų dokumentų kopijų tikrumo, Inspekcija turi teisę pareikalauti, kad vartotojas ir (ar) pardavėjas, paslaugų teikėjas pateiktų dokumentų originalus.

144.   Inspekcija, gavusi vartotojo prašymą, nustato ar yra pagrindas šį prašymą nagrinėti.

145.   Inspekcija atsisako nagrinėti vartotojo prašymą (nesurašomas patikrinimo aktas) jeigu:

145.1.     Inspekcija neturi įgaliojimų priimti sprendimą dėl vartotojo prašyme išdėstyto klausimo. Tokiu atveju prašymas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Inspekcijoje dienos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai raštu pranešama vartotojui arba nurodoma rašte vartotojui, kur jis gali kreiptis dėl jo prašyme išdėstyto klausimo.

145.2.     yra įsigaliojęs teismo sprendimas dėl tų pačių šalių ginčo dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu arba įsigaliojusi teismo nutartis priimti tų pačių šalių ieškinio dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu atsisakymą, arba įsigaliojusi teismo nutartis patvirtinti taikos sutartį;

145.3.     Inspekcija jau yra priėmusi sprendimą tuo pačiu klausimu ir asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti sprendimą, taip pat jeigu yra suėjęs prašymo pateikimo senaties terminas;

145.4.     Vartotojas nepateikia 142 punkte numatyto pirkimo-pardavimo dokumento, patvirtinančio prekės ar paslaugos pirkimą–pardavimą iš šio pardavėjo, paslaugų teikėjo;

145.5.     vartotojo vardu pateikė neįgaliotas asmuo, išskyrus šeimos nariai.

146.   Reglamento 145.2-145.5 punktuose nustatytais atvejais Inspekcija priima sprendimą ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Inspekcijos sprendimo atsisakyti priimti vartotojo prašymą priėmimo dienos išsiunčia jį vartotojui.

147.   Inspekcijos administracijos padaliniui, esančiam apskrityje, gavus vartotojo prašymą, padalinio vedėjas paveda atitinkamam valstybiniam inspektoriui ištirti vartotojo prašymą, nustatyti aplinkybes ir surinkti prašymo nagrinėjimui reikalingus įrodymus.

148.   Nagrinėti vartotojo prašymą neturi teisės valstybės tarnautojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme nurodytų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.

149.   Išaiškėjus Reglamento 148 punkte nurodytoms aplinkybėms, paskirtas nagrinėti ginčą valstybinis inspektorius turi nusišalinti pats arba jis nušalinamas Inspekcijos viršininko įsakymu.

150.   Inspekcija per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos patvirtina prašymo priėmimo faktą, išskyrus Reglamento 145 punkte nustatytais atvejais. Prašymo priėmimo faktas patvirtinamas išsiunčiant vartotojui pranešimą, kuriame nurodoma prašymo priėmimo data, valstybinio inspektoriaus, kuriam pavesta nagrinėti prašymą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, prašymo registracijos numeris.

151.   Inspekcija, nustačiusi, kad nėra aplinkybių numatytų Reglamento 145 punkte, pirmiausia imasi priemonių vartotojui ir pardavėjui, paslaugų teikėjui sutaikyti ir siūlo ginčą išspręsti taikiai, jeigu, atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes, taikus susitarimas įmanomas.

152.   Inspekcija išsiunčia pardavėjui, paslaugų teikėjui, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra pateiktas vartotojo prašymas, pranešimą apie gautą vartotojo prašymą, šio prašymo kopiją, siūlydama ginčą išspręsti taikiai arba pateikti išsamius paaiškinimus ir juos pagrindžiančius dokumentus.

153.   Pardavėjas, paslaugų teikėjas Reglamento 152 punkte nustatyta tvarka gavęs Inspekcijos persiųstą vartotojo prašymą, per 5 kalendorines dienas privalo raštu informuoti vartotoją, Inspekciją apie galimybes išspręsti iškilusį ginčą taikiai arba pateikti Inspekcijai motyvuotus paaiškinimus dėl prašymo ir juos pagrindžiančius įrodymus.

154.   Inspekcija, gavusi iš pardavėjo, paslaugų teikėjo informaciją apie ginčo išsprendimą taikiai, nutraukia vartotojo prašymo nagrinėjimą.

155.   Inspekcija, nagrinėdama vartotojo prašymą, turi teisę:

155.1.     kreiptis į vartotoją dėl papildomos informacijos, įrodymų ar paaiškinimų raštu dėl prašyme keliamų reikalavimų ir nustatyti jų pateikimo terminą arba apklausti vartotoją;

155.2.     gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų vartotojo prašymui nagrinėti reikalingą informaciją;

155.3.     pareikalauti iš pardavėjo, paslaugų teikėjo, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra pateiktas vartotojo prašymas, per nurodytą terminą pateikti paaiškinimus, įrodymus, reikalingus vartotojo prašymui išnagrinėti, žodžiu ir raštu, o pardavėjui, paslaugų teikėjui nepateikus prašomų paaiškinimų, įrodymų, priimti sprendimą atsižvelgiant į turimus įrodymus;

155.4.     kreiptis dėl ekspertizės atlikimo Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 4-6 dalyse nustatyta tvarka;

155.5.     atlikti kitus veiksmus, reikalingus nagrinėjant vartotojo prašymą.

156.   Ginčo šalys, dalyvaujančios nagrinėjant vartotojo prašymą, turi teisę:

156.1.     susipažinti su prašymo nagrinėjimo medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą. Pardavėjas, paslaugų teikėjas turi teisę susipažinti su vartotojo prašymo tekstu, o vartotojas turi teisę susipažinti su pardavėjo paslaugų teikėjo motyvuotu paaiškinimu, numatytu Reglamento 153 punkte;

156.2.     teikti Inspekcijai įrodymus, paaiškinimus, argumentus, prašymus;

156.3.     gauti Inspekcijos sprendimų, priimtų nagrinėjant vartotojo prašymą, nuorašus;

156.4.     apskųsti Inspekcijos sprendimus ir naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas, kiti įstatymai, teisės aktai bei šis Reglamentas;

156.5.     šalys gali užbaigti vartotojo prašymo nagrinėjimą taikiu susitarimu.

157.   Ginčo šalys privalo naudotis savo teisėmis sąžiningai.

158.   Ginčo šalys teikdamos Inspekcijai įrodymus, paaiškinimus, argumentus, prašymus bei kitą su vartotojo prašymo nagrinėjimu susijusią informaciją, turi nurodyti, kuri informacija yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Inspekcija gali nepripažinti ginčo šalių nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti laikoma konfidencialia. Jeigu Inspekcija atsisako pripažinti ginčo šalių nurodytą informaciją konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį.

159.   Ginčo šalys, vartotojo prašymo nagrinėjimo metu, privalo raštu informuoti Inspekciją apie savo adreso (buveinės adreso) pasikeitimą.

160.   Inspekcija vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo, atitinkančio Reglamento 141 punkto reikalavimus ir dokumentų, numatytų Reglamento 142 punkte, pateikimo Inspekcijai dienos, jeigu įstatymai nenustato kitaip.

161.   Kai dėl objektyvių priežasčių per Reglamento 160 punkte nustatytus terminus vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, Inspekcija gali terminą pratęsti 10 darbo dienų. Jei vartotojo prašymui išnagrinėti reikia atlikti ekspertizę, vartotojo prašymo nagrinėjimas gali būti pratęsiamas iki to termino, kol bus atliekama ekspertizė, apie pastarąją aplinkybę informavus vartotoją.

162.   Inspekcija nutraukia vartotojo prašymo nagrinėjimą (surašomas patikrinimo aktas) ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Inspekcijos sprendimo nutraukti vartotojo skundo nagrinėjimą priėmimo dienos išsiunčia jį ginčo šalims, kai:

162.1.     ginčo šalys vartotojo prašymo nagrinėjimą užbaigia taikiu susitarimu;

162.2.     vartotojas, per Inspekcijos nustatytą terminą, nesudaro galimybių apžiūrėti prekę arba nepateikia paaiškinimų ir kitų įrodymų, reikalingų vartotojo prašymo išnagrinėjimui;

162.3.     nagrinėjant vartotojo prašymą paaiškėja Reglamento 145.2-145.5 punktuose nurodytos aplinkybės;

162.4.     vartotojas raštu arba elektroniniu paštu atsisako savo reikalavimų.

163.   Inspektorius, išnagrinėjęs vartotojo prašymą, surašo patikrinimo aktą, kuriame pateikia išvadą:

163.1.     vartotojo reikalavimas pagrįstas;

163.2.     vartotojo reikalavimas nepagrįstas;

163.3.     nėra galimybės nustatyti vartotojo reikalavimo pagrįstumo/nepagrįstumo.

164.   Patikrinimo akto vienas egzempliorius pateikiamas pardavėjui, paslaugų teikėjui.

165.   Jei patikrinimo akte pateikta išvada, kad vartotojo reikalavimas pagrįstas, inspektorius pasiūlo pardavėjui, paslaugų teikėjui per 10 darbo dienų nuo patikrinimo akto gavimo dienos įvykdyti vartotojo reikalavimą.

166.   Jeigu pardavėjas, paslaugų teikėjas Inspekcijos pasiūlymo tenkinti vartotojo reikalavimą netenkina, Inspekcija patikrinimo akto kopiją pateikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

167.   Jeigu pardavėjas, paslaugų teikėjas, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra pateiktas vartotojo prašymas, yra pasibaigęs (pabaigęs savo veiklą), patikrinimo akto kopija pateikiama vartotojui.

168.   Vartotojas apie jo prašymo tyrimo rezultatus informuojamas Inspekcijos administracijos padalinio, esančio apskrityje, vedėjo pasirašytu raštu.

169.   Ginčo šalis, nesutinkanti su Inspekcijos administracijos padalinio, esančio apskrityje, sprendimu, turi teisę per 30 kalendorinių dienų šį sprendimą apskųsti Inspekcijos viršininkui arba Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

XTARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

170.   Viršininko, viršininko pavaduotojo, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje ir į užsienį organizuojamas vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 ir Tarnybinių komandiruočių Valstybinėje ne maisto produktų inspekcijoje prie Ūkio ministerijos tvarkos aprašu, patvirtintu Inspekcijos viršininko 2014 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 1R-106.

 

XI. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

171.   Kasmetinės, tikslinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti Inspekcijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos Inspekcijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

172.   Kasmetinės atostogos suteikiamos įstatymų nustatytos trukmės ir tvarka pagal viršininko įsakymu patvirtintą atostogų grafiką. Už pavadavimą atostogų metu neapmokama. Atostogų suteikimo grafikas sudaromas taip, kad nesutaptų valstybės tarnautojo atostogų laikas su asmenų, kurie jį pavaduoja, atostogų laiku.

173.   Inspekcijos valstybės tarnautojas ir darbuotojas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki atostogų pradžios turi teisę prašyti atostogų suteikimo grafike nustatytą datą pakeisti, atostogų suteikimą įforminant viršininko įsakymu.

174.   Nemokamos atostogos suteikiamos šalių susitarimu, bet ne ilgiau kaip trys mėnesiai per metus.

175.   Viršininkui atostogos suteikiamos ūkio ministro ar jo įgalioto asmens įsakymu.

176.   Padalinių vedėjai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų laikotarpiu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

 

XII.           INSPEKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS IR PAŠALPŲ SKYRIMAS

 

177.   Inspekcijos valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarka, patvirtinta Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu.

178.   Inspekcijos darbuotojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl Biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ nustatyta tvarka.

179.   Apie valstybės tarnautojų gautus paskatinimus ir valstybinius apdovanojimus įrašoma į valstybės tarnautojo asmens bylą.

 

XIII.          INSPEKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

180.   Inspekcijos valstybės tarnautojams už tarnybinius nusižengimus gali būti taikoma tarnybinė atsakomybė, o už Inspekcijai padarytą materialinę žalą – materialinė atsakomybė Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

181.   Inspekcijos darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn atsakomybėn, o už Inspekcijai padarytą materialinę žalą atsako darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

182.   Įstatymų nustatytais atvejais Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIV.          REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ VEDĖJAMS, KITIEMS INSPEKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

183.   Keičiantis viršininkui, reikalai perduodami pagal ūkio ministro nustatytą tvarką.

184.   Valstybės tarnautojas ar darbuotojas atleidžiamas, pateikus nustatytos formos atsiskaitymo lapelį (2 priedas) ir perdavus reikalus.

185.   Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas Inspekcijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo perduoti reikalus: nebaigtus vykdyti dokumentus, raštus, turimas neišnagrinėtas administracinių teisės pažeidimų bylas ar kitus nebaigtus spręsti klausimus, sutvarkytas dokumentų bylas (pagal dokumentacijos planą), taip pat informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už Inspekcijos lėšas, valstybės tarnautojo ar darbuotojo pažymėjimą, Inspekcijos patalpų raktus, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį Inspekcijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas atsakingas, padalinio vedėjui. Nesant padalinio vedėjo, viršininko ar viršininko pavaduotojo pagal administravimo sritį pavedimu, reikalai perduodami kitam to paties padalinio valstybės tarnautojui ar darbuotojui arba kito padalinio vedėjui (pavaduotojui).

186.   Padalinio vedėjas paskiria valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą (-us) už perduotų reikalų tvarkymą.

187.   Materialiai atsakingi Inspekcijos valstybės tarnautojai, darbuotojai materialines vertybes perduoda teisės aktų nustatyta tvarka. 

188.   Apie valstybės tarnautojo ar darbuotojo atleidimą iš pareigų ar perkėlimą į kitas pareigas Vidaus administravimo skyrius praneša Rizikos ir informacijos valdymo skyriui, kad būtų apribotos (pakeistos) valstybės tarnautojo ar darbuotojo prieigos teisės prie Inspekcijos kompiuterinio tinklo sistemų ir kitų institucijų informacinių sistemų (LINESIS, TAR, TAIS, Registrų centras ir kt.).

 

XV.           ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

189.   Inspekcija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu.

190.   Inspekcijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Planavimo ir finansų skyriaus vedėjas. Nesant jo, Inspekcijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Planavimo ir finansų skyriaus vedėjo pavaduotojas.

191.   Inspekcijos antspaudas naudojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVI.          ARCHYVO TVARKYMAS

 

192.   Inspekcijos archyvą tvarko Vidaus administravimo skyrius pagal patvirtintą dokumentacijos planą, vadovaudamasis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu.

 

XVII.        TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

193.   Tarnybinis transportas naudojamas Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“, ūkio ministro Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisyklių ir viršininko įsakymu nustatyta tvarka.

194.   Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ ūkio ministro ir viršininko įsakymais nustatyta tvarka.

 

__________________

 


 

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos

prie Ūkio ministerijos darbo reglamento

1 priedas

 

VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS

PRIE ŪKIO MINISTERIJOS

 

TABAKO KONTROLĖS ĮSTATYMO PAŽEIDIMO PROTOKOLAS

 

20__m.__________________d. Nr. ___________

 

_____________________________________________________

(protokolo surašymo vieta)

 

Aš,_____________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ ,

(protokolą surašiusio Inspekcijos pareigūno pareigos, vardas, pavardė)

 

vadovaudamasis Tabako kontrolės įstatymo _________ str. ______ d., įvertinęs________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas, kodas, adresas, tel., faks., kiti rekvizitai, vadovo (įgalioto asmens) vardas, pavardė, asmens kodas)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(tiriamo pažeidimo apibūdinimas)

nustačiau, kad____________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(įstatymo pažeidimo esmė, nustatymo data)

ir tuo pažeidė Tabako kontrolės įstatymo __________ str. _________ d.

Nukentėjusių asmenų kurių teisės bei įstatymų saugomi interesai buvo pažeisti, vardai, pavardės, adresai, telefonų numeriai:___________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Juridinio asmens vadovo (įgalioto asmens) paaiškinimas:___________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

Protokolą surašiusio pareigūno nurodymai:______________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

Priemonės, kurių ėmėsi juridinis asmuo, vykdydamas protokolą surašiusios institucijos nurodymus:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

(priemonės apibūdinimas)

 

Šis juridinis asmuo Tabako kontrolės įstatymą pažeidė pirmą kartą/pakartotinai (nereikalingus žodžius išbraukti):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

(nurodyti ankstesnių pažeidimų esmę, vietą, datą)

 

Nustatytos sunkinančios, lengvinančios aplinkybės________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

Pridedami dokumentai:_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

 

 

________________________________________________________________________________

(protokolą surašiusio Inspekcijos pareigūno vardas, pavardė, pareigos, parašas)

 

Su protokolu susipažinau ir vieną egzempliorių gavau:

 

Juridinio asmens vadovas (įgaliotas asmuo):

_________________________________

(parašas)

_________________________________

(vardas, pavardė)

_________________________________

(data)

________________


 

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos

prie Ūkio ministerijos darbo reglamento

2 priedas

 

 

 

 

Tvirtinu:

Inspekcijos viršininkas

 

Renaldas Čiužas

 

 

ATSISKAITYMO

LAPELIS

 

20.. m. ………… mėn. d. Nr. …

Vilnius

 

 

Iš darbo (pareigų) atleidžiamas _________________________________________________

(darbuotojo pareigos, vardas, pavardė)

_______________________________________________________________________ atsiskaitė:

 

Eil. Nr.

Struktūrinis padalinys

Pastabos

 

Atsakingo darbuotojo pareigos, vardas ir pavardė

 

Parašas ir data

 

1.

 

__________________________

(atleidžiamo darbuotojo padalinys) 

 

 

 

2.

Vidaus administravimo skyrius

 

 

 

 

3.

Planavimo ir finansų skyrius

 

 

 

 

 

Inspekcijos viršininko pavaduotojas                                                                           Taurintas Rudys