PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ, ūkio subjektų ir kitų įstaigų PASIRENGIMO REAGUOTI Į EKSTREMALIĄSIAS SITUACIJAS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. gegužės 24 d. Nr. 1-135
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 14 d. nutarimo Nr. 1028 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų prevencijos vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 15 ir 17 punktais,
t v i r t i n u Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus
2017 m. gegužės 24 d.
įsakymu Nr. 1-135
VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ, ŪKIO SUBJEKTŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ PASIRENGIMO REAGUOTI Į EKSTREMALIĄSIAS SITUACIJAS VERTINIMO TVARKOS APRAŠas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinimo kriterijus, jų apskaičiavimo ir vertinimo tvarką.
2. Aprašas skirtas:
2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijai (toliau – VESK) tinkamai įvertinti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasirengimą reaguoti į ekstremaliąsias situacijas ir priimti pagrįstus sprendimus dėl priemonių jų pasirengimui gerinti taikymo;
3. Aprašo nuostatos taikomas ministerijoms ir kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, nurodytoms Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 13 straipsnio 4 dalyje, taip pat Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“, savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, atitinkančioms Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas) direktoriaus patvirtintus kriterijus.
II SKYRIUS
PASIRENGIMO REAGUOTI Į EKSTREMALIĄSIAS SITUACIJAS VERTINIMO TVARKA, VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ APSKAIČIAVIMAS
5. Valstybės institucijų ir įstaigų vertinimą atlieka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas pagal šiuos duomenis:
5.1. remdamasis praėjusių metų civilinės saugos būklės patikrinimo įvertinimo rezultatais (įvertinta patenkinamai, nepatenkinamai);
5.2. remdamasis praėjusių metų ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas užpildytais klausimynais;
5.3. analizuodamas gautas praėjusių metų valstybės institucijų ir įstaigų ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planų įgyvendinimo ataskaitas;
6. Savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimą atlieka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas pagal šiuos duomenis:
6.1. remdamasis praėjusių metų civilinės saugos būklės patikrinimo įvertinimo rezultatais (įvertinta patenkinamai, nepatenkinamai);
6.2. remdamasis gautais praėjusių metų duomenimis pagal Duomenų, reikalingų civilinės saugos uždaviniams vykdyti savivaldybės administracijoje, kaupimo, tvarkymo ir teikimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui tvarkos aprašą, patvirtintą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus 2016 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 1-239 „Dėl Duomenų, reikalingų civilinės saugos uždaviniams vykdyti savivaldybės administracijoje, kaupimo, tvarkymo ir teikimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“;
6.3. analizuodamas gautas praėjusių metų apskrities priešgaisrinių gelbėjimo valdybų apibendrintas ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planų įgyvendinimo ataskaitas;
7. Ūkio subjektų ir kitų įstaigų vertinimą atlieka savivaldybės administracijos direktorius pagal šiuos duomenis:
7.1. remdamasis praėjusių metų civilinės saugos būklės patikrinimo I, II, III grupės subjektuose ir kitose įstaigose įvertinimo rezultatais (įvertinta patenkinamai, nepatenkinamai);
7.2. analizuodamas gautas praėjusių metų ūkio subjektų ir kitų įstaigų ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planų įgyvendinimo ataskaitas;
8. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, remdamasis Aprašo 5 ir 6 punktuose nurodytais duomenimis, pagal priede nustatytus vertinimo kriterijus per kiekvienų metų I ketvirtį parengia valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinimo projektą ir pateikia jį VESK įvertinti. VESK, atlikusi vertinimą, teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms siūlymus dėl pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas gerinimo, įpareigoja jas per nustatytą terminą pašalinti trūkumus ir apie tai informuoti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą.
9. Savivaldybės administracijos direktorius, remdamasis Aprašo 7 punkte nurodytais duomenimis, pagal priede nustatytus vertinimo kriterijus per kiekvienų metų I ketvirtį parengia savivaldybių ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinimo projektą ir pateikia jį savivaldybės ekstremalių situacijų komisijai įvertinti. Savivaldybės ekstremalių situacijų komisija, atlikusi vertinimą, teikia savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms siūlymus dėl pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas gerinimo, įpareigoja juos per nustatytą terminą pašalinti trūkumus ir apie tai informuoti savivaldybės administracijos direktorių.
10. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinimo kriterijai ir jų apskaičiavimas nurodytas priede.
11. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinimas atliekamas kiekvienoje valstybės institucijoje, savivaldybės institucijoje ir įstaigoje, ūkio subjekte ar kitoje įstaigoje pagal priede nurodytus vertinimo kriterijus.
12. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimas reaguoti į ekstremaliąsias situacijas apskaičiuojamas procentine išraiška pagal šią formulę:
13. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimas reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinamas taip:
13.1. jeigu valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos, ūkio subjekto ar kitos įstaigos pasirengimas reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinamas daugiau nei 75 proc., laikoma, kad valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga, ūkio subjektas ar kita įstaiga yra pasirengusi reaguoti į ekstremaliąsias situacijas;
13.2. jeigu valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos, ūkio subjekto ar kitos įstaigos pasirengimas reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinamas nuo 50 proc. iki 75 proc. imtinai, laikoma, kad valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga, ūkio subjektas ar kita įstaiga yra nevisiškai pasirengusi reaguoti į ekstremaliąsias situacijas;
13.3. jeigu valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos, ūkio subjekto ar kitos įstaigos pasirengimas reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinamas mažiau nei 50 proc., laikoma, kad valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga, ūkio subjektas ar kita įstaiga yra nepasirengusi reaguoti į ekstremaliąsias situacijas.
14. VESK ir savivaldybės ekstremalių situacijų komisija, gavusi pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinimo projektą su Aprašo 13.2 ir 13.3 papunkčiuose pateiktomis valstybės ar savivaldybės institucijų ar įstaigų, ūkio subjektų ar kitų įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinamo išvadomis, imasi Aprašo 8 ir 9 punktuose numatytų priemonių pasirengimui reaguoti į ekstremaliąsias situacijas gerinti.
III SKYRIUS
Baigiamosios NUOSTATOS
15. VESK priimti sprendimai dėl valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas gerinimo įforminami protokolais, kurie skelbiami Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento interneto svetainėje.
Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų
pasirengimo reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinimo tvarkos aprašo
priedas
VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ, ŪKIO SUBJEKTŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ PASIRENGIMO REAGUOTI Į EKSTREMALIĄSIAS SITUACIJAS VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ APSKAIČIAVIMAS
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo kriterijaus apibūdinimas ir apskaičiavimas |
Kriterijaus vertinimo balas |
||
ministe- rijos ir kitos valstybės instituci- jos ir įstaigos |
savival-dybės instituci-jos ir įstaigos |
ūkio subjektai ir kitos įstaigos |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
Ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių plano vykdymo ataskaitų pateikimas |
Ataskaita nustatytais terminais nepateikta |
Pasirengimas reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinamas žyma „nepasirengta“ |
||
Ataskaitoje išsamiai nurodyti tikslų įgyvendinimo rezultatai, prevencijos priemonių įvykdymo arba neįvykdymo priežastys
|
2 |
2 |
2 |
||
Ataskaitoje neišsamiai nurodyti tikslų įgyvendinimo rezultatai, prevencijos priemonių įvykdymo arba neįvykdymo priežastys |
1 |
1 |
1 |
||
Ataskaitoje nenurodyti tikslų įgyvendinimo rezultatai, prevencijos priemonių įvykdymo arba neįvykdymo priežastys |
0 |
0 |
0 |
||
2. |
Ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių plano analizė |
Nustatyti vertinimo kriterijai ir jų reikšmės, pagal kuriuos bus įvertintas tikslų įgyvendinimas |
1 |
1 |
1 |
Nenustatyti vertinimo kriterijai ir jų reikšmės |
0 |
0 |
0 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2.1. |
Numatytos prevencijos priemonės, skirtos gresiančioms ekstremaliosioms situacijoms, nustatytoms atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę pagal Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus patvirtintą metodiką (toliau – ekstremaliųjų situacijų rizikos analizė), išvengti arba jų susidarymo galimybėms sumažinti, o joms susidarius – padariniams sumažinti; |
Nustatytos |
1 |
1 |
1 |
Nenustatytos |
0 |
0 |
0 |
||
2.2. |
2.1 papunktyje numatytų prevencijos priemonių vykdymas |
|
|||
Įvykdyta priemonių: |
|||||
daugiau kaip 75 proc. |
3 |
3 |
3 |
||
daugiau kaip 50 proc. |
2 |
2 |
2 |
||
daugiau kaip 25 proc. |
1 |
1 |
1 |
||
mažiau kaip 25 proc. |
0 |
0 |
0 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2.3. |
Prevencijos priemonių, susijusių su valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, civilinės saugos mokymu, vykdymas |
Civilinės saugos mokymai darbo vietoje įvyko |
3 |
3 |
3 |
Civilinės saugos mokymai darbo vietoje neįvyko |
0 |
0 |
0 |
||
2.4. |
Prevencijos priemonių, susijusių su civilinės saugos pratybomis, vykdymas |
Civilinės saugos pratybos įvyko |
3 |
3 |
3 |
Civilinės saugos pratybos neįvyko
|
0 |
0 |
0 |
||
2.5. |
Prevencijos priemonių, skirtų visuomenei apie civilinės saugos veiklą, pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms, gyventojų apsaugos priemones, gresiant ar susidarius ekstremaliosioms situacijoms informuoti ir šviesti, vykdymas |
|
|||
Įvykdyta priemonių: |
|||||
daugiau kaip 75 proc. |
3 |
3 |
3 |
||
daugiau kaip 50 proc. |
2 |
2 |
2 |
||
daugiau kaip 25 proc. |
1 |
1 |
1 |
||
mažiau kaip 25 proc. |
0 |
0 |
0 |
||
3. |
Ekstremaliųjų situacijų valdymo planas |
Neparengtas |
Pasirengimas reaguoti į ekstremaliąsias situacijas vertinamas žyma „nepasirengta“ |
||
Peržiūrėtas / atnaujintas |
1 |
1 |
1 |
||
Neperžiūrėtas / neatnaujintas |
0 |
0 |
0 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4.
|
Ekstremaliųjų situacijų operacijų centras (toliau – ESOC)
|
|
|||
4.1. |
|
ESOC narių, kurie išklausė civilinės saugos kursus: |
|||
daugiau kaip 75 proc. |
3 |
3 |
3* |
||
daugiau kaip 50 proc. |
2 |
2 |
2* |
||
daugiau kaip 25 proc. |
1 |
1 |
1* |
||
mažiau kaip 25 proc. |
0 |
0 |
0* |
||
4.2. |
|
ESOC darbo vieta: |
|||
įrengta |
2 |
2 |
2* |
||
iš dalies įrengta |
1 |
1 |
1* |
||
neįrengta |
0 |
0 |
0* |
||
5.
|
Savivaldybės ekstremalių situacijų komisija (toliau – savivaldybės ESK)
|
|
|||
5.1. |
|
Savivaldybės ESK narių, kurie išklausė civilinės saugos kursus: |
|||
daugiau kaip 75 proc. |
|
3 |
|
||
daugiau kaip 50 proc. |
|
2 |
|
||
daugiau kaip 25 proc. |
|
1 |
|
||
mažiau kaip 25 proc. |
|
0 |
|
||
5.2. |
|
Surengta ESK posėdžių: |
|||
4 ir daugiau |
|
4 |
|
||
3 |
|
3 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
1 |
|
1 |
|
||
0 |
|
0 |
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
6. |
Kolektyvinės apsaugos statiniai (toliau – KAS) |
Minimalus KAS poreikis savivaldybės teritorijoje, nustatytas atsižvelgiant į apskaičiuotą minimalų KAS apsaugomų savivaldybės gyventojų skaičių, kai vienam gyventojui tenka 1,8 m2: |
|||
nustatytas |
|
2 |
|
||
iš dalies nustatytas |
|
1 |
|
||
nenustatytas |
|
0 |
|
||
7. |
Atliktų civilinės saugos (toliau – CS) būklės patikrinimų įvertinimas |
CS būklė įvertinta patenkinamai |
1** |
1** |
1** |
CS būklė įvertinta nepatenkinamai |
0 |
0 |
0 |
||
8. |
Savivaldybės tarpusavio pagalbos planai (sutartys) su gretimomis savivaldybėmis |
|
|||
75 proc. ir daugiau |
|
1 |
|
||
mažiau nei 75 proc. |
|
0 |
|
||
9. |
Sudarytos sutartys su ūkio subjektais (toliau – ŪS), kitomis įstaigomis (toliau – KĮ) ir nevyriausybinėmis organizacijomis (toliau – NO) ekstremaliųjų situacijų valdymo plane numatytoms užduotims vykdyti |
|
|
|
|
75 proc.ir daugiau |
3 |
3 |
3 |
||
50 proc. ir daugiau, bet mažiau negu 75 proc. |
2 |
2 |
2 |
||
25 proc. ir daugiau, bet mažiau negu 50 proc. |
1 |
1 |
1 |
||
mažiau kaip 25 proc. |
0 |
0 |
0 |
||
10. |
Valstybės institucijų dalyvavimas NATO CEPS veikloje |
Dalyvavo |
1 |
|
|
Nedalyvavo |
0 |
|
|
||
Maksimalus kriterijų vertinimo balas |
26 arba 27 |
35 arba 36 |
20 arba 26 |
* Kriterijus vertinamas, jei ūkio subjektas turi sudaryti ESOC.
** Kriterijus vertinamas, jeigu valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, ūkio subjekte ir kitoje įstaigoje praėjusiais metais buvo atliktas kompleksinis civilinės saugos būklės patikrinimas.
______________________________________________________________