LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl 2014–2020 m. europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano IR NACIONALINIo STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠO patvirtinimo
2015 m. balandžio 23 d. Nr. V-380
Vilnius
Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, patvirtinimo“, 6.2.3 papunkčiu, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 119 punktu ir 177.2 papunkčiu ir Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-341 „Dėl Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo taisyklių patvirtinimo“, 54 punktu,
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-382
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIORITETO ĮGYVENDINIMO Priemonių įgyvendinimo planas
I SKYRIUS
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS (TOLIAU – VEIKSMŲ PROGRAMA) 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS (TOLIAU – PRIEMONĖ)
PIRMASIS SKIRSNIS
PRIEMONĖ NR. 09.2.2-ESFA-V-707 „ASMENŲ, TURINČIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, GALIMYBIŲ MOKYTIS GERINIMAS“
1. Priemonės aprašymas
1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.
1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie konkretaus uždavinio „Sumažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir bendrojo ugdymo programos nebaigusių asmenų skaičių“ įgyvendinimo.
1.3. Remiamos veiklos:
1.3.1. gabių ir talentingų mokslui vaikų paieškos, atpažinimo ir ugdymo sistemos tobulinimas;
1.3.2. mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, savivaldybių švietimo pagalbos įstaigų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistų kvalifikacijos dirbti su įvairiomis specialiųjų ugdymo poreikių mokinių grupėmis tobulinimas;
1.3.3. priemonių, skirtų mažinti ankstyvąjį mokinių pasitraukimą iš švietimo sistemos ir didinti anksti ją palikusiųjų įtrauktį, įgyvendinimas.
1.4. Galimi pareiškėjai:
1.4.1. Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras;
1.4.2. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.
1.5. Galimi partneriai: viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje.
5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių
Pagal 1.3.1 papunktyje nurodytą veiklą nefinansuojamas gabių vaikų paieškos ir atpažinimo metodikų adaptavimas, kuris buvo finansuotas 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.3-ŠMM-06-K priemonės „Gabių vaikų ugdymo poreikių tenkinimas švietimo sistemoje“ lėšomis.
6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai
Stebėsenos rodiklio kodas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d. |
Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d. |
R.S.384 |
„Mokyklos nelankančių mokinių dalies sumažėjimas mokyklose, kurios pagal veiksmų programą ESF lėšomis įgyvendino ankstyvojo pasitraukimo iš mokyklos prevencijos bei kompensacijos priemones“ |
Procentai |
2 |
2 |
R.N.701 |
„Dalis ESF lėšomis švietimo pagalbą gavusių mokinių, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą“ |
Procentai |
0 |
80 |
P.S.383 |
„Mokiniai, kuriems pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo suteikta švietimo pagalba“ |
Skaičius |
227 |
1136 |
P.S.382 |
„Švietimo įstaigų darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ |
Skaičius |
76 |
380 |
P.N.701 |
„Mokiniai, įtraukti į žinias apie mokslą ir technologijas gilinančią veiklą“ |
Skaičius |
120 |
600 |
P.N.702 |
„Mokyklos, kurios pagal veiksmų programą ESF lėšomis įgyvendino ankstyvojo pasitraukimo iš mokyklos prevencijos bei kompensacijos priemones“ |
Skaičius |
17 |
84 |
7. Priemonės finansavimo šaltiniai
(eurais)
Projektams skiriamas finansavimas |
Kiti projektų finansavimo šaltiniai |
||||||||
ES struktūrinių fondų lėšos – iki |
Nacionalinės lėšos |
||||||||
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki |
Projektų vykdytojų lėšos |
||||||||
Iš viso – ne mažiau kaip |
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos |
Savivaldybės biudžeto lėšos |
Kitos viešosios lėšos |
Privačios lėšos |
|||||
1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų |
|||||||||
13 032 901 |
0 |
241 847 |
241 847 |
0 |
0 |
0 |
|||
2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos |
|||||||||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
3. Iš viso |
|||||||||
13 032 901 |
0 |
241 847 |
241 847 |
0 |
0 |
0 |
|||
ANTRASIS SKIRSNIS
PRIEMONĖ NR. 09.3.2-ESFA-V-710 „STEBĖSENOS, IŠORINIO VERTINIMO STIPRINIMAS IR KVALIFIKACIJŲ PRIPAŽINIMAS“
1. Priemonės aprašymas
1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.
1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie konkretaus uždavinio „Stiprinti aukštojo mokslo stebėseną, išorinį vertinimą ir efektyvų studijų valdymą, siekiant nuolatinio studijų kokybės gerinimo“ įgyvendinimo.
1.3. Remiamos veiklos:
1.3.1. išorinio vertinimo (studijų programų ir institucinio), aukštųjų mokyklų savęs įsivertinimo ir akreditacijos sistemų stiprinimas. Socialinių dalininkų įsitraukimas į studijų kokybės gerinimo procesus;
1.3.2. užsienyje įgytų kvalifikacijų, susijusių su aukštuoju mokslu, akademinio pripažinimo sistemos vystymas;
1.3.3. priėmimo į aukštąsias mokyklas sistemos palaikymas, tobulinimas;
1.3.4. įrodymais ir pasiekimais grįsto valdymo ir vadybos diegimas (įrodymais grįstas sprendimų priėmimas, trūkumų ir tendencijų nustatymas, pažangos stebėsena), aukštojo mokslo vertinimai ir stebėsena;
1.3.5. neformaliai įgytų kvalifikacijų pripažinimas.
1.4. Galimi pareiškėjai:
1.4.1. Studijų kokybės vertinimo centras;
1.4.2. Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti;
1.4.3. Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras;
1.4.4. mokslo ir studijų institucijos.
1.5. Galimi partneriai: viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje.
5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių
Papildomi reikalavimai netaikomi
6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai
Stebėsenos rodiklio kodas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d. |
Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d. |
R.S.387 |
„Aukštųjų mokyklų, kurioms pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo atliktas išorinis vertinimas, dalis“ |
Procentai |
8 |
50 |
P.S.389 |
„Pagal veiksmų programą ESF lėšomis sukurti ar atnaujinti stebėsenos įrankiai“ |
Skaičius |
2 |
12 |
P.S.390 |
„Aukštosios mokyklos, kurioms pagal veiksmų programą ESF lėšomis atliktas išorinis vertinimas“ |
Skaičius |
4 |
23 |
P.S.391 |
„Mokymosi visą gyvenimą sistemos institucijų administracijos darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ |
Skaičius |
31 |
155 |
P.N.703 |
„Socialiniai dalininkai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ |
Skaičius |
12 |
60 |
P.N.704 |
„Aukštosios mokyklos, dalyvavusios karjeros konsultavimui skirtuose renginiuose“ |
Skaičius |
10 |
20 |
7. Priemonės finansavimo šaltiniai
(eurais)
Projektams skiriamas finansavimas |
Kiti projektų finansavimo šaltiniai |
|||||
ES struktūrinių fondų lėšos – iki |
Nacionalinės lėšos |
|||||
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki |
Projektų vykdytojų lėšos |
|||||
Iš viso – ne mažiau kaip |
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos |
Savivaldybės biudžeto lėšos |
Kitos viešosios lėšos |
Privačios lėšos |
||
1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų |
||||||
12 686 722 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos |
||||||
925 419 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Iš viso |
||||||
13 612 141 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
TREČIASIS SKIRSNIS
PRIEMONĖ NR. 09.3.3-ESFA-V-711 „MOKSLININKŲ IR KITŲ TYRĖJŲ GEBĖJIMŲ STIPRINIMAS“
1. Priemonės aprašymas
1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. 1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie konkretaus uždavinio „Sustiprinti viešojo sektoriaus tyrėjų gebėjimus bei pajėgumus vykdyti aukšto lygio MTEP veiklas“ įgyvendinimo. 1.3. Remiamos veiklos: 1.3.1. doktorantūros vietų finansavimas ir plėtra (jaunimo iš užsienio pritraukimas); 1.3.2. tarptautinės mokslinės duomenų bazės „Lituanistika“, kaupiančios ir skleidžiančios patikrintą, kokybišką informaciją apie Lietuvoje ir pasaulyje atliekamus lituanistinius mokslinius tyrimus, plėtotė; 1.3.3. Lietuvos mokslo ir studijų institucijų kompiuterių tinklo LITNET tyrėjams teikiamų paslaugų plėtra ir kokybiško paslaugų teikimo užtikrinimas; 1.3.4. Mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų dalyvauti tarptautinėse mokslinių tyrimų programose ugdymas; 1.3.5. Lietuvos mokslo tarptautiškumo didinimas; 1.3.6. mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų komercinti MTEP rezultatus stiprinimas; žinių, inovacijų ir technologijų perdavimas, MTEP veiklos rinkodara; 1.3.7. mokslo populiarinimo sistemos plėtra (mokslo populiarinimo leidinių leidyba, mokslo populiarinimo konkursų ir renginių organizavimas, mokslo populiarinimas žiniasklaidoje ir kitos mokslo populiarinimo priemonės); 1.3.8. Lietuvos mokslo ir studijų sistemos ekspertinių institucijų ekspertų kvalifikacijos tobulinimas; 1.3.9. parama mokslinių straipsnių publikavimui aukšto mokslinio lygio Lietuvos žurnaluose; 1.3.10. mokslo bendradarbiavimo žemėlapio sukūrimas. 1.4. Galimi pareiškėjai: 1.4.1. Lietuvos mokslo taryba; 1.4.2. Kauno technologijos universitetas; 1.4.3. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra; 1.4.4. Lietuvos mokslų akademija; 1.4.5. Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras. 1.5. Galimi partneriai: viešieji ir privatieji juridiniai asmenys, veikiantys mokslo, studijų ir švietimo srityje, MTEP vykdančios įmonės. |
5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių
Papildomi reikalavimai netaikomi |
6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai
Stebėsenos rodiklio kodas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d. |
Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d. |
R.S.388 |
„Asmenų, kurie po dalyvavimo ESF veiklose baigė doktorantūros studijas, dalis“ |
Procentai |
85 |
85 |
R.N.703 |
„Pagal tarptautines programas pateiktų paraiškų skaičius“ |
Skaičius |
5 |
23 |
P.S.393 |
„Į užsienį panaudojant ESF investicijas tobulinti profesinių žinių išvykę tyrėjai“ |
Skaičius |
76 |
380 |
P.S.394 |
„Asmenys, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose doktorantūrai“ |
Skaičius |
76 |
380 |
P.S.395 |
„Tyrėjai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ |
Skaičius |
111 |
555 |
P.N.705 |
„Mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose“ |
Skaičius |
25 |
50 |
P.N.706 |
„Sukaupti mokslo publikacijų elektroniniai dokumentai“ |
Skaičius |
4000 |
20000 |
P.N.707 |
„Išleisti periodiniai mokslo leidiniai“ |
Skaičius |
8 |
40 |
P.N.708 |
„Sukurti mokslo populiarinimo produktai“ |
Skaičius |
5 |
25 |
P.N.709 |
„Naujai pradėtos teikti LITNET paslaugos“ |
Skaičius |
2 |
10 |
P.N.710 |
„Sukurtas mokslo bendradarbiavimo žemėlapis“ |
Skaičius |
0 |
1 |
7. Priemonės finansavimo šaltiniai
(eurais)
Projektams skiriamas finansavimas |
Kiti projektų finansavimo šaltiniai |
||||||
ES struktūrinių fondų lėšos – iki
|
Nacionalinės lėšos |
||||||
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki |
Projektų vykdytojų lėšos |
||||||
Iš viso – ne mažiau kaip |
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos |
Savivaldybės biudžeto lėšos |
Kitos viešosios lėšos |
Privačios lėšos |
|||
1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų |
|||||||
43 009 422 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos |
|||||||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
3. Iš viso |
|||||||
43 009 422 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
KETVIRTASIS SKIRSNIS
PRIEMONĖ NR. 09.4.2-ESFA-K-714 „FORMALIOJO IR NEFORMALIOJO MOKYMOSI GALIMYBIŲ PLĖTRA“
1. Priemonės aprašymas
1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.
1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie konkretaus uždavinio „Sukurti sąlygas ir paskatas mokymuisi visą gyvenimą, užtikrinant veiksmingą pagalbą tobulinantis” įgyvendinimo.
1.3. Remiamos veiklos:
1.3.1. suaugusiųjų, nebaigusių bendrojo ugdymo programos ir norinčių ją baigti (atskirai arba kartu su profesine kvalifikacija), įtraukimas į mokymo programas;
1.3.2. profesijos mokytojų technologinių kompetencijų tobulinimas.
1.4. Galimi pareiškėjai:
1.4.1. profesinio mokymo įstaigos;
1.4.2. suaugusiųjų švietimo centrai;
1.4.3. darbdavių asociacijos;
1.4.4. profesinio mokymo įstaigų asociacijos.
1.5. Galimi partneriai: viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje ir (arba) atstovaujantys darbdavius.
5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių
Pagal 1.3.2 papunktyje nurodytą veiklą nefinansuojamas įmonių darbuotojų technologinių kompetencijų tobulinimas. Taip pat nefinansuojamas technologinių kompetencijų tobulinimo programų ir mokymo medžiagos parengimas, kuris buvo finansuotas 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-02-V priemonės „Bendrojo lavinimo, profesinio mokymo institucijų ir aukštųjų mokyklų pedagoginio personalo kvalifikacijos tobulinimas“ lėšomis. Nefinansuojamų technologijų kompetencijų tobulinimo programų ir mokymo medžiagos sąrašas skelbiamas interneto svetainėje adresu http://www.pmdtkt.upc.smm.lt/ .
6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai
Stebėsenos rodiklio kodas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d. |
Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d. |
R.S.392 |
„Asmenų, kurie įgijo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją po dalyvavimo ESF veiklose, dalis“ |
Procentai |
80 |
80 |
P.S.403 |
„Švietimo įstaigų darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ |
Skaičius |
160 |
800 |
P.S.404 |
„Asmenys, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal formaliojo švietimo programas ar modulius“ |
Skaičius |
183 |
1834 |
P.S.405 |
„Asmenys, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ |
Skaičius |
394 |
1970 |
7. Priemonės finansavimo šaltiniai
(eurais)
Projektams skiriamas finansavimas |
Kiti projektų finansavimo šaltiniai |
|||||||||||
ES struktūrinių fondų lėšos – iki |
Nacionalinės lėšos |
|||||||||||
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki |
Projektų vykdytojų lėšos |
|||||||||||
Iš viso – ne mažiau kaip |
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos |
Savivaldybės biudžeto lėšos |
Kitos viešosios lėšos |
Privačios lėšos |
||||||||
1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų |
||||||||||||
9 702 271 |
0 |
232 890 |
232 890 |
0 |
0 |
0 |
||||||
2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos |
||||||||||||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||
3. Iš viso |
||||||||||||
9 702 271 |
0 |
232 890 |
232 890 |
0 |
0 |
0 |
||||||
_____________________________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380
NACIONALINIS STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠAS
Rodiklio kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetai |
Sąvokų apibrėžtys |
Apskaičiavimo tipas |
Skaičiavimo būdas |
Duomenų šaltinis |
Pasiekimo momentas |
Institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
R.N.701 |
„Dalis ESF lėšomis švietimo pagalbą gavusių mokinių, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą“ |
Procentai |
ESF – Europos socialinis fondas.
Mokinys – asmuo, kuris mokosi (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).
Švietimo pagalba – mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams ir švietimo teikėjams specialistų teikiama pagalba, kurios tikslas – didinti švietimo veiksmingumą (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).
Švietimo pagalba apima informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę ir specialiąją pagalbą bei sveikatos priežiūrą mokykloje.
Formalusis švietimas – švietimas, vykdomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas ir įregistruotas švietimo programas, kurias baigus įgyjamas pradinis, pagrindinis, vidurinis arba aukštasis išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija arba pripažįstama kompetencija, reikalinga įstatymų reglamentuojamam darbui ar funkcijai atlikti (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).
Švietimo programa – iš anksto apibrėžtos formaliojo arba neformaliojo švietimo veiklos, kuria siekiama numatyto rezultato, aprašymas (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).
|
Automatiškai apskaičiuojamas |
F = P/B*100 % |
Pirminiai šaltiniai: ESF lėšomis gavusių švietimo pagalbą mokinių, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą, sąrašai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai, ataskaita po projekto užbaigimo.
|
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu ar per 1 metus po projekto užbaigimo (tais atvejais, kai projekto laikotarpis neapima mokslo metų pabaigos momento) asmuo perkeliamas į kitą klasę ar baigia formaliojo švietimo programą ir yra įtraukiamas į sąrašą.
|
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
R.N.701-1 |
B – bazinis rodiklis (susietasis): „Mokiniai, kuriems ESF lėšomis buvo suteikta švietimo pagalba“ |
Skaičius |
|
|
Stebėsenos rodiklio pasiekimo reikšmė nurodoma automatiškai pagal produkto rodiklio „Mokiniai, kuriems pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo suteikta švietimo pagalba“ (P.S.383) pasiekimą.
|
|
|
|
R.N.701-2 |
P – pokyčio (kintamasis): „ESF lėšomis švietimo pagalbą gavę mokiniai, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą“ |
Skaičius |
|
|
Sumuojami ESF lėšomis švietimo pagalbą gavę mokiniai, kurie buvo perkelti į kitą klasę ar baigė formaliojo švietimo programą (asmenų skaičius).
Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą.
|
|
|
|
R.N.703 |
„Pagal tarptautines programas pateiktų paraiškų skaičius“ |
Skaičius |
Pagal tarptautinę programą pateikta paraiška – institucijos, kurios tyrėjas (-ai) dalyvavo „Tyrėjų tarptautinės kompetencijos ugdymas“ (toliau – TYKU) projekte, paraiška, pateikta pagal tarptautinę MTEPI programą.
Tyrėjas – aukštąjį išsilavinimą turintis asmuo, plėtojantis pažinimą, konceptualizuojantis ar kuriantis naujus produktus, procesus, metodus ir sistemas arba vadovaujantis mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros projektams (šaltinis: Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas).
Tarptautinė MTEPI programa – tai programa, skirta inicijuoti MTEPI aktualiose Europos Sąjungai temose, siekiant spręsti strategiškai svarbias problemas nustatytose mokslo kryptyse.
Pateikta paraiška – paraiška pateikta pagal tarptautinių MTEPI programų nustatytą tvarką, siekiant vykdyti projektą.
|
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojamos paraiškos, pateiktos pagal tarptautines programas (paraiškų skaičius). |
Pirminiai šaltiniai: pateiktų paraiškų sąrašas, patvirtintas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu projekto vykdytojas gauna informaciją apie paraiškos pagal tarptautinę programą pateikimą. |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.701 |
„Mokiniai, įtraukti į žinias apie mokslą ir technologijas gilinančią veiklą“ |
Skaičius |
Mokinys – asmuo, kuris mokosi (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).
Mokiniai įtraukiami į jaunųjų tyrėjų klubo veiklą, kai tampa jaunųjų tyrėjų klubo nariais. Jais tampa registruoti kandidatai į klubo narius, kurie vieni ar su bendraautoriais yra pateikę mokslinį darbą mokslinių darbų konkurse (Europos Sąjungos jaunųjų mokslininkų konkurso nacionaliniame etape ir (arba) projekto metu organizuojamuose mokslinių darbų konkursuose). |
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojami asmenys, kurie įgyvendinant projekto veiklas tampa jaunųjų tyrėjų klubo nariais (asmenų skaičius).
|
Pirminiai šaltiniai: jaunųjų tyrėjų klubo narių sąrašai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto įgyvendinimo metu asmuo įtraukiamas į jaunųjų tyrėjų klubo narių sąrašą.
|
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.702 |
„Mokyklos, kurios pagal veiksmų programą ESF lėšomis įgyvendino ankstyvojo pasitraukimo iš mokyklos prevencijos bei kompensacijos priemones“ |
Skaičius |
Mokykla – juridinis asmuo, valstybės narės juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys, įsteigtas Lietuvos Respublikoje teisės aktų nustatyta tvarka, kurio pagrindinė veikla yra formalusis arba (ir) neformalusis švietimas (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).
Ankstyvojo pasitraukimo iš mokyklos prevencijos bei kompensacijos priemonės – tai mokyklų naudojamos ankstyvajam pasitraukimui iš mokyklos mažinti ir įtraukčiai didinti skirtos priemonės, tokios kaip psichologų, socialinių pedagogų, specialiųjų kitų švietimo pagalbos specialistų, mokyklos bendruomenės pasitelkimas, prevencinių priemonių ir programų įgyvendinimas mokyklose, pedagogų, vaiko gerovės komisijų narių mokyklose kompetencijų didinimas ir kt.
|
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojamos mokyklos, kurios įgyvendinant projekto veiklas naudoja ankstyvojo pasitraukimo iš mokyklos prevencijos ir (arba) kompensacijos priemonę (-es) (mokyklų skaičius).
Ta pati mokykla tame pačiame projekte skaičiuojama vieną kartą.
|
Pirminiai šaltiniai: vadovaujantis institucijos vidaus tvarka priimti dokumentai, patvirtinantys prevencinių priemonių ir (arba) specialiųjų mokymo priemonių, didinančių įtrauktį, naudojimą.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu priimami dokumentai, patvirtinantys, kad mokykla naudoja pasitraukimo iš mokyklos prevencijos ir (arba) kompensacijos priemonę (-es)
|
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.703 |
„Socialiniai dalininkai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ |
Skaičius |
Socialiniai dalininkai – asmenys, asmenų grupės ar organizacijos, suinteresuotos studijų institucijos veiklos kokybe ir galinčios ją įtakoti ar norinčios ir galinčios prisiimti socialinę atsakomybę už studijų programų kokybę: mokymosi visą gyvenimą sistemos institucijų administracijos darbuotojai, institucijos akademinis personalas, studentai, jų tėvai, absolventai, darbdaviai, profesinių asociacijų atstovai, valstybinės institucijos, profesinių sąjungų atstovai ir pan.
ESF – Europos socialinis fondas.
ESF veiklos – mokymai pagal neformaliojo švietimo programas.
Neformalusis švietimas – švietimas pagal įvairias švietimo poreikių tenkinimo, kvalifikacijos tobulinimo, papildomos kompetencijos įgijimo programas, išskyrus formaliojo švietimo programas (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).
Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos. |
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojami socialiniai dalininkai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas (socialinių dalininkų skaičius).
Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose to paties projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą. |
Pirminiai šaltiniai: mokymų dalyvių sąrašai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu socialinis dalininkas įtraukiamas į mokymų dalyvių sąrašą. |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.704 |
Aukštosios mokyklos, dalyvavusios karjeros konsultavimui skirtuose renginiuose |
Skaičius |
Aukštosios mokyklos – tai universitetai ir kolegijos (šaltinis: Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas).
Karjeros konsultavimui skirtas renginys – tai renginys, skirtas karjeros konsultavimui, informavimui ir profesiniam orientavimui Lietuvoje.
|
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojamos aukštosios mokyklos, kurios dalyvavo renginiuose, skirtuose karjeros konsultavimui (aukštųjų mokyklų skaičius).
Ta pati aukštoji mokykla, dalyvavusi keliuose to paties projekto renginiuose, skaičiuojama vieną kartą. |
Pirminiai šaltiniai: renginyje dalyvavusių aukštųjų mokyklų sąrašas, patvirtintas renginio rengėjo arba dalyvių katalogo (gido) kopija.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu aukštoji mokykla įtraukiama į renginio dalyvių sąrašą ar katalogą (gidą). |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.705 |
„Mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose“ |
Skaičius |
Mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojai – mokslo ir studijų institucijose dirbantys asmenys (pvz. mokslo vadybininkai, IT specialistai, tyrėjai, institucijoje atliekantys ir administracines funkcijas).
ESF – Europos socialinis fondas.
ESF veiklos apima mokslo ir studijų institucijų darbuotojų mokymus pagal neformaliojo švietimo programas ir profesinių žinių tobulinimą užsienyje.
Mokslo ir studijų institucijos – juridiniai asmenys, kurių pagrindinė veikla – studijų vykdymas ir su studijomis susijusi veikla ir (arba) moksliniai tyrimai ir eksperimentinė (socialinė, kultūrinė) plėtra (šaltinis: Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas).
Neformalusis švietimas – švietimas pagal įvairias švietimo poreikių tenkinimo, kvalifikacijos tobulinimo, papildomos kompetencijos įgijimo programas, išskyrus formaliojo švietimo programas (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).
Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos.
Profesinių žinių tobulinimas užsienyje apima mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojų dalyvavimą stažuotėse kitų šalių mokslo ir studijų institucijose ar įstaigose, mokslinių tyrimų centruose, verslo įmonėse, taip pat dalyvavimą tarptautinėse konferencijose, tarptautiniuose seminaruose ar kituose tarptautiniuose mokslo renginiuose (pvz.: informaciniai renginiai, konsorciumų formavimo susitikimai ir pan.).
|
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojami mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose (asmenų skaičius).
Tas pats asmuo, dalyvavęs to paties projekto veiklose kelis kartus skaičiuojamas vieną kartą. |
Pirminiai šaltiniai: mokymų dalyvių sąrašai ir (arba) komandiruotės ataskaita, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu asmuo įtraukiamas į asmenų, dalyvaujančių mokymuose, sąrašą ar įstaigos vidaus tvarka patvirtinamas dokumentas dėl asmens komandiruotės užsienyje. |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.706 |
„Sukaupti mokslo publikacijų elektroniniai dokumentai“ |
Skaičius |
Mokslo publikacijų elektroniniai dokumentai – mokslo publikacijos, pateiktos tarptautinėje mokslinėje duomenų bazėje „Lituanistika“.
Mokslo publikacijos – tai Lietuvoje ir užsienyje publikuoti lituanistiniai veikalai humanitarinių ir socialinių mokslų srityse.
Taip pat įskaičiuojami: metaduomenys – bibliografiniai duomenys apie lituanistikos kūrinius. |
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojami sukaupti mokslo publikacijų elektroniniai dokumentai. |
Pirminiai šaltiniai: į duomenų bazę pateiktų mokslo publikacijų elektroninių dokumentų sąrašai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu mokslo publikacijos elektroninis dokumentas įtraukiamas į duomenų bazei pateiktus mokslo publikacijų elektroninių dokumentų sąrašus. |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.707 |
„Išleisti periodiniai mokslo leidiniai“ |
Skaičius |
Periodiniai mokslo leidiniai – tai ne rečiau kaip kartą į metus leidžiami recenzuojami periodiniai mokslo leidiniai, kurių metinė apimtis ne mažesnė kaip 20 spaudos lankų.
Periodinius mokslo leidinius pagal Lietuvos mokslo akademijos patvirtintą tvarką ir reikalavimus finansavimui atrenka Lietuvos mokslų akademijos sudaryta ekspertų komisija.
|
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojami išleisti periodiniai mokslo leidiniai (leidinių skaičius). |
Pirminiai šaltiniai: paslaugų priėmimo –perdavimo aktai (jei perkamos paslaugos), dokumentai, patvirtinantys naujų leidinių tinkamumą naudoti (pvz. projekto vykdytojo ar partnerio raštas dėl leidinių tinkamumo), patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu patvirtinami paslaugų (prekių) priėmimo – perdavimo aktai (jei perkamos paslaugos), dokumentai patvirtinantys naujų leidinių tinkamumą naudoti (pvz. projekto vykdytojo ar partnerių raštas, pasirašytas įstaigos vadovo).
|
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.708 |
„Sukurti mokslo populiarinimo produktai“ |
Skaičius |
Mokslo populiarinimo produktai apima mokslo populiarinimo leidinius ir mokslo populiarinimo renginius.
Mokslo populiarinimo leidiniai – tai moksliniai leidiniai (knygos, straipsnių rinkiniai ir kt.), kuriuose mokslo ir (arba) technologijų žinios perteikiamos asmenims, neturintiems specialaus konkrečios srities išsilavinimo (pavyzdžiui, kitų sričių mokslininkams, tyrėjams, studentams, mokytojams, mokiniams).
Mokslo populiarinimo renginys –tai renginys (mokslo savaitė, mini dirbtuvės, žaidimai, stebėjimai, bandymai, festivaliai, mugės, stovyklos, parodos, ekskursijos, konkursai, susitikimai su mokslininkais, apdovanojimai, ekspozicijos ir pan.), kuriuo siekiama skleisti mokslo ir technologijų svarbą, aktualumą, galimybes, propaguoti mokslo ir technologijų naujoves, pasiekimus, aiškinti mokslo poveikį visuomenės raidai, skatinti tyrėjų ir visuomenės dialogą, gerinti visuomenės gebėjimus suprasti ir naudoti mokslo ir technologijų pasiekimus.
|
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojami sukurti mokslo populiarinimo produktai (produktų skaičius). |
Pirminiai šaltiniai: paslaugų priėmimo –perdavimo aktai (jei perkamos paslaugos), dokumentai, patvirtinantys naujų leidinių tinkamumą naudojimui (pvz. projekto vykdytojo ar partnerio raštas dėl leidinių tinkamumo), patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens arba programos, dalyvių sąrašai, patvirtintos įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu patvirtinami paslaugų (prekių) priėmimo – perdavimo aktai (jei perkamos paslaugos), dokumentai patvirtinantys naujų leidinių tinkamumą naudoti (pvz. (projekto vykdytojo ar partnerių raštas, pasirašytas įstaigos vadovo) arba renginio programa ir dalyvių sąrašas. |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.709 |
„Naujai pradėtos teikti LITNET paslaugos“ |
Skaičius |
LITNET – tai „Lietuvos mokslo ir studijų kompiuterių tinklas LITNET“ (toliau – LITNET).
Naujai pradėtos teikti LITENT paslaugos – tai mokslo ir studijų institucijoms naujai pradėtos teikti paslaugos, skirtos duomenų saugai stiprinti bei užtikrinti, debesų kompiuterijai taikyti ir kt.
Mokslo ir studijų institucijos – juridiniai asmenys, kurių pagrindinė veikla – studijų vykdymas ir su studijomis susijusi veikla ir (arba) moksliniai tyrimai ir eksperimentinė (socialinė, kultūrinė) plėtra (šaltinis: Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas). |
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojamos naujai pradėtos teikti LITNET paslaugos (paslaugų skaičius). |
Pirminiai šaltiniai: raštas, kuriame pateiktas naujai pradėtų teikti LITNET paslaugų sąrašas, patvirtintas įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu patvirtinamas raštas, kuriame pateiktas naujai pradėtų teikti LITNET paslaugų sąrašas. |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
P.N.710 |
„Sukurtas mokslo bendradarbiavimo žemėlapis“ |
Skaičius |
Mokslo bendradarbiavimo žemėlapis – tai tyrimas, skirtas identifikuoti Lietuvos ir kitų šalių bei tarptautinių tinklų bendradarbiavimo mokslo srityje strateginius tikslus bei Lietuvos mokslinių tyrimų prioritetus globalioje mokslinių tyrimų erdvėje. |
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojami sukurti bendradarbiavimo žemėlapiai (žemėlapių skaičius). |
Pirminiai šaltiniai: atlikto tyrimo, skirto mokslo bendradarbiavimo žemėlapiui parengti, ataskaita, patvirtinta įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje patvirtinama tyrimo, skirto mokslo bendradarbiavimo žemėlapiui parengti, ataskaita. |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas. |
_____________________________