ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1-26 „DĖL PRAŠYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠDUOTI, PAKEISTI, ĮFORMINTI REGISTRAVIMO, UŽSAKYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠRAŠYTI FORMAVIMO IR DUOMENŲ APIE ASMENS DOKUMENTŲ GALIOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ TEISĖS AKTŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO
2017 m. rugpjūčio 22 d. Nr. 1-73
Vilnius
1. Pakeičiu Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios“:
1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti (toliau – išduoti) registravimą ir koregavimą Asmens dokumentų išrašymo sistemoje, biometrinių duomenų nuskaitymą ir registravimą, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimą ir jų perdavimą Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras), asmens dokumentų išrašymą, asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir kvalifikuotų sertifikatų įrašymą į asmens dokumentą, bei kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžių) (toliau – PIN kodų) sukūrimą, išrašytų asmens dokumentų perdavimą apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų migracijos padaliniams (toliau – migracijos tarnybos), Valstybės tarnybos departamentui, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai (toliau – Užsienio reikalų ministerija), Migracijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) ar kitoms įstaigoms, atsakingoms už atitinkamų asmens dokumentų išdavimą, asmens dokumentų ir asmens dokumentų kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžio) įteikimą, sertifikatų aktyvavimą, asmens dokumentų apskaitą, saugojimą, duomenų apie asmens dokumento galiojimą arba negaliojimą, galiojimo laiko pratęsimą įvedimą į sistemą bei ataskaitų formavimą.“.
1.2. Pakeičiu 2 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„2. Šis Aprašas sudarytas vadovaujantis Duomenų teikimo Lietuvos Respublikos gyventojų registrui taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2015 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. 1R-323 „Dėl Duomenų teikimo Lietuvos Respublikos gyventojų registrui taisyklių patvirtinimo“, sertifikatų sudarymą ir tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais bei teisės aktais, reglamentuojančiais asmens dokumentų išdavimą ir keitimą:“.
1.3. Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu 2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.6. Pakeičiu 2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.5. Užsieniečio paso, asmens be pilietybės kelionės dokumento, pabėgėlio kelionės dokumento, Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimo gyventi Europos Sąjungoje (toliau − leidimas nuolat gyventi), leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau − leidimas laikinai gyventi), Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo gyventi šalyje kortelės (toliau − Europos Sąjungos leidimo gyventi kortelė) išdavimą – Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – įstatymas „Dėl užsieniečių teisinės padėties“) ir Lietuvos Respublikos branduolinės (atominės) elektrinės įstatymu (toliau – Branduolinės (atominės) elektrinės įstatymas);“.
1.7. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Asmens dokumentas – šiame Apraše teisės aktu patvirtintos formos blankas su įrašytais asmens duomenimis, kurie visiškai atitinka asmens duomenis, saugomus Gyventojų registre, ir duomenis kituose registruose, kuriais vadovaujantis yra padaryti įrašai asmens dokumente, t. y. Lietuvos Respublikos pasas (toliau – pasas), Lietuvos Respublikos piliečio pasas, asmens tapatybės kortelė, tarnybinis pasas, Lietuvos Respublikos diplomatinis pasas (toliau – diplomatinis pasas), užsieniečio pasas, asmens be pilietybės kelionės dokumentas, pabėgėlio kelionės dokumentas, leidimas nuolat gyventi, leidimas laikinai gyventi, Europos Sąjungos leidimo gyventi kortelė, Lietuvos Respublikos laikinas pasas.
4.2. Asmens dokumento aktyvavimo duomenys – asmens dokumente integruotos kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenys (slaptažodis) (angl. PIN – Personal Identification Number). Kontaktinė elektroninė laikmena aktyvuojama įdėjus kortelės formato asmens dokumentą į nuskaitymo įrenginį ir įvedus asmens dokumento aktyvavimo duomenis.
4.3. Asmens dokumento blankas (toliau – blankas) – iš gamintojų įsigytas nustatytai asmens dokumento rūšiai keliamus reikalavimus atitinkantis nustatytos formos blankas.
4.4. Asmens dokumentų išrašymo sistema (toliau – sistema) – visuma veiksmų, taisyklių, organizacinių priemonių, taip pat techninė ir programinė įranga, būtina asmens dokumentams išrašyti. Šiame Apraše asmens dokumentų išrašymo sistemos sąvoka vartojama siauresne prasme – kaip visos sistemos valdymo taikomoji programinė įranga.
4.5. Asmuo – Lietuvos Respublikos pilietis, gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje deklaruojantis asmuo be pilietybės ar kitos valstybės pilietis (toliau – užsienietis), kurio duomenys pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1495 „Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų registro nuostatų patvirtinimo“, yra tvarkomi Lietuvos Respublikos gyventojų registre (toliau – Gyventojų registras) ir dėl kurio yra priimtas sprendimas išduoti asmens dokumentą (dokumentus).
4.7. Biometrinių duomenų registravimo įranga – stacionari arba mobili asmens biometrinių duomenų registravimo įranga.
4.8. Darbuotojas – įgaliotas tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, ar konsulinis pareigūnas.
4.9. Funkcijų meniu – veiksmų, kuriuos gali atlikti darbuotojas, turintis sistemos administratoriaus suteiktą teisę atlikti šiuos veiksmus, sąrašas kompiuterio ekrane, iš kurio darbuotojas gali pasirinkti vykdyti vieną ar kitą veiksmą.
4.10. Gamybos proceso administratorius – Asmens dokumentų išrašymo centro darbuotojas, koordinuojantis asmens dokumentų išrašymo procesą.
4.11. Mobili biometrinių duomenų registravimo įranga (toliau – mobili įranga) – nešiojama biometrinių duomenų registravimo įranga, kuria teisės aktų, reglamentuojančių asmens dokumentų išdavimą, nustatytais atvejais fotografuojamas negalintis atvykti į tarnybą asmuo, pateikiantis prašymą išduoti, pakeisti ar įforminti asmens dokumentą, nuskaitomi šio asmens pirštų atspaudai, suformuojamas jo parašas, prireikus, registruojami kiti duomenys, reikalingi užpildyti prašymo formą.
4.13. Prašymo forma – teisės aktuose, reglamentuojančiuose asmens dokumentų išdavimą, nustatytos formos blankas, užpildomas registruojant prašymą išduoti, pakeisti ar įforminti asmens dokumentą.
4.14. Sertifikato aktyvavimas – asmens dokumente įrašytieji sertifikatai aktyvuojami asmens dokumento įteikimo metu (sistemoje įvedus žymą apie įteikimą), jei įvykdytos sertifikavimo veiklos nuostatuose ir šiame Apraše nustatytos sąlygos.
4.15. Sprendimo išduoti, pakeisti, įforminti asmens dokumentą priėmimas (toliau – sprendimo priėmimas) – visuma veiksmų, atliekamų tarnyboje, kurių rezultatas – priimamas sprendimas įtraukti prašymą į užsakymą Asmens dokumentų išrašymo centrui išrašyti asmens dokumentą.
4.16. Stacionari biometrinių duomenų registravimo įranga (toliau – stacionari stotis) – prie vienos ar kelių tarnybos kompiuterinių darbo vietų prijungta biometrinių duomenų registravimo įranga, kuria fotografuojamas asmuo, pateikiantis prašymą išduoti, pakeisti ar įforminti asmens dokumentą, nuskaitomi šio asmens pirštų atspaudai, suformuojamas jo parašas, prireikus, registruojami kiti duomenys, reikalingi užpildyti prašymo formą.
4.17. Tarnyba – institucija, kuriai teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė registruoti biometrinius duomenis ir / arba prašymus, išduoti išrašytus asmens dokumentus: konsulinės įstaigos ir diplomatinės atstovybės (toliau – konsulinės įstaigos), migracijos tarnybos, Valstybės tarnybos departamentas, Užsienio reikalų ministerija, Migracijos departamentas ar kita įstaiga, atsakinga už prašymų registravimą ir / ar atitinkamų asmens dokumentų išdavimą.
4.18. Techniškai sugadintas asmens dokumentas – tarnyboje gautas išrašytas asmens dokumentas su netiksliais arba nekokybiškais įrašais.
4.19. Užsakymas – vienas arba daugiau prašymų, apjungtų į bendrą paraišką, suteikiant jai unikalų numerį.
1.8. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Sprendimus suteikti įgaliojimus priima konkrečios tarnybos vadovas, esant reikalui, suderinęs tai su aukštesnės institucijos vadovybe bei aukštesnės pakopos sistemos administratoriais. Darbuotojas, kuriam būtina gauti vienus ar kitus įgaliojimus, užpildo nustatytos formos prašymą, kuriame nurodo, kokiems tikslams ir kokioms funkcijoms vykdyti reikalingi įgaliojimai. Tarnybos vadovo patvirtintas prašymas išsiunčiamas Registrų centrui, kur nustatyta tvarka darbuotojas registruojamas sistemoje kaip Gyventojų registro tvarkytojas. Pasikeitus darbuotojo įgaliojimams, rašomas naujas prašymas.“.
1.10. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
1.11. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Prašymo registracijos numeris sistemoje formuojamas automatiniu būdu pagal sistemoje įdiegtą Prašymų numerių klasifikatorių, sudarytą vadovaujantis tarnybose patvirtintais dokumentų registrų sąrašais bei Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.“.
1.12. Pakeičiu 15 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„Siekiant užtikrinti visų pateiktų prašymų (tarp jų ir tų, dėl kurių įvykdymo priimamas sprendimas neišduoti asmens dokumento) apskaitą ir įtraukimą į Prašymų registrą, tiek prašymą registruojant tiesioginio dialogo su pareiškėju būdu, tiek gaunant duomenis iš lokalių saugyklų, prašymų duomenys talpinami į Gyventojų registrą.“.
1.13. Pakeičiu 22 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.14. Pakeičiu 23 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.15. Pakeičiu 25 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.16. Pakeičiu 25.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„25.7. Nesant galimybės į autonominiu režimu dirbančią biometrinių duomenų registravimo įrangą iš anksto įrašyti prašymo registravimui būtinų duomenų iš Gyventojų registro, prašymo registravimui ir biometriniams duomenims nuskaityti būtini duomenys klaviatūra įvedami tiesiogiai į įrangos lokalią saugyklą.“.
1.17. Pakeičiu 25.8 papunktį ir jį išdėstau taip:
„25.8. Prašymo forma pildoma ranka arba naudojama iš sistemos atsispausdinta prašymo forma be registracijos numerio, kuri pagal asmens pateiktus dokumentus papildoma ir duodama asmeniui pasirašyti. Duomenų įrašymo į sistemą metu suteiktąjį prašymo registracijos numerį į tokią jau asmens pasirašytą prašymo formą darbuotojas įrašo ranka. Ant prašymo nuotrauka priklijuojama tuo atveju, jei asmuo pageidauja jo veido atvaizdą formuoti iš nuotraukos.“.
1.18. Pakeičiu 26 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.19. Pakeičiu 26.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.20. Pakeičiu 26.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.21. Pakeičiu 26.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.22. Pakeičiu 26.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„26.6. Nesant galimybės į autonominiu režimu dirbančią biometrinių duomenų registravimo įrangą iš anksto įrašyti prašymo registravimui būtinų duomenų iš Gyventojų registro, prašymo registravimui ir biometriniams duomenims nuskaityti būtini duomenys klaviatūra gali būti įvedami tiesiogiai į stacionarios stoties lokalią saugyklą.“.
1.23. Pakeičiu 26.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„26.7. Prašymo forma pildoma ranka arba naudojama iš sistemos atsispausdinta prašymo forma be registracijos numerio, kuri pagal asmens pateiktus dokumentus papildoma, ir duodama asmeniui pasirašyti. Duomenų įrašymo į sistemą metu suteiktąjį prašymo registracijos numerį į tokią jau asmens pasirašytą prašymo formą darbuotojas įrašo ranka. Ant prašymo nuotrauka priklijuojama tuo atveju, jei asmuo pageidauja jo veido atvaizdą formuoti iš nuotraukos.“.
1.24. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
1.25. Pakeičiu 35.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.26. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:
„51. Nesant techninių galimybių dirbti su stacionaria ar mobilia biometrinių duomenų registravimo įranga, pirštų atspaudai gali būti nuskaitomi naudojantis pirštų atspaudų skaitytuvais, jei darbo vieta yra aprūpinta tokiais skaitytuvais. Tokiu atveju veido atvaizdas ir parašas nuskaitomi dokumentų skaitytuvu nuo prašymo formos.“.
1.27. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:
„52. Tais atvejais, kai tarnybos darbuotojas neturi įgaliojimų įrašyti, taisyti ar keisti asmens, kurio prašymas registruojamas sistemoje, duomenų, nustačius, kad prašyme ar kituose pateiktuose dokumentuose nurodyti duomenys nesutampa su duomenimis, esančiais Gyventojų registre, jei tai yra nustatyta asmens dokumento išdavimą reglamentuojančiame teisės akte, užpildyto prašymo kopija, pažymėjus nesutampančius duomenis, turi būti išsiunčiama Registrų centro Gyventojų registro departamentui.“.
1.28. Pakeičiu 55.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.29. Papildau 56.2 papunktį antrąja pastraipa:
1.32. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:
„76. Išrašius asmens dokumentus ir uždarus vokelius su kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenimis (slaptažodžiu) (toliau – PIN kodo vokeliai), suformuojamas išrašytų asmens dokumentų lydraštis (toliau – lydraštis), kuriame nurodomi visi į užsakymą įtraukti prašymai. PIN kodo vokeliai išrašomi asmenims, kurie asmens dokumento išrašymo metu yra 14 metų ir daugiau.“.
1.34. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:
„96. Ne mažiau kaip dviejų darbuotojų akivaizdoje atidaroma asmens dokumentų pakuotė, asmens dokumentai ir PIN kodo vokeliai suskaičiuojami, patikrinama, ar numeriai atitinka nurodytus lydraštyje (-iuose). Sutikrinami ir pasižymimi koreguoti neįvykdytų (atmestų) prašymų numeriai, patikrinama, ar yra įvykdyti pakartotinai siųsti (koreguoti) prašymai.“.
1.35. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:
1.36. Pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:
1.37. Pakeičiu 104 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.38. Papildau 111.11 papunkčiu:
1.39. Pakeičiu 111.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.41. Pakeičiu 111.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.43. Papildau 112.4 papunkčiu:
1.44. Pakeičiu 117.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.45. Pakeičiu 118 punktą ir jį išdėstau taip:
1.46. Pakeičiu 119 punktą ir jį išdėstau taip:
1.48. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:
„121. Įvedant duomenis apie išrašytų, tačiau per nustatytą laikotarpį asmenų neatsiimtų asmens dokumentų negaliojimą, į sistemą įvedamas negaliojimo priežasties kodas „62“. Duomenims apie neatsiimtus asmens dokumentus įvesti skirta funkcija „NURAŠYTI NEATSIIMTUS DOKUMENTUS“. Asmens dokumentams nurašyti pateikiami asmens dokumentų numerių sąrašai. Nurašymas vykdomas tarnybos darbuotojui pažymint šalia dokumento numerio esantį langelį.“.
1.50. Pakeičiu 129 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„Informacija apie asmens dokumentus, paskelbtus negaliojančiais su priežasties kodu „14“, automatiniu būdu perduodama Ieškomų ir rastų numeruotų bei individualius požymius turinčių daiktų ir dokumentų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos policijos generalinio komisaro 2006 m. rugpjūčio 3 d. įsakymu Nr. 5-V-484 „Dėl Ieškomų ir rastų numeruotų bei individualius požymius turinčių daiktų ir dokumentų registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka, o iš šio registro – į Šengeno informacinę sistemą. Tokių asmens dokumentų galiojimo atkūrimas iš tarnybų darbo vietų yra negalimas.“.
1.51. Pakeičiu 133 punktą ir jį išdėstau taip:
2. Nustatau, kad šis įsakymas: