Visagino savivaldybės taryba
sprendimas
Dėl visagino savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 29 d. sprendimo Nr. TS-149 „Dėl visagino savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo, naudojimo iR perskiRStymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2021 m. spalio 14 d. Nr. TS-197
Visaginas
Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12, 13, 131 ir 19 punktais,12.4, 17.2 papunkčiais, 1 priedo 1.6 papunkčiu, nusprendžia:
1. Pakeisti Visagino savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašą, patvirtintą Visagino savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. TS-149 „Dėl Visagino savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Visagino savivaldybės tarybos
2018 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. TS-149
(Visagino savivaldybės tarybos
2021 m. spalio 14 d. sprendimo Nr. TS-197
redakcija)
VISAGINO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, NAUDOJIMO
IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visagino savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Visagino savivaldybei skirtų mokymo lėšų ugdymo reikmėms finansuoti paskirstymą, naudojimą ir perskirstymą Visagino savivaldybės mokykloms, teikiančioms bendrąjį ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms, kitiems švietimo teikėjams, Švietimo pagalbos tarnybai, teikiančiai pedagoginę psichologinę pagalbą, Visagino savivaldybės administracijai.
2. Savivaldybei skirtos mokymo lėšos ugdymo reikmėms finansuoti – tai atitinkamiems metams Visagino savivaldybei skiriamos mokymo lėšos:
2.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti – lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Aprašas) 1 priedo 1.1 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
2.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, prevencinėms programoms įgyvendinti) – lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.2 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
2.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti – lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.3 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
2.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms (apmokėti už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas, jų kvalifikacijai tobulinti, su šių programų įgyvendinimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms pagal finansų ministro tvirtinamą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją) – lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.4 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
2.5. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų mažinti, lėšos sudaro 2,4 procentus, apskaičiuotus nuo lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos;
2.6. skaitmeninio ugdymo plėtrai – lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.5 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
II SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS
3. Tvarkos aprašo 2.1 papunktyje apskaičiuotos lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti gali būti naudojamos:
3.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);
3.3. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;
4. Bendrojo ugdymo mokyklai, atsižvelgiant į mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d., nustatomas pareigybių ugdymo procesui organizuoti ir valdyti skaičius, finansuojamas iš mokymo lėšų, ir skiriamos lėšos taip:
4.1. Šio Tvarkos aprašo 2.1 papunktyje nustatyta tvarka mokyklai apskaičiuojamos lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;
4.3. Mokyklai direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, neformaliojo švietimo organizatoriaus pareigybės skaičius nustatomas palyginus faktinį lėšų poreikį ir likusią lėšų dalį ugdymo procesui organizuoti ir valdyti (mokyklai priklausančios lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti atėmus mokyklos direktoriaus pareiginę algą) ir atsižvelgiant į mokinių skaičių:
5. Ikimokyklinio ugdymo mokyklai, atsižvelgiant į mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d., nustatomas pareigybių ugdymo procesui organizuoti ir valdyti skaičius, finansuojamas iš mokymo lėšų, ir skiriamos lėšos taip:
5.1. Šio Tvarkos aprašo 2.1 papunktyje nustatyta tvarka mokyklai apskaičiuojamos lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;
5.3. Mokyklai direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, neformaliojo švietimo organizatoriaus pareigybės skaičius nustatomas palyginus faktinį lėšų poreikį ir likusią lėšų dalį ugdymo procesui organizuoti ir valdyti (mokyklai priklausančios lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti atėmus mokyklos direktoriaus pareiginę algą). Mokyklai, kurioje yra 8 ir daugiau veikiančių grupių, nustatoma ne mažiau kaip 0,5 etato mokyklos direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareigybės. Mokyklai, kurioje yra iki 7 veikiančių grupių, nustatoma iki 0,25 etato mokyklos direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareigybės.
6. Tais atvejais, kai mokymo lėšų dalis, apskaičiuota pagal Tvarkos aprašo 4.1, 5.1 papunkčius, yra mažesnė už lėšų sumą, kuri reikalinga pagal Tvarkos aprašo 4.2, 4.3, 5.2, 5.3 papunkčius, atitinkamai proporcingai mažinama kitų mokyklų lėšų dalis, apskaičiuota pagal 4.1, 5.1 papunkčius, įvertinus lėšų sutaupymą.
7. Nustatant pareigybių, skirtų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, skaičių ir skirstant lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti laikomasi nuostatos, kad darbo užmokesčio fondo ir mokytojų (įskaitant klasių kuratoriaus pareigybę) darbo užmokesčio fondo santykis sudarytų ne daugiau kaip 10 procentų.
8. Tvarkos aprašo 2.2 papunktyje apskaičiuotos lėšos paskirstomos savivaldybės bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ugdymo mokykloms ir Švietimo pagalbos tarnybai taip:
8.1. Mokyklos atsižvelgdamos į mokinių, besimokančių mokyklose ir dėl įgytų ar įgytų sutrikimų turinčių nedidelių, vidutinių arba didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičių suderina su Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriumi mokyklos švietimo pagalbos specialistų, mokytojo padėjėjų ir bibliotekininko pareigybių poreikį ir iki einamųjų metų rugpjūčio 31 d. Finansų ir biudžeto skyriui pateikia švietimo pagalbos specialistų, mokytojo padėjėjų ir bibliotekininko pareigybių poreikį ir jiems pagal mokyklos patvirtintą darbo apmokėjimo sistemą nustatytus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus, taip pat suderintą su Švietimo pagalbos tarnyba nuasmenintą specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių sąrašą, nurodant išvadą apie sutrikimą, specialiųjų ugdymosi poreikių lygį, rekomendacijos ugdymui. Lėšos skiriamos atsižvelgiant į bendrą savivaldybei priklausančią lėšų sumą, skirtą švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose, ir faktinį lėšų poreikį:
8.1.1. 98 procentai savivaldybei priklausančios lėšų sumos, skirtos švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose, paskirstoma mokykloms ir Švietimo pagalbos tarnybai pagal faktinį lėšų poreikį remiantis einamųjų metų rugsėjo 1 d. duomenimis;
8.1.2. 2 procentai savivaldybei priklausančios lėšų sumos, skirtos švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose, paskirstoma mokykloms tais atvejais, kai mokiniui (mokiniams) mokytojo padėjėjas yra paskirtas po rugsėjo 1 dienos ir mokykla, suderinusi su Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriumi, pateikia Finansų ir biudžeto skyriui skaičiavimus mokytojo padėjėjo pareigybei finansuoti. Lėšos skiriamos atsižvelgiant į turimą lėšų sumą ir faktinį lėšų poreikį. Einamaisiais metais nepaskirstytos lėšos perskirstomos mokykloms ir Švietimo pagalbos tarnybai pagal poreikį nuo rugsėjo 1 d.
8.2. Mokyklos, nustatydamos švietimo pagalbos pareigybių skaičių mokyklose, vadovaujasi šiais dokumentais ir jų įgyvendinimo rekomendacijomis bei atsižvelgia į skirtas lėšas švietimo pagalbai:
8.2.1. socialinio pedagogo – Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. V-950 „Dėl Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašo patvirtinimo“;
8.2.2. psichologo – Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-663 „Dėl Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
8.2.3. specialiojo pedagogo, logopedo, surdopedagogo, tiflopedagogo – Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1228 „Dėl Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“;
8.2.4. mokytojo padėjėjo, gestų kalbos vertėjo – Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo patvirtinimo“.
8.3. Lėšos švietimo pagalbai gali būti naudojamos:
8.3.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojo padėjėjų, gestų kalbos vertėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui;
8.3.2. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, užtikrinant švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai;
8.3.3. pedagoginės psichologinės tarnybos / švietimo pagalbos tarnybos mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai ir šeimai funkcijoms finansuoti;
9. Lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti paskiriamos mokykloms pasibaigus egzaminų sesijai. Lėšos skiriamos tarybos sprendimu Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriui pateikus Finansų ir biudžeto skyriui informaciją apie faktiškai išmokėtą sumą. Iki pasibaigs egzaminų sesija lėšos paliekamos Visagino savivaldybės administracijos sąskaitoje.
10. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti lėšos paskirstomos neformaliojo švietimo įstaigoms proporcingai, atsižvelgiant į mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre spalio 1 d.
11. Savivaldybei 2,4 proc. atitinkamiems metams skirtų lėšų paskirstomos mokykloms šioms mokymo reikmėms tenkinti:
11.1. pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti (tarp jų mokyti namuose):
11.1.1. pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientams padidinti dėl veiklos sudėtingumo, įvertinus skirtas lėšas ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti, bet ne daugiau kaip 5 proc.;
11.1.2. mokykloms, kurioms, remiantis šių mokyklų Finansų ir biudžeto skyriui pateiktais pedagoginių darbuotojų pareigybių ir darbo užmokesčio sąrašais, nepakanka lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti, švietimo pagalbai užtikrinti, apmokant pedagogams už darbą minimaliais pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientais (neįskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimo dėl veiklos sudėtingumo);
11.1.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti, kai nepakanka lėšų, numatytų Tvarkos aprašo 2.3 papunktyje;
11.1.4. mokiniui (mokiniams) mokymui namuose užtikrinti, kai mokymas namuose paskirtas po rugsėjo 1 dienos. Šios lėšos gali būti skirstomos ne daugiau kaip 2 kartus per metus atsižvelgiant į faktinį lėšų poreikį ir nepaskirstytą lėšų sumą. Mokykla, suderinusi su Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriumi, pateikia Finansų ir biudžeto skyriui skaičiavimus individualiam mokinio ugdymo planui finansuoti;
11.3. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;
11.4. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti;
11.5. Tvarkos aprašo 11.2, 11.3, 11.4 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokymo lėšos skiriamos atsižvelgiant į mokyklos Visagino savivaldybės administracijai pateiktą motyvuotą ir skaičiavimais pagrįstą raštą (iki einamųjų metų gruodžio 20 d. ir rugsėjo 5 d.) ir nepaskirstytą lėšų sumą;
11.6. tais atvejais, kai mokymo lėšų dalis, skirta ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti, yra mažesnė už pateiktą poreikio sumą, pirmiausia kiekvienai mokyklai skiriamos lėšos Tvarkos aprašo 11.1 papunktyje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti. Likusi lėšų dalis skiriama Tvarkos aprašo 11.2, 11.3, 11.4 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti. Asignavimų valdytojas privalo nedelsiant raštu informuoti Visagino savivaldybės administraciją dėl lėšų, skirtų Tvarkos aprašo 11.2, 11.3, 11.4 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti, nenaudojimo.
12. Tvarkos aprašo 2.6 papunktyje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti skiriama ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Lėšos naudojamos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms, informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti, taip pat mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetencijai tobulinti pagal skaitmeninio raštingumo programas, atitinkančias švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus.
13. Tvarkos aprašo 2.7 papunktyje apskaičiuotos lėšos paskirstomos savivaldybės bendrojo ugdymo mokykloms taip:
13.1. Aprašo 1 priedo 1.6 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir faktinio mokinių skaičiaus.
14. Šio Tvarkos aprašo 2.2, 2.4 ir 2.7 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti skiriama ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir mokinių skaičių. Tvarkos aprašo 2.1 ir 2.3 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšos skiriamos pagal poreikį.
15. Šio Tvarkos aprašo 2.5 papunktyje nurodytos visos mokymo lėšos mokykloms paskirstomos:
16. Iš mokymo lėšų mokama:
16.1. privalomos su darbuotojų, kuriems už darbą mokama iš mokymo lėšų, darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokos, išmokos ir kompensacijos šiems darbuotojams;
16.2. už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamame Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, išskyrus užmokestį už darbą auklėtojams, taip pat užmokestį už darbą kitiems pedagoginiams darbuotojams, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos;
16.3. už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams, taip pat darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;
III SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS
18. Einamaisiais metais šio Tvarkos aprašo 2.1, 2.2 papunkčiuose nurodytos mokymo lėšos gali būti perskirstytos tarp asignavimų valdytojų iki einamųjų metų rugsėjo 1 d., tačiau ne daugiau kaip 2 kartus per metus:
18.1. lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, atsižvelgiant į vadovams nustatytą pareiginės algos kintamąją dalį po jų kasmetinio veiklos vertinimo, taip pat išmokėtas vadovui išeitines išmokas ir kompensacijas, susijusias su darbo santykiais, pasikeitus pareiginei algai dėl vadovo pasikeitimo ir / arba vadovo pedagoginio darbo stažo pasikeitimo, įvertinus lėšų sutaupymą;
18.2. lėšos švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose organizuoti gali būti perskirstomos atsižvelgiant į specialistui išmokėtas išeitines išmokas ir kompensacijas, susijusias su darbo santykiais, taip pat pasikeitus pareiginei algai dėl specialisto pasikeitimo ir / arba specialisto pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos pasikeitimo, įvertinus lėšų sutaupymą. Taip pat tais atvejais, kai mokiniui (mokiniams) mokytojo padėjėjas yra paskirtas po rugsėjo 1 dienos ir nepakanka lėšų, numatytų Tvarkos aprašo 8.1.2 papunktyje.
19. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos perskirstyta (atsižvelgiant į pasikeitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.) speciali tikslinė dotacija, skirta ugdymo reikmėms tenkinti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme), einamųjų metų ketvirtą ketvirtį perskirstoma savivaldybės mokykloms pagal šiuos kriterijus:
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS