MOKSLO, INOVACIJŲ ir technologijų agentūros
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DALYVAVIMO EUROPOS INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ INSTITUTO IR EUROPOS SĄJUNGOS BENDROSIOS MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR INOVACIJŲ PROGRAMOS „EUROPOS HORIZONTAS“ partnerysčių VEIKLOSE SKATINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. rugsėjo 6 d. Nr. 2V-297
Vadovaudamasi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.2 papunkčiu,
t v i r t i n u Dalyvavimo Europos inovacijų ir technologijų instituto ir Europos Sąjungos bendrosios mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Europos Horizontas“ partnerysčių veiklose skatinimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros
direktoriaus 2021 m. rugsėjo 6 d. įsakymu
Nr. 2V-297
DALYVAVIMO EUROPOS INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ INSTITUTO IR EUROPOS SĄJUNGOS BENDROSIOS MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR INOVACIJŲ PROGRAMOS „EUROPOS HORIZONTAS“ PARTNERYSČIŲ VEIKLOSE SKATINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvavimo Europos inovacijų ir technologijų instituto ir Europos sąjungos bendrosios mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Europos Horizontas“ (toliau – Europos Horizontas) partnerysčių veiklose skatinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvoje registruotų juridinių asmenų dalyvavimo Europos inovacijų ir technologijų instituto ir Europos Horizonto partnerysčių veiklose skatinimo sąlygas ir tvarką.
2. Aprašas parengtas atsižvelgiant 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais ir papildymais, atliktais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972 (toliau – De minimis reglamentas).
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Europos Horizonto partnerystė (HE partnerystė) – iniciatyvos, kai Europos Sąjunga kartu su privačiais ir (arba) viešąjį sektorių atstovaujančiais partneriais, įsipareigoja bendrai remti mokslinių tyrimų programos ir inovacinės veiklos plėtrą ir įgyvendinimą, kurios numatytos dokumento „Orientations towards the first Strategic Plan for Horizon Europe“ priede Nr. 7.
3.2. Europos inovacijų ir technologijų institutas (EIT) – nepriklausoma Europos Sąjungos įstaiga, kurios misija – prisidėti prie tvaraus Europos ekonominio augimo ir konkurencingumo stiprinant valstybių narių ir Europos Sąjungos inovacinius gebėjimus, siekiant spręsti svarbiausius Europos visuomenei kylančius iššūkius.
3.3. Pareiškėjas – juridinis asmuo, turintis teisę dalyvauti EIT ŽIB ir (arba) HE partnerystės veikloje ir yra pasirašęs arba ketinantis pasirašyti dalyvavimo EIT ŽIB ir (arba) HE partnerystės veikloje sutartį.
3.4. Tarptautinė MTEPI programa – tai tarptautinė mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) programa, skirta skatinti bendradarbiavimą MTEPI srityje, pagal kurią yra skelbiami kvietimai skirtingų valstybių subjektams teikti paraiškas MTEPI projektų finansavimui gauti.
3.5. Žinių ir inovacijų bendrija (ŽIB) – autonomiška aukštojo mokslo institucijų, mokslinių tyrimų organizacijų, įmonių ir kitų inovacijų vystymo procese dalyvaujančių subjektų partnerystė, kuriama kaip strateginis tinklas, grindžiamas bendru vidutinės ir ilgos trukmės inovacijų plėtros planavimu siekiant įveikti EIT iššūkius.
4. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo tikslas – skatinti Lietuvos verslo ir mokslo subjektų dalyvavimą EIT ŽIB ir (arba) HE partnerysčių veiklose, siekiant stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą technologijų ir inovacijų srityje ir įsitraukimą į tarptautinius inovacijų tinklus.
5. Pagal Aprašą remiama veikla – dalyvavimas EIT ŽIB ir (arba) HE partnerysčių veiklose, įsitraukiant į EIT ŽIB ir (arba) HE partnerysčių tinklą.
6. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija, skiriama iš valstybės biudžeto lėšų ir (arba) iš projektui Nr. 01.2.1-LVPA-V-842-01-000801.2.1-LVPA-V-842-01-0008 „Lietuvos verslo integracija į tarptautines eksperimentinės plėtros ir inovacijų vertės grandines (InterInoLT)“ skirtų lėšų.
7. Skiriamas finansavimas yra de minimis pagalba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamas su bendrąja rinka. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 200 000 Eur, o bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai kelių transporto sektoriaus įmonei per bet kuriuos trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 100 000 Eur. Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos interneto svetainėje http://www.kt.gov.lt/.
8. Aprašo įgyvendinimą administruoja Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (toliau – Agentūra).
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
10. Pareiškėjas yra tinkamas, jei:
10.2. turi teisę gauti de minimis pagalbą, Agentūra paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą;
10.3. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (toliau – įsipareigojimai). Ši nuostata netaikoma, jei: projekto vykdytojas yra įsipareigojęs sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus; pareiškėjo įsiskolinimo suma neviršija 50 eurų; projekto vykdytojas yra įtrauktas į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešai skelbiamą sąrašą „Juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl COVID-19“;
10.4. yra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“, jei tokią informaciją privalėjo pateikti;
10.5. jam nėra iškelta byla dėl bankroto ir (ar) pradėta neteisminė bankroto procedūra, jis nėra likviduojamas, jis nėra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai. Asmuo nelaikomas patirinčiu sunkumus, jeigu jis iki 2019 m. gruodžio 31 d. nepatyrė sunkumų, o 2020 m. sausio 1 d. – 2021 m. birželio 30 d. tapo sunkumus patiriančia įmone. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta neteisėtai gauta valstybės pagalba;
11. Kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, su paraiška turi būti pateiktos dokumentų, patvirtinančių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo atidėjimą, kopijos.
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
12. Paraiškos Agentūrai teikiamos pagal Agentūros direktoriaus įsakymais tvirtinamuose kvietimuose teikti paraiškas nustatytą tvarką ir iki juose nustatyto termino. Kvietimuose teikti paraiškas gali būti nustatyti papildomi reikalavimai ir finansavimo skyrimo sąlygos ir tvarka. Kvietimai skelbiami Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt..
13. Paraiškos teikiamos užpildytos pagal šio Aprašo 1 priede nustatytą formą kartu su kitais kvietime nurodytais dokumentais. Vienas pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip tris paraiškas skirtingoms narystėms. Vienoje paraiškoje gali būti nurodoma tik viena EIT ŽIB narystės arba HE partnerystė.
14. Paraiškų vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu iš ne mažiau kaip 3 (trijų) asmenų sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė). Vertindami paraiškas, Darbo grupės nariai vadovaujasi skaidrumo, objektyvumo ir nediskriminavimo, nešališkumo, interesų konflikto vengimo ir konfidencialumo principais. Darbo grupės sudarymą ir darbo organizavimo tvarką nustato Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros darbo grupių darbo reglamentas, patvirtintas Agentūros direktoriaus 2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 2V-178 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros darbo grupių darbo reglamento patvirtinimo“. Tuo atveju, jei paraiškoje yra netikslumų ir (ar) trūkumų Agentūra paprašo pareiškėjo, patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) trūkstamus dokumentus ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo tokio pareikalavimo pateikimo momento. Trūkstama informacija ir (arba) dokumentai pateikiami ta apimtimi, kuri yra nurodoma Agentūros prašyme, nekeičiant jau pateiktų paraiškos ir (arba) dokumentų turinio. Susirašinėjimas su pareiškėjais vyksta elektroniniu paštu. Laikoma, kad Pareiškėjas informaciją iš Agentūros gavo elektroninio pašto išsiuntimo dieną, jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta Agentūros darbo laiku (darbo dienomis nuo 7.30 val. iki 16.30 val.) arba kitą dieną po išsiuntimo dienos jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta po Agentūros darbo valandų. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepatikslinus informacijos ir (ar) nepateikus trūkstamų dokumentų, Darbo grupė teikia siūlymą Agentūros direktoriui paraišką atmesti, nurodydama atmetimo priežastis.
15. Paraiškos įvertinamos ne ilgiau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas termino pabaigos. Laikotarpis, nustatytas paraiškos tikslinimui, į šį terminą neįskaičiuojamas. Nepavykus paraiškų įvertinti per šiame punkte nustatytą terminą, vertinimo terminas gali būti pratęstas Agentūros vienašališku sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Agentūra ne vėliau nei per 3 (tris) darbo dienas skaičiuojant nuo tokio sprendimo priėmimo momento paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus nurodydama termino pratęsimo priežastis ir naują terminą, per kurį paraiškos bus įvertintos.
16. Paraiškų vertinimo Darbo grupės posėdžiai gali vykti elektroninėmis ryšių priemonėmis. Darbo grupė įvertina paraiškas, užpildydama Paraiškos vertinimo lentelę pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą, skirdama balus nuo 1 iki 5 balų (kai 1 balas yra žemiausias įvertinimas, o 5 balai yra didžiausias įvertinimas) pagal Aprašo 18 punkte nustatytus Atrankos kriterijus. Minimalus Atrankos kriterijaus balas turi būti ne mažesnis kaip 2 balai, o visų atrankos kriterijų balų suma turi būti ne mažesnė kaip 7 balų. Paraiškai nesurinkus šiame punkte nurodytų balų, paraiška atmetama.
17. Į EIT ŽIB ir (arba) HE partnerystes atrenkama po vieną pareiškėją, kurio paraiška (paraiškos) surinkto didžiausią balų skaičių.
18. Paraiškų atranka vykdoma atsižvelgiant į nustatytus vertinimo kriterijus (Aprašo 2 priedas):
18.1. Atrankos kriterijai:
18.2. Paraiškoms surinkus vienodą balų skaičių prioritetas skiriamas pagal šiuos prioritetinius kriterijus:
18.2.1. HE teminę sritį. Prašoma skirti lėšas EIT ŽIB narystės ir (arba) HE partnerystės mokesčiui finansuoti Agentūros administruojamose HE teminėse srityse nurodytose Aprašo 19 p.;
18.2.2. Nuosavo indėlio dydį. Pareiškėjas įsipareigoja didesniu, nei nurodyta Aprašo 30 p., nuosavu indėliu padengti narystės mokesčio dalį;
19. Agentūros administruojamos HE teminės sritys:
19.10. Pasauliniu mastu konkurencingos kosmoso sistemos (angl. Globally Competitive Space Systems)**;
19.15. Kooperatyvus, prijungtas ir automatizuotas mobilumas (angl. Cooperative, Connected and Automated Mobility (CCAM));
19.16. Baterijos „Konkurencingos Europos pramoninių baterijų vertės grandinės link“ (angl. Batteries "Towards a competitive European industrial battery value chain");
19.19. Į žmones orientuota tvari pastatyta aplinka (angl. People-centric Sustainable Built Environment (Built4People));
19.21. Miestų perėjimo į tvarią ateitį lyderystė (angl. Driving Urban Transitions to a Sustainable Future);
19.23. Klimato atžvilgiu neutrali, tvari ir produktyvi mėlyna ekonomika (angl. Climate Neutral, Sustainable and Productive Blue Economy);
20. Atsižvelgdama į paraiškų vertinimo rezultatus ir turimus asignavimus, Darbo grupė priima sprendimus siūlyti Agentūros direktoriui skirti finansavimą paraiškoms arba atmesti paraiškas.
21. Atsižvelgdamas į Darbo grupės sprendimus siūlyti skirti finansavimą paraiškoms, Agentūros direktorius įsakymu tvirtina finansuotinas paraiškas. Apie skirtą finansavimą paskelbiama Agentūros interneto svetainėje ir pareiškėjai informuojami paraiškose nurodytais el. pašto adresais, kaip tai numatyta Aprašo 14 punkte.
22. Apie Agentūros direktoriaus sprendimą pareiškėjas informuojamas paraiškoje nurodytu el. pašto adresu per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, pareiškėjui nurodomos tokio sprendimo priežastys.
23. Per 10 (dešimt) darbo dienų nuo finansuotinų paraiškų patvirtinimo tarp Pareiškėjo ir Agentūros sudaroma finansavimo skyrimo sutartis. Pareiškėjas per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo finansavimo skyrimo sutarties gavimo dienos sutartį pasirašo ir grąžina Agentūrai visus pasirašytos finansavimo skyrimo sutarties ir jos priedų egzempliorius. Jei finansavimo skyrimo sutartis sudaroma ją pasirašant elektroniniu parašu, finansavimo skyrimo sutarties šalis jai priklausantį sutarties egzempliorių gauna / pasiima iš elektroninio pasirašymo sistemos. Elektroniniu būdu sudaroma sutartis pareiškėjo turi būti pasirašyta per 3 (tris) kalendorines dienas, skaičiuojant nuo kvietimo pasirašyti sutartį išsiuntimo iš Agentūros dienos. Per šį terminą nesudarius ir (ar) negrąžinus Finansavimo sutarties dėl aplinkybių, kurios priklauso nuo pareiškėjo, Agentūros direktorius priima sprendimą dėl sprendimo skirti finansavimą pripažinimo negaliojančiu. Apie sprendimo skirti finansavimą pripažinimą negaliojančiu pareiškėjas informuojamas paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo jo priėmimo, su pareiškėju komunikuojant Aprašo 14 p. nustatyta tvarka.
24. Finansavimo sutartyje nustatomi šalių įsipareigojimai, finansavimo, atsiskaitymo, ataskaitų pateikimo tvarkos, nurodoma numatoma skirti finansuojamoji dalis ir kiekvieniems finansiniams metams planuojama skirti finansavimo suma. Finansavimas skiriamas 1 (vieniems) metams ir peržiūrimas kas metus, atsižvelgiant į pareiškėjo pasiektus rezultatus ir vystomą bendradarbiavimą su Agentūra. Finansuojamoji dalis ir skiriama suma yra tikslinama atsižvelgiant į atitinkamais kalendoriniais metais skirtus valstybės biudžeto asignavimus ir projekto Nr. 01.2.1-LVPA-V-842-01-0008 „Lietuvos verslo integracija į tarptautines eksperimentinės plėtros ir inovacijų vertės grandines (InterInoLT)“ lėšas.
25. Agentūros direktoriui priėmus sprendimą skirti finansavimą pareiškėjui, Agentūra duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalba ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI IŠLAIDOMS, ATSISKAITYMO IR IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO SĄLYGOS IR TVARKA
26. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su Aprašo 5 punkte nurodyta remiama veikla, patirtos Apraše nurodytu laikotarpiu, realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais. Agentūra skiria finansavimą išlaidoms, kurios nebuvo finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų.
27. Agentūra skiria finansavimą tik toms išlaidoms, kurios neapmokamos iš kitų finansavimo šaltinių.
31. Nuosavas pareiškėjo finansinis indėlis turi sudaryti ne mažiau nei 20 proc. narystės mokesčio dydžio.
32. Pareiškėjas negali prašyti kompensuoti pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), kurio jis iš tikrųjų nesumoka, t. y. to PVM, kuris, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai pareiškėjas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo.
34. Per finansavimo skyrimo sutartyje nurodytą terminą pareiškėjas turi pateikti Agentūrai išlaidas pagrindžiančius dokumentus – sąskaitas faktūras ar kitus lygiaverčius dokumentus, įrodančius EIT ŽIB narystės mokesčio ir (arba) HE partnerysčių mokesčio apmokėjimą.
35. Agentūra apmoka tinkamas finansuoti išlaidas per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo Aprašo 33 punkte nurodytų dokumentų patvirtinimo Agentūroje.
36. Pareiškėjas turi pasiekti ir atsiskaityti už paraiškoje suplanuotus rodiklius, tačiau nemažesnius nei:
36.1. dalyvaujant EIT ŽIB narysčių veikloje nuo finansavimo skyrimo: kasmet ne mažiau kaip 2 (dvi) pateiktas paraiškas finansavimui gauti ir (arba) 1 (viena) finansuota paraiška tarptautinėse MTEPI programose. Vykdomą kitą informacijos sklaidos ir viešinimo veiklą;
37. Nepasiekus Aprašo 35 punkte numatytų rodiklių ir (arba) negavus valstybės biudžeto asignavimų ar pasibaigus projekto narystėms kompensuoti, finansavimo skyrimo sutartis yra nutraukiama.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
39. Informacija apie kvietimus teikti paraiškas ir kita pareiškėjams aktuali su Aprašo įgyvendinimu susijusi informacija skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.
40. Suinteresuotas asmuo, kuriam Agentūros sprendimai kelia tiesiogines neigiamas pasekmes ir nesutikdamas su Agentūros jo atžvilgiu priimtais sprendimais, Agentūros veiksmus gali apskųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, Vilnius) ar Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos..
41. Pareiškėjai viešindami rezultatus, kurie gauti gavus finansavimą iš Agentūros privalo nurodyti, kad projektas įgyvendintas iš Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos skirtų valstybės asignavimų gavus finansavimą iš Agentūros.
42. Agentūra turi teisę tvarkyti su Aprašo įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva Nr. 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Asmens duomenys tvarkomi apskaitos ir audito tikslais bei tikrinant nurodytos pareiškėjo informacijos tikrumą. Su Aprašo įgyvendinimu susiję asmens duomenys Agentūroje tvarkomi ir saugomi 10 (dešimt) metų nuo paskutinio dokumento pagal Aprašą gavimo datos. Agentūrai tvarkant asmens duomenis duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje aprašu, patvirtintu Agentūros direktoriaus 2018 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. 2V-109 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje aprašo patvirtinimo“.
43. Teikdamas paraišką, pareiškėjas sutinka, kad paraiškoje pateikta informacija, išskyrus informaciją, kuri negali būti atskleista teisės aktų nustatyta tvarka, gali būti viešinama skelbiant su Aprašo įgyvendinimu susijusią informaciją.
44. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo Agentūra negali atlikti Apraše nurodytų savo funkcijų ar Finansavimo sutartyje įtvirtintų sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki Finansavimo sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių Agentūrai.
45. Dokumentai tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, aktualia tvarkymo dienai šio teisės akto redakcija.
46. Finansavimą gavusių pareiškėjų sąrašas ir jiems skirtas finansavimas, skelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.
Dalyvavimo Europos inovacijų ir
technologijų instituto ir Europos
sąjungos bendrosios mokslinių tyrimų
ir inovacijų programos „Europos
Horizontas“ partnerysčių veiklose
skatinimo tvarkos aprašo
1 priedas
DALYVAVIMO EUROPOS INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ INSTITUTO IR „EUROPOS HORIZONTAS“ PARTNERYSČIŲ VEIKLOSE SKATINIMO PARAIŠKA
Data
1. Pareiškėjo duomenys
1.1. |
Pavadinimas |
|
1.2. |
Juridinio asmens kodas |
|
1.3. |
Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtojo kodas |
|
1.4. |
Korespondencijos adresas |
|
1.5. |
Tel. numeris |
|
1.6. |
El. pašto adresas |
|
1.7. |
Banko sąskaitos numeris |
|
1.8. |
Vadovo (įgalioto asmens) vardas pavardė, pareigos |
|
1.9. |
Kontaktinis asmuo (vardas pavardė, pareigos, tel. numeris, el. pašto adresas) |
|
2. Informacija apie Europos inovacijų ir technologijų instituto (EIT) žinių ir inovacijų bendrijoje (ŽIB) narystę ir (arba) HE partnerystės veiklose
2.1. |
EIT ŽIB |
☐ Klimatas (angl. Climate-KIC) ☐ Skaitmenizavimas (angl. Digital) ☐ Maistas (angl. Food) ☐ Sveikata (angl. Health) ☐ Inovatyvi energetika (angl. InnoEnergy) ☐ Gamyba (angl. Manufacturing) ☐ Žaliavos (angl. Raw Materials) ☐ Miestų judumas (angl. Urban Mobility) ☐ Kultūros ir kūrybinės industrijos (angl Cultural and Creative Industries) |
2.2. |
HE partnerystės sritys |
Sveikata (angl. Health) ☐ ES ir Afrikos pasaulinė sveikatos partnerystė (angl. EU-Africa Global Health Partnership) ☐ Inovatyvios sveikatos apsaugos iniciatyva (angl. Innovative Health Initiative) ☐ Europos cheminių medžiagų rizikos vertinimo partnerystė (angl. European partnership for chemicals risk assessment) ☐ Europos mokslinių tyrimų erdvės sveikatos tyrimams puoselėjimas (angl. Fostering an ERA for health research) ☐ Sveikatos ir jos priežiūros sistemų transformacija (angl. Health and Care Systems Transformation) ☐ Individualizuota medicina (angl. Personalised Medicine) ☐ Retos ligos (angl. Rare Diseases) ☐ Vieninga sveikata: antimikrobų atsparumas (angl. One Health AMR) Skaitmenizavimas, pramonė ir kosmosas (angl. Digital, Industry and Space) ☐ Didelio našumo skaičiavimai (angl. High performance Computing) ☐ Pagrindinės skaitmeninės technologijos (angl. Key digital technologies) ☐ Išmanieji tinklai ir paslaugos (angl. Smart Networks & Services) ☐ DI, duomenys ir robotika (angl. AI, data and robotics) ☐ Fotonika Europa (angl. Photonics Europe) ☐ Švarus plienas – mažo anglies pėdsako plieno gamyba(angl. Clean Steel - Low Carbon Steelmaking) ☐ Europos metrologija (angl. European Metrology) ☐ Pagaminta Europoje (angl. Made in Europe) ☐ Anglies dvideginiui neutrali ir žiedinė pramonė (angl. Carbon Neutral and Circular Industry) ☐ Pasauliniu mastu konkurencingos kosmoso sistemos (angl. Globally Competitive Space Systems) ☐ Geologinės paslaugos Europai (angl. Geological Service for Europe) Klimatas, energetika ir mobilumas (angl. Climate, energy and mobility) ☐ Europos geležinkelių sistemos pertvarkymas (angl. Transforming Europe's rail system) ☐ Integruotas oro eismo valdymas (angl. Integrated Air Traffic Management) ☐ Švari aviacija (angl. Clean Aviation) ☐ Švarus vandenilis (angl. Clean Hydrogen) ☐ Į žmones orientuota tvari pastatyta aplinka (angl. People-centric Sustainable Built Environment (Built4People)) ☐ Nulinių emisijų kelių transportas (angl. Zero-emission Road Transport (2ZERO)) ☐ Mobilumas ir sauga automatizuotam kelių transportui (angl. Mobility and Safety for Automated Road Transport) ☐ Nulinių emisijų vandens transportas (angl. Zero-emission Waterborne Transport) ☐ Baterijos „Konkurencingos Europos pramoninių baterijų vertės grandinės link“ (angl. Batteries "Towards a competitive European industrial battery value chain") ☐ Tvarūs, protingi ir įtraukūs miestai ir bendruomenės (angl. Sustainable, Smart and Inclusive Cities and Communities) ☐ Perėjimas į švarią energetiką (angl. Clean Energy Transition) Food, Bioeconomy, Natural Resources, Agriculture and Environment (angl. Maistas, bioekonomika, gamtos ištekliai, žemės ūkis ir aplinka) ☐ Ūkininkavimo technologijų perėjimo spartinimas: ekologinio ūkininkavimo gyvų laboratorijų ir tyrimų infrastruktūra (angl. Accelerating farming systems transition: agro-ecology living labs&research infrastructures) ☐ Gyvūnų sveikata: kova su infekcinėmis ligomis (angl. Animal health: Fighting infectious diseases) ☐ Aplinkos stebėjimai siekiant tvaraus ES žemės ūkio (angl. Environmental Observations for a sustainable EU agriculture) ☐ Biologinės įvairovės gelbėjimas siekiant apsaugoti gyvybę Žemėje (angl. Rescuing biodiversity to safeguard life on Earth) ☐ Klimato atžvilgiu neutrali, tvari ir produktyvi mėlyna ekonomika (angl. Climate Neutral, Sustainable and Productive Blue Economy) ☐ Saugi ir tvari maisto sistema žmonėms, planetai ir klimatui (angl. Safe and Sustainable Food System for People, Planet & Climate) ☐ Žiedinė biologinėmis technologijomis grįsta Europa: tvari, įtrauki ir žiedinė biologinėmis technologijomis grįsti sprendimai (angl. Circular bio-based Europe: Sustainable, inclusive and circular bio-based solutions) ☐ Vanduo visiems: saugus vanduo planetai (angl. Water4All: Water security for the planet) |
2.2. |
Narystės pradžios data |
|
3. Pareiškėjo pasirengimas dalyvauti pasirinktoje Europos inovacijų ir technologijų instituto (EIT) žinių ir inovacijų bendrijoje (ŽIB) narystės ir (arba) HE partnerystės veiklose
Nr. |
Kriterijus |
Aprašymas |
3.1. |
Pareiškėjo personalo kompetencijos (Aprašoma ne mažiau dviejų darbuotojų patirtis dalyvaujant panašaus pobūdžio veiklose, pateikiami CV) |
|
3.2. |
Pareiškėjo atstovaujama bendruomenė (pagrindžiamas sugebėjimas atstovauti bendruomenei pasirinktoje EIT ŽIB arba HE partnerystėje, pateikiami ankstesni bendruomenės atstovavimo pavyzdžiai) |
|
4. Prašomos finansuoti išlaidos
Nr. |
Išlaidų kategorija |
Bendra išlaidų suma (Eur) |
Prašoma finansavimo suma (Eur) |
Finansavimo intensyvumas (proc.) |
4.1. |
Narystės mokestis (2021 m.) |
|||
4.2. |
Narystės mokestis (2022 m.) |
|
|
|
4.3. |
Narystės mokestis (2023 m.) |
|
|
|
5. Planuojami rodikliai
Nr. |
Kategorija |
Kiekis (vnt.)/metus |
|
5.1. |
Pateiktų paraiškų pagal tarptautines MTEPI programas skaičius |
2021 m |
|
2022 m. |
|
||
2023 m. |
|
||
5.2. |
Finansuotų paraiškų pagal tarptautines MTEPI programas skaičius |
2021 m |
|
2022 m. |
|
||
2023 m. |
|
6. Pareiškėjo deklaracija
6.1. |
Šioje paraiškoje ir jos prieduose pateikta informacija yra teisinga. |
☐ |
6.2. |
Mano atstovaujamas subjektas turi teisę gauti de minimis pagalbą. |
☐ |
6.3. |
Mano atstovaujamas subjektas yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus |
☐ |
6.4. |
Mano atstovaujamam subjektui nėra iškelta byla dėl bankroto ir (ar) pradėta neteisminė bankroto procedūra, jis nėra likviduojamas, jis nėra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai. |
☐ |
6.5. |
Mano atstovaujamas subjektas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis. |
☐ |
6.6. |
Sutinku, kad informacija apie šią paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, skirtą sumą, būtų skelbiama Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros interneto svetainėje. |
☐ |
6.7. |
Mano atstovaujamas subjektas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“, (jei tokia informacija privaloma buvo pateikti). |
☐ |
Pareiškėjo vadovo (jo įgalioto asmens) pareigos, parašas, vardas pavardė
______________________
Dalyvavimo Europos inovacijų ir
technologijų instituto ir Europos
sąjungos bendrosios mokslinių tyrimų
ir inovacijų programos „Europos
Horizontas“ partnerysčių veiklose
skatinimo tvarkos aprašo
2 priedas
PARAIŠKOS VERTINIMO LENTELĖ
Data
Pareiškėjo pavadinimas |
|
|
|
I. Dalis. Atitiktis paraiškos pateikimo pareiškėjo, tinkamo ir atitikimo Aprašo II ir IV skyrių reikalavimams
Eil. Nr. |
Atitiktis reikalavimams |
Taip |
Ne |
1. |
Paraiška pateikta laikantis Dalyvavimo Europos inovacijų ir technologijų instituto ir „Europos Horizontas“ partnerysčių veiklose skatinimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) / kvietime teikti paraiškas nustatytos tvarkos ir termino |
☐ |
☐ |
2. |
Paraiška užpildyta pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą, pateikta kartu su kitais Apraše / kvietime teikti paraiškas nurodytais dokumentais |
☐ |
☐ |
3. |
Pareiškėjas atitinka Aprašo II skyriaus reikalavimus |
☐ |
☐ |
4. |
Prašomos finansuoti išlaidos atitinka Aprašo IV skyriaus reikalavimus |
☐ |
☐ |
II. Dalis. Paraiškos atitiktis atrankos vertinimo kriterijams (pildoma atitikus paraiškos pateikimo, pareiškėjo, tinkamo ir atitikimo Aprašo II ir IV skyrių reikalavimus)
Atrankos vertinimo kriterijai |
Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai |
Balai (1-5) |
Komentarai |
1. Pareiškėjo personalo patirtis ir kompetencijos dalyvaujant panašioje veikloje; |
Pareiškėjo personalas turi didelę patirtį ir kompetencijas dalyvaujanti panašioje veikloje – 5 balai. Pareiškėjo personalas turi mažą patirtį ir kompetencijas dalyvaujant panašioje veikloje – 3 balai. Pareiškėjo personalas neturi patirties ir kompetencijų dalyvauti panašioje veikloje – 0 balų |
||
|
|||
2. Pareiškėjo atstovaujama bendruomenė ir jos dydis. |
Pareiškėjas atstovauja didelę sektoriaus bendruomenės dalį (daugiau nei pusę) – 5 balai; Pareiškėjo atstovaujama bendruomenė apima tik dalį sektoriaus, arba yra nedidelės apimties – 3 balai Pareiškėjas atstovauja tik savo juridinį asmenį – 0 balų |
||
3. Planuojamas pasiekti rezultatas |
Planuojami pasiekti ambicingi rezultatai, didesni nei numatyti Aprašo 35 p. – 5 balai, Planuojami pasiekti rezultatai atitinka Aprašo 35 p. – 3 balai. Planuojami pasiekti rezultatai neatitinka nurodyto Aprašo 35 p. |
III. Dalis. Paraiškos prioritetiniai kriterijai vertinami paraiškoms surinkus vienodą balų skaičių:
Prioritetiniai vertinimo kriterijai |
Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai |
Balai (0-1) |
Komentarai |
1. Prašoma skirti lėšas EIT ŽIB narystės ir (arba) HE partnerystės mokesčiui finansuoti Agentūros administruojamose HE teminėse srityse nurodytose Aprašo 19 p. |
Pareiškėjas prašo skirti lėšas EIT ŽIB narystės ir (arba) HE partnerystės mokesčiui finansuoti Agentūros administruojamose HE teminėse srityse nurodytose Aprašo 19 p. skiriama – 1 balas. Pareiškėjas prašo skirti lėšas EIT ŽIB narystės ir (arba) HE partnerystės mokesčiui finansuoti HE teminėse srityse nenurodytose Aprašo 19 p. skiriama – 0 balas. |
|
|
2. Pareiškėjas įsipareigoja didesniu nuosavu indėliu padengti narystės mokesčio dalį, nei nurodyta Aprašo 30 p. |
Pareiškėjas įsipareigoja didesniu nuosavu indėliu padengti narystės mokesčio dalį, nei nurodyta Aprašo 30 p. – 1 balas; Pareiškėjas indėlis atitinka Aprašo 30 p. nurodytą indėlį – 0 balų |
|
|
3. Paraiškos pateikimo laikas |
Paraiškos pateikimo laikas yra ankstesnis ne tiek pat paraiškos pateiktos tai pačiam EIT ŽIB narystės ir (arba) HE partnerystės mokesčiui finansuoti – 1 balas |
|
|
Sprendimas:
☐ |
siūlyti Agentūros direktoriui skirti finansavimą paraiškai |
☐ |
atmesti paraišką |
Darbo grupė:
Mes, žemiau pasirašę, patvirtiname, kad atlikdami savo pareigas nepatekome į interesų konfliktą ir buvome objektyvūs bei nešališki, taip pat pasižadame saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais bei tvarka naudoti mums patikėtą ir (ar) žinomą konfidencialią informaciją.
Darbo grupės nario pareigos, parašas, vardas pavardė
______________________