ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO ir VYKDYMO  TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 28 d. Nr. T-66

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, 10 dalimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 41 punktu, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gegužės 31 d. sprendimą Nr. T-176 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja, kai naujai išrinkta savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Antanas Bezaras

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-66

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO ir VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto rengimo, tvirtinimo, vykdymo ir atskaitomybės procedūras, asignavimų valdytojų teises ir pareigas. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis ir kitais teisės aktais.

2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme vartojamas sąvokas.

3. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, kitais įstatymais, Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Vyriausybės patvirtintomis biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Oficialiosios statistikos portale skelbiamais duomenimis, patvirtintais Savivaldybės planavimo dokumentais, taip pat Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais ir šiuo Tvarkos aprašu.

 

II SKYRIUS

BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Biudžetas sudaromas ir tvirtinamas vieneriems metams, taikant strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principus.

5. Savivaldybės biudžeto projektą sudaro Savivaldybės meras ir teikia Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka. Kasmet Savivaldybės meras nustato kitų metų Savivaldybės biudžeto projekto rengimo darbų atlikimo terminus.

6. Biudžeto pajamos planuojamos pagal Seimo patvirtintus finansinius rodiklius, Finansų ministerijos numatomas pajamas savivaldybės teritorijoje, ministerijų ir valstybės institucijų pranešimus apie planuojamas specialių tikslinių dotacijų sumas valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, ugdymo reikmėms ir specialiųjų klasių ūkio išlaidoms finansuoti, kitų tikslinių dotacijų sumas, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, asignavimų valdytojų pateiktus skaičiavimus apie numatomas gauti pajamas.

7. Savivaldybė gali skolintis, laikydamasi Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniame įstatyme numatytų ir Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytų limitų, Vyriausybės nustatyta tvarka.

8. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi teisės aktais, sudaro vykdomų programų sąmatų projektus ir pateikia nustatytais terminais Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintose formose.

9. Lėšų poreikio skaičiavimai turi būti pagrįsti, juose nurodyti įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodikliai, kita įstaigos charakteristika, atitikti nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu.

10. Biudžeto asignavimų valdytojai ir (ar) Savivaldybės administracijos padalinių vadovai atsakingi už teisingą programose pateiktų lėšų poreikio apskaičiavimą ir reikiamų asignavimų numatymą esantiems įsiskolinimams už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti.

11. Parengtas subalansuotas Savivaldybės biudžeto projektas viešinamas ir teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams ir tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka.

12. Savivaldybės taryba svarsto biudžeto projektą atsižvelgdama į mero pranešimus, tarybos komitetų pasiūlymus ir išvadas.

13. Biudžetas tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. Sprendime nurodoma:

13.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

13.2. bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar Savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti;

13.3. tais biudžetiniais metais planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) pokyčio suma.

14. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos ir naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

15. Savivaldybės taryba sudaro Savivaldybės mero rezervą, kuris turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Mero rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis. Konkretų Mero rezervo dydį kasmet nustato Savivaldybės taryba, tvirtindama Savivaldybės biudžetą. Savivaldybės mero rezervo lėšas skirsto Savivaldybės meras.

16. Mero rezervo lėšos naudojamos vadovaujantis Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

17. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo. Patvirtintas biudžetas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

18. Metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo asignavimų valdytojo išlaidos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų valdytojams skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti ar asignavimų valdytojui raštu pateikus pagrindžiantį didesnį lėšų poreikį.

 

III SKYRIUS

BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

19. Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimtas sprendimas dėl atitinkamų metų Savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

20. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės biudžetą, Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius) per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo praneša asignavimų valdytojams apie jiems patvirtintus biudžeto asignavimus. Pažymos-pranešimo formą tvirtina Savivaldybės meras. Pažymą-pranešimą pasirašo Finansų skyriaus vedėjas (vedėjo pavaduotojas).

21. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos Savivaldybės biudžeto programų sąmatos (toliau – programų sąmatos).

22. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas ar jo įgaliotas asmuo per 10 darbo dienų patvirtina programas ir jų (arba vykdomų programos priemonių) sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Programų sąmatas pasirašo jas sudariusių įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys.

23. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai privalo:

23.1. naudoti skirtus asignavimus savo vadovaujamos įstaigos programoms vykdyti;

23.2. nustatyti ir tvirtinti programų sąmatas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, neviršydami Savivaldybės biudžete šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų;

23.3. kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamos biudžetinės įstaigos įsipareigojimus;

23.4. užtikrinti programų vykdymo ir programoms vykdyti skirtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

24. Programų sąmatos sudaromos ir pateikiamos informacinėje sistemoje „BiudžetasVS“ pagal Savivaldybės strateginiame veiklos plane patvirtintas programas, joms vykdyti biudžete skirtus asignavimus, finansavimo šaltinį, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.

25. Naudoti Savivaldybės biudžeto lėšas be patvirtintos programos sąmatos draudžiama.

26. Asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti jų programų sąmatose padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų.

27. Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais ir programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal asignavimų valdytojus, programas, finansavimo šaltinius ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jis tvirtinamas Savivaldybės mero potvarkiu.

28. Patvirtintą Savivaldybės biudžetą Finansų skyrius parengia pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatytas formas ir per 30 darbo dienų pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

 

IV SKYRIUS

BIUDŽETO VYKDYMAS IR KEITIMAS

 

29. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras.

30. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Pervedant asignavimus, Finansų skyrius suformuoja pavedimus, antrojo parašo teisę turintis Finansų skyriaus vedėjas arba kitas įgaliotas asmuo mokėjimo nurodymus pasirašo, o antrajame etape pirmojo parašo teisę ir papildomą slaptažodį turintis Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo autorizuoja pavedimus, tada jie įvykdomi.

31. Biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai finansuojami vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis. Paraiškos planuotoms biudžeto lėšoms gauti pateikiamos informacinėje sistemoje „BiudžetasVS“.

32. Paraiškos biudžeto lėšoms gauti pateikiamos ne dažniau kaip kartą per savaitę ir, esant poreikiui, kiekvieno mėnesio priešpaskutinę darbo dieną.

33. Finansų skyrius gali nepriimti paraiškų arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jei jos netinkamai įformintos arba padaryta klaidų, jei jos pateiktos nesilaikant nurodytų terminų, taip pat jei prašomų lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui numatytas išlaidas.

34. Finansų skyrius paskolas kredito įstaigoms grąžina, palūkanas, paskolų ir banko sąskaitų aptarnavimo išlaidas moka pagal sutartyse nustatytas sąlygas ir programos sąmatoje einamų metų ketvirčiui suplanuotus asignavimus.

35. Europos Sąjungos finansinė parama ir kita gaunama finansinė parama administruojama taip, kaip numatyta Europos Bendrijos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos finansinės paramos.

36. Gautos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos bei bendrojo finansavimo lėšos apskaitomos Savivaldybės mero nustatyta tvarka.

37. Europos Sąjungos paramos lėšos, kurios nėra gautos kaip asignavimai, priskiriamos biudžetinių įstaigų įplaukoms ir gali būti naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

38. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas, finansavimas iš biudžeto skiriamas pagal šiuos prioritetus:

38.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

38.2. socialinė parama;

38.3. paskolų grąžinimas ir palūkanų mokėjimas;

38.4. projektų, remiamų Europos Sąjungos lėšomis, finansavimas;

38.5. įsiskolinimo už maisto produktus, kurą ir komunalines paslaugas apmokėjimas;

38.6. kitoms biudžete numatytoms reikmėms.

39. 38 punkto nuostata netaikoma finansuojant programas iš įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, valstybės biudžeto gautų specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų.

40. Reikmėms, nurodytoms 38.1–38.3 papunkčiuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 38.4–38.6 papunkčiuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.

41. Biudžetas Savivaldybės tarybos sprendimu keičiamas, kai:

41.1. Seimo įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos ir tikslinės lėšos;

41.2. gaunamos iš valstybės institucijų ir įstaigų (t. y. iš valstybės biudžeto asignavimų) Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos bei bendrojo finansavimo lėšos;

41.3. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal programas;

41.4. perskirstomi Savivaldybės biudžeto asignavimai pagal asignavimų valdytojus;

41.5. didinama ar mažinama asignavimų, iš jų darbo užmokesčio, suma;

41.6. nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas;

41.7. paskirstomos gaunamos viršplaninės pajamos;

41.8. asignavimų valdytojai pateikia prašymus dėl asignavimų keitimo, jeigu keičiama asignavimų programai, iš jų darbo užmokesčiui, suma;

41.9. perskirstomos lėšos mokymo reikmėms;

41.10. kitais atvejais, vykdant Savivaldybės tarybos sprendimus.

42. Asignavimų valdytojai prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų, iš jų asignavimų darbo užmokesčiui, didinimo arba mažinimo teikia Savivaldybės merui. Prašymuose turi būti nurodyta programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltinis, keitimo priežastys ir kam numatoma lėšas panaudoti, pateikti išsamūs paaiškinimai ir skaičiavimai. Kartu pateikiama ir Biudžeto asignavimų tikslinimo pažyma.

43. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į gautus asignavimų valdytojų prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų keitimo, rengia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl biudžeto keitimo.

44. Asignavimų valdytojai turi teisę:

44.1. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti, suderinę su Finansų skyriumi;

44.2. biudžetiniais metais keisti jų vadovaujamos įstaigos vykdomos programos patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų, jeigu keičiama suma sudaro ne mažiau kaip 100 Eur. Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių išmokoms, kurios pervedamos ne per socialinio draudimo sistemą, finansuoti. Nepanaudota asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams, kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o kai investicijų projektų nėra, – pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų metų Savivaldybės biudžete, papildomai finansuoti, išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų naudojimą, nustatytus atvejus.

45. Savivaldybės mero potvarkiais keičiamas ketvirtinis biudžeto paskirstymas, asignavimų paskirstymas pagal valstybės funkcijas, ekonominę klasifikaciją, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų ir asignavimų darbo užmokesčiui pagal kiekvieną asignavimų valdytoją ir lėšų šaltinį.

46. Asignavimų valdytojai prašymus dėl biudžeto asignavimų pakeitimo teikia ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį iki einamojo mėnesio 25 dienos, o metų pabaigoje, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki ketvirčio pabaigos Finansų skyriui. Prašymuose turi būti nurodyta programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltinis, keitimo priežastys ir kam numatoma lėšas panaudoti. Kartu pateikiama ir Biudžeto asignavimų tikslinimo pažyma.

47. Savivaldybės mero potvarkių projektus dėl biudžeto keitimo, ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį, rengia Finansų skyrius.

48. Finansų skyrius, gavęs asignavimų valdytojų prašymus keisti asignavimų paskirstymą, patikrina jų teisingumą ir rengia Savivaldybės mero potvarkio arba Savivaldybės tarybos sprendimo projektus.

49. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai nepanaudotas valstybės ir Savivaldybės biudžeto lėšas grąžina į Savivaldybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip paskutinę einamųjų metų darbo dieną.

50. Likusias nepanaudotas priimtame Lietuvos Respublikos Seimo atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytas Savivaldybės biudžetui tikslinės paskirties lėšas, taip pat lėšas, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal savo tikslinę paskirtį, Finansų skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 d.

 

 

 

 

 

V SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

51. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos – lėšos gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, vadovaujantis įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ar Savivaldybės tarybos sprendimais, įmokamos į Savivaldybės (iždo) sąskaitą ir naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

52. Asignavimų valdytojai teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai teikiamų paslaugų kainas. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigos poreikiams pagal patvirtintas veiklos programas.

53. Biudžetinė įstaiga rengia asignavimų iš biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatas. Programų sąmatos gali būti rengiamos pagal kiekvieną pajamų šaltinį atskirai.

54. Biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatos turi būti tikslinamos einamaisiais metais, jeigu gaunama daugiau arba mažiau pajamų už teikiamas paslaugas, negu buvo planuota.

55. Viršplaninėmis ir negautomis biudžetinių įstaigų pajamų įmokomis tikslinamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas.

56. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas, mokestį už vaikų ugdymą ikimokyklinėse įstaigose, lavinimą neformaliojo ugdymo įstaigose, kitas pajamas ir pajamas už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą kaupia atskiroje sąskaitoje.

57. Biudžetinės įstaigos ar biudžetinių įstaigų buhalterinę apskaitą tvarkantis subjektas gautas biudžetinių įstaigų pajamas ne rečiau kaip kartą per mėnesį perveda į Savivaldybės iždo sąskaitą banke (ne vėliau kaip paskutinę mėnesio darbo dieną).

58. Biudžetinių įstaigų pajamos jų programoms vykdyti pervedamos į biudžetinių įstaigų sąskaitas. Asignavimų valdytojai patys neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškos dėl tos sumos arba naudoti jų vykdomai programai tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į biudžetą.

59. Biudžetinė įstaiga programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į Savivaldybės biudžetą biudžetinės įstaigos pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negali naudoti kitiems tikslams.

60. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms pajamos priskiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

61. Biudžetinių metų pabaigoje biudžetinės įstaigos nepanaudotas pajamų lėšas perveda į Savivaldybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip paskutinę einamųjų metų darbo dieną.

62. Į kitus biudžetinius metus gali būti perkeliama ir naudojama programoms finansuoti nepanaudota įmokėta biudžetinių įstaigų pajamų dalis, kuri yra ne didesnė kaip 100 Eur.

63. Biudžetinės įstaigos vadovas atsako už patvirtintų programų vykdymą, neviršydamas patvirtintų asignavimų sumų, ir efektyvų lėšų naudojimą.

64. Biudžetinių įstaigų gauta negrąžintina finansinė parama turi būti apskaitoma biudžetinių įstaigų atskiroje sąskaitoje, vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu, ir ji naudojama įstaigos uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS VIEŠOJO SEKTORIAUS SUBJEKTŲ

ATASKAITŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS

 

65. Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius Finansų skyrius rengia ir teikia Finansų ministerijai, vadovaudamasis Finansų ministerijos nustatytomis Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio teikimo Finansų ministerijai taisyklėmis, asignavimų valdytojai – vadovaudamiesi Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklėmis.

66. Asignavimų valdytojai biudžeto vykdymo atskaitomybę Finansų skyriui teikia Savivaldybės mero potvarkiu nustatyta tvarka ir terminais.

67. Viešojo sektoriaus subjektai teikia finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.

68. Finansų skyrius:

68.1. remdamasis biudžeto apskaitos duomenimis ir asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais, rengia konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų metinį ir ketvirtinius rinkinius, nustatytais terminais juos teikia Finansų ministerijai ir skelbia Savivaldybės interneto svetainėje;

68.2. rengia konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, remdamasis viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniais.

69. Parengtą Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį pasirašo Savivaldybės meras ir už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

70. Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinius Finansų skyrius teikia tvirtinti Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

71. Parengtus Savivaldybės metinius ataskaitų rinkinius Finansų skyrius teikia Finansų ministerijai Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Tvarkos aprašo pakeitimus, papildymus ar naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.

73. Tvarkos aprašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

_________________________

 

part_2bb65985ec9144f28731b37068b3ddef_end