LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2011 M. VASARIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 1K-048 „DĖL FINANSŲ MINISTERIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ“ PAKEITIMO
2014 m. balandžio 7 d. Nr. 1K-104
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. vasario 8 d. įsakymą Nr. 1K-048 „Dėl Finansų ministerijos viešųjų pirkimų“:
1. Pakeičiu 4.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 4.2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.2.4. Bendrųjų reikalų skyriaus tarnautoją Vytautą Uzielą, vyriausiąjį specialistą Vytautą Biežan, vyresnįjį specialistą Valdą Kuklį ir vyresniąją specialistę Anastaziją Valančiūtę – visiems supaprastintiems mažos vertės viešiesiems pirkimams vykdyti. Šiame papunktyje nurodyti pirkimo organizatoriai atlieka šio įsakymo 4.2.1, 4.2.2 ir 4.2.3 papunkčiuose nurodytus supaprastintus mažos vertės viešuosius pirkimus laikinai nesant šio įsakymo 4.2.1, 4.2.2 ir 4.2.3 papunkčiuose nurodytiems pirkimų organizatoriams;“.
3. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešųjų pirkimų planavimo tvarkos apraše:
3.1. Pakeičiu 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
3.2. Papildau nauju 6.13 papunkčiu:
4. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministerijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklėse:
4.1. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
4.2. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
4.3. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
„17. Finansų ministerija bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti supaprastinto pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (perkamas objektas tapo nereikalingas, nėra lėšų už jį sumokėti ir pan.). Teikimą dėl supaprastinto pirkimo nutraukimo komisija ar pirkimo organizatorius teikia Finansų ministerijos kancleriui, kuris priima sprendimą dėl supaprastinto pirkimo procedūrų nutraukimo.“
4.4. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Finansų ministerija iš anksto skelbia Finansų ministerijos interneto svetainėje ir Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) supaprastintų pirkimų, išskyrus mažos vertės pirkimus, techninių specifikacijų projektus Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka. Finansų ministerija taip pat gali skelbti pirkimų, kuriems šiame punkte nustatytas techninių specifikacijų projektų skelbimo reikalavimas netaikomas, techninių specifikacijų projektus. Dėl šių projektų gautos pastabos ir pasiūlymai įvertinami Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka.“
4.5. Pakeičiu 191 punktą ir jį išdėstau taip:
„191. Finansų ministerija apie pradedamą bet kurį supaprastintą pirkimą, taip pat nustatytą laimėtoją ir ketinamą sudaryti sutartį bei sudarytą sutartį nedelsdama, tačiau ne anksčiau, negu skelbimas bus išsiųstas Europos Sąjungos oficialiųjų leidinių biurui ir (ar) paskelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, informuoja Finansų ministerijos interneto svetainėje ir leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“ (vykdant mažos vertės pirkimus, informuoja tik savo tinklalapyje, o vykdant mažos vertės pirkimus, kai sutartį numatoma sudaryti žodžiu, susistemintą informaciją apie per praėjusį mėnesį vykdytus mažos vertės pirkimus, kai sutartis, sudaryta žodžiu, skelbia tinklalapyje per 5 darbo dienas mėnesiui pasibaigus), nurodydama:
191.1. apie pradedamą supaprastintą pirkimą – pirkimo objektą, pirkimo būdą ir jo pasirinkimo priežastis;
191.2. apie nustatytą laimėtoją ir ketinamą sudaryti sutartį – pirkimo objektą, numatomą pirkimo sutarties kainą, laimėjusio dalyvio pavadinimą, jo pasirinkimo priežastis ir, jei žinoma, pirkimo sutarties įsipareigojimų dalį, kuriai laimėtojas ketina pasitelkti subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus;
191.3. apie sudarytą pirkimo sutartį – pirkimo objektą, pirkimo sutarties kainą, laimėjusio dalyvio pavadinimą ir, jeigu žinoma, pirkimo sutarties įsipareigojimų dalį, kuriai laimėtojas ketina pasitelkti subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus;
4.6. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:
„25. Pirkimo dokumentus pagal pirkimo iniciatoriaus parengtas pirkimo technines specifikacijas ir pagrindines pirkimo sąlygas rengia komisija arba pirkimo organizatorius. Pirkimo dokumentus rengiantys asmenys turi teisę gauti iš Finansų ministerijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų visą informaciją, reikalingą pirkimo dokumentams parengti ir supaprastinto pirkimo procedūroms vykdyti.“
4.7. Pakeičiu 29.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.9. ar pirkimo objektas skirstomas į dalis, kurių kiekvienai bus sudaroma pirkimo sutartis arba preliminarioji sutartis, ir ar leidžiama pateikti pasiūlymus tik vienai pirkimo objekto daliai, vienai ar kelioms pirkimo objekto dalims, visoms pirkimo objekto dalims. Jeigu pirkimo dokumentuose nenurodyta, kelioms pirkimo objekto dalims tas pats tiekėjas gali teikti pasiūlymus, laikoma, kad tas pats tiekėjas gali teikti pasiūlymus visoms pirkimo dalims. Skaidant pirkimo objektą į dalis turi būti užtikrinama konkurencija ir tiekėjų nediskriminavimas. Pirkimo objekto dalių, dėl kurių gali būti pateikti pasiūlymai, apibūdinimas;“.
4.8. Pakeičiu 29.18 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.18. pasiūlymų vertinimo kriterijai, kiekvieno jų svarba bendram įvertinimui, vertinimo taisyklės ir procedūros. Pasiūlymo vertinimo kriterijai negali pagrįstai ir neobjektyviai riboti tiekėjų galimybių dalyvauti pirkime ar sudaryti išskirtinių sąlygų konkretiems tiekėjams, pažeidžiant Viešųjų pirkimų įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus;“.
4.9. Pakeičiu 29.26 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.26. kokius subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus tiekėjas ketina pasitelkti, taip pat gali būti reikalaujama, kad tiekėjas nurodytų, kokiai pirkimo daliai atlikti jis ketina pasitelkti subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus. Jeigu darbų pirkimo sutarčiai vykdyti pasitelkiami subrangovai, pagrindinius darbus, kuriuos nustato Finansų ministerija, privalo atlikti tiekėjas. Toks nurodymas nekeičia pagrindinio tiekėjo atsakomybės už numatomos sudaryti pirkimo sutarties įvykdymą;“.
4.11. Pakeičiu 46.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„46.2. tikrinama, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus. Jeigu tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius pirkimo dokumentuose nurodytus kartu su pasiūlymu teikiamus dokumentus: tiekėjo įgaliojimą asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, jungtinės veiklos sutartį, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą ar jų nepateikė, perkančioji organizacija privalo prašyti tiekėjo patikslinti, papildyti arba pateikti šiuos dokumentus per jos nustatytą protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo prašymo išsiuntimo iš perkančiosios organizacijos dienos;“.
4.12. Papildau nauju 48.3 papunkčiu:
„48.3. tiekėjas per nustatytą terminą, kaip nurodyta Taisyklių 46.2 papunktyje, nepatikslino, nepapildė ar nepateikė pirkimo dokumentuose nurodytų kartu su pasiūlymu teikiamų dokumentų: tiekėjo įgaliojimo asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, jungtinės veiklos partnerystės sutarties, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinančio dokumento;“.
4.14. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:
„49. Dėl šių taisyklių 48 punkte nurodytų priežasčių neatmesti pasiūlymai vertinami remiantis vienu iš šių kriterijų:
49.1. ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo sutartis sudaroma su dalyviu, pateikusiu Finansų ministerijai naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, – paprastai kokybės, kainos, techninių privalumų, estetinių ir funkcinių savybių, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatacijos išlaidų, efektyvumo, garantinės priežiūros ir techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba užbaigimo laiko. Kaip pasiūlymų vertinimo kriterijų negalima pasirinkti tiekėjų kvalifikacijos kriterijų. Tais atvejais, kai pirkimo sutarties įvykdymo kokybė priklauso nuo už pirkimo sutarties įvykdymą atsakingų darbuotojų kompetencijos, išrenkant ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą taip pat gali būti vertinama darbuotojų kvalifikacija ir patirtis;
49.3. pirkimo dokumentuose nustatytus su pirkimo objektu susijusius kriterijus, kurie negali nepagrįstai ir neobjektyviai riboti tiekėjų galimybių dalyvauti pirkime ar nesudaro išskirtinių sąlygų konkretiems tiekėjams, pažeidžiant Viešųjų pirkimų įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus. Vykdant projekto konkursą ar perkant meno, kultūros paslaugas, pateikti pasiūlymai gali būti vertinami pagal nustatytus, su pirkimo objektu susijusius kriterijus, kurie nebūtinai turi remtis mažiausia kaina ar ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi.“
4.15. Pakeičiu 59.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
4.16. Pakeičiu 112.1.4.2 punktą ir jį išdėstau taip:
4.17. Papildau 112.4.5 papunkčiu:
4.18. Išdėstau 181 punktą taip:
„181. Finansų ministerija, komisija, jos nariai ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų sutarčių skelbimo ir informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams, negali tretiesiems asmenims atskleisti Finansų ministerijai pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina, išskyrus jos sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija.“