VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2014 M. RUGSĖJO 11 D. ĮSAKYMO NR. V-555 „DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO ADMINISTRAVIMO ĮSTAIGOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugpjūčio 9 d. Nr. V-267

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Asmenų prašymų nagrinėjimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisykles, patvirtintas Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2014 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. V-555 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės):

1.1. pakeičiu Taisyklių 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4. Bendrasis telefono numeris – bendrasis  „Sodros“ informacijos centro telefono numeris (+370) 5 250 0883, kuriuo centralizuotai teikiamos asmenų konsultavimo socialinio draudimo klausimais, bendro pobūdžio informacijos teikimo, viešų duomenų, taip pat asmens duomenų teikimo telefonu paslaugos bei gali būti iš anksto registruojamasi  paslaugoms priimamuosiuose gauti ar vaizdo pokalbiams internetu.“;

1.2. pakeičiu Taisyklių V skyrių ir jį išdėstau taip:

V SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMAS ŽODŽIU ELEKTRONINIAIS RYŠIAIS

 

Pirmasis skirsnis

Bendrieji principai

 

26. „Sodros“ informacijos centras centralizuotai teikia asmenų konsultavimo socialinio draudimo klausimais, bendro pobūdžio informacijos teikimo paskambinus bendruoju telefono numeriu ir pokalbyje internetu paslaugą, viešų duomenų ir asmens duomenų teikimo paskambinus bendruoju telefono numeriu paslaugą, taip pat iš anksto registruoja vaizdo pokalbiui internetu, siekiant gauti šio skyriaus antrajame skirsnyje numatytą paslaugą.

Visi atvejai, kai konsultantai aptarnauja asmenį bendruoju telefono numeriu, jų pokalbių internetu faktas ir turinys fiksuojami Fondo valdybos informacinėje sistemoje ir saugomi Fondo valdybos direktoriaus nustatytą terminą. Fondo administravimo įstaigų darbuotojų vaizdo pokalbių internetu, vykstančių šio skyriaus antrajame skirsnyje numatytais atvejais ir tvarka, faktas ir turinys fiksuojami, vaizdo įrašas saugomas 15 mėnesių. 

27. Fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimą telefonu reglamentuoja Asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašas.

Fondo administravimo įstaigų tvarkomų duomenų, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, teikimą telefonu reglamentuoja Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos duomenų, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Fondo valdybos direktoriaus 2011 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. V-50 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos duomenų, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šio punkto pirmoje ir antroje pastraipose nenurodyta informacija ir konsultacijos teikiamos vadovaujantis Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymu, Taisyklėmis, Fondo valdybos direktoriaus patvirtintais klientų aptarnavimo standartais.

28. Darbuotojas, aptarnaujantis asmenį žodžiu elektroniniais ryšiais, privalo trumpai ir suprantamai informuoti ir paaiškinti:

28.1. kuri Fondo administravimo įstaiga kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

28.2. galimus dokumentų pateikimo būdus ir tai, kokius dokumentus reikia pateikti, kad prašymas būtų išnagrinėtas;

28.3. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu jokia Fondo administravimo įstaiga nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimo klausimo, nurodyti tos institucijos adresą ir elektroninių ryšių kontaktus;

28.4. kitus klausimus, susijusius su socialiniu draudimu, Fondo administravimo įstaigų teikiamomis paslaugomis, vykdomomis funkcijomis.

29. Darbuotojas, aptarnaujantis asmenį elektroniniais ryšiais žodžiu, turi laikytis šių reikalavimų:

29.1. prisistatyti asmeniui, pasakyti Fondo administravimo įstaigos pavadinimą ir pavardę;

29.2. išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymą;

29.3. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

29.4. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, nurodyti, kada bus asmeniui atsakyta, arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita ryšio priemone;

29.5. ramiai kalbėti, mandagiai atsisveikinti;

29.6. jeigu aptarnaujamas asmuo įžeidinėja jį aptarnaujantį darbuotoją, jam grasina arba asmens elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad asmuo yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų ir dėl to asmens neįmanoma tinkamai aptarnauti, įspėti tokį asmenį, kad pokalbis gali būti nutrauktas, ir prireikus nutraukti pokalbį;

29.7. laikytis kitų Fondo valdybos direktoriaus patvirtintų klientų aptarnavimo standartų.

 

Antrasis skirsnis

vaizdo pokalbiai internetu

 

291. Užsienyje gyvenantys pirmojo ir antrojo laipsnių, nukentėjusiųjų asmenų valstybinių pensijų gavėjai (toliau šiame skirsnyje – užsienyje gyvenantys pensijos gavėjai) turi teisę šiame skirsnyje nustatyta tvarka patvirtinti Fondo administravimo įstaigoms savo tapatybę vaizdo pokalbio internetu metu.

292. Užsienyje gyvenančio pensijos gavėjo tapatybės nustatymas vaizdo pokalbyje internetu galimas tik iš anksto užsakius (suderinus) šios paslaugos suteikimo datą ir laiką bendruoju telefono numeriu.  Vaizdo pokalbį internetu  užsakyti turi teisę tik asmenys, autentifikuoti Asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos apraše nustatyta tvarka.

Konsultantas pokalbio metu suderina su besiregistruojančiu vaizdo pokalbiui internetu užsienyje gyvenančiu pensijos gavėju  tinkamą vaizdo pokalbiui internetu datą ir laiką (Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos, kuriai pavesta tapatybės nustatymo vaizdo pokalbyje internetu funkcija, darbo laiku) bei informuoja, kad vaizdo pokalbio internetu metu bus reikalingas galiojantis asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, kad vaizdo pokalbis internetu bus įrašomas ir saugomas šiose Taisyklėse nustatytą terminą ir kad pokalbio metu bus daroma ekrano vaizdo nuotrauka, kurioje bus fiksuoti pašnekovo atvaizdas ir jo rodomo tapatybės dokumento duomenys, kad po vaizdo pokalbio internetu besiregistruojančio asmens nurodytu elektroninio pašto adresu bus atsiųstas patvirtinimas apie sėkmingą tapatybės patvirtinimą. Jei asmuo su šiomis sąlygomis sutinka, konsultantas paprašo nurodyti besiregistruojančio asmens elektroninio pašto adresą ir juo asmeniui išsiunčia kvietimą į vaizdo pokalbį internetu su nurodyta data, laiku, unikalia jungimosi į vaizdo pokalbį internetu nuoroda, taip pat instrukciją kaip prisijungti, prireikus – atšaukti ar pakeisti vaizdo pokalbio internetu laiką. Šiame kvietime taip pat informuojama, kad pokalbio metu bus reikalingas galiojantis asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, nurodomos šio skirsnio nuostatos, susijusios su pokalbio eiga, jo teisinėmis pasekmėmis ir informavimu apie jas tuo pačiu elektroninio pašto adresu, kuriuo siunčiamas kvietimas, kad minėta nuoroda inicijuotas vaizdo pokalbis internetu bus įrašomas, o jo įrašas - saugomas, kad jungdamasis šia nuoroda asmuo kartu sutinka su pokalbio įrašymu ir saugojimu bei paslaugos teikimu pagal nurodytas Taisyklių nuostatas.

293. Prasidėjus vaizdo pokalbiui internetu, darbuotojas  turi prisistatyti, įvardinti, kokiu tikslu vyksta pokalbis ir kokias pasekmes jis sukels užsienyje gyvenančiam pensijos gavėjui (bus patvirtinta užsienyje gyvenančio pensijos gavėjo tapatybė vienu iš Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatyme nustatytų būdų). Tuomet užsienyje gyvenančio pensijos gavėjo paprašoma pasakyti savo vardą ir pavardę bei parodyti savo asmens tapatybės dokumentą taip, kad jo duomenys būtų matomi konsultantui. Įsitikinęs, kad rodomas dokumentas patvirtina pokalbyje dalyvaujančio asmens tapatybę, darbuotojas padaro ekrano vaizdo nuotrauką, kurioje turi matytis pašnekovo atvaizdas ir jo rodomo tapatybės dokumento duomenys, ją išsaugo, patikrina, ar ekrano vaizdas sėkmingai išsaugotas, ir, jei taip, balsu patvirtina, kad pašnekovo tapatybė patvirtinta.

294. Atlikus 293 punkte nurodytus veiksmus, darbuotojas pašnekovą informuoja, kad:

294.1. užsienyje gyvenančio pensijos gavėjo tapatybės patvirtinimas Valstybinių pensijų įstatymo prasme bus užbaigtas, po pokalbio parengus tapatybės patvirtinimo vaizdo pokalbyje internetu įrodymą – pažymą (toliau šiame skirsnyje – Pažyma);

294.2. Pažymos priedas bus vaizdo pokalbio internetu metu padaryta ekrano vaizdo nuotrauka, kurioje bus fiksuoti pašnekovo atvaizdas ir jo rodomo tapatybės dokumento duomenys;

294.3. Pažyma bus saugoma pensijos gavėjo byloje;

294.4. Pažyma gali būti pateikta užsienyje gyvenančiam pensijos gavėjui šių Taisyklių 89 punkte nurodytais būdais, gavus atitinkamą prašymą raštu, leidžiantį nustatyti pareiškėjo asmens tapatybę pagal šias Taisykles.

29.4.5. Po vaizdo pokalbio el. pašto adresu, kuriuo pensijos gavėjui buvo išsiųstas vaizdo pokalbio internetu kvietimas, bus išsiųstas patvirtinimas, kad užsienyje gyvenančio pensijos gavėjo tapatybė buvo tinkamai patvirtinta.

295. Pateikęs 294 punkte nurodytą informaciją, darbuotojas atsisveikina ir baigia pokalbį. 

296. Jei, darbuotojo vertinimu, vaizdo pokalbio internetu metu vaizdo ar (ir) garso kokybė nėra tinkama, kad būtų įsitikinta užsienyje gyvenančio pensijos gavėjo tapatybe, jis turi apie tai informuoti pašnekovą balsu ir atitinkamas pokalbio etapas turi būti pakartotas. Jei to nepavyksta padaryti kokybiškai (vaizdo ar garso kokybė netampa tinkama), darbuotojas turi apie tai informuoti pašnekovą balsu ir baigti pokalbį. Tokiu atveju pašnekovas iš karto po pokalbio papildomai informuojamas tuo pačiu elektroninio pašto adresu, kuriuo jam buvo siųstas kvietimas pokalbiui, nurodant, kad jo tapatybės vaizdo pokalbio internetu nepavyko patvirtinti, todėl vaizdo pokalbį internetu teks pakartoti, kartu pateikiant atitinkamas instrukcijas.

297. Po vaizdo pokalbio darbuotojas parengia Pažymą. Šių Taisyklių 293 punkte nustatyta tvarka padaryta ekrano vaizdo nuotrauka pridedama kaip Pažymos priedas, ir kaip atskiras failas nesaugoma (ištrinama). Parengęs Pažymą, darbuotojas išsiunčia užsienyje gyvenančiam pensijos gavėjui (el. pašto adresu, kuriuo jam buvo išsiųsta vaizdo pokalbio internetu nuoroda) patvirtinimą, kad jo tapatybė buvo tinkamai patvirtinta.

298. Jei įrašyti Taisyklių 293 punkte nustatyta tvarka padarytos ekrano vaizdo nuotraukos nepavyksta arba, darbuotojo vertinimu, jos vaizdo kokybė nėra tinkama, kad būtų įrodytas užsienyje gyvenančio pensijos gavėjo tapatybės patvirtinimas (neatpažįstamas kliento veidas ir (ar) neįžiūrimi jo rodomo tapatybės dokumento duomenys), Pažyma nerengiama, darbuotojas parengia atitinkamą pranešimą užsienyje gyvenančiam pensijos gavėjui, kuris siunčiamas el. pašto adresu, kuriuo jam buvo išsiųsta vaizdo pokalbio internetu nuoroda.“

2. Į p a r e i g o j u:

2.1. Fondo valdybos Teisės skyrių šį įsakymą pateikti Teisės aktų registrui;

2.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;

2.3. Fondo valdybos darbuotojus ir valstybės tarnautojus (toliau – darbuotojai) su šiuo įsakymu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-352 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas), nustatyta tvarka susipažinti pasirašytinai per 3 darbo dienas;

2.4. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių direktorius:

2.4.1. su šiuo įsakymu Reglamento nustatyta tvarka susipažinti pasirašytinai per 3 jų darbo dienas;

2.4.2. užtikrinti, kad jų vadovaujamos Fondo administravimo įstaigos direktoriaus pavaduotojai, padalinių vadovai, kiti darbuotojai, nagrinėjantys asmenų prašymus (aptarnaujantys asmenis), įskaitant darbuotojus, kurie bus priimti į darbą po šio įsakymo įsigaliojimo, susipažintų su šiuo įsakymu pasirašytinai per 3 jų darbo dienas;

2.5. Fondo valdybos Dokumentų tvarkymo skyrių:

2.5.1. šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos padaliniams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;

2.5.2. Reglamento nustatyta tvarka su šiuo įsakymu Dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis pasirašytinai supažindinti visus Fondo valdybos darbuotojus – DVS naudotojus ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių direktorius;

2.6. Fondo valdybos Personalo valdymo skyrių Reglamento nustatyta tvarka su šiuo įsakymu pasirašytinai supažindinti po šio įsakymo įsigaliojimo priimtus naujus darbuotojus.

 

 

 

Direktorius                                                                                                              Kęstutis Čereška