LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PIRMOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS ŽVEJYBOS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „PRIDĖTINĖ VERTĖ, PRODUKTŲ KOKYBĖ IR NEPAGEIDAUJAMOS PRIEGAUDOS NAUDOJIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. lapkričio 26 d. Nr. 3D-871

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. spalio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/1839 (OL 2015 L 270, p. 1), 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB (OL 2013 L 354, p. 22), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/812 (OL 2015 L 133, p. 1), 2014 m.  gegužės 15 d.  Europos Parlamento ir Tarybos  reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai  (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. kovo 27 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/852 (OL 2015 L 135, p. 13), 2014 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1388/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl

Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 369, p. 37), Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu C(2015) 5897, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020  metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“, bei Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“,

t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonės „Pridėtinė vertė, produktų kokybė ir nepageidaujamos priegaudos naudojimas“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                          Virginija Baltraitienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės

ūkio ministro 2015 m. lapkričio 26 d.

įsakymu Nr. 3D-871

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ

PROGRAMOS PIRMOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS ŽVEJYBOS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „PRIDĖTINĖ VERTĖ, PRODUKTŲ KOKYBĖ IR NEPAGEIDAUJAMOS PRIEGAUDOS NAUDOJIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos žvejybos skatinimas“ priemonės „Pridėtinė vertė, produktų kokybė ir nepageidaujamos priegaudos naudojimas“ (toliau — Priemonė) įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. spalio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/1839 (OL 2015 L 270, p. 1), 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB (OL 2013 L 354, p. 22), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/812 (OL 2015 L 133, p. 1), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006,  (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. kovo 27 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/852 (OL 2015 L 135, p. 13), 2014 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1388/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 369, p. 37), 2009 m. lapkričio 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1224/2009, nustatančiu Bendrijos kontrolės sistemą, kuria užtikrinamas bendrosios žuvininkystės politikos taisyklių laikymasis, iš dalies keičiantis reglamentus (EB) Nr. 847/96, (EB) Nr. 2371/2002, (EB) Nr. 811/2004, (EB) Nr. 768/2005, (EB) Nr. 2115/2005, (EB) Nr. 2166/2005, (EB) Nr. 388/2006, (EB) Nr. 509/2007, (EB) Nr. 676/2007, (EB) Nr. 1098/2007, (EB) Nr. 1300/2008, (EB) Nr. 1342/2008 ir panaikinantis reglamentus (EEB) Nr. 2847/93, (EB) Nr. 1627/94 ir (EB) Nr. 1966/2006 (OL 2009 L 343, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/812 (OL 2015 L 133, p. 1), Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu C(2015) 5897, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės).

2. Taisyklės taikomos pareiškėjams, siekiantiems gauti paramą jūrų ir vidaus vandenų žvejybos produktų pridėtinei vertei didinti, kokybei gerinti ir nepageidaujamai priegaudai panaudoti.

3. Taisyklės nustato paramos teikimo ir administravimo tvarką pagal priemonės, numatytos Reglamento (ES) Nr. 508/2014 42 straipsnio 1 dalies a punkte ir 44 straipsnio 1 dalies e punkte, veiklos sritis.

 

II SKYRIUS

TAISYKLĖSE VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

4. Taisyklėse vartojama sąvoka projekto bendrosios išlaidos (toliau – bendrosios išlaidos) – atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams už konsultacijas, susijusias su aplinkosauginiu ir ekonominiu tvarumu, įskaitant galimybių studijų, verslo planų (veiklos ir (arba) projektų aprašų) ir kitų su jais susijusių dokumentų rengimą, kai šios išlaidos susijusios su nekilnojamojo turto statyba ir (arba) įsigijimu, įskaitant ilgalaikę nuomą, ir gerinimu, naujų įrenginių ir įrangos, įskaitant techniką, pirkimu ir (arba) išperkamąja nuoma, taip pat viešinimo išlaidos.

5. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos šių Taisyklių 1 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

PRIEMONĖS TIKSLAS

 

6. Priemone prisidedama prie Europos Sąjungos (toliau – ES) bendrosios žuvininkystės politikos prioritetų ir konkretaus įgyvendinimo tikslo – žuvininkystės įmonių, įskaitant mažos apimties priekrantės žvejybos laivyno, konkurencingumo ir gyvybingumo didinimas ir saugos bei darbo sąlygų gerinimas.

 

IV SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

7.   Pagal Priemonę remiamos šios veiklos, skirtos sugautų žuvų pridėtinei vertei didinti, kokybei išsaugoti ir / arba gerinti:

7.1.           sužvejoto laimikio ir nepageidaujamos priegaudos perdirbimas;

7.2.           naujų sužvejoto laimikio perdirbimo produktų kūrimas ir diegimas;

7.3.           rinkodara ir tiesioginė prekyba.

 

V SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

8. Paramos gali kreiptis žvejai (fiziniai ir juridiniai asmenys), vykdantys verslinę žvejybą vidaus vandenyse, Baltijos jūros priekrantėje, atviroje Baltijos jūroje ir tolimuosiuose jūrų vandenyse.

9. Pareiškėjas ar pareiškėjo atstovas (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus.

 

VI SKYRIUS

TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

10. Paraiškos tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.

11. Pareiškėjas laikomas tinkamu gauti paramą, jei atitinka šias sąlygas ir reikalavimus:

11.1. paraišką teikia subjektas, įvardytas galimu pareiškėju Taisyklių V skyriuje;

11.2. turi teisę užsiimti versline žvejyba ir kartu su paraiška pateikia tai patvirtinantį dokumentą (dokumente turi būti nurodytas didžiausias laivo ilgis, žvejybos rajonas, naudojami žvejybos įrankiai, tuo atveju, jei laivas registruotas Bendrijos laivyno registre – registro numeris);

11.3. projektas atitinka Taisyklių III skyriuje nurodytą konkretų tikslą;

11.4. projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su Priemonės remiama veikla, nustatyta Taisyklių IV skyriuje;

11.5. pareiškėjas užtikrina, kad projekte numatytos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų, kitų viešųjų lėšų;

11.6. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – nuosavas lėšas, skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas lėšas – kuris turi būti pagrįstas finansinių ataskaitų, verslo plano prognozių duomenimis ir nurodytas paramos paraiškoje. Nuosavos lėšos pagrindžiamos banko sąskaitos išrašu arba finansinėmis ataskaitomis. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant kredito įstaigos paskolos suteikimo galimybę patvirtinančius dokumentus, o iki paramos sutarties pasirašymo pareiškėjas turi pateikti su kredito įstaiga pasirašytą paskolos arba išperkamosios (finansinės) nuomos sutartį arba raštu patvirtinti, kad atitinkamą projekto dalį įgyvendins nuosavomis lėšomis;

11.7. pareiškėjas neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondui (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu;

11.8. pareiškėjas turi tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus (sudaromas balansas, pelno (nuostolių) ir pinigų srautų ataskaitos arba ūkinės veiklos pradžios balansas);

11.9. nekilnojamasis turtas (statinys), į kurį investuojama ir (arba) kuriame numatyta įgyvendinti projektą, pareiškėjo valdomas teisėtais pagrindais:

11.9.1. žemės, pastatų, statinių ir (arba) patalpų, kuriose numatyta įgyvendinti projektą, nuomos ar kito teisėto naudojimosi jais sutartis sudaryta ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui nuo paramos paraiškos pateikimo dienos, VĮ Registrų centre turi būti įregistruota iki paraiškos pateikimo dienos;

11.9.2. tuo atveju, kai nekilnojamasis turtas (išskyrus naujai statomus pastatus ir (arba) statinius) priklauso sutuoktiniui (-iams), pateikiamas rašytinis sutuoktinio sutikimas investuoti į jam priklausantį nekilnojamąjį turtą ir plėtoti verslo plane numatytą veiklą ne trumpiau kaip 10 metų nuo paramos paraiškos pateikimo dienos;

11.9.3. tuo atveju, kai nekilnojamasis turtas

(išskyrus naujai statomus pastatus ir (arba) statinius) priklauso pareiškėjui ir (arba) jo sutuoktiniui su kitais asmenimis, pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam kartu su pareiškėju ir (arba) jo sutuoktiniu priklausantį turtą ir plėtoti verslo plane numatytą veiklą ne trumpiau kaip 10 metų nuo paramos paraiškos pateikimo dienos;

11.10. žemė po esamais ir (arba) numatomais statyti statiniais pareiškėjo gali būti nuomojama arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis ja ne trumpesnį kaip 10 metų laikotarpį nuo paramos paraiškos pateikimo dienos. Jei žemė yra valdoma nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys iki paramos paraiškos pateikimo momento turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė.

11.11. jei projekte numatyti statybos (naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas ar kapitalinis remontas) ir (arba) infrastruktūros projekto įgyvendinimo vietoje kūrimo darbai, pateikiami šie dokumentai:

11.11.1. numatytiems statybos (naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas ar kapitalinis remontas) ir (arba) infrastruktūros kūrimo darbams, vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ patvirtinimo“, nuostatomis, parengtas statinio statybos, rekonstravimo ar kapitalinio remonto techninis projektas (statinio projekto bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys (statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis (projektinės sąmatos), patvirtinta atestuoto tai veiklos sričiai statinio projekto dalies vadovo parašu, Agentūrai pateikiami kartu su paramos paraiška. Išduotas statybą leidžiantis dokumentas Agentūrai pateikiamas ne vėliau kaip kartu su pirmuoju mokėjimo prašymu. Jei projekte numatyta nesudėtingų (statybos techninis reglamentas STR 1.01.07:2010 „Nesudėtingi statiniai“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-812 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.07:2010 „Nesudėtingi statiniai“ patvirtinimo“) ir (ar) laikinų statinių statyba, rekonstravimas, kapitalinis remontas ir (ar) infrastruktūros kūrimo darbai kultūros paveldo objekto ar saugomoje teritorijoje, kartu su paramos paraiška pareiškėjas turi pateikti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir susijusiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka atsakingų institucijų suderintą supaprastintą statybos ar rekonstravimo projektą. Jei projekte numatyta nesudėtingų ir (ar) laikinų statinių statyba, rekonstravimas, kapitalinis remontas ir (ar) infrastruktūros kūrimo darbai ne kultūros paveldo objekto ar saugomoje teritorijoje, kartu su paramos paraiška pareiškėjas pateikia kitus bendruosius projektinius dokumentus (sklypo planą su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, jų eksplikaciją ir aiškinamąjį raštą);

11.11.2. techniniams statinių projektams (išskyrus nesudėtingų ir (ar) laikinų statinių statybos atvejus), kurių statybos skaičiuojamoji kaina (sąmatinė vertė) yra didesnė kaip 144 810,00 Eur (šimtas keturiasdešimt keturi tūkstančiai aštuoni šimtai dešimt eurų) su PVM, vadovaujantis statybos techninio reglamento STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“ patvirtinimo“, nuostatomis, turi būti atlikta statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizė. Ekspertizės išvada turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla. Ekspertizės išvada pateikiama vėliausiai su pirmuoju mokėjimo prašymu;

11.11.3. jei projekte numatyta naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas ar kapitalinis remontas, tačiau jiems paramos neprašoma, Taisyklių 11.11.1–11.11.2 papunkčiuose nurodyti reikalavimai netaikomi;

11.12. paramos gavėjas kartu su paramos paraiška pateikia ekonomiškai pagrįstą verslo planą, parengtą pagal šių Taisyklių 2 priede nustatytą formą, kuriame pateikta informacija pagrindžia projekto reikalingumą, investicijų poreikį, ir verslo plano finansinę dalį;

11.13. paramos gavėjas paraiškoje įrodo, kad atitinka ir projekto įgyvendinimo metu bei projekto kontrolės laikotarpiu atitiks ekonominio gyvybingumo rodiklius, nustatytus Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėse;

11.14. pareiškėjas užtikrina, kad investicijos atitiks ES darbo saugos reikalavimus (techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 „Dėl techninio reglamento „Mašinų sauga“ patvirtinimo“, Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 „Dėl Elektrotechninių gaminių saugos techninio reglamento patvirtinimo“);

11.15. pareiškėjas užtikrina, kad investicijos atitinka higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas taikomas, jei numatytos investicijos turi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška turi pateikti tai patvirtinantį Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos dokumentą).

11.16 pareiškėjas neprieštarauja, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

12. Pareiškėjui parama negali būti suteikiama, jei:

12.1. pareiškėjas neatitinka šiame Taisyklių skyriuje nustatytų tinkamumo gauti paramą sąlygų ir reikalavimų;

12.2. paramos paraiškoje arba pridedamuose dokumentuose ar pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose pareiškėjas Agentūrai pateikė neteisingą informaciją;

12.3. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

12.4. pareiškėjui yra priimtas galutinis sprendimas dėl paramos iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų skyrimo sąlygų pažeidimo ar įvykdytos nusikalstamos veikos, susijusios su minėta parama;

12.5. vadovaujantis Dirbtinai sukurtų sąlygų paramai gauti nustatymo metodika nustatoma, kad pareiškėjas dirbtinai sukūrė tokiai paramai gauti reikalingas sąlygas;

12.6. parama neteikiama projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje.

13. Šiame Taisyklių skyriuje nustatytų reikalavimų turi būti laikomasi iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos.

14. Pareiškėjas per vieną paraiškų teikimo laikotarpį gali pateikti tik vieną paraišką pagal Priemonę. Jei pirmoji paraiška nėra išregistruota, kitos to paties pareiškėjo pateiktos paraiškos atmetamos.

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

15. Pareiškėjas prisiima šiuos įsipareigojimus:

15.1. pradėti įgyvendinti projektą per 9 mėnesius nuo sprendimo suteikti paramą dienos;

15.2. nuo paramos paraiškos pateikimo datos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos tvarkyti buhalterinę apskaitą Taisyklių 11.9 papunktyje nustatyta tvarka;

15.3. apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, nuo turto įsigijimo pradžios iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas). Reikalavimas gali būti netaikomas, jei pareiškėjas įrodo, kad apdrausti paramos lėšomis įgytą ar sukurtą turtą nėra galimybių, ir kartu su mokėjimo prašymu pateikia bent tris šio fakto patvirtinimo oficialius skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštus. Įvykus draudžiamajam įvykiui paramos gavėjas įsipareigoja atstatyti turtą ne mažesne negu atkuriamąja turto verte ir neblogesnių techninių parametrų;

15.4. mažiausiai penkerius metus nuo sprendimo skirti paramą priėmimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo sąlygų, ir nuosavybės formos, neįkeisti, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekto veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos. Projekto keitimai galimi laikantis sąlygų, nustatytų Administravimo taisyklių 169 punkte. Leidimą įkeisti turtą kredito įstaigoms gali suteikti Agentūra ir tik tiems paramos gavėjams, kurie projektą finansuoja iš kredito įstaigos suteiktos paskolos. Įkeičiamas turtas turi būti kaip paskolos, kuria finansuojamas projekto įgyvendinimas, grąžinimo garantas;

15.5. baigus numatytus statybos (naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas ar kapitalinis remontas) ir (arba) infrastruktūros kūrimo darbus pateikti statybos baigimo dokumentus (ne vėliau kaip su paskutiniuoju mokėjimo prašymu);

15.6. pareiškėjas ir paramos gavėjas įsipareigoja sudaryti sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti ir (arba) kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta kompensacinė išmoka, kaip yra vykdomas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po lėšų projektui įgyvendinti skyrimo ir (arba) projekto įgyvendinimo pabaigos;

15.7. pareiškėjas įsipareigoja teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti;

15.8. pareiškėjas įsipareigoja viešinti paramą Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos viešinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nustatyta tvarka;

15.9. jei, vadovaujantis teisės aktų reikalavimais, projekte numatyta veikla galima tik turint atitinkamą leidimą – ne vėliau kaip su paskutiniuoju mokėjimo prašymu pareiškėjas įsipareigoja pateikti atitinkamą leidimą.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI 

 

16Projektų atrankos vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.


 

 

Eil. Nr.

Kriterijaus pavadinimas

Kriterijaus vertinimas

Vertinimo

skalė

1.  

Projektu investuojama į paties pareiškėjo sužvejoto laimikio perdirbimą, rinkodarą, tiesioginę prekybą

Projekte numatytų investicijų į savo sužvejoto laimikio perdirbimą, rinkodarą, tiesioginę prekybą vertė sudaro:

daugiau nei 55 proc. projekto vertės – 25 balai;

nuo daugiau nei 35 proc. iki 55 proc. projekto vertės – 15 balų;

nuo daugiau nei 10 proc. iki 35 proc. projekto vertės – 10 balų;

nuo daugiau nei 5 proc. iki 10 proc. projekto vertės – 5 balai.

 

 

0–25

2.  

Žvejybos veiklos zona

Žvejybos veikla vykdoma:

Baltijos jūros priekrantėje – 25 balai;

Vidaus vandenyse – 20 balų;

Baltijos jūroje – 15 balų;

Tolimuosiuose vandenyse – 10 balų.

 

0–25

3.  

Projektu didinama bendroji pridėtinė vertė, tenkanti vienam darbuotojui

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas pareiškėjams, kurių projektu planuojama sukurti bendroji pridėtinė vertė* vienam darbuotojui didesnė.

Projekte numatytomis investicijomis ir (arba) veikla bendroji pridėtinė vertė vienam darbuotojui padidėja (lyginant ataskaitinių metų rodiklį su projekto įgyvendinimo pabaigos metų rodikliu)**:

daugiau nei 80 proc. – 25 balai;

daugiau nei 55 proc., bet ne daugiau nei 80 proc. – 20 balų;

daugiau nei 35 proc., bet ne daugiau nei 55 proc. – 15 balų;

daugiau nei 10 proc., bet ne daugiau nei 35 proc. – 10 balų;

daugiau nei 5 proc., bet ne daugiau nei 10 proc. – 5 balai.

 

*Bendroji pridėtinė vertė (BPV) apskaičiuojama pagal formulę:

BPV = pajamos už iškrautą / realizuotą žuvų produkciją + kitos laivo veiklos pajamos – energijos sąnaudos – laivo ir įrangos remonto išlaidos – kitos kintamosios (su laivo veikla susijusios) išlaidos – kitos pastoviosios (su laivo veikla susijusios išlaidos).

**Duomenis apie ataskaitinių metų ir projekto įgyvendinimo pabaigos metų BPV Agentūrai pateikia VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras (toliau – ŽŪIKVC) pagal pareiškėjo pateiktą Laivo veiklos rodiklių ataskaitą DR-1 (Žuvininkystės statistinių duomenų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 3D-707 „Dėl žuvininkystės statistinių duomenų teikimo taisyklių patvirtinimo“, 4 priedas). Gavus oficialų Agentūros prašymą, ŽŪIKVC privalo per nustatytą terminą pateikti pareiškėjo BPV už ataskaitinį laikotarpį duomenis.

 

0–25

4.  

Pareiškėjo dydis

Pareiškėjas yra*:

Fizinis asmuo, labai maža arba maža įmonė – 10 balų;

Vidutinė įmonė – 5 balai.

 

*Įvertinama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1388/2014  I priedo 2 straipsnio nuostatomis:

 

Labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) kategorijai priklauso įmonės, kuriose dirba mažiau kaip 250 asmenų ir kurių metinė apyvarta neviršija 50 mln. Eur, ir (arba) bendra metinė balanso suma neviršija 43 mln. Eur.

 

MVĮ kategorijoje maža įmonė apibrėžiama kaip įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 50 asmenų ir kurios metinė apyvarta ir (arba) metinė balanso suma neviršija 10 mln. Eur.

 

MVĮ kategorijoje labai maža įmonė apibrėžiama kaip įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 10 asmenų ir kurios metinė apyvarta ir (arba) metinė balanso suma neviršija 2 mln. Eur.

 

0–10

5.  

Daugiau kaip 60 proc. viso ataskaitiniais metais pagauto laimikio yra sužvejota selektyviais žvejybos įrankiais

 

Skiriami 5 balai*

 

*Kartu su paramos paraiška pareiškėjas pateikia pažymą, kurioje patvirtinama, jog daugiau kaip 60 proc. viso ataskaitiniais metais pagauto laimikio yra sužvejota selektyviais žvejybos įrankiais, įtrauktais į selektyvių žvejybos įrankių sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 3D-37 „Dėl selektyvių žvejybos įrankių sąrašo patvirtinimo ir gamtines buveines tausojančių žvejybos būdų ir mažiau teršiančių aplinką bei mažiau sunaudojančių energijos žvejybos laivų nustatymo kriterijų“

 

5

6.  

Planuojamos sukurti naujos nuolatinės darbo vietos įgyvendinus projektą

Skiriama po 1 balą už kiekvienus įmonės darbuotojų skaičiaus (pagal nuolatinį vidutinį metinį darbuotojų skaičių) didėjimo penkis procentus*

 

*Įvertinama lyginant ataskaitinių metų rodiklį su projekto įgyvendinimo pabaigos metų rodikliu vadovaujantis Žemės ūkio ir maisto produktų rinkos informacinės sistemos (ŽŪMPRIS) duomenimis. Atitikties kriterijui rodiklis turi būti pasiektas baigus įgyvendinti projektą ir išlaikytas visą projekto kontrolės laikotarpį.

 

Iki 10 balų

 

17. Didžiausia galima surinkti balų suma yra 100, privalomas surinkti mažiausias atrankos balų skaičius – 30 balų.

18. Paramos paraiškų pirmumo atrankos vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR INTENSYVUMAS

 

19. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas.

20.  Didžiausią paramos sumą vienam projektui gali sudaryti 300 000 Eur.

21. Projektams įgyvendinti gali būti suteikiama iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų paramos. Projektams, kurių veiksmai yra susiję su mažos apimties priekrantės žvejyba, kaip tai apibrėžta Reglamento Nr. 508/2014 3 str. 14 p. (mažos apimties priekrantės žvejyba– žvejyba, vykdoma žvejybos laivais, kurių bendras ilgis mažesnis nei 12 metrų ir kurie nenaudoja velkamųjų žvejybos įrankių, išvardytų Komisijos reglamento (EB) Nr. 26/2004  I priedo 3 lentelėje (Žvejybos laivas turi būti įregistruotas Bendrijos laivyno registre)), įgyvendinti gali būti suteikiama iki 80 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų paramos. Įmonių, kurių MVĮ apibrėžtis neapima, įgyvendinamiems veiksmams gali būti suteikiama iki 30 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų paramos. Likusios projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalies finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas.

 

X SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

22. Tinkamomis pripažįstamos išlaidos, atitinkančios šiuos reikalavimus:

22.1. būtinos projektui įgyvendinti (susijusios su projekto įgyvendinimu ir numatyta vykdyti veikla), realiai suplanuotos ir pagrįstos. Pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti paslaugas ar prekes kaina, ne didesne už įprastas rinkoje egzistuojančias kainas, laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo;

22.2neviršijančios numatyto paramos dydžio ir intensyvumo;

22.3. patirtos nuo 2014 m. sausio 1 d. iki projekto įgyvendinimo pabaigos, nurodytos paramos sutartyje;

22.4. patirtos nepažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų;

22.5. nurodytos paramos paraiškoje, faktiškai patirtos, užregistruotos pareiškėjo apskaitoje ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis ir kurios gali būti nustatytos patikros vietoje metu;

22.6. rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ir (arba) darbų pirkimai neatlikti, kiekvienai tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiami trys komerciniai pasiūlymai (su lygiaverčiais išlaidų pagrindines technines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), kuriais pagrindžiama visa prašoma paramos suma, o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą;

22.7. kurioms finansuoti prašoma paramos ir kurios nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

22.8. aiškiai įvardytos pagal išlaidų kategorijas;

22.9. perkamos prekės turi būti naujos, nenaudotos. Visos investicijos turi atitikti  Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus;

22.10jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį ar visas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas, kartu su paramos paraiška pateikiami įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti (jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai) dokumentai;

22.11. išperkamąja nuoma įsigyjamas turtas turi tapti paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos. Įsigyjamo turto dalis pagal finansinės išperkamosios nuomos sutartį, neapmokėta iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, paramos lėšomis nefinansuojama.

23. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos (išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su vykdoma veikla ar visu gamybos ciklu):

23.1. išlaidos, susijusios su sužvejoto laimikio ir nepageidaujamos priegaudos perdirbimu, skirtos:

23.1.1 gamybinių, pagalbinių pastatų bei patalpų (kartu su susijusia infrastruktūra projekto įgyvendinimo vietoje) statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui;

23.1.2. įrangai (naujiems įrenginiams, mechanizmams, technikai, kitiems technologiniams įrenginiams) įsigyti:

23.1.2.1. perdirbimo (pirminio tvarkymo, apdorojimo, anatominio žuvies vientisumo suardymo, filė paruošimo, pakavimo, konservavimo, šaldymo, rūkymo, sūdymo, terminio apdorojimo, marinavimo, vytinimo ar žuvies paruošimo rinkai kitokiu būdu);

23.1.2.2. nuotekų valymo;

23.1.2.3. transportavimo (pvz.: krovinių vežimėlis, palečių krautuvas ir kt.);

23.1.2.4. laboratorinių tyrimų – žaliavų, technologinio proceso ir (arba) produkcijos kokybės kontrolei atlikti;

23.1.2.5. kompiuterinei ir programinei įrangai;

23.1.3. N ir O kategorijos transporto priemonėms įsigyti, jeigu įrodomas jų techninis poreikis (pagal Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479) (išduotoje sąskaitoje faktūroje turi būti nurodoma transporto kategorija bei kėbulo tipo kodas);

23.2. išlaidos, susijusios su naujų sužvejoto laimikio perdirbimo produktų kūrimu ir diegimu, skirtos: naujiems perdirbimo metodams, technologijoms, receptūroms, būdams, kuriais didinama žvejybos produktų pridėtinė vertė, gerinama arba ilgesnį laiką išsaugojama žvejybos produktų kokybė, sukurti ir įdiegti (įskaitant sertifikavimo, ženklinimo, pritaikymo kitiems galiojantiems atitikties aplinkosaugos, gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos reikalavimams ir standartams išlaidas);

23.3. išlaidos, susijusios su rinkodara ir (arba) tiesiogine prekyba, skirtos:

23.3.1. nesudėtingo ar laikino statinio (kartu su susijusia infrastruktūra projekto įgyvendinimo vietoje) statybai, rekonstravimui, kapitaliniam remontui;

23.3.2. kilnojamosioms konstrukcijoms (pvz., prekybos kiosko, paviljono) įsigyti ir joms montuoti;

23.3.3. prekybos įrangai ir įrenginiams (pvz., svarstyklėms, kasos aparatams, prekystaliams, vežimėliams) įsigyti;

23.3.4. N ir O kategorijos transporto priemonėms, jeigu įrodomas jų techninis poreikis (pagal Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479) (išduotoje sąskaitoje faktūroje turi būti nurodoma transporto kategorija bei kėbulo tipo kodas), įsigyti;

23.3.5. transporto priemonei pritaikyti prekybai viešosiose vietose;

23.3.6. priemonėms ir (arba) įrangai, skirtai tiekimui rinkai (pvz., apipavidalinimo, etikečių klijavimo, pakavimo, reklaminės įrangos, pirkėjų informavimo ir kitoks paruošimas realizacijai, įskaitant sandėliavimą), įsigyti;

23.3.7. dalyvavimui parodose ir (arba) mugėse;

23.3.8. kompiuterinei ir programinei įrangai, įskaitant prekybos internetu priemonėms, įsigyti;

23.4. pareiškėjo ir (arba) jo darbuotojų mokymų (kursai, stažuotės, seminarai ir kt.) išlaidos;

23.5. bendrosios išlaidos;

23.6. viešinimo išlaidos.

24.        Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali būti ne daugiau kaip 5 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų vertės be pridėtinės vertės mokesčio (PVM). Projekto viešinimo išlaidos turi būti patirtos teisės aktų nustatyta tvarka.

25.        Netinkamos finansuoti išlaidos:

25.1. paramos gavėjo patirtos išlaidos, nesusijusios su projektu ir remiama veikla ir nepriskirtinos prie Taisyklių 23 punkte nustatytų kategorijų, nepagrįstos arba nepakankamai pagrįstos;

25.2. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas, nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų Administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose;

25.3. išlaidos, susijusios su išperkamosios nuomos sutarties administravimu, pavyzdžiui, nuomotojo pelnas, palūkanų refinansavimo, pridėtinės išlaidos, draudimo įmokos;

25.4. investicijos į turtą, kurio valdymo (naudojimo) teisė pareiškėjui apribota (turtas areštuotas);

25.5. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (PVM), kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė), yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

 

XI SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR ADMINISTRAVIMAS

 

26. Paramos paraiškos forma pateikiama Taisyklių 1 priede. Paramos paraiškos forma skelbiama Agentūros ir Ministerijos interneto svetainėse (www.nma.lt, www.zum.lrv.lt).

27. Paramos paraiška pildoma, priimama ir registruojama Administravimo taisyklių nustatyta tvarka taikant netiesioginio paraiškų priėmimo procedūrą.

28. Užregistravusi paramos paraišką, Agentūra atlieka jos administracinės atitikties tikrinimą Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

29. Užregistruota paramos paraiška gali būti pareiškėjo atšaukta Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

30. Paramos paraiškos vertinamos pagal Taisyklėse nustatytas tinkamumo sąlygas ir reikalavimus bei projektų atrankos kriterijus. Paramos paraiškų vertinimą organizuoja ir atlieka Agentūra vadovaudamasi Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

31. Sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priima Agentūra Administravimo taisyklų nustatyta tvarka. Sprendimas priimamas atsižvelgiant į projektų atrankos komiteto rekomendacijas.

32. Apie priimtą sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo Agentūra informuoja pareiškėjus Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS IR PRIEŽIŪRA

 

33. Agentūra po sprendimo skirti paramą Administravimo taisyklių nustatyta tvarka inicijuoja paramos sutarties sudarymą.

34. Projektas turi būti įgyvendintas per 24 mėnesius nuo paramos sutarties pasirašymo, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tam, kad paramos lėšos paramos gavėjui būtų išmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d., paramos gavėjas turi suplanuoti projekto veiklas taip, kad jis pateiktų Agentūrai paskutinį mokėjimo prašymą ne vėliau kaip likus 3 mėnesiams iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tuo atveju, kai pareiškėjas paramos paraiškoje, verslo plane nurodo, kad projekte numatytas įsigyti turtas bus įgyjamas išperkamosios (finansinės) nuomos būdu, projekto įgyvendinimo trukmė gali būti iki 60 mėnesių (iki 5 metų) nuo paramos sutarties pasirašymo dienos.

35. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.

36. Mokėjimo prašymai ir susiję dokumentai teikiami Agentūrai adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt. Mokėjimo prašymai teikiami, tikrinami ir vertinami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

37. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu – paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą iš nuosavų arba skolintų lėšų ir paramos sutartyje nustatytu periodiškumu Agentūrai teikia mokėjimo prašymus kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus.

38. Paramos vykdytojas gali pateikti iki 2 mokėjimo prašymų.

39. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas, bei galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

40. Paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

41. Projektų įgyvendinimo priežiūra atliekama Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Paramos gavėjas privalo pateikti Agentūrai prašomą informaciją bei atliekamiems patikrinimams reikalingus duomenis.

42. Kontrolė ir patikrinimai atliekami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

43. Paramos gavėjo patikras vietoje atlieka Agentūros darbuotojai. Patikros vietoje metu turi teisę dalyvauti Ministerijos atstovai bei nepriklausomi ekspertai.

44. Paramos gavėjas turi užtikrinti tinkamas sąlygas Agentūrai atlikti patikrą vietoje: patikros vietoje dieną dalyvauti pats (paramos gavėjo administracijos vadovas) arba kitas tinkamai įgaliotas paramos gavėjo atstovas, kuris patikros vietoje atlikimo dieną turi įsileisti Agentūros darbuotojus, Ministerijos atstovus (jeigu jie dalyvauja) į paramos gavėjo buveinę, pateikti visus prašomus dokumentus, susijusius su paramos gavėjo veiklos organizavimu, paramos paraiškos rengimu ir įgyvendinamu projektu. Užsakomųjų patikrų atveju turi pateikti visus prašomus dokumentus, susijusius su paramos gavėjo veiklos organizavimu, paramos paraiškos rengimu ir įgyvendinamu projektu, taip pat kitus dokumentus, susijusius su ES paramos panaudojimu (pvz., apskaitos dokumentus) arba siekiu ją gauti ir panaudoti.

45. Jeigu paramos gavėjas neužtikrina tinkamų sąlygų Agentūrai atlikti paramos gavėjo patikrą vietoje arba atsisako pasirašyti patikros vietoje ataskaitą, arba pateikti raštu pastabas (jeigu tokių pastabų paramos gavėjas turi), laikoma, kad yra trukdoma (neleidžiama) atlikti paramos gavėjo patikrą vietoje, dėl to taikoma sankcija, nustatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje 2015 m. rugpjūčio 13 d. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“ (toliau — Sankcijų taikymo metodika).

46. Jeigu paramos gavėjo patikros vietoje metu:

46.1. nenustatoma jokių neatitikčių, projekto įgyvendinimas tęsiamas toliau;

46.2. nustatomos neesminės neatitiktys, kurios gali būti ištaisytos paramos gavėjo (pvz., netinkamai saugomi dokumentai), Agentūra per 5 (penkias) darbo dienas suformuoja reikalavimus paramos gavėjui ir nustato terminą, per kurį Agentūros reikalavimai turi būti įvykdyti. Apie reikalavimus ir jų įvykdymo terminus Agentūra turi raštu informuoti paramos gavėją. Įvykdęs Agentūros reikalavimus, paramos gavėjas raštu informuoja Agentūrą. Agentūra įsitikina, kad neatitiktys ištaisytos tinkamai, ir atnaujina projekto administravimo procesus;

46.3. jeigu nustatomos esminės neatitiktys, kurios paneigia paraiškoje arba paramos gavėjo atitiktį bent vienam reikalavimui, nustatytam Taisyklių VI skyriuje, arba įsipareigojimams pagal projektą, taikomos sankcijos, vadovaujantis Taisyklių XIII skyriaus ir Sankcijų taikymo metodikos nuostatomis.

 

XIII SKYRIUS

SANKCIJOS

 

47. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui gali būti taikomos Administravimo taisyklėse, kitose ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos.

48. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatoma vadovaujantis Sankcijų taikymo metodika.

49. Paramos gavėjui pažeidus pirkimų vykdymo tvarką, sankcijos taikomos pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką.


 

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Parama skiriama atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 717/2014 ir Reglamento (ES) Nr. 1388/2014 nuostatas.

51. Pareiškėjai arba paramos gavėjai turi teisę apskųsti Agentūros, Ministerijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimu ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimu, Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

52. Projektų dokumentų saugojimo, apskundimo, projektų ir paramos sutarties pakeitimų tvarka nustatyta Administravimo taisyklėse.

53. Rekomenduojama, kad pareiškėjas elektroninius dokumentus saugotų vadovaudamasis Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.

54. Taisyklės gali būti keičiamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu. Pasikeitus šioms Taisyklėms, nauji reikalavimai nuo jų įsigaliojimo dienos taikomi vienodai visiems pareiškėjams, išskyrus atvejus, kai pakeitimo įsakyme numatyta kitaip. Pasikeitus šiose Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

______________________