LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2015 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 3-227(1.5 E) „DĖL NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TEIKIMO ORO VEŽĖJAMS, SIEKIANTIEMS PRADĖTI NAUJUS MARŠRUTUS, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. balandžio 13 d. Nr. 3-165
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. birželio 1 d. įsakymą Nr. 3-227(1.5 E) „Dėl Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo oro vežėjams, siekiantiems pradėti naujus maršrutus, taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TEIKIMO ORO VEŽĖJAMS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano patvirtinimo“, IV prioriteto „Darni ir konkurencinga ekonomikos plėtra“ 4.4 krypties „Infrastruktūros jungčių su ES plėtra“ 4.4.2 darbo „Darnios susisiekimo infrastruktūros plėtojimas“ 9 priemonę „Veiksmingos maršrutų plėtros schemos parengimas ir taikymas siekiant didinti pasiekiamumą oro transportu ir tiesioginių skrydžių į Lietuvos oro uostus skaičių“:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2015 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 3-227(1.5 E)
(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2017 m. balandžio 13 d. įsakymo Nr. 3-165
redakcija)
NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TEIKIMO ORO VEŽĖJAMS TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo oro vežėjams taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja nereikšmingos (de minimis) pagalbos oro vežėjams, siekiantiems pradėti naujus maršrutus ir didinti keleivių skaičių iš (į) Lietuvos oro uostų (-us), valdomų (-us) valstybės įmonės Lietuvos oro uostų (toliau – pagalba), teikimo iš valstybės biudžeto lėšų sąlygas ir tvarką.
2. Taisyklės parengtos atsižvelgiant į 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013), Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymą (toliau – Aviacijos įstatymas) ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro valdymo sričių 2016–2018 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3-527 „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro valdymo sričių 2016–2018 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas Nr. 3-527).
3. Pagalbos teikimo tikslas – teikti Taisyklėse numatytais atvejais ir tvarka pagalbą oro vežėjams, pagalbos sutartyje įsipareigojusiems oro transportu vežti keleivius naujais maršrutais ir didinti keleivių skaičių iš (į) valstybės įmonės Lietuvos oro uostų valdomų (-us) Lietuvos oro uostų (-us).
II SKYRIUS
BENDRIEJI PARAIŠKŲ VERTINIMO IR PAGALBOS TEIKIMO PRINCIPAI
5. Skaidrumas. Paraiškos vertinamos ir sprendimai dėl pagalbos teikimo ar atsisakymo ją teikti priimami Taisyklių nustatyta tvarka ir turi būti pagrįsti Taisyklėse nustatytais kriterijais. Pareiškėjams turi būti sudaryta galimybė gauti informaciją apie jų paraiškų vertinimo rezultatus ir sprendimų priėmimo priežastis.
6. Teisingumas ir nešališkumas. Visos pagal kvietimą pateiktos paraiškos svarstomos ir vertinamos tomis pačiomis sąlygomis ir tvarka, pagal tuos pačius Taisyklėse nurodytus kriterijus, nešališkai ir nepriklausomai nuo pareiškėjų kilmės ir tapatybės. Komiteto nariai, dalyvaujantys svarstant, vertinant ir priimant sprendimus dėl paraiškų, privalo pasirašyti nešališkumo deklaraciją (1 priedas).
7. Konfidencialumas. Visos pateiktos paraiškos ir su jomis susiję duomenys, informacija ir dokumentai, kuriuos pareiškėjai nurodo kaip konfidencialius, laikomi konfidencialiais, išskyrus išimtis ar dokumentus, kurie yra vieši pagal taikytinų teisės aktų reikalavimus.
8. Efektyvumas ir sparta. Paraiškos turi būti vertinamos ir sprendimai dėl pagalbos teikimo turi būti priimami kaip galima greičiau, atitinkamai užtikrinant paraiškų vertinimo kokybę ir sprendimų atitiktį teisės aktų reikalavimams.
9. Viešumas. Kvietimai, informacija apie pateiktas paraiškas ir sprendimai dėl pagalbos teikimo yra skelbiami viešai Taisyklių nustatyta tvarka. Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai kiekvienais finansiniais metais parengia metinę pagalbos teikimo ataskaitą ir pateikia ją Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai (toliau – ministerija) per tris mėnesius nuo finansinių metų pabaigos.
III SKYRIUS
ADMINISTRUOJANČIOJI INSTITUCIJA, KOMITETAS
11. Administruojančiosios institucijos vadovo įsakymu iš administruojančiosios institucijos atstovų sudaromas komitetas, kuris vertina pateiktas paraiškas, teikia pasiūlymus dėl pagalbos suteikimo ar nesuteikimo, rengia pagalbos sutarčių projektus ir organizuoja jų pasirašymą, kontroliuoja pagalbos sutarčių įgyvendinimą ir vykdo kitas Taisyklėse nustatytos pagalbos teikimo funkcijas.
IV SKYRIUS
GALIMI PAREIŠKĖJAI, REMIAMOS PRIEMONĖS, PAGALBOS DYDIS, PAGALBOS SUMAVIMAS
13. Pareiškėju laikomas oro vežėjas, pateikęs administruojančiajai institucijai Taisyklių 2 priede nustatytos formos paraišką ir papildomus dokumentus. Galimi pareiškėjai pagal Taisykles yra Europos Sąjungos oro vežėjai, turintys galiojančią veiklos licenciją, valstybės narės išduotą taikant 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių (OL 2008 L 293, p. 3) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1008/2008), arba trečiųjų šalių vežėjai, turintys galiojančią atitinkamos kompetentingos institucijos išduotą veiklos licenciją.
14. Pagalba gali būti teikiama šioms pareiškėjų įgyvendinamoms priemonėms remti:
14.1. pradedamiems naujiems maršrutams reguliariaisiais reisais iš (į) Lietuvos oro uostų (-us) (nauju maršrutu laikomas maršrutas tarp dviejų miestų, tarp kurių nėra susisiekimo; reguliariuoju reisu laikomas reisas, kaip apibrėžiama Reglamento (EB) Nr. 1008/2008 2 straipsnio 16 dalyje);
14.2. padidinamiems esamų maršrutų reguliariaisiais reisais iš (į) Lietuvos oro uostų (-us) dažniams: dažnio padidinimu taip pat laikomas maršrutų reguliariaisiais reisais iš (į) Lietuvos oro uostų (-us) vykdymas pereinant iš sezoninio skrydžio į visus metus vykdomą skrydį (vasaros sezonas trunka nuo paskutinio kovo sekmadienio iki paskutinio spalio šeštadienio imtinai; žiemos sezonas trunka nuo paskutinio spalio sekmadienio iki paskutinio kovo šeštadienio imtinai).
15. Konkrečios priemonės (jų deriniai), nurodant konkrečius maršrutus, kurioms teikiama pagalba, nurodomos administruojančiosios institucijos kvietime teikti paraiškas. Vienas pareiškėjas gali teikti paraišką įgyvendinti kelias kvietime nurodytas priemones.
16. Taisyklių 14.1 ir 14.2 papunkčiuose nurodytos priemonės laikomos įdiegtos, kai pagalbos gavėjas pradeda prekiauti bilietais į naujus maršrutus ar esamų maršrutų naujus skrydžius.
18. Jeigu pagalbos lėšų poreikis yra didesnis, negu skirta valstybės biudžeto lėšų, paraiškų pirmumas vertinamas pagal šiuos kriterijus (kriterijai išvardyti pradedant svarbiausiu):
18.1. ekonominio naudingumo (atsižvelgiama į pareiškėjų siūlomą ilgesnę naujų maršrutų ar skrydžių padidintais maršruto dažniais išlaikymo trukmę įdiegus priemonę, numatomą didesnį skrydžių dažnių intensyvumą ir pan.);
19. Pagal Taisykles teikiama pagalba turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. Pagalbos suma, suteikta vienam ūkio subjektui (t. y. bet kokiam ekonominę veiklą vykdančiam subjektui, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų, atitinkančiam Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytus kriterijus) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, negali viršyti 200 000 Eur. Ši riba taikoma neatsižvelgiant į pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Europos Sąjungos lėšomis.
19.2. Pagal skirtingus de minimis reglamentus teikiama pagalba sumuojama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio 1 dalies nuostatomis.
20. Pagalba nėra sumuojama su valstybės pagalba, kuri atitinka Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, arba su ta pačia rizikos finansų priemone, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas, arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. Pagalba, kuri nėra teikiama arba priskiriama konkrečioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba, suteikta pagal bendrosios išimties reglamentą arba Europos Komisijos priimtą sprendimą, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/20135 5 straipsnio 2 dalyje.
V SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
21. Numatomų išlaidų suvestinė turi būti pateikiama kartu su paraiška, užpildyta pagal nustatytą formą (2 priedas). Numatomos išlaidos turi būti aiškios, protingai pagrįstos ir realios. Tinkamos finansuoti išlaidos yra šios išlaidos, kurias pagalbos gavėjas patiria įgyvendindamas priemonę:
21.1. rinkodaros ir reklamos išlaidos, patiriamos pristatant ir (ar) reklamuojant įgyvendinamą priemonę;
21.2. įsikūrimo išlaidos, kurias oro uoste pagalbos gavėjas patiria siekdamas pradėti naują maršrutą ar padidindamas esamo maršruto dažnį;
22. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas nėra tinkamos finansuoti išlaidos, išskyrus atvejus, kai:
23. Jeigu PVM pripažįstamas tinkamomis finansuoti išlaidomis, pareiškėjas įsipareigoja nesiekti susigrąžinti PVM iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
27. Administruojančioji institucija kvietimą teikti paraiškas paskelbia leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“, taip pat savo interneto svetainėje www.ltou.lt ir pateikia ministerijai paskelbti ministerijos interneto svetainėje www.sumin.lt.
28. Oro vežėjai gali teikti administruojančiajai institucijai pasiūlymus dėl konkrečių priemonių, kurias įgyvendinus oro transportu būtų vežami keleiviai naujais maršrutais ir didinamas keleivių skaičius iš (į) Lietuvos oro uostų (-us), ir nepaskelbus kvietimo. Gavusi tokį pasiūlymą, administruojančioji institucija įvertina, ar pasiūlyta priemonė prisidės prie Taisyklių 3 punkte įvardyto tikslo įgyvendinimo. Įvertinusi pasiūlymą teigiamai, administruojančioji institucija įtraukia priemonę į kvietimą teikti paraiškas.
29. Kvietime turi būti išvardytos priemonės, kurioms gali būti teikiama pagalba, nurodomi konkretūs maršrutai, priemonės įdiegimo terminas, priemonių išlaikymo trukmė po jų įdiegimo, teikiamos pagalbos dydis, tinkamos finansuoti išlaidos, pagrindinė informacija apie paraiškų vertinimo procesą, nurodyta, kur galima gauti papildomos informacijos dėl paraiškos teikimo pagal kvietimą, kontaktinis asmuo, paskirtas bendrauti su oro vežėjais, ketinančiais teikti paraiškas, ir pareiškėjais. Kvietime taip pat nurodomas adresas ir el. pašto adresas, kuriais turi būti pateikta paraiška, ir terminas paraiškoms pateikti.
30. Oro vežėjai, ketinantys teikti paraišką, turi teisę užduoti administruojančiajai institucijai rašytinius (įteikti asmeniškai, atsiųsti paštu, faksu, el. paštu) ar žodinius su paraiškų teikimu susijusius paklausimus, kurie adresuojami kvietime nurodytam kontaktiniam asmeniui. Paklausimų pateikimas nepratęsia kvietime nustatyto paraiškos pateikimo termino. Oro vežėjai prisiima visą riziką, susijusią su pavėluotu paklausimo pateikimu administruojančiajai institucijai.
31. Pareiškėjai, norintys gauti pagalbą, per kvietime nustatytą terminą pateikia administruojančiajai institucijai kvietime nurodytu adresu paraiškas asmeniškai, per įgaliotą asmenį, kurjerį arba registruotąja pašto siunta. Pareiškėjai, norintys gauti pagalbą, PDF formatu parengtą paraišką, pasirašytą saugiu elektroniniu parašu, patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, įsigytu iš registruotų sertifikavimo paslaugų tiekėjų pagal Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymą, gali pateikti administruojančiajai institucijai kvietime nurodytu el. pašto adresu. Paraiškas teikiant pastaruoju būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami. Kitais būdais pateiktos paraiškos (neregistruotąja pašto siunta, faksu, el. paštu, tačiau nepasirašytos saugiu elektroniniu parašu, patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, ir kt.), išskyrus Taisyklėse numatytus atvejus, yra nepriimamos. Paraiškos privalo būti pateiktos ir gautos nurodytu adresu arba el. pašto adresu ne vėliau kaip kvietime nurodytą dieną ir valandą. Vėliau pateiktos paraiškos nėra svarstomos ir grąžinamos pareiškėjui. Administruojančioji institucija neatsako už pašto vėlavimą ar kitus nuo jų nepriklausančius veiksnius, kurie gali sutrukdyti pareiškėjui pateikti paraiškas nustatytu terminu. Administruojančioji institucija užregistruoja gautas paraiškas ir nurodo paraiškos gavimo datą minučių tikslumu.
32. Kartu su paraiška, užpildyta pagal nustatytą formą (2 priedas), pareiškėjas administruojančiajai institucijai turi pateikti:
32.1. juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopiją, registro, kuriame juridinis asmuo yra registruotas, išrašą ar kitą atitinkamą dokumentą, kuriuo patvirtinamas juridinio asmens įsteigimas ir juridinio asmens vadovo įgaliojimai, išduoti šalies, kurios teisė taikoma juridiniam asmeniui, teisės aktų nustatyta tvarka;
32.2. galiojančios oro vežėjo veiklos licencijos, išduotos atitinkamos kompetentingos institucijos, kopiją;
32.5. pareiškėjo deklaraciją (4 priedas) apie visą jo per einamuosius ir dvejus ankstesnius finansinius metus ir, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytais kriterijais, su juo susijusių ūkio subjektų Lietuvos Respublikoje gautą pagalbą ir apie bendrą Lietuvos Respublikoje gautos pagalbos sumą;
32.6. dokumentą ar įgaliojimą, kuriuo suteikiama teisė pasirašyti paraišką ir tvirtinti dokumentų kopijas, jeigu paraišką pasirašo ir (ar) kopijas tvirtina ne pareiškėjo vadovas;
33. Visi paraiškos lapai turi būti sunumeruoti ir turi būti pridėtas raštas, kuriame nurodyti teikiami dokumentai ir jų lapų skaičius. Kiekvienas paraiškos ir jos priedų originalo ir (arba) kopijos lapas turi būti patvirtinti pareiškėjo vadovo ar kito įgalioto asmens parašu. Paraiška ir jos priedai turi būti pateikti laikantis Taisyklių 31 punkto reikalavimų.
34. Paraiška pildoma lietuvių kalba arba lietuvių ir anglų kalbomis. Prie paraiškos pridedami dokumentai pateikiami lietuvių arba anglų kalba. Tais atvejais, kai atitinkami dokumentai yra parengti kita kalba, pateikiamas dokumentų vertimas į lietuvių arba anglų kalbą. Vertimas turi būti patvirtintas vertėjo parašu ir vertimų biuro antspaudu.
35. Jeigu kartu su paraiška yra pateikiamos dokumentų kopijos, jos turi būti patvirtintos pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens parašu ir spaudu „Kopija tikra“. Užsienio valstybės institucijų išduoti dokumentai ar notaro patvirtintos jų kopijos privalo būti apostilizuoti vadovaujantis 1961 m. Hagos konvencija dėl užsienio valstybėse išduotų dokumentų legalizavimo panaikinimo, išskyrus oro vežėjo veiklos licencijos kopiją, jeigu licencija išduota taikant 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių. Dokumentai, išduoti prie 1961 m. Hagos konvencijos dėl užsienio valstybėse išduotų dokumentų legalizavimo panaikinimo neprisijungusiose valstybėse, turi būti legalizuoti teisės aktų nustatyta tvarka.
36. Paraiškoje nurodomas pareiškėjo įgaliotas asmuo (vardas, pavardė, el. pašto adresas, telefono numeris), skiriamas bendrauti su administruojančiąja institucija paraiškos vertinimo laikotarpiu.
37. Informacija apie gautas paraiškas (paraiškos registracijos numeris ir pareiškėjo pavadinimas) skelbiama administruojančiosios institucijos interneto svetainėje.
38. Užregistravus paraišką pareiškėjas turi teisę raštu pranešti administruojančiajai institucijai apie pateiktos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paraišką kvietimo teikti paraiškas metu.
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
40. Pateiktų paraiškų vertinimą atlieka, vertinimo rezultatus svarsto ir rekomendacijas dėl pagalbos suteikimo ar nesuteikimo priima ir administruojančiosios institucijos vadovui teikia komitetas, vadovaudamasis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, Aviacijos įstatymu, Įsakymu Nr. 3-527, Taisyklėmis ir kitais teisės aktais.
41. Bet kuriuo paraiškų vertinimo metu komitetas gali prašyti pareiškėjo pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus, kurių reikia paraiškai tinkamai įvertinti. Paraiškos vertinimo laikotarpiu komitetas šį prašymą siunčia el. paštu pareiškėjo įgaliotam asmeniui, paskirtam bendrauti su administruojančiąja institucija. Į komiteto prašymą pareiškėjas turi atsakyti per komiteto nustatytą terminą. Atsakymas komitetui siunčiamas vienu iš Taisyklių 31 punkte nurodytų būdų, taip pat, jeigu komitetas pareiškėjui adresuotame prašyme leido, faksu ar el. paštu be elektroninio parašo. Jeigu patikslinti duomenys skiriasi nuo pirminių, administruojančioji institucija vadovaujasi vėliausiai gautais pareiškėjo duomenimis. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus ar nepatikslinus komiteto nurodytos informacijos ir (arba) dokumentų ar pateikus ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, paraiška vertinama pagal turimus duomenis. Per komiteto nustatytą terminą pareiškėjui pateikus komitetui prašymą pratęsti šį terminą, komiteto sprendimu vieną kartą gali būti nustatytas papildomas terminas informacijai ar dokumentams pateikti.
42. Komiteto, vertinančio pareiškėjo pateiktą informaciją ir duomenis, prašymu administruojančioji institucija turi teisę kreiptis į atitinkamas institucijas dėl papildomos informacijos apie pareiškėją suteikimo, taip pat naudotis išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais. Jeigu pareiškėjo pateikti duomenys ir (ar) informacija ir iš išorinių oficialių informacijos šaltinių gauti duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.
43. Paraiškos vertinimas atliekamas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų pateikimo termino pabaigos. Jeigu paraiškos vertinimo metu iš pareiškėjo ar kelių pareiškėjų buvo prašoma pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus, komitetas gali atitinkamai pratęsti paraiškos vertinimo terminą, bet ne ilgiau kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų. Paraiškos vertinimo metu patikrinama, ar:
43.4. išlaidos, kurių kompensavimo siekia pareiškėjas, neviršija Taisyklių 17 punkte nurodytos sumos;
43.5. kiekvienas paraiškos ir jos priedų originalo ir (arba) kopijos lapas patvirtintas pareiškėjo vadovo ar kito įgalioto asmens parašu;
43.7. paraiška pasirašyta pareiškėjo vadovo ar kito įgalioto asmens, o jeigu paraiška pateikta elektronine forma, pasirašyta saugiu elektroniniu parašu, patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu;
43.8. paraiškoje pareiškėjo apibūdinta priemonė patenka į administruojančiosios institucijos kvietime teikti paraiškas nurodytų priemonių sąrašą ir atitinka kitas kvietime nurodytas sąlygas (priemonės įdiegimo terminus, priemonės išlaikymo po įdiegimo terminus ir pan.);
44. Paraiškos vertinimas atliekamas pagal vertinimo formą (5 priedas), į kurią įrašomi duomenys. Jeigu nustatoma, kad paraiška neatitinka visų ar dalies nustatytų paraiškos vertinimo kriterijų, komitetas priima sprendimą rekomenduoti administruojančiosios institucijos vadovui atmesti tokią paraišką. Rekomendacija atmesti paraišką yra teikiama administruojančiosios institucijos vadovui, pabaigus visų pagal kvietimą pateiktų paraiškų vertinimo procesą.
45. Komiteto sprendimas dėl pagalbos teikimo ar neteikimo turi būti priimtas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškų vertinimo termino pabaigos. Šis terminas motyvuotu komiteto sprendimu (pvz., buvo pateiktas paklausimas pareiškėjui (-ams) dėl papildomos informacijos ir (ar) dokumentų pateikimo ir pan.) gali būti atitinkamai pratęstas, bet ne ilgiau kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų.
46. Jeigu pareiškėjas, kurio paraiška įvertinta teigiamai, yra Lietuvos Respublikos juridinis asmuo ar užsienio juridinio asmens Lietuvos Respublikoje registruotas filialas ar atstovybė, administruojančioji institucija, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklės), patikrina informaciją apie visą per einamuosius ir dvejus ankstesnius finansinius metus pareiškėjo ir, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytais kriterijais, su juo susijusių ūkio subjektų gautą pagalbą ir bendrą pagalbos sumą (ar ji neviršija leidžiamo pagalbos dydžio). Jeigu pareiškėjas yra ne Lietuvos Respublikos juridinis asmuo ar užsienio juridinio asmens Lietuvos Respublikoje registruotas filialas ar atstovybė ir todėl informacijos apie pagalbos suteikimą Lietuvos Respublikos valstybės pagalbos registre nėra, komitetas vadovaujasi tik pareiškėjo kartu su paraiška pateikta deklaracija apie visą per einamuosius ir dvejus ankstesnius finansinius metus pareiškėjo ir, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytais kriterijais, su juo susijusių ūkio subjektų Lietuvos Respublikoje gautą pagalbą ir bendrą Lietuvos Respublikoje gautą pagalbos sumą. Jeigu pareiškėjui suteikta pagalba viršija bendrą pagalbos sumą, negali būti suteikta net ta pagalbos dalis, kuri šios sumos neviršija.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATRANKA IR PAGALBOS SUTARČIŲ SUDARYMAS
47. Komitetas, teigiamai įvertinęs pateiktą paraišką ir pagal Taisyklių 46 punktą nustatęs, kad pagalba pareiškėjui gali būti teikiama, priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl siūlymo suteikti pagalbą pagal atitinkamą paraišką. Jeigu teigiamai įvertintų paraiškų pagrindu nustatyta reikiama bendra visiems pareiškėjams pagalbos suma viršija biudžeto lėšų sumą, skirtą pareiškėjų įgyvendinamoms priemonėms finansuoti, komitetas paraiškas įvertina remdamasis Taisyklių 18 punkte nurodytais pirmumo kriterijais.
48. Komitetas, iš esmės teigiamai įvertinęs pateiktą paraišką, motyvuotu sprendimu turi teisę rekomenduoti suteikti visą paraiškoje nurodytą sumą arba mažesnę sumą, nei nurodyta paraiškoje. Tais atvejais, kai prašomą sumą priemonei įgyvendinti siūloma sumažinti, komitetas pareiškėjui pasiūlo per jo nustatytą ne trumpesnį kaip 10 (dešimties) darbo dienų terminą pateikti patikslintą paraišką. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus patikslintos paraiškos, laikoma, kad jis atsisako priimti mažesnę, nei nurodyta paraiškoje, pagalbos sumą.
49. Atlikus Taisyklių 47 ir 48 punktuose nurodytus veiksmus, ne vėliau kaip komiteto rekomendacijos dėl pagalbos suteikimo administruojančiosios institucijos vadovui dieną administruojančioji institucija informuoja ministeriją apie komiteto priimtą rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl siūlymo suteikti pagalbą ir nurodo konkrečius pareiškėjus, kuriems rekomenduojama skirti pagalbą, kiekvienam pareiškėjui rekomenduojamą skirti pagalbos sumą ir paraiškų eiliškumą, nustatytą pagal Taisyklių 18 punkte nurodytus pirmumo kriterijus, jeigu komiteto teigiamai įvertintų paraiškų pagrindu nustatyta reikiama bendra visiems pareiškėjams pagalbos suma viršija biudžeto lėšų sumą, skirtą pareiškėjų įgyvendinamoms priemonėms finansuoti.
50. Sprendimą dėl pagalbos (visos ar dalies) suteikimo ar nesuteikimo, remdamasis komiteto rekomendacija, priima administruojančiosios institucijos vadovas ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo komiteto rekomendacijos pateikimo. Pagalba teikiama tiems pareiškėjams, kurių paraiškas komitetas įvertino teigiamai ir kuriems pagalba gali būti teikiama pagal Taisyklių 46 punktą ir atsižvelgiant į paraiškų eilę, nustatytą pagal Taisyklių 18 punkte nurodytus kriterijus. Pagalba teikiama neviršijant biudžeto lėšų sumos, skirtos oro vežėjų įgyvendinamoms priemonėms finansuoti. Apie priimtą administruojančiosios institucijos vadovo sprendimą dėl pagalbos suteikimo ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo priėmimo administruojančioji institucija informuoja ministeriją ir nurodo paraiškos registracijos numerį, pareiškėjo pavadinimą, suteiktos pagalbos sumą, finansuojamą (-as) priemonę (-es).
51. Sprendimas dėl pagalbos suteikimo per 2 (dvi) darbo dienas paskelbiamas ministerijos ir administruojančiosios institucijos interneto svetainėse, nurodomas paraiškos registracijos numeris, pareiškėjo pavadinimas, suteiktos pagalbos suma, finansuojama (-os) priemonė (-ės).
52. Administruojančioji institucija per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo el. paštu informuoja visus pareiškėjus apie pagalbos suteikimą ar nesuteikimą. Pareiškėjams, kuriems pagalba nesuteikta, nurodomos pagalbos nesuteikimo priežastys. Pareiškėjai, kuriems pagalba teikiama, informuojami, kad jiems suteikiama pagalba, nurodomas pagalbos dydis, pateikiama aiški nuoroda į Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013.
53. Per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo suteikti pagalbą priėmimo administruojančioji institucija pagal pavyzdinę pagalbos sutarties formą, pateiktą Taisyklių 6 priede, kiekvienam pareiškėjui parengia pagalbos sutarčių projektus ir išsiunčia pareiškėjams, kuriems suteikta pagalba, kartu su pasiūlymu atvykti pasirašyti pagalbos sutartį ir nurodo pasiūlymo pasirašyti pagalbos sutartį galiojimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 (dešimt) darbo dienų nuo pasiūlymo pateikimo dienos. Atskirais atvejais administruojančioji institucija gali pagalbos sutarties projektą išsiųsti pareiškėjams, kuriems suteikta pagalba, registruotąja pašto siunta. Registruotąja pašto siunta gautą pagalbos sutarties projektą pareiškėjas turi pasirašyti ir atsiųsti administruojančiajai institucijai (administruojančioji institucija turi jį gauti) ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo registruotosios pašto siuntos su pagalbos sutarties projektu jam įteikimo.
54. Pareiškėjui per pasiūlyme atvykti pasirašyti pagalbos sutartį nustatytą terminą nepasirašius pagalbos sutarties arba neatsiuntus administruojančiajai institucijai registruotąja pašto siunta pasirašyti išsiųstos pagalbos sutarties, administruojančioji institucija turi teisę nustatyti papildomą terminą sutarčiai pasirašyti, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 (dešimt) darbo dienų. Gavus pareiškėjo atsisakymą pasirašyti pagalbos sutartį arba pareiškėjui neatvykus pasirašyti pagalbos sutarties ar neatsiuntus pasirašytos pagalbos sutarties per nustatytą papildomą terminą, pareiškėjas praranda teisę gauti pagalbą, o sprendimas suteikti pagalbą yra panaikinamas administruojančiosios institucijos vadovo įsakymu ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo pareiškėjo atsisakymo pasirašyti pagalbos sutartį gavimo arba termino pasirašyti pagalbos sutartį pasibaigimo.
55. Administruojančioji institucija, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo suteikti pagalbą priėmimo pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui informaciją apie suteiktą pagalbą. Administruojančioji institucija tą pačią darbo dieną raštu informuoja ministeriją apie Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui perduotą informaciją apie suteiktą pagalbą.
IX SKYRIUS
PAGALBOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMAS, PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO TINKAMUMAS
57. Administruojančioji institucija, išmokėdama lėšas pagalbos gavėjams, taiko išlaidų kompensavimo būdą.
58. Visa patvirtintos pagalbos suma išmokama, pagalbos gavėjui pateikus rašytinį mokėjimo prašymą (7 priedas) administruojančiajai institucijai po to, kai įdiegiama paraiškoje nurodyta priemonė. Kartu su mokėjimo prašymu pagalbos gavėjas turi pateikti administruojančiajai institucijai galutinę prašomų kompensuoti išlaidų suvestinę pagal Taisyklių 8 priede nurodytą formos pavyzdį. Pagalbos gavėjui išmokėta pagalbos suma laikoma panaudota tinkamai, jeigu pagalbos gavėjas tinkamai įgyvendina paraiškoje nurodytą priemonę, kaip tai apibrėžiama Taisyklių 62 punkte.
59. Patiriant išlaidas galimas iki 20 proc. nukrypimas pagal atskiras išlaidų rūšis, neviršijant administruojančiosios institucijos sprendime dėl pagalbos teikimo numatytos sumos. Paraiškos pakeitimas dėl didesnio kaip 20 proc. nukrypimo pagal atskiras išlaidų, kurioms buvo pritarta skirti lėšas administruojančiosios institucijos sprendimu, rūšis negalimas. Išlaidos, viršijančios išlaidas pagal išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc., ir Taisyklėse, paraiškoje ir sprendime dėl pagalbos teikimo nenumatytos išlaidos nefinansuojamos.
60. Mokėjimo prašymai turi būti pateikiami ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 25 dienos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai gali būti nepatenkinti, jeigu biudžete ateinančiais finansiniais metais nėra numatyta lėšų pagalbai.
61. Jeigu vertinant galutinę prašomų kompensuoti išlaidų suvestinę ir pagalbos gavėjo pateiktą mokėjimo prašymą administruojančiajai institucijai kyla neaiškumų, administruojančioji institucija pagalbos gavėjui siunčia paklausimą, kuriame nurodo terminą, per kurį pagalbos gavėjas turi pateikti patikslintus duomenis ir (arba) prašomus dokumentus. Informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo terminas gali būti pratęstas gavus pagalbos gavėjo rašytinį prašymą ir paaiškinimą dėl termino pratęsimo. Administruojančioji institucija taip pat turi teisę bet kuriuo metu pagalbos gavėjo paprašyti pateikti galutinėje prašomų kompensuoti išlaidų suvestinėje nurodytas išlaidas pagrindžiančius dokumentus, patvirtintus atsakingo asmens parašu ir antspaudu. Pagalbos gavėjui administruojančiosios institucijos nustatytu terminu nepateikus išlaidas pagrindžiančių dokumentų po to, kai pagalbos gavėjui buvo išmokėta visa pagalbos suma, administruojančioji institucija pareikalauja iš pagalbos gavėjo sugrąžinti išmokėtos pagalbos sumos dalį, kuri nėra pagrįsta išlaidas pagrindžiančiais dokumentais, o pagalbos gavėjas administruojančiosios institucijos nustatytu terminu įsipareigoja grąžinti jam suteiktą pagalbos dalį, nepagrįstą išlaidas pagrindžiančiais dokumentais.
62. Priemonė laikoma įgyvendinta tinkamai, kai įdiegiamas naujas kvietime nurodytas maršrutas reguliariaisiais reisais iš (į) Lietuvos oro uostų (-us) (įgyvendinant Taisyklių 14.1 papunktyje nurodytą priemonę) ar padidinamas esamo maršruto dažnis reguliariaisiais reisais iš (į) Lietuvos oro uostų (-us) (įgyvendinant Taisyklių 14.2 papunktyje nurodytą priemonę) ir priemonė vykdoma pagalbos sutartyje įtvirtintą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip trys kalendoriniai mėnesiai nuo pirmojo reiso datos.
63. Administruojančioji institucija vertina priemonės įgyvendinimo tinkamumą pagal jai prieinamus duomenis. Kilus neaiškumų, administruojančioji institucija turi teisę pateikti pagalbos gavėjui prašymą pateikti informaciją ir (arba) dokumentus, kuriais patvirtinamas priemonės įgyvendinimo tinkamumas, o pagalbos gavėjas privalo pateikti prašomą informaciją.
X SKYRIUS
PAGALBOS SUTARČIŲ KEITIMAS
64. Išskyrus Taisyklėse numatytus atvejus, neleidžiama jokių kitų su administruojančiąja institucija nesuderintų nukrypimų, kuriais keičiama įgyvendinamos priemonės apimtis, pagalbos sutarties išlaidų suma, pratęsiamas priemonės įdiegimo ir (ar) išlaikymo terminas ar kitaip keičiama pagalbos sutartis ir joje nustatyti pagalbos gavėjo įsipareigojimai.
65. Pagalbos gavėjas privalo raštu informuoti administruojančiąją instituciją apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su pagalbos sutarties vykdymu.
66. Administruojančioji institucija, gavusi pagalbos gavėjo raštu pateiktą informaciją apie numatomus pakeitimus, susijusius su pagalbos sutarties vykdymu, gali priimti sprendimą leisti pakeisti pagalbos sutartį (jeigu pakeitimai neesminiai) arba neleisti pakeisti pagalbos sutarties ir nutraukti priemonės įgyvendinimą.
XI SKYRIUS
PAŽEIDIMŲ NUSTATYMAS IR GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMAS
67. Pažeidimą nustato administruojančioji institucija ir jis gali būti konstatuojamas:
67.1. kai pareiškėjas, pagalbos gavėjas pažeidžia pagalbos gavimo ir naudojimo sąlygas ir (arba) nevykdo Taisyklėse, paraiškoje, pagalbos sutartyje numatytų reikalavimų ar įsipareigojimų:
67.1.1. teikdamas dokumentus (paraišką, mokėjimo prašymą, numatomų išlaidų suvestinę, galutinę prašomų kompensuoti išlaidų suvestinę ir (arba) kitus dokumentus) pateikia neteisingą, neišsamią informaciją ir (arba) nuslepia informaciją, turinčią reikšmės priimant sprendimą suteikti pagalbą, išmokėti pagalbos lėšas ir (arba) tinkamai vykdyti pagalbos sutarties vykdymo kontrolę;
67.1.2. vykdydamas paraiškoje, pagalbos sutartyje numatytus įsipareigojimus, pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių valstybės pagalbos teikimą, reikalavimus, kiek jie yra susiję su priemonės įgyvendinimu;
67.1.3. nustoja vykdyti Taisyklėse, paraiškoje, pagalbos sutartyje numatytus įsipareigojimus, pažeisdamas pagalbos suteikimo ir naudojimo sąlygas nukrypsta nuo įgyvendinamai priemonei patvirtinto biudžeto, tinkamai neįgyvendina priemonės, kaip apibrėžta Taisyklių 62 punkte;
67.1.4. Taisyklėse, paraiškoje ir (arba) pagalbos sutartyje nustatyta tvarka laiku nepateikia mokėjimo prašymų, numatomų išlaidų suvestinės, galutinės prašomų kompensuoti išlaidų suvestinės ir (arba) kitų dokumentų;
68. Jeigu administruojančioji institucija nustato pažeidimą, ji priima sprendimą dėl pagalbos nesuteikimo, nutraukimo arba sumažinimo ir apie tai informuoja pareiškėją ir (arba) pagalbos gavėją. Jeigu administruojančioji institucija nustato pažeidimą dėl to, kad pagalbos lėšos buvo neteisėtai išmokėtos pagalbos gavėjui ir (arba) jo panaudotos pažeidžiant teisės aktus ir (ar) pagalbos sutartį, administruojančioji institucija priima sprendimą dėl privalomų grąžinti lėšų ir su minėtomis lėšomis susijusių 6 procentų metinių palūkanų.
69. Jeigu nustačius pažeidimą yra įtariama nusikalstama veika, administruojančioji institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos ir pateikia jai visą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją.
XII SKYRIUS
VIEŠINIMAS
70. Siekdama skaidraus biudžeto lėšų panaudojimo, be kitų Taisyklėse nurodytų duomenų, administruojančioji institucija savo interneto svetainėje taip pat skelbia pagalbos gavėjų sąrašus, priemonių pavadinimus ir sumas, kurias gavo kiekvienas pagalbos gavėjas iš valstybės biudžeto. Informacija apie pagalbos gavėjams iš valstybės biudžeto kalendoriniais metais išmokėtą pagalbą paskelbiama iki kitų metų sausio 30 d.
XIII SKYRIUS
ADMINISTRUOJANČIOSIOS INSTITUCIJOS MINISTERIJAI TEIKIAMOS ATASKAITOS IR DOKUMENTAI
71. Administruojančioji institucija teikia ministerijai ataskaitas teisės aktų numatytais terminais ir tvarka. Pasibaigus kiekvienam kalendoriniam ketvirčiui, administruojančioji institucija per 15 (penkiolika) kalendorinių dienų pateikia ministerijai aiškinamąjį raštą, kuriame nurodo informaciją apie pagalbos gavėjams išmokėtas pagalbos lėšas ir priemonių įgyvendinimo lygį.
XIV SKYRIUS
LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ
73. Už tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą pagalbos gavėjų įgyvendinamoms priemonėms remti atsako administruojančioji institucija. Už suteiktos pagalbos tinkamą panaudojimą atsako pagalbos gavėjas.
Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo
oro vežėjams taisyklių
1 priedas
(Nešališkumo deklaracijos formos pavyzdys)
Valstybės įmonės Lietuvos oro uostų
komiteto nereikšmingai (de minimis) pagalbai teikti oro vežėjams nario
________________________________________________________________________________
(asmens vardas ir pavardė, pareigos)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
20__ m._____________ d. Nr. ______
Vilnius
Būdamas ____________________________________, pasižadu:
(pareigų pavadinimas)
1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų pareiškėjų
lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, abipusio pripažinimo ir skaidrumo principais,
atlikti _________________________ pareigas.
(pareigų pavadinimas)
2. Paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių:
2.1. pareiškėjas yra asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, arba juridinis asmuo, kuriam vadovauja toks asmuo;
2.2. aš arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais:
2.2.1. esu (yra) pareiškėjo juridinio asmens valdymo organų narys;
2.2.2. turiu (-i) pareiškėjo juridinio asmens įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą jame;
2.2.3. gaunu (-a) iš pareiškėjo juridinio asmens bet kokios rūšies pajamų;
2.3. dėl bet kokių kitų aplinkybių negaliu laikytis 1 punkte nustatytų principų, nedelsdamas
raštu pranešti apie tai mane ________________________ paskyrusios valstybės įmonės Lietuvos
(pareigų pavadinimas)
oro uostų vadovui ir nusišalinti.
Man išaiškinta, kad asmenys, susiję su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, yra sutuoktinis, seneliai, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), jų sutuoktiniai, vaikaičiai, broliai, seserys ir jų vaikai, taip pat sutuoktinio tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai.
_______________________ (parašas) |
_____________________________ (vardas, pavardė) |
Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo
oro vežėjams taisyklių
2 priedas
(Paraiškos gauti pagalbą pagal
Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo oro vežėjams taisykles formos pavyzdys)
______________________________
(pareiškėjo pavadinimas, kodas)
Valstybės įmonei Lietuvos oro uostams
PARAIŠKA GAUTI PAGALBĄ PAGAL
NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TEIKIMO ORO VEŽĖJAMS TAISYKLES
_______________ Nr. _____
(data)
1. PAREIŠKĖJO DUOMENYS
Rekvizitai |
Pareiškėjo pavadinimas |
|
|
Teisinė forma |
|
||
Juridinio asmens kodas (identifikacinis Nr.) |
|
||
Vadovo vardas, pavardė |
|
||
Adresas:
gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
||
Registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį |
|
||
Banko pavadinimas |
|
||
|
Banko kodas |
|
|
SWIFT |
|
||
Sąskaitos numeris (IBAN) |
|
||
|
|
||
Įgaliotas asmuo, skiriamas |
Vardas, pavardė |
|
|
|
Tel. Nr. |
|
|
|
bendrauti su administruojančiąja institucija paraiškos vertinimo laikotarpiu |
Fakso Nr. |
|
|
El. p. adresas |
|
|
Pažymėti tinkamą |
□ PVM mokėtojas
Jei taip, nurodykite, kurioje valstybėje esate registruotas PVM mokėtoju: ______________
ir PVM mokėtojo kodą: ______________
□ ne PVM mokėtojas |
||
|
Jei PVM mokėtojas:
Patvirtinu, kad man yra žinoma, jog PVM už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas yra tinkamos finansuoti išlaidos tik tuo atveju, jeigu priemonė, kuriai finansuoti teikiama pagalba, nėra laikoma ekonomine veikla ir už įsigytas šiai veiklai reikalingas prekes ar paslaugas negalėsiu susigrąžinti PVM iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. |
Taip □
Ne □ |
2. INFORMACIJA APIE PRIEMONĘ (-ES)
2.1. Priemonės (-ių) pavadinimas (-ai)
|
2.2. Priemonė (-ės), kuri (-ios) bus įgyvendinama (-os) (Taisyklių 14.1 ir 14.2 papunkčiai)
pažymėkite vieną ar kelias tinkamas
Pradedami nauji maršrutai reguliariaisiais reisais iš (į) Lietuvos oro uostų (-us) |
Taip □
Ne □ |
Padidinami esamų maršrutų reguliariaisiais reisais dažniai iš (į) Lietuvos oro uostų (-us) |
Taip □
Ne □ |
2.3. Priemonės (-ių), kurią (-as) siekiama įgyvendinti, apibūdinimas
1 priemonė
1 priemonės pavadinimas
|
1 priemonės aprašymas (nurodoma, kada ji bus įdiegta ir kokį terminą ji bus išlaikyta)
|
1 priemonės įdiegimo pradžia
20____ m. __________ ___d. |
1 priemonės įdiegimo momentas
20____ m. __________ ___d. |
Minimalaus termino, kurį įdiegta 1 priemonė privalo būti išlaikyta, pabaiga
20____ m. __________ ___d. |
2 priemonė
2 priemonės pavadinimas
|
2 priemonės aprašymas (nurodoma, kada ji bus įdiegta, ir kokį terminą ji bus išlaikyta)
|
2 priemonės įdiegimo pradžia
20____ m. __________ ___d. |
2 priemonės įdiegimo momentas
20____ m. __________ ___d. |
Minimalaus termino, kurį įdiegta 2 priemonė privalo būti išlaikyta, pabaiga
20____ m. __________ ___d. |
Prireikus sąrašą pratęskite
2.4. Prašomos pagalbos suma
1 priemonei įgyvendinti prašoma lėšų suma, Eur
|
|
2 priemonei įgyvendinti prašoma lėšų suma, Eur
|
|
..... |
|
Bendra priemonėms įgyvendinti prašoma lėšų suma, Eur
|
|
3. NUMATOMŲ IŠLAIDŲ SUVESTINĖ
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis |
Suma be PVM, Eur |
PVM, Eur |
Bendra prašomos pagalbos suma su PVM, Eur |
Išlaidų pagrindimas (trumpas aprašymas, kuriai priemonei skirta, jei įgyvendinamos kelios priemonės) |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
|
14. |
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
x |
x |
PRIDEDAMA:
1. Pareiškėjo juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija, išrašas iš registro, kuriame juridinis asmuo yra registruotas, ar kitas atitinkamas dokumentas, patvirtinantis juridinio asmens įsteigimą ir juridinio asmens vadovo įgaliojimus, išduotas šalies, kurios teisė taikoma juridiniam asmeniui, teisės aktų nustatyta tvarka.
2. Pareiškėjo galiojančios oro vežėjo veiklos licencijos, išduotos atitinkamos kompetentingos institucijos, kopija.
3. Pareiškėjo pasirašyta deklaracija (pagal Taisyklių 3 priede pateiktą formą).
4. Numatomų išlaidų suvestinė (pagal šios paraiškos 3 dalyje pateiktą formą).
5. Pareiškėjo pasirašyta deklaracija apie jo per einamuosius ir dvejus ankstesnius finansinius metus gautą nereikšmingą (de minimis) pagalbą (pagal Taisyklių 4 priede pateiktą formą).
6. Dokumentas ar įgaliojimas, kuriuo suteikiama teisė pasirašyti paraišką ir tvirtinti dokumentų kopijas, jeigu paraišką pasirašo ir (ar) kopijas tvirtina ne pareiškėjo vadovas.
7. Kiti dokumentai.
________________________________ (pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_______________ (vardas ir pavardė) |
Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo
oro vežėjams taisyklių
3 priedas
(Pareiškėjo deklaracijos formos pavyzdys)
_______________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas ir kodas)
Valstybės įmonei Lietuvos oro uostams
PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
_______________ Nr. ____
(data)
Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad:
3. Pareiškėjas neturi pradelstų įsiskolinimų valstybės biudžetams ir socialinio draudimo biudžetams pagal tų valstybių, kuriose vykdo veiklą, teisės aktus.
6. Pareiškėjas nėra gavęs ir nesieks paramos ar pagalbos iš kitų nacionalinių ir Europos Sąjungos programų išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti.
7. Pareiškėjo atžvilgiu nėra priimta galutinio sprendimo dėl:
7.1. sutarties dėl paramos ar pagalbos skyrimo iš Europos Sąjungos ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo; jeigu toks sprendimas yra priimtas, nuo jo priėmimo yra praėję daugiau nei vieneri metai;
7.2. pagalbos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo; jeigu toks sprendimas yra priimtas, nuo jo priėmimo yra praėję daugiau kaip vieneri metai;
8. Pareiškėjas nebandė ir paraiškos vertinimo procese nebandys, siekdamas palankaus sprendimo, daryti įtakos administruojančiajai institucijai.
9. Nurodyta atsiskaitomoji sąskaita priklauso pareiškėjui ir pareiškėjas prisiima visą atsakomybę dėl žalos, kuri gali atsirasti klaidingai nurodžius sąskaitos numerį.
10. Pareiškėjas yra susipažinęs su taisyklių reikalavimais ir įsipareigoja:
10.1. iki kvietime bei pagalbos sutartyje nurodytos datos ir taisyklėse bei pagalbos sutartyje nustatytomis sąlygomis įgyvendinti priemonę (-es) ir pateikti administruojančiajai institucijai taisyklėse nurodytus dokumentus;
10.2. taisyklių sąlygas vykdyti tiksliai, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų ir kitų taikytinų teisės aktų reikalavimų;
10.3. bendradarbiauti su administruojančiąja institucija, teikti jos atstovams visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas susipažinti su priemonės (-ių) įgyvendinimu susijusiais dokumentais;
10.4. teikti administruojančiajai institucijai, ministerijai ir kitoms Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijoms teisingą ir tikslią informaciją ir (arba) dokumentus, žodinius ir (arba) rašytinius paaiškinimus, susijusius su paraiškoje nurodytos (-ų) priemonės (-ių) vykdymu, nustatytais terminais;
10.5. nesiekti susigrąžinti PVM iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, jeigu PVM pripažintas tinkamomis finansuoti išlaidomis;
10.6. 10 (dešimt) metų nuo priemonės (-ių) galutinio įgyvendinimo saugoti visą su paraiška ir vykdoma (-omis) priemone (-ėmis) susijusią medžiagą ir dokumentus;
11. Žinau, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).
12. Sutinku, kad informacija apie pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, paraiškos registracijos numerį, prašomą ir gautą pagalbos sumą, finansuojamą (-as) priemonę (-es), būtų viešinama visuomenės informavimo tikslais, taip pat būtų perduota kompetentingoms Lietuvos Respublikos ir (ar) Europos Sąjungos institucijoms.
13. Sutinku, kad paraiškoje ir kituose administruojančiajai institucijai teikiamuose dokumentuose esantys pareiškėjo duomenys būtų apdorojami ir saugomi suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre ir kad administruojančioji institucija gautų pareiškėjo duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių pagalbos administravimo klausimais.
________________________________ (pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_______________ (vardas ir pavardė) |
Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo
oro vežėjams taisyklių
4 priedas
(Pareiškėjo deklaracijos apie jo per einamuosius ir dvejus ankstesnius finansinius metus gautą nereikšmingą (de minimis) pagalbą formos pavyzdys)
_______________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas ir kodas)
Valstybės įmonei Lietuvos oro uostams
PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA APIE JO PER EINAMUOSIUS IR DVEJUS ANKSTESNIUS FINANSINIUS METUS GAUTĄ NEREIKŠMINGĄ (DE MINIMIS) PAGALBĄ
_______________ Nr. ______
(data)
Vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013) 2 straipsnio 2 dalimi, 3 straipsnio 2 dalimi ir 6 straipsnio 1 ir 2 dalimis, nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimą administruojančiajai institucijai (valstybės įmonei Lietuvos oro uostams) turi būti pateikiama informacija apie pareiškėjui ir, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytais kriterijais, su juo susijusiems ūkio subjektams, veikiantiems Lietuvos Respublikoje, per einamuosius ir dvejus ankstesnius finansinius metus Lietuvos Respublikos valstybės institucijų suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą.
1. Pareiškėjui ir su juo susijusiems ūkio subjektams*, veikiantiems Lietuvos Respublikoje, Lietuvos Respublikos valstybės institucijų suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba:
Pastaba. Jeigu nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikta nebuvo, pildyti tik paskutinę skiltį „Gauta suma (Eur)“, kiekvienoje eilutėje įrašyti brūkšnį.
2. Su pareiškėju susiję ūkio subjektai*
Pastaba. Lentelė pildoma tik tuo atveju, jeigu su pareiškėju susiję ūkio subjektai veikia Lietuvos Respublikoje Deklaracijoje turi būti nurodyti ir tie susiję asmenys, kurie atitinka nurodytus kriterijus, tačiau buvo likviduoti ar bankrutavo einamaisiais metais ar per praėjusius dvejus finansinius metus.
*Juridiniai ar fiziniai asmenys (toliau – ūkio subjektas) laikomi susijusiais, jeigu jų tarpusavio santykiai yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų. Vienas ūkio subjektas apima visas įmones, kurių tarpusavio santykiai yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų: a) viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą; b) viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių; c) pagal sutartį arba vadovaujantis steigimo sutarties ar įstatų nuostata vienai įmonei suteikiama teisė daryti kitai įmonei lemiamą įtaką; d) viena įmonė, būdama kitos įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su tos įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja tos kitos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą. Patvirtinu, kad deklaracijoje pateikti duomenys atitinka tikrovę, ir suprantu neatitikimo atveju galinčias kilti finansines ir teisines pasekmes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
_______________________________ __________________ _____________________ (deklaraciją teikiančio asmens pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_______________________________ __________________ _____________________ (pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens (parašas) (vardas, pavardė) pareigų pavadinimas)
|
Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo
oro vežėjams taisyklių
5 priedas
(Paraiškos vertinimo formos pavyzdys)
Valstybės įmonės Lietuvos oro uostų
komiteto nereikšmingai (de minimis) pagalbai teikti oro vežėjams nario
________________________________________________________________________________
(asmens vardas ir pavardė, pareigos)
PARAIŠKOS VERTINIMO FORMA
20__ m._____________ d. Nr. ______
Vilnius
Vertinamas pareiškėjas
Pavadinimas, kodas _____________________
Paraiškos registracijos Nr. _____________________
Eil. Nr. |
Vertinamas aspektas |
Taip / Ne |
Pastabos |
1. |
Užpildyta visa paraiškos forma |
|
|
2. |
Paraiška ir jos priedai pateikti reikalaujama kalba |
|
|
3. |
Prie paraiškos pridėti visi taisyklių 32 punkte nurodyti dokumentai |
|
|
4. |
Išlaidos, kurių kompensavimo siekia pareiškėjas, neviršija taisyklių 17 punkte nurodytos sumos |
|
|
5. |
Kiekvienas paraiškos ir jos priedų originalo ir (arba) kopijos lapas patvirtintas pareiškėjo vadovo ar kito įgalioto asmens parašu |
|
|
6. |
Prie paraiškos pridėtų dokumentų kopijos patvirtintos taisyklių nustatyta tvarka |
|
|
7. |
Paraiška pasirašyta pareiškėjo vadovo ar kito įgalioto asmens, o jeigu paraiška pateikta elektronine forma – pasirašyta saugiu elektroniniu parašu, patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu |
|
|
8. |
Priemonė patenka į administruojančiosios institucijos kvietime teikti paraiškas nurodytų priemonių sąrašą |
|
|
9. |
Priemonė atitinka kitas kvietime nurodytas sąlygas (priemonės įdiegimo terminas, priemonės išlaikymo trukmė po jos įdiegimo ir pan.) |
|
|
10. |
Išlaidos, kurių kompensavimo siekia pareiškėjas, atitinka taisyklių reikalavimus |
|
|
Jeigu paraiškos vertinimo metu buvo kreiptasi į pareiškėją dėl papildomų dokumentų ir (arba) informacijos pateikimo, pažymima, kada buvo kreiptasi, kokių papildomų dokumentų ir (arba) informacijos buvo prašoma, ar pareiškėjas atsakė ir kas papildomai buvo pateikta administruojančiajai institucijai.
|
|
||
SPRENDIMAS:
|
PARAIŠKA
TINKAMA □
NETINKAMA □
|
_______________________ (parašas) |
_____________________________ (vardas, pavardė) |
Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo
oro vežėjams taisyklių
6 priedas
SUTARTIS DĖL NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TEIKIMO PAGAL
NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TEIKIMO ORO VEŽĖJAMS TAISYKLES
(sutarties sudarymo data, numeris,
sutarties sudarymo vieta)
Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus įsteigta ir veikianti valstybės įmonė, juridinio asmens kodas 120864074, kurios registruota buveinė yra Vilniaus m. sav. Vilniaus m. Rodūnios kel. 10A, duomenys apie įmonę kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, atstovaujama (pareigos, vardas, pavardė), veikiančio (-ios) pagal (dokumentas, kurio pagrindu veikia asmuo) (toliau – Lietuvos oro uostai), ir
(teisinė forma,pavadinimas), pagal (valstybė) įstatymus įsteigta ir veikianti įmonė, juridinio asmens kodas (kodas), kurios registruota buveinė yra (adresas), duomenys apie įmonę kaupiami ir saugomi (registro pavadinimas) registre, atstovaujama (pareigos, vardas, pavardė), veikiančio (-ios) pagal (dokumentas, kurio pagrindu veikia asmuo) (toliau – pagalbos gavėjas),
Lietuvos oro uostai ir pagalbos gavėjas abu kartu vadinami Šalimis, o kiekvienas atskirai – Šalimi,
atsižvelgdami į tai, kad:
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 20.. m. ............... d. įsakymu Nr. ...... „Dėl Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo oro vežėjams taisyklių patvirtinimo“ buvo patvirtintos Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo oro vežėjams taisyklės (toliau – Taisyklės);
Lietuvos oro uostai 20.. m. ............... d. paskelbė kvietimą Nr. .... teikti paraiškas pagal Taisykles dėl nereikšmingos (de minimis) pagalbos oro vežėjams teikimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;
pagalbos gavėjas, remdamasis Lietuvos oro uostų 20.. m. ...............d. kvietimu Nr. ...., pateikė (data) paraišką Nr. ..... (toliau – paraiška) gauti nereikšmingą (de minimis) pagalbą priemonei „(pavadinimas)“ (esant reikalui, įvardijamos kitos priemonės) įgyvendinti;
pagalbos gavėjo pateikta paraiška buvo sėkmingai įvertinta ir Lietuvos oro uostų vadovo (data) įsakymu Nr. ...... priimtas sprendimas suteikti pagalbą pagalbos gavėjo paraiškoje nurodytai (-oms) priemonei (-ėms) finansuoti;
sudarė šią sutartį ir susitarė dėl toliau išdėstytų sąlygų. Sutartį sudaro bendrosios sąlygos ir specialiosios sąlygos ir jose nurodyti priedai. Esant prieštaravimui tarp specialiųjų ir bendrųjų sąlygų, vadovaujamasi specialiosiomis sąlygomis.
I. BENDROSIOS SĄLYGOS
1. Šioje sutartyje vartojamos sąvokos:
1.1. Galutinė prašomų kompensuoti išlaidų suvestinė – pagal Taisyklių 8 priede pateiktą formą pagalbos gavėjo parengta ir Lietuvos oro uostams kartu su mokėjimo prašymu teikiama išlaidų, kurios buvo patirtos įgyvendinant priemonę ir kurias prašoma kompensuoti, suvestinė.
1.2. Komitetas – Lietuvos oro uostų vadovo įsakymu paskirti Lietuvos oro uostų atstovai (komiteto nariai), kaip nurodyta Taisyklių 11 ir 12 punktuose, kurie kontroliuoja priemonės (-ių) įgyvendinimą ir koordinuoja pagalbos teikimą pagal šią sutartį.
1.3. Mokėjimo prašymas – pagal Taisyklių 7 priede pateiktą formą pagalbos gavėjo parengtas ir Lietuvos oro uostams teikiamas prašymas, kurio pagrindu Lietuvos oro uostai išmoka pagalbą pagalbos gavėjui.
1.4. Pagalba – pagal šią sutartį pagalbos gavėjui suteikiama nereikšminga (de minimis) pagalba priemonės (-ių) tinkamoms išlaidoms finansuoti.
1.5. Pagalbos gavėjas – šią sutartį sudaręs oro vežėjas, kurio atžvilgiu Lietuvos oro uostų vadovas priėmė sprendimą suteikti pagalbą pagalbos gavėjo paraiškoje nurodytai (-oms) priemonei (-ėms) finansuoti.
1.6. Paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį pagalbos gavėjas, siekdamas gauti pagalbą, užpildė ir pateikė Lietuvos oro uostams, taip pat kartu su paraiška pateikti paraiškos duomenis pagrindžiantys dokumentai.
1.7. Priemonė – pagalbos gavėjo remiantis Taisyklių 14 punktu ir kvietime nurodytomis sąlygomis pateiktas pasiūlymas įdiegti naują maršrutą iš (į) Lietuvos oro uostų (-us), padidinti esamo maršruto dažnis iš (į) Lietuvos oro uostų (-us). Konkreti (-ios) priemonė (-ės) ir jos (jų) įgyvendinimo sąlygos nurodomos sutarties specialiosiose sąlygose.
II. PAGALBOS GAVĖJO ĮSIPAREIGOJIMAI
3. Pagalbos gavėjas įsipareigoja:
3.1. įgyvendinti priemonę (-es), vadovaudamasis paraiškoje nurodytomis sąlygomis ir sutarties nuostatomis;
3.2. skirti žmogiškuosius, techninius, intelektinius, materialinius, finansinius ir kitokio pobūdžio išteklius, kurių reikia priemonei tinkamai įgyvendinti;
3.3. laikytis Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos ir kitos valstybės taikytinų teisės aktų, susijusių su priemonės (-ių) įgyvendinimu ir sutarties vykdymu;
3.4. tinkamai tvarkyti tinkamų finansuoti išlaidų apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga Lietuvos oro uostams ir (ar) ministerijai bei kitoms Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijoms;
3.5. fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su priemonės (-ių) vykdymu, saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo priemonės (-ių) įgyvendinimo pabaigos ir šiuos dokumentus pateikti Lietuvos oro uostams, ministerijai ir (ar) kitoms Lietuvos Respublikos ar Europos Sąjungos institucijoms sutartyje nustatyta tvarka;
3.6. laiku ir tinkamai pateikti Lietuvos oro uostams mokėjimo prašymus, prašomą informaciją apie priemonės (-ių) įgyvendinimo eigą ir tai pagrindžiančius dokumentus;
3.7. nedelsiant informuoti Lietuvos oro uostus, jeigu pagalbos gavėjui suteikiama kita valstybės pagalba ar nereikšminga (de minimis) pagalba tokioms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms finansuoti;
3.8. bendradarbiauti su Komitetu, laiku teikti jam visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas jam susipažinti su dokumentais, susijusiais su priemonės (-ių) ir sutarties vykdymu;
3.9. Lietuvos oro uostų nustatytais terminais teikti papildomą informaciją ir dokumentus, šalinti mokėjimo prašymų ir (arba) kitų dokumentų, priemonės (-ių) įgyvendinimo trūkumus; Lietuvos oro uostai turi teisę sustabdyti pagalbos mokėjimą, kol bus pateikta prašoma informacija ir (arba) dokumentai ir (arba) ištaisyti trūkumai;
3.10. kaip galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo problemos identifikavimo raštu informuoti Lietuvos oro uostus apie visas grėsmes ir kliūtis, turinčias ar galinčias turėti įtakos tinkamam priemonės (-ių) ir sutarties įgyvendinimui, ir, jei reikia, inicijuoti Sutarties pakeitimą ar nutraukimą sutartyje nustatyta tvarka;
3.11. gavęs Lietuvos oro uostų priimtą sprendimą sustabdyti, sumažinti arba nutraukti pagalbos gavėjui suteiktos pagalbos finansavimą, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti visus sprendime išdėstytus reikalavimus;
3.12. ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo vadovaujantis taisyklių 61 punktu administruojančios institucijos nustatyto termino grąžinti suteiktos pagalbos dalį, nepagrįstą dokumentais, ir 68 punkte nurodyto Lietuvos oro uostų sprendimo gavimo dienos grąžinti Lietuvos oro uostams sprendime nurodytą pagalbos sumą. Negrąžinus 61 ir 68 punktuose nurodytos pagalbos lėšų sumos nurodytais terminais, mokėti Lietuvos oro uostams už pavėluotą grąžinti sumą 6 procentų metines palūkanas nuo grąžintinos pagalbos lėšų sumos už kiekvieną pavėluotą grąžinti dieną.
III. TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
5. Tinkamomis finansuoti yra pripažįstamos tokios išlaidos:
5.1. kurias pagalbos gavėjas patiria įgyvendindamas priemonę (-es), t. y.:
5.1.1. rinkodaros ir reklamos išlaidos, patiriamos pristatant ir (ar) reklamuojant įgyvendinamą priemonę:
5.1.2. įsikūrimo išlaidos, kurias oro uoste pagalbos gavėjas patiria siekdamas pradėti naują maršrutą ar padidindamas esamo maršruto dažnį;
5.2. kurios buvo nurodytos paraiškoje ir joms buvo pritarta Lietuvos oro uostų vadovo įsakymu dėl pagalbos skyrimo;
IV. PAGALBOS SUMA, MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TENKINIMAS IR PAGALBOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
6. Lietuvos oro uostų vadovo įsakymu dėl pagalbos skyrimo pagalbos gavėjui priemonei (-ėms) įgyvendinti suteikiama pagalbos suma, nurodyta sutarties specialiosiose sąlygose.
7. Visa pagalbos suma išmokama, kai pagalbos gavėjas įdiegia priemonę. Jeigu pagalbos gavėjas įgyvendina kelias priemones, pagalbos suma gali būti skaidoma kiekvienai priemonei, kaip įtvirtinta sutarties specialiosiose sąlygose, ir atitinkama pagalbos dalis išmokama įgyvendinus kiekvieną priemonę atskirai.
8. Pagalba išmokama pagal pagalbos gavėjo Lietuvos oro uostams pateiktą mokėjimo prašymą, kuris turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 25 dienos. Prie mokėjimo prašymo pridedama galutinė prašomų kompensuoti išlaidų suvestinė. Pagalbos gavėjui išmokėta pagalbos suma laikoma panaudota tinkamai, jeigu pagalbos gavėjas tinkamai įgyvendina paraiškoje nurodytą priemonę, kaip tai apibrėžiama taisyklių 62 punkte.
9. Galutinį sprendimą dėl konkrečios pagalbos gavėjui mokėtinos pagalbos sumos priima Lietuvos oro uostai, įvertinę pagalbos gavėjo pateikto mokėjimo prašymo ir galutinės prašomų kompensuoti išlaidų suvestinės pagrįstumą. Jeigu vertinant pagalbos gavėjo pateiktą mokėjimo prašymą ir galutinę prašomų kompensuoti išlaidų suvestinę administruojančiai institucijai kyla neaiškumų, administruojančioji institucija pagalbos gavėjui siunčia paklausimą, kuriame nurodo terminą, per kurį pagalbos gavėjas turi pateikti patikslintus duomenis ir (arba) prašomus dokumentus. Informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo terminas gali būti pratęstas gavus pagalbos gavėjo rašytinį prašymą ir paaiškinimą dėl termino pratęsimo. Administruojančioji institucija taip pat turi teisę bet kuriuo metu pagalbos gavėjo paprašyti pateikti galutinėje prašomų kompensuoti išlaidų suvestinėje nurodytas išlaidas pagrindžiančius dokumentus, patvirtintus atsakingo asmens parašu bei antspaudu. Pagalbos gavėjui administruojančios institucijos nustatytu terminu nepateikus išlaidas pagrindžiančių dokumentų po to, kai pagalbos gavėjui buvo išmokėta visa pagalbos suma, administruojanti institucija pareikalauja iš pagalbos gavėjo sugrąžinti išmokėtos pagalbos sumos dalį, kuri nėra pagrįsta išlaidas pagrindžiančiais dokumentais, o pagalbos gavėjas administruojančios institucijos nustatytu terminu įsipareigoja grąžinti jam suteiktą pagalbos dalį, nepagrįstą išlaidas pagrindžiančiais dokumentais.
10. Pagal šią sutartį apskaičiuotą pagalbą Lietuvos oro uostai perveda į sutarties specialiosiose sąlygose nurodytą pagalbos gavėjo banko sąskaitą per 3 (tris) darbo dienas nuo komiteto sprendimo pervesti pagalbą priėmimo dienos.
11. Pagalbos gavėjas privalo pranešti Lietuvos oro uostams apie sutarties specialiosiose sąlygose nurodytos banko sąskaitos duomenų pasikeitimą. Jei pagalbos gavėjas tinkamai neįvykdo šiame punkte nurodytos pareigos ir pagalba yra pervedama į jo ankstesnę banko sąskaitą, toks pagalbos pervedimas yra laikomas tinkamu, ir visa atsakomybė dėl tokio pagalbos pervedimo tenka pagalbos gavėjui.
12. Jeigu pagalbos gavėjas pavėlavo pateikti mokėjimo prašymą sutarties bendrųjų sąlygų 8 punkte nustatytu terminu arba sutarties bendrųjų sąlygų 9 punkte ir taisyklių 61 punkte nustatytais atvejais ir tvarka Lietuvos oro uostams paprašius Pagalbos gavėjo pateikti trūkstamus dokumentus ir (arba) patikslintus duomenis, Pagalbos gavėjas laiku to nepadarė, ir dėl tokių Pagalbos gavėjo veiksmų (neveikimo) Pagalbos išmokėjimas persikėlė į ateinančius biudžetinius metus, kuriais nepakanka atitinkamiems biudžetiniams metams Lietuvos valstybės biudžete priemonei (-ėms) įgyvendinti skirtų lėšų, Lietuvos oro uostai be jokių sankcijų turi teisę atsisakyti išmokėti pagalbą ar jos dalį pagalbos gavėjui, net jei prašomos apmokėti tinkamos finansuoti išlaidos buvo patirtos, priemonės (-ių) įgyvendinimo veiksmai buvo atlikti bei mokėjimo prašymas buvo pateiktas tais biudžetiniais metais, kai valstybės biudžete dar buvo priemonei (-ėms) įgyvendinti skirtų lėšų.
V. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ IR ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
13. Lietuvos oro uostai savo, ministerijos ir (arba) kitos valstybės institucijos iniciatyva turi teisę kontroliuoti, kaip yra vykdoma (-os) priemonė (-ės) ir sutartis. Lietuvos oro uostai taip pat turi teisę kontroliuoti pagalbos gavėjo finansinę-ūkinę veiklą, kiek tai susiję su priemonės (-ių) įgyvendinimu, taip, kaip numatyta šioje sutartyje ir galiojančiuose teisės aktuose. Šiuo tikslu pagalbos gavėjas turi suteikti visą informaciją ir sudaryti galimybę įgaliotiems asmenims susipažinti su visais dokumentais, susijusiais su priemonės (-ių) įgyvendinimu ir apskaita, visą priemonės (-ių) vykdymo laikotarpį ir 10 (dešimt) metų po priemonės (-ių) galutinio įgyvendinimo.
14. Jeigu pagalbos gavėjas, įgyvendindamas priemonę (-es), pažeidžia sutarties sąlygas ir (arba) Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktus, Lietuvos oro uostai turi teisę vienašališkai priimti sprendimą sustabdyti, sumažinti arba nutraukti Lietuvos oro uostų vadovo įsakymu pagalbos gavėjui suteiktos pagalbos finansavimą ir nutraukti Sutartį.
15. Lietuvos oro uostai nėra atsakingi už pagalbos gavėjo patirtą žalą, įskaitant žalą, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusią su sutarties vykdymu ir priemonės (-ių) įgyvendinimu, jeigu žala atsirado ne dėl Lietuvos oro uostų kaltės. Lietuvos oro uostai pagal sutartį nėra atsakingi dėl Lietuvos Respublikos valstybinės valdžios institucijų ar Europos Sąjungos institucijų arba kitų subjektų veiksmų ar neveikimo.
VI. SUTARTIES PAKEITIMAS IR NUTRAUKIMAS
16. Sutartis gali būti keičiama:
16.1. abiem Šalims pasirašant papildomą susitarimą dėl sutarties pakeitimo, kai dėl tokio pakeitimo gautas išankstinis komiteto pritarimas;
17. Šalis, inicijuojanti sutarties pakeitimą sutarties bendrųjų sąlygų 16.1 papunktyje nurodytu atveju, privalo raštu pateikti kitai Šaliai siūlymą pakeisti sutartį ir kartu su siūlymu pateikti visus siūlymą pagrindžiančius įrodymus. Šalis, gavusi siūlymą pakeisti sutartį, turi įvertinti siūlymo aplinkybes ir ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų pateikti pastabas ar nesutikimą dėl siūlymo arba sutikimą dėl pasiūlyto sutarties pakeitimo. Šalims suderinus papildomo susitarimo dėl sutarties pakeitimo projektą, komitetas priima rekomendaciją dėl sutarties keitimo. Sprendimą dėl sutarties keitimo pagal komiteto rekomendaciją priima Lietuvos oro uostų vadovas. Lietuvos oro uostų vadovui priėmus sprendimą dėl sutarties pakeitimo, apie tai nedelsiant informuojamas pagalbos gavėjas. Šiame punkte aptartu atveju sutarties pakeitimai įsigalioja, kai susitarimą dėl sutarties pakeitimo pasirašo abi Šalys, jeigu papildomame susitarime nenurodyta kita įsigaliojimo data.
18. Lietuvos oro uostai turi teisę vienašališkai pakeisti sutartį, jeigu:
18.1. priimamas Lietuvos oro uostų sprendimas dėl pagalbos nutraukimo arba sumažinimo nustačius pažeidimą taisyklių 67 punkte nurodytais atvejais;
19. Sutarties bendrųjų sąlygų 18.1 ir 18.2 papunkčiuose nurodytais atvejais Lietuvos oro uostai siunčia pagalbos gavėjui savo sprendimą pakeisti sutartį ir tokį keitimą pagrindžiančius įrodymus. Jeigu pagalbos gavėjui prieštaraujant dėl sutarties pakeitimo arba nevykdant naujų sutarties sąlygų, sutartis laikoma nutraukta nuo Lietuvos oro uostų pranešimo, kuriuo informuojama apie sutarties nutraukimą, išsiuntimo dienos.
20. Lietuvos oro uostai, nesikreipdami į teismą, turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį apie tai raštu informuodami pagalbos gavėją, jei:
20.2. Taisyklių nustatyta tvarka yra priimtas Lietuvos oro uostų sprendimas dėl pagalbos nesuteikimo, nutraukimo arba sumažinimo ir tolesnis sutarties vykdymas yra neįmanomas;
20.3. paaiškėja, kad pagalbos gavėjas gauna kitą valstybės pagalbą ir (arba) nereikšmingą (de minimis) pagalbą tokioms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms padengti;
20.4. keičiasi Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktų nuostatos, dėl kurių privaloma nutraukti sutartį;
VII. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
22. Pagalbos gavėjas privalo sudaryti galimybę Lietuvos oro uostams, ministerijai ir (arba) kitai Lietuvos Respublikos valstybinės valdžios ar Europos Sąjungos institucijai susipažinti su visais dokumentais, susijusiais su priemonės (-ių) įgyvendinimu, 10 (dešimt) metų nuo priemonės (-ių) galutinio įgyvendinimo ir įsipareigoja saugoti:
VIII. KONFIDENCIALUMAS
23. Pagalbos gavėjas sutinka, kad Lietuvos oro uostai rinktų, kauptų ir apdorotų informaciją, duomenis apie jį ir jo veiklą, būtiną sprendimams dėl pagalbos išmokėjimo priimti ir kitiems tikslams, susijusiems su priemonės (-ių) įgyvendinimo priežiūra ir kontrole. Lietuvos oro uostai taip pat turi teisę dalytis šiame punkte nurodyta informacija su ministerija ir (arba) kitomis Lietuvos Respublikos valstybinės valdžios ar Europos Sąjungos institucijomis, turinčiomis teisę kontroliuoti priemonės (-ių) įgyvendinimą ir sutarties vykdymą.
IX. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
25. Sutartis yra sudaryta, vykdoma ir aiškinama vadovaujantis Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktais.
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Jeigu sutartyje nenumatyta kitaip, Šalių vienos kitai siunčiami pranešimai turi būti siunčiami oficialiu raštu registruotuoju paštu, faksu arba įteikiami pasirašytinai sutarties specialiosiose sąlygose nurodytais Šalių adresais. Pagalbos gavėjui adresuoti pranešimai siunčiami asmeniui, įgaliotam bendrauti su Lietuvos oro uostais visą priemonės (-ių) vykdymo ir sutarties galiojimo laikotarpį, nurodytam sutarties specialiosiose sąlygose.
30. Šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso ar fakso numerio pasikeitimą. Pagalbos gavėjas privalo informuoti Lietuvos oro uostus apie asmens, įgalioto bendrauti su Lietuvos oro uostais visą priemonės (-ių) vykdymo ir sutarties galiojimo laikotarpį, pasikeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos Šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.
31. Visi pagal sutartį teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių arba anglų kalba. Tais atvejais, kai atitinkami dokumentai yra išduoti kita kalba, kartu pateikiamas vertėjo parašu ir vertimų biuro antspaudu patvirtintas dokumentų vertimas į lietuvių arba anglų kalbą.
32. Sutartis pasirašoma 2 (dviem) egzemplioriais lietuvių ir anglų kalbomis, turinčiais vienodą juridinę galią, kiekvienai Šaliai įteikiama po vieną egzempliorių. Sutartis pasirašoma ant kiekvieno lapo.
33. Šalys, pasirašydamos Sutartį, patvirtina, kad šios Sutarties sąlygų turinys Šalims yra suprantamas, aiškus ir atitinka tikrąją Šalių valią.
I. SUTARTIES DALYKAS
II. PRIEMONĖ (-ĖS)
III. PRIEMONĖS (-IŲ) ĮDIEGIMO TERMINAI, PRIEMONĖS (-IŲ) IŠLAIKYMAS PO ĮDIEGIMO
3. 1 Priemonė turi būti įdiegta ne vėliau kaip 20... m. ............... d. 1 Priemonė laikoma įdiegta, kai pagalbos gavėjas pradeda prekiauti bilietais į naujus maršrutus, parduoti bilietus į esamų maršrutų naujus skrydžius (Pastaba. Tai, kas nereikalinga, išbraukti).
4. 2 Priemonė turi būti įdiegta ne vėliau kaip 20... m. ............... d.. 2 Priemonė laikoma įdiegta, kai pagalbos gavėjas pradeda prekiauti bilietais į naujus maršrutus, parduoti bilietus į esamų maršrutų naujus skrydžius (Pastaba. Tai, kas nereikalinga, išbraukti).
IV. TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS, PAGALBOS SUMA
2. Pagal sutartį tinkamos finansuoti išlaidos yra:
Priemonė |
Išlaidų rūšis |
Suma be PVM, Eur |
PVM, Eur
(Jei PVM neprašoma kompensuoti, rašomas „0“) |
Bendra suma su prašomu kompensuoti PVM, Eur |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso, Eur: |
|
|
|
V. PAGALBOS IŠMOKĖJIMAS
4. Visa pagalbos sumos 1 Priemonei įgyvendinti, sudaranti (suma) Eur, išmokama po to, kai pagalbos gavėjas, įdiegęs 1 Priemonę, pateikia Lietuvos oro uostams raštišką mokėjimo prašymą ir galutinę prašomų kompensuoti išlaidų suvestinę. Mokėjimo prašymas pateikiamas vadovaujantis sutarties bendrųjų sąlygų 7 ir 8 punktuose nustatyta tvarka.
5. Visa pagalbos sumos 2 Priemonei įgyvendinti, sudaranti (suma) Eur, išmokama po to, kai pagalbos gavėjas, įdiegęs 2 Priemonę, pateikia Lietuvos oro uostams raštišką mokėjimo prašymą ir galutinę prašomų kompensuoti išlaidų suvestinę (Pastaba. Tai, kas nereikalinga, išbraukti). Mokėjimo prašymas pateikiamas vadovaujantis sutarties bendrųjų sąlygų 7 ir 8 punktuose nustatyta tvarka.
6. Patiriant išlaidas galimas iki 20 proc. nukrypimas pagal atskiras išlaidų rūšis, neviršijant Lietuvos oro uostų sprendime dėl pagalbos teikimo bei sutartyje numatytos sumos. Sutarties pakeitimas dėl didesnio kaip 20 proc. nukrypimo pagal atskiras išlaidų rūšis, kurioms buvo pritarta skirti lėšas Lietuvos oro uostų sprendimu, negalimas. Išlaidos, viršijančios išlaidas pagal išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc. ir išlaidos, nenumatytos paraiškoje ir sutartyje, nefinansuojamos.
VI. ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI
7. Lietuvos oro uostų adresai ir rekvizitai yra šie:
Pavadinimas ir teisinė forma |
Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai |
Kodas |
|
Vadovo vardas, pavardė, pareigos |
|
Adresas:
gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
Tel. |
|
Faksas |
|
El. p. adresas |
|
Banko pavadinimas |
|
Banko SWIFT kodas |
|
Sąskaitos Nr. |
|
PVM mokėtojo kodas |
|
8. Pagalbos gavėjo adresai ir rekvizitai yra šie:
Pagalbos gavėjo pavadinimas ir teisinė forma |
|
Kodas |
|
Vadovo vardas, pavardė, pareigos |
|
Asmuo, įgaliotas bendrauti su Lietuvos oro uostais visą priemonės (-ių) vykdymo ir sutarties galiojimo laikotarpį |
|
Adresas: (gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė) |
|
Tel. |
|
Faksas |
|
El. p. adresas |
|
Banko pavadinimas |
|
Banko SWIFT kodas |
|
Sąskaitos Nr. |
|
PVM mokėtojo kodas |
|
VII. SUTARTIES PRIEDAI
VIII. ŠALIŲ PARAŠAI
Lietuvos oro uostų vardu |
Pagalbos gavėjo vardu |
____________________________ (pareigos, vardas, pavardė) |
____________________________ (pareigos, vardas, pavardė) |
Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo
oro vežėjams taisyklių
7 priedas
(Mokėjimo prašymo išmokėti pagalbos sumą išlaidoms kompensuoti formos pavyzdys)
_______________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas ir kodas)
Valstybės įmonei Lietuvos oro uostams
MOKĖJIMO PRAŠYMAS
IŠMOKĖTI PAGALBOS SUMĄ IŠLAIDOMS KOMPENSUOTI
_________________________________________________
(pagalbos sutarties numeris)
_______________ Nr. _________
(data)
Prašau išmokėti pagalbos sumą, sudarančią _______________________________________
(nurodoma suma skaičiais ir žodžiais)
_________________________________________________________ Eur, išlaidoms kompensuoti.
Prašomą pagalbos sumą prašau pervesti į mano sąskaitą Nr. __________________________________________________, esančią banke _______________________, SWIFT _______________________.
1. Patvirtinu, kad, esu įgyvendinęs visus reikalavimus pagal pagalbos sutartį Nr. _____________ pagalbai gauti.
2. Patvirtinu, kad nurodyta atsiskaitomoji sąskaita priklauso man, ir prisiimu visą atsakomybę dėl žalos, kuri gali atsirasti klaidingai nurodžius sąskaitos numerį.
3. Įsipareigoju turėti šiame mokėjimo prašyme ir galutinėje prašomų kompensuoti išlaidų suvestinėje nurodytas išlaidas pagrindžiančius dokumentus ir administruojančiai institucijai pareikalavus nustatytais terminais pateikti šiuos dokumentus, patvirtintus atsakingo asmens parašu bei antspaudu.
PRIDEDAMA. Galutinė prašomų kompensuoti išlaidų suvestinė pagal taisyklių 8 priede nurodytą formą.
_______________________ (pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
______________________ (vardas ir pavardė) |
Nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo
oro vežėjams taisyklių
8 priedas
(Galutinės prašomų kompensuoti išlaidų suvestinės formos pavyzdys)
_______________________________________________________
(pagalbos gavėjo pavadinimas ir kodas)
Valstybės įmonei Lietuvos oro uostams
GALUTINĖ PRAŠOMŲ KOMPENSUOTI IŠLAIDŲ SUVESTINĖ
_______________ Nr. _______
(data)
Eil. Nr. |
Patirtų prašomų kompensuoti išlaidų rūšis |
Kuriai priemonei įgyvendinti išlaidos patirtos (pildoma, jeigu pagal vieną pagalbos sutartį įgyvendinamos kelios priemonės) |
|
Suma be PVM, Eur |
PVM, Eur (jeigu PVM neprašoma kompensuoti, rašomas „0“) |
Bendra suma su prašomu kompensuoti PVM, Eur |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
|
|
14. |
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO: |
x |
x |
x |
___________________________________ (pagalbos gavėjo vadovo ar įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_______________ (vardas ir pavardė) |