KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL Mokesčių lengvatų teikimo asmenims, remiantiems Klaipėdos miesto sporto, kultūros, švietimo ir socialines veiklas, tvarkos APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 19 d. Nr. T2-465
Klaipėda
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 14 punktu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 8 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio ir žemės nuomos mokesčio priedo už valstybinę žemę“ 1.8 papunkčiu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 10 d. nutarimo Nr. 1387 „Dėl žemės nuomos mokesčio už valstybinės žemės sklypų naudojimą“ 8 punktu, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Mokesčių lengvatų teikimo asmenims, remiantiems Klaipėdos miesto sporto, kultūros, švietimo ir socialines veiklas, tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2021 m. birželio 22 d. sprendimą Nr. T2-160 „Dėl mokesčių lengvatų teikimo asmenims, remiantiems reprezentacines Klaipėdos miesto sporto komandas, tvarkos nustatymo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos
2024 m. gruodžio 19 d sprendimu Nr. T2-465
MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO ASMENIMS, REMIANTIEMS KLAIPĖDOS MIESTO SPORTO, KULTŪROS, ŠVIETIMO IR SOCIALINES VEIKLAS, TvarkOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokesčių lengvatų teikimo asmenims, remiantiems Klaipėdos miesto sporto, kultūros, švietimo ir socialines veiklas, tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja nekilnojamojo turto, žemės ir valstybinės žemės nuomos mokesčių lengvatų teikimą asmenims, prisidedantiems prie Klaipėdos miesto sporto, kultūros, švietimo ir socialinių veiklų dalinio finansavimo (toliau – Paramos teikėjas).
2. Klaipėdos miesto sporto, kultūros, švietimo ir socialinių veiklų vykdytojų, kuriems gali būti skirta asmenų parama (toliau – Paramos gavėjas), sąrašus kiekvienais metais iki birželio 30 d. tvirtina Klaipėdos miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba), nustatydama maksimalias rėmimo sumas kiekvienam Paramos gavėjui.
3. Už Paramos gavėjų sąrašų, kurie tvirtinimui teikiami Savivaldybės tarybai, rengimą atsakingi Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) skyriai, kuruojantys sporto, kultūros, švietimo ir socialinę sritį.
4. Paramos teikėjui mokesčių lengvatos teikiamos, jei parama teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu, jei Paramos teikėjas sudaro paramos teikimo sutartį (toliau – Paramos sutartis) su vienu ar keliais Paramos gavėjais ir Paramos sutarties pagrindu yra suteikta parama.
5. Mokesčių lengvatos teikiamos:
5.1. einamaisiais metais apskaičiuojamam ir deklaruojamam valstybinės žemės nuomos mokesčiui už einamuosius metus;
5.3. einamaisiais metais apskaičiuojamam ir deklaruojamam nekilnojamojo turto mokesčiui už praėjusius metus;
5.4. vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas) ir bendra vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, suteiktos de minimis pagalbos suma neviršija 300 000 Eur per bet kurį trejų metų laikotarpį.
II SKYRIUS
LENGVATŲ TEIKIMO KRITERIJAI
6. Mokesčių lengvatų forma – Paramos teikėjas Savivaldybės tarybos sprendimu atleidžiamas nuo metinio nekilnojamojo turto ir (arba) žemės, ir (arba) valstybinės žemės nuomos mokesčio, bet ne daugiau kaip 70 proc. einamaisiais metais paramai skirtų lėšų sumos.
7. Mokesčių lengvatos Paramos teikėjui teikiamos, jei yra įvykdytos šios sąlygos:
7.1. su Paramos gavėju, nurodytu Paramos gavėjų sąraše, pasirašyta Paramos sutartis, kurioje įsipareigojama skirti paramą Paramos gavėjui;
8. Lengvatos gali būti teikiamos tik asmeniui, atitinkančiam nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėjui keliamus reikalavimus pagal Reglamentą.
9. Mokesčių lengvatos neteikiamos asmenims:
9.1. kurie turi Savivaldybės administracijos administruojamo valstybinės žemės nuomos mokesčio pradelstų mokėtinų sumų į Klaipėdos miesto savivaldybės biudžetą;
9.2. kurių valdomi nekilnojamojo turto objektai einamaisiais ar praėjusiais metais įtraukti į Savivaldybės tarybos patvirtintą Apleisto ar neprižiūrimo nekilnojamojo turto sąrašą;
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ PATEIKIMAS
11. Paramos teikėjas, norintis gauti nekilnojamojo turto ir (arba) žemės, ir (arba) valstybinės žemės nuomos mokesčių lengvatas, pateikia Savivaldybės administracijai šiuos dokumentus:
11.1. prašymą, kuriame nurodo:
11.1.4. iki prašymo pateikimo dienos einamaisiais metais faktiškai suteiktos paramos sumą pagal pasirašytą Paramos sutartį;
11.1.5. pagrindinės vykdomos veiklos rūšį pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, nurodant kodą;
11.3. mokėjimo dokumentų kopijas: banko pavedimų, banko sąskaitų išrašų ar kitų dokumentų, įrodančių iki prašymo pateikimo dienos faktiškai suteiktos paramos sumą;
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR LENGVATŲ TEIKIMAS
12. Gautus prašymus ir pateiktus dokumentus nagrinėja Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius).
14. Jei pateiktas prašymas ir dokumentai atitinka visus Tvarkos aprašo reikalavimus, Finansų skyrius apie tai informuoja asmenį ir siūlo Klaipėdos miesto savivaldybės merui teikti svarstyti Savivaldybės tarybai sprendimo projektą dėl mokesčių lengvatų suteikimo.
15. Jei pateiktas prašymas neatitinka Tvarkos aprašo reikalavimų, Finansų skyrius siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui netenkinti prašymo ir parengia raštišką atsakymo projektą asmeniui Savivaldybės administracijos direktoriaus vardu apie prašymo netenkinimą, nurodydamas teisinį pagrindą ir priežastis.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
16. Savivaldybės tarybos sprendimai dėl mokesčių lengvatų el. paštu išsiunčiami Paramos teikėjams. Jei buvo suteikta nekilnojamojo turto ir (arba) žemės mokesčio lengvata, Savivaldybės tarybos sprendimai išsiunčiami ir Valstybinei mokesčių inspekcijai.
17. Finansų skyrius suteiktas mokesčių lengvatas užregistruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
18. Paaiškėjus, kad pagal Tvarkos aprašą nekilnojamojo turto ir (arba) žemės, ir (arba) valstybinės žemės nuomos mokesčio lengvatos buvo suteiktos neteisėtai ir (ar) nepagrįstai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis Savivaldybės tarybos sprendimu lengvatos panaikinamos, o lengvatos gavėjas privalo jam suteiktos lengvatos sumą sugrąžinti arba ši suma išieškoma teisės aktų nustatyta tvarka.
Mokesčių lengvatų teikimo asmenims,
remiantiems Klaipėdos miesto sporto, kultūros,
švietimo ir socialines veiklas, tvarkos aprašo
priedas
(„Vienos įmonės“ deklaracijos forma)
„VIENOS ĮMONĖS“ DEKLARACIJA
Pildymo data |
|
||
1. |
Deklaruojančios įmonės pavadinimas |
|
|
2. |
Deklaruojančios įmonės kodas |
|
|
3. |
„Vienos įmonės“ apibrėžtis Vadovaujantis Komisijos Reglamento (ES) 2023/2831, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 1408/2013, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013, Komisijos Reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalimi, „Viena įmonė“ apima visas įmones, kurios tarpusavyje yra susietos bent vienos rūšies iš šių santykių: a) viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą; b) viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių; c) viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostata; d) viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą. Įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis fizinis ar juridinis asmuo, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų. Europos Sąjungos Teisingumo Teismas yra išaiškinęs, kad „bendrovės kontrolinį akcijų paketą turintis subjektas“, kuris „efektyviai kontroliuoja šią bendrovę tiesiogiai ar netiesiogiai dalyvaudamas jos valdyme“, turi būti laikomas dalyvaujančiu tos bendrovės ekonominėje veikloje ir atitinkamai laikomas įmone (2006 metų sausio 10 d. Teisingumo teismo sprendimo Byloje C-222/04 112–113 punktai). |
||
4. |
Deklaruoju, kad deklaruojanti įmonė yra susijusi su šiomis įmonėmis ir visos jos sudaro „Vieną įmonę“: |
||
Eil. Nr. |
Įmonės kodas |
Įmonės pavadinimas |
|
1. |
|||
2. |
|||
3. |
|||
4. |
|||
5. |
|||
|
|
|
|
5. |
Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad deklaracijoje pateikti duomenys yra teisingi ir į deklaraciją yra įtrauktos visos su deklaruojančia įmone susijusios įmonės, kurios sudaro „Vieną įmonę“. |
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |