LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2016 M. KOVO 21 D. ĮSAKYMO NR. 1V-207 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 10 PRIORITETO „VISUOMENĖS POREIKIUS ATITINKANTIS IR PAŽANGUS VIEŠASIS VALDYMAS“ NR. 10.1.3-ESFA-V-918 PRIEMONĖS „VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTŲ INICIATYVOS, SKIRTOS PASLAUGŲ IR ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS GERINIMUI“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO
2016 m. liepos 25 d. Nr. 1V-517
Vilnius
Pakeičiu 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ Nr. 10.1.3-ESFA-V-918 priemonės „Viešojo administravimo subjektų iniciatyvos, skirtos paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimui“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2016 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. 1V-207 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ Nr. 10.1.3-ESFA-V-918 priemonės „Viešojo administravimo subjektų iniciatyvos, skirtos paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimui“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 2.8 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.8. Viešojo valdymo tobulinimo 2012–2020 metų programos įgyvendinimo 2013–2015 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2013 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 1V-438 „Dėl Viešojo valdymo tobulinimo 2012–2020 metų programos įgyvendinimo 2013–2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“, (toliau – 2013–2015 metų veiksmų planas) ir Viešojo valdymo tobulinimo 2012–2020 metų programos įgyvendinimo 2016–2018 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2016 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 1V-329 „Dėl viešojo valdymo tobulinimo 2012–2020 metų programos įgyvendinimo 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – 2016–2018 metų veiksmų planas).“
2. Pakeičiu 2.10 papunktį ir išdėstau jį taip:
„2.10. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir skelbiamas interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams).“
3. Pakeičiu 3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
4. Papildau 3.4 papunkčiu:
„3.4. Paslaugų ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybės standartai – dokumentas, kuriame pateikiama informacija apie viešojo valdymo institucijos (-ų) teikiamų paslaugų ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybės parametrus ir viešojo valdymo institucijos (-ų) įsipareigojimus dėl jų laikymosi, taip pat nurodomi paslaugos teikimo ir (ar) aptarnavimo principai, paslaugos kaina, kriterijai, kuriais remiantis būtų vertinama, ar laikomasi nustatyto paslaugos ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybės standarto.“
5. Papildau 3.5 papunkčiu:
„3.5. Piliečių chartijos – konsultuojantis su paslaugų vartotojais parengtas ir viešai skelbiamas viešojo valdymo institucijos dokumentas, kuriame pateikiama informacija apie viešojo valdymo institucijos paslaugų ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybės standartus ir nustatomi paslaugų vartotojų veiksmai (elgsenos principai), kuriuos jie turėtų atlikti, norėdami gauti institucijos deklaruojamos kokybės paslaugas.“
6. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių įstatyme, Projektų taisyklėse, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, Administravimo taisyklėse, Priemonių įgyvendinimo plane, Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše.“
7. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 20 784 254 eurų (dvidešimt milijonų septynių šimtų aštuoniasdešimt keturių tūkstančių dviejų šimtų penkiasdešimt keturių eurų), iš kurių iki 17 666 616 eurų (septyniolikos milijonų šešių šimtų šešiasdešimt šešių tūkstančių šešių šimtų šešiolikos eurų) – Europos socialinio fondo lėšos, iki 3 117 638 eurų (trijų milijonų vieno šimto septyniolikos tūkstančių šešių šimtų trisdešimt aštuonių eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.“
8. Papildau 10.41 papunkčiu:
9. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Pagal Aprašo 10 punkte nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti 2016 m. III ketvirtį. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ valstybės projektų atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1V-388 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašas), nustatyta tvarka gali būti sudaromas rezervinis valstybės projektų sąrašas.“
10. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Pagal Aprašą galimi partneriai:
15.1. valstybės institucijos ir įstaigos, taip pat kitos biudžetinės įstaigos, kurių savininkė – valstybė;
15.3. nevyriausybinės organizacijos; siekiant užtikrinti partnerių pasirinkimo skaidrumą, pareiškėjai apie galimybę nevyriausybinėms organizacijoms būti projekto partneriais turi paskelbti viešai (pvz., pareiškėjo interneto svetainėje), kartu nurodant atrankos kriterijus ir jų vertinimo aspektus, kuriuos pareiškėjas taikys pasirinkdamas partneriais konkrečias nevyriausybines organizacijas; informacija apie nevyriausybines organizacijas, atrinktas būti projekto partnerėmis, turi būti skelbiama viešai;
11. Papildau 161 punktu:
12. Papildau 162 punktu:
13. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Projektas turi atitikti specialųjį projektų atrankos kriterijų, t. y.:
19.1. turi atitikti 2013–2015 metų veiksmų plano 2 tikslo „Užtikrinti visuomenės poreikius atitinkančių paslaugų teikimą“ 2.1 uždavinio „Gerinti paslaugų kokybę taikant subsidiarumo principą ir kuo aktyviau į tai įtraukiant visuomenę“ priemonės 2.1.2 „Užtikrinti nuolatinę paslaugų kokybės stebėseną ir vertinimą“ 2.1.2.7 įgyvendinimo veiksmą; laikoma, kad projektas, kurio metu numatoma vykdyti Aprašo 10.1–10.7 papunkčiuose numatytas veiklas, atitinka šį specialiųjų projektų atrankos kriterijų, jei projektas (projekto tikslas, projekto pareiškėjas, projektui prašoma skirti lėšų suma ir finansavimo šaltinis) atitinka 2013–2015 metų veiksmų plano 2.1.2.7 įgyvendinimo veiksme pateiktą informaciją apie projekto tikslą, įgyvendinančią instituciją, lėšų sumą (laikoma, kad šį reikalavimą atitinka, jeigu projektui prašoma skirti lėšų suma neviršija 2013–2015 metų veiksmų plane konkrečiam veiksmui įgyvendinti numatytos lėšų sumos) ir finansavimo šaltinį, arba
19.2. bent vieną iš 2016–2018 metų veiksmų plano 2 tikslo „Užtikrinti visuomenės poreikius atitinkančių paslaugų teikimą“ 2.1 uždavinio „Gerinti asmenų aptarnavimo viešojo valdymo institucijose kokybę ir didinti teikiamų paslaugų prieinamumą visuomenei“ 2.1.1 priemonės „Užtikrinti asmenų aptarnavimo kokybę – taikyti vieno langelio principą“ įgyvendinimo veiksmų; laikoma, kad projektas atitinka šį specialiųjų projektų atrankos kriterijų, jei projektas (projekto tikslas, projekto pareiškėjas, projektui prašoma skirti lėšų suma ir finansavimo šaltinis) atitinka bent vieną iš 2.1.1 priemonės „Užtikrinti asmenų aptarnavimo kokybę – taikyti vieno langelio principą“ įgyvendinimo veiksmų, pateiktą informaciją apie projekto tikslą, įgyvendinančią instituciją, lėšų sumą, reikalingą projekto vykdymui (laikoma, kad šį reikalavimą atitinka, jeigu projektui prašoma skirti lėšų suma neviršija 2016–2018 metų veiksmų plane konkrečiam veiksmui įgyvendinti numatytos lėšų sumos), ir finansavimo šaltinį „2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ priemonei 10.1.3-ESFA-V-918 „Viešojo administravimo subjektų iniciatyvos, skirtos paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybei gerinti“ skirtos lėšos.“
14. Pakeičiu 27.1.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„27.1.1.1. rengiamas projektas, kuriam planuojamų investicijų į nematerialųjį turtą (t. y. programinę įrangą ir jos licencijas), esamo pastato (ar jo dalies) techninių ir (ar) funkcinių savybių pagerinimą (paprastasis remontas) ir (ar) įrenginius išlaidų suma, išskyrus (atėmus) joms tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį, viršija 300 000 eurų (tris šimtus tūkstančių eurų);“.
15. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
„28. Investicijų projektas rengiamas vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika), ir šiais reikalavimais:
28.1. projekto įgyvendinimo alternatyvų analizė investicijų projekte turi būti atlikta taikant sąnaudų ir naudos analizės metodą (SNA) ir (ar) sąnaudų efektyvumo analizės (SEA) metodą; investicijų projekte turi būti pagrįsta projekto įgyvendinimo alternatyvų analizės pasirinkto metodo atitiktis Investicijų projektų rengimo metodikos nuostatoms;
28.2. turėtų būti išnagrinėtos ir palygintos mažiausiai tokios projekto įgyvendinimo alternatyvos:
28.2.1. kai projekto, kuris pagal Investicijų projekto rengimo metodikos nuostatas yra priskirtinas prie viešojo juridinio asmens nematerialiojo turto investavimo objekto tipo projektų, (toliau – nematerialiojo turto projektas) investavimo objektas yra naujo nematerialiojo turto įsigijimas, vertinamos alternatyvos:
28.2.2. kai nematerialiojo turto projekto investavimo objektas yra esamo nematerialiojo turto pakeitimas, vertinamos alternatyvos:
28.2.3. kai nematerialiojo turto projekto investavimo objektas yra esamo nematerialiojo turto tobulinimas, vertinamos alternatyvos:
28.2.4. kai projekto, kuris pagal Investicijų projektų rengimo metodikos nuostatas yra priskirtinas prie įrenginių investavimo objekto tipo projektų, (toliau – įrenginių projektas) investavimo objektas yra naujų įrenginių įsigijimas (t. y. rinkoje esančios prekės (-ių) pirkimas), vertinamos alternatyvos:
28.2.5. kai įrenginių projekto investavimo objektas yra esamų įrenginių pakeitimas, vertinamos alternatyvos:
28.2.6. kai įrenginių projekto investavimo objektas yra esamų įrenginių tobulinimas, vertinamos alternatyvos:
28.2.7. kai projekto, kuris pagal Investicijų projektų rengimo metodikos nuostatas yra priskirtinas prie pastatų projektų, investavimo objektas yra esamo pastato techninių ir funkcinių savybių pagerinimas, vertinamos alternatyvos:
28.2.7.2. esamo pastato pardavimas ir naujo, reikalingas technines ir funkcines charakteristikas turinčio pastato įsigijimas;
28.3. jeigu Aprašo 28.2 papunktyje numatytos išnagrinėti ir palyginti projekto įgyvendinimo alternatyvos neleidžia objektyviai įvertinti visų realių projekto įgyvendinimo galimybių, pareiškėjas turi investicijų projekto aprašomojoje dalyje pateikti pagrindimą, kodėl šios alternatyvos yra nepakankamos ir papildomai suformuluoti ir išnagrinėti naują (papildomą) projekto alternatyvą, kuri leistų įsitikinti, kad planuojamas įgyvendinti projektas yra geriausia problemos (-ų) sprendimo alternatyva;
28.4. investicijų projekto įgyvendinimo alternatyvų analizės duomenys turi būti apibendrinti užpildant Investicijų projektų rengimo metodikos 11 priede nustatytą Sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklę (taikoma nematerialiojo turto projektų atveju ir kai projekto investavimo objektas yra esamo pastato techninių ir funkcinių savybių pagerinimas) arba Investicijų projektų rengimo metodikos 10 priede nustatytą Sąnaudų efektyvumo analizės skaičiuoklę (taikoma įrenginių projekto atveju);
28.5. kai rengiamas projektas, kuriam įgyvendinti planuojamos investicijos į IS ir (arba) registrų kūrimą ar modernizavimą, papildomai investicijų projekte turi būti pateikta informacija, atsižvelgiant į Informacinės sistemos gyvavimo ciklo valdymo metodikos, patvirtintos Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. T-29 „Dėl Valstybės informacinės sistemos gyvavimo ciklo valdymo metodikos patvirtinimo“, 3 priede nustatytus Galimybių studijos rengimo reikalavimus.“
16. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:
„30. Projekte negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. Projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, turintiems skirtingų poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.). Taip pat, kai tinkama pagal projekto logiką, projektas turi numatyti funkcionalumus, leidžiančius teikti paslaugas neįgaliesiems, mažinančius socialinę ir kalbinę atskirtį.“
17. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:
„38. Pagal Aprašą tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti
|
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti
|
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkamomis finansuoti gali būti: projekto veikloms vykdyti ir (ar) projekto vykdytojo ir partnerio teikiamų paslaugų ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybei padidinti reikalingų patalpų, kurias projekto vykdytojas ar partneris valdo nuosavybės ar patikėjimo teise, paprastojo remonto darbų išlaidos – kryžminis finansavimas; išlaidos tinkamos tuo atveju, kai 1) projekto vykdytojas ar partneris veiklas (ar dalį jų) įgyvendina pats (taikoma, kai remontuojamos projekto veikloms vykdyti reikalingos patalpos); arba 2) remontuojamos patalpos, siekiant patalpas pritaikyti asmenų aptarnavimui ar siekiant pagerinti patalpų, kuriose aptarnaujami asmenys, savybes (pvz., funkcines, estetines) taip, kad šios patalpos geriau atitiktų paslaugų vartotojų poreikius (taikoma, kai remontuojamos asmenims aptarnauti reikalingos patalpos); kryžminio finansavimo išlaidos gali sudaryti iki 10 proc. visų projektui finansuoti skirtų išlaidų. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkamomis finansuoti gali būti: 4.1. taikomosios programinės įrangos (t. y. programinės įrangos kompiuterinei darbo vietai įrengti ar pagerinti ir (ar) institucijos funkcijoms atlikti skirtos programinės įrangos), kurios neužtikrina pagal Nutarimą Nr. 498 valstybės informacinių technologijų (toliau – IT) paslaugas valstybės institucijoms ir įstaigoms teikiantys valstybės IT paslaugų teikėjai ir (ar) kuri yra susijusi su pagal Nutarimą Nr. 498 savarankiškai valstybės institucijų ir įstaigų tvarkoma valstybės informacinių išteklių infrastruktūra, kūrimo, pritaikymo, įsigijimo išlaidos; 4.2. IS ir (arba) registro kūrimo ir (ar) modernizavimo išlaidos (įskaitant projektavimo, išbandymo, techninės priežiūros, apmokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas); 4.3. projekto veikloms vykdyti ir (ar) projekto vykdytojo ir partnerio teikiamų paslaugų ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybei padidinti reikalingų baldų, kompiuterinės ir biuro įrangos įsigijimo išlaidos (įskaitant jų transportavimo, projektavimo, sumontavimo, vietos (aikštelės) paruošimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, išbandymo, apmokymo naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros ir susijusias išlaidas); kompiuterinės įrangos, kuri reikalinga projekto metu sukurtų ar modernizuotų IS ir (arba) registro funkcionavimui užtikrinti, įsigijimo išlaidos; projekto veikloms vykdyti reikalingų tarnybinių stočių ir kitos kompiuterinės įrangos, kuri nėra susijusi su kompiuterinės darbo vietos įrengimu ar pagerinimu, taip pat joms skirtos programinės įrangos įsigijimo išlaidos, kai ši technika yra susijusi su pagal Nutarimą Nr. 498 savarankiškai valstybės institucijų ir įstaigų tvarkoma valstybės informacinių išteklių infrastruktūra; kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto, kuris reikalingas projekto vykdytojo ir partnerio teikiamų paslaugų ir (ar) asmenų aptarnavimo kokybei padidinti, įsigijimo išlaidos; (šiame papunktyje nurodytos išlaidos negali sudaryti daugiau kaip 30 proc. projektui finansuoti skirtų išlaidų); 4.4. projekto veikloms vykdyti reikalingų licencijų, autorinių ir gretutinių teisių įsigijimo ir nuomos išlaidos.
|
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkamomis finansuoti gali būti: 5.1. projekto veiklas vykdančių projekto vykdytojo ir partnerio darbuotojų (toliau – projektą vykdantis personalas) darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos; šiame papunktyje nurodytų asmenų darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijų už nepanaudotas kasmetines atostogas išlaidos finansuojamos pagal kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąsias normas, nustatytas Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kasmetiniu-atostogu-ismoku-fiksuotuju-normu-nustatymo-tyrimo-ataskaita); 5.2. projektą vykdančio personalo komandiruočių (įskaitant stažuotes), kelionių, dalyvavimo renginiuose, mokymuose išlaidos; projektą vykdančio personalo komandiruočių ir kelionių išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 42 ir 43 punktuose; 5.3. investicijų projektų, galimybių studijų, leidinių rengimo, tyrimų, vertinimų, viešųjų konsultacijų su visuomene vykdymo, mokymų, renginių organizavimo ir vykdymo, leidybos ir panašios išlaidos; 5.4. mokymo ir ugdymo priemonių bei kito projekto veikloms vykdyti reikalingo trumpalaikio turto, išskyrus trumpalaikiam turtui priskiriamus baldus, įrangą ir įrenginius, įsigijimo ir nuomos išlaidos; šios išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas (partneris) pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį), nepirkdamas paslaugų; 5.5. projekto veikloms vykdyti reikalingos biuro, kompiuterinės ir programinės įrangos nuomos išlaidos; 5.6. projekto veikloms vykdyti reikalingų patalpų nuomos išlaidos, jei projekto vykdytojas (partneris) pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį); 5.7. projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių, kelionių, dalyvavimo renginiuose ir pan. Išlaidos; projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 42 ir 43 punktuose; 5.8. projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio, apskaičiuoto ir išmokėto už darbo laiką, kurio metu darbuotojai dalyvavo projekto veiklose, ir susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos, išskyrus darbo užmokesčio išlaidas tų projekto veiklose dalyvaujančių asmenų, kurie gauna darbo užmokestį ar jo dalį iš ES struktūrinės, kitos ES finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos; šios išlaidos yra tinkamos tik kaip projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavas įnašas. Projekto veiklose dalyvaujančių viešojo valdymo institucijų darbuotojų, t. y. projekto dalyvių, darbo užmokesčio ir su juo susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurių dydžiai nustatyti Viešojo valdymo institucijų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt; 5.9. kokybės vadybos sistemų / metodų sertifikavimo išlaidos; 5.10. kitos projekto veikloms vykdyti būtinos ir pagrįstos išlaidos.
|
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamomis finansuoti gali būti: privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.2 ir 450.6 papunkčiuose, rengimo išlaidos, su projekto pristatymu susijusios reprezentacinės išlaidos (išskyrus išlaidas alkoholiui ir tabakui) ir išlaidos kitiems informavimo apie projektą veiksmams (įskaitant susijusias projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų, taip pat atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų, autorines ar kitas sutartis ir projektą vykdančių asmenų ir projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių, kelionių, dalyvavimo renginiuose ir pan. išlaidas). Su informavimu apie projektą susijusios projektą vykdančio personalo ir projekto dalyvių komandiruočių išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 42 ir 43 punktuose. Išlaidos informavimui apie projektą gali sudaryti ne daugiau kaip 3 proc. projektui finansuoti skirtų išlaidų. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Tinkamomis finansuoti gali būti išlaidos, susijusios su projekto administravimu. Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu. Konkrečiam projektui taikomą fiksuotąją projekto išlaidų normą nustato įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, remdamasi projekto biudžetu ir neviršydama Projektų taisyklių 10 priedo 3 punkte nustatytų didžiausių ribų.“ |
18. Pakeičiu 41.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„41.2. projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos, išskyrus Aprašo 44.1, 44.2, 44.4 ir 49.1 papunkčiuose nurodytų projektinio pasiūlymo priedų parengimo išlaidas, jeigu šios išlaidos yra patirtos ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d.; šių priedų rengimo / pirkimo išlaidas pareiškėjas gali įtraukti į projekto biudžetą;“.
19. Papildau 41.8 papunkčiu:
20. Pakeičiu 44.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
21. Pakeičiu 44.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„44.5. dokumentų, kuriuos Aprašo 27.1.4 papunktyje nustatyta tvarka numatyta parengti ar pakeisti siekiant tobulinti paslaugų teikimo ir asmenų aptarnavimo funkcijų atlikimo procedūras (procesus), pakeitimų projektus (jeigu taikoma pagal Aprašo 27.1.3 papunktį); dokumentų pakeitimo projektai gali būti neteikiami, jei pareiškėjas projektiniame pasiūlyme nurodo internetinę svetainę, kurioje šių dokumentų pakeitimo projektai yra paskelbti.“
22. Pakeičiu 64.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„64.4. projekto įgyvendinimo metu projekto lėšomis sukurtos ir įdiegtos paslaugų ir (arba) aptarnavimo kokybei gerinti skirtos priemonės būtų naudojamos ne trumpiau kaip 3 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, o jei projekto vykdymo metu projekto lėšomis bus atliekami patalpų paprastojo remonto darbai, taip pat jeigu bus sukurtos ar modernizuotos IS ir (arba) registrai, jos būtų naudojamos vykdant projekto tikslą atitinkančias veiklas ne trumpiau kaip 5 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.“