UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ LYGIO UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE NUSTATYMO KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 4 d. Nr. AĮ-1005

Utena

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo sąlygų bei taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. A1-316 „Dėl Specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo sąlygų bei taisyklių patvirtinimo“, 8.6.2 ir 23.3.2 papunkčiais:

1Sudarau šios sudėties Specialiųjų poreikių lygio Utenos rajono savivaldybėje nustatymo komisiją:

1.1. Komisijos pirmininkė – Inga Šakalienė, Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vedėja.

1.2. Komisijos pirmininkės pavaduotoja – Eligija Židonienė, Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus savivaldybės gydytoja (vyr. specialistė).

1.3. Komisijos sekretorė – Asta Valiaugienė, Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė;

1.4. Komisijos nariai:

1.4.1. Regina Skomskienė, Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė;

1.4.2. Inga Šarkauskienė, Utenos specialiosios mokyklos – daugiafunkcio centro vyr. socialinė darbuotoja (suderinta);

1.4.3. Seniūnijos socialinis darbuotojas, kurio aptarnaujamoje teritorijoje gyvena asmuo.

2Tvirtinu Specialiųjų poreikių lygio Utenos rajono savivaldybėje nustatymo komisijos nuostatus (pridedama).

3Įgalioju Utenos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vedėją Ingą Šakalienę, jai nesant darbe – Eligiją Židonienę, Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus savivaldybės gydytoją (vyr. specialistę), priimti sprendimus dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo, kai senatvės pensijos amžių sukakusiam asmeniui yra nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, kai asmeniui gydyti nuolat reikalinga dializė, kai asmeniui buvo nustatytas darbingumo lygis iki senatvės pensijos amžiaus ir pasirašyti pažymas dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo.

4Pripažįstu netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. birželio 6 d. įsakymą Nr. AĮ-519 „Dėl komisijos sudarymo specialiųjų poreikių lygiui ir socialinių paslaugų poreikiui nustatytisu visais pakeitimais ir papildymais.

5Nurodau, kad šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

6Nurodau, kad šis įsakymas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

Administracijos direktorius                                                                                       Jonas Slapšinskas

 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. spalio 4 d. įsakymu

Nr. AĮ-1005

 

 

SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ LYGIO UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE NUSTATYMO KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Specialiųjų poreikių lygio Utenos rajono savivaldybėje nustatymo komisijos  nuostatai nustato Specialiųjų poreikių lygio Utenos rajono savivaldybėje nustatymo komisijos (toliau vadinama – Komisija) uždavinius ir funkcijas, komisijos teises ir darbo organizavimą.

2.  Komisija savo veikloje vadovaujasi Specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo sąlygomis bei taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. A1-316 „Dėl Specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo sąlygų bei taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3Komisija nustato specialiųjų poreikių lygį senatvės pensijos amžių sukakusiems asmenims, atsižvelgdama į jiems nustatytus specialiuosius poreikius ir įvertinusi reikalingų specialiosios pagalbos priemonių apimtį.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

4.  Komisija sudaroma ir jos sudėtis keičiama Utenos rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracijos) direktoriaus įsakymu.

5Komisijos darbą koordinuoja Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyrius (toliau – Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyrius).

6Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, iš kurių vienas skiriamas komisijos sekretoriumi.

7Komisijos darbą organizuoja ir posėdžiams vadovauja Komisijos pirmininkas, kuris šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja. Nesant Komisijos pirmininko ar jam negalint eiti pareigų, jo pareigas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas.

8.  Komisijos pirmininkas:

8.1.  vadovauja komisijos posėdžiams;

8.2.  paskiria komisijos posėdžio datą;

8.3.  prireikus į komisijos posėdžius kviečia reikiamus asmenis.

9.  Komisijos sekretorius:

9.1.  nustatyta tvarka registruoja gautus dokumentus, tvarko komisijos parengtus dokumentus;

9.2.  informuoja komisijos narius apie komisijos posėdžio laiką ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas;

9.3.  sprendimo kopiją įsega į asmens bylą.

10.   Komisijos sekretorius tvarko ir saugo posėdžių protokolus ir kitus su komisijos veikla susijusius dokumentus.

11.   Jeigu Komisijos sekretorius negali eiti pareigų, jį pavaduoja Komisijos pirmininko paskirtas Komisijos narys.

12Komisijos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip kartą per mėnesį, esant būtinumui – dažniau.

13Komisijos darbo forma yra posėdžiai.

14.  Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių. Kiekvienu posėdyje svarstytu klausimu sprendimas priimamas atskirai, dalyvavusių komisijos narių balsų dauguma.

15Komisija priima sprendimus posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Jeigu kuris nors Komisijos narys nesutinka su Komisijos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos protokolą.

16.  Komisijos posėdžių protokolus pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.

17.  Asmens specialiųjų poreikių lygiui nustatyti, išvadoms pateikti ir įvertinimui surašyti, spendimo projektui parengti komisija naudojasi Taisyklių prieduose pateiktomis dokumentų formomis.

18.  Sprendimas dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo turi būti priimamas per 20 darbo dienų nuo asmens prašymo ir kitų dokumentų pateikimo dienos.

19Pažyma dėl specialiųjų poreikių nustatymo su parašu ir antspaudu per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiama (išsiunčiama) asmeniui.

20.  Tuo atveju, kai asmeniui nenustatomas specialiųjų poreikių lygis, jis apie tai per 5 darbo dienas turi būti informuotas raštu.

21.  Tuo atveju, kai asmeniui specialiųjų poreikių lygis nustatomas pakartotinai, anksčiau priimtas komisijos sprendimas dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo netenka galios.

 

III SKYRIUS

PAGRINDINĖS KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

22. Komisija atlieka šias funkcijas:

22.1įvertina asmens pateiktus dokumentus;

22.2susipažįsta su specialisto, atsakingo už atskirų specialiųjų poreikių nustatymą, pateikta informacija ir įvertina asmeniui reikalingos specialiosios pagalbos priemonių apimtį (techninės pagalbos priemonių ir (ar) būsto ir jo aplinkos pritaikymo poreikį, ir (ar) specialųjį nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikį, ir (ar) specialųjį lengvojo automobilio įsigijimo ir jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijos poreikį ir (ar) specialųjį transporto išlaidų kompensacijos poreikį, ir (ar) socialinių paslaugų teikimo poreikį, ir kt.);

22.3nustato specialiųjų poreikių lygį;

22.4Komisijos pirmininkas įrašo Komisijos sprendimą (Taisyklių 3 priedas) apie nustatytą specialiųjų poreikių lygį ir jo terminą;

22.5.  parengia pažymos projektą dėl asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo arba nenustatymo ir teikia ją pasirašyti Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vedėjui, o jo komandiruočių, atostogų, ligos atvejais – Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vedėjo pavaduotojui.

IV SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

23.  Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

23.1.  kviesti asmenį (jo įgaliotą atstovą, globėją, rūpintoją) į pokalbį dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo;

23.2.  prašymų svarstymą atidėti, jei reikia patikrinti ir (ar) papildyti faktus;

23.3.  gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių ir kitų institucijų visą informaciją ir medžiagą, reikalingą komisijos sprendimui priimti;

23.4.  teikti neigiamą išvadą dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo, jei asmuo nepateikė reikiamų dokumentų ar pateikė neteisingą informaciją.

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24.     Šie Nuostatai keičiami ar pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

25.     Komisijos nariai, vykdydami savo funkcijas ir pažeidę Lietuvos Respublikos teisės aktus ir šį reglamentą, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

26.     Informacija apie asmenims nustatytą specialiųjų poreikių lygį, kiti duomenys ir dokumentai saugomi Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriuje.

27.     Komisijos sprendimas gali būti skundžiamas Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_______________________