Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS 2015–2017 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS  PROGRAMOS  IR  PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2015 m. vasario 10 d. Nr. T-15

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos korupcijos prevencijos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2-369, Pagėgių savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programą (pridedama).

2. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).

3. Apie sprendimo priėmimą paskelbti laikraštyje „Šilokarčema“, o visą sprendimą − Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt .

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Virginijus Komskis


 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2015 m. vasario 10 d.

sprendimu Nr. T-15

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS 2015–2017 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Pagėgių savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, remiantis Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos ir jos 2015–2019 metų priemonių ir veiksmų plano projektu, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymą Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodikos patvirtinimo“ ir yra skirta korupcijos prevencijai užtikrinti ir antikorupcinio švietimo plėtrai Pagėgių savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2.   Programa grindžiama teisės aktuose nustatytomis korupcijos prevencijos priemonėmis, visuomenės ir Savivaldybės darbuotojų antikorupciniu švietimu ir informavimu.

3.   Programa siekiama paskatinti visuomenę reikšti nepakantumą korupcijai, sustiprinti visuomenės paramą numatytoms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti, užtikrinti glaudų Savivaldybės institucijų bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendrąsias žmogaus teises ir laisves.

4. Programa nustato pagrindinius kovos su korupcija Savivaldybės institucijose tikslus ir uždavinius, korupcijos prevencijos subjektus bei jų teises ir pareigas korupcijos prevencijos srityje ir reglamentuoja korupcijos prevencijos priemonių taikymą.

5. Programoje vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

6. Programą tvirtina Savivaldybės taryba

 

II.        SAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU

 

7. 2014 metais atliktas tyrimas „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2014“, kurio tikslas – įvertinti gyventojų ir verslininkų požiūrį į korupciją, jos paplitimą; atskleisti Lietuvos gyventojų ir verslininkų asmeninę patirtį šioje srityje ir informacijos apie korupciją šaltinius; nustatyti Lietuvos visuomenės antikorupcinį pajėgumą. Pagal atlikto tyrimo duomenis, galima išskirti šias tendencijas:

7.1.    2014 m. gyventojų nuomone, labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijos - 55%, teismai - 30%, policija - 26%, Seimas – 26%, savivaldybės - 25%. Iš 17 problemų Lietuvoje sąrašo pagal dalį nurodžiusių, kad tai yra “labai rimta problema”, gyventojai korupciją minėjo 6-oje vietoje (48%) (Tauragės apskrityje korupciją kaip „labai rimta problema“ nurodė 37% gyventojai). Tačiau net 91% apklausoje dalyvavusių Tauragės apskrities respondentų nurodė, kad per pastaruosius 12 mėnesių teko duoti kyšį (neišskirant konkrečios institucijos). Dažniausios kyšio davimo priežastys Lietuvos mastu buvo nurodytos šios: „maniau, kad tai padės greičiau išspręsti problemą“ (37%), „nes taip įprasta, tai daro dauguma“ (24%), „nes maniau, kad be kyšio tokia problema būtų neišspręsta“ (23%).

7.2.    2014 m. verslo atstovų nuomone, labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijos – 26%, savivaldybės – 18%, teismai – 18%, policija – 14%. Iš 17 problemų Lietuvoje sąrašo pagal dalį nurodžiusių, kad tai yra “labai rimta problema” įmonių vadovai korupciją minėjo 5-oje vietoje (30%). Tauragės apskrityje šie duomenys nedetalizuoti. 57% apklausoje dalyvavusių Tauragės apskrities verslo atstovų nurodė, kad per pastaruosius 12 mėnesių teko duoti kyšį (neišskirant konkrečios institucijos). Dažniausios kyšio davimo priežastys Lietuvos mastu buvo nurodytos šios: „maniau, kad tai padės greičiau išspręsti problemą“ (33%), „nes maniau, kad be kyšio tokią problemą būtų sunku išspręsti“ (24%), „nes maniau, kad be kyšio tokia problema būtų neišspręsta“ (24%).

7.3.    2014 m. valstybės tarnautojų nuomone, labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijas (40%), teismus (25%), savivaldybes (23%), Seimą (20%). Iš 17 problemų Lietuvoje sąrašo pagal dalį nurodžiusių, kad tai yra “labai rimta problema” įmonių vadovai korupciją minėjo 7-oje vietoje (29 %). Tauragės apskrityje šie duomenys nedetalizuoti. 19% apklausoje dalyvavusių valstybės tarnautojų nurodė, kad per pastaruosius 12 mėnesių teko duoti kyšį (neišskirant konkrečios institucijos). Dažniausios kyšio davimo priežastys buvo nurodytos šios: „maniau, kad tai padės greičiau išspręsti problemą“ (26%), „nes taip įprasta, tai daro dauguma“ (25%), „nes norėjau atsilyginti man padėjusiam valstybės tarnautojui“ (20%).

7.4.    Dauguma respondentų išsakė nuomonę, kad korupcija yra kliūtis: Lietuvos gyventojai teigė, kad ji kliudo žmonių gyvenimui, verslo atstovai – kad tai yra kliūtis verslui vystyti, valstybės tarnautojai – kad tai yra kliūtis valstybės gyvenimui. Galima pastebėti taip pat tam tikrą negatyvaus vertinimo sumažėjimą. Tam galėjo turėti įtakos nevienareikšmis pasakymo “yra kliūtis” interpretavimas: galima suprasti, kad tai yra kliūtis visada ir visur, o taip pat, kad tai yra rimta problema dabartinėje Lietuvoje. Duomenys rodo, kad korupcijos kaip rimtos problemos vertinimas mažėja.

7.5.    Pagrindiniu informacijos šaltiniu apie korupcijos procesus gyventojams išlieka televizija (46%), tačiau nuosekliai auga interneto vaidmuo (2011 m. buvo 1%, o 2014 m. - 15%). Įmonių vadovų atsakymai yra panašūs į gyventojų atsakymus. Tuo tarpu valstybės tarnautojams televizija santykinai yra mažiau svarbus informacijos šaltinis (28%), o svarbesnė nei kitose tikslinėse grupėse yra asmeninė patirtis, specializuoti leidiniai, konferencijos.

7.6.    27% gyventojų žino, kur reikėtų kreiptis dėl korupcijos atvejų, 18% praneštų, 12% norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Įmonių vadovų rodikliai šiuo požiūriu yra aukštesni: 37% žino, 36% praneštų, 21% norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Dar daugiau žino, kur reikėtų kreiptis, valstybės tarnautojai - 61%, tačiau praneštų apie korupciją mažiau tarnautojų - 29%.

8. Savivaldybėje ir savivaldybės administracijoje priimti norminiai teisės aktai iš dalies užtikrina korupcijos prevencijos įstatymo įgyvendinimą savivaldybėje. Pagėgių savivaldybės tarybos 2011 m. rugsėjo 29 d. sprendimu Nr. T-120 sudaryta Pagėgių savivaldybės Antikorupcijos komisija ir patvirtinti šios komisijos veiklos nuostatai. Tačiau pastaruosius dvejus metus komisija nevykdė savo veiklos. Bendrojo ir juridinio skyriaus vyriausiajai specialistei pavesta įgyvendinti ir vykdyti korupcijos prevenciją Pagėgių savivaldybėje. Savivaldybė vykdo Lietuvos Respublikos prevencijos įstatymo nuostatas: einamųjų metų III ketvirtyje nustatoma korupcijos pasireiškimo tikimybė; kreipiamasi į Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybą dėl privalomo asmenų pretenduojančių eiti arba einančių vadovo ar padalinio vadovo ar pavaduotojo pareigas, turint tikslą įvertinti asmens patikimumą ir mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybėje.

9. Antikorupcinės veiklos trūkumams priskirtina lėšų antikorupciniam švietimui ir visuomenės nuomonės tyrimams stoka.

10.       2014 metais korupcinio pobūdžio teisinių pažeidimų Savivaldybės įstaigose nenustatyta.

11.       Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos projekte nurodytos su korupcija susijusios problemos, iš kurių būtų galima išskirti šias:

11.1Teisėkūra. Vietos savivaldos valdžių atstovai, inicijuodami teisės aktų pakeitimus, kartais yra veikiami įvairių verslo grupių, kurios siekia joms naudingų teisės aktų pakeitimo ir priėmimo.

11.2Viešieji pirkimai. Yra kelios pagrindinės aukštą korupcijos lygį lemiančios priežastys: didelė viešųjų pirkimų įtaka šalies ekonomikai ir verslo subjektams, nepakankamai veiksmingas kontrolės mechanizmas, nepakankama atsakomybė už padarytus pažeidimus, politikų įtaka ir pan. Tam tikrais atvejais korupcijai pasireikšti vis dar turi įtakos neformalūs išankstiniai susitarimai, kvalifikacinių reikalavimų pritaikymas proteguojamoms įmonėms, nereikalingų prekių, paslaugų ar papildomų darbų pirkimas, netinkamas sutarčių vykdymas ir nepakankama jų vykdymo priežiūra, tiekėjų piktnaudžiavimas jiems suteikta teise ginti savo interesus, nepakankama socialinių įmonių konkurencija, neleistini tokių įmonių susitarimai ir piktnaudžiavimas socialinės įmonės statusu, konkurenciją ribojantys (karteliniai) susitarimai. Viešuosiuose pirkimuose dalyvaujantys tiekėjai sudaro neleistinus susitarimus ir pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą sudėtinga tokius tiekėjus pašalinti iš viešojo pirkimo. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos yra pažeidžiamos sudarant, keičiant ar vykdant pirkimo sutartį.

11.3Sveikatos priežiūra ir socialinė apsauga. Sveikatos apsaugos priežiūra toliau išlieka viena iš daugiausiai problemų keliančių sričių. Pagrindinės priežastys, lemiančios korupciją, – neaiškios administracinės procedūros ir nepakankamas jų viešumas, gydytojų ir pacientų nesąžiningumas, neteisėtas lobizmas, nepakankamas kontrolės mechanizmas ir kt.

11.4Teritorijų planavimas, valstybinė statybų priežiūra ir atliekų tvarkymas. Korupcijos rizika žemėtvarkos ir statybų srityje pasireiškia: neteisėtai mokant už proceso pagreitinimą išduodant sąlygas detaliesiems planams, tvirtinant detaliųjų planų koncepcijas ir detaliuosius planus savivaldybėse; išduodant leidimus pažeidžiant procedūrą reglamentuojančius teisės aktus; neteisėtai atlyginant už žemės sklypo paskirties pakeitimą, didinant užstatymo lygio aukštingumą; nelegalių statybų įteisinimą, be leidimo ar be projektų vykdomų statybų nenutraukimą. Atliekų tvarkymo srityje pasitaikantys korupcijos rizikos veiksniai yra šie: atliekų priskyrimas kitoms kategorijoms (siekdamos sumažinti atliekų perdirbimo, surinkimo ir pan. sąnaudas, verslo organizacijos atliekas, kurių tvarkymas yra brangus, priskiria kitai kategorijai, pvz., pavojingas atliekas priskiria nepavojingoms ir taip išvengia papildomų jų tvarkymo išlaidų); dirbtinai padidinami į sąvartynus pristatomų komunalinių atliekų kiekiai; palankių šiukšlių surinkimo ir vežimo tarifų nustatymas konkrečiam vežėjui; mokamas nelegalus atlygis atsakingiems pareigūnams, norint išvengti nuobaudos už gamtos taršą

11.5Viešasis administravimas, valstybės tarnyba ir turto valdymas. Trūksta skaidrumo ir viešumo dėl turto valdymo, naudojimo ir disponavimo valstybės ir savivaldybių įstaigose. Visuomenė jai priimtinu būdu negauna informacijos apie valstybės ar savivaldybių įstaigų pajamas ir išlaidas. Politikai ar valstybės tarnautojai, pasinaudodami einamomis pareigomis, sudaro sąlygas verslo atstovams brangiai valstybei ar savivaldybei parduoti nekilnojamąjį turtą arba įsigyti iš valstybės ar savivaldybės nekilnojamąjį turtą žemesne nei rinkos kaina. Įtaka gali būti naudojamasi paskiriant asmenis į pelningai dirbančias įmones, visuomenei svarbias pareigas, valstybės ar savivaldybių bendrovių turtą naudojant asmeninėms reikmėms. Valstybės ir savivaldybių įstaigų, įmonių vadovai, privačiojo sektoriaus įmonių vadovai netinkamai vykdo arba nevykdo korupcijos rizikos ir jos veiksnių valdymo, todėl nėra sukurta tinkama antikorupcinė aplinka. Nėra bendros informacinės sistemos, kurioje atsispindėtų valstybės ar savivaldybių įstaigų veiklos sričių korupcijos rizikos veiksniai, visuomenei būtų prieinama valstybės ar savivaldybių įstaigų veikla korupcijos prevencijos srityje.

 

III.       PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

12.          Programos strateginis tikslas – stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Pagėgių savivaldybėje ir Pagėgių savivaldybės įstaigose (institucijose), šalinti neigiamas sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą.

13.          Pirmasis tikslas - atlikti antikorupcinės situacijos vertinimą Pagėgių savivaldybėje.

14.          Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:

14.1.       Nustatyti tikslinių grupių (Pagėgių savivaldybės gyventojų ir Pagėgių savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą.

14.2.       Nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į Pagėgių savivaldybės institucijas;

14.3.       Nustatyti korupcijos paplitimą Pagėgių savivaldybės institucijose, labiausiai korupcijos paveiktas Pagėgių savivaldybės institucijų veiklos sritis.

15.          Antrasis tikslas - siekti didesnio Savivaldybės valdymo efektyvumo, sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, didesnio valstybės tarnautojų atsparumo korupcijai.

16.          Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:

16.1.       užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą

16.2.       Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybės įstaigose;

16.3.       gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo teikimo kokybę;

17.          Trečiasis tikslas - užtikrinti skaidrų ir racionalų prekių, darbų ir paslaugų pirkimą.

18.          Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti – siekti, kad Savivaldybės administracijoje ir savivaldybės biudžetinėse įstaigose būtų tinkamai įgyvendinamos Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių viešuosius pirkimus, nuostatos, kad būtų užtikrinimas viešumas, nebūtų sudaromos galimybės darbuotojų korupcijai.

19.          Ketvirtasis tikslas - didinti Pagėgių savivaldybės gyventojų nepakantumą korupcijai.

20.          Uždaviniai ketvirtajam Programos tikslui įgyvendinti:

20.1.       Skatinti antikorupcines iniciatyvas;

20.2.       Vykdyti antikorupcinį švietimą savivaldybės gyventojų ir darbuotojų tarpe.

21.          Programoje nustatytų tikslų pasiekimas vertinamas pagal Programos priemonių plane nustatytus tikslo rezultato kriterijus. Už duomenų, reikalingų nustatyti, ar šie kriterijai pasiekti, surinkimą pagal kompetenciją atsako Programos priemonių plane nurodyti vykdytojai.

22.          Programos uždaviniai vertinami pagal nustatytus laukiamo rezultato kriterijus.

23.          Atskiros Programos įgyvendinimo priemonės vertinamos pagal jų įgyvendinimo būklę. Priemonių, susijusių su teisinio reglamentavimo nustatymu, pakeitimu ir pripažinimu netekusiu galios, įgyvendinimas išskiriamas į du etapus – teisės aktų projektų parengimą ir teisės aktų projektų priėmimą, nustatant konkrečius subjektus, atsakingus už atitinkamus įgyvendinimo etapus. Tokios priemonės laikomos įgyvendintomis tada, kai priimami jose numatyti teisės aktai.

 

IV.       PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, KONTROLĖ, ATSKAITOMYBĖ IR ATNAUJINIMAS

 

24.          Programa įgyvendinama pagal Programos priede pateiktą Programos įgyvendinimo priemonių planą.

25.          Už valstybės antikorupcinės politikos įgyvendinimą Savivaldybėje, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje pagal kompetenciją atsako Savivaldybės meras ir Antikorupcijos komisija.

26.          Už korupcijos prevenciją atsako Savivaldybės administracijos direktorius, visų Savivaldybės administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių vadovai.

27.          Programos priemonių vykdytojai yra Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė (jei tokia grupė yra sudaroma), Savivaldybės administracijos padalinių vadovai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kiti Programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti asmenys.

28.          Už Programos priemonių įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, kuriam yra pavesta vykdyti korupcijos prevenciją ir kontrolę.

29.          Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai per mėnesį nuo jiems priskirtos Programos įgyvendinimo priemonės įvykdymo termino pabaigos pateikia už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingam Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui informaciją apie priemonių įgyvendinimo eigą ir pasiektus rezultatus.

30.          Už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingas Savivaldybės administracijos tarnautojas pasibaigus metams per vieną mėnesį pateikia Programos veiksmingumo stebėsenos išvadą Antikorupcijos komisijai.

31.          Visa informacija, susijusi su Programos įgyvendinimu ir vertinimu, taip pat Programos veiksmingumo galutinė stebėsenos išvada skelbiama savivaldybės interneto svetainėje.

32.          Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, kaip nepriklausoma kontrolės ir audito institucija, Programą gali vertinti ekonomiškumo, efektyvumo ir rezultatyvumo požiūriu.

33.          Savivaldybės institucijos, juridiniai ir fiziniai asmenys, bendruomenės, nevyriausybinių organizacijų atstovai iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti pasiūlymus Antikorupcijos komisijai dėl Programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano pakeitimo ar papildymo.

34.          Atsižvelgiant į antikorupcinių teisės aktų pokyčius, kompetentingų institucijų bei asmenų išvadas ir rekomendacijas, metinę Antikorupcijos komisijos veiklos ataskaitą, sociologinių visuomenės nuomonės tyrimų ir antikorupcinės veiklos analizių rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas gali būti peržiūrimi ir keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu iki einamųjų metų IV ketvirčio pabaigos.

 

V.        PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

35.          Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.

 

VI.       BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36.          Programa su priedais skelbiama Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt. Įgyvendinus priemonių plane numatytą priemonę – Savivaldybės interneto svetainėje ir / ar spaudoje informuojama visuomenė.

37.          Su programa ir priemonių planu supažindinami Savivaldybės administracijos padaliniai, Savivaldybės įstaigos.

_________________________

 

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2015 m. vasario 10 d. sprendimu Nr. T-15

 

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015-2017 M.

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

Tikslas - Atlikti antikorupcinės situacijos vertinimą Pagėgių savivaldybėje.

Tikslo rezultato kriterijai:

1.   Parengta ir atlikta Pagėgių savivaldybės antikorupcinės aplinkos analizė.

2.   Atsižvelgiant į analizės rezultatus, pakoreguota Programa ir Programos įgyvendinimo priemonių planas.

1 uždavinys. Nustatyti tikslinių grupių (Pagėgių savivaldybės gyventojų ir Pagėgių savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą.

2 uždavinys. Nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į Pagėgių savivaldybės institucijas.

3 uždavinys. Nustatyti korupcijos paplitimą Pagėgių savivaldybės institucijose, labiausiai korupcijos paveiktas Pagėgių savivaldybės institucijų veiklos sritis.

Eil. Nr.

Problema

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

1.

Informacijos trūkumas siekiant įvertinti Pagėgių savivaldybės antikorupcinę aplinką, nustatyti specifinius korupcijos rizikos veiksnius ir suformuoti specialiąsias Pagėgių savivaldybės antikorupcinės politikos nuostatas.

Atlikti sociologinį tyrimą.

 

 

 

 

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę

 

Antikorupcinė komisija

Kiekvienais metais

Nustatytas požiūris į korupciją, įvertintas antikorupcinis potencialas, nustatyta korupcinė patirtis, korupcijos paplitimas, labiausiai korupcijos paveiktos sritys.

Atnaujinti Pagėgių savivaldybės kovos su korupcija 2015-2017 metų programą ir jos priemonių planą.

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę

 

Antikorupcinė komisija

Tikslas - siekti didesnio Savivaldybės valdymo efektyvumo, sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, didesnio valstybės tarnautojų atsparumo korupcijai

Tikslo rezultato kriterijai:

1.   Gyventojų pasitikėjimo Pagėgių savivaldybės institucijomis ir įstaigomis kilimas 15 proc. (kasmet po 5 proc.)

2.   Per metus įvykdytas ne mažiau kaip vienas seminaras norminių teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo tema.

3.   Įvertinta situacija Savivaldybės įstaigų (institucijų) veiklos srityse, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika ir padarytos išvados;

4.   Atnaujinta 90 % administracinių paslaugų aprašymų

 

1 uždavinys. užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.

2.

Atliekant norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą nenustatomos antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos.

Organizuoti Savivaldybės institucijų darbuotojų kursus dėl teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu.

Savivaldybės administracijos bendrasis ir juridinis skyrius

2015-2017 m.

Savivaldybės institucijų darbuotojai supažindinti su norminių teisės aktų projektų antikorupciniu vertinimu.

Kursuose dalyvavusių asmenų skaičius, kursų trukmė.

2 uždavinys. Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybė Savivaldybės įstaigose.

3.

Veiklos analizė antikorupciniu požiūriu vykdoma tik Savivaldybės administracijoje, neanalizuojant kitų savivaldybės įstaigų veiklos

Parengti savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika, nustatymo ir vertinimo motyvuotą išvadą ir pateikti ją Savivaldybės merui

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę

 

Antikorupcinė komisija

2015-2017 m.

Įvertinta situacija Savivaldybės įstaigų (institucijų) veiklos srityse, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika ir padarytos išvados

3 uždavinys. Gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo kokybę.

4.

Pagėgių savivaldybės internetinėje svetainėje „Administracinės paslaugos“ pateikta iš dalies nebeaktuali informacija, informacijos apie dalį teikiamų administracinių paslaugų nepateikta

Vadovaujantis Administracinių paslaugų teikimo aprašymų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2009 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 1V-644 Parengti (pakeisti), patvirtinti ir svetainėje paskelbti teikiamų administracinės paslaugų aprašymus

Savivaldybės administracijos struktūriniai skyriai

Valstybės tarnautojai, nepatenkantys į struktūrinius padalinius

Iki 2015 m. III ketvirčio

Atnaujinta 90 % administracinių paslaugų aprašymų

 

Tikslas - užtikrinti skaidrų ir racionalų prekių, darbų ir paslaugų pirkimą.

Tikslo rezultato kriterijus – pakoreguotos mažos vertės pirkimų tvarkos nuostatos, siekiant išvengti piktnaudžiavimo

1 uždavinys. Siekti, kad Savivaldybės administracijoje ir savivaldybės biudžetinėse įstaigose būtų tinkamai įgyvendinamos Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių viešuosius pirkimus, nuostatos, kad būtų užtikrinimas viešumas, nebūtų sudaromos galimybės darbuotojų korupcijai

5.

Galimas piktnaudžiavimas atliekant mažos vertės pirkimus.

Peržiūrėti mažos vertės pirkimų tvarkos nuostatas, siekiant sumažinti piktnaudžiavimų vykdant tokius pirkimus galimybę

Teisės aktų antikorupciniu požiūriu vertintojai

2015 m.

Pakoreguotos mažos vertės pirkimų tvarkos nuostatos, siekiant išvengti piktnaudžiavimo

Tikslas - didinti Pagėgių savivaldybės gyventojų nepakantumą korupcijai.

Tikslo rezultato kriterijai:

1.   Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, padidėjimas 10 proc.

2.   Pagėgių savivaldybės korupcijos prevencijos programos žinomumas tarp gyventojų padidės 15 proc.

 

1 uždavinys. Skatinti antikorupcines iniciatyvas.

6.

Asmenų pasyvumas antikorupcinėje veikloje, nepakankamas Savivaldybės institucijų bendradarbiavimas su gyventojais, organizacijomis ir pan.

Inicijuoti konkursų korupcijos prevencijos tema organizavimą

Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius

Vyriausiasis specialistas kultūrai

Jaunimo reikalų koordinatorius

2015-2017 m.

Įgyvendintas antikorupcinės iniciatyvos projektas.

2 uždavinys. Vykdyti antikorupcinį švietimą savivaldybės gyventojų ir darbuotojų tarpe.

7.

Savivaldybės gyventojai nepakankamai susipažinę su Savivaldybės korupcijos prevencijos programa.

Viešai skelbti savivaldybės Korupcijos prevencijos programą ir jos įgyvendinimo priemonių planą interneto svetainėje www.pagegiai.lt skiltyje „Korupcijos prevencija“

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę

Nuolat

Užtikrinamas korupcijos prevencijos priemonių viešumas;

Sudaryta galimybė plačiau informuoti visuomenę.

______________