ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. BIRŽELIO 26 D. SPRENDIMO NR.T1-149 „DĖL VAIKŲ PRIĖMIMO Į ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO UGDYMO GRUPES“ PAKEITIMO

 

2016 m. balandžio 28 d. Nr. T1-128

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. T1-149 „Dėl vaikų priėmimo į Šilalės rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ugdymo grupes“ 1.1 papunkčiu patvirtintą Centralizuoto vaikų priėmimo į Šilalės rajono savivaldybės švietimo įstaigų visos dienos ikimokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Paskelbti informaciją apie priimtą sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                                          Jonas Gudauskas


PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2015 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T1-149

(Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. balandžio 28 d. sprendimo Nr. T1-128 redakcija)

 

 

CENTRALIZUOTO VAIKŲ PRIĖMIMO Į ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VISOS DIENOS IKIMOKYKLINIO UGDYMO GRUPES TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Centralizuoto vaikų priėmimo į Šilalės rajono savivaldybės švietimo įstaigų visos dienos ikimokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja vaikų priėmimą į Šilalės rajono savivaldybės švietimo įstaigų (toliau – Įstaigų) ikimokyklinio ugdymo grupes, kurių ugdymo organizavimo trukmė ne trumpesnė nei 5 val.  

2. Aprašo paskirtis – užtikrinti institucinio, ne trumpesnio nei 5 val. trukmės, ikimokyklinio ugdymo prieinamumą, organizuoti lankančiųjų ir pageidaujančių lankyti vaikų apskaitą bei visuomenės informavimą apie laisvas vietas ikimokyklinio ugdymo grupėse ir vietų poreikį. Aprašas netaikomas ikimokyklinio ugdymo grupėms, kurių darbo trukmė yra 4 val.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, atsižvelgiant į Rekomendacijas savivaldybėms dėl centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-918 „Dėl Rekomendacijų savivaldybėms dėl centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes“, Privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. V-735/A1-208 „Dėl Privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitus teisės aktus.

4. Aprašas reglamentuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymų pateikimo, grupių sudarymo tvarką, duomenų bazės struktūrą, duomenų valdytojo ir tvarkytojų funkcijas ir atsakomybę.

 

II SKYRIUS

TĖVŲ (GLOBĖJŲ, RŪPINTOJŲ) PRAŠYMŲ PATEIKIMO TVARKA

 

5. Tėvai (globėjai, rūpintojai) prašymus priimti vaikus į Įstaigų visos dienos ikimokyklinio ugdymo grupes (toliau – grupės) pildo elektroniniu būdu arba juos raštu pateikia Įstaigos vadovui (toliau – Įstaigos duomenų bazės tvarkytojas) pagal prašymo pateikimo formą (priedas). Tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymai priimami ir elektronine programa registruojami nuolat.

6. Prašyme nurodoma:

6.1. vaiko vardas ir pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta;

6.2. pageidaujama lankyti Įstaiga;

6.3. pageidaujama vaiko priėmimo į grupę data, nurodant mokslo metus;

6.4. duomenys apie pirmenybę priimant vaiką į Įstaigą (pagal Aprašo 12 punktą);

6.5. kontaktiniai tėvų (globėjų, rūpintojų) duomenys (mobiliojo telefono numeris, elektroninio pašto adresas);

6.6. pageidaujamas pranešimo apie priėmimą į Įstaigą būdas (elektroniniu paštu, telefonu, laišku).

7. Teikiant prašymą elektroniniu būdu:

7.1. užpildoma elektroninė prašymo forma, esanti Savivaldybės svetainėje www.silale.lt;

7.2. atsiųstas prašymas Duomenų bazėje registruojamas automatiškai, suteikiamas užregistruotam vaikui unikalus sugeneruotas kodas, nustatomas eilės numeris;

7.3. vartotojui elektroniniu paštu patvirtinama, kad duomenys sėkmingai užregistruoti ir nurodomas unikalus užregistruoto vaiko kodas;

7.4. dokumentai ir/ar jų kopijos (vaiko gimimo liudijimas, nustatytos formos vaiko sveikatos pažymėjimas, dokumentai, patvirtinantys šeimos sudėtį, jos socialinę padėtį ir kitas aplinkybes, kuriais remiantis gali būti teikiama pirmenybė dėl vaiko priėmimo Aprašo 12 punkte nurodytais atvejais) pateikiami atvykus į Įstaigą pasirašyti ugdymo sutartį.

8. Teikiant prašymą Įstaigos vadovui raštu:

8.1. prašymas pateikiamas atvykus į Įstaigą, Įstaigos duomenų bazės tvarkytojui nustatytu darbo laiku;

8.2. su prašymu pateikiami dokumentai ir/ar jų kopijos (vaiko gimimo liudijimas, dokumentai, patvirtinantys šeimos sudėtį, jos socialinę padėtį ir kitas aplinkybes, kuriais remiantis gali būti teikiama pirmenybė dėl vaiko priėmimo Aprašo 12 punkte nurodytais atvejais);

8.3. Įstaigos duomenų bazės tvarkytojas užpildo elektroninę prašymo formą ne vėliau kaip per 1 darbo dieną pagal pateiktus duomenis pasirašytinai;

8.4. prašymas automatiškai registruojamas Duomenų bazėje, suteikiamas unikalus užregistruoto vaiko kodas ir eilės numeris. Tėvams (globėjams, rūpintojams) suteikiama teisė pagal unikalų užregistruoto vaiko kodą savivaldybės internetinėje svetainėje pasitikrinti savo vaiko vietą eilėje.

9. Prašymas neregistruojamas, jeigu jame pateikti neteisingi duomenys arba pateikti ne visi duomenys.

10. Priimant asmenų prašymus dėl priėmimo į ikimokyklinio ugdymo grupę yra sudaromi du sąrašai: pagal prašymų pateikimo datą ir pagal pirmumo teisę suteikiančias priežastis (prioriteto tvarka).

11. Vaikai priimami į ikimokyklinio ugdymo grupę tokia tvarka: trys vaikai iš sąrašo pagal prašymų padavimo datą, vienas iš sąrašo pagal pirmumo teisę suteikiančias priežastis.

12. Vaikai į ikimokyklinio ugdymo grupę priimami pagal prioritetus:

12.1. vaikai iš nepilnų šeimų (kai vienas iš tėvų miręs arba teismo sprendimu nenustatyta tėvystė, teismo pripažintas dingusiu be žinios ar nežinia kur esančiu, teismo pripažintas neveiksniu arba atlieka laisvės atėmimo bausmę pataisos įstaigose, vienam iš tėvų neterminuotai apribota valdžia);

12.2. vaikai iš moksleivių ir studentų šeimų, kuriose bent vienas iš tėvų mokosi dieniniame skyriuje;

12.3. vaikai iš socialiai remtinų šeimų;

12.4. vaikai iš šeimų, kuriose yra 3 ir daugiau vaikų iki 18 metų arba iki 24 metų (kai mokosi mokymo įstaigos dieniniame skyriuje);

12.5. vaikai, kuriems nustatyta globa ir rūpyba;

12.6. įvaikinti vaikai;

12.7. vaikai, kurių abu tėvai neįgalūs.

13. Vaikai, kuriems Savivaldybės Vaiko gerovės komisijos nutarimu skirtas ikimokyklinis ugdymas, priimami be eilės.

 

III SKYRIUS

VAIKŲ PRIĖMIMAS IR GRUPIŲ SUDARYMAS

 

14. Priimamų į Įstaigą vaikų sąrašą, atsižvelgdamas į įstaigoje esančias laisvas vietas, sudaro Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas kasmet iki birželio 1 d. Priimant laikomasi nuostatos, kad vaiko ir vieno iš jo tėvų (globėjų, rūpintojų) deklaruota gyvenamoji vieta turi būti Šilalės rajone, kitų savivaldybių gyventojai gali būti priimami esant laisvų vietų. Grupes, pagal priimamų į Įstaigą vaikų sąrašą, įsakymu komplektuoja vadovas. Įstaigose atsilaisvinus vietai, vaikai gali būti priimami visus metus.

15. Grupės formuojamos iš to paties arba skirtingo amžiaus vaikų pagal higienos normose nustatytus reikalavimus:

15.1. nuo 1,5 metų iki 3 metų amžiaus lopšelio grupėse ne daugiau 15 vaikų;

15.2. nuo 3 metų iki 5 metų amžiaus darželio grupėse ne daugiau 20 vaikų;

15.3. bendrojo ugdymo mokyklų visos dienos trukmės ikimokyklinio ugdymo grupėse nuo 2 metų iki 5 metų, ne mažiau 10 ir ne daugiau 20 vaikų.

16. Tėvams (globėjams, rūpintojams) apie suteiktą vietą pranešama registravusiam vaiką asmeniui prisijungus prie Savivaldybės interneto svetainės arba prašyme nurodytu būdu bei asmeniui tiesiogiai kreipiantis į Įstaigos vadovą.

17. Tėvai (globėjai, rūpintojai), gavę pranešimą apie vaiko priėmimą, privalo kreiptis į nurodytą Įstaigą per 15 kalendorinių dienų dėl ugdymo sutarties sudarymo, patvirtinti vaiko atvykimą ir pateikti reikiamus dokumentus.

18. Tėvai (globėjai, rūpintojai), negalintys atvykti į Įstaigą per 15 kalendorinių dienų dėl pateisinamų priežasčių (ligos, išvykę), apie tai turi informuoti Įstaigos vadovą raštu (elektroniniu pranešimu, registruotu laišku) ir pranešti apie atvykimo ir dokumentų pateikimo datą.

19. Tėvams (globėjams; rūpintojams) per 15 kalendorinių nepatvirtinus vaiko atvykimo ir nepateikus reikiamų dokumentų (išskyrus 18 punkte nurodytais atvejais), vaikas netenka vietos Įstaigoje. Įstaigos duomenų bazės tvarkytojas jį išbraukia iš sąrašo ir apie laisvą vietą praneša kitiems laukiantiems eilės tvarka.

20. Atsiradus laisvai vietai grupėje, vaikai priimami, vadovaujantis šio Aprašo 11 punkte nustatyta tvarka. Tėvai (globėjai, rūpintojai), gavę pranešimą apie vaiko priėmimą į laisvą vietą, per 15 kalendorinių dienas turi kreiptis į Įstaigą dėl ugdymo sutarties sudarymo.

21. Su kiekvieno priimto vaiko tėvais (globėjais, rūpintojais) sudaroma vaiko ugdymo sutartis, kurią pasirašo įstaigos vadovas ir vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) konkrečios ugdymo programos laikotarpiui.

22. vaikai į ikimokyklinio ugdymo į grupes priimami ir išbraukiami iš jų Įstaigos vadovo įsakymu ir įregistruojami Mokinių registre.

23. Vaikas išregistruojamas iš įstaigos Mokinių registro:

23.1. tėvams (globėjams, rūpintojams) raštu atsisakius lankyti ikimokyklinio ugdymo grupę;

23.2. jei vaikas, priimtas į ikimokyklinio ugdymo grupę, per vieną mėnesį nepradeda lankyti jos be pateisinamos priežasties.

24. Apie vaiko išbraukimą iš ikimokyklinio ugdymo grupės sąrašų tėvai (globėjai, rūpintojai) informuojami raštu.

25. Tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus argumentuotą raštišką prašymą (tėvo ar mamos vaiko priežiūros ar auginimo atostogos, vaiko šeimai laikinai pakeitus gyvenamąją vietą ir kt.), vaiko ikimokyklinės grupės lankymas gali būti atidėtas ne trumpesniam kaip vienerių metų laikotarpiui.

 

IV SKYRIUS

DUOMENŲ BAZĖS KŪRIMAS IR STRUKTŪRA

 

26. Šilalės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriuje sukuriama ir pildoma duomenų bazė apie Įstaigas, vykdančias ikimokyklinio ugdymo programas, ir vaikus, lankančius ir pageidaujančius lankyti Šilalės rajono Įstaigų ikimokyklinio ugdymo grupes. 

27. Duomenų bazės paskirtis – centralizuotai tvarkyti duomenis apie Šilalės rajono Įstaigų ikimokyklinio ugdymo grupes ir jas lankančius bei pageidaujančius lankyti vaikus, siekiant optimaliai tenkinti tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius ir teikti patikimą, tikslią informaciją vietos bendruomenei.

28. Duomenų bazės struktūra:

28.1. duomenys apie Įstaigas, vykdančias ikimokyklinio ugdymo programas: vietų skaičius grupėse, grupės pagal vaikų amžių, grupių darbo laikas ir darbo trukmė, ugdymo programos, teikiamos papildomos paslaugos ir kita su ugdymo organizavimu susijusi informacija;

28.2. duomenys apie grupes lankančius vaikus;

28.3. duomenys apie pageidaujančius grupes lankyti vaikus;

28.4. duomenys, pateikti tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymuose.

 

V SKYRIUS

DUOMENŲ BAZĖS VALDYTOJO IR TVARKYTOJŲ FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ

 

29. Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktorius yra duomenų bazės valdytojas (toliau – Valdytojas). Valdytojas:

29.1. priima sprendimus dėl duomenų bazės sudarymo;

29.2. skiria Savivaldybės duomenų bazės tvarkytoją (-jus), paveda jam (jiems) kontroliuoti Aprašo 28 punkte nurodytų duomenų surinkimą;

29.3. nustato, kaip teikiama informacija Aprašo VI skyriuje nurodytiems duomenų gavėjams;

29.4. priima sprendimus dėl vaiko perkėlimo iš vienos ikimokyklinį ugdymą teikiančios įstaigos į kitą, vaiko eilės grąžinimo, jei tėvai (globėjai, rūpintojai) raštu prašymą, priimti vaiką į ikimokyklinio ugdymo įstaigą, buvo pateikę iki 2015 m. spalio 15 d.

30. Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojo funkcijos:

30.1. kontroliuoja Įstaigų, vykdančių ikimokyklinį ugdymą, duomenų ir tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymų suvedimą;

30.2. vykdo galiojančio Aprašo įgyvendinimo priežiūrą;

30.3. prižiūri Elektroninės centralizuoto vaikų priėmimo į darželius sistemos (toliau – Sistema) sugeneruotas vaikų eiles ir pagal įstaigoje esančias laisvas vietas sudaro Priimamų į Įstaigą vaikų sąrašą;

30.4. pagal tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus koreguoja vaiko duomenis;

30.5. registruoja gautus tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną užpildo elektroninę prašymo formą, tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus priimti vaiką į Įstaigas bei dokumentų, patvirtinančių šeimos sudėtį ir jos socialinę padėtį, kopijas perduoda Įstaigai;

30.6. pašalina vaikų duomenis iš Sistemos pagal tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą arba Įstaigos, teikiančios ikimokyklinį ugdymą, sprendimą;

30.7. tvarko Sistemoje tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus dėl vaiko ikimokyklinio ugdymo grupės lankymo atidėjimo, elektroniniu paštu teikdamas prašymus Sistemos administratoriui.

31. Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas turi teisę gauti šio Aprašo 28 punkte nurodytą informaciją iš Įstaigų.

32. Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojas atsako už:

32.1. pavestos tvarkyti duomenų bazės duomenų apsaugą;

32.2. duomenų bazės funkcionalumą;

32.3. priežiūros vykdymą dėl informacijos apie laisvas vietas visos dienos trukmės ikimokyklinio ugdymo grupėse tikslumo užtikrinimo;

32.4. kaupiamų duomenų patikrinimą.

33. Įstaigos duomenų bazės tvarkytojas (-ai):

33.1. renka šio Aprašo 28 punkte nurodytą informaciją;

33.2. registruoja gautus tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną užpildo elektroninę prašymo formą, saugo tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus priimti vaiką į Įstaigas bei dokumentų, patvirtinančių šeimos sudėtį ir jos socialinę padėtį, kopijas;

33.3. įveda duomenis į duomenų bazę, juos klasifikuoja ir grupuoja;

33.4. kaupia, atnaujina, keičia duomenų archyvą;

33.5. teikia informaciją tėvams (globėjams, rūpintojams) apie laisvas vietas grupėse;

33.6. teikia informaciją kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymu ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais;

33.7. teikia duomenų tvarkymo ataskaitas Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojui;

33.8. organizuoja duomenų bazės techninį aptarnavimą ir priežiūrą;

33.9. priimant vaiką į ikimokyklinę ugdymo grupę iš Sistemos atsispausdina prašymą, kurį pateikia pasirašyti tėvams (globėjams, rūpintojams), ir jį saugo teisės aktų nustatyta tvarka;

33.10. Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojui elektroniniu laišku perduoda tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą arba ikimokyklinį ugdymą teikiančios įstaigos sprendimą dėl vaiko pašalinimo iš laukiančių vaikų sąrašo;

33.11. tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus raštišką prašymą dėl vaiko ikimokyklinio ugdymo grupės lankymo atidėjimo, per 1 darbo dieną elektroniniu paštu jį perduoda Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojui;

33.12. kiekvienais metais, ne vėliau kaip iki gegužės 15 d., Savivaldybės duomenų bazės tvarkytojui pateikia informaciją apie prognozuojamą laisvų vietų skaičių naujais mokslo metais;

33.13. atsiradus laisvai vietai, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, apie tai elektroniniu paštu informuoja Savivaldybės duomenų bazės tvarkytoją.

34. Įstaigos duomenų bazės tvarkytojas (-ai) atsako už:

34.1. pavestos tvarkyti duomenų bazės duomenų apsaugą;

34.2. duomenų bazės funkcionalumą;

34.3. tėvų (globėjų, rūpintojų) pateiktų prašymų ir dokumentų kopijų saugojimą;

34.4. duomenų patikimumą, kad duomenų bazėje tvarkomi duomenys atitiktų tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymuose pateiktus duomenis;

34.5. tikslios informacijos pateikimą apie Įstaigoje esančias laisvas vietas.

35. Asmenys, susiję su duomenų bazės tvarkymu, atsako už asmens duomenų slaptumą Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

DUOMENŲ GAVĖJAI IR JŲ TEISĖ NAUDOTIS DUOMENŲ BAZĖS INFORMACIJA

 

36. Informacijos iš duomenų bazės gavėjai yra Šilalės rajono savivaldybės institucijos, sprendžiančios ikimokyklinio ugdymo įstaigų tinklo plėtrą ir kitus ikimokyklinio ugdymo organizavimo klausimus, įstaigos, teikiančios ikimokyklinį ugdymą, kiti fiziniai ir juridiniai asmenys.

37. Aprašo 36 punkte nurodytos Šilalės savivaldybės institucijos papildomai turi teisę gauti duomenų bazėje tvarkomus duomenis apie:

37.1. Įstaigas (personalą, ugdymo organizavimą, Įstaigas lankančių vaikų skaičių, jų amžių ir panašią informaciją);

37.2. vaikus, pageidaujančius lankyti grupes (jų skaičių, amžių ir vaikų, kuriems yra teikiama pirmumo teisė, skaičių).

38. Tėvai (globėjai, rūpintojai), pateikę prašymą priimti vaiką į Įstaigą, turi teisę gauti:

38.1. duomenis apie Įstaigas (grupių skaičių ir sudėtį, esamas ir laisvas vietas grupėse, papildomai teikiamas ugdymo paslaugas);

38.2. duomenis apie vaiko(-ų) (globotinio(-ių) vietą eilėje ir kitą informaciją, patvirtinančią jo priėmimo į grupę galimybes;

38.3. reikalauti ištaisyti ar pašalinti vaiko duomenis, duomenis apie šeimos socialinę padėtį.

39. Ikimokyklinį ugdymą teikiančių įstaigų vadovai, kiti suinteresuoti fiziniai ir juridiniai asmenys turi teisę gauti duomenis apie:

39.1. kitas Įstaigas, teikiančias ikimokyklinį ugdymą (ugdymo organizavimą, lankančių vaikų skaičių ir amžių);

39.2. vaikų, pageidaujančių lankyti jų Įstaigą, skaičių ir amžių, pageidaujamą lankyti grupę ir kitas pageidaujamas paslaugas, vaikų, kuriems teikiama pirmenybė, skaičių.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Į Šilalės lopšelį – darželį „Žiogelis“ vaikai priimami, atsižvelgiant į vaikų adaptacijos problemas (kas savaitę ne daugiau kaip po 5 vaikus į grupę) kasmet nuo rugpjūčio 16 d.

41. Į kitas ikimokyklinį ugdymą teikiančias įstaigas vaikai priimami nuo rugsėjo 1 d.

42. Įstaigos vadovas atsako už Aprašo įgyvendinimą ir grupių komplektavimą.

43. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo.

______________________________