CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL EKSPERIMENTINIŲ ORLAIVIŲ REGISTRAVIMO, TINKAMUMO SKRAIDYTI IR JŲ PILOTAVIMO
2016 m. spalio 31 d. Nr. 4R-214
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 3 straipsnio šeštuoju punktu ir atsižvelgdamas į 2008 m. vasario 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 dėl bendrųjų taisyklių civilinės aviacijos srityje ir įsteigiantį Europos aviacijos saugos agentūrą, panaikinantį Tarybos direktyvą 91/670/EEB, Reglamentą (EB) Nr. 1592/2002 ir Direktyvą 2004/36/EB (OL, 2011, L311, p.1) (toliau – Reglamentas Nr. 2016/2008) bei Civilinės aviacijos administracijos (toliau – CAA) direktoriaus 2008 m. vasario 4 d. įsakymą Nr. 4R-25 „Dėl civilinių orlaivių kategorijų patvirtinimo“.
1. Lietuvos Respublikos teritorijoje naudoti skrydžiams tik tuos eksperimentinius orlaivius ir lengvesnius už orą orlaivius (laisvuosius aerostatus, pririšamuosius aerostatus, dirižablius), kurie:
1.1. yra registruoti ir paženklinti pagal Civilinių orlaivių registravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. 3-439 „Dėl civilinių orlaivių registravimo taisyklių patvirtinimo“ ir Civilinių orlaivių registravimo ženklų suteikimo bei ženklinimo taisykles, patvirtintas CAA direktoriaus 2005 m. gegužės 24 d. įsakymu Nr.4R-89 „Dėl civilinių orlaivių registravimo ženklų suteikimo bei ženklinimo taisyklių patvirtinimo“.
1.2. turi tinkamumo skraidyti pažymėjimą, išduotą:
1.2.1. eksperimentiniams orlaiviams bei EASA atitinkamo tipo sertifikato neturintiems lengvesniems už orą orlaiviams (laisviesiems aerostatams, pririšamiesiems aerostatams, dirižabliams) pagal Civilinių orlaivių specialiųjų tinkamumo skraidyti pažymėjimų išdavimo taisykles, patvirtintas CAA direktoriaus 2003 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. 4R-13 „Dėl civilinių orlaivių specialiųjų tinkamumo skraidyti pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“;
1.2.2. mėgėjiškiems orlaiviams pagal Mėgėjiškos konstrukcijos orlaivių gamybos, jų tinkamumo skraidyti nustatymo ir naudojimo taisykles, patvirtintas CAA direktoriaus 2001 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 109 „Dėl mėgėjiškos konstrukcijos orlaivių gamybos, jų tinkamumo skraidyti nustatymo ir naudojimo taisyklių“;
1.2.3. EASA tipo sertifikatą turintiems lengvesniems už orą orlaiviams (laisviesiems aerostatams, pririšamiesiems aerostatams, dirižabliams) pagal Civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimų išdavimo taisykles, patvirtintas CAA direktoriaus 2006 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr.4R-88 „Dėl civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“.
2. Šio įsakymo 1 punkto reikalavimai netaikomi orlaiviams:
2.2. kurie yra vienviečiai bei naudojami nekomerciniais tikslais ir jų:
3. Orlaiviai, nurodyti šio įsakymo 2 punkte, turi būti registruoti pagal orlaivio savininko arba naudotojo (jų visuomeninių organizacijų) parengtą ir su CAA suderintą orlaivių registravimo tvarką.
4. Šio įsakymo 2 punkte nurodytų orlaivių savininkai arba naudotojai atsako už orlaivio tinkamumą skraidyti ir privalo vadovautis orlaivio gamintojo instrukcijomis, CAA bei visuomeninių organizacijų, jungiančių tokių orlaivių savininkus arba naudotojus, rekomendacijomis. CAA įgaliotam atstovui paprašius, privalu pateikti įrodymus, patvirtinančius orlaivio atitiktį šio įsakymo 2 punkte išvardytoms sąlygoms.
5. Eksperimentinius orlaivius, kurie nurodyti Reglamento Nr. 216/2008 II priedo (a), (b), (c) ir (d) punktuose, gali pilotuoti asmenys, turintys licencijas ir atitinkamas kvalifikacijas, išduotas pagal Orlaivių įgulų licencijavimo taisykles, patvirtintas CAA direktoriaus 2006 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4R-93 „Dėl orlaivių įgulų ir orlaivių techninės priežiūros technikų / inžinierių licencijavimo taisyklių patvirtinimo“.
6. Eksperimentinius orlaivius, kurie nurodyti Reglamento Nr. 216/2008 II priedo (e), (f), (g) ir (j) punktuose ir priskiriami ultralengvųjų orlaivių kategorijai, gali pilotuoti asmenys, turintys licencijas, išduotas pagal atitinkamai Ultralengvųjų orlaivių pilotų bei Lietuvos skraidyklių ir parasparnių federacijų parengtas ir CAA patvirtintas taisykles.