LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2004 M. GEGUŽĖS 5 D. ĮSAKYMO NR. 3-25/D1-249 „DĖL GELEŽINKELIO STOČIŲ PROJEKTAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. birželio 15 d. Nr. 3-250(1.5E)

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 5 d. įsakymą Nr. 3-25/D1-249 „Dėl Geležinkelio stočių projektavimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (Taisyklės nekeičiamos):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GELEŽINKELIO STOČIŲ PROJEKTAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 8 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 21 d. nutarimo Nr. 1316 „Dėl normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų normavimo sričių paskirstymo tarp valstybės institucijų“ 6.1.1 ir 6.1.3 papunkčiais, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 13 d. nutarimu Nr. 1480 „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8.3.9 papunkčiu,

t v i r t i n u Geležinkelio stočių projektavimo taisykles (pridedama).“

2. P a k e i č i u nurodytuoju įsakymu patvirtintas Geležinkelio stočių projektavimo taisykles:

2.1. Pripažįstu netekusiomis galios 2 punkto antrąją ir trečiąją pastraipas.

2.2. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

„15. Jeigu rengiant statinio projektą parenkami sprendiniai, kuriuos pagal taisyklių nuostatas leidžiama parinkti esant sudėtingoms sąlygoms (kai yra geografinių, urbanistinių ar aplinkos apribojimų, dėl kurių nėra galimybės arba ekonomiškai netikslinga taikyti taisyklėse nustatytų reikalavimų, taikomų esant įprastoms sąlygoms) arba ypač sudėtingoms sąlygoms (kai yra geografinių, urbanistinių ar aplinkos apribojimų, dėl kurių nėra galimybės arba ekonomiškai netikslinga taikyti taisyklėse nustatytų reikalavimų, taikomų esant sudėtingoms sąlygoms), statinio projekte turi būti pateikti šių sprendinių parinkimo motyvai ir juos pagrindžiantys palyginamieji techniniai ir ekonominiai rodikliai.“

2.3. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

„22. Esant sudėtingoms sąlygoms, geležinkelio mazgų jungiamųjų kelių, kuriais numatomas tik vienos krypties traukinių eismas, nuolydis gali būti projektuojamas didesnis negu lemiamasis šios linijos nuolydis, bet ne didesnis kaip 15 ‰ I–III kategorijos linijose, 20 ‰ IV kategorijos linijose ir 30 ‰ V–VI kategorijos linijose.“

2.4. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Rekonstruojant esamas geležinkelio stotis, nerekonstruojamose (esant sudėtingoms sąlygoms ir rekonstruojamose) šių stočių dalyse ar jų prieigose esančių kreivių spindulių, kurie yra mažesni, negu nurodyta taisyklių 32 punkte, galima nedidinti ir palikti esamo dydžio.“

2.5. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

„36. Pagrindinių kelių iešmai turi būti projektuojami tiesiuose kelio ruožuose. Rekonstruojant esamas stotis V ir VI kategorijų linijose esant sudėtingoms sąlygoms, leidžiama iešmus projektuoti kreivėse pagal specialias iešmų žymėjimo schemas.“

2.6. Papildau 2 lentelę 4 pastaba:

„4. Esant ypač sudėtingoms sąlygoms, gavus rašytinį geležinkelių infrastruktūros valdytojo pritarimą, kreivių spindulius galima sumažinti iki 400 m I kategorijos linijose, iki 300 m II kategorijos linijose, iki 250 m III ir IV kategorijų linijose ir iki 200 m V kategorijos linijose.“

2.7. Pakeičiu 52.1 papunkčio antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Esant ypač sudėtingoms sąlygoms, leidžiamas mažesnis kaip 3100 mm atstumas:“.

2.8. Pakeičiu 61 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Mažiausi atstumai (nurodyti skiltyje „b“) leidžiami projektuojant naujas stotis esamose linijose esant ypač sudėtingoms sąlygoms ir rekonstruojant esamas stotis esant sudėtingoms sąlygoms.“

2.9. Pakeičiu 4 lentelės 2 pastabą ir ją išdėstau taip:

„2. Esant ypač sudėtingoms sąlygoms, atstumas tarp skirstymo ir gretimo kelio bei tarp kaupiamojo kelyno atskirų kelynų gali būti sumažintas iki 4800 mm.“

2.10. Pripažįstu netekusia galios 4 lentelės 3 pastabą.

2.11. Pakeičiu 134 punktą ir jį išdėstau taip:

„134. Prieškalnio kelyno išilginis profilis turi būti projektuojamas be nuolydžio arba nuokalnėje, kurios nuolydis ne didesnis kaip 1,0 ‰. Rekonstruojant skirstymo stotis, esant ypač sudėtingoms sąlygoms, prieškalnio kelynas gali būti projektuojamas nuokalnėje, kurios nuolydis ne didesnis kaip 2,5 ‰, arba įkalnėje, kurios nuolydis ne didesnis kaip 2,0 ‰.

Užkalnio kelyno kelių nuolydžiai turi būti projektuojami atsižvelgiant į skirstymo įrenginių įrengimo reikalavimus ir sąlygas, nustatytas atitinkamuose infrastruktūros valdytojo ir (arba) šių įrenginių gamintojo dokumentuose.

Išvykimo kelyno kelių išilginis profilis turi būti projektuojamas ne didesnio kaip 1,0 ‰ nuolydžio. Rekonstruojant skirstymo stotis, esant ypač sudėtingoms sąlygoms, išvykimo kelynas gali būti projektuojamas nuokalnėje arba įkalnėje, kurios nuolydis ne didesnis kaip 2,5 ‰.

Projektuojant atvykimo ir išvykimo kelynų nuolydžius turi būti atsižvelgiama į galimą vėjo poveikį, dėl kurio geležinkelių riedmenys gali pradėti riedėti savaime.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                         Rimantas Sinkevičius

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos

2015 m. birželio 8 d. raštu Nr. (13-2)-D8-4349