KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. vasario 17 d. Nr. TS-6
Kėdainiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 ir 5 dalimis, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 21 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 12 d. sprendimą Nr. TS-4 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais jo pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos
2017 m. vasario 17 d. sprendimu Nr. TS-6
KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kėdainių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia valstybės biudžeto ir (ar) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, skirtų Kėdainių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, paskirtį, teisinį reglamentavimą, reikalavimus NVŠ paslaugų teikėjams ir programoms, programų rengimo ir jų atitikties vertinimo, lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, programų kokybės užtikrinimo ir priežiūros tvarką.
2. Aprašu siekiama atitikti vaikų ir tėvų (globėjų, rūpintojų) lūkesčius, tenkinti vaikų pažinimo, ugdymo(si) ir saviraiškos poreikius įvairiomis patraukliomis veiklomis, sklandžiai diegti NVŠ finansavimo mechanizmą, kuris didintų šio švietimo tolygią plėtrą, paklausą, pasiūlą ir prieinamumą, sukurtų sąlygas kiekvienam vaikui gauti panašios kokybės NVŠ paslaugas po pamokų, užtikrinti kokybės priežiūrą, efektyvų skiriamų lėšų naudojimą.
3. NVŠ lėšos skiriamos Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.
II. REIKALAVIMAI NVŠ TEIKĖJUI
4. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:
4.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt;
4.3. turi NVŠ programai (-oms) kokybiškai įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą ir ugdymo(si) priemones;
4.4. užtikrina vaikui, mokytojui ir kitiems darbuotojams, įgyvendinantiems NVŠ programas, saugią ir sveiką ugdymo(si) bei darbo aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;
4.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius kompetentingai dirbti NVŠ mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienus metus nuo darbo mokytoju pradžios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; įgijusius žinių higienos, pirmosios pagalbos teikimo klausimais.
5. Laisvieji mokytojai (pvz., menininko statusą turintys asmenys, sertifikavę tradicinį amatą ar produktą amatininkai, kultūros darbuotojai ir pan.), galintys kompetentingai įgyvendinti NVŠ programas;
III. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
7. NVŠ programa turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“ nuostatas (2012 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. V-554 nauja redakcija).
8. NVŠ teikėjui parengiant arba atnaujinant NVŠ programą, rekomenduojama vadovautis Bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, patvirtintu švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991 „Dėl Bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo patvirtinimo“ (2011 m. liepos 5 d. įsakymo Nr. V-1214 nauja redakcija), ugdymo organizavimo rekomendacijomis, kitais dokumentais dėl programos tikslų, sudedamųjų dalių, turinio, ugdymo(si) metodų, priemonių, ugdymo tęstinumo ir pan.
9. NVŠ programa turi būti registruota Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai NVŠ teikėjas vykdo NVŠ programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
10. Prioritetines NVŠ programų kryptis ir vaikų pirmumo teisės naudotis NVŠ lėšomis kriterijus Savivaldybėje nustato Savivaldybės administracijos direktorius. Jei NVŠ lėšų yra mažiau nei vaikų, pageidaujančių dalyvauti NVŠ programose, rekomenduojama pirmumo teise priimti vaikus, kurie turi teisę į socialinę paramą Socialinės paramos mokiniams įstatymo nustatyta tvarka.
11. NVŠ programa turi būti įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar bendrojo ugdymo mokyklos, kurioje jis mokosi.
12. NVŠ programa negali būti skirta formaliojo ugdymo tikslams įgyvendinti, akademiniam mokymui ir ugdymo spragoms užpildyti.
13. Pageidautina, kad NVŠ programos grupėje dalyvautų ne mažiau kaip 10 vaikų; maksimalus vaikų skaičius NVŠ programos įgyvendinimo grupėje rekomenduojamas ne daugiau kaip 20 vaikų.
IV. DOKUMENTŲ REGISTRAVIMAS
15. Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyrius skelbia kvietimą NVŠ teikėjams teikti parengtas NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškas.
16. NVŠ teikėjai, atitinkantys Aprašo 4 ir 5 punktuose numatytus reikalavimus ir siekiantys gauti lėšų NVŠ programai (-oms), teikia registruoti dokumentus Savivaldybės administracijai:
16.1. užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą pagal Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – ŠMM tvarkos aprašas), 1 priedą (paraiškos formos skelbiamos KTPRR);
16.3. registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo (jei teikėjas – juridinis asmuo), verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos (jei teikėjas – fizinis asmuo) kopiją ar išrašą;
16.4. nuostatų, įstatų ar kito dokumento, kuriame įteisinta švietimo (vaikų švietimo) veikla, kopiją ar išrašą (jei teikėjas – juridinis asmuo) arba dokumento (-ų), kuris (-ie) pagrindžia, kad NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju, kopiją (-as) ar išrašą (-us) (jei teikėjas – fizinis asmuo).
V. NVŠ PROGRAMŲ ATITIKTIES VERTINIMAS, PRATĘSIMAS IR PANAIKINIMAS
18. Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyrius:
18.1. organizuoja Aprašo įgyvendinimą, sprendimų priėmimo procedūras, NVŠ programų vertinimo komisijos veiklą;
18.2. teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl lėšų paskirstymo NVŠ programoms finansuoti;
19. NVŠ programos atitiktį reikalavimams vieną kartą per metus įvertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus, ar programos galiojimas gali būti pratęstas ir ar programa gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. Jei būtina, Komisijos narys parašo nešališkumo deklaraciją.
20. NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo kriterijai ir Komisijos darbo reglamentas:
20.1. Komisija, vadovaudamasi NVŠ programos vertinimo kriterijais (ŠMM tvarkos aprašo 2 priedas) ir atsižvelgdama į Nuostatų III skyriaus nuostatas, nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus vertinimo reikalavimus (kriterijai vertinami „taip“, „ne“, „iš dalies“) ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis;
21. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso, ugdymo kokybės, atsiskaitymo už panaudotas lėšas ir kt., Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus siūlymu bei Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Nustačius, kad NVŠ programos teikėjas netinkamai atsiskaitė už programoms vykdyti panaudotas lėšas arba skirtos lėšos pripažintos netinkamomis programai vykdyti, jos turi būti grąžinamos, o lėšos programai finansuoti toliau programos teikėjui negali būti skiriamos dvejus metus nuo tokio pažeidimo nustatymo momento. Kitais atvejais NVŠ programos atitiktis gali būti pratęsiama Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu.
22. Priėmus sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus registrų tvarkytojas NVŠ programos (-ų) atitiktį reikalavimams pažymi KTPRR.
23. Informacija apie teigiamai įvertintas ar pratęstas NVŠ programas paskelbiama Savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.kedainiai.lt kartu su kvietimu vaikams ir (ar) tėvams (globėjams, rūpintojams) registruoti(s) į pasirinktą NVŠ programą; informaciją apie galimybę registruotis į programą taip pat skelbiama NVŠ teikėjo interneto svetainėje; informacija pagal galimybes paskleidžiama ir per kitas visuomenės informacijos priemones.
VI. NVŠ LĖŠŲ SKYRIMAS IR NAUDOJIMAS
24. NVŠ lėšų iš valstybės biudžeto ir (ar) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo suma, nustatyta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, vienam vaikui ugdyti pagal NVŠ programą rekomenduojama 15 eurų per mėnesį. Finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, švietimo procesui finansuoti.
25. Savivaldybės administracijos direktorius nustato, kokiu laikotarpiu bus finansuojamos NVŠ programos.
26. NVŠ teikėjas sudaro ar pratęsia vaiko dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais). NVŠ teikėjas vaiko, dalyvausiančio NVŠ programoje, duomenis per 3 darbo dienas nuo mokymo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Mokinių registre automatiškai patikrinama, ar vaikas nėra pasirinkęs (sudaręs sutartį) daugiau NVŠ lėšomis finansuojamų programų. NVŠ teikėjas gali registruoti visus pageidaujančius dalyvauti programoje vaikus, tačiau finansavimą NVŠ lėšomis vienam vaikui gali žymėti tik vienas teikėjas. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ programai pasibaigus, ją panaikinus ar nustojus galioti, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje (panaikinamas požymis „NVŠ tikslinis finansavimas“; nurodoma teikėjo įsakymo numeris ir vaiko išvykimo data bei priežastis). Jei vaikas tęsia programą, bet negauna finansavimo iš NVŠ lėšų, tai pažymima per 3 darbo dienas Mokinių registre (panaikinamas požymis „tikslinis NVŠ finansavimas“).
27. NVŠ programos teikėjas Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriui pateikia NVŠ programą lankyti užsiregistravusių arba pratęsusių mokymo sutartis vaikų išrašą (jį gauna iš Mokinių registro, įregistravęs vaikus, suvedęs sudarytų sutarčių duomenis ir pažymėjęs „NVŠ tikslinis finansavimas“). Šis išrašas (jame nurodyta teikėjas, programa, jos kodas, vaiko pavardė ir vardas, gimimo data, bendrojo ugdymo mokykla, kurioje mokosi vaikas) yra NVŠ lėšų skyrimo ir sutarties dėl jų panaudojimo tarp NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus pagrindas. Savivaldybės administracija turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programoje dalyvaujančius vaikus.
28. Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl lėšų skyrimo ar perskirstymo NVŠ programų teikėjams, atsižvelgdamas į Komisijos išvadas dėl programų atitikties nustatytiems reikalavimams, vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių, prioritetines NVŠ programų kryptis Savivaldybėje. Gali būti nustatyta kitokia nei 15 eurų NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui, bet ji gali būti ne daugiau kaip 1/3 didesnė ar mažesnė. Lėšų dydis gali būti perskirstomas, atsižvelgiant į pakitusį dalyvaujančių vaikų skaičių einamųjų metų rugsėjo (arba spalio) 1 d.
29. Nepanaudotos lėšos perskirstomos teisės aktų nustatyta tvarka. Mažinant ar didinant rekomenduojamą lėšų sumą, turi nenukentėti ugdymo kokybė, lėšos naudojamos efektyviai ir racionaliai.
30. NVŠ programos teikėjas su Savivaldybės administracijos direktoriumi sudaro NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo sutartį. Sutartyje su NVŠ teikėju numatomi įsipareigojimai, aptariamos sutarties nutraukimo sąlygos, numatoma atsakomybė už netinkamą lėšų naudojimą ir ugdymo proceso organizavimą.
31. Remdamasi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, Kėdainių švietimo pagalbos tarnyba perveda lėšas NVŠ programos teikėjui.
32. Lėšos, skirtos NVŠ programoms, gali būti naudojamos:
32.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;
32.2. ugdymo priemonėms ir kitoms išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su NVŠ programos vykdymu (kvalifikacijos tobulinimo, pažintinės edukacinės veiklos ir su ja susijusios transporto išlaidos; ugdymui būtinų patalpų nuoma, inventoriaus ir kito trumpalaikio turto, būtino ugdymo procesui, įsigijimas ir nuoma, išlaidos NVŠ kokybei užtikrinti ir pan.);
33. Lėšų negalima naudoti:
34. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
35. NVŠ teikėjo ar jo savininko nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą mažinamas atitinkamai skiriamai lėšų sumai teisės aktų nustatyta tvarka.
36. Važiavimo išlaidos vaikams, vykstantiems į NVŠ užsiėmimus, kompensuojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
VII. ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
38. NVŠ teikėjas lėšų apskaitą tvarko teisės aktų nustatyta tvarka, lėšas naudoja pagal tikslinę paskirtį, įsisavina ir už jas atsiskaito pagal NVŠ teikėjo sudarytoje su Savivaldybės administracijos direktoriumi NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo sutartyje numatytus terminus ir nuostatas.
39. Finansavimą gavę NVŠ teikėjai, pasibaigus kalendoriniams metams, ŠVIS per 10 darbo dienų pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (ŠMM tvarkos aprašo 3 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama Savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita.
40. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto lėšas per 20 darbo dienų pasibaigus kalendoriniams metams Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2- biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20 m. d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
41. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius Savivaldybei skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto NVŠ lėšas grąžina iki kitų metų sausio 5 d. į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą.
42. Pageidaujantieji nutraukti pradėtos NVŠ programos vykdymą privalo informuoti Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyrių ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo NVŠ programos nutraukimo datos Kėdainių švietimo pagalbos tarnybai pateikti NVŠ programos įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo ataskaitą už NVŠ programos vykdymo laikotarpį.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
43. NVŠ paslaugų teikėjas užtikrina NVŠ programos vykdymo kokybę, priežiūrą ir efektyvų lėšų naudojimą.
44. Savivaldybės administracija skatina ir planuoja NVŠ pasiūlą, prieinamumą ir plėtrą, vykdo Aprašo įgyvendinimo stebėseną ir priežiūrą, užtikrina programų vykdymo kokybę teisės aktų nustatyta tvarka.
45. Informacija apie NVŠ teikėją (rengėją, koordinatorių, vykdytoją) ir programas, kurios yra finansuotos NVŠ lėšomis, ir kita susijusi informacija (Savivaldybės sprendimai, vaikų pasirinkimai, tvarkaraštis ir kt.) skelbiama NVŠ teikėjo interneto svetainėje, Savivaldybės administracijos interneto svetainėje (www.kedainiai.lt / Sritys / Švietimas / Veikla), Švietimo ir mokslo ministerijos registruose, tai yra vieša.