PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2022 M. GRUODŽIO 22 D. SPRENDIMO NR. T1-273 „DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. rugsėjo 28 d. Nr. T1-263
Plungė
Pakeisti Plungės rajono savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašą, patvirtintą Plungės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T1-273 „Dėl Plungės rajono savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Plungės rajono savivaldybės tarybos
2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu T1-273
(nauja redakcija 2023 m. rugsėjo 28 d.
sprendimu Nr. T1-263)
Plungės rajono Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos (toliau – SAARS programa) sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato SAARS programos finansavimo šaltinius, lėšų planavimo, paraiškų teikimo, lėšų naudojimo ir atsiskaitymo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Savivaldybių Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymu (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintu Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos priemonių vykdymo patikrinimo tvarkos aprašu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų naudojimo rekomendacijomis (toliau – Lėšų naudojimo rekomendacijos) ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Paraiška – Aprašo 1 priede nustatytos formos dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijai, siekiant gauti finansavimą aplinkosaugos projektams įgyvendinti Apraše nustatyta tvarka;
3.2. Kvietimas – Savivaldybės tinklapyje ir vietos spaudoje paskelbtas siūlymas teikti paraiškas aplinkosaugos projektams įgyvendinti;
3.3. Pareiškėjas – Lietuvos Respublikos juridinis asmuo, Savivaldybės administracijai pateikęs paraišką finansavimui gauti aplinkosaugos projektams įgyvendinti;
3.4. Projekto vykdytojas – už SAARS programos lėšomis finansuojamų aplinkosaugos projektų įgyvendinimą atsakingas pareiškėjas;
II SKYRIUS
SAARS PROGRAMOS FINANSAVIMO ŠALTINIAI, LĖŠŲ NAUDOJIMO PRIEMONĖS IR IŠLAIDŲ PLANAVIMAS
5. SAARS programos finansavimo šaltiniai:
5.1. juridinių ir fizinių asmenų mokesčiai, mokami įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už teršalų išmetimą į aplinką;
5.2. medžioklės plotų naudotojų mokesčiai, mokami įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą;
5.3. juridinių ir fizinių asmenų mokesčiai ir baudos, mokami įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už angliavandenilių išteklius, juridinių ir fizinių asmenų mokesčiai, mokami įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už valstybinius gamtos išteklius, išskyrus medžiojamųjų gyvūnų išteklius;
6. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Įstatymo nuostatomis, pirmiausiai įvertinusi lėšų poreikį Savivaldybės numatytoms įgyvendinti priemonėms aplinkosaugos srityje bei įvertinusi pagal pateiktas paraiškas finansuojamus aplinkosaugos projektus, parengia SAARS programos metinį priemonių plano projektą (sąmatą) ir lėšas paskirsto sekančiai:
6.1. Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiajai programai (toliau – Visuomenės sveikatos programa) skiriama 20 procentų SAARS programos lėšų dalis, nuo planuojamų įplaukų einamaisiais metais, neįskaitant įplaukų pagal Aprašo 5.2 papunktį bei pridedant praėjusių metų Visuomenės sveikatos programai skirtas nepanaudotas lėšas.
6.2. Šioms aplinkos apsaugos priemonėms skiriama 80 procentų SAARS programos lėšų dalis, nuo planuojamų įplaukų einamaisiais metais, neįskaitant įplaukų pagal Aprašo 5.2 papunktį bei pridedant praėjusių metų Aplinkos apsaugos priemonėms skirtas nepanaudotas lėšas:
6.2.6. viešųjų želdynų kūrimui, viešųjų želdynų ir želdinių apsaugai, priežiūrai, tvarkymui, būklės stebėsenai, viešųjų želdinių veisimui, privalomai viešųjų želdynų ir želdinių būklės ekspertizei, želdinių ir želdynų, neatsižvelgiant į žemės, kurioje jie yra, nuosavybės formą, inventorizavimui ir apskaitai.
6.3. Lėšos surinktos už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą (t. y. įplaukos pagal Aprašo 5.2 papunktį) numatomos šioms priemonėms:
6.3.1. Žemės sklypų, kuriuose medžioklė nėra uždrausta, savininkų, valdytojų ir naudotojų, įgyvendinamos žalos prevencijos priemonėms, kuriomis jie siekia išvengti medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos;
7. Visuomenės sveikatos programai skirtos lėšos naudojamos Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintu Plungės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašu;
8. Aprašo 6.3.1 papunktyje numatytos priemonės finansuojamos vadovaujantis Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintu Prevencinių priemonių įgyvendinimo, kuriomis siekiama išvengti medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos Plungės rajono savivaldybėje, finansinės paramos teikimo tvarkos aprašu.
10. SAARS programos priemonių planas (sąmata), tvirtinamas bei tikslinamas tik Savivaldybės tarybos sprendimu.
11. Pagal Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą SAARS programos priemonių planą (sąmatą) lėšos aplinkosaugos projektams ir/ar konkrečioms priemonėms, atitinkančioms Lėšų naudojimo rekomendacijas, skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
14. Savivaldybės administracija Savivaldybės interneto tinklalapyje (https://www.plunge.lt/) ir vietos spaudoje paskelbia Kvietimus teikti paraiškas finansavimui gauti aplinkosaugos projektams įgyvendinti.
15. Paraiškoms pateikti skiriamas ne trumpesnis nei 30 (trisdešimties) kalendorinių dienų nuo kvietimo paskelbimo dienos terminas. Konkretūs paraiškų pateikimo terminai nurodomi kvietime. Kvietime taip pat nurodoma Paraiškų teikimo sąlygų pristatymo data, laikas ir vieta.
17. Paraiškas gali teikti seniūnijos, biudžetinės ir viešosios įstaigos, asociacijos, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai asmenys, veikiantys pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius įstatymus.
18. Paraiškose numatyti įgyvendinti aplinkosaugos projektai turi būti įgyvendinami Plungės rajono savivaldybės teritorijoje. Visuomenės informavimo aplinkosaugos projektai turi būti skirti Plungės rajono savivaldybės gyventojams.
19. Paraiškos pagal nustatytą formą (Aprašo 1 priedas) su priedais pasirašytos kvalifikuotu elektroniniu parašu adoc., pdf. ar kitu formatu teikiamos elektroniniu paštu savivaldybe@plunge.lt (seniūnijos ir kitos Savivaldybės įstaigos paraiškas teikia per dokumentų valdymo sistemą nustatyta tvarka). Nustatytos formos popierinės paraiškos su priedais, pasirašytos fiziniu parašu, siunčiamos paštu ar pristatomos į Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrių (Vytauto g. 12, LT-90123 Plungė, 115 kabinetas).
20. Pasirašytą paraišką su priedais turi teisę pateikti organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia organizacijos vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas įgaliojimas.
21. Viena organizacija gali teikti tik vieną paraiškai ir tik vienai Aprašo 6.2.1, 6.2.2, 6.2.3, 6.2.4, 6.2.5, 6.2.6 papunkčiuose nurodytai priemonei įgyvendinti.
22. Paraiškose numatyti įgyvendinti aplinkosaugos projektai turi atitikti Įstatymo ir Lėšų naudojimo rekomendacijose nustatytas priemones.
23. Paraiška ir visi prie paraiškos pridėti dokumentai turi būti pateikti lietuvių kalba, įskaitomi, tvarkingai sudėti, sunumeruotais puslapiais.
24. Pareiškėjas paraiškoje nurodo numatytos įgyvendinti priemonės pavadinimą iš Aprašo 6.2.1, 6.2.2, 6.2.3, 6.2.4, 6.2.5, 6.2.6 papunkčių bei numatytų įgyvendinti priemonių numerius pagal Lėšų naudojimo rekomendacijas. Paraiškoje nurodomas numatyto įgyvendinti aplinkosaugos projekto pavadinimas, tikslas, aprašymas ir kita paraiškos formoje nurodyta informacija.
25. Prie paraiškos pridedami numatomų atlikti darbų, planuojamų įsigyti medžiagų/prekių/ paslaugų sąmatos pagrindimo dokumentai, t. y. ne mažiau kaip 3 tiekėjų komerciniai pasiūlymai, ir/ar medžiagų/prekių nuorodos (su kainomis) iš elektroninių parduotuvių ar pan. Projekto išlaidų detalioje sąmatoje įrašoma vidutinė kaina. Jei paslauga ar prekė yra vienetinė ir unikali ir ją galima gauti tik iš vieno tiekėjo, tai teikiamas vienas komercinis pasiūlymas ar kitas kainos pagrindimo dokumentas.
26. Maksimali SAARS programos vieno aplinkosaugos projekto veikloms įgyvendinti skiriama suma negali viršyti 10 000 (dešimt tūkstančių) Eur.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
28. Paraiškas pagal šiame Apraše nustatytus reikalavimus vertina Plungės rajono savivaldybės mero sudaryta Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų naudojimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš penkių Savivaldybės administracijos darbuotojų, vieno deleguoto atstovo iš Savivaldybės švietimo įstaigų bei vieno deleguoto atstovo iš Savivaldybėje veikiančių bendruomeninių organizacijų. Jei deleguoto Komisijos nario organizacija yra pateikusi Paraišką, tai toks Komisijos narys dalyvauja tik stebėtojo teise (nepildo Paraiškų vertinimo anketos).
29. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kurie gali būti organizuojami nuotoliniu ar kitokiu būdu. Komisijos posėdis organizuojamas ne vėliau kaip po 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo kvietime nustatyto paraiškų teikimo termino pabaigos.
30. Pasibaigus kvietime nurodytam terminui teikti paraiškas, Savivaldybės administracijos tarnautojas, kuriam pavesta koordinuoti SAARS programą, per 10 (dešimt) darbo dienų patikrina gautų dokumentų tinkamumą, ir nustatęs pateiktų dokumentų trūkumus, informuoja pareiškėjus. Pareiškėjai per 5 (penkias) darbo dienas privalo patikslinti paraiškas ir pašalinti pateiktų dokumentų trūkumus.
31. Nepatikslintos ar netinkamai patikslintos paraiškos ir paraiškos, kurios neatitinka Įstatyme nustatytų SAARS programos lėšų naudojimo priemonių bei Lėšų naudojimo rekomendacijose nustatytų priemonių, nefinansuojamos. Tokiu atveju Komisijos nariai, pildydami paraiškų vertinimo anketas (Aprašo 2 priedas), pirmame ir/ar antrame vertinimų kriterijų punkte skiria 0 balų ir tokios paraiškos toliau nevertinamos.
32. Pareiškėjų, kurie ankstesniais metais neatsiskaitė už projektui vykdyti skirtų lėšų panaudojimą nustatyta tvarka, ir/ar gautos lėšos buvo panaudotos ne pagal paskirtį ar nevykdė kitų įsipareigojimų, paraiškos nevertinamos (tikrinami praėjusių metų duomenys).
33. Tokiu atveju, jei tai pačiai teritorijai tvarkyti ar tam pačiam projektui įgyvendinti paraiškas pateikia daugiau nei viena organizacija, tai vertinama tik viena pirma pateikta paraiška (žiūrima pagal dokumento registracijos datą Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje).
34. Paraiškos yra vertinamos balais. Maksimalus galimas balų skaičius vienam projektui – 19 balų. Kiekvienas Komisijos narys iki posėdžio pradžios individualiai susipažįsta su gautomis paraiškomis ir užpildo Paraiškų vertinimo anketą (Aprašo 2 priedas). Komisijos narys, kuris yra Savivaldybės administracijos darbuotojas, užpildytą paraiškų vertinimo anketą registruoja Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje į vidaus dokumentų registrą ir padaro pateikimą Komisijos sekretoriui. Komisijos narys, kuris nėra Savivaldybės administracijos darbuotojas, užpildytą Paraiškų vertinimo anketą Komisijos sekretoriui atsiunčia elektroniniu paštu.
35. Komisijos narys turi teisę vienai iš paraiškų, kuri jo nuomone, visuomenės atžvilgiu naudingiausia, skirti 2 papildomus balus.
36. Komisijos sekretorius parengia paraiškų vertinimo suvestinę lentelę (Aprašo 3 priedas). Komisijos sekretorius užpildytą Paraiškų vertinimo suvestinę lentelę registruoja Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje į vidaus dokumentų registrą ir Komisijos nariams, kurie yra Savivaldybės administracijos darbuotojai, padaro pateikimą. Komisijos nariams, kurie nėra Savivaldybės administracijos darbuotojai, Paraiškų vertinimo suvestinė lentelė siunčiama elektroniniu paštu.
38. Paraiškoms, kurios surinko vienodą bendra balų skaičių, finansavimas skiriamas eilės tvarka toms, kurios gavo daugiausiai balų pagal šeštą Paraiškos vertinimo anketos kriterijų, sekančiai penktą ir devintą. Sprendimai dėl Apraše nenumatytų atvejų priimami Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.
39. Komisijos nariai, nustatę, kad pagal numatomas surinkti SAARS programos lėšas einamaisiais metais nebus galimybės tenkinti visų paraiškų, bei nustatę, kad paraiškose, kurios surinko mažiau balų, numatytos aplinkosauginės priemonės svarbios, siekiant optimaliai panaudoti lėšas, gali balsų dauguma teikti siūlymą Pareiškėjams dėl dalinio paraiškų finansavimo. Dalinis finansavimas gali būti skiriamas tik gavus Pareiškėjų sutikimą.
40. Komisija įvertinusi paraiškas teikia siūlymą Savivaldybės administracijos direktoriui dėl lėšų skyrimo paraiškų finansavimui.
41. Pareiškėjai informuojami raštu apie paraiškos finansavimą po to, kai SAARS programos priemonių planą (sąmatą) patvirtina Savivaldybės taryba bei, kai pagal Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą SAARS programos priemonių planą (sąmatą) lėšas aplinkosaugos projektams įgyvendinti skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
42. Pareiškėjams, kuriems finansavimas neskiriamas, raštu pateikiamas atsakymas ir nurodomos priežastys.
V SKYRIUS
SUTARČIŲ SUDARYMAS SU PROJEKTŲ VYKDYTOJAIS IR ATSISKAITYMAS
44. Su pareiškėjais, kuriems skiriamas finansavimas aplinkosaugos projektams įgyvendinti, sudaromos Savivaldybės biudžeto aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų naudojimo sutartys (toliau – Sutartis).
45. Projekto vykdytojas po Sutarties sudarymo Savivaldybės Buhalterinės apskaitos skyriui iki projekto vykdymo pradžios turi pateikti programos sąmatą.
46. Projekto vykdytojas įgyvendinęs projektą Savivaldybės Buhalterinės apskaitos skyriui turi pateikti šiuos dokumentus:
46.1. buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių biudžeto lėšų faktinį panaudojimą, suvestinę;
47. Aprašo 45 ir 46 punktuose nurodytų buhalterinės apskaitos dokumentų formos pridedamos prie Sutarties.
48. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d., Savivaldybės administracijai el. paštu savivaldybe@plunge.lt pateikia projekto vykdymo ataskaitą pagal nustatytą formą (Aprašo 4 priedas) ir pateikia lėšų panaudojimą pagrindžiančius dokumentus (seniūnijos ir kitos Savivaldybės įstaigos projekto vykdymo ataskaitą teikia per dokumentų valdymo sistemą nustatyta tvarka). Projekto vykdymo atskaita teikiama pagal faktiškai patirtas išlaidas neviršijant numatyto finansavimo. Projekto vykdymo ataskaitą privaloma pateikti Microsoft Word formatu.
49. Organizacijos vadovas, pasirašęs Sutartį su Savivaldybės administracijos direktoriumi, atsako už projekto įgyvendinimą ir tikslinį lėšų panaudojimą.
50. Komisija ar Savivaldybės administracijos tarnautojas, kuriam pavesta koordinuoti SAARS programą, kontroliuoja projektų vykdymą. Projektų įgyvendinimas gali būti tikrinamas per visą projektų įgyvendinimo laikotarpį. Komisijos nariai ir/ar atsakingas Savivaldybės administracijos tarnautojas turi teisę fiziškai patikrinti, kaip įgyvendintas projektas, taip pat turi teisę dalyvauti projektų vykdomuose renginiuose (jei numatyta).
51. Komisija ir/ar atsakingas Savivaldybės administracijos tarnautojas patikrinimo metu pastebėjęs projekto vykdymo trūkumus, kartu su pasiūlymais pateikia Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriui.
52. Projekto vykdytojui, nevykdančiam Sutartyje prisiimtų įsipareigojimų arba naudojančiam lėšas ne pagal patvirtintą sąmatą, Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę sustabdyti projekto finansavimą ir pareikalauti grąžinti gautas lėšas.
53. Projektų vykdytojai, nusprendę neįgyvendinti projekto, nepanaudotas lėšas kuo skubiau privalo grąžinti į Savivaldybės administracijos banko sąskaitą, nurodytą finansavimo sutartyje.
54. Dėl nenumatytų aplinkybių projekto įgyvendinimo metu, projekto vykdytojas turi teisę koreguoti priemonės įgyvendinimo apimtį, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio. Projekto apimtis gali būti koreguojama tik gavus Savivaldybės administracijos rašytinį pritarimą.
VI SKYRIUS
SAARS programos vykdymo ataskaitų rengimas IR tvirtinimas
55. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintu Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos priemonių vykdymo patikrinimo tvarkos aprašu, pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintą savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos priemonių vykdymo ataskaitos formą bei Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintas savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos priemonių vykdymo ataskaitos formos pildymo taisykles, rengia SAARS programos priemonių vykdymo ataskaitą ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai. Projektų vykdytojų pateiktos projektų vykdymo ataskaitos yra sudėtinė SAARS programos priemonių vykdymo ataskaitos dalis.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS