LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2023 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. a1-50 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-02 „Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėmsAPRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. kovo 3 d. Nr. A1-134

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. sausio 27 d. įsakymą Nr. A1-50 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑02 „Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms“ aprašo patvirtinimo“ ir preambulę išdėstau taip:

„Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktu ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 930 „Dėl
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 09- 004-02-05-02 „Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms“,“.

2. P a k e i č i u nurodytu įsakymu patvirtintą 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-02 „Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms“ aprašą:

2.1. Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1

2

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

1 200

1.1.1.1.1. Valstybės biudžeto lėšos

1 200

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

4 288,287

1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Sostinės regionas

1 723,348

1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

2 564,939

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

16 258

1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Sostinės regionas („Europos socialinis fondas +“)

1 723,348

1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas („Europos socialinis fondas +“)

14 534,652

IŠ VISO:

21 746,287

 

Pastaba. Valstybės biudžeto lėšos priemonei finansuoti 2023–2025 m. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos rezerviniame fonde nenumatytos.

2.2. Papildau III skyrių 6 pastaba:

6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-02 „Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms“ 3 veiklos „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas 3.1 poveiklės „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Sostinės regione“ ir 3.2 poveiklės „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas priede.

2.3. Papildau priedu (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                      Monika Navickienė


 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑02 Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms aprašo

priedas              

 

20212030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09‑004‑02‑05‑02 „PLĖTOTI ĮRODYMAIS PAGRĮSTAS PROGRAMAS IR TRŪKSTAMAS SPECIALIZUOTAS PASLAUGAS, SKIRTAS ŠEIMOMS, VAIKAMS IR JAUNIEMS ŽMONĖMS“ 3 VEIKLOS „PASLAUGŲ, SKATINANČIŲ IR EFEKTYVIAI PALAIKANČIŲ GLOBĄ (RŪPYBĄ) ŠEIMOS APLINKOJE, VYSTYMAS“ 3.1 POVEIKLĖS „PASLAUGŲ, SKATINANČIŲ IR EFEKTYVIAI PALAIKANČIŲ GLOBĄ (RŪPYBĄ) ŠEIMOS APLINKOJE, VYSTYMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 3.2 POVEIKLĖS „PASLAUGŲ, SKATINANČIŲ IR EFEKTYVIAI PALAIKANČIŲ GLOBĄ (RŪPYBĄ) ŠEIMOS APLINKOJE, VYSTYMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑02 Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms“ 3 veiklos „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas3.1 poveiklės „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Sostinės regione“ ir 3.2 poveiklės „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamo finansuoti Projekto, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑02 Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms“ apraše nurodytos 3 veiklos „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas“ 3.1 poveiklė „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Sostinės regione“ ir 3.2 poveiklė „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.

2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

poveiklė

Interven-cinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

3.1. Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Sostinės regione

ESIP lėšos

4

4.8

4.8.1. Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų

158

Sostinės regionas (Vilniaus apskritis)

01 – dotacija

33 – nesiorientuojant į teritoriškumą

23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integravimas

 

Pastabos:

1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gavę bendruomenines paslaugas

P-09-004-02-05-02-01 (P.S.2.1514)

Asmenys

98 (2024 m.)

487 (2029 m.)

Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis

R-09-004-02-05-02-04 (R.S.2.3518)

Procentai

95 (2029 m.)

 

Pastabos:

1. Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑02 Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo 4 ir 5 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/seimos-politikos-stiprinimo-pletros-programos-priemones) (toliau stebėsenos rodiklių kortelės).

2. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

poveiklė

Interven-cinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

3.2. Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

ESIP lėšos

4

4.8

4.8.1. Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų

158

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį)

01 – dotacija

33 – nesiorientuojant į teritoriškumą

23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integravimas

 

Pastabos:

1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenys, gavę bendruomenines paslaugas

P-09-004-02-05-02-01 (P.S.2.1514)

Asmenys

484 (2024 m.)

2 417 (2029 m.)

Institucinės globos pertvarkos tikslinių grupių asmenų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis

R-09-004-02-05-02-04 (R.S.2.3518)

Procentai

95 (2029 m.)

 

Pastabos:

1. Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles.

2. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą:

1.1. Bendrieji teisės aktai:

1.1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo
de minimis pagalbai su visais pakeitimais;

1.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);

1.1.3. Reglamentas (ES) 2021/1060;

1.1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013;

1.1.5. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija;

1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);

1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės).

1.2. Specialieji teisės aktai:

1.2.1. Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas;

1.2.2. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas;

1.2.3. Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas;

1.2.4. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

1.2.5. Vaiko globos organizavimo nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 27 d. nutarimu Nr. 405 „Dėl Vaiko globos organizavimo nuostatų patvirtinimo“ (toliau Vaiko globos organizavimo nuostatai);

1.2.6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 930 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“;

1.2.7. Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Globos centro veiklos aprašas);

1.2.8. Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“.

2. Reikalavimai projektams

2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos projekto veiklos:

2.1.1. Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Sostinės regione:

2.1.1.1. globos centro veikla, reglamentuota Vaiko globos organizavimo nuostatuose ir Globos centro veiklos apraše, išskyrus mokymus ir atranką, vykdomus pagal Globėjų (rūpintojų), budinčių globotojų, įtėvių, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojų rengimo programą, patvirtintą Valstybinės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. BV‑66 „Dėl Globėjų (rūpintojų), budinčių globotojų, įtėvių, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojų mokymo ir konsultavimo programos patvirtinimo“ (toliau – GIMK programa);

2.1.1.2. centralizuotai organizuojamas globos centrų darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimas;

2.1.1.3. centralizuotai organizuojamos globos centrų tinklaveikos iniciatyvos;

2.1.1.4. centralizuotai organizuojamos komunikacijos ir viešinimo iniciatyvos, skirtos vaikų globai populiarinti.

2.1.2. Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione:

2.1.2.1. globos centro veikla, reglamentuota Vaiko globos organizavimo nuostatuose ir Globos centro veiklos apraše, išskyrus mokymus ir atranką, vykdomus pagal GIMK programą;

2.1.2.2. centralizuotai organizuojamas globos centrų darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimas;

2.1.2.3. centralizuotai organizuojamos globos centrų tinklaveikos iniciatyvos;

2.1.2.4. centralizuotai organizuojamos komunikacijos ir viešinimo iniciatyvos, skirtos vaikų globai populiarinti.

2.2. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos projekto veiklos vykdomos įgyvendinant vieną projektą. Projekto veikla priskiriama vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei ji skirta.

2.3. Tinkama projekto tikslinė grupė – likę be tėvų globos vaikai, kaip jie apibrėžti Socialinių paslaugų įstatyme, išskyrus vaikų globos institucijoje globojamus vaikus.

2.4. Galima pareiškėja – Valstybinė vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2.5. Galimi partneriai:

2.5.1. savivaldybių administracijos;

2.5.2. savivaldybių socialinių paslaugų įstaigos arba kitos socialinių paslaugų įstaigos (globos centrai), nurodytos Globos centro veiklos aprašo 54 punkte.

2.6. Pareiškėjas iki projekto sutarties sudarymo dienos su partneriais sudaro jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį (-is), kurioje (kuriose) turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą.

2.7. Projektui taikoma finansavimo forma – dotacija.

2.8. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d.

2.9. Projektui įgyvendinti skiriama iki 15 046 600 (penkiolikos milijonų keturiasdešimt šešių tūkstančių šešių šimtų) eurų, iš kurių iki 11 906 172 (vienuolikos milijonų devynių šimtų šešių tūkstančių vieno šimto septyniasdešimt dviejų) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 3 140 428 (trijų milijonų vieno šimto keturiasdešimt tūkstančių keturių šimtų dvidešimt aštuonių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų:

2.9.1. iki 1 262 054 (vieno milijono dviejų šimtų šešiasdešimt dviejų tūkstančių penkiasdešimt keturių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir 1 262 054 (vieno milijono dviejų šimtų šešiasdešimt dviejų tūkstančių penkiasdešimt keturių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 2.1.1 papunktyje nurodytai projekto veiklai finansuoti;

2.9.2. iki 10 644 118 (dešimt milijonų šešių šimtų keturiasdešimt keturių tūkstančių vieno šimto aštuoniolikos) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 1 878 374 (vieno milijono aštuonių šimtų septyniasdešimt aštuonių tūkstančių trijų šimtų septyniasdešimt keturių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 2.1.2 papunktyje nurodytai projekto veiklai finansuoti.

2.10. Projektas turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede.

2.11. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.

2.12. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Finansavimo sąlygų apraše, Projektų administravimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

2.13. Kartu su PĮP pareiškėjas administruojančiajai institucijai – VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) – turi pateikti:

2.13.1. šios lentelės 2.5.2 papunktyje nurodytų partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, atrinkimo ir (ar) paskyrimo faktą įrodančius dokumentus (pvz., atrankos komisijos posėdžio protokolo kopiją, savivaldybės tarybos sprendimo kopiją);

2.13.2. iki PĮP pateikimo sudarytos (-ų) šios lentelės 2.6 papunktyje numatytos (-ų) jungtinės veiklos ar partnerystės sutarties (-čių) kopiją (-as);

2.13.3. šios lentelės 5.2 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančių partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Reglamentą Nr. 1407/2013, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“ (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai), jei projektui teikiama de minimis pagalba;

2.13.4. dokumentus, kuriais remiantis apskaičiuotos planuojamos darbo užmokesčio ir atlygio fiziniams asmenims išlaidos, jei šioms išlaidoms netaikomos šios lentelės 9.7 papunkčio nuostatos (pvz., projekto vykdytojo, partnerio atitinkamų kategorijų pareigas einančių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimo dokumentus).

2.1. Reikalavimai jungtinio projekto projektams

Netaikoma.

3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

3.1. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, etninės priklausomybės, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos ir kitais pagrindais principus, taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi.

3.2. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi (socialinėje srityje) principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimo – plėtoti pagalbos vaikui ir šeimai, globėjams (rūpintojams) sistemą, kuri užtikrintų ir suteiktų galimybes kiekvienam vaikui augti saugioje ir jo raidai palankioje biologinėje šeimoje, jos nesant – įtėvių, globėjų šeimoje.

3.3. Projektu turi būti prisidedama prie lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo, ugdant globos centrų paslaugas teikiančių specialistų kompetencijas lyčių lygybės bei lygių galimybių srityse, vykdant komunikacijos ir viešinimo veiklas.

3.4. Projekte turi būti užtikrintas lygių galimybių principo įgyvendinimas, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir specialiųjų (individualiųjų pagalbos) poreikių (pvz.: judėjimo, klausos ar kt.) turintiems asmenims.

3.5. Įvertinus ESIP 4.8 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, turi būti nustatyta, kad paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturės jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą – tokiu atveju bus laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikiami Projekto, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑02 Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms“ apraše nurodytos 3 veiklos „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas“ 3.1 poveiklė „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Sostinės regione“ ir 3.2 poveiklė „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“, atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (priedas).

3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

3.1.1. Įgyvendinant projektą, turi būti įgyvendinamos svarbiausios Chartijoje nustatytos teisės ir principai: nediskriminavimas, moterų ir vyrų lygybė, žmonių teisė gyventi oriai, teisė į socialinę apsaugą ir socialinę paramą, asmens duomenų apsauga:

3.1.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos;

3.1.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir neįgaliųjų teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją;

3.1.1.3. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik atitinkamam asmeniui sutikus ar kitais teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos teisės.

3.1.2. Projekto vykdytojas užtikrina, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų tais atvejais, kai jos yra taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra.

4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

5. Reikalavimai valstybės pagalbai

5.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013.

5.2. De minimis pagalbos gavėja – partnerio organizacija, kuri vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurios veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei:

5.2.1. jos darbuotojai dalyvauja šios lentelės 2.1.1.2 ir 2.1.2.2 papunkčiuose nurodytose projekto veiklose;

5.2.2. ji planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto projekto veikloms vykdyti.

5.3. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį.

5.4. Prašomos skirti de minimis pagalbos sumos teisėtumas turi būti įrodomas remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – registras) pateiktais duomenimis.

5.5. CPVA, kartu su PĮP arba projekto sutarties keitimu gavusi Finansavimo sąlygų aprašo 2.13.3 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina:

5.5.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą, paskelbtą svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/valstybes-pagalbos-ir-de-minimis-pagalbos-patikros-lapai;

5.5.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytą vienos įmonės sąvoką;

5.5.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 5.3 papunktyje.

5.6. CPVA, atlikusi šios lentelės 5.5 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją.

5.7. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 5.6 papunktyje nurodyta informacija ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), registre registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti įsigaliojimo dienos. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalimi.

5.8. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas jos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013.

5.9. Jeigu teisės aktas ar sprendimas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš registro Registro nuostatuose nustatyta tvarka.

6. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi.

6.1. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai

Netaikoma.

7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi.

8. Kiti reikalavimai

Projekto vykdytojas privalo surengti komunikacinį renginį ar kitą komunikacinę veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją – Lietuvos Respublikos finansų ministeriją.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

9.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą netinkamos finansuoti projekto išlaidos:

9.2.1. transporto priemonių pirkimo ir išperkamosios nuomos išlaidos;

9.2.2. mokymų ir atrankos, vykdomų pagal GIMK programą, išlaidos.

9.3. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

9.4. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

9.5. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

9.6. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant supaprastintai apmokamų išlaidų dydžius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, patvirtinančius pasiektą rezultatą. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas ar patvirtinti pasiektą rezultatą, nurodomi projekto sutartyje.

9.7. Psichologo (psichoterapeuto), socialinio darbuotojo darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuojamos ir apmokamos taikant supaprastintai apmokamų išlaidų dydžius. Jei supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nenustatyti ESIP, PĮP planuojamos išlaidos gali būti grindžiamos supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiais, jei jie nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre.

9.8. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje.

10. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Q Indeksuojama

Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

10.1. Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

FN-03

01

40 proc. fiksuotoji norma

-

10.2. Specialisto atlygio už dirbtą laiką išlaidos

FĮ-24-01

-

Psichologo (psichoterapeuto) vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis

-

 

10.3. Specialisto atlygio už dirbtą laiką išlaidos

FĮ-24-02

-

Socialinio darbuotojo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis

-

Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/1073.

__________________________

part_6377a4c98bcf405e87e0dbff4fbd70da_end


 

20212030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑02 „Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms“ 3 veiklos „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas“ 3.1 poveiklės „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Sostinės regione“ ir 3.2 poveiklės „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

priedas

 

PROJEKTO, KURIUO ĮGYVENDINAMOS 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09‑004‑02‑05‑02 PLĖTOTI ĮRODYMAIS PAGRĮSTAS PROGRAMAS IR TRŪKSTAMAS SPECIALIZUOTAS PASLAUGAS, SKIRTAS ŠEIMOMS, VAIKAMS IR JAUNIEMS ŽMONĖMS“ APRAŠE NURODYTOS 3 VEIKLOS „PASLAUGŲ, SKATINANČIŲ IR EFEKTYVIAI PALAIKANČIŲ GLOBĄ (RŪPYBĄ) ŠEIMOS APLINKOJE, VYSTYMAS“ 3.1 POVEIKLĖ „PASLAUGŲ, SKATINANČIŲ IR EFEKTYVIAI PALAIKANČIŲ GLOBĄ (RŪPYBĄ) ŠEIMOS APLINKOJE, VYSTYMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 3.2 POVEIKLĖ „PASLAUGŲ, SKATINANČIŲ IR EFEKTYVIAI PALAIKANČIŲ GLOBĄ (RŪPYBĄ) ŠEIMOS APLINKOJE, VYSTYMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“, ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑02 Plėtoti įrodymais pagrįstas programas ir trūkstamas specializuotas paslaugas, skirtas šeimoms, vaikams ir jauniems žmonėms“ apraše nurodytos 3 veiklos „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas“ 3.1 poveiklė „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Sostinės regione“ ir 3.2 poveiklė „Paslaugų, skatinančių ir efektyviai palaikančių globą (rūpybą) šeimos aplinkoje, vystymas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite Q):

 

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

Q Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Pagrindimas

(remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIP lėšos) vertinimo klausimynais)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamas projektas turėtų kokį nors neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui arba kad įgyvendinant išsiskirs daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Netaikoma, nes finansavimo tikslas – užtikrinti, kad visiems tėvų netekusiems vaikams, įvaikintiems vaikams, globėjų (rūpintojų) globojamiems (rūpinamiems) vaikams, šeimynoje globojamiems (rūpinamiems) vaikams, budinčių globotojų prižiūrimiems vaikams, budintiems globotojams, šeimynos dalyviams, globėjams (rūpintojams), įtėviams ir kartu gyvenantiems jų šeimos nariams ar asmenims, ketinantiems jais tapti, būtų prieinama ir suteikiama reikalinga konsultacinė, psichosocialinė, teisinė ir kita pagalba, siekiant vaiką, įvaikį tinkamai ugdyti ir auklėti šeimai artimoje aplinkoje. Šią pagalbą teiks globos centrai, veikiantys visose Lietuvos savivaldybėse. Globos centrų funkcijos apibrėžtos Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, 9 punkte.

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamas projektas darys neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui arba žmonėms, gamtai ar turtui.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui. Įgyvendinant projektą nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Nenumatoma, kad įgyvendinant projektą galėtų susidaryti atliekų.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

6.  Biologinės įvairovės, ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka biologinės įvairovės, ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų paveikti ekosistemų būklę ar kenktų buveinių ir rūšių, įskaitant ES svarbos buveines ir rūšis, apsaugai.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

__________________________

 

part_28cfbfb2c346453a99883720d30b2501_end