LIETUVOS RESPUBLIKOS
VYRIAUSIOJI RINKIMŲ KOMISIJA
SPRENDIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSIOSIOS RINKIMŲ KOMISIJOS 2014 m. vasario 12 d. sprendimo Nr. SP-29 „Dėl SAVARANKIŠKO politinės KAMPANIJOS DALYVIO nepriklausomo patikrinimo techninės užduotiEs PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. gruodžio 17 d. Nr. Sp-318
Vilnius
Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 6 punktu, suderinusi su Lietuvos auditorių rūmais (2014-12-15 raštas Nr. 1.9-S1691), nusprendžia:
Pakeisti Savarankiško politinės kampanijos dalyvio nepriklausomo patikrinimo techninę užduotį, patvirtintą Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos 2014 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. Sp-29 „Dėl savarankiško politinės kampanijos dalyvio nepriklausomo patikrinimo techninės užduoties patvirtinimo“:
1. Pakeisti 5.5 punktą ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti 16.4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„16.4. Aukų dydžio tikrinimas pagal aukotojo deklaruotas pajamas
Tikrinama, ar dėl visų fizinių asmenų aukų (FAA – čia ir toliau naudojami Žiniaraščio klasifikatoriaus trumpiniai), išskyrus mažas aukas (MA, AMA), naudojant informacinės sistemos LitVote priemones buvo kreiptasi į Valstybinę mokesčių inspekciją (toliau – VMI), kad būtų patikrinta, ar aukotojo bendra aukų suma per kalendorinius metus neviršija 10 procentų jo už paskutinius praėjusius kalendorinius metus deklaruotų metinių pajamų (kai auka teikiama po gegužės 1 dienos) arba už užpraeitus kalendorinius metus deklaruotų metinių pajamų (kai auka teikiama iki gegužės 1 dienos) ir ar pagal VMI pateiktus atsakymus nepriimtinos aukos grąžintos aukotojams arba pervestos į valstybės biudžetą. Nustačius, kad auka patikrinta ir, VMI duomenimis, yra nepriimtina (nedeklaruotos pajamos arba viršijamos pajamos), patikrinama, ar auka grąžinta aukotojui arba pervesta į biudžetą PKFFK įstatyme nurodytais terminais (pagal šios techninės užduoties 18.7 punktą „Nepriimtinų aukų grąžinimas aukotojui ar pervedimas į valstybės biudžetą“). Sudaroma su VMI netikrintų aukų bei tikrintų ir negrąžintų aukotojams arba nepervestų į valstybės biudžetą nepriimtinų aukų suvestinė.“
3. Pakeisti 16.5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„16.5. Fizinių asmenų mažų aukų apskaita
Pagal turimus duomenis (užpildytus aukų lapus, banko išrašą, jeigu fizinių asmenų aukos registruotos neišskiriant aukotojų ir LitVote duomenis (Politinės kampanijos dalyvio Žiniaraščio langas), jei mažos fizinių asmenų aukos registruotos išskiriant aukotojus) tikrinama, ar vieno fizinio asmens auka (jo aukų suma) savarankiškam politinės kampanijos dalyviui neviršijo 40 litų arba 12 eurų (nuo 2015-01-01). Sudaroma registruotų fizinių asmenų mažų aukų (MA, AMA), jei vienas aukotojas politinės kampanijos dalyviui per politinę kampaniją suteikė daugiau nei 40 litų arba 12 eurų, suvestinė.“
4. Pakeisti 18.4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„18.4. Aukų grynaisiais pinigais apskaita
Procedūra atliekama, nustačius neatitikimų atliekant šias procedūras:
Dokumentų, jų rekvizitų, nurodytų žiniaraštyje, tikrinimas (pagal šios techninės užduoties 15.2 punktą);
Pajamų ir išlaidų dokumentų nurodytų žiniaraštyje pilnumo tikrinimas (pagal šios techninės užduoties 15.3 punktą).
Tikrinamos grynųjų pinigų aukos. Tikrinama, ar fizinių asmenų aukos, viršijančios 1 000 litų arba 290 eurų (nuo 2015-01-01), buvo aukotos banko pavedimu. Nustačius, kad fizinis asmuo didesnę nei 1 000 litų arba 290 eurų auką paaukojo grynaisiais, o ne banko pavedimu, patikrinama, ar ši auka buvo pripažinta nepriimtina, t. y. buvo grąžinta aukotojui arba pervesta į valstybės biudžetą PKFFK įstatyme nurodytais terminais (pagal šios techninės užduoties 18.7 punktą „Nepriimtinų aukų grąžinimas aukotojui ar pervedimas į valstybės biudžetą“). Sudaroma tokių priimtų ir negrąžintų aukų suvestinė.“
5. Pakeisti 19.2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„19.2. naudojant LitVote priemonę „Duomenų lyginimas“ atrenkamos visos deklaracijos (visi jų įrašai), kuriose nurodytos politinės reklamos dalyvis nedeklaravo politinės reklamos ataskaitoje (dalyvio duomenų skiltyje nurodyta „Nėra duomenų“), ir atrenkamos ne mažiau kaip 5 deklaracijos, kuriose yra didžiausias skirtumas tarp dalyvio ir rengėjo ar skleidėjo nurodytos politinės reklamos kainos (jei skirtumų nėra, atrenkama iki 5 deklaracijų, kuriose politinės reklamos kaina sutampa);“.