LIETUVOS RESPUBLIKOS

VYRIAUSIOJI RINKIMŲ KOMISIJA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL 2014 m. gegužės 11 d. respublikos prezidento rinkimų ir 2014 m. gegužės 25 d. rinkimų į europos parlamentą lėšų, skiriamų savivaldybių rinkimų komisijoms, planavimo, skyrimo, apskaitos ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

 

2014 m. vasario 12 d. Nr. Sp-30

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo 10, 20, 21 straipsniais, Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymo 10, 22, 23 straipsniais ir Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 9 punktu, nusprendžia:

Patvirtinti 2014 m. gegužės 11 d. Respublikos Prezidento rinkimų ir 2014 m. gegužės
25 d. rinkimų į Europos Parlamentą lėšų, skiriamų savivaldybių rinkimų komisijoms, planavimo, skyrimo, apskaitos ir atsiskaitymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

 

 

 

 

Pirmininkas

Zenonas Vaigauskas

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos

Vyriausiosios rinkimų komisijos

2014 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. Sp-30

 

 

2014 m. GEGUŽĖS 11 d. rESPUBLIKOS PREZIDENTO RINKIMŲ IR 2014 M. GEGUŽĖS 25 D. RINKIMŲ Į EUROPOS PARLAMENTĄ LĖŠŲ, SKIRIAMŲ SAVIVALDYBIŲ RINKIMŲ KOMISIJOMS, PLANAVIMO, SKYRIMO, APSKAITOS IR

ATSISKAITYMO TVARKOS APRAŠAS

 

                                                                                                                                        I.      BENDROSIOS NUOSTATOS

1.      2014 m. gegužės 11 d. Respublikos Prezidento rinkimų ir 2014 m. gegužės 25 d. rinkimų į Europos Parlamentą lėšų, skiriamų savivaldybių rinkimų komisijoms, planavimo, skyrimo, apskaitos ir atsiskaitymo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma nurodytiems rinkimams skirtų lėšų planavimo, paskirstymo savivaldybių rinkimų komisijoms, buhalterinės apskaitos tvarkymo ir atskaitomybės rengimo savivaldybių rinkimų komisijose bei atsiskaitymo Vyriausiajai rinkimų komisijai (toliau – Komisija) tvarka.

2.      Aprašo paskirtis – užtikrinti išlaidų rinkimų komisijoms planavimo skaidrumą, kad skirtos lėšos būtų naudojamos teisėtai ir pagrįstai, ataskaitos būtų teikiamos pagal Komisijos nustatytą tvarką ir taip būtų užtikrintas teisingas Komisijos finansinės atskaitomybės sudarymas.

3.      Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo 10 straipsnyje, Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymo 10 straipsnyje nustatyta, kad rinkimų rengimo ir vykdymo išlaidos apmokamos iš valstybės ir savivaldybių biudžetų:

3.1.      iš valstybės biudžeto apmokamos:

3.1.1.      rinkimų komisijų išlaidos rinkimams organizuoti ir vykdyti;

3.1.2.      apmokėti rinkimų komisijų narių ir komisijas aptarnaujančio personalo darbą;

3.2.      iš savivaldybių biudžetų apmokama:

3.2.1.      už savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų būstinių ir balsavimo patalpų išlaikymą;

3.2.2.      balsavimo patalpų įrengimo inventoriaus įsigijimą ir išsaugojimą;

3.3.      už rinkėjų pavėžėjimą į rinkimų apylinkes balsuoti, kai pavėžėjimas organizuojamas Komisijos nustatyta tvarka, apmokama iš valstybės ir savivaldybių biudžetų.

4.      Jeigu savivaldybė nesuteikia tinkamų patalpų ar inventoriaus rinkimų apylinkės būstinei ir balsavimo patalpoms, tam Komisijos sprendimu panaudojamos valstybės biudžeto lėšos. Šiuo atveju faktines išlaidas balsavimo patalpoms išlaikyti ir inventoriui įsigyti ir išsaugoti per 2 mėnesius po rinkimų Komisija ne ginčo tvarka išieško iš savivaldybės.

5.      Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo 20 straipsniu, Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymo 22 straipsniu:

5.1.      valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos privalo padėti rinkimų komisijoms vykdyti įgaliojimus ir teikti rinkimų komisijų funkcijoms atlikti reikalingus duomenis;

5.2.      valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos ne vėliau kaip per 3 dienas privalo apsvarstyti rinkimų komisijų pateiktus prašymus ir duoti rinkimų komisijoms motyvuotus atsakymus;

5.3.      savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas turi teisę sudaryti darbo sutartis su darbuotojais, reikalingais pagalbiniams rinkimų organizavimo darbams atlikti. Šias darbo sutartis savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas sudaro Vyriausiosios rinkimų komisijos vardu pagal įgaliojimą. Atlyginimo už darbą rinkimų komisijose tvarkos aprašas patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 916 „Dėl atlyginimo už darbą Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento, Europos Parlamento, savivaldybių tarybų rinkimų ir referendumo komisijose“;

5.4.   valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos privalo suteikti rinkimų komisijoms tinkamas patalpas, įrangą, kompiuterinę techniką ir interneto ryšį rinkimams organizuoti ir vykdyti. Rinkimams suteikiamos balsavimo patalpos ir patekimas į jas turi būti tinkamos judėjimo, regėjimo negalią turintiems ir senyvo amžiaus rinkėjams.

                                         II.      LĖŠŲ, SKIRIAMŲ SAVIVALDYBIŲ RINKIMŲ KOMISIJOMS, PLANAVIMAS

6.      Komisija patvirtina Lėšų, skiriamų savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijoms, planavimo metodiką pagal šią struktūrą:

6.1.      savivaldybių rinkimų komisijoms:

6.1.1.      lėšų darbo užmokesčiui dydis komisijų nariams nustatomas atsižvelgiant į vidutinį darbo valandų skaičių vienam komisijos nariui, įvertinus rinkėjų skaičių ir apylinkių skaičių. Planuojamas darbo užmokestis komisijų nariams iš viso ir iš jų 10 proc. skatinimui vienkartine pinigine išmoka;

6.1.2.      lėšų darbo užmokesčiui dydis samdomam personalui nustatomas mažesnis negu savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkų priskaičiuotas darbo užmokesčio dydis, buhalteriams 10–15 proc. mažesnis, kitiems samdomiems darbuotojams 30–60 proc. mažesnis;

6.1.3.      lėšų darbo užmokesčiui dydis samdomų specialistų kompiuterizavimo darbams atlikti nustatomas pagal darbų pobūdį, atsižvelgiant į rinkėjų skaičių ir apylinkių skaičių, patvirtintais konkrečiais rinkimų kompiuterizavimo darbams įkainiais;

6.1.4.      socialinio draudimo įmokos 30,98 proc. nustatyto dydžio darbo užmokesčio;

6.1.5.      prekių ir paslaugų naudojimas:

6.1.5.1.      ryšių paslaugos pagal Komisijos nustatytus limitus;

6.1.5.2.      transporto išlaikymas įvertinant rinkėjų skaičių ir apylinkių skaičių;

6.1.5.3.      kitos prekės įvertinant rinkėjų skaičių ir apylinkių skaičių;

6.1.5.4.      kitos paslaugos:

6.1.5.4.1.      reprezentacinės išlaidos pagal Komisijos nustatytus limitus;

6.1.5.4.2.      rinkėjų pavėžėjimo išlaidos pagal Komisijos nustatytus dydžius;

6.2.      apylinkių rinkimų komisijoms:

6.2.1.      lėšų darbo užmokesčiui dydis komisijų nariams nustatomas atsižvelgiant į vidutinį darbo valandų skaičių vienam komisijos nariui, įvertinus rinkėjų skaičių. Planuojamas darbo užmokestis komisijų nariams iš viso ir iš jų 10 proc. skatinimui vienkartine pinigine išmoka;

6.2.2.      socialinio draudimo įmokos 30,98 proc. nustatyto dydžio darbo užmokesčio;

6.2.3.      prekių ir paslaugų naudojimas:

6.2.3.1.      ryšių paslaugos pagal Komisijos nustatytus limitus;

6.2.3.2.      transporto išlaikymas įvertinant rinkėjų skaičių;

6.2.3.3.      kitos prekės įvertinant rinkėjų skaičių;

6.2.3.4.      kitos paslaugos:

6.2.3.4.1.      reprezentacinės išlaidos pagal Komisijos nustatytus limitus.

 

                                      III.      LĖŠŲ SKYRIMAS SAVIVALDYBIŲ IR APYLINKIŲ RINKIMŲ KOMISIJOMS

7.      Komisija nustato lėšų, skiriamų savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijoms rinkimams organizuoti, dydį. Planuojamas detalus biudžeto lėšų savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijoms paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį ir išlaidų darbo užmokesčiui bei kitoms išlaidoms skaičiavimas tvirtinamas atskiru Komisijos sprendimu.

8.      Komisijos pirmininkas su savivaldybės rinkimų komisijos pirmininku pasirašo valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti naudojimo sutartį, kurioje nurodoma:

8.1.   savivaldybės rinkimų komisijai pervedamų valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti suma ir Komisijos programa, pagal kurią skiriamos lėšos;

8.2.   valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti naudojimo tikslinė paskirtis;

8.3.   biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį;

8.4.   atsiskaitymo Komisijai už rinkimų organizavimą tvarka;

8.5.   atsiskaitymo Komisijai už valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti panaudojimą (nurodant išlaidų ekonominę paskirtį) ir šių lėšų panaudojimą pagrindžiančių buhalterinės apskaitos dokumentų pateikimo tvarka;

8.6.   kitos nuostatos, padedančios Komisijai užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

9.      Komisija savivaldybių rinkimų komisijoms skirtas valstybės biudžeto lėšas rinkimams organizuoti perveda į kiekvienai savivaldybės rinkimų komisijai atidarytą Komisijos banko sąskaitą pagal Komisijos patvirtintas savivaldybių rinkimų komisijų sąmatas.

                                                                IV.      SAVIVALDYBIŲ RINKIMŲ KOMISIJŲ FUNKCIJOS IR TEISĖS

10.  Savivaldybės rinkimų komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų, Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymais:

10.1.  neviršydama Komisijos patvirtintos savivaldybės rinkimų komisijos sąmatos, tvirtina apylinkių rinkimų komisijų išlaidų sąmatas ir kontroliuoja, kaip šios sąmatose numatytos lėšos naudojamos;

10.2.   savivaldybės rinkimų komisijos posėdyje patvirtina lėšų apylinkių rinkimų komisijoms paskirstymą pagal Komisijos sprendime nurodytą struktūrą;

10.3.  raštu praneša kiekvienai apylinkės rinkimų komisijai apie jai skirtų lėšų darbo užmokesčiui, iš jų skatinimui vienkartine pinigine išmoka, socialinio draudimo įmokoms, ryšių paslaugoms, transporto išlaikymui, kitoms paslaugoms, iš jų reprezentacinėms išlaidoms sumas.

11.  Savivaldybės rinkimų komisijos teisės:

11.1.  gali sudaryti darbo užmokesčio lėšų rezervą, atitinkamai sumažindama Komisijos sprendimu visoms apylinkių rinkimų komisijoms darbo užmokesčiui patvirtintą sumą. Darbo užmokesčiui lėšos apylinkių rinkimų komisijoms mažinamos atsižvelgiant į planuojamą pasitelkti darbui balsavime iš anksto apylinkių rinkimų komisijų narių skaičių, planuojamas darbo valandas ir konkretų valandinį įkainį;

11.2.  iš sudaryto darbo užmokesčio rezervo gali padidinti atskiroms apylinkių rinkimų komisijoms už dalyvavimą balsavime iš anksto apylinkių komisijoms skiriamų lėšų darbo užmokesčiui dydį. Darbo užmokesčiui lėšos apylinkių rinkimų komisijoms didinamos atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką ir dirbusių asmenų skaičių vykdant savivaldybės rinkimų komisijos pavedimus. Sumos dydis nustatomas dirbtų valandų skaičių dauginant iš nustatytų valandinių tarifų ir dirbusių apylinkės rinkimų komisijos narių skaičiaus. Savivaldybės rinkimų komisija raštu praneša atitinkamai apylinkės rinkimų komisijai apie skirtas papildomas lėšas darbo užmokesčiui iš sudaryto rezervo, dirbusių asmenų vardus, pavardes, kokiomis mėnesio dienomis ir kiek valandų dirbo. Šį pranešimą savivaldybės rinkimų komisija taip pat užpildo naudodamasi Komisijos informacine sistema Rinkimų organizavimo posisteme „Apygardos, apylinkės darbo vieta“ (toliau –informacinė sistema ADV). Apylinkės rinkimų komisijos pirmininkas, gavęs pranešimą, privalo užpildyti Darbo laiko apskaitos žiniaraštį: pranešime nurodytomis mėnesio dienomis dirbtas valandas įrašyti konkrečiam asmeniui;

11.3.  gali perskirstyti apylinkių rinkimų komisijoms transporto išlaidoms skirtas lėšas, atsižvelgiant į apylinkių rinkimų komisijų veiklą bei atstumus nuo savivaldybės rinkimų komisijos, neviršijant lėšų paskirstyme patvirtintų transporto išlaidoms sumų;

11.4.  savivaldybės ir apylinkių rinkimų komisijoms sąmatoje patvirtintas lėšas kitoms prekėms gali naudoti kanceliarinėms prekėms, organizacinės technikos eksploatacinėms medžiagoms ir maišams rinkimų dokumentams pakuoti pirkti. Kanceliarines prekes, organizacinės technikos eksploatacines medžiagas ir maišus rinkimų dokumentams pakuoti savivaldybių rinkimų komisija privalo pirkti centralizuotai, neviršydama apylinkių rinkimų komisijoms bendros sąmatoje patvirtintos kitoms prekėms sumos, ir aprūpinti apylinkių rinkimų komisijas reikiamomis prekėmis pagal poreikį. Savivaldybės rinkimų komisija, pirkdama prekes, turi vadovautis Komisijos sprendimu patvirtintu Supaprastintų viešųjų pirkimų, taikant mažos vertės pirkimus, pavyzdinių taisyklių aprašu. Leidžiama pirkti tik rinkimams organizuoti ir vykdyti reikalingas prekes;

11.5.  gali pakeisti paskirstytas apylinkių rinkimų komisijoms darbo užmokesčiui lėšas ir tuo atveju, kai savivaldybės rinkimų komisija paveda pirmumo balsus skaičiuoti kitai rinkimų apylinkei:

11.5.1.  tos apylinkės rinkimų komisijos, kuri neskaičiavo pirmumo balsų, darbo užmokesčiui skirtos lėšos gali būti sumažinamos ne didesne, kaip patvirtintą komisijos narių skaičių padauginus iš nustatyto komisijos nariui darbo dienos įkainio, suma (pvz., 7 nariai x 8 val. x 1 val. įkainis (7 x 8 x 9,15 = 512,40 Lt);

11.5.2.  tai apylinkės rinkimų komisijai, kuri suskaičiavo pirmumo balsus, darbo užmokesčiui lėšos padidinamos 11.5.1 punkte nurodyta suma; tuo atveju, kai komisijos, skaičiuojančios pirmumo balsus, narių skaičius didesnis, lėšų skirtumas pridedamas iš neskaičiavusios pirmumo balsų apylinkės rinkimų komisijos skatinimui vienkartine pinigine išmoka skirtų lėšų.

                                                                                                                                           V.      DARBO APMOKĖJIMAS

Savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų darbo apmokėjimas

 

12.  Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo 21 straipsniu, Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymo 23 straipsniu, rinkimų komisijų pirmininkai, jų pavaduotojai, komisijų sekretoriai ir nariai už darbą rinkimų komisijose gauna atlyginimą pagal Komisijos pateiktus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus tarifus.

13.   Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 916 „Dėl atlyginimo už darbą Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento, Europos Parlamento, savivaldybių tarybų rinkimų ir referendumo komisijose“ patvirtintame Atlyginimo už darbą rinkimų komisijose tvarkos apraše nustatyta, kad už veiklą, susijusią su rinkimų ar referendumo organizavimu, už darbo dieną Komisijos nustatyta tvarka atlyginama pagal tarifus.

14.  Už vieną darbo dieną (8 darbo valandas) savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkams nustatomas 1,0 bazinės mėnesinės algos (BMA – 122 Lt) dydžio tarifas, savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkų pavaduotojams, komisijų sekretoriams, komisijų nariams ir apylinkių rinkimų komisijų pirmininkams nustatomas – 0,8 bazinės mėnesinės algos (BMA – 122 Lt) dydžio tarifas. Apylinkių rinkimų komisijų pirmininkų pavaduotojams, komisijų sekretoriams ir komisijų nariams nustatomas – 0,6 bazinės mėnesinės algos (BMA – 122 Lt) dydžio tarifas. Komisijų nariams darbui rinkimų komisijose netaikomi Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyti darbo trukmės apribojimai, tačiau vieno mėnesio dirbtų valandų suma negali būti didesnė, negu nustatytas darbo dienų skaičius per mėnesį padaugintas iš 8 darbo valandų (pvz., kovo mėn. – 20 darbo dienų x 8 val. = 160 val.). Maksimalus leistinas valandų skaičius apskaičiuojamas kiekvienam mėnesiui atskirai, atsižvelgiant į to mėnesio darbo dienų skaičių.

15.  Atsižvelgiant į tai, kad savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijoms mokama už faktiškai dirbtą laiką, Komisija nustato šiuos valandinius tarifus už veiklą, susijusią su rinkimų organizavimu, savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų pirmininkams, jų pavaduotojams, komisijų sekretoriams ir nariams:

15.1.   savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkui – 15,25 Lt (BMA 122:8 val.);

15.2.                 savivaldybės rinkimų komisijos pirmininko pavaduotojui, komisijos sekretoriui ir nariams –12,20 Lt (BMA122 x 0,8:8 val.);

15.3.  apylinkių rinkimų komisijų pirmininkams – 12,20 Lt (BMA 122 x 0,8:8 val.);

15.4.                 apylinkių rinkimų komisijų pirmininkų pavaduotojams, komisijų sekretoriams ir nariams – 9,15 Lt (BMA 122 x 0,6:8 val.).

16.  Savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų narių darbo laiko apskaita turi būti tvarkoma Darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose. Darbo laiko apskaitos žiniaraščiai pildomi vadovaujantis Komisijos 2014 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. Sp- patvirtintu Darbo laiko apskaitos žiniaraščių savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijose pildymo ir pateikimo tvarkos aprašu. Suvesti Darbo laiko apskaitos žiniaraščių duomenys į Komisijos informacinę sistemą ADV naudojami darbo užmokesčiui skaičiuoti Komisijos informacinėje sistemoje „LitVote“. Darbo užmokestis savivaldybės ir apylinkių rinkimų komisijų nariams mokamas šio aprašo 15 punkte nustatytais valandiniais tarifais už Darbo laiko apskaitos žiniaraštyje nurodytas dirbtas valandas.

17.  Komisijos informacinėje sistemoje „LitVote“ formuojami ir spausdinami Darbo užmokesčio žiniaraščiai turi būti pasirašyti savivaldybės rinkimų komisijos pirmininko ir buhalterio, prie kiekvienos išmokėtos sumos turi būti žyma „sumokėta pavedimu“.

18.  Rinkimų komisijų pirmininkams, pirmininko pavaduotojams, komisijų sekretoriams ir nariams už darbą rinkimų komisijose apmokama pagal Darbo laiko apskaitos žiniaraščių duomenis neviršijant atitinkamai rinkimų komisijai numatytų asignavimų darbo užmokesčiui.

 

Samdomo personalo savivaldybių rinkimų komisijose darbo santykių reguliavimas
 ir darbo apmokėjimas

19.  Savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. rugsėjo18 d. nutarimu Nr. 916 „Dėl atlyginimo už darbą Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento, Europos Parlamento, savivaldybių tarybų rinkimų ir referendumo komisijose“ patvirtintu Apmokėjimo samdomam personalui už darbą Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų, Respublikos Prezidento rinkimų, rinkimų į Europos Parlamentą komisijose ir asmenims už ūkinių ir techninių funkcijų atlikimą referendumo komisijose tvarkos aprašu su samdomu personalu pagalbiniams darbams atlikti, sudaro terminuotas darbo sutartis.

20.  Savivaldybių rinkimų komisijų samdomų specialistų kompiuterizavimo darbams atlikti darbo užmokestis nustatomas terminuotoje darbo sutartyje vadovaujantis Komisijos patvirtintais konkrečiais kompiuterizavimo darbų įkainiais.

21.  Savivaldybių rinkimų komisijų samdomų buhalterių darbo užmokestis nustatomas šalių susitarimu terminuotoje darbo sutartyje, taikant 0,68–0,9 bazinės mėnesinės algos (BMA – 122 Lt) dydžio atlygį už darbo dieną. Terminuotoje darbo sutartyje nustatytas vieno mėnesio darbo užmokestis negali būti didesnis kaip 2 305 litai (0,9 x 122 x 21).

22.  Savivaldybių rinkimų komisijų kitų samdomų darbuotojų darbo užmokestis nustatomas šalių susitarimu terminuotoje darbo sutartyje, taikant 0,4 bazinės mėnesinės algos (BMA – 122 Lt) dydžio atlygį už darbo dieną. Terminuotoje darbo sutartyje nustatytas vieno mėnesio darbo užmokestis negali būti didesnis kaip 1 024 litai (0,4 x 122 x 21).

23.  Dėl šio aprašo 20, 21 ir 22 punktuose nurodytų samdomų darbuotojų privaloma pildyti Darbo laiko apskaitos žiniaraščius.

24.  Darbo užmokestis samdomam personalui mokamas neviršijant atitinkamos savivaldybių rinkimų komisijos patvirtintoje sąmatoje numatytų darbo užmokesčiui lėšų samdomam personalui (buhalterių ir kitų samdomų darbuotojų) ir samdomų specialistų kompiuterizavimo darbams atlikti.

                                                    VI.      SAVIVALDYBIŲ IR APYLINKIŲ RINKIMŲ KOMISIJŲ SKATINIMAS

25.  Lietuvos Respublikos Vyriausybė, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo 21 straipsniu, Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymo 23 straipsniu, Komisijos teikimu nustato rinkimų komisijų pirmininkų, jų pavaduotojų ir narių skatinimo tvarką. 

26.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. rugsėjo18 d. nutarimu Nr. 916 „Dėl atlyginimo už darbą Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento, Europos Parlamento, savivaldybių tarybų rinkimų ir referendumo komisijose“ patvirtintas Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų, Respublikos Prezidento rinkimų, rinkimų į Europos Parlamentą ir referendumo komisijų pirmininkų, jų pavaduotojų ir narių skatinimo tvarkos aprašas.

27.  Savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų pirmininkai, jų pavaduotojai ir nariai už labai gerą darbą rinkimų komisijose pasibaigus rinkimams gali būti skatinami vienkartine pinigine išmoka. Ši išmoka negali būti didesnė kaip 100 procentų per visą darbo rinkimų komisijose laikotarpį gautų mėnesinių atlyginimų vidurkio, neviršijant atitinkamos komisijos išlaidų sąmatoje numatytų skatinimui lėšų.

28.  Sprendimą dėl savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkų skatinimo priima Komisija, atsižvelgdama į jų atliktą darbą organizuojant ir vykdant rinkimus ir atsiskaitant už komisijoms skirtų lėšų panaudojimą. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojai ir nariai gali būti skatinami vienkartine pinigine išmoka Komisijos sprendimu, esant atitinkamos savivaldybės rinkimų komisijos pirmininko teikimui.

29.  Sprendimą dėl apylinkių rinkimų komisijų pirmininkų skatinimo priima savivaldybių rinkimų komisijos, atsižvelgdamos į jų atliktą darbą organizuojant ir vykdant rinkimus. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojai ir nariai gali būti skatinami vienkartine pinigine išmoka atitinkamos savivaldybių rinkimų komisijos sprendimu, esant atitinkamos apylinkės rinkimų komisijos pirmininko teikimui.

30.  Vienkartinės piniginės išmokos dydis nustatomas atsižvelgiant į rinkimų komisijų pirmininkų, jų pavaduotojų ir narių atlikto darbo apimtį, kokybę ir sudėtingumą.

 

                                                                                     VII.      APSKAITOS ORGANIZAVIMAS IR TVARKYMAS

31.  Savivaldybių rinkimų komisijos nėra juridiniai asmenys (jos sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymu), todėl tvarkoma supaprastinta apskaita – savivaldybių rinkimų komisijos apskaitą tvarko darant paprastąjį įrašą.

32.  Savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkai yra savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijoms skirtų lėšų tvarkytojai ir atsako už jų naudojimą pagal paskirtį, tinkamai ir taupiai, neviršijant sąmatoje nustatytų dydžių.

33.  Savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkai pagal suteiktus įgaliojimus atstovauja Vyriausiajai rinkimų komisijai santykiuose su banku, su teise valdyti, naudoti ir disponuoti banke Komisijos vardu atidarytoje sąskaitoje esančiomis lėšomis.

34.  Komisijos pirmininkas su savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkais pasirašo valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti naudojimo sutartis, o savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkai sudaro individualios visiškos materialinės atsakomybės sutartis su buhalteriais ir apylinkių rinkimų komisijų pirmininkais.

35.  Savivaldybių rinkimų komisijos tvarko supaprastintą apskaitą (apskaitą tvarko darant paprastąjį įrašą) pagal Komisijos parengtus supaprastintos apskaitos registrus. Šių registrų pildymas savivaldybių rinkimų komisijoms privalomas.

36.  Savivaldybių rinkimų komisijoms skirtos lėšos apskaitomos pagal sąmatoje patvirtintus išlaidų straipsnius.

37.  Kasos operacijos savivaldybių rinkimų komisijose vykdomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. vasario 17 d. nutarimu Nr. 179 patvirtintomis Kasos darbo organizavimo ir kasos operacijų atlikimo taisyklėmis.

38.  Savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų išlaidos gali būti apmokamos tik pagal juridinę galią turinčius išlaidas pateisinančius dokumentus ir neviršijant tam tikroms išlaidoms (ryšių paslaugoms, reprezentacinėms išlaidoms) Komisijos nustatytų limitų. Ūkines operacijas pateisinantys dokumentai turi būti tvirtinami savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkų viza „Apmokėti“, data, parašas.

39.  Siekiant suvienodinti apskaitos tvarkymą, savivaldybių rinkimų komisijos apskaitos tvarkybai naudoja Komisijos parengtus apskaitos dokumentų blankus, apskaitos registrus. Apskaitos ir kitų dokumentų bylos formuojamos pagal Komisijos sudarytą bylų sąrašą.

 

                                                                                                           VIII.      FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

40.  Finansinės veiklos kontrolės tikslas – užtikrinti savivaldybių rinkimų komisijų veiklos demokratiškumą, skirtų lėšų naudojimo teisėtumą bei viešumą ir sukurti veiksmingą bei skaidrią finansavimo kontrolę.

41.  Savivaldybių rinkimų komisijų finansinę veiklą kontroliuoja Komisija ir Valstybinė mokesčių inspekcija bei kitos institucijos įstatymų nustatyta tvarka.

42.  Komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę tikrinti savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų finansinę veiklą.

43.  Komisijos sekretoriato darbuotojai Komisijos pirmininko pavedimu gali tikrinti savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų finansinę veiklą.

44.  Savivaldybių rinkimų komisijų nariai gali tikrinti apylinkių rinkimų komisijų finansinę veiklą.

                                                                                                                IX.      ATSAKOMYBĖ IR ATSKAITOMYBĖ

45.  Pagal Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų, Lietuvos Respublikos rinkimų į Europos Parlamentą įstatymus savivaldybių rinkimų komisijos paskirsto rinkimams skirtas lėšas apylinkių rinkimų komisijoms, tvirtina apylinkių rinkimų komisijų išlaidų sąmatas, savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas kontroliuoja, kaip naudojamos rinkimams organizuoti savivaldybės rinkimų komisijai skirtos valstybės biudžeto lėšos, ir už jų panaudojimą atsiskaito Komisijai.

46.  Savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų nariai turi teisę susipažinti su visais komisijos, kurios nariai jie yra, sprendimais ir kitais dokumentais. Komisijų nariai pasirašytinai turi būti supažindinti su komisijai, kurios nariai jie yra, skirtų lėšų paskirstymu.

47.  Savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkai atsako už saugų, skaidrų, ekonomišką ir racionalų rinkimams skirtų lėšų naudojimą, neviršijant sąmatoje išlaidoms nustatytų dydžių.

48.  Savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkai turi užtikrinti darbo užmokesčio priskaitymo teisėtumą ir teisingumą, atsiskaitymą su komisijų nariais bei samdomais darbuotojais, priskaičiuotų mokesčių pervedimą atitinkamoms institucijoms laiku.

49.  Savivaldybių rinkimų komisijų pirmininkai lėšas skirtas prekėms ir paslaugoms gali naudoti tik pagal nustatytus išlaidų straipsnius, neviršijant šioms išlaidoms skirtų sumų bei nustatytų limitų.

50.  Savivaldybių rinkimų komisijos turi pateikti Valstybinei mokesčių inspekcijai pateisinamus buhalterinės apskaitos dokumentus tam, kad būtų patikrintas gyventojų pajamų mokesčio bei socialinio draudimo įmokų apskaičiavimo ir sumokėjimo teisingumas.

51.  Savivaldybių rinkimų komisijų finansinės atskaitomybės formas ir pateikimo terminus nustato Komisija.

52.  Savivaldybių rinkimų komisijos sudaro rinkimams skirtų lėšų panaudojimo ataskaitas pagal Komisijos patvirtintas formas ir nustatytais terminais pateikia jas Komisijai. Prie ataskaitų pridedami visi išlaidas pateisinantys dokumentai bei Valstybinės mokesčių inspekcijos išvada.

53.  Komisija patikrina savivaldybės rinkimų komisijos pirmininko pateiktą valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti panaudojimo ataskaitą ir šias išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Nustačiusi finansavimo, lėšų panaudojimo ar apskaitos pažeidimus, Komisija inicijuoja visos žalos išieškojimą iš kaltų asmenų.

54.  Už žalą, atsiradusią valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti naudojimo sutarties galiojimo laikotarpiu, savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas atsako ir pasibaigus šiai sutarčiai.

55.  Pagal Komisijos pateiktą apskaitos ir kitų dokumentų bylų sąrašą finansiniai dokumentai tvarkingai susegami į segtuvus, lapai sunumeruojami ir pagal perdavimo aktą perduodami Komisijai archyviniam saugojimui.

___________________