VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, atrinkimo vertinti IR PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ ATRINKIMO TIKRINtI PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2016 m. sausio 19 d. Nr. 1S-9
Vilnius
Vadovaudamasi Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1517 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 23.6 punktu:
1. T v i r t i n u Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, atrinkimo vertinti ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinti procedūrų tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. rugpjūčio 5 d. įsakymą Nr. 1S-150 „Dėl Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, atrinkimo vertinti ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinti procedūrų tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus
2016 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 1S-9
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, atrinkimo vertinti IR PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ ATRINKIMO TIKRINtI PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, atrinkimo vertinti ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinti procedūrų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) Rizikos valdymo ir statistikos skyriaus (toliau – RVS skyrius) veiklą atrenkant viešuosius pirkimus, atliekamus gynybos ir saugumo srityje (toliau – pirkimai), kuriems taikomas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymas (toliau – Įstatymas), vertinti bei perkančiąsias organizacijas, vykdančias pirkimus pagal Įstatymo 2 straipsnio nuostatas, tikrinti.
2. Aprašu vadovaujasi Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis Įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, susijusiais Tarnybos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais.
4. Pirkimų atrinkimo vertinti ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinti tikslai:
4.1. užtikrinti identifikuotų didžiausios rizikos sričių, kuriose galimi dažniausi Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, kontrolę;
5. Vertinimų ir tikrinimų rūšys:
5.1. neplaninis operatyvus pirkimų vertinimas:
5.2. neplaninis sisteminis pirkimų vertinimas:
5.3. planinis perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimas;
6. Pirkimai atrenkami vertinimui ir perkančiosios organizacijos atrenkamos tikrinimui pagal:
6.1. Viešiesiems pirkimams, atliekamiems gynybos ir saugumo srityje, nustatytų reikalavimų pažeidimų rizikos vertinimo metodiką, patvirtintą Tarnybos direktoriaus 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-217 „Dėl viešiesiems pirkimams, atliekamiems gynybos ir saugumo srityje, nustatytų reikalavimų pažeidimų rizikos vertinimo metodikos patvirtinimo“ (aktualia redakcija) (toliau – Metodika), vadovaujantis šio Aprašo II ir III skyriuose nustatyta tvarka;
6.2. teisėsaugos ar Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų motyvuotus prašymus ar pavedimus atlikti pirkimų vertinimą, nevertinant rizikos pagal Metodikos reikalavimus, o perduodant juos tiesiogiai Tarnybos Gynybos ir saugumo pirkimų skyriui;
II. PIRKIMŲ ATRINKIMAS VERTINtI
7. Tarnybos RVS skyrius atrenka:
7.1. Pirkimus neplaniniam operatyviam pirkimų vertinimui, analizuodamas:
7.1.1. Tarnybos gautus prašymus, skundus, pranešimus, žiniasklaidoje pateiktą informaciją apie galimai perkančiųjų organizacijų padarytus Įstatymo pažeidimus, vykdant pirkimų procedūras;
7.1.2. informaciją, gautą tarnybiniu pranešimu per Tarnybos vidaus administravimo informacinę sistemą (toliau – VA IS) iš Tarnybos struktūrinių padalinių;
7.2. pirkimus neplaniniam sisteminiam pirkimų vertinimui, analizuodamas:
8. Tarnybos struktūrinis padalinys, atlikdamas jam priskirtas funkcijas ir įtaręs galimus Įstatymo pažeidimus, kuriuos pagal savo kompetenciją gali nustatyti kitas Tarnybos struktūrinis padalinys, nedelsiant tarnybiniu pranešimu per VA IS perduoda informaciją Tarnybos RVS skyriui rizikai vertinti.
9. Tarnybos RVS skyrius, apibendrinęs informaciją apie per praėjusią savaitę rizikos įverčiais įvertintų pirkimų rizikos lygį, atrenka didžiausią rizikos lygį per savaitę turinčius pirkimus ir per savaitę, tarnybiniu pranešimu per VA IS perduoda Tarnybos Gynybos ir saugumo pirkimų skyriui. Įslaptinta informacija perduodama laikantis įslaptintos informacijos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
10. Vertinimui atrinktų pirkimų skaičius priklauso nuo metinio planuojamo pirkimų vertinimų skaičiaus.
III. Perkančiųjų organizacijų atrinkimas plANINIAm ir opeRatyviam tikrinimui
12. Perkančiosios organizacijos tikrinimui (planiniam ir / ar operatyviam) atrenkamos remiantis rizikos įverčiais, apskaičiuotais pagal Metodiką.
13. Tarnybos RVS skyrius atrenka perkančiąsias organizacijas planiniam perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimui analizuodamas:
14. Planinio perkančiųjų organizacijų tikrinimų plano sudarymo tvarka:
14.1. Tarnybos RVS skyrius ne vėliau, kaip iki einamųjų metų sausio 20 dienos parengia planinių perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų plano (toliau – Planas) projektą (toliau – Plano projektas) ir tarnybiniu pranešimu per VA IS teikia jį tvirtinti Tarnybos direktoriui.
14.2. Tarnybos direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Plano projekto gavimo dienos jį patvirtina arba motyvuotu teikimu per VA IS grąžina Tarnybos RVS skyriui koreguoti. Pakoreguotą Plano projektą Tarnybos RVS skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo korekcijų atlikimo tarnybiniu pranešimu per VA IS teikia tvirtinti Tarnybos direktoriui.
14.3. Tarnybos direktoriui patvirtinus Planą, Tarnybos RVS skyrius apie perkančiųjų organizacijų atrinkimą planiniam tikrinimui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patvirtinimo dienos raštu informuoja į Planą įtrauktas perkančiąsias organizacijas individualiai.
14.4. Tarnybos direktoriui patvirtinus Planą, Tarnybos RVS skyrius ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo patvirtinimo dienos pateikia Planą kitiems ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekantiems subjektams, kurių priežiūros dalykas ir forma yra susiję su Tarnybos atliekamomis ūkio subjektų veiklos priežiūros funkcijomis, siekiant užtikrinti, kad vienu metu būtų atliekami ne daugiau kaip du ūkio subjekto veiklos planiniai tikrinimai.
15. Planinis perkančiųjų organizacijų tikrinimų planas gali būti nesudaromas, jei, pagal praėjusiais metais atliktų neplaninių pirkimų vertinimų ir planinių perkančiųjų organizacijų tikrinimų rezultatus bei einamųjų metų prioritetus nustatyta, kad tai atlikti yra netikslinga.
16. Patvirtinus Tarnybos Strateginį veiklos planą, Planas gali būti koreguojamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Tarnybos Strateginio veiklos plano patvirtinimo.
17. Tarnybos RVS skyrius atrenka perkančiąją organizaciją operatyviam perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimui analizuodamas:
17.1. Tarnybos gautus prašymus, skundus, pranešimus, informaciją, gautą tarnybiniu pranešimu per VA IS iš Tarnybos struktūrinių padalinių, žiniasklaidoje pateiktą informaciją apie galimai perkančiųjų organizacijų padarytus Įstatymo pažeidimus, vykdant pirkimo procedūras;
18. Tarnybos RVS skyrius tarnybiniu pranešimu per VA IS teikia Tarnybos direktoriui siūlymą atlikti operatyvų perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimą. Sprendimą dėl operatyvaus perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo atlikimo priima Tarnybos direktorius rezoliucija Tarnybos Gynybos ir saugumo pirkimų skyriui.
19. Tarnybos direktoriui priėmus sprendimą neatlikti operatyvaus perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo, Tarnybos RVS skyrius, remdamasis rizikos įverčiais, apskaičiuotais pagal Metodiką, priima sprendimus dėl neplaninio operatyvaus pirkimų vertinimo.
20. Atsižvelgiant į neplaninių operatyvių pirkimų vertinimų skaičių, kiekvienų metų antrojo ketvirčio pabaigoje įvertinamas būtinumas koreguoti Planą. Patvirtinti Planai iki kiekvienų metų trečiojo ketvirčio pabaigos gali būti koreguojami, siekiant užtikrinti Tarnybos strateginiame veiklos plane nustatytus veiklos prioritetus bei siektinus prioritetų įgyvendinimo uždavinius. Plano koregavimą inicijuoja Gynybos ir saugumo pirkimų skyrius, teikdamas tarnybinį pranešimą per VA IS Tarnybos direktoriui. Sprendimą koreguoti Planą priima Tarnybos direktorius rezoliucija Tarnybos RVS skyriui.
IV. pranešimų, skundų DĖL GALIMŲ ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ priėmimas nagrinėti ir informavimas
21. RVS skyrius, gavęs pranešimus dėl galimų Įstatymo pažeidimų, atlikęs rizikos vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo gavimo Tarnyboje dienos parengia raštą pareiškėjui, informuodamas apie vertinimui atrinktą / neatrinktą pirkimą, kurį pasirašo Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo. Tarnybos direktorius pranešimo nagrinėjimo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Jei Tarnybai pareiškėjas teikia pranešimo, skirto perkančiajai organizacijai, kopiją, atskiru raštu pareiškėjas neinformuojamas.
22. Siekdama apsaugoti pranešėjo tapatybę, Tarnyba turi teisę neatskleisti pranešėjo duomenų suinteresuotiems asmenims.
23. Tarnybos direktoriaus pavaduotojas, Tarnybai gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti pirkimo vertinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą, ar turint informacijos, ar kilus pagrįstų įtarimų dėl perkančiosios organizacijos veiklos, kuri gali prieštarauti Įstatymo ar su juo susijusių teisės aktų reikalavimams, ar esant kitiems Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytiems pagrindams pradėti neplaninį operatyvų pirkimo vertinimą, gali teikti Tarnybos direktoriui motyvuotą tarnybinį pranešimą su siūlymu tiesiogiai rezoliucija RVS skyriui perduoti pirkimą Tarnybos Gynybos ir saugumo pirkimų skyriui atlikti vertinimą, nevertinant rizikos pagal Metodikos reikalavimus, o gavus informaciją dėl galimai besikartojančių perkančiųjų organizacijų vykdomų pirkimų pažeidimų – tarnybinį pranešimą su rezoliucija, siūlant nurodyti RVS skyriui atrinkti ir perduoti Gynybos ir saugumo pirkimų skyriui pirkimus vertinimui pagal nustatytus požymius.
24. RVS skyrius, atsižvelgdamas į aplinkybes dėl pirkimo perdavimo vertinimui skubos, informuoja Tarnybos direktoriaus pavaduotoją dėl poreikio perduoti vertinimui pirkimą ne pagal Aprašo 9 punkte nustatytą tvarką.
25. Tarnybos direktoriui pagal Aprašo 23 punkto nuostatas priėmus sprendimą dėl pirkimų perdavimo vertinimui, nevertinat rizikos pagal Metodikos reikalavimus, RVS skyrius nedelsdamas parengia raštą perkančiajai organizacijai, informuodamas apie vertinimui perduotą pirkimą ir tarnybiniu pranešimu per VA IS perduoda pirkimą Gynybos ir saugumo pirkimų skyriui.
26. RVS skyrius turi teisę gauti iš perkančiosios organizacijos, jos pirkimo komisijos ir (ar) narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, su pirkimais susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus bei iš perkančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingą pirkimo rizikai įvertinti.
27. Pranešimai, skundai, kuriuose nenurodytas asmens vardas, pavardė (juridinio asmens pavadinimas), adresas arba asmens nepasirašyti, nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai yra motyvuoti Tarnybos direktoriaus pavedimai RVS skyriui atlikti rizikos įvertinimą arba perduoti Gynybos ir saugumo pirkimų skyriui pagal kompetenciją atlikti pirkimo vertinimą, neskaičiuojant rizikos balo pagal Metodiką, kurie įforminami Tarnybos direktoriaus įsakymais. Pranešimai, skundai taip pat nenagrinėjami, jeigu tuo pačiu klausimu teismas yra priėmęs sprendimą ar Tarnyba yra priėmusi administracinį sprendimą ir pranešėjas nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti Tarnybos priimtą administracinį sprendimą, taip pat, jeigu nuo pranešime, skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo dienos iki pranešimo, skundo pateikimo yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai. Apie sprendimą nenagrinėti pranešimo, skundo pareiškėjui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo, skundo gavimo dienos.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS