LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS 2022 M. GEGUŽĖS 20 D. ĮSAKYMO NR. 2-116 „DĖL INICIATYVOS „SKAIDRUMO AKADEMIJA“ VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. rugsėjo 4 d. Nr. 2-114
Vilnius
1. P a k e i č i u Iniciatyvos „Skaidrumo akademija“ veiklos reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 2-116 „Dėl Iniciatyvos „Skaidrumo akademija“ veiklos reglamento patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. S k e l b i u šį įsakymą Teisės aktų registre ir Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų
tarnybos direktoriaus
2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 2-116
(Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų
tarnybos direktoriaus 2023 m. rugsėjo 4 d.
įsakymo Nr. 2-114
redakcija)
INICIATYVOS „SKAIDRUMO AKADEMIJA“ VEIKLOS REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Iniciatyvos „Skaidrumo akademija“ (toliau – Skaidrumo akademija) veiklos reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Skaidrumo akademijos veiklos tikslus ir jų įgyvendinimą, siektinus rezultatus, dalyvaujančius subjektus, jų teises ir pareigas, tapimo Skaidrumo akademijos nariu tvarką.
2. Skaidrumo akademijos veikla organizuojama vadovaujantis šiuo Reglamentu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).
II SKYRIUS
PROJEKTO IDĖJA
5. Skaidrumo akademija – projektas, kurio metu valstybės ir savivaldybių įstaigos, valstybės ir savivaldybių įmonės, valstybės ir savivaldybių valdomos įmonės bei privatūs juridiniai asmenys, Lietuvos bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo ir profesinio mokymo mokyklų mokytojai keičiasi gerąja praktika kurdami korupcijai atsparią aplinką bei stiprindami antikorupcinio sąmoningumo ugdymo kompetencijas, o specialiųjų žinių ir kompetencijų turintys asmenys suteikia jiems metodinę pagalbą ir padeda įsidiegti atitinkamas priemones, didinančias skaidrumą, mažinančias korupcijos rizikas ir (ar) padedančias stiprinti antikorupcinį sąmoningumą. Skaidrumo akademijos dalyvių dalyvavimo projekte pradžioje ir pabaigoje pamatuojamas jų atsparumas korupcijai (Reglamento 11.1 ir 11.2 papunkčiuose nurodyti nariai) arba antikorupcinio sąmoningumo ugdymo lygis (Reglamento 11.3 papunktyje nurodyti nariai), įvertinama per atitinkamą laikotarpį padaryta pažanga (Reglamento 11 papunktyje nurodyti nariai).
III SKYRIUS
TIKSLAI IR LAUKIAMI REZULTATAI
7. Projekto tikslai:
7.2. Dalyvaujančiose organizacijose įdiegti korupcijai atsparios aplinkos kūrimo ir skaidrumą didinančias priemones, kurios veiktų ne tik organizacijų dalyvavimo projekte laikotarpiu, bet ir jam pasibaigus.
7.3. Projekto metu teikti Skaidrumo akademijos dalyviams nuolatinę metodinę pagalbą dėl korupcijai atsparios aplinkos kūrimo priemonių įdiegimo ir jų įgyvendinimo, antikorupcinio sąmoningumo ugdymo.
8. Laukiami projekto rezultatai:
8.1. Sustiprintas dalyvaujančių organizacijų atsparumas korupcijai – įdiegti pagrindiniai antikorupcinės aplinkos kūrimo ir skaidrumo elementai.
8.2. Padidintas dalyvaujančių organizacijų darbuotojų antikorupcinis sąmoningumas, patobulinta už korupcijos prevenciją atsakingų asmenų kompetencija.
8.3. Įgytos ar sustiprintos pedagogų kompetencijos mokinių antikorupcinio sąmoningumo ugdymo srityje.
IV SKYRIUS
DALYVAUJANTYS SUBJEKTAI
9. Projekto įgyvendinimo stebėtojai – nacionaliniai ekspertai, skaidrumą puoselėjančių organizacijų atstovai, kurie stebi projekto įgyvendinimo eigą, pristato rezultatus visuomenei, taip pat ir tarptautinėms organizacijoms.
10. Projekto mentoriai – specialiųjų žinių turintys asmenys, kurie atlieka projekto dalyvių antikorupcinės būklės bei skaidrumo vertinimą, su jais suderina reikalingas veiklas ir priemones antikorupcinei būklei gerinti, pagal poreikį padeda parengti tam skirtus veiklos planus, teikia metodinę pagalbą dėl korupcijai atsparios aplinkos kūrimo, antikorupcinio sąmoningumo ugdymo planavimo, metodų ir priemonių taikymo.
11. Projekto nariai yra savo noru įsitraukę subjektai:
11.1. valstybės ir savivaldybių įstaigos, valstybės ir savivaldybių įmonės bei valstybės ir savivaldybių valdomos įmonės;
12. Projekto metu projekto nariai dalyvauja gerosios antikorupcinės praktikos apsikeitimo renginiuose, gauna metodinę pagalbą dėl atitinkamų korupcijai atsparios aplinkos kūrimo ir skaidrumo priemonių įgyvendinimo, antikorupcinio sąmoningumo ugdymo procese diegimo bei tarpusavyje dalinasi gerąja korupcijai atsparios aplinkos kūrimo praktika.
13. Pagal išreikštą poreikį dėl korupcijai atsparios aplinkos kūrimo ar jos tobulinimo antikorupcinio sąmoningumo ugdymo procese diegimo projekto nariai gali būti:
13.1. Partneriai – nariai, kurie išreiškė norą dalyvauti bendrose projekto veiklose, konsultacijose, mokymuose, pasidalinti savo gerąja praktika kuriant korupcijai atsparią aplinką.
13.2. Dalyviai – Reglamento 11.1 ir 11.2 papunkčiuose nurodyti nariai, kurie išreiškė poreikį kurti korupcijai atsparią aplinką, padidinti savo organizacijos skaidrumą ir tuo tikslu stiprinti vieną ar kelias korupcijai atsparios aplinkos kūrimo priemones, taip pat Reglamento 11.3 papunktyje nurodyti nariai, kurie išreiškė poreikį įgyti arba gilinti žinias ir tobulinti gebėjimus mokinių antikorupcinio sąmoningumo ugdymo srityje, gauti mentorių ekspertinę pagalbą.
V SKYRIUS
TAPIMO PROJEKTO NARIU TVARKA
15. Valstybės ir savivaldybių įstaigos, valstybės ir savivaldybių įmonės, valstybės ir savivaldybių valdomos įmonės bei privatūs juridiniai asmenys, norintys tapti Skaidrumo akademijos nariais, užpildo anketą ir atsako į klausimus, kurie padeda nustatyti jų poreikį ir įsitraukimo į projektą pobūdį. Prašoma užpildyti anketa skelbiama Skaidrumo akademijos interneto svetainėje www.skaidrumoakademija.lt.
16. Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo ir profesinio mokymo mokyklų mokytojai, norintys tapti Skaidrumo akademijos nariais, užpildo anketą mokytojams ir atsako į klausimus, kurie padeda nustatyti jų poreikį ir įsitraukimo į projektą pobūdį. Prašoma užpildyti anketa mokytojams skelbiama Skaidrumo akademijos interneto svetainėje https://skaidrumoakademija.lt/mokytojams/
17. Valstybės ir savivaldybių įstaigos, valstybės ir savivaldybių įmonės bei valstybės ir savivaldybių valdomos įmonės, norinčios tapti Skaidrumo akademijos dalyvėmis:
17.2. susipažįsta su Reglamentu ir pasirašo pasižadėjimą dalyvauti projekte (1 priedas), kuriuo organizacija sutinka su šio Reglamento nuostatomis;
18. Privatūs juridiniai asmenys, norintys tapti Skaidrumo akademijos dalyviais:
18.2. susipažįsta su Reglamentu ir pasirašo pasižadėjimą dalyvauti projekte (1 priedas), kuriuo sutinka su šio Reglamento nuostatomis;
19. Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo ir profesinio mokymo mokyklų mokytojai, norintys tapti Skaidrumo akademijos dalyviais:
21. Organizacija, užpildžiusi anketą ir išreiškusi valią tapti partnere, pasižadėjimo nepasirašo. Skaidrumo akademijos partnere organizacija laikoma nuo anketos pateikimo momento.
VI SKYRIUS
PROJEKTO EIGA
23. Skaidrumo akademijos organizatoriai, vykdydami veiklą, nuolat teikia metodinę pagalbą projekto dalyviams, užtikrina keitimąsi gerąja praktika kuriant korupcijai atsparią aplinką ir stiprinant antikorupcinio sąmoningumo ugdymą.
24. Projekto dalyvių dalyvavimo projekte etapai:
24.1. Vadovaujantis parengta (pritaikyta) metodika, įvertinama projekto dalyvių antikorupcinė būklė (Reglamento 11.1 ir 11.2 papunkčiuose nurodyti nariai) arba antikorupcinio sąmoningumo ugdymo lygis (Reglamento 11.3 papunktyje nurodyti nariai).
24.2. Atsižvelgiant į projekto dalyvių antikorupcinę būklę arba antikorupcinio sąmoningumo ugdymo lygį, parenkami mentoriai, kurie padeda parengti veiksmų planą, skirtą dalyvio antikorupcinei būklei arba antikorupcinio sąmoningumo ugdymui gerinti. Šis planas dalyviams padeda efektyviausiomis priemonėmis siekti užsibrėžtų tikslų.
24.3. Projekto mentoriai ir dalyviai pagal tarpusavio susitarimą reguliariai aptaria veiksmų plano įgyvendinimą, numatytų veiklų efektyvumą. Plano įgyvendinimo metu mentoriai Skaidrumo akademijos dalyviams teikia konsultacijas, pavyzdžius, patarimus bei mokymus, taip užtikrindami gerosios praktikos sklaidą.
24.4. Po vienų metų arba kito su projekto dalyviu sutarto laikotarpio dar kartą įvertinama dalyvio antikorupcinė būklė arba antikorupcinio sąmoningumo ugdymo lygis, pasiekta pažanga. Pagal Skaidrumo akademijos metodiką įvertinus dalyvio pažangą, su juo ir jam parinktu mentoriumi aptariami pasiekti rezultatai, pokyčiai bei tolesni veiksmai kuriant korupcijai atsparią aplinką, didinant skaidrumą ir antikorupcinio sąmoningumo ugdymo lygį.
24.5. Įvertinus, kad dalyvis padarė pažangą ir mentoriaus pagalba yra nebereikalinga, dalyvavimas Skaidrumo akademijoje laikomas baigtu ir dalyviui įteikiamas sertifikatas, pažymintis, kad jis sustiprino savo atsparumą korupcijai arba įgijo ar sustiprino gebėjimus antikorupcinio sąmoningumo ugdymo srityje. Dalyvavimą Skaidrumo akademijoje baigusiai organizacijai siūloma tapti projekto partneriu bei pasidalinti savo gerąja praktika kuriant korupcijai atsparią aplinką su kitais projekto dalyviais. Dalyvavimą Skaidrumo akademijoje baigusiam mokytojui siūloma tapti projekto mentoriumi arba bičiuliu ir teikti metodinę pagalbą, pasidalinti savo gerąja praktika antikorupcinio sąmoningumo ugdymo srityje su kitais projekto nariais.
VII SKYRIUS
PROJEKTO NARIŲ TEISĖS IR ĮSIPAREIGOJIMAI
26. Projekto dalyvis turi teisę:
26.1. Gauti informaciją, metodinę ir ekspertinę pagalbą korupcijai atsparios aplinkos kūrimo arba antikorupcinio sąmoningumo ugdymo klausimais.
26.2. Naudoti projekto atributus (logotipą, pavadinimą ir t. t.) viešinant savo pasiekimus ir dalyvavimą projekte.
27. Organizacija, tapdama projekto nare:
27.1. Laiku ir tinkamai informuoja projekto nariui atstovaujantį asmenį, kad jis bus fiksuojamas Projekto organizatoriaus vaizdinėmis (nuotraukomis, filmuota medžiaga ir pan.), garso (garso įrašai ir pan.) ir kitomis priemonėmis siekiant informuoti apie jo dalyvavimą projekto veiklose, šio dalyvavimo rezultatus ir kitus dalyvavimo projekte aspektus.
27.2. Laiku ir tinkamai informuoja projekto nariui atstovaujantį asmenį, kad Projekto metu užfiksuota medžiaga bus naudojama Skaidrumo akademijos veiklos viešinimo tikslais. Šis naudojimas apima medžiagos publikavimą spaudos leidiniuose, interneto svetainėse, socialiniuose tinkluose ir kituose informacijos šaltiniuose.
27.3. Laiku ir tinkamai informuoja projekto nariui atstovaujantį asmenį, kad jo vardas ir pavardė bus skelbiami viešai projekto interneto svetainėje ir (ar) kituose su projektu susijusiuose informacijos šaltiniuose.
27.4. Suvokia ir prisiima atsakomybę, susijusią su tuo, kad projekto nario pavadinimas ir logotipas bus skelbiamas viešai interneto svetainėje ir (ar) kituose su projektu susijusiuose informacijos šaltiniuose.
27.5. Užtikrina, jog susiję fiziniai asmenys bus laiku ir tinkamai informuoti, kad nario anketoje, dalyvio pasižadėjime dalyvauti projekte ir kituose pasirašytuose dokumentuose nurodyti asmens duomenys, taip pat kiti nario darbuotojų asmens duomenys bus saugomi ir tvarkomi projekto organizatoriaus, su jais galės susipažinti projekto organizatorius ir (ar) projekto mentoriai, kiek to reikia siekiant įgyvendinti projekto tikslus, vadovaujantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais.
27.6. Imasi visų reikiamų priemonių, kad projekto organizatorius ir mentoriai siųstų jai informaciją ir pranešimus, susijusius su dalyvavimu projekto veiklose, elektroniniu paštu, telefonu ir kitomis prieinamomis priemonėmis bei ryšio kanalais.
27.7. Atsižvelgdamas į aplinkybes, priešingas projekto idėjai, tikslams bei siektiniems rezultatams (projekto nario nenoras prisidėti prie korupcijai atsparios aplinkos kūrimo, nenoras dalyvauti projekto veiklose ir pan.), projekto organizatorius gali motyvuotai numatyti nario dalyvavimo projekte pabaigos datą.
28. Projekto dalyvis, pasirašydamas pasižadėjimą dalyvauti projekte, patvirtina, kad:
28.1. Skaidrumo akademijos veikloje dalyvauja savanoriškai, laisva valia, pritardamas projekto tikslams.
28.2. Dalyvavimą projekte grindžia sąžiningumo, etiškumo, atsakingumo ir pagarbos kitiems projekto nariams, mentoriams, projekto įgyvendinimo stebėtojams bei organizatoriui principais.
28.3. Yra pasiryžęs aktyviai dalyvauti su projektu susijusiose veiklose. Dalyvis (organizacija) papildomai įsipareigoja skirti projekto veikloms ir jo pageidaujamai gauti pagalbai proporcingus žmogiškuosius išteklius, užtikrinti pakankamą savo darbuotojų įsitraukimą ir indėlį į korupcijai atsparios aplinkos kūrimą.
28.4. Prisidėdamas prie projekto idėjos plėtojimo, dalyvavimo projekte metu sukaupęs patirtį ir žinias antikorupcinės aplinkos kūrimo arba antikorupcinio sąmoningumo ugdymo klausimais, pagal poreikį šiais klausimais suteiks metodinę ar kitokio pobūdžio pagalbą kitiems projekto nariams.
28.5. Visa projekto organizatoriui bei mentoriams teikiama informacija ir duomenys yra teisingi ir tikslūs.
29. Projekto narys turi teisę bet kuriuo metu atsisakyti dalyvauti projekto veiklose apie tai per 5 darbo dienas raštu informuodamas Skaidrumo akademijos organizatorių.
VIII SKYRIUS
PROJEKTO MENTORIŲ TEISĖS IR ĮSIPAREIGOJIMAI
31. Projekto mentoriai turi teisę:
31.1. Pagal poreikį teikti projekto dalyviams metodinę pagalbą dėl korupcijai atsparios aplinkos kūrimo, antikorupcinio sąmoningumo ugdymo.
IX SKYRIUS
TEISĖS Į SUKURTUS INTELEKTINĖS VEIKLOS REZULTATUS
33. Projekto organizatorius nuo projekto narių ir (ar) projekto mentorių bendrai ar atskirai projekto veiklos metu sukurto intelektinės veiklos rezultato atsiradimo momento gali jį naudoti (platinti, skelbti elektroniniais ryšiais ir pan.), siekdamas skleisti gerosios praktikos pavyzdžius visuomenei, tiek Skaidrumo akademijos nario ir (ar) mentoriaus dalyvavimo projekte laikotarpiu, tiek šiam pasibaigus.
x SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Aktuali informacinė medžiaga skelbiama Skaidrumo akademijos interneto svetainėje www.skaidrumoakademija.lt.
37. Projekto narių anketos, dalyvių pasižadėjimai dalyvauti projekte bei juose nurodyta informacija, įskaitant darbuotojų asmens duomenis, saugoma 5 metus nuo anketos pateikimo Skaidrumo akademijos organizatoriams dienos.
38. Projekto mentorių pateikti kontaktiniai duomenys, nuotraukos, kita asmeninė informacija saugoma 3 metus nuo ekspertinės pagalbos teikimo pabaigos.
Iniciatyvos „Skaidrumo akademija“
veiklos reglamento
1 priedas
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(projekto dalyvio pavadinimas, buveinės adresas, juridinio asmens kodas)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(pasižadėjimą pasirašančiojo asmens vardas ir pavardė, pareigos[1])
PASIŽADĖJIMAS
DALYVAUTI PROJEKTE „SKAIDRUMO AKADEMIJA“
20__ m. _____________d.
__________
(vieta)
Tapdamas „Skaidrumo akademijos“ dalyviu, patvirtinu, kad:
1. Šiame pasižadėjime pateikti duomenys yra teisingi ir gali būti naudojami projekto įgyvendinimo tikslais.
2. Susipažinau su projekto „Skaidrumo akademija“ veiklos reglamentu, dalyvavimo projekte etapais, išreiškiu norą įsitraukti į projekto veiklas pagal šiame reglamente nustatytas taisykles ir prisidėti prie antikorupcinės aplinkos kūrimo.
3. Pasirašydamas šį pasižadėjimą įgyju Skaidrumo akademijos dalyvio statusą.
Parašas: ___________________
Iniciatyvos „Skaidrumo akademija“
veiklos reglamento
2 priedas
Viešojo sektoriaus įstaigų ir įmonių dalyvavimo Skaidrumo akademijoje etapai |
1. Poreikio suformavimas |
1.1. Organizacija užpildo nario anketą, kurioje glaustai nurodomi lūkesčiai. |
1.2. Projekto organizatorius susisiekia su organizacija ir patikslina informaciją. |
1.3. Priimamas sprendimas įtraukti organizaciją į Skaidrumo akademiją, kurioje ji gali dalyvauti kaip: 1.3.1. partnerė – organizacija, kuri pasirengusi pasidalinti savo gerąja praktika tiek renginių metu, tiek skirdama mentorių; 1.3.2. dalyvė – organizacija, kuriai būtų skiriamas mentorius, teiksiantis pagalbą atsparumo korupcijai klausimais.
Etapo rezultatas – nustatytas Skaidrumo akademijos nario tipas ir lūkesčiai. |
2. Dalyvio vertinimas ir problemų lokalizacija |
2.1. Dalyvio prašoma užpildyti Skaidrumo akademijos atsparumo korupcijai lygio vertinimo klausimyną. |
2.2. Dalyvio konsultavimas klausimyno pildymo klausimais (dalyvis užpildo klausimyną). |
2.3. Gauto užpildyto klausimyno pirminis vertinimas: 2.3.1. kreipiamasi į dalyvį ir pašoma patikslinti informaciją (jei nustatoma klausimyno pildymo spragų); 2.3.2. klausimynas apdorojamas ir apskaičiuojamas atsparumo korupcijai vertinimo balas, kuris naudojamas tik Skaidrumo akademijos organizavimo klausimais bei parenkant mentorius.
Etapo rezultatas – atliktas pirminis dalyvio atsparumo korupcijai vertinimas, kuris yra pagrindas mentoriaus paskyrimui ir darbui. |
3. Mentorystė |
3.1. Dalyviui priskiriamas mentorius (organizacijos, sukūrusios antikorupcinę aplinką, atstovas, kuris gali būti iš nurodytų 1.3.1 p.). |
3.2. Paskirtas mentorius: 3.2.1. susipažįsta su dalyvio pirminio vertinimo rezultatais, dalyvio lūkesčiais; 3.2.2. pagal poreikį patikslina dalyvio gautą vertinimo balą ir atsakymus į klausimyną; 3.2.3. teikia ekspertinę pagalbą (susitinka su dalyvio atstovais, teikia individualias konsultacijas, patarimus, dalinasi gerosios praktikos pavyzdžiais, rekomenduoja kitus ekspertus ar mentorius ir kt.).
Etapo rezultatas – suteikta pagalba dėl korupcijai atsparios aplinkos kūrimo priemonių diegimo. |
4. Dalyvavimo pabaiga |
4.1. Po vienų metų ar kito su dalyviu sutarto laiko dalyvio prašoma pakartotinai atsakyti į Skaidrumo akademijos atsparumo korupcijai lygio vertinimo klausimyno klausimus: 4.1.1. įvertinamos sritys, kurias dar reikia sustiprinti, ir toliau tęsiama mentorystė; 4.1.2. pamatuojama padaryta pažanga ir, jei geri rezultatai, mentorystė baigiama, o pažangą padariusiai įmonei siūloma tapti Skaidrumo akademijos partnere ir prireikus padėti kitoms Skaidrumo akademijos dalyvėms. |
4.2. Paskelbiama apie pasiektus rezultatus ir dalyvio pažangą. |
Etapo rezultatas – pamatuojama ir paskelbiama dalyvio pažanga. |
Iniciatyvos „Skaidrumo akademija“
veiklos reglamento
3 priedas
Privataus sektoriaus įmonių dalyvavimo Skaidrumo akademijoje etapai |
1. Dalyvių įtraukimas |
1.1. Įmonė užpildo nario anketą, kurioje glaustai nurodomi lūkesčiai. |
1.2. Projekto organizatorius susisiekia su įmone ir patikslina informaciją. |
1.3. Priimamas sprendimas įtraukti įmonę į Skaidrumo akademiją, kurioje ji gali dalyvauti kaip: 1.3.1. partnerė – įmonė, kuri pasirengusi pasidalinti savo gerąja praktika tiek renginių metu, tiek skirdama mentorių; 1.3.2. dalyvė – įmonė, kuriai būtų skiriamas mentorius, teiksiantis pagalbą atsparumo korupcijai klausimais. |
2. Dalyvio vertinimas ir problemų lokalizacija |
2.1. Įmonės-dalyvės prašoma užpildyti skaidrumo ir atskaitingumo įsivertinimo klausimyną, kuris naudojamas iniciatyvos „Baltoji banga“ veikloje (https://nariams.baltojibanga.lt/page/apie-iranki). Klausimynas susideda iš 3 dalių: 2.1.1. įmonės skaidrumo politika ir antikorupcinės priemonės; 2.1.2. organizacinis įmonės skaidrumas; 2.1.3. finansinis skaidrumas ir atskaitingumas. |
2.2. Įmonės konsultavimas klausimyno pildymo klausimais (dalyvis užpildo klausimyną). |
2.3. Gauto užpildyto klausimyno pirminis vertinimas: 2.3.1. kreipiamasi į įmonę ir pašoma patikslinti informaciją (jei nustatoma klausimyno pildymo spragų); 2.3.2. klausimynas apdorojamas ir apskaičiuojamas vertinimo balas, kuris naudojamas tik Skaidrumo akademijos organizavimo klausimais bei parenkant mentorių. |
3. Mentorystė |
3.1. Dalyviui priskiriamas mentorius (organizacijos, sukūrusios antikorupcinę aplinką, atstovas, kuris gali būti iš nurodytų 1.3.1 p.). |
3.2. Paskirtas mentorius: 3.2.1. susipažįsta su dalyvio pirminio vertinimo rezultatais, dalyvio lūkesčiais; 3.2.2. pagal poreikį patikslina dalyvio gautą vertinimo balą ir atsakymus į klausimyną; 3.2.3. teikia ekspertinę pagalbą (susitinka su dalyvio atstovais, teikia individualias konsultacijas, patarimus, dalinasi gerosios praktikos pavyzdžiais, rekomenduoja kitus ekspertus ar mentorius ir kt.). |
4. Dalyvavimo pabaiga |
4.1. Po vienų metų ar kito su dalyviu sutarto laiko dalyvio prašoma pakartotinai atsakyti į skaidrumo vertinimo klausimyno klausimus: 4.1.1. įvertinamos sritys, kurias dar reikia sustiprinti, ir toliau tęsiama mentorystė; 4.1.2. pamatuojama padaryta pažanga ir, jei geri rezultatai, mentorystė baigiama, o pažangą padariusiai įmonei siūloma tapti Skaidrumo akademijos partnere ir prireikus padėti kitoms Skaidrumo akademijos dalyvėms. |
4.2. Paskelbiama apie pasiektus rezultatus ir dalyvio pažangą. |
Iniciatyvos „Skaidrumo akademija“
veiklos reglamento
4 priedas
Mokytojų dalyvavimo Skaidrumo akademijoje etapai |
1. Mokytojų įtraukimas |
1.1. Mokytojas užpildo nario anketą, kurioje glaustai nurodomi jo lūkesčiai. |
1.2. Projekto organizatorius susisiekia su mokytoju ir patikslina informaciją. |
1.3. Priimamas sprendimas įtraukti mokytoją į Skaidrumo akademijos mokytojams programą (toliau – programa), kurioje jis gali dalyvauti kaip: 1.3.1. bičiulis – pasirengęs pasidalinti savo gerąja praktika renginių ar kitų programos veiklų metu; 1.3.2. dalyvis – kuriam būtų skiriamas mentorius, teiksiantis pagalbą antikorupcinio sąmoningumo ugdymo klausimais. |
1.4. Dalyvis supažindinimas su dalyvavimo programoje eiga ir įsipareigojimais. 1.5. Dalyvavimas Skaidrumo akademijos mokytojams renginiuose pagal galimybes ir poreikį patvirtinimas organizatorių pažyma. |
2. Dalyvio vertinimas ir problemų lokalizacija |
2.1. Dalyvis užpildo anketą, kurioje įsivertina antikorupcinio sąmoningumo ugdymo situaciją mokykloje ir išsikelia dalyvavimo programoje tikslus. |
2.2. Dalyvio konsultavimas klausimyno pildymo klausimais (dalyvis užpildo klausimyną). |
2.3. Gautos anketos pirminis vertinimas: 2.3.1. kreipiamasi į dalyvį ir prašoma patikslinti informaciją (jei nustatoma pildymo spragų); 2.3.2. klausimynas apdorojamas, o dalyviui priskiriamas mentorius, su kuriuo jis dar kartą aptaria klausimyną ir galutinai išsigrynina programos metu siektinus tikslus. |
2.4. Įpusėjus programai dalyvis ir mentorius peržiūri pradžioje išsikeltus tikslus, prireikus juos koreguoja bei sprendžia dėl tolesnio dalyvavimo. |
2.5. Programos pabaigoje dalyvio rezultatai įvertinami pagal kriterijus: 2.5.1. dalyvavimas programos veiklose; 2.5.2. užsibrėžtų tikslų pasiekimas; 2.5.3. mentoriaus vertinimas. |
3. Mentorystė |
3.1. Dalyviui priskiriamas mentorius (mokytojas, turintis reikiamų kompetencijų mokinių antikorupcinio sąmoningumo ugdymo srityje). |
3.2. Paskirtas mentorius: 3.2.1. susipažįsta su dalyvio lūkesčiais, anketa ir išsikeltais tikslais; 3.2.2. su dalyviu aptaria anketą ir išsikeltus tikslus (jei yra reikalas, kartu juos pakoreguoja); 3.2.3. teikia ekspertinę pagalbą (susitinka su dalyviu, teikia individualias konsultacijas, patarimus, dalinasi gerosios praktikos pavyzdžiais, rekomenduoja kitus ekspertus ar mentorius ir kt.); 3.2.4. įpusėjus programai su dalyviu aptaria pirmąjį dalyvavimo pusmetį, prireikus padeda dalyviui pakoreguoti išsikeltus tikslus ar apsispręsti dėl tolesnio dalyvavimo; 3.2.5. įvertina dalyvį programos pabaigoje. |
4. Dalyvavimo pabaiga |
4.1. Mokslo metų pabaigoje dalyvio prašoma užpildyti anketą, skirtą įsivertinti dalyvavimo programoje rezultatus: 4.1.1. pamatuojama padaryta pažanga ir, jei geri rezultatai, mentorystė baigiama, o pažangą padariusiam mokytojui siūloma tapti Skaidrumo akademijos mentoriumi ar bičiuliu ir prireikus padėti kitiems Skaidrumo akademijos dalyviams. |
4.2. Paskelbiama apie pasiektus rezultatus ir dalyvių pažangą. |
[1] Už projekto dalyvį pasirašantis asmuo turi būti įstaigos ar įmonės įgaliotas pasirašyti dokumentus.