LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO NR. 1V-558 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. spalio 3 d. Nr. 1V-716
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1V-558 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
„24. Einamieji ministerijos veiklos klausimai gali būti aptariami ministro, viceministrų, kitų ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų ir ministerijos kanclerio pasitarimuose, kurie vyksta ministro nustatytu laiku. Šiuose pasitarimuose ministro nurodymu dalyvauja ministerijos administracijos padalinių vadovai, kiti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, Vyriausybės įstaigų vadovai, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovai, kiti ministro pakviesti asmenys.
Viceministrai ir ministerijos kancleris gali organizuoti ministerijos administracijos padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.“
1.2. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:
„26. Ministras pasirašo įsakymus, dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Seimo komitetų ir pakomitečių pirmininkams, Seimo nariams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, kitus įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų jam priskirtus pasirašyti dokumentus.
Nesant ministro, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Vyriausybės narys, išskyrus atvejus, kai ministro rašytiniu pavedimu šiuos dokumentus, išskyrus įsakymus, gali pasirašyti ir viceministras arba ministerijos kancleris, apie tai vėliau informuodamas ministrą.
Įstatymų nustatyta tvarka ministras pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus.
Ministras taip pat pasirašo raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti (šį raštą gali pasirašyti ir viceministrai pagal veiklos sritis arba ministerijos kancleris pagal administravimo sritį) ir teikimą, kuriuo Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas. Ministras vizuoja Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus.“
1.3. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
„28. Viceministrai pasirašo dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Seimo narių padėjėjams, Ministro Pirmininko vyriausiajam patarėjui ir ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus, išvadas dėl kitų institucijų parengtų teisės aktų projektų, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją dokumentus ir kitus teisės aktų jam jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.
Viceministrai taip pat gali pasirašyti raštą, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti. Viceministrai turi vizuoti ministerijos parengtus teisės aktų projektus dėl jų atitikties Vyriausybės programos nuostatoms. Nesant ministro, prieš teikiant ministrą pavaduojančio kito ministro vizai gauti, viceministras vizuoja Vyriausybei teikiamus ministerijos parengtus teisės aktų projektus.
Laikinai nesant atitinkamo viceministro, jam priskirtus pasirašyti dokumentus gali pasirašyti viceministras, atliekantis nesančio viceministro funkcijas, ar ministerijos kancleris.“
1.4. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:
„30. Ministrui, viceministrui ar ministerijos kancleriui teikiami pasirašyti (vizuoti) dokumentai turi būti atitinkamai vizuoti tiesioginio dokumento rengėjo, lietuvių kalbos tvarkytojo funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo (toliau – kalbos tvarkytojas), atitinkamų ministerijos administracijos padalinių ir (ar) įstaigų prie ministerijos ir (ar) kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovų, taip pat ministerijos vyriausiųjų patarėjų, dalyvaujančių formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse).
Ministrui, viceministrui ar ministerijos kancleriui teikiami pasirašyti (vizuoti) dokumentai, susiję su Vyriausybės programos įgyvendinimu vidaus reikalų ministro valdymo srityse, be šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytų vizuojančių asmenų, turi būti vizuoti ir ministerijos vyriausiojo patarėjo, atsakingo už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą.
Vizuodamas dokumentą asmuo patvirtina, kad jis yra susipažinęs su jo dalykiniu turiniu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.
Jeigu asmuo, kuriam pateiktas dokumentas vizuoti, turi pastabų ir pasiūlymų dėl dokumento, jis nevizuoja dokumento, o grąžina dokumentą kartu su pastabomis ir pasiūlymais. Dėl dokumento tikslinimo (netikslinimo) pagal pateiktas pastabas ir pasiūlymus apimties sprendžiama dokumentą rengusiame ministerijos administracijos padalinyje ar darbo grupėje, prireikus ‒ organizuojamas pasitarimas pas viceministrą ar ministerijos kanclerį, su kurio veiklos ar administravimo sritimi susijęs dokumentas. Patikslintas dokumentas teikiamas vizuoti pakartotinai.
Dokumentai teikiami vizuoti ir vizuojami dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis, o kai nėra tokios galimybės, dokumentas atspausdinamas ir teikiamas vizuoti popierinio dokumento forma. Jeigu dokumento originalas (dokumento egzempliorius su parašu) neturės būti išsiųstas (pateiktas) kitiems asmenims, vizuojama to lapo, kurioje yra pasirašančiojo parašas, kitoje pusėje. Jeigu dokumento originalas turės būti išsiųstas (pateiktas) kitiems asmenims, dokumentas atspausdinamas dviem egzemplioriais, kurių vienas teikiamas vizuoti, o kitas – pasirašyti. Popierinio dokumento vizą sudaro pareigų pavadinimas, valstybės tarnautojo ar darbuotojo parašas, vardas ir pavardė, data. Vizuoti galima dedant specialų spaudą ir įrašant trūkstamus rekvizitus ranka arba nurodytus rekvizitus rašant ranka.
Dokumentas DVS priemonėmis teikiamas vizuoti taip, kad būtų jo sąsaja su vykdomu pavedimu (kai dokumentas parengtas vykdant pavedimą) ir nurodyta dokumento vizavimo seka (vizuojantys asmenys ar ministerijos administracijos padaliniai, vizavimo eiliškumas) bei vizavimo terminas. Nurodant vizavimo terminą turi būti atsižvelgta į pavedimo, kurį vykdant parengtas dokumentas, įvykdymo terminą.“
1.5. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:
„31. Ministerijos administracijos padalinių vadovai, ministerijos vyriausieji patarėjai pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti atsakymus į fizinių ar juridinių asmenų prašymus, informacinio pobūdžio raštus, raštus tarnybinės pagalbos klausimais, taip pat raštus, kuriais, vykdydami ministro, viceministro, ministerijos kanclerio rezoliucijas ar pavedimus, ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ir kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos turi pateikti jų kompetencijai priklausančią informaciją.
Ministerijos administracijos padalinių vadovai, ministerijos vyriausieji patarėjai taip pat pagal kompetenciją gali pasirašyti raštus, siunčiamus kitoms institucijoms ar įstaigoms, kai atsakoma į kitų institucijų ar įstaigų padalinių vadovų pasirašytus raštus.“
1.6. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Ministras pasirašo Respublikos Prezidento dekretus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo, grąžinimo ar išsaugojimo. Tokie dekretai pasirašomi per Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 19 straipsnyje nustatytą laiką.
Prieš pasirašant ministrui Respublikos Prezidento dekretą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo, grąžinimo ar išsaugojimo, Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos raštu pareiškia savo nuomonę, ar teikiamas pasirašyti dekretas atitinka galiojančius Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymą ir kitus teisės aktus Lietuvos Respublikos pilietybės klausimais.“
1.7. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:
1.8. Pakeičiu III skyriaus antrojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.10. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:
1.11. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:
„40. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministrai ir ministerijos kancleris. Ministro pavedimų Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovams vykdymą organizuoja ir kontroliuoja šių įstaigų vadovai.
Už Respublikos Prezidento, Seimo, Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, taip pat ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio pavedimų įvykdymą tinkamai ir laiku pagal kompetenciją atsakingi ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų darbuotojai, vadovai, taip pat viceministrai ir ministerijos kancleris.“
1.12. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:
„41. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą, pavedimus, kurie turi būti įvykdyti per teisės aktuose nustatytą laiką, ir pavedimus, nurodytus reglamento 36 punkte) turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo gavimo ministerijos administracijos padalinyje (tuo atveju, jeigu pavedimas skirtas ministerijos vyriausiajam patarėjui, atsakingam už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą, ar ministerijos vyriausiesiems patarėjams, dalyvaujantiems formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse) - nuo tos dienos, kai jį gauna atitinkamas ministerijos vyriausiasis patarėjas), Vyriausybės įstaigoje, įstaigoje prie ministerijos ir kitoje ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioje įstaigoje dienos, jeigu pavedime nenurodytas kitas pavedimo įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti ne vėliau kaip per 4 mėnesius nuo jų gavimo ministerijos administracijos padalinyje (tuo atveju, jeigu pavedimas skirtas ministerijos vyriausiajam patarėjui, atsakingam už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą, ar ministerijos vyriausiesiems patarėjams, dalyvaujantiems formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse) - nuo tos dienos, kai jį gauna atitinkamas ministerijos vyriausiasis patarėjas), Vyriausybės įstaigoje, įstaigoje prie ministerijos ir kitoje ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioje įstaigoje dienos, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas kitas įvykdymo laikas.
Jei ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio pavedimus, kurių įvykdymo laikas ne ilgesnis kaip 3 darbo dienos, reikia vykdyti nedelsiant arba skubos tvarka, už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys DVS priemonėmis juos pažymi žyma „Skubiai“.
Kontroliuojamų pavedimų įvykdymo laiką paprastai nurodo ministras, viceministrai, ministerijos kancleris. Jei jie pavedimo įvykdymo laiko nenurodo, įvykdymo laiką teisės aktų nustatyta tvarka įveda už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys, DVS kontrolės kortelėje nurodydamas vidinį ir galutinį (išorinį) pavedimo įvykdymo laikus. Vidinis pavedimo įvykdymo terminas paprastai nurodomas 3 darbo dienomis trumpesnis nei galutinis įvykdymo laikas.
Jei pavedimo įvykdymo laikas ne ilgesnis kaip 3 darbo dienos, vidinis įvykdymo laikas nenurodomas.“
1.13. Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:
„45. Kartą per savaitę už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys informuoja ministrą, viceministrus, ministerijos kanclerį, ministerijos vyriausiąjį patarėją, atsakingą už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą, ministerijos vyriausiuosius patarėjus, dalyvaujančius formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovus apie kontroliuojamų pavedimų vykdymą.
Už laiku neįvykdytų pavedimų kontrolę yra atsakingas už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas.“
1.14. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:
„47. Įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir norminių ministro įsakymų projektus paprastai rengia ministerijos vyriausiųjų patarėjų, dalyvaujančių formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), vadovaujamos ministerijos patarėjų darbo grupės.
Ministras, viceministrai ir ministerijos kancleris gali pavesti Vyriausybės nutarimų ir norminių ministro įsakymų projektus rengti ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie ministerijos ir kitoms ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms pagal kompetenciją.
Teisės aktų projektus, kai iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas vidaus reikalų ministro valdymo srityse, ministras gali pavesti rengti ministerijos vyriausiojo patarėjo, atsakingo už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą, vadovaujamai ministerijos patarėjų darbo grupei.
Ministerijos administracijos padaliniai, atliekantys vidaus administravimo funkcijas, rengia ministerijos vidaus administravimo teisės aktų projektus.
Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės iš ministerijos patarėjų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų, ministerijos administracijos padalinių ir nepriskirtų ministerijos administracijos padaliniams valstybės tarnautojų, prireikus ‒ ir kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų deleguotų atstovų.“
1.15. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:
„48. Ministerijos administracijos padaliniai, ministerijos vyriausieji patarėjai, įstaigos prie ministerijos ir kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos gali teikti teisės aktų projektų rengimo iniciatyvas.
Informacija apie siūlomą rengti norminio teisės akto projektą, išskyrus teisės aktų projektus, kuriais siūloma daryti redakcinio ir (ar) techninio pobūdžio pakeitimus, nurodant, kokį teisės akto projektą siūloma parengti, kokie šio teisės akto projekto tikslai ir uždaviniai, kodėl būtina parengti teisės akto projektą ir kokias problemas juo siekiama išspręsti, pateikiama atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui, išskyrus reglamento 48¹ punkte nustatytus atvejus.
Informacija apie siūlomą rengti norminio teisės akto projektą, kuriuo numatoma iš esmės keisti teisinį reguliavimą vidaus reikalų ministro valdymo srityse, inicijuoti įstaigų prie ministerijos ir kitų vidaus reikalų ministro valdymo srityse veikiančių įstaigų pertvarkas, prieš pateikiant ją viceministrui ar ministerijos kancleriui, pateikiama ministerijos vyriausiajam patarėjui, atsakingam už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą. Gavęs informaciją apie siūlomą rengti tokį teisės akto projektą, ministerijos vyriausiasis patarėjas, atsakingas už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą, organizuoja įvertinimą, ar tikslinga rengti teisės akto projektą ir teikia išvadą (rengti teisės akto projektą tikslinga ar netikslinga) atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui.
Viceministras ar ministerijos kancleris informaciją apie siūlomą rengti norminio teisės akto projektą prireikus teikia ministrui teisės akto projekto rengimo tikslingumui įvertinti.
Norminio teisės akto projektas reglamento nustatyta tvarka gali būti rengiamas gavus ministro, viceministro ar ministerijos kanclerio pritarimą.“
1.16. Pakeičiu 481 punktą ir jį išdėstau taip:
„48¹. Informacija apie siūlomą rengti teisės akto projektą, reglamentuojantį korupcijos prevencijos ir (ar) tarnybinės (darbo) drausmės užtikrinimo klausimus, nurodant, kokį teisės akto projektą siūloma parengti, kokie šio teisės akto projekto tikslai ir uždaviniai, kodėl būtina parengti teisės akto projektą ir kokias problemas juo siekiama išspręsti, pateikiama už korupcijos prevenciją atsakingam ministerijos administracijos padaliniui išvadai gauti. Gavęs informaciją apie siūlomą rengti tokį teisės akto projektą už korupcijos prevenciją atsakingas ministerijos administracijos padalinys įvertina, ar tikslinga rengti teisės akto projektą, ir informaciją apie siūlomą rengti teisės akto projektą teikia ministrui sprendimui dėl teisės akto projekto rengimo tikslingumo priimti.“
1.17. Pakeičiu 482 punktą ir jį išdėstau taip:
„482. Vyriausybės kanceliarijai elektroniniu paštu persiuntus iš Seimo kanceliarijos gautą informacinį pranešimą apie priimtus įstatymus ir kitus Seimo teisės aktus, ministerijos vyriausiasis patarėjas, atsakingas už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą, preliminariai įvertinęs persiųstame pranešime nurodytus įstatymus ir kitus Seimo teisės aktus, paskirsto ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie ministerijos ir kitoms ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms, su kurių kompetencija jie susiję, juos įvertinti ir pateikti informaciją, kokie teisės aktų projektai turėtų būti rengiami įgyvendinant įstatymą ar kitą Seimo priimtą teisės aktą, kartu nurodydamas, iki kada ši informacija turi būti pateikta (paprastai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Vyriausybės kanceliarijos elektroniniu paštu persiųsto iš Seimo kanceliarijos gauto informacinio pranešimo apie priimtus įstatymus ir kitus Seimo teisės aktus gavimo dienos).
Ministerijos vyriausiasis patarėjas, atsakingas už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą, organizuoja ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų pateiktos informacijos įvertinimą ir apibendrinimą, informuoja apie rengtinus teisės aktų projektus ministerijos kanclerį bei atitinkamą viceministrą ir parengia atsakymo Vyriausybės kanceliarijai projektą, kurį teikia pasirašyti atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui.“
1.18. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:
„51. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas atliekamas vadovaujantis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“.
Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, kai ji rengiama, turi būti įvertinta rengėjų ir atitinkamų ministerijos administracijos padalinių pagal kompetenciją, atsižvelgiant į Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikoje nurodytus vertinimo aspektus.“
1.19. Pakeičiu 551 punktą ir jį išdėstau taip:
„551. Rengiant norminio teisės akto projektą, kuriame numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytomis sritims, kartu parengiama Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytos formos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma. Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma turi būti pateikiama ministrui kartu su teikiamu jam pasirašyti norminiu teisės akto projektu.
Norminiai teisės aktų projektai, kuriuose numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytomis sritims, turi būti teikiami už korupcijos prevenciją atsakingam ministerijos administracijos padaliniui antikorupciniam vertinimui atlikti.“
1.20. Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:
„56. Teisės aktų projektų rengimą koordinuoja ir kontroliuoja viceministrai pagal veiklos sritis ar ministerijos kancleris pagal administravimo sritį.
Parengtus teisės aktų projektus projektų rengėjai suderina su tiesioginiais vadovais (ministerijos vyriausiųjų patarėjų, dalyvaujančių formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), vadovaujamų ministerijų patarėjų darbo grupių nariai ‒ grupėms vadovaujančiais ministerijos vyriausiais patarėjais), po to ‒ su reglamento 58 punkte nurodytais (prireikus – ir kitais) ministerijos administracijos padaliniais ir valstybės tarnautojais. Teisės aktų projektai derinami darbo tvarka, prireikus pastabas ir konkrečius pasiūlymus dėl teisės akto projekto (siūlomas formuluotes) pateikiant elektroniniu paštu, įrašant komentarą teisės akto projekte arba kitokia rašytine ar žodine forma (pvz. organizuojant pasitarimus).
Projektų rengėjai, suderinę parengtus teisės aktų projektus šio punkto antrojoje pastraipoje nustatyta tvarka, prireikus juos suderina su įstaigomis prie ministerijos ir kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis pagal kompetenciją.“
1.21. Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:
„57. Įstaigos prie ministerijos ir kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos pastabas ir pasiūlymus dėl derinimui pateiktų teisės aktų projektų pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, o kai pateikiami didelės apimties teisės aktų projektai (10 ar daugiau puslapių) ar sudėtingi įstatymų projektai (nustatantys naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantys) ir didelės apimties ar sudėtingos atitikties lentelės – ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo jų gavimo dienos.
Jeigu įstaigos prie ministerijos, kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos per nustatytą terminą pastabų ir pasiūlymų nepateikia, laikoma, kad jos teisės akto projektui pritarė.
Įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų, įvertinti teisės aktų projektai su pastabomis ir pasiūlymais grąžinami projekto rengėjui tikslinti.
Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto pateikiama pastabų ir pasiūlymų, į kuriuos rengėjai nesutinka atsižvelgti, iškilusiems prieštaravimams pašalinti organizuojamas pasitarimas (prireikus šis pasitarimas vyksta pas viceministrą ar ministerijos kanclerį, su kurio veiklos ar administravimo sritimi susijęs teisės akto projektas).“
1.22. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:
„58. Teisės aktų projektai, perkeliantys ir (ar) įgyvendinantys direktyvas ir kitus Europos Sąjungos teisės aktus, kartu su parengtomis atitikties lentelėmis turi būti suderinti su ministerijos vyriausiuoju patarėju, atsakingu už Lietuvos Europos Sąjungos (toliau – ES) ir tarptautinės politikos formavimo ir įgyvendinimo koordinavimą vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse.
Teisės aktų projektai, kuriems įgyvendinti reikalingi valstybės biudžeto asignavimai (įskaitant planavimo dokumentų projektus, jei numatomas priemonių finansavimas), turi būti suderinti su už finansų valdymą atsakingu ministerijos administracijos padaliniu.
Teisės aktų projektai, kuriais tvirtinami planavimo dokumentai – strategijos, programos, valdymo sričių ar institucijų (įstaigų) strateginiai veiklos planai, metiniai veiklos planai, tarpinstituciniai veiklos planai ar ministro įsakymu tvirtinami veiksmų planai, kiti planavimo dokumentai, taip pat ministerijos pastabos dėl kitų institucijų rengiamų planavimo dokumentų turi būti suderinti su už strateginį planavimą atsakingu ministerijos administracijos padaliniu ar valstybės tarnautoju.
Teisės aktų projektai, kuriuose reglamentuojamas asmens duomenų tvarkymas, turi būti suderinti su duomenų apsaugos pareigūno funkcijas atliekančiu ministerijos valstybės tarnautoju.
Teisės aktų projektai, kuriais numatoma iš esmės keisti teisinį reguliavimą vidaus reikalų ministro valdymo srityse, inicijuoti vidaus reikalų ministro valdymo srityse veikiančių įstaigų pertvarkas, taip pat susiję su Vyriausybės programos įgyvendinimu vidaus reikalų ministro valdymo srityse, turi būti suderinti su ministerijos vyriausiuoju patarėju, atsakingu už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą.“
1.24. Pakeičiu 61 punktą ir jį išdėstau taip:
„61. Suderintas teisės akto projektas pateikiamas atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui vizuoti DVS priemonėmis, o jeigu vizuoti DVS priemonėmis nėra galimybės ‒ teisės akto projektas teikiamas popierine forma. Kai viceministras ar ministerijos kancleris, įvertinę pateiktą vizuoti teisės akto projektą, pateikia dėl jo pastabų ir pasiūlymų, teisės akto projektas turi būti patikslintas ir su atitinkamu viceministru ar ministerijos kancleriu suderintas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pastabų ir pasiūlymų gavimo dienos.“
1.25. Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:
„64. Atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui vizuoti teikiamą parengtą teisės akto projektą, kitus reglamento 54 punkte nurodytus dokumentus, vizuoja tiesioginis teisės akto projekto rengėjas, teisės akto projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie ministerijos ar kitos ministrui pavestoje valdymo srityse veikiančios įstaigos vadovas, jo nesant ‒ jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas (darbo grupės parengtą teisės akto projektą – darbo grupės vadovas), rengiant teisės akto projektą dalyvavęs ministerijos teisininkas ir kalbos tvarkytojas.
Jei teisės akto projektą rengė atsakingo už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą ministerijos vyriausiojo patarėjo ar formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse) dalyvaujančių ministerijos vyriausiųjų patarėjų vadovaujama ministerijos patarėjų darbo grupė, parengtą teisės akto projektą vizuoja atitinkamas ministerijos vyriausiasis patarėjas.
Jei teisės akto projektas buvo derintas su įstaigomis prie ministerijos ir kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis, reglamento 58 punkte nurodytais ministerijos administracijos padaliniais ir valstybės tarnautojais, teisės akto projektas turi būti vizuotas nurodytų valstybės tarnautojų ir įstaigų ir ministerijos administracijos padalinių vadovų (jų nesant ‒ jų funkcijas atliekančių valstybės tarnautojų).
Vizai prilygsta įstaigos prie ministerijos ir (ar) kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos vadovo pasirašytas raštas, kad dėl teisės akto projekto pastabų ir pasiūlymų pagal kompetenciją nėra.
Vizuodami teisės akto projektą asmenys patvirtina, kad yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal kompetenciją.
Jeigu valstybės tarnautojas nepritaria pateiktam teisės akto projektui, jis gali vizuoti projektą su pastaba.“
1.26. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:
„65. Ministerijos kancleriui teikiamas pasirašyti potvarkis turi būti vizuotas tiesioginio potvarkio rengėjo, potvarkį rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovo ir administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ar kitos ministrui pavestoje valdymo srityse veikiančių įstaigų, su kurių kompetencija jis yra susijęs, vadovų, jų nesant ‒ jų funkcijas atliekančių valstybės tarnautojų.
Ministerijos kancleriui teikiamos pasirašyti prekių, paslaugų ir darbų viešųjų pirkimų sutartys (išskyrus jų priedus) turi būti vizuotos sutarties tiesioginio rengėjo, sutarties rengėjo tiesioginio vadovo ir ministerijos administracijos padalinio, inicijavusio prekių, paslaugų ar darbų viešąjį pirkimą, vadovo, už finansų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovo (nesant atitinkamo padalinio vadovo – jo funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo) ir ministerijos padalinio, į kurio funkcijas įeina bendrųjų teisės funkcijų (vidaus administravimo teisės aktų, sutarčių, sudaromų įgyvendinant ministerijos ūkinę bei finansinę veiklą, taip pat susijusių su Europos Sąjungos parama, skiriama ministerijos veiklos sritims, bendradarbiavimo bei kitų ministerijos ar ministro vardu sudaromų sutarčių (susitarimų) projektų rengimas ir derinimas, atstovavimas teismuose, dalyvavimas viešųjų pirkimų procedūrose ir kiti teisės taikymo klausimai) (toliau ‒ bendrosios teisės funkcijos) vykdymas, teisininko. Asmenys, vizuojantys dokumentą, patvirtina, kad jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal kompetenciją.
Prekių, paslaugų ar darbų viešojo pirkimo sutarčių priedus vizuoja sutarties tiesioginis rengėjas, sutarties rengėjo tiesioginis vadovas, ministerijos administracijos padalinio, inicijavusio prekių, paslaugų ar darbų viešąjį pirkimą, rengiant pirkimo užduotį dalyvavęs darbuotojas ir vadovas, kurie vizuodami patvirtina, kad sutartyje ir (arba) sutarties prieduose nurodyta prekių, paslaugų ar darbų techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų reikalavimus.“
1.27. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:
„68. Vyriausybės teikiamų išvadų dėl Seime svarstomų įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų projektų projektus rengia ministerijos vyriausiųjų patarėjų, dalyvaujančių formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), vadovaujamos ministerijos patarėjų darbo grupės pagal kompetenciją.
Gavęs Ministro Pirmininko pavedimą, kuris gali būti įformintas Vyriausybės kanclerio rezoliucija (toliau ‒ Ministro Pirmininko pavedimas), parengti Vyriausybės išvadą dėl Seime svarstomų įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų projektų (toliau – Vyriausybės išvada) atitinkamas ministerijos vyriausiasis patarėjas, dalyvaujantis formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse) prireikus paprašo ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos, kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų pagal kompetenciją pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl Seime svarstomų įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų projektų, dėl kurių rengiama Vyriausybės išvada.
Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ir kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos pagal kompetenciją savo motyvuotas pastabas ir pasiūlymus dėl Seime svarstomų įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų projektų, dėl kurių rengiama Vyriausybės išvada, pateikia ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministro Pirmininko pavedimo ar atitinkamo ministerijos vyriausiojo patarėjo, dalyvaujančio formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse) prašymo pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl Seime svarstomų įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų projektų gavimo dienos. Vyriausybės išvadą rengianti ministerijos vyriausiųjų patarėjų, dalyvaujančių formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), vadovaujamos ministerijos patarėjų darbo grupė jas apibendrina ir parengia galutinį Vyriausybės išvadų projektą.
Jeigu ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos, kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos per nustatytą terminą pastabų ir pasiūlymų nepateikia, laikoma, kad jos pastabų ir pasiūlymų neturi.“
1.28. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:
„77. Ministerija teikia išvadas dėl jai pateiktų kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų Vyriausybės darbo reglamento ir reglamento nustatyta tvarka.
Ministerijai pateiktus išvadoms gauti kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus nagrinėja ministerijos vyriausiųjų patarėjų, dalyvaujančių formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), vadovaujamos ministerijos patarėjų darbo grupės, ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ir kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos, su kurių kompetencija susiję pateikti teisės aktų projektai.
1.29. Pakeičiu 78 punktą ir jį išdėstau taip:
„78. Už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys informuoja apie ministerijai pateiktą teisės akto projektą atitinkamą viceministrą ar ministerijos kanclerį ir paskirsto ministerijos vyriausiesiems patarėjams, dalyvaujantiems formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), ministerijos administracijos padaliniams, su kurių kompetencija susijęs teisės akto projektas, prireikus ‒ įstaigoms prie ministerijos ir kitoms ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms, su kurių kompetencija jis susijęs, jį įvertinti ir teikti pastabas ir pasiūlymus.
Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ir kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos savo pastabas ir pasiūlymus dėl kitų institucijų parengtų ir išvadoms gauti ministerijai pateiktų teisės aktų projektų ministerijos teisės vyriausiesiems patarėjams, dalyvaujantiems formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse) ar administracijos padaliniui, su kurio kompetencija susijęs teisės akto projektas, pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, jeigu nėra nurodytas kitas terminas, nuo teisės akto projekto gavimo dienos (dėl kitų institucijų parengtų ir išvadoms gauti ministerijai pateiktų Vyriausybės išvadų projektų ‒ ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Vyriausybės išvadų gavimo dienos).
Jeigu ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos, kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos per nustatytą terminą pastabų ir pasiūlymų nepateikia, laikoma, kad jos pastabų ir pasiūlymų neturi.“
1.30. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:
„79. Ministerijos vyriausiojo patarėjo, dalyvaujančio formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), vadovaujama ministerijos patarėjų darbo grupė ar administracijos padalinys, su kurio kompetencija susijęs teisės akto projektas, įvertina ir apibendrina kitų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų pateiktas pastabas bei pasiūlymus ir parengia galutinę ministerijos išvadą dėl ministerijai pateikto teisės akto projekto, kurią, vizuotą atitinkamai ministerijos vyriausiojo patarėjo, dalyvaujančio formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), vadovavusio išvadą rengusiai ministerijos patarėjų darbo grupei ar ministerijos administracijos padalinio vadovo, teikia pasirašyti ministrui (tokiu atveju išvada turi būti vizuota viceministro ar ministerijos kanclerio su kurio veiklos ar administravimo sritimi susijęs teisės akto projektas, dėl kurio teikiama išvada) arba atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui. Jei išvada rengiama dėl teisės akto, kuriuo tvirtinami planavimo dokumentai, projekto, išvadą taip pat turi vizuoti už strateginį planavimą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas.“
1.31. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:
„81. Ministerijos teikimas, kuriuo Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas, turi būti pasirašytas ministro (nesant ministro – jį pavaduojančio ministro). Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas ir jo priedai turi būti vizuoti ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro), ir rengiant teisės akto projektą dalyvavusio ministerijos teisininko ir kalbos tvarkytojo.“
1.32. Pakeičiu 84 punktą ir jį išdėstau taip:
„84. Projektą parengęs ar darbo grupę aptarnaujantis ministerijos administracijos padalinys pateikia vizuotą teisės akto projektą asmeniui, atsakingam už ministerijos administracijos padalinių parengtų teisės aktų projektų paskelbimą TAIS.
Teisės akto projektą parengusi Vyriausybės įstaiga, įstaiga prie ministerijos ir kita ministrui pavestoje valdymo srityje veikianti įstaiga atsakinga už šio projekto paskelbimą TAIS.
Valstybės tarnautojas, rengęs Vidaus reikalų ministerijos išvadą dėl ministerijai pateikto teisės akto projekto (išskyrus projektus, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos), yra atsakingas už jos paskelbimą TAIS.“
1.33. Pakeičiu IV skyriaus devintojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.34. Pakeičiu 89 punktą ir jį išdėstau taip:
„89. Pateiktą teisės akto projektą įtraukus į tarpinstitucinio pasitarimo, Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio darbotvarkę, už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio gauta tarpinstitucinio pasitarimo, Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio medžiaga nedelsiant perduodama ministerijos vyriausiajam patarėjui, atsakingam už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą.“
1.35. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:
„90. Ministerijos vyriausieji patarėjai, dalyvaujantys formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ar kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos kas savaitę pagal kompetenciją peržiūri tarpinstitucinių pasitarimų, Vyriausybės pasitarimų ar Vyriausybės posėdžių darbotvarkes ir su jomis susijusią medžiagą dėl ministerijos pateiktų teisės aktų projektų, taip pat kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų, susijusių su ministerijos kompetencija, ir ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki tarpinstitucinio pasitarimo, Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio elektroniniu paštu pateikia ministerijos vyriausiajam patarėjui, atsakingam už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą, išvadas dėl Vyriausybės kanceliarijos, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pastabų ir pasiūlymų dėl ministerijos pateiktų projektų, jeigu pastabos ir pasiūlymai buvo pateikti po teisės akto projekto pateikimo Vyriausybei, taip pat dėl kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų, susijusių su ministerijos kompetencija, su konkrečiais pasiūlymais (prireikus parengia reglamento 91 punkte nurodytas pažymas).“
1.36. Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:
„91. Ministerijos vyriausieji patarėjai, dalyvaujantys formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją organizuoja pažymos apie ministerijos pateiktą teisės akto projektą, įtrauktą į tarpinstitucinio pasitarimo, Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio darbotvarkę, parengimą ir pateikimą ministerijos vyriausiajam patarėjui, atsakingam už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą.
Pažymoje apie ministerijos pateiktą teisės akto projektą paprastai nurodoma: teisės akto projekto pavadinimas, tikslai ir uždaviniai, teisės akto projektu sprendžiamo klausimo esmė, kodėl būtina priimti teisės akto projektą, kokios problemos bus išspręstos priėmus teisės akto projektą, su kuo teisės akto projektas buvo suderintas, jeigu nebuvo suderintas – nesuderinimo priežastys (motyvai). Pažyma turi būti konkreti ir glausta (paprastai ne didesnė kaip vieno puslapio).
Ministerijos vyriausieji patarėjai, dalyvaujantys formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ar kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos pagal kompetenciją rengia pažymas apie kitų institucijų pateiktus teisės aktų projektus, susijusius su ministerijos kompetencija, jeigu dėl šių projektų ministerijos vyriausieji patarėjai, dalyvaujantys formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ar kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos turi pastabų ir pasiūlymų, ir reglamento 90 punkte nustatyta tvarka pateikia šias pažymas ministerijos vyriausiajam patarėjui, atsakingam už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą .
Ministerijos vyriausiasis patarėjas, atsakingas už strateginių sprendimų paramos ir įgyvendinimo kontrolės užtikrinimą, visas šiame punkte nurodytas pažymas tarpinstituciniame pasitarime, Vyriausybės pasitarime ar Vyriausybės posėdyje dalyvausiančiam ministrui, viceministrui ar ministerijos kancleriui paprastai perduoda ne vėliau kaip likus vienai dienai iki tarpinstitucinio pasitarimo, Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio.“
1.37. Pakeičiu IV skyriaus dešimtojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.38. Pakeičiu 95 punktą ir jį išdėstau taip:
1.39. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:
„96. Vyriausybės nutarimai Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka pasirašomi Dokumentų, informacijos ir veiklos procesų valdymo informacinės sistemos DIVIS Lietuvos Respublikos Vyriausybės dokumentų pasirašymo posistemyje ELPAS saugiu elektroniniu parašu.
Jeigu iki Vyriausybės posėdžio per TAIS ar Vyriausybės posėdyje buvo pasiūlytos konkrečios naujos Vyriausybės nutarimo projekto nuostatos ir Vyriausybės nutarimo projektas, atsižvelgiant į pasiūlymus, priimtas su naujomis nuostatomis, Vyriausybės nutarimą pagal posėdžio sprendimą (protokolą) patikslina rengėjas, derindamas su rengiant teisės akto projektą dalyvavusiu ministerijos teisininku ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo Vyriausybės posėdžio dienos. Rengėjo patikslintas Vyriausybės nutarimas turi būti vizuotas ministerijos kalbos tvarkytojo ir rengiant teisės akto projektą dalyvavusio ministerijos teisininko.
Ta pačia tvarka Vyriausybės nutarimo projektas tikslinamas ir vizuojamas, jeigu jo priėmimo metu ministrai neprieštarauja iki Vyriausybės posėdžio per TAIS pateiktoms ir prie Vyriausybės posėdžio darbotvarkės pridėtoms Vyriausybės kanceliarijos padalinių ir (ar) ministerijų neesminėms pastaboms.
Ministras Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka vizuoja Vyriausybės nutarimų priedus, įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektą, kuriam buvo pritarta Vyriausybės nutarimu, šio projekto lyginamąjį variantą, priedus (priedėlius) ir aiškinamąjį raštą.“
1.40. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:
„98. Svarstant Seime ministerijos parengtus įstatymų ar kitų Seimo teisės aktų projektus, kuriems pritarė Vyriausybė, Vyriausybei atstovauja ministras, o jei ministras negali atstovauti, Seime dėl jų Vyriausybei atstovauja viceministras.
Seimo plenarinių posėdžių ir Seimo komitetų bei komisijų posėdžių darbotvarkes stebi ir jas ministrui, viceministrams, ministerijos kancleriui, ministerijos vyriausiems patarėjams, ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovams teikia už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys.
Ministerijos, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų atstovų dalyvavimą Seimo plenariniuose posėdžiuose ir Seimo komitetų posėdžiuose pagal kompetenciją užtikrina ministerijos vyriausieji patarėjai, ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovai, viceministrai ir ministerijos kancleris.
Įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto rengėjai ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki Seimo posėdžio, kuriame bus pateikiamas įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektas, pateikia medžiagą, būtiną projektui Seime pateikti ministrui, o jei ministras negali atstovauti ‒ viceministrui.
Ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki Seimo posėdžio, kuriame bus teikiamas įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektas, pateikia ministrui ir (ar) atitinkamam viceministrui medžiagą, būtiną projektui Seime pateikti.
Kartu su medžiaga pateikiama ir projekto rengėjo parengta bei vizuota pažyma, kurioje paprastai nurodoma: teisės akto projekto pavadinimas, tikslai ir uždaviniai, teisės akto projektu sprendžiamo klausimo esmė, kodėl būtina priimti teisės akto projektą, kokios problemos bus išspręstos priėmus teisės akto projektą, Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabų ir pasiūlymų įvertinimas. Pažyma turi būti konkreti ir glausta (paprastai ne didesnė kaip vieno puslapio).“
1.41. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:
„101. Ministerijos vyriausiųjų patarėjų, dalyvaujančių formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką tam tikroje ministrui pavestoje valdymo srityje (srityse), vadovaujamos ministerijos patarėjų darbo grupės, įstaigos prie ministerijos ir (ar) kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos, rengusios įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektą, kartu su rengiant teisės akto projektą dalyvavusiu ministerijos teisininku vertina Seimo komitetų pareikštas pastabas ir pasiūlymus dėl ministerijos parengtų įstatymų ar kitų Seimo teisės aktų projektų ir, jei reikia, dalyvauja Seimo komitetams tikslinant projektus.“
1.42. Pakeičiu 103 punktą ir jį išdėstau taip:
„103. Parengti sutarčių, sudaromų įgyvendinant ministerijos ūkinę bei finansinę veiklą, taip pat susijusių su Europos Sąjungos parama, skiriama ministerijos veiklos sritims, bendradarbiavimo bei kitų ministerijos ar ministro vardu sudaromų sutarčių (susitarimų) projektai derinami su už finansų valdymą atsakingu ministerijos administracijos padaliniu, kitais administracijos padaliniais, įstaigomis prie ministerijos, kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis, su kurių kompetencija jie susiję, ir vizuojami reglamento IV skyriaus trečiajame skirsnyje „Teisės aktų projektų ir kitų dokumentų vizavimas“ ir šiame punkte nustatyta tvarka.
Vizuojamas kiekvienas sutarties lapas. Sutarties projektą rengęs valstybės tarnautojas vizuoja kiekvieną visų sutarties egzempliorių (ir priedų, jeigu jų yra) lapą.
Ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie ministerijos ar kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos, kurios valstybės tarnautojas rengė sutarties projektą, vadovas, ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie ministerijos ir (ar) kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos, su kurių kompetencija susijęs sutarties projektas, vadovai ir ministerijos padalinio, į kurio funkcijas įeina bendrųjų teisės funkcijų vykdymas, teisininkas vizuoja ministerijoje liekančio sutarties egzemplioriaus lapo, kurioje yra pasirašančio asmens parašas, kitoje pusėje.
Ministerijos padalinio, į kurio funkcijas įeina bendrųjų teisės funkcijų vykdymas, teisininkas paprastai nederina ir nevizuoja sutarčių (susitarimų) dėl bendradarbiavimo, ketinimų ir kitų klausimų, nesusijusių su ministerijos ūkine bei finansine veikla, taip pat su Europos Sąjungos parama, skiriama ministerijos veiklos sritims.“
1.43. Pakeičiu 106 punktą ir jį išdėstau taip:
„106. Ministerijos padalinio, į kurio funkcijas įeina bendrųjų teisės funkcijų vykdymas, teisininkai konsultuoja kitus ministerijos administracijos padalinius sutarčių sudarymo, vykdymo, nutraukimo ir ginčų sprendimo klausimais ir kartu su už sutarties vykdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovo įgaliotu valstybės tarnautoju ar darbuotoju dalyvauja teisme sprendžiant ginčus dėl sutarties vykdymo. Reglamento 105.2 ir 1052 punktuose nurodyti dokumentai (išskyrus siūlymus dėl tikslingumo atlikti pakartotiną analogiškų prekių ar paslaugų viešąjį pirkimą) turi būti suderinti su ministerijos padalinio, į kurio funkcijas įeina bendrųjų teisės funkcijų vykdymas, teisininku.“
1.44. Pakeičiu 109 punktą ir jį išdėstau taip:
„109. Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių (toliau – tarptautinės sutartys) bei ministerijos vardu ir pagal ministerijos kompetenciją sudaromų su užsienio valstybių ar tarptautinių organizacijų institucijomis ir įstaigomis susitarimų (toliau – susitarimai) projektus, taip pat teisės aktų projektus, susijusius su tarptautinės sutarties ar susitarimo sudarymu, tvirtinimu ar ratifikavimu, paprastai rengia ministerijos vyriausiojo patarėjo, atsakingo už Lietuvos ES ir tarptautinės politikos formavimo ir įgyvendinimo koordinavimą vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse, vadovaujama ministerijos patarėjų darbo grupė kartu su kitais ministerijos administracijos padaliniais pagal kompetenciją, prireikus – su Vyriausybės įstaigomis, įstaigomis prie ministerijos, kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis. Ministras, viceministrai gali pavesti tarptautinės sutarties ar susitarimo projektą rengti ministerijos administracijos padaliniams, Vyriausybės įstaigoms, įstaigoms prie ministerijos, kitoms ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms, kurių kompetencijai priklauso tarptautinės sutarties ar susitarimo reguliuojami klausimai. Tokiu atveju už tarptautinį bendradarbiavimą atsakingas ministerijos administracijos padalinys organizuoja ir koordinuoja tarptautinės sutarties ar susitarimo projekto rengimą.“
1.45. Pakeičiu 118 punktą ir jį išdėstau taip:
„118. Ministerijos administracijos padalinių veiklą, susijusią su Lietuvos Respublikos pozicijų Europos Sąjungos institucijose nagrinėjamais klausimais rengimu, derinimu ir pristatymu, Europos Sąjungos teisės perkėlimu ir įgyvendinimu ministrui pavestose valdymo srityse, ministerijos administracijos padalinių veiksmus, susijusius su ministrui pavestose valdymo srityse pradėta Europos Sąjungos teisės pažeidimo procedūra, organizuoja ir koordinuoja ministerijos vyriausiojo patarėjo, atsakingo už Lietuvos ES ir tarptautinės politikos formavimo ir įgyvendinimo koordinavimą vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse, vadovaujama ministerijos patarėjų darbo grupė.
Pozicijos dėl Europos Sąjungos teisminėse institucijose svarstomų bylų, susijusių su vidaus reikalų ministrui pavestomis valdymo sritimis, parengimą ir pateikimą Europos teisės departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos organizuoja ir koordinuoja ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją.“
1.46. Pakeičiu 124 punktą ir jį išdėstau taip:
„124. Už ministerijos dokumentų valdymą yra atsakingas už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas.
Fizinių ir juridinių asmenų prašymus už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas paskirsto nagrinėti ministerijos administracijos padaliniams (prireikus šį paskirstymą žodžiu suderinęs su atitinkamų ministerijos administracijos padalinių vadovais) arba persiunčia nagrinėti įstaigoms prie ministerijos ir kitoms ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms pagal kompetenciją.
Fizinių ir juridinių asmenų skundus, kai dėl skunde išdėstyto klausimo ministerija neturi įgaliojimų priimti administracinės procedūros sprendimą, už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas persiunčia viešojo administravimo subjektui, kuris turi reikiamus įgaliojimus (prireikus tą suderinęs su atitinkamų ministerijos administracijos padalinių vadovais) ir apie šį persiuntimą raštu praneša skundą pateikusiam asmeniui.
Fizinių ir juridinių asmenų skundus dėl vidaus reikalų centrinėms įstaigoms pavaldžių teritorinių, specializuotų ir kitų įstaigų veiksmų ar neveikimo už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas persiunčia nagrinėti pagal kompetenciją vidaus reikalų centrinėms įstaigoms, apie tai informavęs už korupcijos prevenciją atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovą.
Fizinių ir juridinių asmenų skundus dėl ministerijos, ministerijos administracijos padalinių, vidaus reikalų centrinių įstaigų ar kitų įstaigų prie ministerijos veiksmų ar neveikimo, už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio direktorius perduoda už korupcijos prevenciją atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovui. Gavęs tokį skundą už korupcijos prevenciją atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas įvertina, ar iš pateikto skundo yra pakankamai informacijos apie galimą tarnybinį nusižengimą, ir gautą informaciją teikia ministrui sprendimui dėl tikslingumo atlikti tarnybinį patikrinimą priimti.
Tuo atveju, jeigu šio punkto penktojoje pastraipoje nurodytame skunde yra keliami klausimai, susiję ir su kitų ministerijos administracijos padalinių kompetencija, už korupcijos prevenciją atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovo pasiūlymu už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas juos paskirsto nagrinėti ministerijos administracijos padaliniams pagal kompetenciją (prireikus šį paskirstymą žodžiu suderinęs su atitinkamų ministerijos administracijos padalinių vadovais).
Ministerijos veiklos dokumentai rengiami, tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi Dokumentų rengimo taisyklių, Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118, Vidaus reikalų ministerijos dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1V-557 „Dėl Vidaus reikalų ministerijos dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą ministerijoje, nustatyta tvarka.“
1.47. Pakeičiu 130 punktą ir jį išdėstau taip:
„130. Visuomenės informavimu apie ministerijos ar ministro veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie ministeriją formavimu, ministerijos vidine komunikacija rūpinasi padedantis ministrui koordinuoti ir kontroliuoti ryšių su visuomene srities įgyvendinimą asmuo (toliau – ministro patarėjas viešiesiems ryšiams) ir už viešuosius ryšius atsakingi ministerijos valstybės tarnautojai.“
1.48. Pakeičiu 131 punktą ir jį išdėstau taip:
„131. Ministro patarėjui viešiesiems ryšiams ir už viešuosius ryšius atsakingiems ministerijos valstybės tarnautojams jų prašymu reikiamą informaciją teikia kitų ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai. Ministro patarėjas viešiesiems ryšiams ir už viešuosius ryšius atsakingi ministerijos valstybės tarnautojai (ministrui, viceministrui ar ministerijos kancleriui pavedus – ir kitų ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai) teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms bei visuomenei, komentuodamas su ministerijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio, kitų ministerijos valstybės tarnautojų, darbuotojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus bei kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia pranešimus spaudai aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo ministro patarėjas viešiesiems ryšiams, suderinęs su ministru, viceministru ar ministerijos kancleriu. Už viešuosius ryšius atsakingi ministerijos valstybės tarnautojai taip pat apibendrina su ministerijos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją ministrui, viceministrams, ministerijos kancleriui, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams, įstaigoms prie ministerijos ir kitoms ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms.“
1.49. Pakeičiu 132 punktą ir jį išdėstau taip:
„132. Ministro patarėjas viešiesiems ryšiams ar už viešuosius ryšius atsakingi ministerijos valstybės tarnautojai ministro pavedimu operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusias tikrovės neatitinkančias žinias ir, suderinęs su ministru ar viceministrais, ministerijos kancleriu, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią ministerijos poziciją dėl jų.“
1.50. Pakeičiu 133 punktą ir jį išdėstau taip:
„133. Ministro patarėjas viešiesiems ryšiams ir už viešuosius ryšius atsakingi ministerijos valstybės tarnautojai organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms informacinius paketus, spaudos konferencijose informuoja žurnalistus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su ministerijos veikla, organizuoja ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio ir kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.“
1.51. Pakeičiu 134 punktą ir jį išdėstau taip:
1.52. Pakeičiu 135 punktą ir jį išdėstau taip:
„135. Su visuomenės informavimo priemonėmis bendrauja ministras, viceministrai ar ministerijos kancleris bei ministro patarėjas viešiesiems ryšiams ir už viešuosius ryšius atsakingi ministerijos valstybės tarnautojai. Ministrui, viceministrui ar ministerijos kancleriui pavedus su visuomenės informavimo priemonėmis gali bendrauti kiti ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai pagal kompetenciją.“
1.53. Pakeičiu 138 punktą ir jį išdėstau taip:
„138. Asmenų prašymai ministerijoje priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2007 m. spalio 18 d. įsakymu Nr. 1V-361 „Dėl asmenų aptarnavimo“ ir kitais teisės aktais. Asmenų skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.
Nagrinėjant asmenų prašymus ir skundus šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja kiti įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai. Asmenys turi teisę susipažinti su savo asmens duomenimis ir įgyvendinti kitas Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme nustatytas duomenų subjektų teises vadovaudamiesi ministro patvirtintu Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijoje tvarkos aprašu.“
1.54. Pakeičiu 139 punktą ir jį išdėstau taip:
„139. Ministras, viceministrai, ministerijos kancleris asmenis priima ministerijoje, savo darbo vietoje, kartą per mėnesį. Asmenys į ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio priėmimą paprastai yra užrašomi iš anksto, bet ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki priėmimo datos. Asmenų priėmimą pas ministrą, viceministrus, ministerijos kanclerį organizuoja už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys – jis kiekvieno mėnesio pabaigoje rengia ir teikia ministrui tvirtinti asmenų priėmimo pas ministrą, viceministrus, ministerijos kanclerį grafiką ir pagal poreikį priėmimo pas įstaigų prie ministerijos vadovus grafiką.
Informaciją apie asmenų priėmimą, aptarnavimą telefonu, jų prašymų ir skundų priėmimo tvarką, vietą ir laiką už dokumentų valdymą atsakingas ministerijos administracijos padalinys skelbia ministerijos priimamajame asmenims matomoje vietoje ir ministerijos interneto svetainėje.
Duomenys apie ministerijos priimamajame priimtus ir telefonu besikreipiančius asmenis yra traukiami į apskaitą.“