ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SPECIALIŲJŲ ARCHITEKTŪROS REIKALAVIMŲ, SPECIALIŲJŲ SAUGOMOS TERITORIJOS TVARKYMO IR APSAUGOS REIKALAVIMŲ, SPECIALIŲJŲ PAVELDOSAUGOS REIKALAVIMŲ SUDERINAMUMO NAGRINĖJIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 17 d. Nr. 1-AĮ-41

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 20 punktu, 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 3 punktais, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 24 straipsnio 8 ir 9 dalimis, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. sausio 6 d. įsakymu Nr. D1-22 „Dėl specialiųjų reikalavimų, specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų struktūros ir išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Specialiųjų reikalavimų, specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų struktūros ir išdavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. sausio 6 d. įsakymu Nr. D1-22 „Dėl specialiųjų reikalavimų, specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų struktūros ir išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 6 priedu,

tvirtinu Anykščių rajono savivaldybės administracijos specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų suderinamumo nagrinėjimo komisijos nuostatus (pridedama).     

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                            Ligita Kuliešaitė


 

PATVIRTINTA:

Anykščių rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2020 m. sausio 17 d. įsakymu

Nr. 1-AĮ-41

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SPECIALIŲJŲ ARCHITEKTŪROS REIKALAVIMŲ, SPECIALIŲJŲ SAUGOMOS TERITORIJOS TVARKYMO IR APSAUGOS REIKALAVIMŲ, SPECIALIŲJŲ PAVELDOSAUGOS REIKALAVIMŲ SUDERINAMUMO NAGRINĖJIMO KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Anykščių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybė) specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų suderinamumo nagrinėjimo komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų suderinamumo nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija) funkcijas ir darbo organizavimo tvarką.

2. Komisija yra tarpžinybinė institucija, kuri nagrinėja specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų rinkinio suderinamumo ginčus ir kitus su tuo susijusius klausimus.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi:

3.1. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, Statybos įstatymu, Saugomų teritorijų įstatymu, Nekilnojamojo kultūros paveldo įstatymu, Vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais;

3.2. šiais Komisijos nuostatais.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

4. Savivaldybės administracijos direktorius iš Statybos įstatymo 24 straipsnio 9 dalyje išvardintų specialiuosius architektūros reikalavimus, specialiuosius saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimus ir specialiuosius paveldosaugos reikalavimus išduodančių institucijų įgaliotų atstovų sudaro Komisiją, skiria pirmininką, parengia ir patvirtina Komisijos nuostatus. Komisijos sekretoriumi skiriamas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

5. Konkrečius institucijų įgaliotus atstovus (fizinius asmenis) dalyvauti Komisijoje per ne ilgesnį kaip 3 (trijų) darbo dienų terminą raštu skiria juos įgaliojusios institucijos. Dalyvauti Komisijos darbe institucijos skiria vienodą įgaliotų atstovų skaičių (ne mažiau kaip po du atstovus iš kiekvienos institucijos). Jeigu planuojama teritorija (statinio statyba) susijusi su įslaptinta informacija, deleguojamas Komisijos narys ir paskirtas Komisijos sekretorius privalo turėti leidimą dirbti su įslaptinta informacija.

6. Komisijos narių skaičius neribojamas.

7. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kurie rengiami Nuostatų nustatyta tvarka. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja du trečdaliai komisijos narių.

Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos protokolus pasirašo pirmininkas, sekretorius ir visi dalyvavusieji posėdyje Komisijos nariai.

8. Komisijos darbą organizuoja, šaukia posėdžius ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas.

9. Informaciją apie posėdžio laiką, vietą, darbotvarkę ir posėdžiui reikalingą medžiagą sekretorius Komisijos nariams išsiunčia elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas iki posėdžio.

10. Komisijos narių dalyvavimas Komisijos posėdžiuose privalomas.

11. Komisijos nariai posėdžio metu negali kelti teisės aktų nuostatų neatitinkančių reikalavimų.

12. Komisijos posėdžiuose balsuoti gali Komisijos pirmininkas ir posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai. Komisija sprendimą priima balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas. Komisijos nariai neturi teisės susilaikyti ar atsisakyti balsuoti.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

13. Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, kai per Statybos įstatymo 24 straipsnio 8 dalyje nurodytą terminą nepavyksta suderinti specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų ir specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų, ginčą dėl šių reikalavimų suderinamumo ir reikalingus dokumentus perduoda nagrinėti Komisijai.

14. Komisija, gavusi iš savivaldybės administracijos su ginčo objektu susijusius dokumentus, privalo patikrinti ir nustatyti, ar specialieji architektūros reikalavimai, specialieji paveldosaugos reikalavimai, specialieji saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimai dera tarpusavyje, parengti vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo, Statybos įstatymo, Saugomų teritorijų įstatymo, Nekilnojamojo kultūros paveldo įstatymų, kitų įstatymų ir teisės aktų reikalavimais ir (ar) neprieštarauja statytojo (užsakovo) pateiktiems dokumentams.

15. Komisija, siekdama suderinti statytojo (užsakovo), trečiųjų asmenų, visuomenės, Savivaldybės ir valstybės interesus, nagrinėja ginčą, jei reikia, siūlo 14 punkte nurodytus reikalavimus išdavusioms institucijoms juos pakeisti.

Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę kviesti ekspertus įvertinti ginčo dokumentus ir kitus specialistus, jeigu balsuodami tam balsų dauguma pritaria posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai.

16. Komisija, per 10 darbo dienų išnagrinėjusi ginčą dėl specialiųjų architektūros reikalavimų, specialiųjų paveldosaugos reikalavimų, specialiųjų saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimų suderinamumo, balsų dauguma priima Statybos įstatymo 24 straipsnio 9 dalies 1 ar 2 punkte nurodytą sprendimą.

Komisija, priėmusi Statybos įstatymo 24 straipsnio 9 dalies 1 punkte nurodytą sprendimą, jį įformina protokolu ir pasirašytą protokolą perduoda savivaldybės administracijai.

17. Komisija, priėmusi Statybos įstatymo 24 straipsnio 9 dalies 2 punkte nurodytą sprendimą, jį įformina protokolu. Pasirašytą protokolą ir su ginčo objektu susijusius dokumentus Statybos įstatymo 24 straipsnio 10 dalyje nustatytais terminais perduoda nagrinėti aplinkos ministro ir kultūros ministro sudarytai komisijai. Nepritarimo motyvai išdėstomi protokole (pateikiamos konkrečios neišdavimo priežastys, pagrindžiamos nuorodomis į konkrečius įstatymų ir kitų teisės aktų punktus).

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Komisijos pirmininkas ir nariai už pagal kompetenciją priimtų sprendimų teisėtumą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

19. Komisijos protokolus ir kitus su ginčo objektu susijusius dokumentus viešojo administravimo subjektas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 patvirtintos Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės nustatyta tvarka saugo 10 metų.

 

______________

part_58cbe8bb5e4741a4ba7fe96b38bdb3de_end