LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2015 M. VASARIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1K-059

„DĖL 2014–2020 METŲ GRĄŽINTINŲ IR GRĄŽINTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. sausio 8 d. Nr. 1K-8

Vilnius

 

Pakeičiu 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2015 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1K-059 „Dėl 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Kai įgyvendinami projektai, apimantys finansines priemones, Taisyklių nuostatos netaikomos sukauptų palūkanų, grįžusių ir grįšiančių lėšų, kurios pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, 44 straipsnio 1 dalies ir 45 straipsnio nuostatas naudojamos pakartotinai ir kurios administruojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, administravimui.“

2. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Institucija, nustačiusi netinkamas finansuoti išlaidas ir (ar) kitas reikalaujamas pagal teisės aktus grąžinti lėšas:

7.1. prieš priimdama sprendimą dėl lėšų grąžinimo per 3 darbo dienas nuo netinkamų finansuoti išlaidų ir (ar) kitų reikalaujamų pagal teisės aktus grąžinti lėšų nustatymo dienos informaciją apie nustatytas netinkamas finansuoti išlaidas ir (ar) kitas reikalaujamas pagal teisės aktus grąžinti lėšas, kurios turės būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, registruoja 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemyje (toliau – SFMIS2014) 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemio naudojimo taisyklių, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministras (toliau – SFMIS2014 taisyklės), nustatyta tvarka, vadovaudamasi Grąžintinų lėšų formos pildymo instrukcija (2 priedas) užpildydama grąžintinų lėšų formą (1 priedas) atskirai pagal kiekvieną grąžintinų lėšų tipą, ES struktūrinį fondą, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonę (toliau – priemonė) (kai įgyvendinama jungtinė priemonė), grąžintinų lėšų sąsają su pažeidimu. Jeigu grąžintinos lėšos susijusios su išlaidomis, kurioms apmokėti buvo taikomi fiksuotieji dydžiai, SFMIS2014 taisyklėse nustatyta tvarka SFMIS014 papildomai turi būti registruojama informacija apie susijusias netinkamas finansuoti išlaidas, kurios buvo nustatytos pagal šiuos fiksuotuosius dydžius;

7.2. priimdama sprendimą dėl lėšų grąžinimo:

7.2.1. tvirtina grąžintinų lėšų formą SFMIS2014, jeigu yra įdiegtos tokios funkcinės galimybės. Jeigu SFMIS2014 funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, tvirtina popierinę grąžintinų lėšų formą. Sprendimas dėl lėšų grąžinimo turi atitikti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytus administraciniam sprendimui taikomus reikalavimus;

7.2.2. jeigu nustatytos netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos reikalaujamos pagal teisės aktus grąžinti lėšos yra susijusios su nustatytu pažeidimu, grąžintinų lėšų forma tvirtinama kartu su sprendimo dėl pažeidimo forma, kaip nustatyta Taisyklių 7.2.1 papunktyje ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 318 punkte, vadovaujantis SFMIS2014 taisyklėse nustatyta tvarka;

7.3. priėmusi sprendimą dėl lėšų grąžinimo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo įsigaliojimo dienos apie priimtą sprendimą informuoja projekto vykdytoją (per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS)). Sprendimo dėl lėšų grąžinimo įsigaliojimo diena laikoma Taisyklių 7.2.1 arba 7.2.2 papunktyje nurodytų dokumentų patvirtinimo diena. Projekto vykdytoją informuojant apie priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo Duomenų teikimo per DMS tvarkos apraše nustatyta tvarka per DMS teikiamas pranešimas, kurio formai yra pritarusi 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupė, kurios sudėtį tvirtina finansų ministras (toliau – 2014–2020 darbo grupė), arba automatinis pranešimas (toliau kartu – DMS pranešimas) ir sprendimas dėl lėšų grąžinimo.“

3. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Institucija, nustačiusi, kad grąžintinų lėšų formoje nurodytos išlaidos arba dalis išlaidų yra tinkamos finansuoti ir lėšos neturi ir (ar) neturėjo būti grąžinamos:

8.1. jeigu SFMIS2014 užregistruota grąžintinų lėšų forma dar nėra patvirtinta, per 5 darbo dienas nuo fakto, kad grąžintinų lėšų formoje nurodytos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir lėšos neturi būti susigrąžinamos, nustatymo dienos anuliuoja grąžintinų lėšų formą SFMIS2014 atlikdama reikiamus veiksmus SFMIS2014 taisyklėse nustatyta tvarka;

8.2. jeigu grąžintinų lėšų forma patvirtinta ir projekto vykdytojas informuotas apie priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo, per 5 darbo dienas nuo fakto, kad grąžintinų lėšų formoje nurodytos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir lėšos neturi būti susigrąžinamos, nustatymo dienos pakeičia priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo SFMIS2014 registruodama atitinkamus veiksmus ir:

8.2.1. jeigu grąžintinos lėšos dar nedeklaruotos EK ir (ar) nėra grąžintos, tikslina grąžintinų lėšų sumą atlikdama reikiamus veiksmus SFMIS2014 SFMIS2014 taisyklėse nustatyta tvarka;

8.2.2. jeigu grąžintinos lėšos ar jų dalis jau buvo deklaruotos EK ir (ar) grąžintos, per internetinį klaidų ir pasiūlymų registrą (Mantis) kreipiasi į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros SFMIS2014 pagalbos tarnybą ir tolesnius veiksmus derina su tvirtinančiąja institucija;

8.2.3. apie sprendimo dėl lėšų grąžinimo keitimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų grąžinimo pakeitimo dienos institucija informuoja projekto vykdytoją (teikiamas DMS pranešimas ir sprendimas dėl lėšų grąžinimo).“

4. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Tuo atveju, kai projekto vykdytojas, vadovaudamasis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis, kreipiasi į instituciją su prašymu atidėti terminą, per kurį lėšos turi būti grąžintos, ne ilgesniam nei 12 mėnesių laikotarpiui arba leisti grąžintinas lėšas grąžinti dalimis per terminą, ne ilgesnį nei 12 mėnesių nuo sprendimo dėl lėšų grąžinimo įsigaliojimo dienos, ir pateikia siūlymą atidėti lėšų grąžinimo terminą ne ilgesniam nei 12 mėnesių laikotarpiui nuo sprendimo dėl lėšų grąžinimo įsigaliojimo dienos nurodydamas, iki kurios dienos prašo atidėti lėšų grąžinimo terminą ir (arba) kokiu periodiškumu ir kokiomis dalimis galėtų grąžinti lėšas, institucija per 15 darbo dienų nuo tokio prašymo gavimo dienos įvertina projekto vykdytojo pateiktą informaciją ir, suderinusi lėšų grąžinimo termino atidėjimo arba grąžintinos sumos grąžinimo dalimis galimybę su ministerija, kaip nustatyta Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėse (nuostata dėl lėšų grąžinimo termino atidėjimo arba grąžintinos sumos grąžinimo dalimis galimybės derinimo su ministerija netaikoma tais atvejais, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu), pakeičia sprendimą dėl lėšų grąžinimo, patvirtindama savo vidaus procedūrose nustatytą dokumentą, ir nustato kitą terminą, iki kurio lėšos turi būti grąžintos, arba nustačiusi kitą terminą, per kurį lėšos turi būti grąžintos, leidžia projekto vykdytojui grąžintinas lėšas grąžinti dalimis, nurodydama mokėti palūkanas, jei taikoma pagal Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisykles. Sprendimas, kuriuo leidžiama projekto vykdytojui atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą arba grąžintiną sumą grąžinti dalimis (toliau – sprendimas atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą), turi atitikti Viešojo administravimo įstatyme nustatytus administraciniam sprendimui taikomus reikalavimus.“

5. Pakeičiu 10.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2. apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą priėmimo dienos informuoja projekto vykdytoją (teikiamas DMS pranešimas kartu su sprendimo atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą kopija) ir ministeriją (nuostata dėl ministerijos informavimo apie priimtą sprendimą netaikoma tais atvejais, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu).“

6. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Jeigu institucija, įvertinusi projekto vykdytojo pateiktą siūlymą, nurodytą Taisyklių 9 punkte, priima sprendimą neleisti atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo termino arba grąžintinos sumos grąžinti dalimis, ne vėliau kaip per 18 darbo dienų nuo projekto vykdytojo prašymo gavimo dienos ji informuoja projekto vykdytoją (teikiamas DMS pranešimas) ir ministeriją (nuostata dėl ministerijos informavimo apie priimtą sprendimą neleisti atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo termino arba grąžintinos sumos grąžinti dalimis netaikoma tais atvejais, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu), nurodydama tokio sprendimo priežastis.“

7. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Sprendimas neleisti atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo termino arba grąžintinos sumos grąžinti dalimis turi atitikti Viešojo administravimo įstatyme nustatytus administraciniam sprendimui taikomus reikalavimus.“

8. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Nustatytos netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos reikalaujamos pagal teisės aktus grąžinti lėšos tampa grąžintinomis lėšomis, kai institucija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo.“

9. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip: 

14. Institucija turi užtikrinti, kad projekto vykdytojui nebūtų išmokamos projektui skiriamos finansavimo lėšos, iki visos grąžintinos lėšos bus grąžintos, išskyrus tuos atvejus, kai yra priimtas sprendimas atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą, kol sprendime atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą nurodytas terminas dar nėra pasibaigęs, ir kai grąžintinos lėšos turi būti grąžintos tik lėšų pervedimo būdu, kaip nurodyta Taisyklių 16 punkte.

10. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Tuo atveju, kai projekto vykdytojas grąžina lėšas į sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą kredito įstaigos sąskaitą:

16.1. ministerija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas registruoja SFMIS2014 informaciją apie projekto vykdytojo grąžintas lėšas ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda projekto vykdytojo grąžintas lėšas į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo išmokėtos, mokėjimo pavedime nurodydama:

16.1.1. projekto vykdytojo pavadinimą, projekto kodą;

16.1.2. lėšoms priskirtą įmokos kodą pagal Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų, tiesiogiai pervedamų į valstybės iždą, įmokų kodų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 „Dėl Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklių ir įmokų kodų sąrašo patvirtinimo“;

16.1.3. lėšų detalius valstybės funkcijų ir išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus, programos, finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, finansavimo šaltinį ir programos kodą, nurodytus mokėjimo paraiškoje valstybės iždui;

16.2. ministerija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto vykdytojo grąžintų lėšų pervedimo į valstybės iždo sąskaitą dienos registruoja šią informaciją SFMIS2014;

16.3. kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu:

16.3.1. Taisyklių 16.1 ir 16.2 papunkčiuose nustatyti veiksmai netaikomi;

16.3.2. projekto vykdytojui grąžinus lėšas į sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą kredito įstaigos sąskaitą institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas registruoja SFMIS2014 informaciją apie projekto vykdytojo grąžintas lėšas;

16.4. kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai:

16.4.1. projekto vykdytojas lėšas grąžina pagal teisės aktus, reglamentuojančius valstybės biudžeto rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, pakeisdamas finansavimo šaltinius, jei lėšos išmokėtos einamaisiais metais, arba grąžindamas lėšas į sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą kredito įstaigos sąskaitą;

16.4.2. institucija lėšų grąžinimo informaciją SFMIS2014 registruoja nelaukdama faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo, nurodydama sprendimo dėl lėšų grąžinimo priėmimo datą. Faktinis lėšų grąžinimas patikrinamas projekto patikros vietoje metu;

16.4.3. projekto vykdytojas arba projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytojas, jei projekto vykdytojo vadovas nėra asignavimų valdytojas, pervesdamas lėšas į valstybės iždo sąskaitą, mokėjimo pavedime nurodo Taisyklių 16.1.1–16.1.3 papunkčiuose nurodytą informaciją ir kad nustatytos netinkamos finansuoti išlaidos jau buvo pripažintos deklaruotinomis EK.“

11. Pripažįstu netekusiu galios 17.4 papunktį.

12. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Institucija savo vidaus procedūrose nustatyta tvarka tikrina, ar visos grąžintinos lėšos yra grąžintos, seka nustatytus lėšų grąžinimo terminus ir likus 15 darbo dienų iki sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodyto grąžinimo termino pabaigos siunčia projekto vykdytojui per DMS pranešimą apie grąžintinų lėšų grąžinimo termino pabaigą ir informaciją apie delspinigius, jei taikoma pagal Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisykles, skaičiuojamus už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas dieną. Tuo atveju, kai priimtas sprendimas atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą, delspinigiai pradedami skaičiuoti pasibaigus sprendime atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą nurodytam terminui.“

13. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Jeigu projekto vykdytojas, kuriam išsiųstas sprendimas dėl lėšų grąžinimo, per sprendime nustatytą terminą lėšų negrąžina, institucija:

19.1. per 5 darbo dienas nuo sprendime dėl lėšų grąžinimo arba sprendime atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą nustatyto termino pabaigos teikia ministerijai informaciją apie projekto vykdytojo skolą – per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą negrąžintas lėšas (toliau – skola) ir (arba) siūlymą perduoti skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį, kai taikoma pagal Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisykles. Institucija kartu su siūlymu perduoti projekto vykdytojo skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį teikia ministerijai informaciją apie apskaičiuotus delspinigius už laikotarpį nuo sprendime dėl lėšų grąžinimo arba sprendime atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą nustatyto termino pabaigos iki termino, per kurį ministerija turi perduoti projekto vykdytojo skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį, pabaigos, kaip nustatyta Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių 15.2 papunktyje. Nuostata dėl ministerijos informavimo ir (arba) siūlymo perduoti skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui netaikoma, jeigu priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu;

19.2. jeigu per 30 dienų nuo sprendime dėl lėšų grąžinimo arba sprendime atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą nustatyto termino pabaigos projekto vykdytojas pateikia institucijai mokėjimo prašymą, iš kuriuo prašomos apmokėti sumos galima išskaičiuoti skolą ar jos dalį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos apie tai informuoja ministeriją (kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, nuostata dėl ministerijos informavimo netaikoma);

19.3. patvirtinusi projekto vykdytojo mokėjimo prašymą, iš kuriuo prašomos apmokėti sumos išskaičiuota skola ar jos dalis, per 3 darbo dienas nuo projekto vykdytojo skolos ar jos dalies išskaičiavimo iš mokėjimo prašyme nurodytos sumos apie tai informuoja projekto vykdytoją (teikiamas DMS pranešimas) ir ministeriją (kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, nuostata dėl ministerijos informavimo netaikoma);

19.4. jei taikoma, apskaičiavusi delspinigius, užregistravusi šią informaciją SFMIS2014 ir priėmusi sprendimą dėl delspinigių grąžinimo, apie tai informuoja projekto vykdytoją (teikiamas DMS pranešimas ir sprendimas dėl lėšų grąžinimo) ir perduoda informaciją apie šią projekto vykdytojo skolą ministerijai.“

14. Pakeičiu 20 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

20. Ministerija:“.

15. Pakeičiu 23.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.2. ministerija, gavusi Taisyklių 23.1 papunktyje nurodytą informaciją, arba įgyvendinančioji institucija, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, stabdo skolos išieškojimo perdavimą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, iki bus išspręstas ginčas ir dėl jo įsiteisės teismo sprendimas ar teismo nutartis arba kompetentinga institucija išnagrinės projekto vykdytojo skundą ir priims dėl jo atitinkamą sprendimą.“

16. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Ministerija arba įgyvendinančioji institucija, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, perdavusi reikalavimo teisę į projekto vykdytojo skolą ir delspinigius centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, atitinkamą informaciją per 3 darbo dienas registruoja SFMIS2014.“

17. Pakeičiu 25 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

25. Ministerijai arba įgyvendinančiajai institucijai, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, perdavus reikalavimo teisę į projekto vykdytojo skolą ir delspinigius centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui:“.

18. Pakeičiu 25.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

25.1. institucija per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 24 punkte nurodytos informacijos užregistravimo SFMIS2014 dienos per DMS informuoja projekto vykdytoją (teikiamas DMS pranešimas) apie reikalavimo teisės į projekto vykdytojo skolą perdavimą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui;“.

19. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui iš projekto vykdytojo išieškotą skolą ar jos dalį pervedus į reikalavimo teisių perleidimo sutartyje nurodytą kredito įstaigos sąskaitą, ministerija, institucija arba projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytojas atlieka su grąžintų lėšų administravimu susijusius veiksmus, nustatytus Taisyklių 16 punkte. Tuo atveju, jeigu projekto vykdytojas grąžina lėšas, kurios perduotos administruoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, į sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą kredito įstaigos sąskaitą, ministerija arba įgyvendinančioji institucija, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, atlieka su grąžintų lėšų administravimu susijusius veiksmus, nustatytus Taisyklių 16 punkte, ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo dienos apie grąžintas lėšas raštu informuoja centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoją ir instituciją (nuostata dėl institucijos informavimo netaikoma, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu). Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas apskaičiuoja delspinigius, jei taikoma pagal Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisykles, už laikotarpį nuo termino, per kurį ministerija arba įgyvendinančioji institucija, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, turi perduoti projekto vykdytojo skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį, pabaigos iki faktinio lėšų ar jų dalies susigrąžinimo dienos. Informaciją apie apskaičiuotus delspinigius centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas raštu persiunčia ministerijai ir (arba) institucijai. Institucija gautą informaciją apie apskaičiuotus delspinigius registruoja SFMIS2014, priima sprendimą dėl jų grąžinimo ir apie tai informuoja projekto vykdytoją (teikiamas DMS pranešimas ir sprendimas dėl lėšų grąžinimo).“

20. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Ministerija, Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėse nustatyta tvarka nusprendusi nebetęsti skolos išieškojimo ir suderinusi veiksmus su centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoju, tuo atveju, kai negrąžinta skola buvo perduota centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį, teikia siūlymą Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl projekto vykdytojo ES finansinės paramos lėšų skolos padengimo valstybės biudžeto lėšomis ir (arba) bendrojo finansavimo lėšų ir kitų reikalaujamų pagal teisės aktus ir (ar) paramos sutartis grąžinti lėšų skolos nurašymo. Siūlymas teikiamas atsižvelgus į asignavimų valdytojo atliktus veiksmus, nustatytus Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių 30 punkte.“

21. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Asignavimų valdytojui atlikus Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių 30 punkte nustatytus veiksmus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei pritarus ministerijos siūlymui dėl projekto vykdytojo ES finansinės paramos lėšų skolos padengimo valstybės biudžeto lėšomis ir (ar) bendrojo finansavimo ir kitų reikalaujamų pagal teisės aktus ir (ar) paramos sutartis grąžinti lėšų skolos nurašymo:

28.1. ministerija per 3 darbo dienas nuo informacijos apie asignavimų valdytojo atliktus Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių 30 punkte nustatytus veiksmus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės pritarimą Taisyklių 27 punkte nurodytam ministerijos siūlymui gavimo dienos suveda šiuos duomenis į SFMIS2014;

28.2. projekto vykdytojas (gavęs DMS pranešimą) ir institucija gauna informaciją apie ministerijos suvestus duomenis, nurodytus Taisyklių 28.1 papunktyje.“

22. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Institucijos ir ministerijos, ir (arba) vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami projektai, apimantys finansines priemones, administruoja grąžintinas lėšas tol, kol grąžintinos lėšos yra grąžinamos arba nusprendžiama padengti ES finansinės paramos lėšų skolą einamaisiais metais valstybės biudžeto lėšomis iš asignavimų valdytojo bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos arba valstybės biudžeto lėšomis ir (arba) nurašyti bendrojo finansavimo ir kitų reikalaujamų pagal teisės aktus ir (ar) paramos sutartis grąžinti lėšų skolą vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis.“

23. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Asignavimų valdytojui atlikus Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių 30 punkte nustatytus veiksmus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei pritarus ministerijos siūlymui dėl projekto vykdytojo ES finansinės paramos lėšų skolos padengimo valstybės biudžeto lėšomis ir (ar) bendrojo finansavimo ir kitų reikalaujamų pagal teisės aktus ir (ar) paramos sutartis grąžinti lėšų skolos nurašymo, grąžintinos lėšos tampa nesusigrąžintinomis lėšomis.“

24. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Jei GS grąžinamų lėšų grafikas yra patikslinamas, kai jau yra patvirtinta grąžintinų lėšų forma ir projekto vykdytojas informuotas apie šias grąžintinas lėšas:

33.1. institucija vadovaudamasi Taisyklių 31 punktu ir patikslintu GS grąžinamų lėšų grafiku per 5 darbo dienas pakeičia priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo SFMIS2014 registruodama atitinkamus veiksmus ir apie šį keitimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuoja projekto vykdytoją (teikiamas DMS pranešimas);

33.2. delspinigiai nėra skaičiuojami.“

25. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                                              Gintarė Skaistė

 

 

2014–2020 metų

grąžintinų ir grąžintų lėšų

administravimo taisyklių

2 priedas

 

 

GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ FORMOS PILDYMO INSTRUKCIJA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Grąžintinų lėšų formos pildymo instrukcija (toliau – instrukcija) nustato grąžintinų lėšų formos pildymo taisykles, kuriomis įgyvendindamos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos (toliau – EK) įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą EK pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – veiksmų programa), turi vadovautis įgyvendinančiosios institucijos, kai įgyvendinami iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojami projektai (toliau – projektas), ir vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami projektai, apimantys ES struktūrinių fondų finansines priemones (toliau – finansinės priemonės) (toliau – institucijos), atlikdamos 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nurodytus veiksmus ir pildydamos grąžintinų lėšų formą.

 

II SKYRIUS

GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ FORMOS PILDYMAS

 

2.   Grąžintinų lėšų forma pildoma konkretaus projekto, didelės apimties projekto, jungtinės priemonės, projekto, apimančio finansines priemones, nustatytoms netinkamoms finansuoti iš ES struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, ir (ar) projekto vykdytojo nuosavų lėšų šaltinio išlaidoms (toliau – netinkamos finansuoti lėšos) ir (ar) kitoms reikalaujamoms pagal teisės aktus grąžinti lėšoms, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo.

3.   Bendra informacija apie grąžintinas lėšas, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, pildoma taip:

 

Pildomo lauko pavadinimas

Pildymo instrukcija

Projekto kodas

Nurodomas projekto kodas pagal projekto sutartį arba finansavimo sutartį, kai įgyvendinamos finansinės priemonės (įgyvendinant techninės paramos priemones, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, – pagal SFMIS2014 užregistruotą informaciją) (toliau – sutartis).

Projekto kodas suteikiamas vadovaujantis Priemonių, projektų ir stebėsenos rodiklių kodavimo instrukcija, kuriai pritarė 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupė.

Priemonės kodas

Nurodomas priemonės, pagal kurią, kai įgyvendinama jungtinė priemonė, nustatytos projekto grąžintinos lėšos, kodas.

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, nurodytas sutartyje.

Projekto vykdytojo kodas

Nurodomas projekto vykdytojo kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą. Kai projekto vykdytojas yra užsienio juridinis asmuo, neįregistruotas Juridinių asmenų registre, projekto vykdytojo kodas nenurodomas.

 

Europos Sąjungos struktūrinis fondas

Nurodoma ES struktūrinio fondo pavadinimo santrumpa. Kai įgyvendinami projektai finansuojami:

–    Europos socialinio fondo lėšomis – ESF;

–    Sanglaudos fondo lėšomis – SF;

–    Europos regioninės plėtros fondo lėšomis – ERPF;

–    „Jaunimo užimtumo iniciatyvos“ lėšomis – JUI.

 

Projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltinis

Nurodomas projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltinis tuo atveju, jeigu pagal sutartį yra numatytos projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšos.

Jeigu sutartyje projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų nėra numatyta, šis laukas nepildomas.

 

Grąžintinų lėšų tipas

Nurodomas grąžintinų lėšų tipas pagal pateiktą sąrašą. Vienoje formoje gali būti pažymėtas tik vienas tipas:

• „Grąžinimas“ – pagal projekto fizinio rodiklio numerį išmokėtos ir kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, išskyrus atvejus, kai techninės paramos priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, pripažintos deklaruotinomis EK projekto lėšos (toliau – išmokėtos projekto lėšos), kurias projekto vykdytojas turi grąžinti pagal sprendimą dėl lėšų grąžinimo, kuris priimamas vadovaujantis teisės aktais, nurodytais Taisyklių 6 punkte, išskyrus avanso grąžinimą, panaikintas lėšas, grąžinamosios subsidijos grąžinamas lėšas ir grąžinimą dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo.

Grąžinimas registruojamas pagal visus sutartyje numatytus projektui skiriamų finansavimo lėšų ir projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltinius (toliau – projekto finansavimo šaltiniai), atsižvelgiant į sutartyje nustatytą projekto finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams. Pagrįstais atvejais, išskyrus atvejus, kai įgyvendinamos finansinės priemonės, lėšų grąžinimą galima registruoti ne pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius ir (arba) neatsižvelgiant į sutartyje nustatytą projekto finansuojamąją dalį, prieš tai gavus tvirtinančiosios institucijos pritarimą. Jei nustatytos netinkamos finansuoti išlaidos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, pagal grąžintinų lėšų tipą „Grąžinimas“ registruojamos ne pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ nurodomas dokumentas, kuriame pateikiamas tvirtinančiosios institucijos pritarimas, įrašomas šio dokumento numeris (jei taikoma) ir data. Įgyvendinant finansines priemones grąžinimas registruojamas pagal visus projekto finansavimo šaltinius, nurodytus finansavimo sutartyje.

Grąžintinos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai institucija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo, nelaukdama faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo.

Tuo atveju, kai grąžintinos lėšos yra susijusios su nepripažintomis deklaruotinomis EK išlaidomis, kurios dėl tam tikrų aplinkybių nebus pripažintos deklaruotinomis, tokios grąžintinos lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

• „Panaikintos lėšos“ – išmokėtos projekto lėšos, kurias projekto vykdytojas turės grąžinti pagal institucijos sprendimą dėl lėšų grąžinimo, kuris priimamas vadovaujantis teisės aktais, nurodytais Taisyklių 6 punkte:

–   dėl projekto sutarties keitimo, kuriuo mažinama projekto sutartyje nurodyta projektui skirtų finansavimo ir (ar) projekto vykdytojo, ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų suma;

–    priėmus sprendimą nutraukti projekto sutartį;

–   EK nepritarus didelės apimties projektui arba patvirtinus didelės apimties projekto tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, mažesnę už nurodytą didelės apimties projekto sutartyje, nepriklausomam ekspertui neigiamai įvertinus didelės apimties projektą, valstybei narei per nustatytą terminą nepranešus EK apie nepriklausomo eksperto atlikto didelės apimties projekto vertinimo rezultatus arba valstybei narei atšaukus EK pateiktą informaciją apie didelės apimties projektą.

Panaikintos lėšos registruojamos:

–   pagal visus projekto sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į sutartyje nustatytą skiriamų finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams;

–    grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ nurodant sprendimo priėmimo EK datą, numerį ir rašto, su kuriuo institucijoje gautas EK sprendimas, datą ir numerį, tikslinamas sumas pagal sprendimą, kai pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, 102 straipsnio 4 dalį EK atsisako didelės apimties projektui (-ams) skirti finansavimą ar finansuoti dalį projekto.

Šios lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai priimamas sprendimas dėl lėšų grąžinimo nelaukiant faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo.

 

•    „Grąžinimas dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo“ – išmokėtos projekto lėšos, kurias projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei po projekto finansavimo pabaigos neįvykdomi investicijų tęstinumo reikalavimai, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 71 straipsnio 1 dalyje, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), 338 punktą.

Grąžintinos lėšos registruojamos pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į sutartyje nustatytą skiriamų finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams.

Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu.

Grąžintinos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai lėšos yra grąžintos.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, ir iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams.

·  „Koreguojantis grąžinimas“ – institucijos pripažintos tinkamomis finansuoti ir deklaruoti EK projekto išlaidos, kurios registruojamos SFMIS2014 kaip grąžintinos lėšos:

prieš registruojant sutarties pakeitimą SFMIS2014, kai keičiamas projekto finansavimo šaltinių santykis ir nėra galimybės tvirtinant kitus mokėjimo prašymus įvertinti susidarančio skirtumo tarp pagal keičiamą sutartį numatomų projekto išlaidų pagal finansavimo šaltinius ir pagal mokėjimo prašymus patvirtintų ir apmokėtų sumų (t.y. SFMIS2014 matomo nuokrypio);

− kitais atvejais, kai dėl techninės klaidos (ar kitų priežasčių) turi būti keičiamas projekto vykdytojui išmokėtų lėšų sumos paskirstymas tarp projekto fizinių rodiklių ir (arba) finansavimo šaltinių.

Grąžintinos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai institucija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo.

Grąžintinos lėšos turi būti deklaruojamos EK tą patį ataskaitinį laikotarpį, kaip ir mokėjimo prašymas, su kuriuo atkuriama šių grąžintinų lėšų suma sumažinta projekto tinkamų finansuoti ir pripažintų deklaruotinomis EK išlaidų suma. Toks mokėjimo prašymas ir šio tipo grąžintinos lėšos turi būti užregistruoti nurodant tokią pačią išlaidų sumą.

 

•   „Pajamos“ – projekto vykdytojo grąžinamos gautos grynosios pajamos, nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 445 ir 447 punktuose.

Grynosios pajamos registruojamos pagal visus projekto sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į sutartyje nustatytą skiriamų finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams. Pagrįstais atvejais lėšų grąžinimą galima registruoti ne pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius ir (ar) neatsižvelgiant į sutartyje nustatytą projekto finansuojamąją dalį, prieš tai gavus tvirtinančiosios institucijos pritarimą. Registruojant šį grąžintinų lėšų tipą grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ pateikiama nuoroda į Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 61 straipsnį ir 65 straipsnio 8 dalį.

Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu.

Šios lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, nelaukiant faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas:

–   projektams, kurių bendra vertė iki įvertinant pajamas neviršija 100 000 (šimto tūkstančių) eurų;

–   projektams, kuriems taikoma valstybės pagalba;

–   techninės paramos priemonėms;

–   projektams, apimantiems finansines priemones;

–   apdovanojimams, taip pat grąžinamosioms subsidijoms, kai grąžinamos visos projekto vykdytojui išmokėtos lėšos;

–   projektams, kurių išlaidos finansuojamos taikant fiksuotąsias sumas, fiksuotuosius įkainius, ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas.

Tipas „Pajamos“ mažina tik tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą (nemažina tinkamų finansuoti lėšų), todėl, kai dėl pajamų perskaičiavimo mažėja skiriamų finansavimo lėšų ir paaiškėja, kad jų sumokėta jau per daug, institucijos turi registruoti grąžintinas lėšas, taikydamos grąžintinų lėšų tipą „Grąžinimas“ ir pagrindimo dokumente nurodydamos „Dėl galimybės pakeisti projekto sutartį“.

 

•„Palūkanos, pervedamos iždui“:

–   palūkanos, kurios yra susikaupusios projekto vykdytojo projektui skirtoms finansavimo lėšoms atidarytoje atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje nuo šioje sąskaitoje laikomų lėšų, gautų pagal sąskaitų apmokėjimo būdą, ir (ar) nuo gauto avanso ir kurios, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 253 punktu, negali būti išskaičiuotos iš pagal galutinį mokėjimo prašymą mokėtinos projektui skirto finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalies, todėl turi būti pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo (toliau – valstybės iždas) sąskaitą;

–   palūkanos, pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, kai vadovaujantis Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklės), nuostatomis yra priimtas sprendimas, kuriuo leidžiama atidėti lėšų grąžinimo terminą arba grąžintiną sumą grąžinti dalimis mokant palūkanas;

–   palūkanos, pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba. Palūkanos, mokamos, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba, apskaičiuojamos Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėse nustatyta tvarka.

Palūkanos, pervedamos valstybės iždui, registruojamos:

–   išskaidant jas pagal ES struktūrinių fondų ir (ar) valstybės biudžeto lėšų šaltinius, nuo kurių buvo sukauptos;

– grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ nurodant šių grąžintinų lėšų rūšis (pvz., palūkanos, susikaupusios kredito įstaigos sąskaitoje, palūkanos, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba, ir kt.).

Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas administruojant projektus, apimančius finansines priemones.

 

•„Palūkanos“ – lėšos, kurios yra susikaupusios projekto vykdytojo projektui skirtoms finansavimo lėšoms atidarytoje atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje nuo šioje sąskaitoje laikomų lėšų, gautų pagal sąskaitų apmokėjimo būdą, ir (ar) nuo gauto avanso ir kurios, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 253 punktu, naudojamos projekto vykdytojo galutiniame mokėjimo prašyme nurodytoms išlaidoms apmokėti vietoj valstybės biudžeto lėšų, skirtų projektui bendrai finansuoti, dalies.

Palūkanos registruojamos grąžintinų lėšų formos:

–   4 lauke „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (finansavimo šaltinio kodas)“ nurodant bendrą sumą, susikaupusią nuo ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų;

–    5 lauke „Pagrindimas“ nurodant 4 lauke „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (finansavimo šaltinio kodas)“ įregistruotos bendros sumos išskaidymą pagal finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, nuo kurių ši palūkanų suma buvo sukaupta, šaltinius.

Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos išskaičiuojamos iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktą mokėjimo prašymą.

Šios lėšos atskirai nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK (pripažįstama bendra galutiniame mokėjimo prašyme deklaruojamų išlaidų suma).

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas projektams, apimantiems finansines priemones.

 

•„Avanso grąžinimas“ – grąžintinos projekto vykdytojui avansu išmokėtos lėšos.

Avanso grąžinimas registruojamas pagal tuos skirto finansavimo šaltinius, pagal kuriuos buvo išmokėtas.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas projektams, apimantiems finansines priemones.

 

•   „Delspinigiai“ – už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas (pagal visus grąžintinų lėšų tipus) dieną susikaupusios lėšos projekto vykdytojui laiku nesugrąžinus sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytos lėšų sumos (išskyrus Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių 11.5 papunktyje nurodytas išimtis).

Delspinigiai registruojami pagal tuos pačius projekto finansavimo šaltinius, pagal kuriuos buvo užregistruotos laiku negrąžintos grąžintinos lėšos (išskyrus projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavas lėšas).

Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

 

•„Grąžinamosios subsidijos grąžinamos lėšos“ – projektui įgyvendinti skiriamos finansavimo lėšos, kurias visas arba jų dalį projekto vykdytojas privalo grąžinti institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, kai grąžintinos lėšos turi būti grąžintos ne dėl nustatytų netinkamų finansuoti išlaidų, bet projektų finansavimo sąlygų apraše ir projekto sutartyje nustatytomis sąlygomis.

Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos grąžinamos tik lėšų pervedimo būdu.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

Grąžintinų lėšų sąsaja su pažeidimu

Pažymima, ar netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos pagal teisės aktus reikalaujamos grąžinti lėšos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, yra susijusios su pažeidimu. Gali būti pažymėtas tik vienas variantas.

Tuo atveju, jeigu netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos pagal teisės aktus reikalaujamos grąžinti lėšos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, susijusios su nustatytu pažeidimu, turi būti nurodomas pažeidimo unikalus kodas.

 

4.      Grąžintinų lėšų forma pildoma taip:

 

Pildomo lauko pavadinimas

Pildomo lauko eilės numeris

Pildymo instrukcija

 

 

 

Fizinio rodiklio numeris ir pavadinimas                

1

Nurodomas projekto fizinio rodiklio, pagal kurį yra nustatytos netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos pagal teisės aktus reikalaujamos grąžinti lėšos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, numeris ir pavadinimas pagal sutartį.

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, nurodomi SFMIS2014 esantys duomenys.

Pildoma, jeigu nurodomas grąžintinų lėšų tipas „Grąžinimas“, „Panaikintos lėšos“, „Dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo grąžintos lėšos“.

Tais atvejais, kai lėšos grąžinamos pagal 7 biudžeto išlaidų kategoriją „Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą“, vietoj fizinio rodiklio numerio nurodomas biudžeto išlaidų kategorijos numeris.

 

Bendra netinkamų finansuoti ir (ar) kitų pagal teisės aktus reikalaujamų grąžinti lėšų suma, Eur

2

Nurodoma bendra projekto netinkamų finansuoti ir (ar) kitų pagal teisės aktus reikalaujamų grąžinti lėšų suma (sutartyje nurodyta projektui skirtų finansavimo ir projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų suma) eurais. Pildoma, jeigu nurodomas grąžintinų lėšų tipas „Grąžinimas“, „Panaikintos lėšos“, „Pajamos“, „Grąžinimas dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo “.

 

Grąžintinos projektui skirtos finansavimo lėšos pagal projekto finansavimo šaltinius, Eur

Europos Sąjungos struktūrinio fondo lėšos (finansavi-mo šaltinio kodas)

3

Nurodoma grąžintina projektui skirtų finansavimo iš ES struktūrinio fondo lėšų dalis eurais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą projekto finansuojamąją dalį (netaikoma, kai grąžintinų lėšų tipas yra „Palūkanos“, žr. instrukcijos 4 punkto lentelės 1 lauko pildymo instrukciją).

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, skiriamų finansavimo iš ES struktūrinio fondo lėšų dalis apskaičiuojama vadovaujantis SFMIS2014 duomenimis.

Skliaustuose turi būti įrašomas finansavimo šaltinio kodas.

 

Lietuvos Respubli-kos valstybės biudžeto lėšos (finansavi-mo šaltinio kodas)

4

Nurodoma grąžintina projektui skirtų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų dalis eurais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą projekto finansuojamąją dalį. Kai grąžintinų lėšų tipas „Palūkanos“, grąžintinos lėšos registruojamos vadovaujantis instrukcijos 4 punkto lentelės 1 lauko pildymo instrukcija.

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, skiriamų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų dalis apskaičiuojama vadovaujantis SFMIS2014 duomenimis.

Skliaustuose turi būti įrašomas finansavimo šaltinio kodas.

 

Pagrindimas

5

Nurodoma:

– mokėjimo prašymo ir susijusios jo dalies, pagal kurią buvo apmokėtos išlaidos, dėl kurių nustatytos grąžintinos lėšos (toliau – susijusi mokėjimo prašymo dalis), numeris, apmokėjimo data, deklaruotinumo EK data, deklaravimo EK data ir susijusi grąžintinų lėšų sumos dalis;

– lėšų grąžinimo priežastis (pvz., laiku nepradėtos įgyvendinti veiklos ir grąžinamas nepanaudotas avansas, nustatytas pažeidimas ir kt.);

– jei lėšos grąžinamos dėl pažeidimo, kuris susijęs su neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba, nurodoma informacija apie tai;

– grąžintinų lėšų sąsaja su audito institucijos, Europos Audito Rūmų, EK ir (ar) kitos institucijos pateikta rekomendacija (rekomendacijos numeris; ataskaitiniai metai);

– kita pagal atitinkamus grąžintinų lėšų tipus reikalaujama užregistruoti informacija.

 

Ekonominė klasifikacija

 

Nurodomas nustatytų projekto netinkamų finansuoti ar kitų pagal teisės aktus reikalaujamų grąžinti lėšų, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą, ekonominės klasifikacijos kodas pagal SFMIS2014 sutarties formoje užregistruotus duomenis. Netaikoma veiksmų programos techninės paramos prioritetų priemonių lėšoms, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu.

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, nustatytų netinkamų finansuoti išlaidų, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą, ekonominės klasifikacijos kodas nurodomas vadovaujantis SFMIS2014 duomenimis.

Pildoma, jeigu nurodomas grąžintinų lėšų tipas „Grąžinimas“, „Avanso grąžinimas“, „Panaikintos lėšos“, „Grąžinimas dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo“.

 

Funkcinė klasifikacija

 

Nurodomas nustatytų projekto netinkamų finansuoti ar kitų pagal teisės aktus reikalaujamų grąžinti lėšų, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, funkcinės klasifikacijos kodas pagal SFMIS2014 sutarties formoje užregistruotus duomenis. Netaikoma veiksmų programos techninės paramos prioritetų priemonių lėšoms, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu.

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, nustatytų netinkamų finansuoti išlaidų, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą, funkcinės klasifikacijos kodas nurodomas vadovaujantis SFMIS2014 duomenimis.

Pildoma, jeigu nurodomas grąžintinų lėšų tipas „Grąžinimas“, „Avanso grąžinimas“, „Panaikintos lėšos“, „Grąžinimas dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo“.

 

Projekto vykdytojui nurodyta grąžinti

projekto sutartyje nurodyta projektui skirtų finansavimo lėšų suma, Eur

 

Įrašoma bendra projektui skirtų finansavimo lėšų suma, kurią projekto vykdytojas turi grąžinti pagal institucijos priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo. Įgyvendinant jungtines priemones turi būti nurodomos projektui skirtų finansavimo lėšų sumos, kurias projekto vykdytojas turi grąžinti pagal institucijos priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo, atskirai pagal kiekvieną asignavimų valdytoją.

Įgyvendinant veiksmų programos techninės paramos prioritetų priemones, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, projektui skirtų finansavimo lėšų suma nurodoma SFMIS2014.

Įgyvendinant projektus, kuriems skiriamos grąžinamosios subsidijos, nurodoma grąžinamosios subsidijos grąžinamų lėšų suma, vadovaujantis patvirtintu grąžinamosios subsidijos grąžinamų projekto finansavimo lėšų grafiku.

 

Grąžinimo terminas

 

Nurodomas grąžintinų lėšų grąžinimo terminas, vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis.

Įgyvendinant projektus, kuriems skiriamos grąžinamosios subsidijos, nurodomas terminas, nustatytas grąžinamosios subsidijos grąžinamų projekto finansavimo lėšų grafike.

 

Institucijos, į kurios sąskaitą turi būti pervedamos lėšos, pavadinimas

 

Nurodomas asignavimų valdytojo, į kurio kredito įstaigos sąskaitą projekto vykdytojas turi pervesti grąžintinas lėšas, pavadinimas. Įgyvendinant jungtines priemones gali būti nurodomi kelių asignavimų valdytojų pavadinimai.

Kai nustatomos netinkamos finansuoti veiksmų programos techninės paramos prioritetų priemonių lėšos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, šioje eilutėje nurodomas valstybės iždo arba techninės paramos gavėjo lėšų asignavimų valdytojo, jei techninės paramos gavėjas nėra asignavimų valdytojas, į kurio kredito įstaigos sąskaitą techninės paramos gavėjas turi pervesti lėšas, pavadinimas.

Kai priimamas sprendimas dėl lėšų grąžinimo įgyvendinant priemonę visuotinės dotacijos būdu, nurodomas institucijos, į kurios kredito įstaigos sąskaitą projekto vykdytojas turi pervesti lėšas, pavadinimas.

Kai pakeičiami finansavimo šaltiniai, vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklės), nustatyta tvarka, ši eilutė nepildoma.

 

Kredito įstaigos sąskaitos Nr.

 

Nurodomas asignavimų valdytojo kredito įstaigos sąskaitos, į kurią projekto vykdytojas turi pervesti grąžintinas lėšas, numeris.

Kai nustatomos netinkamos finansuoti veiksmų programos techninės paramos prioritetų priemonių lėšos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, šioje eilutėje nurodomas valstybės iždo arba techninės paramos gavėjo lėšų asignavimų valdytojo, jei techninės paramos gavėjas nėra asignavimų valdytojas, sąskaitos, į kurią techninės paramos gavėjas turi pervesti lėšas, numeris.

Kai pakeičiami finansavimo šaltiniai, vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse nustatyta tvarka, ši eilutė nepildoma.

Kai priimamas sprendimas dėl lėšų grąžinimo įgyvendinant priemonę visuotinės dotacijos būdu, nurodomas institucijos kredito įstaigos sąskaitos, į kurią projekto vykdytojas turi pervesti lėšas, numeris.

 

Negrąžinus lėšų iki nustatyto termino taikomas delspinigių dydis

 

Nurodomas grąžintinų lėšų formos pildymo metu aktualus delspinigių dydis ir finansų ministro įsakymo, kuriuo nustatytas šis dydis, data ir numeris. Delspinigių dydis nustatomas vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis.

Jei skolos atsiradimo dieną galiojantis finansų ministro nustatytas delspinigių dydis neatitinka grąžintinų lėšų formoje nurodyto delspinigių dydžio, delspinigiai apskaičiuojami pagal skolos atsiradimo dieną galiojantį finansų ministro nustatytą delspinigių dydį.

Tais atvejais, kai projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš valstybės biudžeto ar savivaldybių biudžetų, delspinigiai neskaičiuojami ir eilutė nėra pildoma.

 

Palūkanų, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba arba kai yra priimtas sprendimas atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą mokant palūkanas, dydis

 

 

Nurodoma:

– palūkanų (kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba, kaip nustatyta 1999 m. kovo 22 d. Tarybos reglamente (EB) Nr. 659/1999, nustatančiame išsamias EB Sutarties 93 straipsnio taikymo taisykles, kurios nustatomos taikant EK ES oficialiajame leidinyje ar internete paskelbtas orientacines arba diskonto normas, dydis;

– palūkanų, pervedamų į valstybės iždo sąskaitą, kai vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis yra priimtas sprendimas, kuriuo leidžiama atidėti terminą, per kurį lėšos turi būti grąžintos, ne ilgesniam nei 12 mėnesių laikotarpiui arba grąžintiną sumą grąžinti dalimis per terminą, ne ilgesnį nei 12 mėnesių nuo sprendimo dėl lėšų grąžinimo įsigaliojimo dienos (toliau − sprendimas atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą), mokant palūkanas (jei vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis jos skaičiuojamos), dydis ir finansų ministro įsakymo, kuriuo šis dydis nustatytas, data ir numeris.

Jei sprendimo atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą priėmimo dieną galiojantis finansų ministro nustatytas palūkanų dydis neatitinka grąžintinų lėšų formoje nurodyto palūkanų dydžio, palūkanos apskaičiuojamos (jei vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis jos skaičiuojamos) pagal sprendimo atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą priėmimo dieną galiojantį finansų ministro nustatytą palūkanų dydį.

Tais atvejais, kai projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš valstybės biudžeto ar savivaldybių biudžetų, palūkanos neskaičiuojamos ir eilutė nėra pildoma.

 

Apskundimo tvarka

 

Atsižvelgiant į Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatas (kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, atsižvelgiant į Techninės paramos administravimo taisyklių nuostatas), nurodoma sprendimo dėl lėšų grąžinimo apskundimo tvarka.

 

 

–––––––––––––––––––––––––