LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 20 D. ĮSAKYMO NR. V-988 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2024 m. lapkričio 28 d. Nr. V-1183

Vilnius

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu III skyriaus lentelės 2.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.6. Skubios telemedicinos paslaugų diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

I

ASPĮ

P

Taip

D

3 825

 

2021–2027 m. IP (ERPF)

P Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros talpumas, asmenys per metus

3 600

(2029 m.)

CPVA

SAM

675

2021–2027 m. IP (BF)

R Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

2 880

(2029 m.)

 

 

 

2. Pakeičiu III skyriaus lentelės 6.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.7. Dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugų plėtra regiono lygiu, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

I

ASPĮ

K

Taip

D

13 981,657

2021–2027 m. IP (ERPF)

P Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros talpumas, asmenys per metus

34 310

(2029 m.)

 

 

2 467,350

2021–2027 m. IP (BF)

 

 

R Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

33 630

(2029 m.)

R Išvengiamų hospitalizacijų skaičius 1000 gyventojų

16

(2029 m.)

 

3. Papildau 31 priedu (pridedama).

 

 

 

Laikinai einantis sveikatos apsaugos ministro pareigas                                                                                                                                 Aurimas Pečkauskas

 

 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo

31 priedas

 

2022–2030 METŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 31

 

I SKYRIUS

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS IR JŲ RODIKLIAI

 

1.   Veiklos ar poveiklės, kurioms nustatomos projektų finansavimo sąlygos

Veiklos ar poveiklės numeris ir pavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar paprie-monė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekono-minės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės mat-mens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne)

2.6. Skubios telemedicinos paslaugų diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

Europos Sąjungos fondų lėšos

(toliau – ES lėšos),

bendrojo finansavimo lėšos (toliau – BF lėšos)

4

4.10

4.10.3. Gerinti aukštos kokybės specializuotos sveikatos priežiūros prieinamumą

128

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

 

01 – Dotacija

33 –

Nesiorientuo-

jant į teritoriškumą

22 – Žmonių sveikatos priežiūros veikla

Netaikoma

03

Neutralu-mas lyties požiūriu

Ne

 

2. Veiklos ar poveiklės rodikliai

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros talpumas

P.B.2.0069

P-11-002-02-11-01-31

Asmenys per metus

3 600

(2029 m.)

Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros naudotojų skaičius per metus

R.B.2.2073

R-11-002-02-11-01-28

Naudotojai per metus

2 880

(2029 m.)

 

 

3. Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelės patvirtintos  Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2024 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. V-817 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ stebėsenos rodiklių aprašymo kortelių sąvadų patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

4. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo  patvirtinimo“ patvirtintą 2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 31 (toliau – Aprašas):

 

4.1. bendrieji teisės aktai:

4.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės;

4.1.2. 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2022)5742, kuriuo patvirtinta 2021–2027 metų Europos Sąjungos investicijų programa;

4.1.3. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymas Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, kuriuo patvirtintos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT);

4.1.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimas Nr. 998 „Dėl 2021–2030 m. nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

4.1.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimas Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos“;

4.2. specialieji teisės aktai:

4.2.1. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 16 d. įsakymas Nr. V-1073 „Dėl Specialiųjų reikalavimų asmens sveikatos priežiūros įstaigos skubiosios medicinos pagalbos skyriui ir skubiosios medicinos pagalbos kabinetui aprašo patvirtinimo“;

4.2.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. rugpjūčio 11 d. įsakymas Nr. V-1825 „Dėl Skubiosios telemedicinos paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

5.1. Reikalavimai projektams

5.1.1. Pagal šį Aprašą investicijos skiriamos skubiosios medicinos pagalbos paslaugų prieinamumui ir kokybei pagerinti Vidurio ir vakarų Lietuvos (toliau – VVL) regiono asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – ASPĮ) skubiosios medicinos pagalbos skyriuose (toliau – SMPS), plėtojant ir įdiegiant skubiosios telemedicinos paslaugas. Finansuojamos veiklos:

5.1.1.1. skubiosios telemedicinos paslaugų teikimo tinklo plėtra VVL regione:

5.1.1.1.1. įrangos įsigijimas skubiosios telemedicinos konsultacijos centruose: viešojoje įstaigoje Klaipėdos universiteto ligoninėje, viešojoje įstaigoje Respublikinėje Panevėžio ligoninėje ir viešojoje įstaigoje Respublikinėje Šiaulių ligoninėje (konsultuojančiosios ASPĮ);

5.1.1.1.2. VVL regiono ASPĮ, turinčių skubiosios medicinos  pagalbos B, B1 ar C tipo skyrius, aprūpinimas skubiosios telemedicinos konsultacijoms užtikrinti reikalinga įranga (konsultuojamosios ASPĮ);

5.1.1.2. skubiosios telemedicinos paslaugų teikimo standarto sukūrimas ir įdiegimas:

5.1.1.2.1. skubiosios telemedicinos paslaugų teikimo metodinės medžiagos (metodinės rekomendacijos, algoritmai) parengimas;

5.1.1.2.2. mokymų, skirtų skubiosios telemedicinos paslaugas teikiantiems gydytojams, įskaitant ir gydytojus, vykdančius intensyvios priežiūros vizitus (metodinė pagalba) konsultuojančiose ASPĮ ir konsultuojamosiose ASPĮ (projekte dalyvaujančios ASPĮ), organizavimas Lietuvoje;

5.1.1.2.3. konferencijos, skirtos skubiosios telemedicinos paslaugas teikiančių ASPĮ vadovams, gydytojams, slaugytojams, Greitosios medicinos pagalbos tarnybos darbuotojams, surengimas;

5.1.1.3. virtualios ligoninės (nuotolinės konsultacijos) koncepcijos išbandymas:

5.1.1.3.1. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų SMPS paslaugas gavusių pacientų ir stacionarines paslaugas gavusių pacientų, kuriems išlieka poreikis stebėti jų gyvybinių funkcijų dinamiką, aprūpinimas gyvybinių funkcijų stebėjimui namuose, komunikavimui su pacientu ir analizei reikiama įranga (informacijos perdavimo priemonių ir medicininių priemonių (prietaisų), skirtų pacientų sveikatos būklei nuotoliniu būdu stebėti, komunikuoti ir vertinti, įsigijimas; programinės įrangos, AI (angl. Artificial Intelligence – dirbtinis intelektas) programų ir mobilių aplikacijų, įgalinančių stebėti pacientų sveikatos būklę ir pateikti rekomendacijas, įsigijimas ir įdiegimas);

5.1.1.3.2. bandomojo projekto (gydytojų, slaugytojų, klinikinių veiklų koordinatorių darbo užmokestis, stažuotės Lietuvoje ir Europos Sąjungos šalyse) vykdymas;

5.1.1.3.3. virtualios ligoninės (nuotolinės konsultacijos) darbo standarto ir metodinės medžiagos parengimas.

5.1.2. Pagal šį Aprašą įgyvendinamas 1 (vienas) projektas.

5.1.3. Pagal Aprašą veiklos įgyvendinamos valstybės planavimo būdu.

5.1.4. Projektui taikoma finansavimo forma – dotacija.

5.1.5. Aprašo veikloms įgyvendinti skiriama suma:

 

Aprašo papunktis, kuriame nurodyta veikla

ES lėšos, eurais

BF lėšos, eurais

Bendra suma, eurais

5.1.1.1 papunktis

2 550 000

450 000

3 000 000

5.1.1.2, 5.1.1.3 papunkčiai

1 275 000

225 000

1 500 000

Iš viso:

3 825 000

675 000

4 500 000

5.1.6. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.

5.1.7. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje ir gali būti vykdomos ES šalyse.

5.1.8. Projektas priskiriamas Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui.

5.1.9. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

5.1.10. Projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d.

5.1.11. Projektui taikomos matomumo ir informavimo priemonės nurodytos PAFT VIII skyriaus „Kiti projektų reikalavimai“ pirmame skirsnyje „Informavimas apie projektą ir komunikacija“. Papildomi matomumo reikalavimai nenustatomi.

5.1.12. Kartu su PĮP administruojančiajai institucijai turi būti pateikti šie priedai:

5.1.12.1. įgaliojimas pasirašyti PĮP, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas;

5.1.12.2. investicijų projektas, parengtas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri paskelbta http://www.ppplietuva.lt skiltyje „Viešųjų investicijų projektų rengimas“ prie „Rengimas ir vertinimas“;

5.1.12.3. pasirašytos partnerių deklaracijos (PAFT 1 priedo 1 priedas);

5.1.12.4. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (PAFT 1 priedo 2 priedas);

5.1.12.5. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje) ir kt.);

5.1.12.6. dokumentai, pagrindžiantys darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą (veiklų sąrašas, kuriame būtų nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, įkainis (valandinis arba mėnesinis), jo pagrindimas);

5.1.12.7. darbo užmokesčio įkainiui pagrįsti turi būti pateikti įrodantys dokumentai, pavyzdžiui, nuasmenintos analogiškų pareigybių projekte darbo sutartys ir (arba) 3–12 mėn. laikotarpio analogiškos pareigybės priskaitymo–apmokėjimo žiniaraštis, įrodantis darbo užmokesčio paskyrimą ir išmokėjimą;

5.1.12.8. pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo dokumentas (savivaldybės tarybos sprendimas, įstaigos finansinės ataskaitos, teritorinei ligonių kasai teikta Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos ASPĮ finansinės veiklos ataskaita, banko sąskaitos išrašas ar kt. dokumentai).

5.1.13. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos per 36 mėnesius nuo projekto sutarties įsigaliojimo dienos. Prireikus projekto veiklos gali būti pratęstos pagrįstam laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip iki 2029 m. spalio 1 d.

5.1.14. Pareiškėjas projekto įgyvendinimo metu privalo vykdyti skubiosios telemedicinos paslaugų teikimo priežiūros vizitus (teikti metodinę pagalbą). Vizitai organizuojami ir metodinė pagalba / konsultacijos vykdomos pirmąjį mėnesį ASPĮ pradėjus teikti skubiosios telemedicinos paslaugas. Vizitai vykdomi kiekvienoje iš projekte dalyvaujančių ASPĮ ne mažiau nei 1 kartą (ir ne trumpiau kaip 1 valandą).

5.1.15. Visi stebėsenos rodikliai yra privalomi pareiškėjams.

5.1.16. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 31 d. nutarimo Nr. 612 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ Lietuvai skirtų lėšų paskirstymo“ 2.6 papunkčiu, administruojanti institucija, skelbdama kvietimus teikti PĮP ir prisiimdama įsipareigojimus pagal sudarytas projektų finansavimo sutartis, gali viršyti šiuo nutarimu patvirtintame 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšų paskirstymo plane nurodytas ES lėšas be lankstumo sumos ne daugiau negu 3 825 000,00 Eur. 

5.2. Reikalavimai pareiškėjams

5.2.1. Galimas pareiškėjas – Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos.

5.2.2. Iki projekto sutarties sudarymo pareiškėjas su partneriu (-iais) turi susitarti dėl tarpusavio teisių ir pareigų įgyvendinant projektą ir pateikti administruojančiajai institucijai tai įrodantį dokumentą.

5.2.3. Pagal šio Aprašo 5.1.1 papunktyje nurodytas 5.1.1.2.1 ir 5.1.1.3.3 veiklas parengti dokumentai turi būti patvirtinti universiteto ligoninės (-ių) ir paskelbti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – SAM) tinklalapyje.

5.2.4. Projekto įgyvendinimo priežiūrai užtikrinti ir kilusiems projekto įgyvendinimo klausimams spręsti pareiškėjas privalo sudaryti projekto įgyvendinimo priežiūros komitetą, kurio sudėtyje turi būti ne mažiau kaip po vieną atstovą iš projekte dalyvaujančių ASPĮ ir SAM.

5.2.5. Pareiškėjas atrinktų ASPĮ sąrašą prieš pateikdamas PĮP administruojančiai institucijai turi suderinti su SAM.

5.3. Reikalavimai partneriams

5.3.1. Galimi projekto partneriai pagal Aprašo 5.1.1.1.1 ir 5.1.1.1.2 papunkčius – viešoji įstaiga Klaipėdos universiteto ligoninė, viešoji įstaiga Respublikinė Panevėžio ligoninė ir viešoji įstaiga Respublikinė Šiaulių ligoninė.

5.3.2. Įgyvendindamas Aprašo 5.1.1.1.1 ir 5.1.1.1.2 papunkčiuose nurodytas veiklas, pareiškėjas kartu su partneriu (-iais), parinkdamas projektui vykdyti projekte dalyvausiančias ASPĮ, užtikrina skaidrią atranką pagal šiuos kriterijus:

5.3.2.1. įstaiga yra VVL regione esanti ASPĮ, turinti B, B1 ar C tipo SMPS ir priklausanti Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai;

5.3.2.2. įstaiga nedalyvavo projekte Nr. 08.1.3-CPVA-V-604-01-0002 „Skubiosios telemedicinos paslaugų teikimas skubiosios medicinos pagalbos skyriuose (dalyvavusios įstaigos: viešoji įstaiga Druskininkų ligoninė, viešoji įstaiga Elektrėnų ligoninė, viešoji įstaiga Jonavos ligoninė, viešoji įstaiga Jurbarko ligoninė, viešoji įstaiga Kaišiadorių rajono savivaldybės sveikatos centras (buvusi viešoji įstaiga Kaišiadorių ligoninė), viešoji įstaiga Kėdainių ligoninė, viešoji įstaiga Marijampolės ligoninė, viešoji įstaiga Prienų ligoninė, viešoji įstaiga Raseinių ligoninė, viešoji įstaiga Respublikinė Vilniaus universitetinė ligoninė, viešoji įstaiga Šakių ligoninė, viešoji įstaiga Šalčininkų rajono savivaldybės ligoninė, viešoji įstaiga Švenčionių rajono sveikatos centras (buvusi viešoji įstaiga Švenčionių ligoninė), viešoji įstaiga Trakų rajono sveikatos centras (buvusi viešoji įstaiga Trakų ligoninė), viešoji įstaiga Ukmergės ligoninė, viešoji įstaiga Utenos ligoninė, viešoji įstaiga Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos ir viešoji įstaiga Visagino ligoninė);

5.3.2.3. įstaigos sutikimas dalyvauti skubiosios telemedicinos paslaugų teikimo projekte yra pagrįstas motyvaciniame laiške;

5.3.2.4. įstaiga teikia medicininius vaizdus į Nacionalinę medicininių vaizdų archyvavimo ir mainų informacinę sistemą (MedVAIS);

5.3.2.5. įstaiga teikia medicininių vaizdų aprašymus į Elektroninę sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo informacinę sistemą (toliau – ESPBI IS);

5.3.2.6. įstaiga teikia ambulatorinio apsilankymo aprašymus į ESPBI IS.

6. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

6.1. Reikalavimai jungtinio projekto projektams

Netaikoma.

6.2. Reikalavimai jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma.

7. Projekto tikslinės grupės

Tikslinės grupės – Lietuvos gyventojai, skubiosios pagalbos skyriuose ir centruose dirbantys sveikatos priežiūros specialistai ir kiti sveikatos priežiūros srityje dirbantys specialistai.

8. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

8.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimų, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei turi būti atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį HP laikymuisi.

8.2. Projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos nė vienam iš aplinkos apsaugos 6 tikslų, nurodytų 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo priede „Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“.

8.3. Planuojama įsigyti įranga turi atitikti bendruosius saugos ir efektyvumo reikalavimus pagal 2017 m. balandžio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2017/745 dėl medicinos priemonių, kuriuo iš dalies keičiama Direktyva 2001/83/EB, Reglamentas (EB) Nr. 178/2002 ir Reglamentas (EB) Nr. 1223/2009 ir kuriuo panaikinamos Tarybos direktyvos 90/385/EEB ir 93/42/EEB, bei 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB, nustatančią ekologinio projektavimo reikalavimų su energija susijusiems gaminiams nustatymo sistemą.

9. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Pagal Aprašą finansuojamos veiklos neturi riboti ar pažeisti Chartijoje apibrėžtų pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

Projektuose neturi būti numatyta veiksmų, kurie galėtų riboti ar pažeisti Chartijoje numatytas pagrindines teises.

10. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

11. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose)

Pagal šį Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, neteikiama.

12. Projektų atrankos kriterijai

(Kiekvienas projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.)

13. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

Netaikoma.

14. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Papildomi reikalavimai, kurie nėra nurodyti PAFT, nenustatyti.

15. Kiti reikalavimai

Netaikoma.

 

III SKYRIUS

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

 

16. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

16.1. Šio Aprašo 5.1.1 papunktyje nurodytoms 5.1.1.2 ir 5.1.1.3 veikloms gali būti taikomas kryžminis finansavimas, kuris negali viršyti 30 procentų projekto vertės.

16.2. Projekto vykdytojui, vadovaujantis PAFT numatytomis sąlygomis, gali būti mokamas avansas.

16.3. Projekto išlaidos projekto įgyvendinimo metu apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas, supaprastintai apmokamas išlaidas arba kartu derinant šias abi apmokėjimo formas.

16.4. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai nustatyti PAFT VII skyriuje „Projektų išlaidų reikalavimai“ ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintose viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus  2024 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 2024/8-467 (https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams).

16.5. Darbo užmokesčio išlaidų pagrindimui pateikiamas veiklų sąrašas pagal Pažymos darbo užmokesčio apskaičiavimui formą, patvirtintą 2024 m. birželio 21 d. CPVA direktoriaus įsakymu Nr. 2024/8-265 (https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/pazyma-darbo-uzmokescio-apskaiciavimui).

16.6. Sudarant projekto biudžetą ir nustatant išlaidas projektą vykdantiems asmenims, kurie yra projekto vykdytojo darbuotojai ar planuojami įdarbinti nauji darbuotojai, būtina remtis dabartiniu tos institucijos analogiškas pareigas einančių darbuotojų darbo užmokesčiu.

16.7. Projektui taikomi supaprastinti išlaidų dydžiai, kurie nurodyti Aprašo 17 punkte „Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai“.

16.8. Pagal Aprašą netinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos nustatytos PAFT VII skyriaus „Projektų išlaidų reikalavimai“ 3 skirsnyje „Netinkamos finansuoti išlaidos“. Be kitų šiame skirsnyje nurodytų reikalavimų, netinkamos išlaidos yra:

16.8.1. žemės ir kito nekilnojamojo turto įsigijimo išlaidos;

16.8.2. pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos;

16.8.3. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

16.8.4. nepiniginis projekto vykdytojo / partnerio įnašas;

16.8.5. vienkartinės priemonės, higienos prekės, kanceliarinės prekės ir kitos panašios paslaugoms teikti reikalingos priemonės;

16.8.6. transporto priemonių pirkimo išlaidos, transporto priemonių išperkamoji nuoma, eksploatavimo ir susijusios išlaidos.

 

IV SKYRIUS

SUPAPRASTINTAI APMOKAMŲ IŠLAIDŲ DYDŽIAI

 

17. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

 

Indeksuojama

X Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

17.1. Matomumo ir informavimo priemonės

 

FS-01-04

 

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma (toliau – FS), antrojo rinkinio FS su pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM)

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

17.2. Matomumo ir informavimo priemonės

FS-01-03

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

17.3. Netiesioginės išlaidos

FN-01

01

Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

17.4. Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-01

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

17.5. Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-02

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

17.6. Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-03

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

17.7. Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-04

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

17.8. Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-05

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

17.9. Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-06

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

17.10. Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-07

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

________________

 

 

2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 31

priedas

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):

£  Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

X Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESFIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Pagrindimas

(remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESFIP) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai)

(papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1. Klimato kaitos švelninimas

 

 

 

 

 

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos (skubiosios telemedicinos paslaugų teikimui reikalingos įrangos įsigijimas, komunikavimui su pacientu ir analizei reikiamos įrangos įsigijimas, metodinės medžiagos parengimas bei mokymai) neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinama priemonė prisidės prie šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų išsiskyrimo. Planuojamos priemonės veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Planuojama įsigyti įranga, priemonės privalės atitikti (tai bus numatoma atitinkamuose įrangos įsigijimo dokumentuose) bendruosius saugos ir veiksmingumo reikalavimus pagal:

- 2017 m. balandžio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2017/745 dėl medicinos priemonių, kuriuo iš dalies keičiama Direktyva 2001/83/EB, Reglamentas (EB) Nr. 178/2002 ir Reglamentas (EB) Nr. 1223/2009 ir kuriuo panaikinamos Tarybos direktyvos 90/385/EEB ir 93/42/EEB;

- 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB, nustatančią ekologinio projektavimo reikalavimų su energija susijusiems gaminiams nustatymo sistemą.

Pagrindimo dokumentai nėra teikiami.

Projekto įgyvendinimo plane pateikiamas įsipareigojimas pirkimo dokumentuose kelti reikalavimą, kad įsigyjama įranga atitiktų:

1. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2017/745, nustatančio medicinos įrangai taikomus bendruosius saugos ir veiksmingumo reikalavimus, atsižvelgiant į jos numatytą paskirtį (priemonė paženklinta CE atitikties ženklu ar CE ženklu), nuostatas;

2. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/125/EB, nustatančios ekologinio projektavimo reikalavimų su energija susijusiems gaminiams nustatymo sistemą, nuostatas.

 

2. Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinama priemonė didins neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui ar darys neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui: priemonės veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes įgyvendinant veiklas neplanuojama statyti jokios infrastruktūros, turinčios poveikį aplinkai.

 

 

3. Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ji atitinka tausaus išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant priemonę nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų turėti poveikį tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimui: veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes įgyvendinant veiklas neplanuojama statyti jokios infrastruktūros, turinčios poveikį aplinkai.

 

4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą: veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes planuojamos įgyvendinti veiklos neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui, nes planuojamų veiklų atlikimo metu nenumatomas atliekų susidarymas.

5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad jos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą: įgyvendinant priemonę nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri turėtų įtakos ženkliai oro, vandens ir dirvožemio taršai susidaryti: veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes įgyvendinant veiklas neplanuojama statyti jokios infrastruktūros, turinčios poveikį aplinkai.

 

 

6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ši priemonė atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą: nenumatoma, kad priemonės veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ar ekosistemų apsaugai, nes infrastruktūra kuriama jau urbanizuotoje teritorijoje.

Netaikoma, nes nenumatoma kurti ar modernizuoti infrastruktūros „Natura 2000“, UNESCO pasaulinio paveldo ar kitose saugomose teritorijose.

 

________________