LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2012 M. BIRŽELIO 28 D. ĮSAKYMO
NR. V-1049 „DĖL MOKYMOSI PAGAL FORMALIOJO ŠVIETIMO PROGRAMAS (IŠSKYRUS AUKŠTOJO MOKSLO STUDIJŲ PROGRAMAS) FORMŲ IR MOKYMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. rugpjūčio 3 d. Nr. V-1128
Vilnius
P a k e i č i u Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.1. kasdieniu – mokiniai reguliariai, pagal mokyklos vadovo patvirtintą pamokų tvarkaraštį, lanko mokyklą ir nuosekliai mokosi mokomi mokytojų: pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas; suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas; profesinio mokymo programas ar jų modulius;“.
3. Pakeičiu 5.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.3. nuotoliniu – mokiniai reguliariai, pagal mokyklos vadovo patvirtintą pamokų tvarkaraštį, būdami skirtingose vietose, naudodami informacines komunikacijos technologijas, susijungia į klasę, grupę ir nuosekliai mokomi bei konsultuojami mokytojų pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas; suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas; profesinio mokymo programų ar jų modulių teorinio mokymo dalį ir (ar) praktinio mokymo dalį, kurią galima įgyvendinti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu.“
4. Pakeičiu 6.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„6.3. nuotoliniu – mokiniai, būdami skirtingose vietose ar skirtingose vietose ir laiko zonose, savarankiškai mokosi pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas (visų dalykų, atskirų dalykų ar jų modulių); suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas (visų dalykų, atskirų dalykų ar jų modulių); profesinio mokymo programų ar jų modulių teorinio mokymo dalį ir (ar) praktinio mokymo dalį, kurią galima įgyvendinti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, konsultuojami mokytojų individualiai ar grupėmis naudojant informacines komunikacijos technologijas;“.
5. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. Kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu mokomi:
9.1. pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas 7(6)–18 metų (iki 21 metų – turintys specialiųjų ugdymosi poreikių) mokiniai. Dalį bendruosiuose ugdymo planuose, tvirtinamuose švietimo, mokslo ir sporto ministro, nustatyto laiko mokiniai pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas gali mokytis nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupinio mokymosi forma);
9.2. pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas: suaugę asmenys, siekiantys įgyti aukštesnio lygmens išsilavinimą (nebaigę pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programos); turintys nepatenkinamų metinių įvertinimų ir siekiantys likviduoti dalyko (-ų) įsiskolinimus; turintys pradinį išsilavinimą ir pageidaujantys geriau pasirengti toliau mokytis; turintys pagrindinį išsilavinimą ir pageidaujantys geriau pasirengti toliau mokytis; turintys vidurinį išsilavinimą ir pageidaujantys mokytis dalykų, kurių nesimokė; mokęsi pagal tarptautinio bakalaureato programą ir negavę diplomo; 16–17 metų dirbantys jaunuoliai; nepilnametės, esančios nėštumo ir gimdymo atostogose; nepilnamečiai, auginantys savo vaikus. Dalį bendruosiuose ugdymo planuose, tvirtinamuose švietimo, mokslo ir sporto ministro, nustatyto laiko mokiniai pagal suaugusiųjų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas gali mokytis nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupinio mokymosi forma);
9.3. pagal profesinio mokymo programą mokiniai nuo 14 metų. Profesinio mokymo programų ar jų modulių teorinės mokymo dalies ir (ar) praktinio mokymo dalies, kurią galima įgyvendinti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, dalį, nustatytą bendruosiuose profesinio mokymo planuose, tvirtinamuose švietimo, mokslo ir sporto ministro, gali mokytis nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupinio mokymosi forma).“
6. Pakeičiu 11.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
7. Pakeičiu 11.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„11.2. 7–18 metų (iki 21 metų – turintys specialiųjų ugdymosi poreikių) mokiniai pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas: laikinai išvykę į užsienį; nepilnamečiai mokiniai, gyvenantys šalies teritorijoje, kurių tėvai (globėjai, rūpintojai) pateikia informaciją iš Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgalioto teritorinio skyriaus, kurio veiklos teritorijoje gyvena šeima, apie tai, kad nebuvo nustatytas (-i) vaiko teisių pažeidimas (-ai), susijęs (-ę) su vaiko atstovo (-ų) pagal įstatymą, su kuriuo (-iais) jis gyvena, pareigų nevykdymu ar netinkamu jų vykdymu dėl narkotinių (ar psichotropinių) medžiagų, alkoholio vartojimo, smurto ar kitų vaiko atstovo (-ų) pagal įstatymą, su kuriuo (-iais) vaikas gyvena, veiksmų ar neveikimo, kurie gali turėti įtakos vaiko teisei į mokslą užtikrinti, per pastaruosius dvejus metus nuo tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymo pateikti informaciją gavimo dienos; taip pat mokomi mokiniai pagal bendrojo ugdymo programas karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu (toliau – ypatingos aplinkybės) ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (mokykla yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai mokykloje ir kt.). Esant ypatingoms aplinkybėms sprendimą mokyti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu priima mokyklos vadovas, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu nepriimtas valstybės ar savivaldybės lygiu. Mokyklos vadovas apie sprendimą mokyti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu informuoja savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomąją instituciją ar jos įgaliotą asmenį (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), dalyvių susirinkimą (savininką) (valstybinės, savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos ir nevalstybinės mokyklos). Esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, sprendimą mokyti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu priima mokyklos vadovas, suderinęs su mokyklos taryba ir su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), dalyvių susirinkimu (savininku) (valstybinės, savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos ir nevalstybinės mokyklos;“.
8. Pakeičiu 11.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„11.4. mokiniai, negalintys mokytis kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pagal profesinio mokymo programos ar jos modulio teorinio mokymo dalį ir (ar) praktinio mokymo dalį, kurią galima vykdyti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu: dėl ligos, nėštumo ir gimdymo atostogų; vaiko auginimo, kitų šeiminių įsipareigojimų ar darbo; dalyvavimo didelio meistriškumo sportininkų rengimo programoje; mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, pagal pedagoginės psichologinės tarnybos ar švietimo pagalbos tarnybos rekomendaciją, ne ilgiau kaip vienus mokslo metus; taip pat, esant ypatingoms aplinkybėms ar esant aplinkybėms profesinio mokymo įstaigoje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (mokykla yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai mokykloje ir kt.), mokomi mokiniai pagal profesinio mokymo programos ar jos modulio teorinio mokymo dalį ir (ar) praktinio mokymo dalį, kurią galima įgyvendinti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu. Esant ypatingoms aplinkybėms sprendimą mokyti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu priima profesinio mokymo įstaigos vadovas, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu nepriimtas valstybės ar savivaldybės lygiu. Profesinio mokymo įstaigos vadovas apie sprendimą mokyti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu informuoja savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomąją instituciją ar jos įgaliotą asmenį (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), dalyvių susirinkimą (savininką) (valstybinės, savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos ir nevalstybinės mokyklos). Esant aplinkybėms profesinio mokymo įstaigoje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu mokykloje, sprendimą mokyti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu priima profesinio mokymo įstaigos vadovas, suderinęs su profesinio mokymo įstaigos taryba (savivaldos institucija) ir su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), dalyvių susirinkimu (savininku) (valstybinės, savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos ir nevalstybinės mokyklos;“.
9. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. Laikinai išvykęs į užsienį mokinys, gali mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas nuotoliniu būdu, jei jo, neturinčio 14 metų, vardu tėvai (globėjai) ar pats mokinys nuo 14 iki 18 metų, turėdamas tėvų (rūpintojų) sutikimą, deklaravę raštu, kad nesimoko pagal bendrojo ugdymo programas toje šalyje, kurioje gyvena.“
10. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:
„21. Mokykloje taikomos mokymosi formos ir mokymo proceso organizavimo būdai nustatomi mokyklos nuostatuose (įstatuose), atsižvelgiant į mokinių mokymosi poreikių įvairovės tenkinimą, mokyklos grupę, tipą, paskirtį, mokyklos turimus mokymo(si) išteklius, mokymo lėšas, mokytojų pasirengimą. Mokykla, kurios nuostatuose (įstatuose) neįteisintas nuotolinis mokymo proceso organizavimo būdas, mokykloje besimokančių mokinių mokymą nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu gali vykdyti tik esant ypatingoms aplinkybėms.“