JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014 METŲ korupcijos prevencijos PROGRAMOS IR JOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2014 m. vasario 27 d. Nr. 1 TS - 0027
Jonava
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 7 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 su vėlesniais pakeitimais, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2-369 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170 „Dėl Valstybės ir savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“, bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos 2013 m. spalio 14 d. išvados dėl Jonavos rajono savivaldybės korupcijos rizikos analizės pateiktas išvadas, Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės 2014 metų korupcijos prevencijos programą (pridedama, 1 priedas).
2. Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės 2014 metų korupcijos prevencijos programos priemonių planą (pridedama, 2 priedas).
3. Pripažinti netekusiu galios 2012 m. kovo 29 d. Jonavos rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. 1TS-76 „Dėl Jonavos rajono savivaldybės 2012-2014 metų korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Jonavos rajono savivaldybės
tarybos 2014 m. vasario 27 d.
sprendimu Nr. 1TS-0027
JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA
I. BENDROSIOS PROGRAMOS NUOSTATOS
1. Jonavos rajono savivaldybės 2014 metų korupcijos prevencijos programa (toliau - Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu (Žin., 2002, Nr. 57-2297, Žin., 2011, Nr. 81-3962), Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. birželio 16 d. nutarimu Nr. IX-1457 (Žin., 2002, Nr. 10-355, Žin., 2011, Nr. 77-3727), Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607 (Žin., 2004, Nr. 83-3015), Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31d. įsakymu Nr. 2-369 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodikos patvirtinimo" (Žin., 2009, Nr. 9-340), Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr.2-170 „Dėl Valstybės ir savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriuose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 60-2877) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.
3. Programa skirta korupcijos prevencijai Jonavos rajono savivaldybės institucijose, biudžetinėse ir viešosiose įstaigose bei įmonėse, kurių steigėja (savininkė) yra Jonavos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba.
4. Programą įgyvendina Jonavos rajono savivaldybės institucijos, biudžetinės ir viešosios įstaigos bei įmonės, kurių steigėja (savininkė) yra Savivaldybė.
II. SAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ
ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU
8. „Transparency International“ (TI) Korupcijos suvokimo indekso (KSI) 2013 m. tyrime Lietuvai skyrė 57 balus iš 100 galimų ir 43 vietą 177 šalių sąraše. 2012 metais Lietuva gavo 54 balus ir užėmė 48 vietą iš 176 valstybių. Pagal korupciją viešajame sektoriuje Lietuva ir vėl įvertinta gan prastai.
9. Vertinant korupcijos paplitimo mažėjimą savivaldybėje, naudoti duomenys, gauti vykdant Jonavos rajono savivaldybės verslo subjektų nuomonės tyrimą. Tyrimas buvo atliktas 2012 metų liepos – rugpjūčio mėnesiais. Jį atliko Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Į tyrimo anketos klausimus atsakė 102 respondentai. Respondentų atstovaujamą daugumą (72 proc.) sudarė uždarosios akcinės bendrovės. 70 proc. dalyvavusių įmonių veikia nuo 10 iki 20 metų ir daugiau, t.y. turi sukaupusios nemažai patirties ir gali vertinti verslo aplinką bei sąlygas, atsižvelgdamos į jų pokyčius ir rinkos kontekstą. Tarp užpildžiusių anketas vyravo paslaugas teikiančios arba kelias veiklas vykdančios įmonės, kuriose dirba iki 50 darbuotojų. Viena iš tyrimo sričių buvo korupcijos lygio vertinimas Jonavos rajono savivaldybėje. 67 proc. apklaustųjų tvirtina, kad Jonavos rajono savivaldybėje nėra korupcijos arba jos lygis „žemas“ ir „labai žemas“. Tiesa, kai kuriuose administracijos skyriuose, verslo atstovų nuomone, korupcija didžiulė (Viešųjų pirkimų, Remonto ir statybos bei Architektūros ir urbanistikos skyriuose). Tai tie patys skyriai, kuriuose, verslininkų vertinimu, egzistuoja didžiausia biurokratija, t.y. didesnė biurokratija turi įtakos ir didesnei korupcijai. Mažiausiai korupcijos verslo atstovai įžiūri Teisės, Aplinkosaugos ir civilinės saugos ir Socialinės paramos skyriuose. Aplinkosaugos ir civilinės saugos skyrius vertinamas kaip pasižymintis mažiausia biurokratija ir beveik mažiausia korupcija.
10. 2013 m. birželio 10 – spalio 8 dienomis LR STT atliko Jonavos rajono savivaldybės korupcijos rizikos analizę šiose veiklos srityse: a) detaliojo teritorijų planavimo sąlygų sąvadų išdavimas; b) detaliųjų planų tvirtinimo; c) specialiųjų architektūros reikalavimų nustatymas; d) statybą leidžiančių dokumentų išdavimas. Pateiktos rekomendacijos ir pasiūlymai korupcijos pasireiškimo tikimybei sumažinti minėtose veiklos srityse.
11. Įvertinta Jonavos rajono savivaldybės mero 2012-10-19 išvadoje „Dėl didelės korupcijos pasireiškimo tikimybės“ siūlomų priemonių korupcijos pasireiškimo tikimybei mažinti įgyvendinimas. Buvo siūloma: 1) parengti ir patvirtinti savivaldybės taryboje Centralizuoto vaikų priėmimo į Jonavos rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigas tvarką; 2) įdiegti centralizuotą internetinę prašymų registravimo į ikimokyklinio ugdymo įstaigas sistemą, kuri leistų realiu laiku matyti esamas laisvas vietas/eiles.
11.1. Įgyvendinant 1-ąją priemonę Jonavos rajono savivaldybės 2013-01-31 sprendimu Nr. 1TS-15 „Dėl centralizuoto vaikų priėmimo į Jonavos rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintas Centralizuoto vaikų priėmimo į Jonavos rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašas.
11.2. Įgyvendinant 2-ąją priemonę veikia duomenų bazės sistema (programa), kuri užtikrina ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumą švietimo įstaigose, organizuojama lankančiųjų ir pageidaujančių lankyti vaikų apskaita bei visuomenės informavimas apie laisvas vietas grupėse ir jų poreikį. Tėvai (globėjai) prašymus priimti vaikus į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes galės pildyti elektroniniu būdu. Elektroninė prašymo forma patalpinta Jonavos rajono savivaldybės tinklalapyje www.jonava.lt/laisvos vietos Jonavos r. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse ir www.jonavosdarzeliai.lt. Atsiųstą prašymą duomenų bazė (programa) registruoja automatiškai, suteikia registruojamam vaikui unikalų sugeneruotą kodą, nustato eilės numerį. Vartotojui elektroniniu paštu patvirtinama, kad duomenys sėkmingai užregistruoti ir nurodomas unikalus užregistruoto vaiko kodas. Dokumentai (jų kopijos), kuriais remiantis gali būti teikiama pirmenybė dėl vaiko priėmimo, pateikiami atvykus į švietimo įstaigą pasirašyti ugdymo sutarties.
12. Savivaldybės veiklos situacijos analizė atliekama vadovaujantis institucinio strateginio planavimo aplinkos analizės principais ir apima išorinių ir vidinių veiksnių, grėsmių ir galimybių analizę.
13. Įvertinus aukščiau pateiktus veiksnius, savivaldybėje korupcija galima šiose veiklos srityse:
13.1. įgyvendinant teisės aktais pavestas funkcijas ir išduodant piliečiams dokumentus (leidimus, licencijas);
13.3. rengiant ir tvirtinant teritorijų planavimo dokumentus, vykdant Statybos įstatyme, Teritorijų planavimo įstatyme ir kituose teisės aktuose numatytus reikalavimus, susijusius su statybomis;
14. Savivaldybės administracija įgyvendino šias priemones, kurios padeda kovoti su korupcija:
14.3. skelbė apie turto privatizavimą, turto ir žemės nuomą, viešuosius pirkimus,
licencijų ir leidimų išdavimą Savivaldybės interneto puslapyje;
III. PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
15. Programos tikslai korupcijos prevencijos veikloje:
15.1. įgyvendinti veiksmingą antikorupcinių priemonių sistemą, skatinančią plėtoti ryšius tarp Savivaldybės tarybos, Savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių, kurių steigėja yra Savivaldybė, ir visuomenės;
15.2. atskleisti priežastis ir sąlygas korupcijai pasireikšti Savivaldybės institucijose, biudžetinėse, viešosiose įstaigose ir įmonėse, kurių steigėja yra Savivaldybė, ir jas šalinti;
16. Programos tikslas antikorupcinio švietimo veikloje - didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą;
17. Korupcijos prevencijos veiklos uždaviniai:
IV. PROGRAMOS TIKSLŲ IR UŽDAVINIŲ VERTINIMO KRITERIJAI
19. Programos veiksmingumo vertinimo kriterijai:
20. Programos uždavinių bendrieji vertinimo kriterijai:
20.1. Kokybiniai:
20.1.2. sudarytų viešųjų pirkimų ir privatizavimo sutarčių skaičiaus santykis su viešai paskelbtų viešųjų pirkimų ir privatizavimo sutarčių skaičiumi;
20.1.3. teisės aktų projektų, teisės aktų, kuriuose nustatytas didelis ar vidutiniškas korupcijos rizikos skaičius;
20.1.6. didesnis Savivaldybės tarnautojų, įgijusių specializuotų žinių, skaičius, aukštesnė jų kvalifikacija;
20.2. Kiekybiniai:
20.2.2. aptarnautų piliečių skaičius bei anoniminių ar oficialių pranešimų apie galimus korupcinio pobūdžio nusikaltimus skaičius;
V. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS
21. Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo priemonių planas (priedas), kurio priemonių įvykdymo laikotarpis sutampa su programos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga.
22. Programoje numatytas priemones įgyvendina Savivaldybės administracijos direktorius ir programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti vykdytojai.
VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
26. Ši Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Programa skelbiama Savivaldybės interneto tinklapyje.
PATVIRTINTA
Jonavos rajono savivaldybės
tarybos 2014 m. vasario 27 d.
sprendimu Nr. 1 TS –0027
JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO
2014 METŲ PRIEMONIŲ PLANAS
I DALIS. KORUPCIJOS PREVENCIJA
|
|||||
TIKSLAS – įgyvendinti veiksmingą antikorupcinių priemonių sistemą, skatinančią plėtoti ryšius tarp Savivaldybės tarybos, Savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių, kurių steigėja yra Savivaldybė, ir visuomenės |
|||||
1. UŽDAVINYS DIDINTI VIEŠUMĄ IR ATSKAITINGUMĄ VISUOMENEI |
|||||
Eil. Nr. |
Priemonė |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Laukiami rezultatai |
Įgyvendinimo vertinimo kriterijai |
1. |
Skelbti informaciją apie priimtus norminius teisės aktus - Savivaldybės tarybos sprendimus, mero potvarkius, administracijos direktoriaus įsakymus internete ir kitose visuomenės informavimo priemonėse. |
Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius |
Nuolat |
Visuomenė bus informuota apie Savivaldybėje priimtus teisės aktus. |
Priimtų ir paskelbtų teisės aktų skaičiaus santykis. |
2. |
Apie viešuosius pirkimus skelbti teisės aktų nustatyta tvarka. Skelbti internete informaciją apie viešuosius pirkimus, vykdomus atviro ir supaprastinto atviro konkurso būdu ir apie savivaldybei priklausiančio turto privatizavimą. |
Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyrius, Turto ir įmonių valdymo skyrius |
Nuolat |
Bus viešai skelbiama ir atnaujinama su viešaisiais pirkimais ir privatizavimu susijusi informacija (laimėtojas, sutarties kaina). |
Sudarytų viešųjų pirkimų ir privatizavimo sutarčių skaičiaus santykį su viešai paskelbtų viešųjų pirkimų ir privatizavimo sutarčių skaičiumi. |
3. |
Skelbti įvykdytų korupcijos prevencijos priemonių rezultatus Savivaldybės interneto svetainėje ir per žiniasklaidą. |
Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius |
Nuolat |
Pasitikėjimo Savivaldybe didėjimas. |
Oficialių pranešimų apie korupcijos prevencijos priemones skaičius. |
4. |
Kiekvienoje seniūnijoje rengti rajono vadovų bei administracijos darbuotojų susitikimus su gyventojais. |
Savivaldybės vadovai, savivaldybės administracijos specialistai, seniūnai |
2014 metai |
Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla, piliečiai ir kiti asmenys bus paskatinti pranešti apie pasitaikančias negeroves. |
Aptarnautų piliečių skaičius bei anoniminių ar oficialių pranešimų apie galimus korupcinio pobūdžio nusikaltimus skaičius. |
2. UŽDAVINYS NUSTATYTI VEIKLOS SRITIS, KURIOSE YRA KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ |
|||||
Eil. Nr. |
Priemonė |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Laukiami rezultatai |
Įgyvendinimo vertinimo kriterijai |
1. |
Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę. |
Savivaldybės įstaigų vadovai, savivaldybės administracijos patarėjas |
2014 m. III ketvirtis
|
Bus nustatyta korupcijos pasireiškimo tikimybė Savivaldybės veiklos srityse, pateikiant motyvuotą išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės kontroliuojančiai institucijai. |
Įvertintų Savivaldybės administracijos padalinių ir savivaldybės įstaigų skaičius. |
2. |
Pateikti STT savivaldybės Mero pasirašytą motyvuotą išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės ir dokumentų, pagrindžiančių didelę korupcijos pasireiškimo tikimybę savivaldybės įstaigų veikloje, kopijas. |
Savivaldybės administracijos patarėjas |
2014 m. iki spalio 31 d. |
Nustatomas korupcijos rizikos analizės būtinumas. |
Lydraštis STT su pridedama motyvuota išvada ir kita medžiaga. |
3. |
Teikti STT informaciją apie korupcijos rizikos analizės motyvuotoje išvadoje nurodytų korupcijos prevencijos priemonių vykdymą. |
Savivaldybės administracijos patarėjas |
2014 metai |
STT rekomenduotų priemonių vykdymas sumažins (pašalins) prielaidas korupcijai pasireikšti. |
Lydraštis STT su informacija apie korupcijos prevencijos priemonių vykdymą. |
3. UŽDAVINYS ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU VERTINTI SAVIVALDYBĖS TEISĖS AKTŲ PROJEKTUS |
|||||
Eil. Nr. |
Priemonė |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Laukiami rezultatai |
Įgyvendinimo vertinimo kriterijai |
1. |
Antikorupciniu požiūriu vertinti teisės aktų projektus bei teisės aktus, dėl kurių gali kilti interesų konfliktas. |
Teisės aktų projektų rengėjai, savivaldybės antikorupcijos komisija |
2014 metai |
Pagerės Savivaldybės institucijų ir įstaigų priimamų teisės aktų kokybė. |
Įvertintų teisės aktų projektų ir teisės aktų skaičius. Teisės aktų projektų, teisės aktų , kuriuose nustatytas didelis ar vidutiniškas korupcijos rizikos skaičius. |
2. |
Peržiūrėti Savivaldybės tarnautojų ir darbuotojų pareiginius nuostatus ir, esant būtinybei, įtraukti antikorupciniu požiūriu svarbias nuostatas, teisinės atsakomybės priemones. |
Savivaldybės administracijos skyrių vedėjai, savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius |
2014 metai |
Bus priimtos priemonės korupcijos lygiui sumažinti. |
Patikslintų skyrių veiklos nuostatų ir pareigybių aprašymų skaičius. |
3. |
Užtikrinti, kad Savivaldybės interesantai turėtų galimybę anoniminėse anketose pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos tarnautojų ir darbuotojų pagirtiną ar netinkamą elgesį. Sudaryti galimybę interesantams bei kitiems asmenims palikti žinutes ar skambinti anoniminiu telefonu ir pranešti apie galimus korupcinius pažeidimus. |
Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius |
2014 metai |
Gyventojai galės anonimiškai informuoti Savivaldybę apie jiems žinomas veikas, kurios gali būti nusikalstamo korupcinio pobūdžio. |
Gaunamų pranešimų skaičius ir jo dinamika. Neigiamų ir teigiamų pranešimų skaičius.
|
II DALIS. ANTIKORUPCINIS ŠVIETIMAS
|
|||||
TIKSLAS – didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą |
|||||
4. UŽDAVINYS DIEGTI IR ĮGYVENDINTI ANTIKORUPCINIO ŠVIETIMO PRIEMONES |
|||||
Eil. Nr. |
Priemonė |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Laukiami rezultatai |
Įgyvendinimo vertinimo kriterijai |
1. |
Didinti antikorupcinio švietimo priemonių vykdymą švietimo ir savivaldybės įstaigose. |
Švietimo ir savivaldybės įstaigos, |
2014 metai |
Darbuotojai bus geriau supažindinti su korupcijos pasekmėmis ir prevencinėmis priemonėmis. |
Įvykdytų priemonių skaičius |
2. |
Vykdyti antikorupcinio švietimo priemones, integruotas mokinių mokymo programose, neformaliojo ugdymo programose. |
Švietimo įstaigos |
2014 metai |
Didės mokinių korupcijos suvokimas. |
Švietimo įstaigų, kuriose vykdomas antikorupcinis mokymas skaičius. |
5. UŽDAVINYS DIDINTI TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS ŽINIAS |
|||||
Eil. Nr. |
Priemonė |
Vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Laukiami rezultatai |
Įgyvendinimo vertinimo kriterijai |
1. |
Organizuoti seminarus savivaldybės tarybos nariams, savivaldybės administracijos ir savivaldybės įstaigų darbuotojams antikorupcinio teisės aktų ar teisės aktų projektų vertinimo, viešųjų ir privačių interesų derinimo, korupcijos prevencijos srityse. |
Savivaldybės administracijos direktorius, Bendrasis skyrius
|
Pagal poreikį |
Teisės aktų projektų rengėjai gebės atpažinti korupcijos prielaidas bei galės imtis administracinių priemonių joms pašalinti, bus geriau informuoti apie korupcijos prevencijos sistemą ir konkrečias prevencines priemones. |
Didesnis Savivaldybės tarnautojų, įgijusių specializuotų žinių, skaičius, aukštesnė jų kvalifikacija. |
2. |
Organizuoti seminarus antikorupcine tematika savivaldybės politikams, savivaldybės administracijos darbuotojams, savivaldybės įstaigų ir kontroliuojamų įmonių personalui, šviesti ir informuoti visuomenę, puoselėti asmens dorovę, ugdyti pilietiškumą, asmens teisių ir pareigų visuomenei ir valstybei sampratą, periodiškai vykdyti įvadinius mokymus asmenims, naujai priimtiems į Savivaldybės administraciją. |
Savivaldybės administracijos direktorius, Bendrasis skyrius
|
2014 metai |
Savivaldybės politikai, tarnautojai ir darbuotojai bus geriau supažindinti su korupcijos pasekmėmis ir prevencinėmis priemonėmis. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius.
|
3. |
Teikti savivaldybės įmonėms pasiūlymus, metodinę informaciją korupcijos prevencijos klausimais. |
Savivaldybės administracijos patarėjas, savivaldybės antikorupcijos komisija |
2014 metai |
Sumažės korupcijos pasireiškimo tikimybė. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius.
|
Įgyvendinimo vertinimo kriterijai atsižvelgiant į numatytas priemones gali būti keičiami, remiantis Jonavos rajono savivaldybės 2012-2014 m. korupcijos prevencijos programoje numatytais vertinimo kriterijais, apimant visapusišką jų įgyvendinimą.