JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014 METŲ korupcijos prevencijos PROGRAMOS IR JOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 27 d. Nr. 1 TS - 0027

 

Jonava

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 7 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 su vėlesniais pakeitimais, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2-369 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170 „Dėl Valstybės ir savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“, bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos 2013 m. spalio 14 d. išvados dėl Jonavos rajono savivaldybės korupcijos rizikos analizės pateiktas išvadas, Jonavos rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės 2014 metų korupcijos prevencijos programą (pridedama, 1 priedas).

2. Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės 2014 metų korupcijos prevencijos programos priemonių planą (pridedama, 2 priedas).

3. Pripažinti netekusiu galios 2012 m. kovo 29 d. Jonavos rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. 1TS-76 „Dėl Jonavos rajono savivaldybės 2012-2014 metų korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“.

 

 

Savivaldybės  meras                                                                           Mindaugas Sinkevičius

 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės

tarybos 2014 m. vasario 27  d.

sprendimu Nr. 1TS-0027

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS PROGRAMOS NUOSTATOS

 

1. Jonavos rajono savivaldybės 2014 metų korupcijos prevencijos programa (toliau - Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu (Žin., 2002, Nr. 57-2297, Žin., 2011, Nr. 81-3962), Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. birželio 16 d. nutarimu Nr. IX-1457 (Žin., 2002, Nr. 10-355, Žin., 2011, Nr. 77-3727), Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607 (Žin., 2004, Nr. 83-3015), Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31d. įsakymu Nr. 2-369 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo metodikos patvirtinimo" (Žin., 2009, Nr. 9-340), Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr.2-170 „Dėl Valstybės ir savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriuose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 60-2877) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.

 

2. Šioje programoje vartojamos sąvokos taip, kaip apibrėžiamos 1 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

3. Programa skirta korupcijos prevencijai Jonavos rajono savivaldybės institucijose, biudžetinėse ir viešosiose įstaigose bei įmonėse, kurių steigėja (savininkė) yra Jonavos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba.

 

4. Programą įgyvendina Jonavos rajono savivaldybės institucijos, biudžetinės ir viešosios įstaigos bei įmonės, kurių steigėja (savininkė) yra Savivaldybė.

 

5. Programos veiklos kryptys - korupcijos prevencija ir antikorupcinis švietimas.

 

6. Programa parengta 3 metų laikotarpiui.

 

7. Programa grindžiama korupcijos prevencija, visuomenės ir Savivaldybės darbuotojų antikorupciniu švietimu ir mokymu, siekiant kompleksiškai šalinti šio neigiamo socialinio reiškinio priežastis ir sąlygas.

 

II. SAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ

ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU

 

8. „Transparency International“ (TI) Korupcijos suvokimo indekso (KSI) 2013 m. tyrime Lietuvai skyrė 57 balus iš 100 galimų ir 43 vietą 177 šalių sąraše. 2012 metais Lietuva gavo 54 balus ir užėmė 48 vietą iš 176 valstybių. Pagal korupciją viešajame sektoriuje Lietuva ir vėl įvertinta gan prastai.

9. Vertinant korupcijos paplitimo mažėjimą savivaldybėje, naudoti duomenys, gauti vykdant Jonavos rajono savivaldybės verslo subjektų nuomonės tyrimą. Tyrimas buvo atliktas 2012 metų liepos – rugpjūčio mėnesiais. Jį atliko Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Į tyrimo anketos klausimus atsakė 102 respondentai. Respondentų atstovaujamą daugumą (72 proc.) sudarė uždarosios akcinės bendrovės. 70 proc. dalyvavusių įmonių veikia nuo 10 iki 20 metų ir daugiau, t.y. turi sukaupusios nemažai patirties ir gali vertinti verslo aplinką bei sąlygas, atsižvelgdamos į jų pokyčius ir rinkos kontekstą. Tarp užpildžiusių anketas vyravo paslaugas teikiančios arba kelias veiklas vykdančios įmonės, kuriose dirba iki 50 darbuotojų. Viena iš tyrimo sričių buvo korupcijos lygio vertinimas Jonavos rajono savivaldybėje. 67 proc. apklaustųjų tvirtina, kad Jonavos rajono savivaldybėje nėra korupcijos arba jos lygis „žemas“ ir „labai žemas“. Tiesa, kai kuriuose administracijos skyriuose, verslo atstovų nuomone, korupcija didžiulė (Viešųjų pirkimų, Remonto ir statybos bei Architektūros ir urbanistikos skyriuose). Tai tie patys skyriai, kuriuose, verslininkų vertinimu, egzistuoja didžiausia biurokratija, t.y. didesnė biurokratija turi įtakos ir didesnei korupcijai. Mažiausiai korupcijos verslo atstovai įžiūri Teisės, Aplinkosaugos ir civilinės saugos ir Socialinės paramos skyriuose. Aplinkosaugos ir civilinės saugos skyrius vertinamas kaip pasižymintis mažiausia biurokratija ir beveik mažiausia korupcija.

10. 2013 m. birželio 10 – spalio 8 dienomis LR STT atliko Jonavos rajono savivaldybės korupcijos rizikos analizę šiose veiklos srityse: a) detaliojo teritorijų planavimo sąlygų sąvadų išdavimas; b) detaliųjų planų tvirtinimo; c) specialiųjų architektūros reikalavimų nustatymas; d) statybą leidžiančių dokumentų išdavimas. Pateiktos rekomendacijos ir pasiūlymai korupcijos pasireiškimo tikimybei sumažinti minėtose veiklos srityse.

11. Įvertinta Jonavos rajono savivaldybės mero 2012-10-19 išvadoje „Dėl didelės korupcijos pasireiškimo tikimybės“ siūlomų priemonių korupcijos pasireiškimo tikimybei mažinti įgyvendinimas. Buvo siūloma: 1) parengti ir patvirtinti savivaldybės taryboje Centralizuoto vaikų priėmimo į Jonavos rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigas tvarką; 2) įdiegti centralizuotą internetinę prašymų registravimo į ikimokyklinio ugdymo įstaigas sistemą, kuri leistų realiu laiku matyti esamas laisvas vietas/eiles.

11.1. Įgyvendinant 1-ąją priemonę Jonavos rajono savivaldybės 2013-01-31 sprendimu Nr. 1TS-15 „Dėl centralizuoto vaikų priėmimo į Jonavos rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintas Centralizuoto vaikų priėmimo į Jonavos rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašas.

11.2. Įgyvendinant 2-ąją priemonę veikia duomenų bazės sistema (programa), kuri užtikrina ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumą švietimo įstaigose, organizuojama lankančiųjų ir pageidaujančių lankyti vaikų apskaita bei visuomenės informavimas apie laisvas vietas grupėse ir jų poreikį. Tėvai (globėjai) prašymus priimti vaikus į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes galės pildyti elektroniniu būdu. Elektroninė prašymo forma patalpinta Jonavos rajono savivaldybės tinklalapyje www.jonava.lt/laisvos vietos Jonavos r. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse ir www.jonavosdarzeliai.lt. Atsiųstą prašymą duomenų bazė (programa) registruoja automatiškai, suteikia registruojamam vaikui unikalų sugeneruotą kodą, nustato eilės numerį. Vartotojui elektroniniu paštu patvirtinama, kad duomenys sėkmingai užregistruoti ir nurodomas unikalus užregistruoto vaiko kodas. Dokumentai (jų kopijos), kuriais remiantis gali būti teikiama pirmenybė dėl vaiko priėmimo, pateikiami atvykus į švietimo įstaigą pasirašyti ugdymo sutarties.

12. Savivaldybės veiklos situacijos analizė atliekama vadovaujantis institucinio strateginio planavimo aplinkos analizės principais ir apima išorinių ir vidinių veiksnių, grėsmių ir galimybių analizę.

13. Įvertinus aukščiau pateiktus veiksnius, savivaldybėje korupcija galima šiose veiklos srityse:

13.1. įgyvendinant teisės aktais pavestas funkcijas ir išduodant piliečiams dokumentus (leidimus, licencijas);

13.2. organizuojant ir vykdant viešųjų pirkimų procedūras;

13.3. rengiant ir tvirtinant teritorijų planavimo dokumentus, vykdant Statybos įstatyme, Teritorijų planavimo įstatyme ir kituose teisės aktuose numatytus reikalavimus, susijusius su statybomis;

13.4. atliekant kitas viešojo administravimo ir paslaugų teikimo funkcijas.

14. Savivaldybės administracija įgyvendino šias priemones, kurios padeda kovoti su korupcija:

14.1. nustatė korupcijos pasireiškimo tikimybę viešųjų pirkimų srityje;            

14.2. vykdė antikorupcinio švietimo programas;

14.3. skelbė apie turto privatizavimą, turto ir žemės nuomą, viešuosius pirkimus,
licencijų ir leidimų išdavimą Savivaldybės interneto puslapyje;

14.4. sukūrė specialią nuorodą „Korupcijos prevencija“ Savivaldybės interneto
puslapyje.

 

III. PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

 

15. Programos tikslai korupcijos prevencijos veikloje:

15.1. įgyvendinti veiksmingą antikorupcinių priemonių sistemą, skatinančią plėtoti ryšius tarp Savivaldybės tarybos, Savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių, kurių steigėja yra Savivaldybė, ir visuomenės;

15.2. atskleisti priežastis ir sąlygas korupcijai pasireikšti Savivaldybės institucijose, biudžetinėse, viešosiose įstaigose ir įmonėse, kurių steigėja yra Savivaldybė, ir jas šalinti;

15.3. užtikrinti skaidrų viešųjų paslaugų administravimą.

 

16. Programos tikslas antikorupcinio švietimo veikloje - didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą;

17. Korupcijos prevencijos veiklos uždaviniai:

17.1. didinti viešumą ir atskaitingumą visuomenei;

17.2. nustatyti veiklos sritis, kuriose yra korupcijos pasireiškimo tikimybė;

17.3. antikorupciniu požiūriu vertinti Savivaldybės teisės aktų projektus;

17.4. stiprinti Savivaldybės administracijos padaliniams priskirtų antikorupcinių priemonių įgyvendinimo kontrolę;

18. Antikorupcinio švietimo veiklos uždaviniai:

18.1. didinti antikorupcinio švietimo sklaidą pasitelkiant visuomenės informavimo ir kitas priemones;

18.2. diegti ir įgyvendinti antikorupcinio ugdymo programas;

18.3. didinti tarnautojų ir darbuotojų korupcijos prevencijos žinias.

 

IV. PROGRAMOS TIKSLŲ IR UŽDAVINIŲ VERTINIMO KRITERIJAI

 

19. Programos veiksmingumo vertinimo kriterijai:

19.1. korupcijos paplitimo mažėjimas Savivaldybėje;

19.2. didėjantis pasitikėjimas savivaldybės administracija.

20. Programos uždavinių bendrieji vertinimo kriterijai:

20.1. Kokybiniai:

20.1.1. priimtų ir paskelbtų teisės aktų skaičiaus santykis;

20.1.2. sudarytų viešųjų pirkimų ir privatizavimo sutarčių skaičiaus santykis su viešai paskelbtų viešųjų pirkimų ir privatizavimo sutarčių skaičiumi;

20.1.3. teisės aktų projektų, teisės aktų, kuriuose nustatytas didelis ar vidutiniškas korupcijos rizikos skaičius;

20.1.4. patikslintų skyrių veiklos nuostatų ir pareigybių aprašymų skaičius;

20.1.5. gaunamų pranešimų skaičius ir jų dinamika - neigiamų ir teigiamų pranešimų skaičius;

20.1.6. didesnis Savivaldybės tarnautojų, įgijusių specializuotų žinių, skaičius, aukštesnė jų kvalifikacija;

20.1.7. mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius.

20.2. Kiekybiniai:

20.2.1. oficialių pranešimų apie korupcijos prevencijos priemones skaičius;

20.2.2. aptarnautų piliečių skaičius bei anoniminių ar oficialių pranešimų apie galimus korupcinio pobūdžio nusikaltimus skaičius;

20.2.3. įvertintų Savivaldybės administracijos padalinių ir savivaldybės įstaigų skaičius;

20.2.4. įvertintų teisės aktų projektų ir teisės aktų skaičius;

20.2.5. įvykdytų priemonių skaičius;

20.2.6. švietimo įstaigų, kuriose vykdomas antikorupcinis mokymas skaičius;

20.2.7. mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius.

 

V. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS

 

21. Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo priemonių planas (priedas), kurio priemonių įvykdymo laikotarpis sutampa su programos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga.

22. Programoje numatytas priemones įgyvendina Savivaldybės administracijos direktorius ir programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti vykdytojai.

23. Programoje numatytų priemonių įgyvendinimo koordinavimą, korupcijos prevencijos proceso organizavimą bei kontrolę reglamentuoja Jonavos rajono savivaldybės ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašas.

 

VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

24. Ši Programa finansuojama iš Savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.

25. Prireikus atskiroms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti gali būti numatytas papildomas finansavimas.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Ši Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Programa skelbiama Savivaldybės interneto tinklapyje.

27. Už šios Programos įgyvendinimą paskirti asmenys, nesilaikantys šioje Programoje nustatytų reikalavimų, atsako pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus.

 

___________________________

 

 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės

tarybos 2014 m. vasario  27   d.

sprendimu Nr. 1 TS –0027

 

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO

2014 METŲ PRIEMONIŲ PLANAS

 

 

 

I DALIS. KORUPCIJOS PREVENCIJA

 

TIKSLAS – įgyvendinti veiksmingą antikorupcinių priemonių sistemą, skatinančią plėtoti ryšius tarp Savivaldybės tarybos, Savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių, kurių steigėja yra Savivaldybė, ir visuomenės

1. UŽDAVINYS

DIDINTI VIEŠUMĄ IR ATSKAITINGUMĄ VISUOMENEI

Eil.

Nr.

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiami rezultatai

Įgyvendinimo vertinimo kriterijai

1.

Skelbti informaciją apie priimtus norminius teisės aktus - Savivaldybės tarybos sprendimus, mero potvarkius, administracijos direktoriaus įsakymus internete ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius

Nuolat

Visuomenė bus informuota apie Savivaldybėje priimtus teisės aktus.

Priimtų ir paskelbtų teisės aktų skaičiaus santykis.

2.

Apie viešuosius pirkimus skelbti teisės aktų nustatyta tvarka. Skelbti internete informaciją apie viešuosius pirkimus, vykdomus atviro ir supaprastinto atviro konkurso būdu ir apie savivaldybei priklausiančio turto privatizavimą.

Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyrius, Turto ir įmonių valdymo skyrius

Nuolat

Bus viešai skelbiama ir atnaujinama su viešaisiais pirkimais ir privatizavimu susijusi informacija (laimėtojas, sutarties kaina).

Sudarytų viešųjų pirkimų ir privatizavimo sutarčių skaičiaus santykį su viešai paskelbtų viešųjų pirkimų ir privatizavimo sutarčių skaičiumi.

3.

Skelbti įvykdytų korupcijos prevencijos priemonių rezultatus Savivaldybės interneto svetainėje ir per žiniasklaidą.

Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius

Nuolat

Pasitikėjimo Savivaldybe didėjimas.

Oficialių pranešimų apie korupcijos prevencijos priemones skaičius.

4.

Kiekvienoje seniūnijoje rengti rajono vadovų bei administracijos darbuotojų susitikimus su gyventojais.

Savivaldybės vadovai, savivaldybės administracijos specialistai, seniūnai

2014 metai

Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla, piliečiai ir kiti asmenys bus paskatinti pranešti apie pasitaikančias negeroves.

Aptarnautų piliečių skaičius bei anoniminių ar oficialių pranešimų apie galimus korupcinio pobūdžio nusikaltimus skaičius.

2. UŽDAVINYS

NUSTATYTI VEIKLOS SRITIS, KURIOSE YRA KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ

Eil.

Nr.

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiami rezultatai

Įgyvendinimo vertinimo kriterijai

1.

Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę.

Savivaldybės įstaigų vadovai, savivaldybės administracijos patarėjas

2014 m. III ketvirtis

 

Bus nustatyta korupcijos pasireiškimo tikimybė Savivaldybės veiklos srityse, pateikiant motyvuotą išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės kontroliuojančiai institucijai.

Įvertintų Savivaldybės administracijos padalinių ir savivaldybės įstaigų skaičius.

2.

Pateikti STT savivaldybės Mero pasirašytą motyvuotą išvadą dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės ir dokumentų, pagrindžiančių didelę korupcijos pasireiškimo tikimybę savivaldybės įstaigų veikloje, kopijas.

Savivaldybės administracijos patarėjas

2014 m. iki spalio 31 d.

Nustatomas korupcijos rizikos analizės būtinumas.

Lydraštis STT su pridedama motyvuota išvada ir kita medžiaga.

3.

Teikti STT informaciją apie korupcijos rizikos analizės motyvuotoje išvadoje nurodytų korupcijos prevencijos priemonių vykdymą.

Savivaldybės administracijos patarėjas

2014 metai

STT rekomenduotų priemonių vykdymas sumažins (pašalins) prielaidas korupcijai pasireikšti.

Lydraštis STT su informacija apie korupcijos prevencijos priemonių vykdymą.

3. UŽDAVINYS

ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU VERTINTI SAVIVALDYBĖS TEISĖS AKTŲ PROJEKTUS

Eil.

Nr.

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiami rezultatai

Įgyvendinimo vertinimo kriterijai

1.

Antikorupciniu požiūriu vertinti teisės aktų projektus bei teisės aktus, dėl kurių gali kilti interesų konfliktas.

Teisės aktų projektų rengėjai, savivaldybės antikorupcijos komisija

2014 metai

Pagerės Savivaldybės institucijų ir įstaigų priimamų teisės aktų kokybė.

Įvertintų teisės aktų projektų ir teisės aktų skaičius. Teisės aktų projektų, teisės aktų , kuriuose nustatytas didelis ar vidutiniškas korupcijos rizikos skaičius.

2.

Peržiūrėti Savivaldybės tarnautojų ir

darbuotojų pareiginius nuostatus  ir, esant būtinybei, įtraukti antikorupciniu požiūriu svarbias nuostatas, teisinės atsakomybės priemones.

Savivaldybės

administracijos skyrių vedėjai, savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius

2014 metai

Bus priimtos priemonės

korupcijos lygiui sumažinti.

Patikslintų skyrių veiklos

nuostatų ir pareigybių aprašymų skaičius.

3.

Užtikrinti, kad Savivaldybės interesantai turėtų galimybę anoniminėse anketose pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos tarnautojų ir darbuotojų pagirtiną ar netinkamą elgesį. Sudaryti galimybę interesantams bei kitiems asmenims palikti žinutes ar skambinti anoniminiu telefonu ir pranešti apie galimus korupcinius pažeidimus.

Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius

2014 metai

Gyventojai galės anonimiškai informuoti Savivaldybę apie jiems žinomas veikas, kurios gali būti nusikalstamo korupcinio pobūdžio.

Gaunamų pranešimų skaičius ir jo dinamika. Neigiamų ir teigiamų pranešimų skaičius.

 

 

II DALIS. ANTIKORUPCINIS ŠVIETIMAS

 

TIKSLAS – didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą

4. UŽDAVINYS

DIEGTI IR ĮGYVENDINTI ANTIKORUPCINIO ŠVIETIMO PRIEMONES

Eil.

Nr.

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiami rezultatai

Įgyvendinimo vertinimo kriterijai

1.

Didinti antikorupcinio švietimo priemonių vykdymą švietimo ir savivaldybės įstaigose.

Švietimo ir savivaldybės įstaigos,

2014 metai

Darbuotojai bus geriau supažindinti su korupcijos pasekmėmis ir prevencinėmis priemonėmis.

Įvykdytų priemonių skaičius

2.

Vykdyti antikorupcinio švietimo priemones, integruotas mokinių mokymo programose, neformaliojo ugdymo programose.

Švietimo įstaigos

2014 metai

Didės mokinių korupcijos suvokimas.

Švietimo įstaigų, kuriose vykdomas antikorupcinis mokymas skaičius.

5. UŽDAVINYS

DIDINTI TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS ŽINIAS

Eil.

Nr.

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiami rezultatai

Įgyvendinimo vertinimo kriterijai

1.

Organizuoti seminarus savivaldybės tarybos nariams, savivaldybės administracijos ir savivaldybės įstaigų darbuotojams antikorupcinio teisės aktų ar teisės aktų projektų vertinimo, viešųjų ir privačių interesų derinimo, korupcijos prevencijos srityse.

Savivaldybės administracijos direktorius, Bendrasis skyrius

 

Pagal poreikį

Teisės aktų projektų rengėjai gebės atpažinti korupcijos prielaidas bei galės imtis administracinių priemonių joms pašalinti, bus geriau informuoti apie korupcijos prevencijos sistemą ir konkrečias prevencines priemones.

Didesnis Savivaldybės tarnautojų, įgijusių specializuotų žinių, skaičius, aukštesnė jų kvalifikacija.

2.

Organizuoti seminarus antikorupcine tematika savivaldybės politikams, savivaldybės administracijos darbuotojams, savivaldybės įstaigų ir kontroliuojamų įmonių personalui, šviesti ir informuoti visuomenę, puoselėti asmens dorovę, ugdyti pilietiškumą, asmens teisių ir pareigų visuomenei ir valstybei sampratą, periodiškai vykdyti įvadinius mokymus asmenims, naujai priimtiems į Savivaldybės administraciją.

Savivaldybės administracijos direktorius, Bendrasis skyrius

 

2014 metai

Savivaldybės politikai, tarnautojai ir darbuotojai bus geriau supažindinti su korupcijos pasekmėmis ir prevencinėmis priemonėmis.

Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius.

 

3.

Teikti savivaldybės įmonėms pasiūlymus, metodinę informaciją korupcijos prevencijos klausimais.

Savivaldybės administracijos patarėjas, savivaldybės antikorupcijos komisija

2014 metai

Sumažės korupcijos pasireiškimo tikimybė.

Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius.

 

 

Įgyvendinimo vertinimo kriterijai atsižvelgiant į numatytas priemones gali būti keičiami, remiantis Jonavos rajono savivaldybės 2012-2014 m. korupcijos prevencijos programoje numatytais vertinimo kriterijais, apimant visapusišką jų įgyvendinimą.

 

______________________________