LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2016 M. GEGUŽĖS 23 D. ĮSAKYMO NR. 10V-387 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „RIZIKOS VALDYMAS“ VEIKLOS SRITIES „PASĖLIŲ, GYVŪNŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKOS“, SUSIJUSIOS SU ŪKINIŲ GYVŪNŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMU, PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. liepos 19 d. Nr. 10V-556

Lazdijai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 3D-971 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“,

p a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašą, patvirtintą Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. 10V-387 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu VI skyrių „Užregistruotos paraiškos vertinimas“ ir jį išdėstau pagal 1 priedą.

2. Pakeičiu  IX skyriaus „Pirkimo dokumentų vertinimas“ 14.1 papunkčio lentelės 7 punktą ir jį išdėstau pagal 2 priedą. 

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti administracijos direktorių                                                                     Justina Greblikaitė

 

 

Lazdijų rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2016 m. liepos 19 d. įsakymo Nr. 10V-556

1 priedas

 

VI. UŽREGISTRUOTOS PARAIŠKOS VERTINIMAS

 

11. Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiamas paraiškų vertinimas I ir II etapuose:

 

11.1. Paraiškų ir su jomis susijusių dokumentų vertinimo I ir II etapuose proceso žingsnių aprašymas:

 

Eil. Nr.

Proceso žingsnis

Proceso žingsnio pavadinimas

Proceso žingsnio aprašymas

Atsakingas asmuo / pareigybė

Dokumentai

Nuorodos

1.

1.

Užregistruotos paraiškos vertinimas

(I etapas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šis procesas prasideda, kai užregistruojama gauta paraiška. Atsakingas specialistas atlieka gautos / užregistruotos paraiškos vertinimą per 10 darbo dienų nuo paraiškos gavimo / užregistravimo, pildydamas Paraiškos vertinimo klausimyną (Procedūros aprašo 5 priedas).

PASTABA. Į 10 darbo dienų paramos paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojami paklausimų pareiškėjui / pagalbos gavėjui ar kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo ir atsakymų gavimo terminai. Jei atsakingas specialistas, tikrindamas duomenis, nustato neatitikimų, klaidų ir pan. ir reikia gauti papildomų duomenų, toliau atliekami veiksmai, numatyti Procedūros aprašo VII skyriuje „Paklausimo teikimas“.

Atsakingas specialistas, nagrinėdamas pareiškėjo pateiktą paraišką ir susijusius dokumentus, pildo Paraiškos vertinimo klausimyną (Procedūros aprašo 5 priedas) ir pagal Taisyklėse nurodytą sąlygą apskaičiuoja, ar pagal draudimo sutartį numatoma padengti apdraustos gyvūnų rūšies nuostolių suma (draudimo suma) viršija 30 proc. pareiškėjo vidutinės metinės praėjusių trejų metų laikotarpio draudžiamos ūkinių gyvūnų rūšies vertės. Apskaičiavimą dėl pareiškėjui mokėtinos paramos sumos vykdo naudodamas ŽŪIKVC skaičiuoklę.

Užpildytas Paraiškos vertinimo klausimynas ir skaičiavimo rezultatai atspausdinami, pasirašomi administravimo veiksmus atlikusio atsakingo specialisto bei jo vadovo, taip pat pažymimi KŽL ir įsegami į bylą.

Atlikęs vertinimą, atsakingas specialistas duomenis apie kompensuotiną paramos sumą suveda į ŽŪMIS (Taisyklių 4 priedas).

Tais atvejais, kai pareiškėjas paramos paraiškoje nurodė, kad vykdo tiesioginėmis išmokomis neremiamą veiklą bei yra perkančioji organizacija ir ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimą atliko vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, Savivaldybė nedelsdama kreipiasi raštu į Agentūrą, prašydama pareiškėjų pateiktą informaciją patikrinti ir informuoti apie įvertinimo rezultatus. Gavus iš Agentūros įvertinimo rezultatus, pažymima KŽL ir įsegama į bylą.

Įvertinus pateiktą paraišką ir su ja susijusius dokumentus, pareiškėjui siunčiamas sprendimas dėl pagalbos skyrimo / neskyrimo vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatomis. Pranešimuose apie priimtą sprendimą neskirti paramos privaloma nurodyti sprendimo priėmimo pagrindus ir sprendimo apskundimo tvarką.

Atsakingas specialistas

Paraiškos vertinimo klausimynas

Vertinimo klausimynų pildymo instrukcija

2.

2.

Pareiškėjų tikrinimas dėl aktyvaus žemės ūkio veiklos subjekto atitikimo (I etapas)

Šis procesas prasideda Savivaldybėje užregistravus gautą paraišką ir su ja susijusius dokumentus. Atsakingas specialistas, atlikdamas užregistruotos paraiškos vertinimą, pildo Paraiškos vertinimo klausimyną (Procedūros aprašo 5 priedas) ir pagal Taisyklėse nurodytą sąlygą įsitikina, ar pareiškėjo pagrindinė veikla ar įmonės tikslas yra žemės ūkio veiklos vykdymas. Fizinių asmenų atitiktis nurodytam reikalavimui nustatoma Savivaldybei patikrinus, ar fizinis asmuo yra įregistravęs ūkininko ūkį teisės aktų nustatyta tvarka (atitiktis tikrinama prisijungus prie Ūkininkų ūkių registro). Juridinių asmenų atitiktis nurodytam reikalavimui nustatoma pareiškėjui pateikus Pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto vykdomų veiklų sąnaudas. Pažyma  pildoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 3D-542 „Dėl Žemės ūkio veiklos subjektų vykdomų veiklų sąnaudų įvertinimo metodikos patvirtinimo“. Tais atvejais, kai, Skyriaus darbuotojui prisijungus prie Ūkininkų ūkių registro, nustatoma, kad pareiškėjas nėra įregistravęs ūkininko ūkio teisės aktų nustatyta tvarka, – atsakingas specialistas elektroniniu paštu nacparama@nma.lt siunčia slaptažodžiu apsaugotą pareiškėjų sąrašą (Excel formatu) patikrinti, ar pareiškėjas už praėjusius kalendorinius metus gavo bendrą ES tiesioginių išmokų sumą, neviršijančią 5 000 Eur. Pareiškėjams patikrinti lentelėje turi būti nurodyti šie duomenys: asmens kodas / įmonės kodas; vardas, pavardė / įmonės pavadinimas; žemės ūkio valdos Nr.; savivaldybės pavadinimas (pagal žemės ūkio valdos centrą). Agentūrai patikrinus pareiškėjų sąrašus, Savivaldybė raštu ir (arba) el. paštu informuojama apie patikrinimo rezultatus, t. y. ar pareiškėjo bendra tiesioginių išmokų apskaičiuota suma viršija / neviršija 5 000 Eur. Jeigu patikrinus duomenis nustatoma, kad pareiškėjo bendra tiesioginių išmokų už praėjusius metus apskaičiuota suma neviršija 5 000 Eur, tuomet Agentūra informuoja Savivaldybę apie tolesnį paraiškos vertinimą, bet jeigu patikrinus duomenis nustatoma, kad pareiškėjo bendra tiesioginių išmokų už praėjusius metus apskaičiuota suma viršija 5 000 Eur, tuomet Agentūra informuoja Savivaldybę, kad pareiškėjas privalo pateikti vieną iš įrodymų, pagrindžiančių žemės ūkio svarbą vykdomoje tiesioginėmis išmokomis neremiamoje veikloje. Šiuo atveju Savivaldybė siunčia pareiškėjams paklausimus Procedūros apraše nustatyta tvarka, pridėdama atspausdintą formą Pažymos apie žemės ūkio veiklos subjekto pajamų ir (arba) tiesioginių išmokų sumos dalį, būtiną žemės ūkio veiklos subjektų aktyvumui įrodyti, per praėjusius kalendorinius metus. Pažyma pildoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 3D-541 „Dėl Žemės ūkio veiklos svarbos įrodymo kriterijų, pagal kuriuos skaičiuojama pajamų ir (arba) tiesioginių išmokų sumos dalis, įvertinimo metodikos patvirtinimo“. Atsakingas specialistas, gavęs iš pareiškėjo iš dalies užpildytą Pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto pajamų ir (arba) tiesioginių išmokų sumos dalį, būtiną žemės ūkio veiklos subjektų aktyvumui įrodyti, per praėjusius kalendorinius metus, persiunčia Agentūrai įvertinti, ar pareiškėjo metinė tiesioginių išmokų suma už praėjusius kalendorinius metus sudaro bent 5 proc. visų pajamų, kurias jis gavo už praėjusius finansinius metus iš ne žemės ūkio veiklos, ir ar vykdoma žemės ūkio veikla yra reikšminga, t. y. pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro ne mažiau kaip 33 proc. visų už praėjusius finansinius metus gautų pajamų. Agentūra informacinio pobūdžio raštą su užpildytomis pažymomis siunčia Savivaldybei tolesniam vertinimui atlikti.

Atsakingas specialistas

Paraiškos vertinimo klausimynas

Vertinimo klausimynų pildymo instrukcija

3.

3.

Draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentų vertinimas

(II etapas)

Šis procesas prasideda, kai atsakingas specialistas DPRŽ užregistruoja pareiškėjo pateiktas visas draudimo sutartyje nurodytas draudimo įmokas, sumokėtas draudimo įmonei, bei, draudimo sutarčiai pasibaigus ar ją nutraukus, – visų draudimo sutarties pakeitimų dokumentus.

Atsakingas specialistas atlieka užregistruotų dokumentų vertinimą per 10 darbo dienų nuo dokumentų užregistravimo DPRŽ, pildydamas Draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentų vertinimo klausimyną, kurį patvirtina atsakingas specialistas bei jo vadovas (Procedūros aprašo 6 priedas).

PASTABA. Į 10 darbo dienų paramos paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojami paklausimų pareiškėjui / pagalbos gavėjui ar kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo ir atsakymų gavimo terminai. Jei atsakingas specialistas, tikrindamas duomenis, nustato neatitikimų, klaidų ir pan. ir reikia gauti papildomų duomenų, toliau atliekami veiksmai, numatyti Procedūros aprašo VII skyriuje „Paklausimo teikimas“.

Atsakingas specialistas, pildydamas Draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentų vertinimo klausimyną, turi atkreipti dėmesį, ar paramos paraiška pateikta prieš patiriant draudimo įmokų sumokėjimo draudimo įmonei išlaidas Savivaldybės, kurioje įregistruota žemės ūkio valda, administracijai bei įsitikinti, ar kiekvienas paramos paraiškos ir susijusių dokumentų lapas patvirtintas pareiškėjo parašu.

Atlikus draudimo sutarties ir draudimo įmokos (-ų) sumokėjimą patvirtinančių dokumentų tikrinimą, į ŽŪMIS suvedami duomenys apie kompensuotiną paramos sumą (Taisyklių 5 priedas).

Įvertinus pateiktus draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentus, jeigu reikia, pareiškėjui siunčiamas sprendimas dėl pagalbos neskyrimo pritaikant sankcijas pagal numatomas sankcijų rūšis, nurodytas Taisyklėse.

Jei vertinant draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentus, nebuvo rasta neatitikimų, tai paramos suma, apie kurią paramos gavėjas buvo informuotas anksčiau dėl paramos skyrimo, nesikeičia, paramos gavėjas pakartotinai neinformuojamas.

Savivaldybė, gavusi iš Agentūros raštu ir (ar) el. paštu apie patikros vietoje metu ir duomenų administracinės patikros metu nustatytus neatitikimus, taikytinas sankcijas ir (ar) kitas vertinimo metu rastas klaidas, priima sprendimą paramos sumą sumažinti ar padidinti, apie tai informuoja Agentūrą, pataisydama ŽŪMIS esančius duomenis, ir atitinkamą paramos gavėją registruotu laišku apie patikslintą mokėtinos paramos sumos dydį ar priimtą sprendimą paramos neskirti, nurodydama sprendimo priėmimo pagrindus ir sprendimo apskundimo tvarką.

Atsakingas specialistas

Draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentų vertinimo klausimynas

Vertinimo klausimynų pildymo instrukcija

4.

4.

Popierinės suvestinės (duomenų) siuntimas

Administravimo procesas prasideda, kai, neveikiant ŽŪMIS, atsakingas specialistas negali pateikti Agentūrai Taisyklių 4 priede nurodytų duomenų apie preliminarų lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti bei Taisyklių 5 priede nurodytų duomenų apie lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti. Atsakingas specialistas, vadovaudamasis Taisyklėmis, parengia minėtas suvestines bei Taisyklėse nustatytais terminais pateikia Agentūrai registruotu paštu.

Atsakingas specialistas

Taisyklių 4 priedas

Taisyklių 5 priedas

 

__________________________


 

Lazdijų rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2016 m. liepos 19 d. įsakymo Nr. 10V-556

2 priedas

 

IX. PIRKIMO DOKUMENTŲ VERTINIMAS

 

Eil. Nr.

Proceso žingsnis

Proceso žingsnio pavadinimas

Proceso žingsnio aprašymas

Atsakingas asmuo / pareigybė

Dokumentai

Nuorodos

7.

7.

Pirkimo dokumentai su lydraščiu siunčiami vertinimui į Agentūrą

Gautų pirkimo dokumentų administravimo procesas inicijuojamas, kai pareiškėjas Savivaldybės administracijai pateikia paraišką su ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimo dokumentais. Atsakingas specialistas turi atkreipti dėmesį, ar ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimas buvo atliktas laikantis pirkimo procedūrų, numatytų Taisyklėse, t. y. vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis arba KPP taisyklėmis. Pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą atliktą draudimo paslaugos pirkimą vertina Agentūra. Tuo atveju, kai draudimo paslaugos pirkimą atliko didelės vertės perkančioji organizacija, Savivaldybė perduoda vertinimą Agentūros Viešųjų pirkimų skyriui, o tuo atveju, kai draudimo paslaugos pirkimą atliko mažos vertės perkančioji organizacija, – Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento Alytaus paramos administravimo skyriui. Pagal KPP taisykles atliktą draudimo paslaugos pirkimą vertina Savivaldybė.

Atsakingas specialistas

 

 

__________________________