LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS PAJAMŲ NELYGYBĖS MAŽINIMO Plėtros PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-002-02-01-04 „TOBULINTI MINIMALIŲ PAJAMŲ APSAUGOS SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. balandžio 1 d. Nr. A1-238

Vilnius

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktu ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pajamų nelygybės mažinimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 932 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pajamų nelygybės mažinimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 09-002-02-01-04 „Tobulinti minimalių pajamų apsaugos sistemą“,

t v i r t i n u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pajamų nelygybės mažinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-002-02-01-04 „Tobulinti minimalių pajamų apsaugos sistemą“ aprašą (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                     Monika Navickienė

 

 

PATVIRTINTA 

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 

2022 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. A1-238

 

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS PAJAMŲ NELYGYBĖS MAŽINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS 

NR. 09-002-02-01-04 „TOBULINTI MINIMALIŲ PAJAMŲ APSAUGOS SISTEMĄ“ APRAŠAS 

 

 

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė   2030 m.

1

2

3

4

5

6

7

8

R-09-002-02-01-04-01 

rezultato

Skurdo rizikos lygio iki sumokant ir išmokėjus socialines išmokas  

(išskyrus pensijas) skirtumas  

 

proc. punktai 

9,5 

(2019 m.) 

 

10,5 

Ne mažiau nei 12

Lietuvos Respublikos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos 

R-09-002-02-01-04-02 

rezultato

Absoliutaus skurdo lygis

proc. 

5,1 

(2020 m.) 

 

4,5

Ne daugiau nei 4

Lietuvos Respublikos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos 

P-09-002-02-01-04-03

produkto 

Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos specifikacija

vnt.

n/a

1

1

 

(2022 m. I ketvirtis)

Lietuvos Respublikos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos 

P-09-002-02-01-04-04

produkto 

Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos baigimas 

vnt. 

n/a 

 

(2022 m. IV ketvirtis)

Lietuvos Respublikos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos 

P-09-002-02-01-04-05

produkto 

Pažangos priemonės aprašas (kaip apibrėžta Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarime Nr. 292) dėl minimalių pajamų sistemos reformos

vnt.

n/a

1

1

 

(2023 m. II ketvirtis)

Lietuvos Respublikos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos 

P-09-002-02-01-04-06 

produkto 

Įsigalioję atitinkamų minimalių pajamų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų pakeitimai 

vnt.  

n/a 

 

(2024 m. I ketvirtis)

Lietuvos Respublikos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos 

 

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

 

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1

2

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

84

1.1.1.1.2. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti pridėtinės vertės mokesčiui apmokėti 

84

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

400

1.3.3.1.57. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos 

400

IŠ VISO:

484

 

 

 

 

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

1.    

 

 

Veikla

 

 

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

 

 

Galimi pareiškėjai

 

 

Projektų

atrankos būdas

Valstybei svarbus ar (ir) Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelio projektas

(įrašomas požymis: VS, MPP)

 

 

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

 

 

Valstybės pagalba (Taip / Ne)

 

 

Finansavimo forma

 

 

Finansavimo suma(tūkst. eurų)

 

 

Finansavimo šaltinis (-iai)

 

 

Rodiklio pavadinimas ir tipas

 

 

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

 

 

Įgyvendi-nimo pradžia (metai, ketv.)

 

 

Adminis-truojančioji institucija

 

 

Dalyvau-janti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

1.     Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos rengimas 

A

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija 

P

-

Taip

Ne

D

400

EGADP

P –  Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos specifikacija (vnt.)

1

2022 m. I ketv. 

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra 

-

84

VB lėšos netinkamam PVM apmokėti

P – Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos baigimas (vnt.)

1

Pastabos:

1. Antrojoje skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us).

2. Ketvirtojoje skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.

3. Aštuntojoje skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.

4. Dešimtojoje skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.

 

* Priedas „2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pajamų nelygybės mažinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-002-02-01-04 „Tobulinti minimalių pajamų apsaugos sistemą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas“.

___________________________

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pajamų nelygybės mažinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-002-02-01-04 „Tobulinti minimalių pajamų apsaugos sistemą“ aprašo

priedas

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS PAJAMŲ NELYGYBĖS MAŽINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-002-02-01-04 „TOBULINTI MINIMALIŲ PAJAMŲ APSAUGOS SISTEMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

PROJEKTŲ VEIKLOS (POVEIKLĖS)

 

Veiklos (poveiklės) pavadinimas

Komponentas

Priemonė

Papriemonė

Intervencinės priemonės kodas

Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos rengimas

7

G.1.1

G.1.1.1

125

 

Pastabos:

1. Antrojoje skiltyje nurodomas EGADP plano komponento, prie kurio įgyvendinimo prisidedama veikla (poveikle), numeris.

2. Trečioje skiltyje nurodomas EGADP plano priemonės, prie kurios įgyvendinimo prisidedama veikla (poveikle), numeris.

3. Ketvirtoje skiltyje nurodomas EGADP plano papriemonės, prie kurios įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla (poveikle), numeris.

4. Penktoje skiltyje nurodomas Intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, VI priedą.

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1.   Taikomi teisės aktai

1.1.    Rengiant, teikiant ir vertinant projektų įgyvendinimo planus, priimant sprendimus dėl projektų finansavimo, sudarant projektų sutartis ir įgyvendinant projektus vadovaujamasi:

1.1.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo laikinosios tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. 1K-240 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau - Laikinoji tvarka);

1.1.2. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;

1.1.3. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu CM4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo.

1.2.    2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pajamų nelygybės mažinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-002-02-01-04 „Tobulinti minimalių pajamų apsaugos sistemą“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau Aprašas) vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos aukščiau paminėtuose teisės aktuose.

2.   Reikalavimai projektams

2.1.    Pagal Aprašą remiama veikla:

2.1.1. minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos rengimas (ši veikla taip pat apims studijos rezultatų viešinimo renginį).

2.2.    Atlikus Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studiją turi būti pateiktos rekomendacijos dėl minimalių pajamų sistemos pertvarkos, atliktas siūlomų reformų ex-ante poveikio vertinimas. Numatomi minimalių pajamų studijos objektai yra šie socialinės apsaugos politikos elementai: socialinės paramos išmokos, kompensacijos bei lengvatos (piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams, šalpos pensijos, išmokos vaikams ir kt.), kuriomis užtikrinamos minimalios pajamos,  socialinės paramos išmokų atskaitos rodikliai (baziniai dydžiai), mažiausios socialinio draudimo išmokos ir kt. Remiantis šių objektų analizės rezultatais ir ex-ante poveikio vertinimais turi būti suformuluotos rekomendacijos dėl teisės aktų pakeitimų.

2.3.    Pagal Aprašą galimas pareiškėjas - Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

2.4.    Projektas turi siekti šių stebėsenos rodiklių:

2.4.1. Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos specifikacija“ (rodiklio kodas – P-09-002-02-01-04-03), siektina reikšmė – 1 vnt. Rodiklio reikšmė turi būti pasiekta ne vėliau nei 2022 m. kovo 31 d.

2.4.2. Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos baigimas“ (rodiklio kodas – P-09-002-02-01-04-04), siektina reikšmė – 1 vnt. Rodiklio reikšmė turi būti pasiekta ne vėliau nei 2022 m. gruodžio 31 d.

2.5.    Aprašo 2.4 papunktyje nurodytų stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas (stebėsenos rodiklių kortelės), pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pajamų nelygybės mažinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-002-02-01-04 „Tobulinti minimalių pajamų apsaugos sistemą“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo 3, 5 ir 6 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“ prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų.

2.6.    Projektui keliamas parengtumo reikalavimas – parengti ir kartu su projekto įgyvendinimo planu, parengtu pagal Laikinosios tvarkos 8 priede patvirtintą formą, pateikti su Europos Komisija suderintą Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos techninę specifikaciją.

2.7.    Projektas turi atitikti projektų atrankos kriterijus, nustatytus Laikinosios tvarkos 9 priede.

2.8.    Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Laikinojoje tvarkoje nustatytus reikalavimus.

3.   Reikalavimai horizontaliųjų principų įgyvendinimui

3.1.    Projektas turi prisidėti prie lygių galimybių visiems principo, užtikrinant, kad parengta studija leis tobulinti teisės aktus taip, kad visiems gyventojams, nepaisant jų lyties, tautybės, odos spalvos, etninės priklausomybės, kilmės, pilietybės, kalbos, religijos, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus arba seksualinės orientacijos bei kitų tapatybių, bus užtikrintos adekvačios minimalios pajamos.

3.2.    Įvertinus Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės 7 komponento planuojamos reformos „Garantuota minimalių pajamų apsauga (COFOG 10.8)“ poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/208 17 straipsnyje, nustatyta, kad reforma, pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį, neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, atsižvelgiant į jos pobūdį, ir todėl laikoma, kad ji atitinka principą „Nedarome reikšmingos žalos“.

4.   Regionas, kuriam priskiriami projektai

Netaikoma

5.   Reikalavimai valstybės pagalbai

5.1.    Pagal Aprašą valstybės pagalba neteikiama.

6.   Projektų atrankos kriterijai

6.1.    Projektų atranka vykdoma planavimo būdu.

6.2.    Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi.

7.   Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas (poveikles)

7.1.   Pagal Aprašą įgyvendinamam projektui papildomi tęstinumo reikalavimai netaikomi.

8. Kiti reikalavimai

8.1.    Kartu su projekto įgyvendinimo planu pareiškėjas turi pateikti Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos techninę specifikaciją, kaip numatyta Aprašo 2.6 papunktyje.

8.2.    Aprašas gali būti keičiamas Laikinojoje tvarkoje nustatyta tvarka.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

9.   Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1.    Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai nustatyti Laikinosios tvarkos aprašo 2 priede.

9.2.    Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

9.3.    Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.

10. Projektų veiklų (poveiklių) įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

10.1.  Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji norma FN-01 „7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma“.

10.2.  Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų.

_________________________________