PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. BIRŽELIO 29 D. SPRENDIMO NR. 1-244 „DĖL SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. RUGPJŪČIO 27 D. SPRENDIMO NR. 1-229 (SU VĖLESNIAIS PAKEITIMAIS) PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS“ PAKEITIMO
2021 m. sausio 28 d. Nr. 1-13
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-2016 „Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244 „Dėl Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. 1-229 (su vėlesniais pakeitimais) pripažinimo netekusiu galios“:
1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4. NVŠ lėšos Savivaldybei skiriamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu einamiesiems kalendoriniams metams. Šios lėšos apskaičiuojamos visas NVŠ lėšas padalijus iš Lietuvos mokinių, kurie praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. mokėsi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus ir padauginus iš Savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių mokinių skaičiaus. NVŠ lėšas savivaldybės naudoja NVŠ programoms finansuoti ir Aprašo įgyvendinimui administruoti, neviršydamos 3 proc. savivaldybei skirtos lėšų sumos. Savivaldybė NVŠ lėšomis finansuoja vieną vaiko pasirinktą Savivaldybės teritorijoje įgyvendinamą NVŠ programą nepriklausomai, kurioje savivaldybėje vaikas gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.“.
3. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8. Siekiant užtikrinti įgyvendinamų NVŠ programų įvairovę ir paskatinti atsirasti konkrečios krypties NVŠ programas, Savivaldybėje nustatomos prioritetinės NVŠ programų kryptys – STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art (Creative Activities), Mathematics), kurios skatina gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentines veiklas, ir techninės kūrybos, medijų, informacinių technologijų, verslumo ugdymo, gamtos ir ekologijos krypties NVŠ programos.“.
4. Pakeisti 15.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
5. Pakeisti 21, 22 punktus ir juos išdėstyti taip:
„21. NVŠ programos turi būti registruotos Neformaliojo švietimo programų registre (toliau – NŠPR). Tuo atveju, kai NVŠ teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų NŠPR kodą.
22. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. Karantino, ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu NVŠ programa gali būti įgyvendinama nuotoliniu būdu, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu priimtas valstybės ir (ar) savivaldybės lygiu. Kitais atvejais NVŠ programa ar jos dalys gali būti įgyvendinamos nuotoliniu būdu, jei tai numatyta NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formoje.“.
6. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:
„24. NVŠ teikėjai, atitinkantys Aprašo 15–16 punktuose nurodytus reikalavimus, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui pateikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (3 priedas). NVŠ teikėjai gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.“.
7. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:
„28. Per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo Savivaldybės atsakingas asmuo tai pažymi NŠPR. Atitinkančių reikalavimus NVŠ programų sąrašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (jų tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis dalyvauti NVŠ programoje.“.
Panevėžio miesto savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
3 priedas
(Paraiškos forma)
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
|
|||||||
2. |
Kodas |
|
|||||||
3. |
Juridinis statusas |
|
|||||||
4. |
Adresas |
|
|||||||
5. |
Telefono numeris |
|
|||||||
6. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||
8. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite: švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
|
|||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
|||||||
Informacija apie teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||
|
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||
|
1) |
|
|||||||
|
2) |
|
|||||||
|
... |
|
|||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
||||
|
1) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
2) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
... |
|
|
|
|
|
|||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
||||||||||
4. |
Telefono numeris |
||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
||||||||||
|
|||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
||||||||||
|
|||||||||||
8. |
Programos anotacija (programos esmė, trumpas turinys, pagrindinės veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
||||||||||
|
|||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
||||||||||
|
|||||||||||
10. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
||||||||||
11. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas vienu aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
||||||||||
|
|||||||||||
12. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą; uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos įgyvendinimo galimybes) |
||||||||||
1. 2. 3. |
|||||||||||
13. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos NVŠ uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas tenkinant saviraiškos poreikį; ☐ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdų įvairovę; ☐ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
||||||||||
14. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti ir gerbti save ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybiškai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite
|
||||||||||
15. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; prašome pateikti ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinį)
|
||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
||||||
|
|
|
|
Įrašyti bent vieną konkrečią kompetenciją, pažymėtą 14 punkte. |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
Iš viso val.: |
|
||||||
16. |
Patvirtinkite, kad programos veiklų pobūdis ir trukmė yra subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas) |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė (įrašyti) |
||||||||||
|
valandos per savaitę |
|
kartai per mėnesį |
|
mėnesių skaičius |
||||||
Programa turi būti vykdoma ne mažiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. |
|||||||||||
18. |
Numatomas rezultatas (nurodyti, ar (koks) numatomas programos (veiklos ar sukurto produkto) pristatymas bendruomenei (pvz., viešas koncertas, paroda, pasirodymas ir pan.), ar programa skirta tik vaikų užimtumui) |
||||||||||
|
|||||||||||
19. |
Programos kokybės užtikrinimas (ar numatoma kokybės stebėsena, pvz., tėvų ar vaikų apklausa ir pan.) |
||||||||||
|
|||||||||||
20. |
Programos viešinimas (ar numatoma veiklos sklaida, kokiais būdais) |
||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
INFORMACIJA APIE PROGRAMOS DALYVIUS |
|||||||||||
1. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik su spec. poreikiais: ☐ 20 metų ☐ 21 metai |
|||||||||||
2. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
||||||||||
☐ Berniukai ☐ Mergaitės |
|||||||||||
3. |
Kita svarbi informacija apie vaikus (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
||||||||||
|
|||||||||||
4. |
Numatomas grupės dydis |
||||||||||
|
|||||||||||
5. |
Numatomas grupių skaičius |
||||||||||
|
|||||||||||
6. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
||||||||||
|
|||||||||||
7. |
Vaikų pažangos skatinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti programoje ir siekti pažangos) |
||||||||||
|
|||||||||||
8. |
Vaikų vertinimas (įsivertinimas) (kokiais būdais vertinama pažanga, kaip vaikai dalyvaus įsivertinime) |
||||||||||
|
|||||||||||
9. |
Pasiekimų paliudijimas (kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti) |
||||||||||
|
|||||||||||
10. |
Numatoma paslaugos kaina asmeniui |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
|||||||||||
KITA INFORMACIJA |
|||||||||||
1. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (konkrečiai įvardykite mokytojus, kurie vykdys programą, jų išsilavinimą, patirtį ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
||||||||||
|
|||||||||||
2. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
||||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi NVŠ teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
|||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
3. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos; |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
4. |
Patvirtinkite, kad programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų, psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
5. |
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
6. |
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų ugdymo(si) aplinką. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
7. |
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
8. |
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai. |
||||||||||
☐ TAIP |
|||||||||||
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas
A. V. |
____________________ (parašas)
|
_____________________________ (vardas ir pavardė) |