LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. kovo 17 d. Nr. A1-130
Vilnius
Vadovaudamasi Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. A1-426 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo veiksmų programą, taisyklių patvirtinimo“, 3.4 papunkčiu:
1. T v i r t i n u Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo valstybės projektų planavimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos apsaugos ir darbo ministro
2015 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. A1-130
EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus valstybės projektams, kuriuos numatoma įgyvendinti pagal Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. spalio 30 d. įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2014)8213 (toliau – veiksmų programa), šių projektų planavimo, atrankos, valstybės projektų sąrašų sudarymo ir tvirtinimo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2014 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 223/2014 dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (OL 2014 L 72, p. 1), veiksmų programos ir Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo veiksmų programą, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. A1-426 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo veiksmų programą, taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklės) nuostatomis.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Nacionaliniai strateginio planavimo dokumentai – nacionaliniai dokumentai, parengti vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, jų įgyvendinamieji teisės aktai, kiti teisės aktai, kuriais nustatomos valstybės įgyvendinamos politikos kryptys, priemonės ir (arba) paskiriamos atsakingos institucijos.
3.2. Projektinis pasiūlymas dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) – planuojamo valstybės projekto pareiškėjo (toliau – pareiškėjas) rengiamas ir vadovaujančiai institucijai teikiamas dokumentas, kuriame nurodoma informacija apie siūlomą įgyvendinti projektą ir į kurį atsižvelgiant projektas įtraukiamas į iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondas) lėšų siūlomų bendrai finansuoti valstybės projektų (toliau – valstybės projektas) sąrašą. Projektinis pasiūlymas dėl valstybės projekto įgyvendinimo rengiamas pagal vadovaujančios institucijos patvirtintą formą.
3.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT) – vadovaujančios institucijos parengtas ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintas dokumentas, kuriame apibrėžiama iš Fondo lėšų bendrai finansuojamų projektų, įgyvendinamų pagal veiksmų programą, vertinimo, atrankos, finansavimo ir įgyvendinimo tvarka.
3.4. Projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – PFSA) – vadovaujančios institucijos parengtas ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintas dokumentas, nustatantis reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams ir projektams, bendrai finansuojamiems iš Fondo lėšų bei planuojamų bendrai finansuoti projektų, kuriuos numatoma įgyvendinti pagal veiksmų programą, atrankos ir sprendimų dėl jų finansavimo priėmimo tvarką.
3.6. Tarpinė institucija – Europos socialinio fondo agentūra, vykdanti Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo taisyklių 6 punkte numatytas funkcijas.
II SKYRIUS
VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMAS
4. Iš Fondo lėšų bendrai finansuojami valstybės projektai atrenkami valstybės projektų planavimo būdu.
5. Vadovaujanti institucija valstybės projektus planuoja vadovaudamasi veiksmų programos, PAFT, PFSA, Aprašo ir nacionalinių strateginio planavimo dokumentų nuostatomis.
III SKYRIUS
PROJEKTINIŲ PASIŪLYMŲ TEIKIMAS IR TIKRINIMAS
7. Vadovaujanti institucija per 5 darbo dienas nuo atitinkamo PFSA įsigaliojimo dienos raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydama terminą, per kurį pareiškėjas turi pateikti projektinį pasiūlymą vadovaujančiai institucijai.
8. Prieš sudarant valstybės projektų sąrašą, pareiškėjas per vadovaujančios institucijos rašte nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 20 darbo dienų, turi pateikti projektinį pasiūlymą, užpildydamas Preliminarią paraišką Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo valstybės projektų sąrašui sudaryti (Aprašo 2 priedas).
9. Atskirais atvejais, pareiškėjui nurodžius projektinio pasiūlymo nepateikimo laiku priežastis, vadovaujanti institucija terminą gali pratęsti, raštu nurodydama naują projektinio pasiūlymo pateikimo terminą.
10. Vadovaujanti institucija teikia konsultacijas ir informaciją pareiškėjams dėl rengiamų projektinių pasiūlymų turinio, reikalavimų projektams ir finansavimo sąlygų.
11. Vadovaujanti institucija, gavusi pareiškėjo pateiktą projektinį pasiūlymą, turi įvertinti, ar jis:
11.1. atitinka veiksmų programos ir PFSA nurodytų nacionalinių strateginio planavimo dokumentų tikslus;
11.3. yra geriausia iš galimų alternatyvų veiksmų programos, PFSA nurodytų nacionalinių strateginio planavimo dokumentų ir projektų tikslams įgyvendinti;
12. Vadovaujanti institucija, įvertinusi projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 11 punkto reikalavimams, užpildo Preliminarios paraiškos tikrinimo lapą (Aprašo 3 priedas).
IV SKYRIUS
VPPA KOMISIJOS SUDARYMAS IR JOS DARBO ORGANIZAVIMAS
14. Į VPPA komisijos sudėtį įtraukiami vadovaujančios institucijos struktūrinių padalinių, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektiniai pasiūlymai, valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis. VPPA komisijos personalinę sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras arba jo įgaliotas asmuo.
15. Prireikus į VPPA komisiją stebėtojų teisėmis gali būti kviečiami dalyvauti ir kitų ministerijų ir (ar) institucijų, ir (ar) organizacijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektiniai pasiūlymai, atstovai bei pareiškėjo (-ų) atstovai.
16. Jei projektiniame pasiūlyme pateikta neišsami ir (ar) netiksli informacija ir dėl to VPPA komisija negali priimti sprendimo, vadovaujanti institucija turi paprašyti pareiškėjo per vadovaujančios institucijos nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis, dokumentus, papildyti ir (ar) patikslinti projektiniame pasiūlyme pateiktą informaciją.
17. VPPA komisijos darbą organizuoja ir sekretoriato funkcijas atlieka vadovaujančios institucijos Europos Sąjungos struktūrinės paramos departamento Struktūrinės paramos valdymo skyrius. Šio skyriaus valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atsakingas už Fondo administravimą (toliau – administratorius), VPPA komisijos posėdyje atlieka posėdžio sekretoriaus funkcijas.
18. Administratorius:
18.1. suderinęs su VPPA komisijos primininku ar kitu įgaliotu asmeniu, raštu informuoja pareiškėją apie projektinio pasiūlymo pateikimo terminą;
18.2. VPPA pirmininko pavedimu kviečia dalyvauti pareiškėjo (-ų) ir kitų ministerijų ir (ar) institucijų, ir (ar) organizacijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektiniai pasiūlymai, atstovus;
18.3. organizuoja VPPA komisijos posėdžius, VPPA komisijos pirmininko pavedimu posėdžio datą, laiką ir darbotvarkę su VPPA komisijos nariais suderina ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo nustatytos paskutinės projektinių pasiūlymų pateikimo vadovaujančiai institucijai dienos;
18.4. parengia VPPA komisijos posėdžio medžiagą, išdalija ją komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki planuojamo VPPA komisijos posėdžio;
18.5. VPPA komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens pavedimu raštu informuoja pareiškėją apie būtinybę pateikti papildomus dokumentus ir (ar) papildyti, ir (ar) patikslinti projektinį pasiūlymą bei nurodo terminą, per kurį prašoma informacija ir (ar) dokumentai turi būti pateikiami vadovaujančiai institucijai;
18.6. parengia posėdžio protokolo projektą ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas elektroniniu paštu suderina jį su VPPA komisijos nariais;
18.7. rengia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą;
19. VPPA komisijos posėdžiuose priimtos rekomendacijos ir sprendimai įforminami protokolu. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.
V SKYRIUS
VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS
21. Sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo priima Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras, atsižvelgdamas į VPPA komisijos siūlymus. Sprendimas įforminamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
22. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukiami tik tie valstybės projektai, kurie atitiko Aprašo 11 punkte nustatytus reikalavimus.
24. Patvirtinus valstybės projektų sąrašą, vadovaujanti institucija per 5 darbo dienas raštu informuoja apie tai tarpinę instituciją.
25. Vadovaujanti institucija, patvirtinusi PFSA ir valstybės projektų sąrašą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų patvirtinimo dienos elektronines dokumentų versijas paskelbia vadovaujančios institucijos interneto svetainėje www.socmin.lt (toliau – vadovaujančios institucijos interneto svetainė).
VI SKYRIUS
SPRENDIMO DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
26. Tarpinė institucija, gavusi informaciją iš vadovaujančios institucijos apie valstybės projektų sąrašo sudarymą, apie tai raštu praneša į valstybės projektų sąrašą įtrauktiems pareiškėjams ir pasiūlo jiems iki valstybės projektų sąraše nustatytos datos teikti paraiškas pagal PAFT ir PFSA nustatytus reikalavimus, užpildant paraiškos formą, tvirtinamą kartu su PAFT. Tarpinė institucija pareiškėjui taip pat pateikia informaciją, reikalingą paraiškai pildyti ir pateikti.
27. Tarpinė institucija ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo paraiškos gavimo atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą PAFT nustatyta tvarka.
28. Vadovaujanti institucija, vadovaudamasi iš tarpinės institucijos raštu gauta pagal PAFT nustatytus reikalavimus parengta išvada apie projekto (-ų) tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus (ar projektas tinkamas, ar netinkamas finansuoti), kurioje nurodyta didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausia Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų suma, priima sprendimą dėl projekto finansavimo, kuris įforminamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
30. Sprendime dėl projekto (-ų) finansavimo nurodoma:
30.1. pagrindas finansuoti projektą (tarpinės institucijos išvada, kad projektas tinkamas finansuoti, ir kiti teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo);
ViI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į vadovaujančią instituciją dėl tarpinės institucijos veiksmų ar neveikimo, susijusių su projekto atitikties PFSA reikalavimams vertinimu, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus tarpinės institucijos veiksmus ar neveikimą. Skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
33. Sprendimas dėl projekto (-ų) finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.