PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS BIUDŽETO IŠLAIDŲ VALSTYBĖS PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS FUNKCIJOMS ATLIKTI PLANAVIMO IR APSKAITOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. sausio 20 d. Nr. A-69

Panevėžys

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543, 33 punktu:

1. T v i r t i n u Panevėžio rajono savivaldybės administracijos biudžeto išlaidų valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti planavimo ir apskaitos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. A-1179 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės administracijos biudžeto išlaidų valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti planavimo ir apskaitos aprašo patvirtinimo“;

2.2. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. sausio 3 d. įsakymą Nr. A-16 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. A-1179 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės administracijos biudžeto išlaidų valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti planavimo ir apskaitos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                         Vitalijus Žiurlys

 

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2014 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. A-69

 

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS BIUDŽETO IŠLAIDŲ VALSTYBĖS PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS FUNKCIJOMS ATLIKTI PLANAVIMO IR APSKAITOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio rajono savivaldybės administracija (toliau – savivaldybės administracija) biudžeto išlaidas valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti planuoja ir į apskaitą įtraukia šiame apraše nustatyta tvarka.

2. Lėšų poreikis valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti planuojamas pagal atskiras valstybines funkcijas, vadovaujantis apskaičiavimo metodikomis, patvirtintomis tam įgaliotų Lietuvos Respublikos ministerijų ir valstybės institucijų, suderinus su Finansų ministerija. Lėšų poreikio skaičiavimą atlieka seniūnijų seniūnai, skyrių, vykdančių valstybės perduotas savivaldybėms funkcijas vedėjai, vyriausieji specialistai. Planuojant darbo užmokesčio fondą, asignavimų darbo užmokesčiui suma nustatoma atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų išlaidoms maksimalius dydžius, užtikrinant kitų išlaidų finansavimą. Priemokoms mokėti skirtos sumos neturi viršyti 5 procentų valstybės tarnautojų pareiginės algos ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atlyginimams mokėti sumų.

3. Savivaldybės administracija kiekvienai funkcijai vykdyti išlaidas planuoja ir apskaitą tvarko atskirai nuo savarankiškųjų savivaldybės funkcijų lėšų. Lėšoms gauti teikiama atskira paraiška. Visi pirminiai dokumentai, pateisinantys padarytas išlaidas, saugomi archyvinėse bylose.

4. Lėšos, skirtos valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti naudojamos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 (su pakeitimais).

 

II. IŠLAIDŲ NAUDOJIMAS

 

5. Socialinių išmokų ir kompensacijų skaičiavimas ir mokėjimas:

5.1. Socialinių išmokų ir kompensacijų apskaitą tvarko Socialinės paramos skyrius ir Apskaitos skyrius. Lėšos išmokoms ir kompensacijoms planuojamos vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 (su pakeitimais).

5.2. Paslaugų teikėjai (vandens, šildymo) kas mėnesį Socialinės paramos skyriui pateikia informaciją ir gavusių kompensaciją asmenų sąrašus Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir pagal tarpusavyje sudarytas sutartis. Apskaičiuotos sumos paslaugas teikiančioms įmonėms pervedamos kas mėnesį sutartyje numatytomis sąlygomis.

5.3. Socialinių išmokų ir kompensacijų administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta  socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387. 

5.4. Apskaitos skyrius moka pagal sutartį AB „Panevėžio energija“, AB „Aukštaitijos vandenys“, UAB „Lenauda“ už būsto išlaikymo išlaidų kompensacijų skaičiavimą ir apskaito Socialinės paramos skyriaus darbuotojų, atliekančių šias funkcijas, išlaikymo išlaidas.

5.5. Socialinės paramos skyriaus darbuotojų, tiesiogiai susijusių su socialinių išmokų bei kompensacijų administravimo funkcija, išlaikymo išlaidoms priskiriama:

5.5.1. darbo užmokestis ir įmokos socialiniam draudimui priskaitomi Socialinės paramos skyriaus trijų darbuotojų 2,75 etato, dviejų darbuotojų po 0,8 etato, vieno darbuotojo 0,4 etato, Apskaitos skyriaus vieno darbuotojo 0,1 etato, seniūnijų 12 socialinių darbuotojų po 0,3 etato, dirbančių pagal darbo sutartis, ir dviejų valstybės tarnautojų (0,6 etato ir 0,3 etato), kurių pareigybių aprašymuose yra numatyta socialinių išmokų ir kompensacijų administravimo funkcija;

5.5.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

5.5.2.1.  komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) apmokėjimo  išlaidos apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojai, atliekantys socialinių išmokų ir kompensacijų administravimo funkciją, plotą;

5.5.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatams pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

5.5.2.3. spaudiniai ̶ knygų, pažymėjimų, periodinių leidinių, banko čekių knygelių ir kitų spaudinių įsigijimas;

5.5.2.4. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

5.5.2.5. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

5.5.2.6. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio materialiojo turto techninė priežiūra;

5.5.2.7. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

5.5.2.8. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos, kompiuterinių programų aptarnavimo mokestis, bankų, pašto ir kitos finansinės paslaugos bei kitos išlaidos, susijusios su šios funkcijos vykdymu.

5.6. Socialinių išmokų ir kompensacijų administravimo išlaidos negali viršyti Savivaldybės tarybos patvirtinto procento dydžio nuo joms mokėti skirtų lėšų.

6. Socialinė parama mokiniams (nemokamas mokinių maitinimas ir aprūpinimas mokinio reikmenimis):

6.1. Nemokamą mokinių maitinimą ir aprūpinimą mokinio reikmenimis administruoja Socialinės paramos skyrius ir Švietimo, kultūros ir sporto skyrius,  vadovaudamiesi Socialinės paramos mokiniams įstatymu, Kreipimosi socialinei paramai mokiniams gauti tvarka (su vėlesniais pakeitimais), patvirtinta  Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. sausio 29 d. sprendimu  Nr. T-5, Mokinių nemokamo maitinimo Panevėžio rajono mokyklose tvarkos aprašu, patvirtintu 2010 m. sausio 21 d. spendimu Nr. T-4. Socialinės paramos skyrius ir seniūnijos priima dokumentus nemokamam mokinių maitinimui ir aprūpinimui mokinio reikmenimis, teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja pajamas, suveda duomenis į programą. Sprendimą dėl nemokamo maitinimo ir aprūpinimo mokinio reikmenimis skyrimo priima  savivaldybės administracijos direktorius. Nemokamą maitinimą mokyklose administruoja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus valstybės tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme yra numatyta socialinės paramos mokiniams administravimo funkcija. Socialinės paramos mokiniams administravimo išlaidos negali viršyti 4 procentų šiai funkcijai atlikti skirtų lėšų.

6.2. Apskaitos skyrius veda apskaitą socialinės paramos mokiniams – aprūpinimas mokinio reikmenimis ir apskaito darbuotojų, atliekančių socialinės paramos mokiniams administravimo funkciją, išlaidas vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387.

6.3. Savivaldybės administracijos darbuotojų, susijusių su socialinės paramos mokiniams administravimo funkcija, išlaidoms priskiriama:

6.3.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos priskaitomi Socialinės paramos skyriaus darbuotojo 0,5 etato, dirbančio pagal darbo sutartį, kurio pareigybės aprašyme yra numatytas šios funkcijos administravimas, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus valstybės karjeros tarnautojo 1 etatas, kurio pareigybės aprašyme yra numatyta šios funkcijos administravimas;

6.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

6.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojai, atliekantys socialinės paramos mokiniams administravimo funkciją, plotą;

6.3.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatams pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

6.3.2.3. spaudiniai ̶ knygų, pažymėjimų, periodinių leidinių ir kitų spaudinių įsigijimas;

6.3.2.4. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

6.3.2.5. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

6.3.2.6. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio turto techninė priežiūra ir remontas;

6.3.2.7. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

6.3.2.8. kitos paslaugos ̶ komunalinės paslaugos, kompiuterinių programų aptarnavimo mokestis ir kitos išlaidos, susijusios su šios funkcijos vykdymu.

7. Socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia užtikrinimas:

7.1. Socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia funkciją atlieka Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Socialinių paslaugų įstatymu ir Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978.

7.2. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387. Šios išlaidos negali viršyti 3 procentų visų minėtai funkcijai atlikti skirtų lėšų.

7.3. Savivaldybės administracijos darbuotojų, susijusių su socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia administravimo funkcija, išlaidoms priskiriama:

7.3.1. darbo užmokestis ir įmokos socialiniam draudimui priskaitomi Socialinės paramos skyriaus valstybės karjeros tarnautojo 0,35 etato, kurio pareigybės aprašyme numatyta socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia užtikrinimo administravimo funkcija;

7.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas – pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

7.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojas, atliekantis socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia administravimo funkciją, plotą;

7.3.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojo etatui pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

7.3.2.3. spaudiniai ̶ knygų, pažymėjimų, periodinių leidinių ir kitų spaudinių įsigijimas;

7.3.2.4. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

7.3.2.5. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

7.3.2.6. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio turto techninė priežiūra ir remontas;

7.3.2.7. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

7.3.2.8. kitos paslaugos ̶ komunalinės paslaugos, kompiuterinių programų aptarnavimo mokestis ir kitos išlaidos, susijusios su šios funkcijos vykdymu.

8. Socialinių pašalpų mokėjimas mirusiojo artimiesiems:

8.1. Socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia funkciją atlieka Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Socialinių paslaugų įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978.

8.2. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387. Šios išlaidos negali viršyti 2,5 procentų visų minėtai funkcijai atlikti skirtų lėšų.

8.3. Savivaldybės administracijos darbuotojų, susijusių  su socialinių pašalpų mokėjimo mirusiojo artimiesiems administravimo funkcija, išlaidoms priskiriama:

8.3.1. darbo užmokestis ir įmokos socialiniam draudimui priskaitomi Socialinės paramos skyriaus darbuotojo 0,30 etato, dirbančio pagal darbo sutartį, kurio pareigybės aprašyme numatyta socialinių pašalpų mokėjimo mirusiojo artimiesiems administravimo funkcija;

8.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas – pagal faktinį  sunaudojimą ir poreikį, iš jų: 

8.3.2.1. spaudiniai ̶ banko čekių knygelių įsigijimas.

9. Socialinė priežiūra socialinės rizikos šeimoms:

9.1. Socialinių paslaugų planavimą ir jų teikimo socialinės rizikos šeimoms (asmenims) organizavimą koordinuoja Socialinės paramos skyrius, o vykdo seniūnijų socialiniai darbuotojai, vadovaudamiesi Socialinių paslaugų įstatymu. Atsižvelgiant į Valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 (su pakeitimais), seniūnijose šiai funkcijai vykdyti planuojama 15 pareigybių.

9.2. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta  Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387. 

9.3. Savivaldybės administracijos darbuotojų, susijusių  su socialinės priežiūros socialinės rizikos šeimoms funkcija, išlaidoms priskiriama darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos.

10. Valstybės registrų ir archyvų išlaikymas bei saugojimas:

10.1. Archyvinių dokumentų, perduotų savivaldybėms likviduotų nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų veiklos, tvarkymo funkciją savivaldybės administracijoje atlieka Archyvų skyrius.

10.2. Archyvų skyrius lėšų poreikį šiai funkcijai atlikti planuoja vadovaudamasis Lėšų apskaičiavimo valstybės perduotai savivaldybėms archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijai atlikti metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro tarnybos 2011 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. V-56, ir atsiskaito kartu su Apskaitos skyriumi vadovaudamiesi Atsiskaitymo už Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos kuruojamos valstybės perduotos savivaldybėms priskirtų archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijos atlikimą ir lėšų naudojimą tvarkos aprašu, patvirtintu

Lietuvos archyvo departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2012 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. V-61.

10.3. Archyvo skyriaus darbuotojų, atliekančių perduotų dokumentų saugojimo, tvarkymo ir naudojimo funkciją, susijusios išlaidos:

10.3.1. darbo užmokestis ir įnašai socialiniam draudimui dviejų darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis;

10.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

10.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojai, atliekantys archyvinių dokumentų, perduotų savivaldybėms likviduotų nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų veiklos tvarkymo funkciją savivaldybės administracijoje, plotą;

10.3.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatams pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

10.3.2.3. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

10.3.2.4. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

10.3.2.5. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio turto techninė priežiūra ir remontas;

10.3.2.6. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

10.3.2.7. kitos paslaugos ̶ komunalinės paslaugos, kompiuterinių programų aptarnavimo mokestis ir kitos išlaidos, susijusios su šios funkcijos vykdymu.

11. Gyventojų registro tvarkymo ir duomenų teikimo valstybės registrams:

11.1. Civilinės metrikacijos skyriaus darbuotojų, atliekančių gyventojų registro tvarkymo ir duomenų teikimo valstybės registrams funkciją, susijusios išlaidos:

11.1.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

11.1.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

11.1.2.1. ryšių paslaugos;

11.1.2.2. kitos prekės – kanceliarinės prekės.

12. Duomenų teikimas valstybės suteiktos pagalbos registrui:

12.1. Duomenų teikimo valstybės suteiktos pagalbos registrui valstybės perduotą savivaldybėms funkciją vykdo Ekonomikos ir turto valdymo skyrius.

12.2. Lėšų poreikis duomenų teikimo valstybės suteiktos pagalbos registrui funkcijai atlikti apskaičiuojamas vadovaujantis Duomenų teikimo valstybės suteiktos pagalbos registrui lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2012 m. sausio 5 d. nutarimais Nr. IS-3 bei IS-4.

12.3. Skirtos lėšos naudojamos darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms mokėti.

13. Vaikų teisių apsauga:

13.1. Vaikų teisių apsaugos funkciją savivaldybės administracijoje atlieka Vaikų teisių apsaugos skyrius.

13.2. Lėšų poreikis šiai funkcijai atlikti apskaičiuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 (su pakeitimais).

13.3. Vaikų teisių apsaugos skyriaus darbuotojų, atliekančių vaikų teisių apsaugos funkciją, išlaikymo išlaidos:

13.3.1. darbo užmokestis ̶ 5 pareigybės valstybės tarnautojų, atliekančių šią funkciją, ir įmokos socialiniam draudimui;

13.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas – pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

13.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojai, atliekantys vaikų teisių apsaugos funkciją, plotą;

13.3.2.2.  ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatams pagal apskaičiuotus procentus  ̶  fiksuoto ir mobilaus  telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

13.3.2.3. transporto paslaugos – sunaudotų degalų išlaidos, automobilio remonto, techninės priežiūros, draudimo išlaidos ir kitos susijusios su transporto išlaikymu išlaidos;

13.3.2.4. spaudiniai ̶ knygų, pažymėjimų, periodinių leidinių ir kitų spaudinių įsigijimas;

13.3.2.5. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

13.3.2.6. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

13.3.2.7. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio turto techninė priežiūra ir remontas;

13.3.2.8. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 1,5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

13.3.2.9. kitos paslaugos ̶ komunalinės paslaugos, kompiuterinių programų aptarnavimo mokestis ir kitos išlaidos, susijusios su šios funkcijos vykdymu.

13.4. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta  Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387. 

14. Jaunimo teisių apsauga:

14.1. Jaunimo teisių apsaugos funkciją savivaldybės administracijoje atlieka valstybės tarnautojas jaunimo reikalų koordinatorius (vyriausiasis specialistas).

14.2. Lėšų poreikis šiai funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 (su pakeitimais).

14.3. Jaunimo teisių apsaugos valstybės tarnautojo, atliekančio jaunimo teisių apsaugos funkciją, išlaikymo išlaidos:

14.3.1. darbo užmokestis ir įnašai socialiniam draudimui;

14.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

14.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojai, atliekantys vaikų teisių apsaugos funkciją, plotą;

14.3.2.2. ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatams pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis visoms darbo vietoms per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

14.3.2.3 transporto paslaugos – sunaudotų degalų išlaidos, automobilio remonto, techninės priežiūros, draudimo išlaidos ir kitos susijusios su transporto išlaikymu išlaidos;

14.3.2.4. spaudiniai ̶ knygų, pažymėjimų, periodinių leidinių ir kitų spaudinių įsigijimas;

14.3.2.5. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

14.3.2.6. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

14.3.2.7. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ patalpų remonto darbų išlaidos ir kito ilgalaikio turto techninė priežiūra ir remontas;

14.3.2.8. kvalifikacijos kėlimo išlaidos ̶ stažuotėms organizuoti, seminarams, konferencijoms, kursams, pratyboms, paskaitoms rengti (iki 5 proc. nuo patvirtinto darbo užmokesčio fondo);

14.3.2.9. kitos paslaugos ̶ komunalinės paslaugos, kompiuterinių programų aptarnavimo mokestis ir kitos išlaidos, susijusios su šios funkcijos vykdymu.

14.4. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta  Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387. 

15. Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolė:

15.1. Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkciją atlieka Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus valstybės karjeros tarnautojas vyriausiasis specialistas.

15.2. Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkciją atliekančio darbuotojo išlaikymo išlaidos ̶ darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos vyriausiojo specialisto 0,55 etato.

15.3.  Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijos atlikimo ir atsiskaitymo už gautas lėšas aprašu, patvirtintu 2013 m. kovo 27 d. Valstybinės kalbos inspekcijos viršininko įsakymu Nr. V-9. 

16. Civilinės būklės aktų registravimas:

16.1. Civilinės būklės aktų registravimo funkciją atlieka Civilinės metrikacijos skyriaus 2 valstybės karjeros specialistai.

16.2. Lėšų poreikis šiai funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr.1R-215.

16.3. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų, skirtų valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, jų paskirstymo savivaldybėms ir savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašu, patvirtintu Teisingumo ministro 2012 m. liepos 13 d.  įsakymu Nr. IR-189. 

16.4. Civilinės būklės aktų registravimo funkcijai atlikti išlaidos ̶ darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos.

17. Pirminės teisinės pagalbos teikimas:

17.1. Pirminės teisinės pagalbos teikimo funkciją atlieka Juridinio skyriaus vyriausiasis specialistas (teisininkas ) valstybės tarnautojas.

17.2. Lėšų poreikis šiai funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2009 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. R-185.

17.3. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų, skirtų valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, jų paskirstymo savivaldybėms ir savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašu, patvirtintu Teisingumo ministro 2012 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. IR-189.

17.4. Pirminės teisinės pagalbos funkcijai atlikti išlaidos: darbo užmokestis (1 pareigybė valstybės tarnautojo) ir socialinio draudimo įmokos.

18. Karo prievolės ir mobilizacijos administravimas:

18.1. Karo prievolės ir mobilizacijos administravimo funkciją atlieka valstybės tarnautojas (vyriausiasis specialistas karo prievolei ir mobilizacijai administruoti).

18.2. Lėšų poreikis karo prievolės ir mobilizacijos administravimo funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2010 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. V-322.

18.3. Karo prievolės ir mobilizacijos administravimo funkcijos vykdymo išlaidos:

18.3.1. darbo užmokestis 0,25 etato vyriausiojo specialisto valstybės tarnautojo ir socialinio draudimo įmokos;

18.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

18.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) išlaidos, apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojas, atliekantis karo prievolės ir mobilizacijos administravimo funkciją, plotą;

18.3.2.2.  ryšių paslaugos, tenkančios darbuotojų etatai pagal apskaičiuotus procentus  ̶  fiksuoto ir mobilaus  telefonų ryšių paslaugos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis darbo vietai per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

18.3.2.3. transporto paslaugos – sunaudotų degalų išlaidos;

18.3.2.4. spaudiniai ̶ knygų, ir kitų spaudinių įsigijimas;

18.3.2.5. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietoms išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

18.3.2.6. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

18.3.2.7. kvalifikacijos išlaidos – valstybės tarnautojo kvalifikacijai kelti iki 5 procentų nuo metinio darbo užmokesčio fondo;

18.3.2.8. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos ir kitos nenumatytos išlaidos.

18.4. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų, skirtų valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, savivaldybių atsiskaitymo už šias lėšas tvarkos aprašu, patvirtintu Krašto apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. V-1043.

19. Civilinės saugos organizavimas:

19.1. Civilinės saugos organizavimo funkciją atlieka valstybės tarnautojas (vyriausiasis specialistas civilinei saugai ), dirbantis 0,75 etato.

19.2. Lėšų poreikis civilinės saugos organizavimo funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2012 m. liepos 26 d. įsakymu Nr.1V-558. 

19.3. Civilinės saugos organizavimo funkcijai atlikti išlaidos:

19.3.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

19.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

19.3.2.1. komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos) išlaidos apskaičiuojamos pagal patalpų, kuriose dirba darbuotojas, atliekantis civilinės saugos organizavimo funkciją, plotą;

19.3.2.2. ryšių paslaugos ̶ tenkančios darbuotojo 0,75 etatui pagal apskaičiuotus procentus ̶ fiksuoto ir mobilaus telefonų ryšių paslaugų pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą ir fiksuotas abonentinis mokestis, interneto paslaugų abonentinis mokestis darbo vietai per mėnesį, faktinės pašto siuntimo išlaidos;

19.3.2.3. transporto paslaugos – sunaudotų degalų išlaidos;

19.3.2.4. kitos prekės ̶ kanceliarinės ir kitos prekės darbo vietai išlaikyti, atnaujinti ir steigti;

19.3.2.5. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, apgyvendinimo (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

19.3.2.6. perspėjimo sistemos eksploatavimo ir techninės priežiūros išlaidos;

19.3.2.7. kvalifikacijos išlaidos – valstybės tarnautojo kvalifikacijai kelti iki 5 procentų nuo metinio darbo užmokesčio fondo;

19.3.2.8. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos ir kitos nenumatytos išlaidos.

19.4. Civilinės saugos organizavimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Duomenų reikalingų civilinės saugos uždaviniams vykdyti savivaldybės administracijoje kaupimo, tvarkymo ir teikimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašu, patvirtintu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1-266.

20. Žemės ūkio administravimas:

20.1. Žemės ūkio administravimo funkciją atlieka Žemės ūkio skyriaus 8 valstybės karjeros tarnautojai, 12 valstybės karjeros tarnautojų seniūnijose po 0,7 etato.

20.2 Lėšų poreikis žemės ūkio administravimo funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. liepos 25 d. įsakymu Nr.3D-423.

20.3. Žemės ūkio administravimo funkcijai atlikti išlaidos:

20.3.1. darbo užmokestis 8 vyriausiųjų specialistų, valstybės tarnautojų, dirbančių Žemės ūkio skyriuje, 12 seniūnijų seniūnų pavaduotojų po 0,7 etato ir socialinio draudimo įmokos;

20.3.2. prekių ir paslaugų naudojimas ̶ pagal faktinį sunaudojimą ir poreikį, iš jų:

20.3.2.1. komunalinės paslaugos ̶ (šildymas, elektros energija, vandentiekis ir kanalizacija) paskirsčius pagal žemės ūkio skyriaus patalpų, kuriose dirba Žemės ūkio skyriaus valstybės tarnautojai, plotą;

20.3.2.2. transporto išlaidos ̶ degalų sąnaudos pagal nuvažiuotus kilometrus, trijų automobilių remonto, eksploatacinės bei draudimo išlaidos;

20.3.2.3. ryšių paslaugos – fiksuoto ir mobilaus ryšio telefonų išlaidos pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą limitą, abonentinis mokestis fiksuoto ryšio telefono, interneto paslaugų abonentinis mokestis, faktinės pašto siuntimo išlaidos Žemės ūkio skyriaus darbuotojų, atliekančių žemės ūkio administravimo funkciją;

20.3.2.4. spaudiniai ̶ įvairūs numeruoti blankai, periodiniai leidiniai;

20.3.2.5. kitos prekės ̶ kanceliarinės prekės, prekės darbo vietai palaikyti, atnaujinti, biuro baldai ir kitas inventorius, valstybiniai numeriai žemės ūkio technikai registruoti, kitos nenumatytos prekės;

20.3.2.6. komandiruotės išlaidos ̶ transporto, nakvynės išlaidos (Lietuvos Respublikos teritorijoje), dienpinigiai;

20.3.2.7. kvalifikacijos išlaidos – valstybės tarnautojų kvalifikacijai kelti iki 5 procentų nuo metinio darbo užmokesčio fondo;

20.3.2.8. ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ Žemės ūkio skyriaus patalpų remonto darbai, kito ilgalaikio materialiojo turto remontas, techninė priežiūra;

20.3.2.9. kitos paslaugos ̶ kitos komunalinės paslaugos, pagal pateiktas sąskaitas faktūras nenumatytos išlaidos, reprezentacinės išlaidos, pirkimai pagal pasirašytas sutartis.

20.4. Administravimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Valstybės biudžeto tikslinių dotacijų, skiriamų savivaldybių biudžetams Žemės ūkio ministerijos kuruojamoms valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012m birželio 21 d. įsakymu Nr. 3D-486.

21. Melioracijos statinių eksploatavimo organizavimas:

21.1. Ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas ̶ melioracijos įrenginių remonto darbų ir techninio aptarnavimo išlaidos.

21.2. Kitos paslaugos ̶ melioruotos žemės ir melioracijos statinių būklės įvertinimo darbai, kartografinės medžiagos atnaujinimas ir kadastro sudarymas.

21.3. Komunalinės paslaugos – elektros energijos tiekimas melioracijos statinių siurblinėms.

21.4. Melioracijos statinių eksploatavimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Valstybės biudžeto tikslinių dotacijų, skiriamų savivaldybių biudžetams Žemės ūkio ministerijos kuruojamoms valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms atlikti, paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012m birželio 21 d. įsakymu Nr. 3D-486.

22. Darbo rinkos politikos priemonių rengimas ir įgyvendinimas:

22.1. Lėšų poreikis valstybės perduotai savivaldybėms darbo rinkos politikos priemonių rengimo ir įgyvendinimo funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 (su pakeitimais ).

22.2. Darbdaviai, organizuojantys viešuosius darbus, parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 (su pakeitimais) patvirtinta tvarka, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 31 d. sprendimu Nr. T-158 pavesta administracijos direktoriui priimti sprendimus.

22.3. Lėšos viešiesiems darbams paskirstomos pagal pateiktas viešųjų darbų paraiškas, nurodant darbų pobūdį, darbuotojų skaičių ir darbo trukmę.

22.4. Viešųjų darbų administravimui skiriama iki 3 proc. šiai funkcijai skirtų lėšų:

22.4.1. ryšių paslaugoms ̶ mobilaus ir fiksuoto telefono ryšių paslaugos, abonentinis mokestis;

22.4.2. kitos prekės ̶ kanceliarinės prekės;

22.4.3. transporto paslaugos.

22.5. Darbo rinkos politikos priemonių rengimo ir įgyvendinimo išlaidas apskaito Apskaitos skyrius vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarka, patvirtinta

socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387. 

23. Gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenų tvarkymas (nuo 2007 m. liepos 1 d.):

23.1. Lėšų poreikis gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenų tvarkymo funkcijai atlikti planuojamas vadovaujantis Lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2007 m. birželio 8 d. įsakymu Nr.1V-213.

23.2. Išlaidos šiai valstybinei funkcijai atlikti:

23.2.1. darbo užmokestis – priemokoms mokėti darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis seniūnijose, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtiems atlikti šią funkciją, bei socialinio draudimo įmokos;

23.2.2. kompiuterinių tinklų nuomos mokesčio išlaidos pagal sudarytas sutartis ir pateiktas sąskaitas faktūras.

_________________________