LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTO, SKIRTO METODINIAM PALAIKYMUI TEIKTI IR VEIKLOMS, KURIOMIS SIEKIAMA UŽTIKRINTI SEKSUALINIO SMURTO PREVENCIJĄ, organizuoti, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2024 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 16 d. Nr. A1-674

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A1-602 „Dėl Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje pavojų patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus lentelės 3.7 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u Projekto, skirto metodiniam palaikymui teikti ir veikloms, kuriomis siekiama užtikrinti seksualinio smurto prevenciją, organizuoti, atrankos konkurso organizavimo 2024 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                    Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2023 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. A1-674

 

 

PROJEKTO, SKIRTO METODINIAM PALAIKYMUI TEIKTI IR VEIKLOMS, KURIOMIS SIEKIAMA UŽTIKRINTI SEKSUALINIO SMURTO PREVENCIJĄ, ORGANIZUOTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2024 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto, skirto metodiniam palaikymui teikti ir veikloms, kuriomis siekiama užtikrinti seksualinio smurto prevenciją, organizuoti, atrankos konkurso organizavimo 2024 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projekto, skirto metodiniam palaikymui teikti ir veikloms, kuriomis siekiama užtikrinti seksualinio smurto prevenciją, organizuoti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius ir esminius kriterijus, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinė sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099.

2.2. Pareiškėjas nevyriausybinė organizacija, kuri turi nevyriausybinės organizacijos žymą Juridinių asmenų registre ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką.

2.3. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai, pareiškėjo, projekto vykdytojo nariai, savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės.

2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2.5. Seksualinis smurtas – tyčinė nusikalstama veika, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXI skyriuje, ir bet koks elgesys (ar jo grėsmė), kuriuo siekiama padaryti seksualinį poveikį ar kuriuo įžeidžiamas asmens orumas arba sukuriama bauginanti, priešiška, žeminanti ar įžeidžianti aplinka ir (ar) atsirado arba gali atsirasti fizinė, turtinė ir (ar) neturtinė žala seksualinį smurtą patyrusiam ar jo pavojų patiriančiam asmeniui.

2.6. Seksualinį smurtą patyręs asmuo – asmuo, prieš kurį panaudotas seksualinis smurtas.

2.7. Seksualinio smurto pavojų patiriantis asmuo – asmuo, prieš kurį, pagrįstai įtariama, gali būti panaudotas seksualinis smurtas.

2.8. Metodinis palaikymas specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, specialistams, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, dirbantiems apsaugos nuo seksualinio smurto srityje, teikiamos konsultacijos ir metodinė pagalba veiklos vykdymo, paslaugų ir pagalbos, teikiamų seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims, prieinamumo gerinimo, kitais su paslaugų ir pagalbos teikimu seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims susijusiais klausimais.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso projektų atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.

8. Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriu (-iais).

9. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą, skirtą metodiniam palaikymui teikti, seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims konsultuoti, metodinei medžiagai apsaugos nuo seksualinio smurto srityje rengti, veikloms, skirtoms seksualinio smurto prevencijai užtikrinti, organizuoti ir vykdyti, tarpinstituciniam bendradarbiavimui vykdyti.

10. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas projektas, kurio vykdytojas teiks metodinį palaikymą, konsultuos seksualinį smurtą patyrusius asmenis ar seksualinio smurto pavojų patiriančius asmenis, rengs metodinę medžiagą apsaugos nuo seksualinio smurto srityje, organizuos ir vykdys veiklas, skirtas seksualinio smurto prevencijai užtikrinti, vykdys tarpinstitucinį bendradarbiavimą.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

11. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.

12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų:

12.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų;

12.2. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 75 000 (septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų.

13. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos, kurios gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikoje.

14. Nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas Ministerija gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas atskiro socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymo ir taisyklių nustatyta tvarka.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos

 

15. Finansavimo prioritetas teikiamas pareiškėjui, kuris projekto veiklas (dalį veiklų) įgyvendins ne mažiau kaip 20 (dvidešimtyje) savivaldybių (iš jų – ne mažiau kaip 8 (aštuoniose) savivaldybėse, turinčiose mažiau negu 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) gyventojų pagal 2023 m. sausio 1 d. VĮ „Registrų centras“ viešai skelbiamus duomenis.

16. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos (turi būti vykdomos visos nurodytos veiklos):

16.1. metodinis palaikymas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, metodinės medžiagos rengimas, seksualinį smurtą patyrusių asmenų, seksualinio smurto pavojų patiriančių asmenų ar kitų besikreipiančių asmenų konsultavimas dėl galimybių jiems gauti pagalbą;

16.2. informacinių veiklų, skirtų seksualinio smurto prevencijai, organizavimas;

16.3. bendradarbiavimas su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, kitomis pagalbą seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims teikiančiomis organizacijomis pagalbos teikimo klausimais.

17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

17.1. projekto vykdytojas metodinį palaikymą planuoja teikti, atsižvelgdamas į individualius specialistų, dirbančių su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, poreikius visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;

17.2. projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, numato vykdyti visas Nuostatų 16 punkte nurodytas veiklas.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTO VYKDYTOJUI IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS

 

18. Pareiškėjas, projekto vykdytojas ir projekto veiklų įgyvendintojai paraiškos teikimo ir projekto vykdymo metu:

18.1. užtikrina, kad projekto vykdytojo ir (ar) projekto veiklų įgyvendintojo darbuotojai ir (ar) kiti asmenys, kurie tiesiogiai dirbs su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, turi aukštąjį socialinių mokslų ar teisės studijų krypties išsilavinimą arba ne mažesnę negu 1 (vienų) metų veiklos apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje patirtį;

18.2. užtikrina, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas ir projekto veiklų įgyvendintojai turi 2 (dvejų) metų patirtį, įgytą organizuojant veiklas apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje;

18.3. užtikrina galimybes teikti nuotolines konsultacijas (telefonu, elektroniniu paštu ir (ar) kitomis elektroninių ryšių priemonėmis) specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, taip pat seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims, kitiems asmenims ir turi šiam tikslui įgyvendinti reikalingas mobiliojo ryšio priemones, kompiuterinę ir programinę įrangą, naudotis šiomis priemonėmis ir įranga gebantį personalą;

18.4. Juridinių asmenų registre turi įregistravęs žymą, kad jis yra nevyriausybinė organizacija;

18.5. teisės aktų nustatytais terminais yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

 

 

 

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI KRITERIJAI IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjo, projekto vykdytojo įsipareigojimus. 

20. Vykdydamas projektą, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2024 m. gruodžio 31 d. pasiekti:

20.1. šiuos esminius kiekybinius projekto įgyvendinimo kriterijus, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 48 punkte nustatytos sankcijos:

20.1.1. suorganizuota ne mažiau kaip 1 informacinė kampanija, skirta seksualinio smurto prevencijai;

20.1.2. visiems specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, taip pat specialistams, dirbantiems šioje srityje, pagal poreikį suteiktos konsultacijos ir (ar) metodinis palaikymas;

20.2. kiekybinį projekto įgyvendinimo rodiklį, pagal kurį visiems seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims, kitiems besikreipusiems asmenims pagal poreikį turi būti suteiktos konsultacijos paslaugų ir pagalbos gavimo klausimais;

20.3. šiuos kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:

20.3.1. pagal individualius poreikius užtikrintos konsultacijos ir (ar) metodinis palaikymas visiems specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, ar specialistams, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, taip pat specialistams, dirbantiems šioje srityje;

20.3.2. vykdant projektą, siekta socialinės partnerystės nacionaliniu, savivaldybių lygiu bei su nevyriausybinėmis organizacijomis.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (nuasmenintais dalyvių sąrašais, analitinių veiklų rezultatais, mokymų medžiaga ir (ar) darbotvarke, teikiamų konsultacijų registracija, informacinių veiklų viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

22.1.  projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijoje pagal darbo sutartį ir jei buhalterinės apskaitos paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

22.1.2.      buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, neįdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

22.2.      projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte numatyto konkurso tikslo, Nuostatų 10 punkte numatyto siektino konkurso rezultato įgyvendinimu ir visų Nuostatų 16 punkte nurodytų projekto veiklų vykdymu):

22.2.1. projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) darbuotojo (-ų), tiesiogiai vykdančio (-ių) ir (ar) organizuojančio (-ių) projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jis (jie) yra projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (‑ių) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį);

22.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

22.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) paslaugų įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

22.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

22.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) (kelionių bilietų, apgyvendinimo, dienpinigių) išlaidos (taikoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);

22.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;

22.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo) išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti;

22.2.2.6. komunalinių paslaugų įsigijimo (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo, šiukšlių išvežimo paslaugų) išlaidos;

22.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, ekspertų, konsultantų) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

22.2.2.8. viešinimo išlaidos (apima su projekto veiklų įgyvendinimu ir viešinimu susijusių lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, televizijos, radijo laidų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, transliavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);

22.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims, tiesiogiai susijusiems su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimams ir mokymams, apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.), įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikio materialiojo turto, nurodyto Nuostatų 24.5 papunktyje, įsigijimo išlaidas;

22.2.2.10. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

23.     Darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos, nurodytos Nuostatų 22.1.1 ir 22.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 50 (penkiasdešimt) procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

24.     Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

24.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių), kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

24.2.    pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų ir (ar) teritorijos, aplinkos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;

24.3.    išperkamajai nuomai;

24.4.    patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, pareiškėjo, projekto vykdytojo partneriui (-iams), nuomai projekto veiklai vykdyti;

24.5.    ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;

24.6.    transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui, tepalams įsigyti;

24.7.    išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2024 m. gruodžio 31 d., padengti;

24.8.    kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

25. Projektas aprašomas informacinėje sistemoje lietuvių kalba užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

26. Paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.

27. Paraiškoje pateikiama:

27.1. projekto pavadinimas;

27.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė), nurodant atstovavimo pagrindą (dokumento pavadinimas, data);

27.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

27.4. projekto tikslas;

27.5. projekto uždaviniai;

27.6. projekto aprašymas (aprašoma projekto esmė, poreikis, tikslinės grupės, iškeliamos problemos, aprašoma, kaip jas planuojama spręsti vykdant numatytas veiklas);

27.7. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

27.8. veiklos vykdymą užtikrinantys žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas (vardas, pavardė), projekto buhalteris (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos), darbuotojai, kiti asmenys ir (ar) savanoriai (skaičius, vardai ir pavardės) ir jų galimybės įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) pareigos įgyvendinant projektą, kvalifikacija (turima kvalifikacija ir jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinti projektą) (ši informacija pateikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles);

27.9. projekto atitiktis Nuostatų 17 punkte nurodytoms projekto veiklų sąlygoms;

27.10. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 15 punkte nustatytam finansavimo prioritetui (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15 punkte nurodytą finansavimo prioritetą);

27.11. projekto partnerio (-ių) (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) sukuriama pridėtinė vertė;

27.12. laukiami projekto rezultatai, pridėtinė projekto vertė;

27.13. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos uždavinys, uždavinio aprašymas, veiklos pavadinimas, veiklos aprašymas, metodai, vykdymo vieta, projekto veiklos vykdymo ketvirtis, esminiai kriterijai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus kriterijus ir rodiklius, nurodytus Nuostatų 20 punkte;

27.14. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, detalizuojant planuojamas išlaidas;

27.15. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą;

27.16. nuoroda į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;

27.17. informacija apie tai, kaip projekto vykdytojas planuoja teikti metodinį palaikymą, atsižvelgdamas į individualius specialistų, dirbančių su seksualinį smurtą patyrusiais ir (arba) šio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, poreikius visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;

27.18. informacija apie tai, kaip projekto vykdytojas planuoja užtikrinti galimybes teikti nuotolines konsultacijas (telefonu, elektroniniu paštu ir (ar) kitomis elektroninių ryšių priemonėmis) specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, taip pat seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims, kitiems asmenims, ir apie turimas šiam tikslui įgyvendinti reikalingas mobiliojo ryšio priemones, kompiuterinę ir programinę įrangą, naudotis šiomis priemonėmis ir įranga gebantį personalą;

27.19. informacija apie pareiškėjo patirtį, įgytą organizuojant veiklas apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje (per paskutinius dvejus metus vykdytos informacinės kampanijos seksualinio smurto tema, vykdyti tyrimai, mokymai, parengta metodinė informacija seksualinio smurto tema).

28. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytus dokumentus ir šiame punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:

28.1.    galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

28.2. jei projektas vykdomas su partneriais, – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių (bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) vykdymas)), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriais;

28.3. dokumentų, įrodančių projekto vykdytojo darbuotojų, kurie tiesiogiai dirbs su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, profesinę kvalifikaciją arba veiklos apsaugos nuo seksualinio smurto ar seksualinio smurto prevencijos srityje patirtį (pavyzdžiui, aukštojo mokslo kvalifikaciją, įgytą baigus socialinių mokslų krypties studijas ar teisės krypties studijas, arba jai lygiavertę kvalifikaciją (gyvenimo aprašymą (‑us), diplomą (-us), arba ne mažesnę negu 1 (vienų) metų veiklos apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje patirtį (gyvenimo aprašymą (-us), darbo ir (arba) paslaugų sutartį (-is) (teikiama tik sutarties dalis, pagrindžianti veiklos apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje patirtį) ir (arba) pareigybės aprašymą (‑us)).

29. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 27 ir 28 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir elektronines dokumentų kopijas pareiškėjas Ministerijai teikia elektroninio pašto adresu smurtasartimojeaplinkoje@socmin.lt.

30. Paraiškų turinio ir jų teikimo reikalavimai nustatyti taisyklių IV skyriuje.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

31. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

32. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

33. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

34. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

34.1. projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomos projekto veiklų sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

34.2. projekto atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytam finansavimo prioritetui, įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;

34.3. projekto aprašymo detalumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 –aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 –aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 –aprašymas detalus ir pagrįstas;

34.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto tikslas ir uždaviniai neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – projekto tikslas ir uždaviniai iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – projekto tikslas ir uždaviniai aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;

34.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojo (-ų) patirtį bei gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;

34.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

34.7. projekto sąmatos tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, netiksli, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies tiksli, detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, tiksli, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

34.8. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

34.9. pareiškėjo vykdant projekto veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;

34.10. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.

35. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 65. Privaloma surinkti minimali balų suma – 45. Projektai, nesurinkę minimalios balų sumos, negali būti finansuojami.

36. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).

37. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, paaiškėja, kad kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis vienodas, komisija gali siūlyti finansuoti tą projektą, kuriam įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė ir (arba) veiklų vykdymo apimtis ar poreikis didesni.

38. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nustatytais vertinimo kriterijais.

39. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja mažinti veiklų apimtį arba nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

40. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

41. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – Sutartis) pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

42. Projektas vykdomas ir jo stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

43. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, projektą privalo įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jis privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei, pasibaigus pirmajam pusmečiui, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – atitinkamai pusmečio ir metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

43.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

43.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

43.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodytas valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

43.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus pirmajam pusmečiui, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta susisteminta, nuasmeninta informacija apie:

43.4.1. įvykdytas projekto veiklas, nurodytas Nuostatų 16 punkte ir projekto veiklų plane;

43.4.2. Nuostatų 20 punkte išvardytų esminių kriterijų, kiekybinių ir kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą (prie veiklų įvykdymo ataskaitos pridedant projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą patvirtinančius dokumentus);

43.4.3. projekto viešinimą;

43.4.4. projektą vykdančių darbuotojų etatų ir pareigybių skaičių;

43.4.5. per ataskaitinį laikotarpį suteiktų konsultacijų ir (ar) metodinio palaikymo priemonių skaičių:

43.4.5.1. bendrą specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, specialistams, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, bei kitiems specialistams, dirbantiems šioje srityje, suteiktų konsultacijų ir (ar) metodinio palaikymo priemonių skaičių;

43.4.5.2. per ataskaitinį laikotarpį specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, specialistams, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, bei kitiems specialistams, dirbantiems šioje srityje, suteikto metodinio palaikymo priemonių skaičių;

43.4.5.3. specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, specialistams, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, bei kitiems specialistams, dirbantiems šioje srityje, telefonu suteiktų konsultacijų skaičių;

43.4.5.4. specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, specialistams, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, bei kitiems specialistams, dirbantiems šioje srityje, elektroniniu paštu suteiktų konsultacijų skaičių;

43.4.5.5. specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, specialistams, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, bei kitiems specialistams, dirbantiems šioje srityje, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis suteiktų konsultacijų skaičių;

43.4.6. seksualinį smurtą patyrusiems asmenims, seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims ar kitiems besikreipiantiems asmenims suteiktų konsultacijų skaičių, išskiriant duomenis pagal lytį, negalią, amžių:

43.4.6.1. seksualinį smurtą patyrusiems asmenims, seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims ar kitiems besikreipiantiems asmenims telefonu suteiktų konsultacijų skaičių;

43.4.6.2. seksualinį smurtą patyrusiems asmenims, seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims ar kitiems besikreipiantiems asmenims susirašinėjant internetu (angl. chat) suteiktų konsultacijų skaičių;

43.4.6.3. seksualinį smurtą patyrusiems asmenims, seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims ar kitiems besikreipiantiems asmenims elektroniniu paštu suteiktų konsultacijų skaičių;

43.4.6.4. seksualinį smurtą patyrusiems asmenims, seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims ar kitiems besikreipiantiems asmenims kitomis elektroninių ryšių priemonėmis suteiktų konsultacijų skaičių.

44. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, Sutarties data, numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto išlaidų sąmatą) bei lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl projekto išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

45. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne dažniau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

46. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti projekto veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, Sutarties data, numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto veiklų planą) bei lyginamąjį tikslinamo projekto veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįvykdytas (nepradėtas vykdyti) projekto veiklų plano veiklas. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja komisijos sekretorių apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti projekto veiklų planą per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas ir (ar) Sutarties data, numeris). Komisijos sekretorius per 2 darbo dienas nuo atsakingo SPPD specialisto kreipimosi dienos elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti projekto veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas ir (ar) Sutarties data, numeris). Apie sprendimą dėl projekto veiklų plano patikslinimo, suderintą su komisijos sekretoriumi, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą arba elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti projekto veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d. 

47. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, Sutarties data ir numeris ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus bei informaciją, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

48. Jei projektas įgyvendinamas netinkamai ar jei sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesiekiama ar nepavyksta pasiekti Nuostatų 20.1 papunktyje nustatytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo kriterijų ar jų dalies, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:

48.1. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 25 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.2. projekto vykdytojas, nepasiekęs nė vieno iš Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metų atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ir (ar) kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

51. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

52. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

53. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

54. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

55. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

56. Asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.

57. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

___________________________