RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KOVOS SU KORUPCIJA 2015–2017 METŲ PROGRAMOS IR ŠIOS PROGRAMOS 2015–2017 METŲ PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugpjūčio 20 d. Nr. T-84

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsnio 3 ir 5 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija strategijos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugsėjo 4 d. nutarimo Nr. 1059 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija strategijos“ 1 punktu, 24.1 ir 27 punktais, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimo Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“ 1 straipsniu, 8, 39 ir 44 punktais, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Radviliškio rajono savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programą ir šios programos 2015–2017 metų priemonių planą (pridedama).

2. Pavesti Radviliškio rajono savivaldybės administracijai pagal savo kompetenciją įgyvendinti Radviliškio rajono savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programą ir šios programos 2015–2017 metų priemonių planą.

 

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                       Kazimieras Augulis


 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. rugpjūčio 20 d. sprendimu Nr. T-84

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

KOVOS SU KORUPCIJA 2015–2017 METŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Radviliškio rajono savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija strategija, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugsėjo 4 d. nutarimo Nr. 1059 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija strategijos“ 1 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimo Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“ 1 straipsniu, nuostatomis, Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimo Nr. 1601 „Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“ 1 punktu, Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 607 „Dėl Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklių patvirtinimo“ 1 punktu, Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymo Nr. 2-170 „Dėl Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ 1 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymo Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ 1 punktu.

2. Programos paskirtis – užtikrinti nuoseklų ir kryptingą savivaldybės veikimą korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo srityse.

3. Programoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

4. Vadovaujantis 2014 metų sociologinių tyrimų ir Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktais duomenimis, 2013 ir 2014 metų duomenimis, gautais atliekant korupcijos pasireiškimo Radviliškio rajono savivaldybėje tikimybės nustatymą, Radviliškio rajono savivaldybės 2013–2014 metų korupcijos prevencijos programos, patvirtintos Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr. T-425 „Dėl korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų patvirtinimo“ 1 punktu, įgyvendinimo rezultatais, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimo Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos patvirtinimo“ 1 straipsniu, įgyvendinimo rezultatais, Radviliškio rajono savivaldybėje atlikta antikorupcinės aplinkos analizė, santykinai išskirtos specifinės korupcijos prielaidos ir suformuotos pagrindinės vietos savivaldos antikorupcinės politikos nuostatos.

 

Sociologinių tyrimų duomenys

 

5. Siekiant įvertinti korupcinę situaciją Lietuvoje, 2014 metų balandžio–gegužės mėnesiais Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras atliko tyrimą „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2014“ (toliau – tyrimas), kurį inicijavo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau – STT). Tyrimo metu įvertintas tikslinių grupių (Lietuvos gyventojų, verslo įmonių vadovų ir valstybės tarnautojų) požiūris į korupciją, korupcijos paplitimas įvairiose institucijose, nustatyta respondentų korupcinė patirtis, įvertintas antikorupcinis potencialas.

6. Atlikus tyrimą, nustatyta, kad korupcija Lietuvos gyventojams yra aktuali problema ir užima 6-ą vietą (48%) po mažų atlyginimų (69%), bedarbystės (63%), alkoholizmo (57%), emigravimo iš Lietuvos (54%), didelių kainų, infliacijos (52%). Korupciją kaip labai rimtą problemą nurodė 48% gyventojų, kaip pakankamai rimtą – 43%.

7. Tarp labiausiai korumpuotų institucijų, gyventojų nuomone, savivaldybės užima 5-ą vietą (25%) po sveikatos apsaugos institucijų (55%), teismų (30%), policijos (26%), Seimo (26%). 23% gyventojų nurodė, kad miestų ir rajonų savivaldybės yra labai korupmuotos, 52% – kad iš dalies korupmuotos ir tik 7% – kad visai nekorumpuotos.

8. Gyventojų nuomone, labai korumpuotos savivaldybių institucijos yra Viešųjų pirkimų skyrius/komisija (28%), Statybos skyrius (24%), Savivaldybės administracija (20%), Žemės ūkio skyrius (18%), Architektūros ir urbanistikos skyrius (18%), seniūnijos (15%), savivaldybės įmonės (15%), Investicijų skyrius (13%), Taryba (13%), Švietimo skyrius (12%), Socialinės rūpybos skyrius (10%), Vaiko teisių apsaugos skyrius (7%), iš dalies korumpuotos – Savivaldybės administracija (55%), savivaldybės įmonės (55%), Taryba (50%), Seniūnijos (49%), Žemės ūkio skyrius (46%), Statybos skyrius (45%), Architektūros ir urbanistikos skyrius (44%), Socialinės rūpybos skyrius (41%), Viešųjų pirkimų skyrius/komisija (40%), Investicijų skyrius (40%), Švietimo skyrius (37%), Vaiko teisių apsaugos skyrius (33%).

9. 25% gyventojų per pastaruosius 5 metus teko tvarkyti savo reikalus miestų ir rajonų savivaldybėse, 21% gyventojų kyšį davė, 94% kyšį davusiųjų nurodė, kad kyšio davimas padėjo išspręsti jų problemą.

10. Tik 27% apklaustų Lietuvos gyventojų nurodė žinantys, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį. 18% gyventojų praneštų apie jiems žinomą korupcijos atvejį, 12% - norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Pagrindinės nepranešimo apie korupcijos atvejį priežastys yra manymas, kad pranešėjas nukentės (48%), asmuo, apie kurį būtų pranešta, vis tiek nebūtų nuteistas (46%), 35% nurodė, kad visi apie tai žino, tiesiog nepraneša, o 22% nežino, kur pranešti.

11. Įvertinus Lietuvos gyventojų 2014 metais atliktos apklausos duomenis, tikėtina, kad Radviliškio rajono savivaldybės gyventojams korupcija taip pat yra aktuali problema. Atsižvelgiant į Lietuvos gyventojų nuomonę dėl savivaldybės institucijų korumpuotumo lygio, tikėtina, kad panaši dalis Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų gali taip pat vertinti Radviliškio rajono savivaldybės institucijas. Analogiškai, kaip ir Lietuvos gyventojų, vertinamas Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų informuotumas, aktyvumas bei pasyvumas antikorupcinėje veikloje.

12. Atlikus tyrimą, nustatyta, kad korupcija Lietuvos įmonių vadovams yra aktuali problema ir užima 5-ą vietą (30%) po alkoholizmo (45%), emigravimo iš Lietuvos (42%), biurokratizmo (37%), mažų atlyginimų (33%). Korupciją kaip labai rimtą problemą nurodė 30% įmonių vadovų, kaip pakankamai rimtą – 50%.

13. Tarp verslo vystymo problemų korupcija minima 5-oje vietoje (16%) po didelės emigracijos (28%), kompetentingų darbuotojų stokos (21%), mokesčių dydžių ir jų administravimo (20%), skaidrumo viešuose pirkimuose stokos (19%).

14. Tarp labiausiai korumpuotų institucijų, įmonių vadovų nuomone, savivaldybės/seniūnijos užima 2-ą vietą (18%) po sveikatos apsaugos institucijų/ligoninių (26%). 20% įmonių vadovų nurodė, kad miestų ir rajonų savivaldybės yra labai korupmuotos, 44% – kad iš dalies korupmuotos ir tik 12% – kad visai nekorumpuotos.

15. Įmonių vadovų nuomone, labai korumpuotos savivaldybių institucijos yra Viešųjų pirkimų skyrius/komisija (18%), Statybos skyrius (14%), Savivaldybės administracija (12%), Architektūros ir urbanistikos skyrius (10%), savivaldybės įmonės (9%), Taryba (8%), seniūnijos (8%), Investicijų skyrius (8%), Žemės ūkio skyrius (7%), Socialinės rūpybos skyrius (3%), Švietimo skyrius (3%), Vaiko teisių apsaugos skyrius (3%), iš dalies korumpuotos – Savivaldybės administracija (51%), savivaldybės įmonės (47%), Taryba (43%), Statybos skyrius (43%), Viešųjų pirkimų skyrius/komisija (43%), Architektūros ir urbanistikos skyrius (42%), Seniūnijos (37%), Investicijų skyrius (36%), Žemės ūkio skyrius (35%), Socialinės rūpybos skyrius (28%), Švietimo skyrius (25%), Vaiko teisių apsaugos skyrius (21%).

16. 43% įmonių vadovų per pastaruosius 5 metus teko tvarkyti savo reikalus miestų ir rajonų savivaldybėse, 18% kyšį davė, 92% kyšį davusiųjų nurodė, kad kyšio davimas padėjo išspręsti jų problemą.

17. Tik 37% apklaustų įmonių vadovų nurodė žinantys, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį. 36% praneštų apie jiems žinomą korupcijos atvejį, 21% norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Pagrindinės nepranešimo apie korupcijos atvejį priežastys yra manymas, kad pranešėjas nukentės (43%), asmuo, apie kurį būtų pranešta, vis tiek nebūtų nuteistas (30%), 19% nurodė, kad kyšio ėmimo negalima pateisinti jokiais aiškinimais, 18% nurodė, kad visi apie tai žino, tiesiog nepraneša.

18. Įvertinus Lietuvos įmonių vadovų 2014 metais atliktos apklausos duomenis, tikėtina, kad Radviliškio rajono savivaldybės teritorijoje esančių įmonių vadovams korupcija, jų informuotumas, aktyvumas ir pasyvumas antikorupcinėje veikloje yra rimta problema.

19. Atlikus tyrimą, nustatyta, kad korupcija valstybės tarnautojams yra aktuali problema ir užima 7-ą vietą (29%) po mažų atlyginimų (49%), alkoholizmo (48%), bedarbystės (47%), emigravimo iš Lietuvos (42%), narkomanijos (35%), didelių kainų, infliacijos (31%). Korupciją kaip labai rimtą problemą nurodė 48% tarnautojų, kaip pakankamai rimtą – 44%.

20. Tarp labiausiai korumpuotų institucijų, tarnautojų nuomone, savivaldybės užima 3-ą vietą (23%) po sveikatos apsaugos institucijų (40%), teismų (25%). 26% tarnautojų nurodė, kad miestų ir rajonų savivaldybės yra labai korupmuotos, 39% – kad iš dalies korupmuotos ir tik 11% – kad visai nekorumpuotos.

21. Tarnautojų nuomone, labai korumpuotos savivaldybių institucijos yra Viešųjų pirkimų skyrius/komisija (21%), Statybos skyrius (17%), Savivaldybės administracija (17%), Architektūros ir urbanistikos skyrius (15%), savivaldybės įmonės (14%), Taryba (14%), Žemės ūkio skyrius (11%), Investicijų skyrius (11%), seniūnijos (10%), Socialinės rūpybos skyrius (8%), Švietimo skyrius (6%), Vaiko teisių apsaugos skyrius (4%), iš dalies korumpuotos – Savivaldybės administracija (42%), Taryba (41%), savivaldybės įmonės (39%), Viešųjų pirkimų skyrius/komisija (37%), Statybos skyrius (36%), Architektūros ir urbanistikos skyrius (36%), Žemės ūkio skyrius (34%), Seniūnijos (32%), Investicijų skyrius (32%), Švietimo skyrius (31%), Socialinės rūpybos skyrius (30%), Vaiko teisių apsaugos skyrius (22%).

22. 54% tarnautojų nurodė, kad kyšis padeda spręsti problemas, kai tuo tarpu tik 29% mano, kad kyšis nepadeda spręsti problemų.

23. Tyrimo metu nustatyta, kad, jei būtų siūlomas kyšis už tam tikrų paslaugų suteikimą, 74% tarnautojų kyšio neimtų, 3% kyšį priimtų, o 23% tarnautojų neturi nuomonės/nežino.

24. 2% tarnautojų prisipažino apie tai, kad teko priimti kyšį per pastaruosius 12 mėnesių, o 4%, - kad teko priimti kyšį per pastaruosius 5 metus.

25. Vertinant kyšio nepriėmimo priežastis, matyti, kad didžioji dalis tarnautojų kyšių neima, nes tai prieštarauja jų įsitikinimams (62%), 33% nurodė, kad kyšio neima, nes tai nusikaltimas, už kurį yra baudžiama, kita vertus net 29% tarnautojų nurodė, kad kyšio neėmė, nes niekas jo nesiūlė.

26. Tyrimo metu atskleista, kad net 43% tarnautojų yra susidūrę su situacija, kai politikai protegavo savo partijų narius, kad šie užimtų pareigas viešajame sektoriuje, 24% valstybės tarnautojų nurodė, kad jų įstaiga dažniau ar rečiau patiria politikų spaudimą dėl jų privačių interesų, 19% – dėl politikų atstovaujamų partijų interesų.

27. 44% valstybės tarnautojų nurodė, kad žmonės, valstybės tarnautojams duoda kyšius ar ieško naudingų pažinčių dėl to, kad asmenys, tvarkydami reikalus susiduria su didele biurokratija.

28. Tyrimo metu kaip labai svarbios ir pakankamai svarbios nustatytos kyšio ėmimą pateisinančios priežastys: per maži valstybės tarnautojų atlyginimai (45%), retai baudžiama už kyšininkavimą (44%).

29. Valstybės tarnautojai korupcijos masto mažinimo efektyviausiomis priemonėmis laiko valstybės tarnautojų atlyginimų padidinimą, kad jie labai saugotų savo darbo vietą (38%), bausmių už kyšio paėmimą sugriežtinimą (28%), švietimo ir viešinimo priemones, keliant visuomenės moralę, didinant antikorupcinį sąmoningumą (27%). Tarnautojų nuomone, efektyviausios korupcijos masto mažinimo priemonės yra prevencinės (48%).

30. Tarp asmenų, kuriems antikorupcinis švietimas reikalingiausias, valstybės tarnautojai užima 2-ą vietą (51%) po jaunimo ir studentų (60%). Vertindami informacijos šaltinius, kurie leidžia susidaryti patikimiausią nuomonę apie korupciją ir jos mastą, valstybės tarnautojai nurodė televiziją (28%), tik 10% nurodė specializuotus leidinius, ataskaitas, 6% – seminarus, konferencijas, specialius renginius.

31. Net 39% valstybės tarnautojų nurodė nežinantys kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, didžioji dalis nurodė, kad kreiptųsi į STT (70%), tačiau tik 1% kreiptųsi į įmonės vadovą, o į savivaldybių Antikorupcinę komisiją kreiptųsi tik 0,3%. Tik 29% praneštų apie jiems žinomą korupcijos atvejį, didžiajai daliai priklausytų nuo aplinkybių (66%), 22% norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje, didžioji dalis nežino, sunku pasakyti (52%). Pagrindinės nepranešimo apie korupcijos atvejį priežastys yra manymas, kad pranešėjas nukentės (38%), asmuo, apie kurį būtų pranešta, vis tiek nebūtų nuteistas (29%), 27% nurodė, kad visi apie tai žino, tiesiog nepraneša, 21% nėra įsitikinę, kad tai korupcijos atvejis.

32. Tyrimo metu nustatyta, kad didžioji dalis valstybės tarnautojų nežino, negirdėjo apie Lietuvos valstybėje vykdomas korupcijos prevencijos priemones (apie prevencines priemonės girdėjo tik 43% valstybės tarnautojų).

33. Tyrimo metu iš viso buvo apklausti 508 valstybės tarnautojai, 201 iš jų dirbo savivaldybių administracijose, t. y. 40% tikslinės grupės sudarė savivaldybių institucijų valstybės tarnautojai.

34. Įvertinus Lietuvos valstybės tarnautojų 2014 metais atliktos apklausos duomenis, tikėtina, kad Radviliškio rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų požiūris į korupciją atitinka bendrąją statistiką. Didžioji dalis Radviliškio rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų prevencines priemones laiko efektyviausiomis korupcijos masto mažinimo priemonėmis, tačiau Radviliškio rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų informuotumas apie korupciją, aktyvumas antikorupcinėje veikloje yra nepakankamas.

 

Radviliškio rajono savivaldybės 2013–2014 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo rezultatai

 

35. Radviliškio rajono savivaldybės 2013–2014 metų korupcijos prevencijos programos, patvirtintos Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gruodžio 27 d. sprendimo Nr. T-425 „Dėl korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų patvirtinimo“ 1 punktu, įgyvendinimo rezultatai[1] vertinami atsižvelgiant į Programos 16 punkte nustatytus efektyvumo vertinimo kriterijus.

36. Siekiant atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose bei jas šalinti, užtikrinti skaidresnę ir veiksmingesnę savivaldybės institucijų ir įstaigų veiklą buvo skelbiama informacija apie viešųjų pirkimų ir privatizavimo konkursų rezultatus, socialinio būsto suteikimo procedūras, licencijuojamą veiklą, taip pat skelbiama informacija apie konkursus laimėjusius ir į pareigas priimtus valstybės tarnautojus, organizuojami valstybės tarnautojų mokymai, susiję su tarnybinės etikos ir antikorupcinio elgesio standartų ugdymu ir laikymusi.

37. Siekiant plėtoti antikorupcinę kultūrą, didinti visuomenės pasitikėjimą savivaldybės institucijomis, įtraukti gyventojus į antikorupcinę veiklą, bendradarbiaujant su švietimo įstaigomis, buvo parengti projektai bei suorganizuotos akcijos antikorupcijos tema.

38. Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorius 2014 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. A-377-(8.2) „Dėl pranešimų, susijusių su korupcija, pateikimo Radviliškio rajono savivaldybės administracijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtino specialią pranešimų dėl Radviliškio rajono savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių savivaldybės administracijoje pagal darbo sutartis, biurokratizmo, piktnaudžiavimo, susijusių su korupcija, pateikimo, pranešimų priėmimo ir registravimo bei informacijos perdavimo atitinkamus sprendimus priimti kompetentingiems subjektams tvarką, numatant galimybę kreiptis į savivaldybės administraciją anonimiškai. Atsižvelgiant į tai, kad pranešimų, susijusių su korupcija, negauta, galima teigti, kad Radviliškio rajono gyventojai yra nepakankamai aktyviai skatinami įsitraukti į antikorupcinę veiklą ir (ar) nepasitiki savivaldybės institucijomis.

39. Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorius 2014 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A-552-(8.2) „Dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo“ nustatė aktų projektų antikorupcinio vertinimo tvarką. Savivaldybės institucijų rengiamų teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas atliekamas formaliai, paviršutiniškai, o tai sudaro prielaidas pasireikšti korupcijos rizikos veiksniams savivaldybės teisėkūros srityje.

40. 2014 m. gruodžio 9 d. Radviliškio rajono savivaldybės administracijoje atliktas Radviliškio rajono savivaldybės korupcijos rizikos valdymo vertinimas, pateikta vidaus audito ataskaita. Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į vidaus audito ataskaitoje pateiktas rekomendacijas, 2015 m. sausio 9 d. priėmė įsakymą Nr. A-25-(8.2) „Dėl rekomendacijų, Radviliškio rajono savivaldybės korupcijos rizikos valdymo vertinimo vidaus audito ataskaitoje Nr. 6, įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“, kuriuo patvirtino Rekomendacijų, pateiktų Radviliškio rajono savivaldybės korupcijos rizikos valdymo vertinimo vidaus audito ataskaitoje Nr. 6, įgyvendinimo priemonių planą. Minėtame plane kompetentingiems subjektams numatyti įpareigojimai užtikrinti vidaus kontrolės funkcionavimą piliečių prašymų ir skundų nagrinėjimo srityje. Darytina išvada, kad nepakankama administracinių procedūrų atlikimo kontrolė.

 

Savivaldybės sritys, kuriose yra korupcijos paplitimo galimybė[2]

 

41. Įvertinus 2013 m. III ketvirtį Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Turto ir vietinio ūkio skyriaus socialinio būsto nuomos veiklos sritį, 2014 m. III ketvirtį Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus piniginės socialinės paramos skyrimo, teikimo ir kontrolės veiklos sritis ir atlikus korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą, nustatyti rizikos veiksniai Savivaldybės teisėkūros, socialinės apsaugos srityse: antikorupciniu požiūriu rizikingos Savivaldybės teisės aktų nuostatos, sudarančios nevienodas sąlygas subjektams, su kuriais yra susijęs teisės akto įgyvendinimas, leidžiančios dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktus, neužtikrintos objektyvios ir skaidrios sprendimų priėmimo, viešinimo procedūros, nustatyta nepakankama šių procedūrų kontrolė.

42. 2013 m. lapkričio 26 d. apklausos dėl Radviliškio rajono savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, poreikio dalyvauti korupcijos prevencijos mokymuose rezultatai rodo mažą Radviliškio rajono savivaldybės institucijų valstybės politikų, valstybės tarnautojų ir kitų darbuotjų susidomėjimą korupcijos prevencijos mokymais (12 asmenų išreiškė norą dalyvauti bendruose korupcijos prevencijos mokymuose, 12 – specializuotuose). Galima teigti, kad dėl nepakankamos informacijos sklaidos, savivaldybės viešojo administravimo ir tarnybos sektoriuje egzistuoja korupcijos rizikos veiksniai.

43. STT, vykdydama Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos patvirtinimo“ 31.1 punktą, apibendrino ir pateikė informaciją apie aktualiose viešojo sektoriaus srityse nustatytas su korupcija susijusias problemas ir korupcijos rizikos veiksnius[3]:

43.1. Politinėje veikloje ir teisėkūroje – nepasitikėjimas savivaldos institucijomis, partijomis, neskaidrus teisėkūros procesas dėl vietos savivaldos atstovų veiklos;

43.2. Viešųjų pirkimų organizavimo srityje – kvalifikacinių reikalavimų ar techninės specifikacijos pritaikymas konkretiems tiekėjams, projekte nurodytų darbų neatlikimas, pigesnių medžiagų naudojimas, egzistuojantys perkančiųjų organizacijų ir tiekėjų ryšiai;

43.3. Turto valdymo, naudojimo, disponavimo srityje – neteisėtai įsigyjami sklypai, savivaldybei parduodamas turtas, nemokamas naudojimasis savivaldybės turtu, išskirtinių verslo sąlygų sudarymas;

43.4. Sveikatos apsaugos sektoriuje – neaiškios procedūros ir nepakankamas jų viešumas, stiprus lobizmas, nepakankamas kontrolės mechanizmas gydymo įstaigų vadovų, medikų bei farmacijos bendrovių veikloje, pacientų mokamos priemokos, valstybinių gydymo įstaigų išteklių panaudojimas gydant privačių gydymo įstaigų pacientus, nelegalus atlygis valdžios atstovams, fiktyvių nedarbingumo pažymėjimų išrašymas, nepagrįstas reabilitacijos, slaugos ir pan. skyrimas, nelegalus atlygis;

43.5. Socialinės apsaugos srityje – valstybės tarnautojai, pasinaudodami savo ryšiais su teritorinių darbo biržų vadovais, verčia nuosavybės teise jiems priklausančiuose objektuose nemokamai dirbti asmenis, įdarbintus pagal viešųjų darbų programas, viešųjų įstaigų, atsakingų už socialinius, švietimo projektus, darbuotojų mokymą ir pan., vadovai, pasinaudodami tuo, kad jų vadovaujamos įstaigos turi paramos gavėjo statusą, gavę paramą iš kitų juridinių asmenų, dalį jos (už tam tikrą atlygį) grąžina aukotojui. Pinigai yra išgryninami buhalterinės apskaitos dokumentuose įforminant darbus, kurie nebuvo atlikti, įtraukiant paslaugas (pvz. nuomos), kurios nebuvo suteiktos;

43.6. Aplinkos apsaugos srityje – administruojant mokesčius už aplinkos teršimą, atliekų tvarkymą, išduodant, atnaujinant ir panaikinant taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, atliekas pristatant į neveikiančius sąvartynus ar darant atliekų pristatymo procedūros pažeidimus, atliekas priskiriant kitoms kategorijoms, palankių šiukšlių surinkimo ir vežimo tarifų nustatymas konkrečiam vežėjui, nelegalus atlygis atsakingiems pareigūnams, informacijos apie tikrinimus neteisėtas atskleidimas, papildomų taršos mokesčių vengimas;

43.7. Statybų srityje – proceso „pagreitinimas“, leidimo išdavimas pažeidžiant tvarką, nelegalių statybų įteisinimas, nenutraukiant savavališkų be leidimo ar be projektų vykdomų statybų, pažeidimai rengiant detaliuosius planus, neteisėtas tarpininkavimas;

43.8. Įdarbinimo sektoriuje – politikų ar valstybės tarnautojų galimai neteisėti veiksmai viešojo administravimo įstaigose, savivaldybės valdomose bendrovėse įdarbinant su jais susijusius asmenis (dėl bendros veiklos, giminystės, priklausymo tam tikrai grupei).

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

44. Pirmasis tikslas – atlikti antikorupcinės situacijos vertinimą Radviliškio rajono savivaldybėje.

45. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:

45.1. nustatyti tikslinių grupių (Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų ir Radviliškio rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą;

45.2. nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į Radviliškio rajono savivaldybės institucijas;

45.3. nustatyti korupcijos paplitimą Radviliškio rajono savivaldybės institucijose, labiausiai korupcijos paveiktas Radviliškio rajono savivaldybės institucijų veiklos sritis.

46. Antrasis tikslas – siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Radviliškio rajono savivaldybės institucijų veiklos srityse.

47. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:

47.1. tobulinti galiojančius teisės aktus ir teisėkūros procesą labiausiai korupcijos paveiktose srityse;

47.2. užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

47.3. gerinti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo teikimo kokybę.

48. Trečiasis tikslas – didinti Radviliškio rajono savivaldybės institucijose dirbančių asmenų atsparumą korupcijai.

49. Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:

49.1. skatinti Radviliškio rajono savivaldybės institucijose dirbančių asmenų valstybinį lojalumą;

49.2. sukurti asmenų, dirbančių Radviliškio rajono savivaldybės institucijose motyvavimo sistemą.

50. Ketvirtasis tikslas – didinti Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų nepakantumą korupcijai.

51. Uždaviniai ketvirtajam Programos tikslui įgyvendinti:

51.1. skatinti antikorupcines iniciatyvas;

51.2. didinti antikorupcinį sąmoningumą;

51.3. sukurti kompleksinę pranešėjų apie korupcijos atvejus pranešimo ir apsaugos sistemą.

52. Penktasis tikslas – įvertinti Programos įgyvendinimo efektyvumą.

53. Uždaviniai penktajam Programos tikslui pasiekti:

53.1. nustatyti tikslinių grupių (Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų ir Radviliškio rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą;

53.2. nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į Radviliškio rajono savivaldybės institucijas;

53.3. nustatyti korupcijos paplitimą Radviliškio rajono savivaldybės institucijose, labiausiai korupcijos paveiktas Radviliškio rajono savivaldybės institucijų veiklos sritis;

53.4. identifikuoti Programos priemonių neįgyvendinimo priežastis;

53.5. įvertinti Programos įgyvendinimo efektyvumą;

53.6. pateikti alternatyvius pasiūlymus dėl Programos priemonių įgyvendinimo.

54. Programoje nustatytų tikslų pasiekimas vertinamas pagal Programos priemonių plane nustatytus tikslo rezultato kriterijus. 

55. Programos uždavinių įgyvendinimas vertinamas pagal nustatytus laukiamo rezultato kriterijus. Už duomenų, reikalingų nustatyti, ar šie kriterijai pasiekti, surinkimą pagal kompetenciją atsako Programos priemonių plane nurodyti vykdytojai.

56. Atskiros Programos įgyvendinimo priemonės vertinamos pagal jų įgyvendinimo būklę. Priemonių, susijusių su teisinio reglamentavimo nustatymu, pakeitimu ir pripažinimu netekusiu galios, įgyvendinimas išskiriamas į du etapus – teisės aktų projektų parengimą ir teisės aktų projektų priėmimą, nustatant konkrečius subjektus, atsakingus už atitinkamus įgyvendinimo etapus. Tokios priemonės laikomos įgyvendintomis tada, kai priimami jose numatyti teisės aktai.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, KONTROLĖ, ATSKAITOMYBĖ IR ATNAUJINIMAS

 

57. Už antikorupcinės politikos įgyvendinimą Radviliškio rajono savivaldybėje pagal kompetenciją atsako Savivaldybės meras ir Savivaldybės administracijos direktorius.

58. Programos priemonių vykdytojai yra Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė (jei tokia grupė yra sudaroma), Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir filialų (seniūnijų) vadovai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kiti Programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti asmenys.

59. Programos, jos priemonių įgyvendinimą kontroliuoja ir koordinuoja asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Radviliškio rajono savivaldybėje (toliau – asmuo atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę/Programos, jos priemonių įgyvendinimą kontroliuojantis ir koordinuojantis asmuo).

60. Programos priemonių vykdytojai periodiškai, du kartus per metus, pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos, apibendrintą informaciją apie jiems priskirtų Programos priemonių įgyvendinimo eigą, pasiektus rezultatus ir tai pagrindžiančius dokumentus pateikia asmeniui, atsakingam už korupcijos prevenciją ir kontrolę. Informacija pateikiama raštu.

61. Programos, jos priemonių įgyvendinimą kontroliuojantis ir koordinuojantis asmuo įvertina pateiktą informaciją apie Programos įgyvendinimo eigą ir veiksmingumą, prireikus nedelsdamas informuoja už konkrečios Programos priemonės įgyvendinimą atsakingą vykdytoją apie nustatytas kliūtis, problemas, dėl kurių gali būti nepasiekti Programos tikslai ir uždaviniai.

62. Programos priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, galinčius turėti įtakos Programos priemonėms įvykdyti, už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingam asmeniui teikia motyvuotus pasiūlymus dėl Programos priemonių pakeitimo, naujų priemonių priėmimo vadovaudamiesi Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“.

63. Už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingas asmuo periodiškai, pasibaigus metams, per vieną mėnesį nuo Programos 60 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos, ją apibendrina ir susistemintus duomenis (tarpinį metinį vertinimą) pateikia Radviliškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos komisijai.

64. Komisija įvertina jai pateiktus susistemintus duomenis ir teikia išvadas Radviliškio rajono savivaldybės tarybai dėl Programos ir jos įgyvendinimo artimiausiame Tarybos posėdyje.

65. Visa informacija, susijusi su Programos įgyvendinimu ir vertinimu, skelbiama savivaldybės interneto svetainėje.

66. Visi suinteresuoti subjektai gali teikti pasiūlymus dėl Programos nuostatų keitimo, papildymo ar atnaujinimo per visą Programos įgyvendinimo laikotarpį. Pasiūlymai dėl Programos nuostatų keitimo, papildymo ar atnaujinimo nagrinėjami Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugsėjo 22 d. nutarimo Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ 1 punktu, nustatyta tvarka ir terminais.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

67. Programa finansuojama iš Radviliškio rajono savivaldybės atitinkamų metų savivaldybės biudžeto ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų.

68. Už reikalingų finansinių išteklių suplanavimą pagal kompetenciją atsako Radviliškio rajono savivaldybės administracija.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Už netinkamą Programos, jos priemonių vykdymą asmenys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________

 

 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. rugpjūčio 20 d. sprendimu Nr. T-84

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS
KOVOS SU KORUPCIJA 2015–2017 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS

 

Tikslas – atlikti antikorupcinės situacijos vertinimą Radviliškio rajono savivaldybėje.

Tikslo rezultato kriterijai:

1.   Atlikta ir parengta Radviliškio rajono savivaldybės antikorupcinės aplinkos analizė.

2.   Detalizuotos Radviliškio rajono savivaldybės antikorupcinės politikos nuostatos.

1 uždavinys. Nustatyti tikslinių grupių (Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų ir Radviliškio rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą.

2 uždavinys. Nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į Radviliškio rajono savivaldybės institucijas.

3 uždavinys. Nustatyti korupcijos paplitimą Radviliškio rajono savivaldybės institucijose, labiausiai korupcijos paveiktas Radviliškio rajono savivaldybės institucijų veiklos sritis.

Eil. Nr.

Problema

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

1.

Informacijos trūkumas siekiant įvertinti Radviliškio rajono savivaldybės antikorupcinę aplinką, nustatyti specifinius korupcijos rizikos veiksnius ir suformuoti specialiąsias Radviliškio rajono savivaldybės antikorupcinės politikos nuostatas.

Inicijuoti ir atlikti sociologinį tyrimą.

Už sociologinio tyrimo inicijavimą – asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

2015 m. IV ketvirtis

Nustatytas požiūris į korupciją, įvertintas antikorupcinis potencialas, nustatyta korupcinė patirtis, korupcijos paplitimas, labiausiai korupcijos paveiktos sritys.

2.

Radviliškio rajono savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programą ir jos priemonių plano atnaujinimas.

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

2016 m. II ketvirtis

Parengtas ir Savivaldybės tarybai pateiktas svarstyti Radviliškio rajono savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programą ir jos priemonių plano pakeitimo projektas.

Tikslas – siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Radviliškio rajono savivaldybės institucijų veiklos srityse.

Tikslo rezultato kriterijai:

1.   Asmenų, pagal apklausos duomenis davusių neteisėtą atlygį už savivaldybės suteiktas paslaugas, sumažėjimas 10 proc.

2.   Asmenų, pagal apklausos duomenis davusių neteisėtą atlygį už savivaldybės suteiktas paslaugas ir manančių, kad toks atlygis padėjo išspręsti jų problemą, sumažėjimas 10 proc.

1 uždavinys. Tobulinti galiojančius teisės aktus ir teisėkūros procesą labiausiai korupcijos paveiktose srityse.

3.

Savivaldybės institucijų priimtų teisės aktų spragos ar nuostatos, leidžiančios dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą.

Labiausiai korupcijos rizikos paveiktose savivaldybės srityse peržiūrėti ir atnaujinti vietos savivaldos priimtus teisės aktus, parengti teisės aktų projektus.

Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, filialai pagal kompetenciją.

2016 m. IV ketvirtis

Pakeisti antikorupciniu požiūriu rizikingi savivaldybės teisės aktai.

2 uždavinys. Užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.

4.

Atliekant norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą nenustatomos antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos.

Organizuoti Savivaldybės institucijų darbuotojų kursus dėl teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu.

Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius.

2016 m. III ketvirtis

Savivaldybės institucijų darbuotojai supažindinti su norminių teisės aktų projektų antikorupciniu vertinimu.

Kursuose dalyvavusių asmenų skaičius, kursų trukmė.

3 uždavinys. Gerinti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo teikimo kokybę.

5.

Nepakankamai kontroliuojamas prašymų, skundų nagrinėjimas.

Periodiniai patikrinimai.

Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius.

Periodiškai, du kartus per metus, pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos

Užtikrintas asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimas, sprendimų priėmimas teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

Tikslas – didinti Radviliškio rajono savivaldybės institucijose dirbančių asmenų atsparumą korupcijai.

Tikslo rezultato kriterijai:

1.   Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad kyšis padeda spręsti problemas, sumažėjimas 10 proc.

2.   Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad jei būtų siūlomas neteisėtas atlygis už tam tikrų paslaugų suteikimą, neteisėto atlygio neimtų, padidėjimas 10 proc.

1 uždavinys. Skatinti Radviliškio rajono savivaldybės institucijose dirbančių asmenų valstybinį lojalumą.

6.

Asmenys, dirbantys Radviliškio rajono savivaldybės institucijose tinkamai neparengti nustatyti interesų konfliktus, korupcijos atvejus.

Organizuoti Savivaldybės institucijų darbuotojų kursus, susijusius su etikos drausmės laikymusi viešajame sektoriuje, antikorupcine veikla ir pan.

Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius.

2017 m. I ketvirtis

Savivaldybės institucijų darbuotojai supažindinti su tarnybinės etikos reikalavimais, antikorupcine veikla.

Kursuose dalyvavusių asmenų skaičius, kursų trukmė.

2 uždavinys. Sukurti asmenų, dirbančių Radviliškio rajono savivaldybės institucijose motyvavimo sistemą.

7.

Netobula asmenų, dirbančių Radviliškio rajono savivaldybės institucijose motyvavimo sistema, mažas konkursuose dalyvaujančių asmenų skaičius.

Tobulinti mokymo, vertinimo ir skatinimo sistemą.

Savivaldybės administracijos direktorius.

2017 m. II ketvirtis

Didesnis asmenų, dirbančių Radviliškio rajono savivaldybės institucijose, profesinis pasirengimas, keliama kvalifikacija, skatinama kitomis priemonėmis.

Tikslas – didinti Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų nepakantumą korupcijai.

Tikslo rezultato kriterijai:

1.   Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, padidėjimas 10 proc.

2.   Pranešimų, susijusių su korupcija, užfiksavimas.

1 uždavinys. Skatinti antikorupcines iniciatyvas.

8.

Asmenų pasyvumas antikorupcinėje veikloje, nepakankamas Savivaldybės institucijų bendradarbiavimas su gyventojais, organizacijomis ir pan.

Inicijuoti konkursų korupcijos prevencijos tema organizavimą.

Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.

Kasmet[4]

Įgyvendintas antikorupcinės iniciatyvos projektas.

Pateikti švietimo ir ugdymo įstaigoms pasiūlymus dėl antikorupcinio švietimo programų įtraukimo į formaliojo ir neformaliojo lavinimo programas.

2017 m. II ketvirtis

2 uždavinys. Didinti antikorupcinį sąmoningumą.

9.

Asmenys, nemotyvuoti pranešti apie korupcijos atvejus, informacijos trūkumas korupcijos prevencijos srityje.

Informacijos sklaida interneto svetainėje, spaudoje, lankstinukų, specialų leidinių kūrimas, specializuoti mokymai.

Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, filialai pagal kompetenciją.

2016 m. I ketvirtis

Gyventojai sugeba identifikuoti interesų konfliktus, korupcines situacijas, padidėjęs asmenų informuotumas.

3 uždavinys. Sukurti kompleksinę pranešėjų apie korupcijos atvejus pranešimo ir apsaugos sistemą.

10.

Sukurta teisinė bazė dėl pranešimų priėmimo, tačiau, skundų, susijusių su korupcija negauta.

Tobulinti pranešimų sistemą, užtikrinant konfidencialumą ir asmens duomenų apsaugą (pvz.: dėžių, skirtų pranešimams apie korupciją, pastatymas neutraliose vietose).

Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, filialai pagal kompetenciją.

2016 m. III ketvirtis

Sukurta veikianti pranešimų apie korupcijos atvejus sistema. Užtikrinta pranešėjų apsauga.

Tikslas – įvertinti Programos įgyvendinimo efektyvumą.

Tikslo rezultato kriterijai:

1.   Atlikta ir parengta Radviliškio rajono savivaldybės antikorupcinės aplinkos analizė.

2.   Nustatytas Programos įgyvendinimo efektyvumas.

1 uždavinys. Nustatyti tikslinių grupių (Radviliškio rajono savivaldybės gyventojų ir Radviliškio rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą.

2 uždavinys. Nustatyti respondentų korupcinę patirtį kreipiantis į Radviliškio rajono savivaldybės institucijas.

3 uždavinys. Nustatyti korupcijos paplitimą Radviliškio rajono savivaldybės institucijose, labiausiai korupcijos paveiktas Radviliškio rajono savivaldybės institucijų veiklos sritis.

11.

Informacijos trūkumas siekiant įvertinti Programos efektyvumą.

Inicijuoti ir atlikti sociologinį tyrimą.

 

Už sociologinio tyrimo inicijavimą – asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

2017 m. II ketvirtis

Nustatytas požiūris į korupciją, įvertintas antikorupcinis potencialas, nustatyta korupcinė patirtis, korupcijos paplitimas, labiausiai korupcijos paveiktos sritys.

12.

Parengti sociologinio tyrimo metu gautų duomenų lyginamąją analizę.

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

2017 m. IV ketvirtis

Nustatyta savivaldybės pasiekta pažanga vykdant antikorupcinę politiką.

4 uždavinys. Identifikuoti Programos priemonių neįgyvendinimo priežastis.

5 uždavinys. Įvertinti Programos įgyvendinimo efektyvumą.

6 uždavinys. Pateikti alternatyvius pasiūlymus dėl Programos priemonių įgyvendinimo.

13.

Paviršutiniškas, neinformatyvus Programos ir jos įgyvendinimo efektyvumo vertinimas.

Susistemintų duomenų apie Programos ir jos priemonių įgyvendinimo eigą, pasiektus rezultatus analizė.

Antikorupcijos komisija.

Už alternatyvių pasiūlymų pateikimą – pagal kompetenciją institucijos, struktūriniai padaliniai (filialai), jų vadovai, asmenys, neįeinantys į struktūrinius padalinius.

2017 m. IV ketvirtis

Parengta ir tarybai svarstyti pateikta išvada dėl Programos ir jos įgyvendinimo.

______________



[1] Prieiga per internetą www.radviliškis.lt (Korupcijos prevencija-Radviliškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos programų priemonių planų įgyvendinimo ataskaitos).

[2] Išsami analizė, kuri aktuali ir vietos savivaldos lygmeniu, pateikta Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos II skyriaus „Aplinkos analizė“ trečiajame skirsnyje „Viešojo ir privataus sektorių sričių, kuriose korupcijos paplitimo galimybė yra didžiausia, analizė“.

[3] Prieiga per internetą http://www.stt.lt/documents/korupcijos_prevencija/Mechanizmai_2014.pdf.

[4] Pavyzdžiui, kasmet inicijuoti konkursus Tarptautinei antikorupcijos dienai paminėti (gruodžio 9 d.).